Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svea Tandklinik
Rekommenderat företag 2015 - Svea Tandklinik

Svea Tandklinik

Sveavägen 91, 113 50 Stockholm — Visa karta

Inget avkall på kvalitet, optimal funktion och estetik. Servicenivån skall vara den högsta! Med minsta möjliga obehag. Detta alltid till mycket humana priser.

Du är välkommen till oss för all typ av tandvård. Vi är erfarna och vår tandläkarmottagning är mycket modernt utrustad för att ge dig den absolut bästa vården samt hög servicenivå. Skulle vi inte lösa fallet så har vi mycket duktiga specialister med minsta möjliga väntetid att tillgå.

Vårt koncept bygger på en kombination av klinisk erfarenhet och forskningstradition, en förutsättning för att åstadkomma de bästa behandlingsresultaten. Vi samarbetar med såväl skandinaviska som internationella specialister som ett led i klinikens kvalitetsäkringspolicy.

Vi är anslutna till försäkringskassan.

Tveka inte på att kontakta oss.

Läs vad 46 kunder tycker om Svea Tandklinik

• Helene K
    Helene K skrev om Svea Tandklinik
    Ska nu göra mitt andra tandimplantat hos Svea Tandklinik. Är så nöjd med det första. Proffsigt och jag har inte haft några som helst problem och nya tanden känns helt perfekt och detta till billigare kostnad än hos många andra. Kan verkligen rekommendera att göra tandimplantat här!
    2016-10-19 Noran D svarar Helene K
    Tack Helene
    Det känns alltid lika bra att få feedback och än roligare när den är positiv.
    Vi får jobbar givetvis på att det andra blir lika bra som det första.
    NdB
  • Kim E
    Kim E skrev om Svea Tandklinik
    Gjorde mitt första besök på denna klinik igår och kände mig både välkommen och omhändertagen. En liten klinik med en familjär stämning och proffesionellt mottagande. Fick en tand utdragen efter en kortare undersökning och allt gick väldigt snabbt och smidigt!
    2016-08-26 Noran D svarar Kim E
    Hej Kim och tack för ditt omdömande.
    Vi försöker ju precis som du skriver vara både "personliga" och professionella för allas trivsel.
    Hoppas att du inte får något obehag av "x-ningen" framöver, då är det bara att du hör av dig.
  • Adam E
    Adam E skrev om Svea Tandklinik
    Har nu besökt Svea Tandklinik två gånger. En gång för undersökning/rengöring och en gång för tandblekning. Är mycket nöjd med såväl bemötande som resultat. Personalen är kunnig, kompetent och trevlig. Kommer fortsätta att gå hit och kan verkligen rekommendera andra att göra detsamma.
    2016-08-11 Noran D svarar Adam E
    Tack Adam, vi vill ju att alla våra patienter ska känna exakt så så det känns extra bra när man även läser det.
  • David V
    David V skrev om Svea Tandklinik
    Absolut bästa tandläkarna jag träffat någonsin!
    2016-05-31 Noran D svarar David V
    Vi bugar och tackar för det omdömet.
  • Maria R
    Maria R skrev om Svea Tandklinik
    Jag behövde göra omfattande och komplicerade åtgärder på mina tänder innefattande både implantat och tandreglering. Resultatet blev så fantastiskt jag kunde hoppas på och värt all den tid (och obehag) det tog. Jag har blivit behandlad av både Noran och Philip och allt har gått mycket professionellt till. Jag kände mig hela tiden trygg och förvissad om att slutresultatet skulle bli mycket bra, vilket det också blev. Alla som jobbar där är mycket trevliga och jag har fått tider snabbt hela tiden i takt med att behandlingen fortskred. Numera ler jag väldigt gärna!
    2015-09-25 Noran D svarar Maria R
    Vi är oerhört glada för att du blev så nöjd. Men vi vill tillägga att du som patient också varit mycket tålig och bestämd. Därför så lyckad behandling. Lycka till med leendet för livet.
