Mikael Petersson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

och har varit registrerad mäklare sedan 2017. Mikael Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2018 och har fått 48 omdömen sedan 2018-01-30. Mikael Petersson har haft 67 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 77% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Väljer du mig får du en mäklare som är tillgänglig sju dagar i veckan. Jag tar reda på kundens behov, gör en marknadsplan och väljer ut vilken marknadsföringsmetod som ger flest spekulanter och resulterar i en lyckad försäljning.

Hur ser din drömbostad ut?
En modern villa på en sjötomt.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har jobbat inom försäljning i tio år samt har flera års högskolestudier inom försäljning och marknadsföring. Utöver detta har jag ett stort båtintresse och är även utbildad fartygsbefäl.
    Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 48 Läs vad Mikael Petersson

• Vi har sålt en bostadsrätt. Micke hade ett mycket trevligt och positivt bemötande. Han var väldigt kunnig och vi kände oss väldigt trygga. Han levde verkligen upp till våra förväntningar och vi är mycket tacksamma och nöjda med samarbetet vi fick. Därför kan vi varmt rekommendera Micke.
    Maria L sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-10-26
    • 2:a
    • 64.0 m²
    • Saltö
    2020-10-26
  • Har sålt ett fritidshus. Jag är helt nöjd med Mikaels sakliga och trevliga bemötande. Han har alltid varit tydlig och villig att svara på mina frågor. Allt har fungerat utan anmärkning både vad gäller planering och genomförande. Speciellt blev jag imponerad när han kunde skaffa fram ett gåvobrev jag saknade. Myndigheterna skulle behöva 8 - 10 veckor, Mikael kunde med sina kontakter skaffa fram det på knappt en vecka. Vill tacka för ett väl genomfört arbete.
    Kenneth S sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-10-09
    • 53.0 m²
    • Ramdala
    2020-10-09
  • Trevligt bemötande med snabb service. Jag var hela tiden uppdaterad om processen och tillfrågad om vad jag tyckte.
    Christina A sålde sin stuga med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-10-05
    • 3:a
    • 57.0 m²
    • Listerby
    2020-10-05
  • Tomtköp på Hasslö Ett bra och trevligt bemötande och det känns tryggt med Mikaels kunskap om vårt köp. Jag tipsar gärna andra till Mikael som mäklare.
    Ingemar M köpte sin bostad med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-10-03
    • Hasslö
    2020-10-03
  • Har sålt flera bostäder med olika mäklare och Mikael är utan tvekan den bästa jag och vi har haft att göra med. Anledningen till det är att han är engagerad, klar och tydlig i information och med hans hjälp kunde vi lägga upp en bra strategi gällande försäljningen. Han gav god vägledning i situationer som krävde avvägning och vi har kunnat vara öppna med våra tankar under resans gång. VI gör gärna affärer med honom igen och kan utan tvekan rekommendera honom. Tack!
    Maja H sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 117.0 m²
    • Lyckeby
    2020-10-02
  • Ett dödsbo jag företräder har sålt ett hus och väl bemött av mäklaren som har levt upp till de förväntningar som jag/vi hade, både professionellt och med empati. Kommunicerat över all förväntan och varit ett bra stöd i den proceduren som en husförsäljning innebär. Kan verkligen rekommendera honom.
    Peter B sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 87.0 m²
    • Johannishus
    2020-10-02
  • Köpte ett sommarhus för två år sedan och sålde samma hus nu. Mikael var utmärkt både för mig som köpare och som säljare.
    Jörgen A sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-05-07
    • 72.0 m²
    • Jämjö
    2020-05-07
    Tackar för det fina omdömet! Har varit en trevlig process båda gångerna. Trevlig sommar!

Visa svar
  • Vi är husköpare, och allt har gått smidigt. Det har varit solklart hela vägen vad som gäller, och vad som kommer att hända under hela köpet. Har man haft några frågor, har man fått svar. Ulf o Mabel Håkansson
    Ulf H köpte sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-03-29
    • 95.0 m²
    • Holmsjö
    2020-03-29
    Tackar för det fina omdömet, kul att ni är nöjda med allt.

Visa svar
  • Har köpt en tomt för nybyggnation. Mikael har under resan gett ett professionellt och hjälpsamt bemötande. Han har svarat och på alla sätt levt upp till förväntningarna i samband med ett tomtköp.
    Marcus H köpte en tomt med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-03-09
    • Möcklö
    2020-03-09
    Tackar för det fina omdömet. Önskar er lycka till med byggnation.

Visa svar
  • Mycket bra! Jag hade fyra olika mäklare på värdering och Mikael var den bästa, kunnig saklig trevlig proffsig ...
    Arja Matilda N sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2020-03-02
    • 60.0 m²
    • Ronneby
    2020-03-02
    Tackar för den fina rekommendationen. Önskar en trevlig vår.

Senaste försäljningarna

Graneforsvägen