Mikael Petersson
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2018
?
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Väljer du mig får du en mäklare som är tillgänglig sju dagar i veckan. Jag tar reda på kundens behov, gör en marknadsplan och väljer ut vilken marknadsföringsmetod som ger flest spekulanter och resulterar i en lyckad försäljning.

Hur ser din drömbostad ut?
En modern villa på en sjötomt.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har jobbat inom försäljning i tio år samt har flera års högskolestudier inom försäljning och marknadsföring. Utöver detta har jag ett stort båtintresse och är även utbildad fartygsbefäl. Läs mer

Läs vad 22 Läs vad Mikael Petersson

• Monica P skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-06-25

Trevligt bemötande. Återkom alltid med svar. Svårt att få tag på per telefon men gick bra att maila. Läs mer
    2019-07-10 Mikael P svarar Monica P
    Tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Andreas L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-06-24

Jag har haft kontakt med Mikael i egenskap av köpare av en fastighet han förmedlat under 2019. Min uppfattning är att han genomfört sitt uppdrag på ett professionellt sätt och väl lyckats hantera den inneboende motsättning som mäklaruppdraget innefattar, nämligen att tillgodose inte bara säljarens utan även köparens intressen (utom vad avser prisfrågan där mäklaren bara företräder säljaren). Jag uppfattar Mikael som en ärlig och redbar mäklare och kan varmt rekommendera honom för uppdrag i Blekinge! Läs mer
    2019-07-10 Mikael P svarar Andreas L
    Tack för det fina omdömet. Fint att höra att ni är nöjda med allt. Ha en härlig sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Inger Ulla Christina H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-06-01

Mikael Petersson har hanterat vår husförsäljning i Ronneby på ett helt genomprofessionellt sätt i alla led i processen. Han har visat gott omdöme, respekt och hög integritet. Vi är mycket nöjda med vår mäklare! Läs mer
    2019-06-13 Mikael P svarar Inger Ulla Christina H
    Tack för ett fint omdöme. Ha en härlig sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Malin A skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-05-23

Försäljning av villa! Proffsigt upplägg, rak kommunikation o tydlig. Stort engagemang, arbetade snabbt. En vecka efter visning var villan såld.Mycket nöjd med mäklare kan varm rekommendera Mikael. Läs mer
    2019-05-27 Mikael P svarar Malin A
    Tack för ett fint omdöme och för förtroendet.
    Mikael P gillar detta
  • Björn L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-04-27

Köp av bostad. Bemötande enligt förväntningar med saklig information och bra dialog i samband med budgivning. Bra genomgång vid möte med säljarna. Läs mer
    2019-05-09 Mikael P svarar Björn L
    Tack för den fina rekommendationen. Önskar en trevlig vår och sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Jan S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-04-16

Bra saklig information, trevligt och personligt bemötande snabb återkoppling och svar. Vi är jätte nöjda med vårt köp. Läs mer
    2019-05-09 Mikael P svarar Jan S
    Roligt att höra och tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig vår och sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Joakim N skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-03-22

Rak och tydlig vid försäljning av vår villa.
    Hade höga förväntningar på Svensk Fast då jag anlitat er tidigare och varit jättenöjd (annan ort). Mäklaren levde upp till förväntningrna. Läs mer
    2019-03-26 Mikael P svarar Joakim N
    Kul och höra att ni är nöjda med allt! Tack för det fina omdömet.
    Mikael P gillar detta
  • Linnea I skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-03-14

Väldigt professionell , korrekt och trevlig mäklare som hjälpt oss mycket vid vårt första husköp. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-03-19 Mikael P svarar Linnea I
    Tack för den fina rekommendationen. Glädjer mig att ni är nöjda med servicen.
    Mikael P gillar detta
  • Benny Hansen skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2019-03-02

Vi har været meget tilfredse og trygge ved samarbejdet. Det har på alle måder været yderst tilfredsstillende. Vi er gennem hele forløbet fra start til salg altid blevet mødt af Mikael Petersson på en venlig og kompetent måde. Han har sat sig grundigt ind i huset og området så vores behov ved salg blev varetaget på den bedste måde. Bedste karakter fra os 5 ud af 5 stjerner. ✳️✳️✳️✳️✳️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
    2019-03-05 Mikael P svarar Benny Hansen
    Tack för det fina omdömet och för att jag fick hjälpa er i säljprocessen. Önskar en trevlig vår och sommar!
    Mikael P gillar detta
  • Karin H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

2018-12-03

Har köpt ett hus i Torhamn, Grebbegårdsvägen.

Saklig och professionell. Tog sig god tid med oss när vi kom in till kontoret för att prata om objektet.

Var ärlig och undanhöll ingen information. Informerade om han noterat att golvvärmen i tvättstugan inte fanns på hela golvet.

Bra mäklare! Läs mer
    2018-12-03 Mikael P svarar Karin H
    Tackar för det fina omdömet och roligt att ni är nöjda med allt i processen.

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

Sofia Andersson