  • Ari K
    Ari K skrev om Svea Tandklinik
    Mycket bra bemötande. Har fått flertal tänder lagade med utmärkt resultat
  • Rezan G
    Rezan G skrev om Svea Tandklinik
    En klinik jag besökt under 2 års tid, personalen är super trevliga och läkarna är mycket duktiga samt kunniga,jag rekommenderar kliniken dels för sin kompetens men även för sin flexibilitet samt generositet avseende besökstider. Man är aldrig rädd för att något skall gå fel eller göra ont, en klinik som varmt rekommenderas,Svea tandklinik kommer jag att besöka under alla mina år!
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Svea Tandklinik
    Kan verkligen rekommenderas! Philip var min tandläkare när jag kom med min trasiga framtand. Han fixade den på nolltid till ett riktigt bra pris.
  • Emanuela V
    Emanuela V skrev om Svea Tandklinik
    Är mycket nöjd med behandling och resultat.
  • Johny J
    Johny J skrev om Svea Tandklinik
    Jag har aldrig haft problem om jag t ex behöver en akut tid eller om jag behövt ändra tid. De är mycket flexibla!
  • Siri F
    Siri F skrev om Svea Tandklinik
    Jättebra vård och omhändertagande av tandläkare! Rekommenderar Svea Tandklinik varmt!
  • Helen O
    Helen O skrev om Svea Tandklinik
    Svea Tandklinik har bra bemötande och väldigt duktig personal. Rekommenderas starkt!
  • Melker I
    Melker I skrev om Svea Tandklinik
    Jag har fått ett bra bemötande. Man har hjälpt och håller på att hjälpa mig med mina implantat.
  • Erika Ö
    Erika Ö skrev om Svea Tandklinik
    Tryggt och bra omhändertagande!
  • Jamshid K
    Jamshid K skrev om Svea Tandklinik
    Han är mycket duktigt på sitt arbete och viktigaste är att är mycket bestämt och hårt mot patienter som jag tycker i visa fall mäste vara så,i mitt ärende det var jag som var snål om att sköta mina tänder och han varnade mig om det. Men det var jag som glömde hans påminnelser och det hände att jblev tvunga att göra om och jag måste tacka honom som bryr sig om sina patienter.
  • Fatme D
    Fatme D skrev om Svea Tandklinik
    Fresh klinik med senste tekniken inom tandvården, hög kompetens på personal. Trevlig bemötande. Rekomenderas varmt.
  • Nasseredin
    Nasseredin skrev om Svea Tandklinik
    Fräsch och modern klinik. Mycket trevligt bemötande och skickliga tandläkare. Jag vill varmt rekommendera implantatspecialisten Dr Noran som är både en mycket vänlig och skicklig tandläkare. Mvh Nasseredin
  • Marie K
    Marie K skrev om Svea Tandklinik
    Köpte en groupon för tandblekning och var varken nöjd med bemötandet eller resultatet.
    Kvinnan som utförde behandlingen presenterade sig varken med namn eller yrkesbefattning och hade inte heller ngn namnskylt, vilket borde vara självklart när man möter en ny patient. Dessutom var det mkt spring som störde utanför behandlingsrummet.

Blekningsmedlet frätte sönder mitt tandkött på flera ställen vilket var mkt smärtsamt och "kvinnan" tyckte jag var jobbig och blev märkbart irriterad och otrevlig. När hon i slutet av behandlingen råkade komma åt mitt skadade tandkött med ett instrument hoppade jag till i stolen av smärtan och då skällde hon ut mig, så oprofessionellt och elakt. Jag jobbar själv inom vården och vissa patienter är t ex oroliga eller jobbiga på ett eller annat sätt men det måste man kunna ta, eller?

Och resultatet.. mina vita fläckar som jag alltid haft på mina tänder blev mer framträdande för övrigt sa hon att de blivit en nyans gråare.
    Hon sa att det var det resultat hon hade misstänkt att det skulle bli, jag undrar då om hon kunde förutse att behandlingen inte skulle gynna mig så hade jag uppskattat om hon rekommenderat mig att inte genomgå den.

Hade jag betalat 4500 kr som blekningen kostar till normalpris hade jag blivit riktigt förbannad!
    2014-06-18 Noran D svarar Marie K
    Du har troligen varit hos oss, vi hittar inte ditt namn i datorn, detta då jag som tandläkare vill tala med dig, så att du får svar och förklaringar på dina upplevelser hos oss. vi har försökt vara tydliga med informationen innan och efter behandling. Tandblekning på en timme kan inte fungera perfekt på alla patienter. Vår normala tandblekning kan inte fräta på tandköttet, även om du ifall skulle få det i halsen, så är det ofarligt. Att ha känslig tandkött, kan oftast bero på att man har inflammation i tandköttet innan man kommer till oss. Då har det oftast varit så att munhygienet inte är på topp. Vissa patienter har fluoros, kraftiga vita fläckar på tänderna, då använder vi annan blekmedel för att få bra resultat, då kan man få vita fläckar på tandköttet, vilket är övergående, vi har nog förklarat det noggrant för dig. Tänder kan inte bli gråare efteråt, uppge ditt riktiga namn så skall jag ta fram all information och besvara dig ännu noggrannare. Det är få kliniker som bleker så mycket som oss, vi har har enorm kunskap gällande prognoser på våra behandlingar. Du bör genomgå en utredning för att veta exakt vad som skall göras för att få dina tänder vitare, tandblekning fungerar på över 99% av våra patienter, vi vill inte att du blir förbannad på oss, det är inte vi som tillverkar medlet. Ifall du fortfarande är förbannad, så träd fram med ditt rätta jag, så skall du få tillbaka de pengar jag får från groupon.. Titta på vår hemsida, där har du mer information. Lycka till.
  • Roger T
    Roger T skrev om Svea Tandklinik
    Jag tycker att ni är toppen. Jag har varit kund i många år och trivs bra. Hälsa alla. Mvh. Roger Tungert.
  • Leif N
    Leif N skrev om Svea Tandklinik
    Jag tog kontakt med företaget för över 20 år sedan efter en notis i DN. Jag har bara gått där sedan dess och alltid fått absolut bästa service (även när det har varit stängt och tandläkaren haft semester).Jag har de senaste 13 år bott i Skåne och har alltid tagit flyget upp till Stockholm enbart för att gå till praktiken oavsett besök hos hygienist eller tandläkare. För mig har det inte funnits något alternativ! Om jag så skulle ha bott i New York, skulle jag ändå gått till denna praktik. Jag har bland annat satt in 3-4 inplantat och mycket annat. Kan med varm hand rekommenderas! Med vänlig hälsning Leif Nordin
    2014-01-25 Noran D svarar Leif N
    Tack Leif, du vet vad vi går för. Vi finns alltid till , när det behövs.
  • David P
    David P skrev om Svea Tandklinik
    Ingen receptionist, lite dålig kommunikation, annars jättebra. Billigt också.
    2014-01-25 Noran D svarar David P
    Ingen receptionist , det stämmer, vi har förklarat med att våra tider gäller och du behöver inte betala 300kr/timme för en receptionist. Vem annars skulle betala dennes lön om inte du som patient. Onödigt, var god och sitt och du blir kallad till behandlingsrummet. Välkommen till realisten
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Svea Tandklinik
    I bekräftelsemailet stod det att jag skulle träffa en tandsköterska. Ringde då och fick bekräftat att det var fel - det var en tandläkare jag skulle träffa. Fick påminnelse sms på kvällen - kanon. Fick ett till på morgonen där det stod att om jag inte kommer så debiteras jag 2500 kr!! Besöket skulle kosta 500 kr = 5ggr så mycket om jag inte kom.. Kändes alltså sjukt oseriöst. Men sen när jag kom dit så ändrades det. Trevligt bemötande, rent och fräscht. Min tandläkare Pierre kändes otroligt duktig och var jättetrevlig. Sen drog försäkringskassans bidrag av så jag betalade endast 200 kr istället för 500 kr som jag trodde - Tack! Ytterligare en trevlig överraskning! Intrycket var alltså rätt dåligt innan jag kom dit - sen jättebra!! Så mitt tips är att ändra bekräftelsemail och inte ta 5 ggr så mycket utan samma pris om man inte kommer (t.ex blir sjuk). Tack för hjälpen Pierre! :)
    2014-01-25 Noran D svarar Kristina L
    Du har nog inte läst sms:et . Det stod att utebli från besöket skulle det kosta 2500kr/timme. Detta är är timtaxan hos en tandläkare. Ditt besök är troligen subventionerad från staten eller rabatterat från kliniken. Det är seriöst och inte sjukt. Tur att du kom på det när du kom till kliniken, att det inte var sjukt. Men du skall veta för en klinik som ligger på de låga priserna vi har, så gäller det att patienterna kommer på de utlovade tiderna annars kan vi inte hålla våra rabatter framöver. Därför vill jag säga att vi är seriösa och inget annat. Det är inte många klinker som har det vi har under ett och samma tak.
  • Wiveca L
    Wiveca L skrev om Svea Tandklinik
    bra bemötande
    tyvärr, obefintlig information

stämningen helt OK

Vi får väl se,,,

Vadå? Det var ett normalt tandläkarbesök, inte en safari!
    2014-01-25 Noran D svarar Wiveca L
    Tur att det inte är en safari, jag var med om det för 2 veckor sedan. Vi har Sveriges modernaste hemsida och hemsidan med flest funktioner. Då är är frågan ? Vilken typ av information är du ute efter?
  • Tatiana L
    Tatiana L skrev om Svea Tandklinik
    Mycket bra.
    Helt och hållet.
    Trivsamt.
    OK
    Mycket vänligt, trivsamt, skicklig behandling, tiderna hålls vilket också uppskattas. Blir inte chockerad av räkningen.
    Sammanfattningen blir att jag är helt nöjd med tandkliniken SVEA.
  • Kurt L
    Kurt L skrev om Svea Tandklinik
    Alltid gott bemötande
    Gammal kund. Vet vad jag får
    Familjär och god stämning
    Dyrt hos tandläkaren.
    Kund sedan 20 år. Alltid nöjd när jag går hem
  • Mats G
    Mats G skrev om Svea Tandklinik
  • Jill Å
    Jill Å skrev om Svea Tandklinik
    Trevliga, tillmötesgående och mycket bra under behandlingen.
  • Sara K
    Sara K skrev om Svea Tandklinik
    Bra bemötande och personal. Hade velat se ett större resultat.
  • Annelie G
    Annelie G skrev om Svea Tandklinik
    Bra bemötande, tydlig information om hur man ska sköta sin blekning efter behandlingen.
  • Anna S
    Anna S skrev om Svea Tandklinik
    Väldigt duktiga på den tandvård som utfördes, tyvärr ingen information på förhand vad som skulle göras/kontrolleras under tandbesöket och inte heller någon prisinformation. De skulle få väsentligt nöjdare kunder om de blev bättre på detta, framförallt ge prisinformation innan tandläkarbesöket kör igång.
    2014-01-25 Noran D svarar Anna S
    Känner inte igen din beskrivning av vår klinik. Vi har policy där patienten får en skriftlig kostnadsförslag innan behandling påbörjas. För det andra vi har alltid priser billigare än folktandvården. Vad god och ring till kliniken och tala med Noran så skall jag hjälpa dig med ifall vi har begått ett fel. Ledsen att du upplever detta. Vi är nog bland det ända klinikerna som har fasta och skriftliga kostnadsförslag för en behandling.
  • Hampus S
    Hampus S skrev om Svea Tandklinik
    Mycket trevlig och professionell personal. Kom in för en tandblekning som jag hoppades skulle hjälpa mot mina missfärgade tänder. Det visade sig att en blekning inte var rätt behandling för mina missfärgningar så jag blev erbjuden en annan behandling till ett mycket bra pris som endast tog ca 15 minuter, sen var mina tänder som nya! Resultatet var över alla mina förväntningar.

Rekommenderar Svea Tandklinik!
  • Sakaria B
    Sakaria B skrev om Svea Tandklinik
    Väldigt nöjd med Svea Tandklinik!
  • Caroline T
    Caroline T skrev om Svea Tandklinik
    Bra mottagande och behandling. Motsvarade förväntningarna!
    2014-01-25 Noran D svarar Caroline T
    Borde fått fler bollar med det beskrivningen, vi behöver dig med rätta beskrivningens bollar.
  • Sara D
    Sara D skrev om Svea Tandklinik
    Vänligt och professionellt bemötande
  • Katavina B
    Katavina B skrev om Svea Tandklinik
    ganska kalt och opersonlig miljö. personalen verkade stressade och något som jag tyckte var jätte dåligt att personal som tog hand om mig rökte, det var hemskt att få hennes andedräkt rakt in i min ansikte :(
    2014-01-25 Noran D svarar Katavina B
    Hon med rökningen skall ej ske mer, men jag skulle vilja ha hjälp av dig för att veta hur en personlig miljö skall se ut, eller ifall du har en bild att sända mig. Hoppas du var nöjd med behandlingen och dess resultat.
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Svea Tandklinik
    Bra bemötande och trevliga lokaler!
  • Daniella L
    Daniella L skrev om Svea Tandklinik
    Stressigt bemötande av mindre trevlig person. Fick sår på tandköttet efter blekningen, blekningen applicerades endast på framtänderna och resultatet var 0, precis samma nyans som innan blekningen. Jättemissnöjd. Den anställda sa att det blir så ibland och istället för att sänka mitt pris försökte hon sälja på mig hemmablekning. Lokalerna var trevliga.
  • Zandra B
    Zandra B skrev om Svea Tandklinik
    Det var helt okej. Lite rörigt när man kom in då det inte fanns någon som tog emot en. Och så var det försening, men ingen som helst indikation på försening, utan man satt sig ner och hoppades på att någon tog emot en. Sedan under sjlva blekningen var allt rätt bra. Den som tog emot mig var snäll och social. Det kändes tryggt.
  • Ann-Christine W
    Ann-Christine W skrev om Svea Tandklinik
    Mycket trevligt bemötande med respekt för hur jag upplever vården. Är väldigt nöjd hittills med tandvården på Sveakliniken. Samtlig personal jag träffat har visat värme och förståelse för mig som patient. Tandläkaren har varit mån om att jag förstår kostnadsbilden och jag har fått möjlighet att välja vilken behandling/vilket kostnadsalternativ jag är beredd att anta. Mycket bra service och jag har fullt förtroende för Sveakliniken.
  • Veronica M
    Veronica M skrev om Svea Tandklinik
    Mycket trevlig personal, fräscha lokaler och en god service.
  • Maria E
    Maria E skrev om Svea Tandklinik
    Proffsiga och vänliga, lätt att få tid! Trots att jag bits!
  • Anne G
    Anne G skrev om Svea Tandklinik
    Utmärkt!
    Rekommenderas
    Rekommenderas
    Utmärkt
    Professionell och mycket bra! Tack till Dr. Philip, som fick mig att gilla tandläkare igen!
  • David J
    David J skrev om Svea Tandklinik
    -Trevligt, mäsnkligt.
    -Mycket bra.
    -Lugn, trygg, engagerande.
    -Prisvärt.

Positivt att gå till tandläkaren!
  • Fredrik B

Bobil F skrev om Svea Tandklinik
    Sveriges bästa klinik!
  • Martti I
    Martti I skrev om Svea Tandklinik
    Bemötandet var vänligt och korrekt, miljön ok och jag fick den service jag hade väntat mig. OK som upplevelse.
    (Men varför använder ni DU och NI omväxlande? Det var jag som betalade och inte vi)

Sveavägen 91, 113 50 Stockholm