Mikael Petersson

Mikael Petersson

Mikael Petersson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

Mikael Petersson har varit registrerad mäklare sedan 2017-12. Mikael Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2018-01 och har fått 70 omdömen med ett betyg på 4.7. Mikael Petersson har haft 85 försäljningar sen 2020-07 och har tillfrågat 73% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Väljer du mig får du en mäklare som är tillgänglig sju dagar i veckan. Jag tar reda på kundens behov, gör en marknadsplan och väljer ut vilken marknadsföringsmetod som ger flest spekulanter och resulterar i en lyckad försäljning.

Hur ser din drömbostad ut?
En modern villa på en sjötomt.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har jobbat inom försäljning i tio år samt har flera års högskolestudier inom försäljning och marknadsföring. Utöver detta har jag ett stort båtintresse och är även utbildad fartygsbefäl.

Försäljningar 2020-07 - 2021-06

Läs vad 70 Läs vad Mikael Petersson

• sålde en tomt med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Hasslö
    2021-07-26
    Jag hade en god kontakt med Mikael under försäljningsprocessen. Uppdraget var lite udda, men jag kände att det utfördes på ett korrekt sätt. Slutresultatet blev klart över det förväntade.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Ronneby
    2021-07-26
    Bra bemötande samt proffsig och strukturerad genomgång vid kontraktskrivandet.
  • sålde sin stuga med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Listerby
    2021-07-24
    Bra bemötande överlag, men borde drivit på efter visningarna mera aktivt.
  • Carlos Aurelio S
    • Lyckeby
    2021-07-17
    My family and me are not native from Sweden, so we might have doubts not very common. He helped us a lot during the visit to the house, he explained all the details and the buying process. During all the buying process, he gave us a very detailed explanations by phone and email.

As a buyer it's important to trust the broker, trust that Mikael has gain from us. He is very professional and diligent.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Lyckeby
    2021-07-07
    Mycket bra bemötande,trevlig,serviceinriktad och kunnig.. Våra förväntningar uppfylldes till fullo efter ett bra utfört arbete med en mängd visningar och kontakter med presumtiva kunder.
    M.a.o BRA JOBBAT Mikael!
    Tackar för det fina omdömet! Härligt att höra att ni är nöjda med allt. Trevlig sommar! Mikael Petersson
  • köpte en tomt med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Ramdala
    2021-07-02
    Mycket informativ kille som gav oss de svar vi behövde! Han brådskade inte utan la 1,5 timme på oss att i lugn och ro ta del av allt!
    Han bjöd även på kaffe!

Vi var imponerade och nöjda!
    Härligt att höra att ni är nöjda. Tackar för rekommendationen. Trevlig sommar! Mikael Petersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Karlskrona
    2021-06-01
    Jag har sålt en lägenhet genom Mikael.
    Det gick över förväntan och jag blev mycket nöjd över slutpriset.
    Mikael ger ett proffesionellt intryck, är trevlig och ger löpande information om läget. Kan absolut rekommendera honom!
    (Måste även tillägga att era fina pennor utklassar era konkurrenter med hästlängder 😄)
    Härligt att höra att du är nöjd med allt. Tack för den fina rekommendationen. Underbart att höra. Ha nu en härlig vår/sommar så ses vi vid tillträdet. Mikael Petersson
    • Rödeby
    2021-05-26
    Visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag fick ett bra bemötande, tydlighet och information utefter mina behov. Har uppfattat Mikael som en bra och ärlig länk mellan köpare och säljare. Det har varit tryggt hela vägen!
    Tack för det fina omdömet. Önskar en fin sommar! Mikael Petersson
    • Holmsjö
    2021-05-22
    Sålt villa
    MIkaels bemötande har varit fantastiskt

Kunnig och positiv

Mikael gjorde ett utmärkt jobb med fingertoppskänsla.

Ringer alltid upp när man sökt honom vilket jag uppskattar.
    Tackar för det fina omdömet och rekommendationen. Önskar en härlig sommar! Mikael Petersson
    • Sturkö
    2021-05-16
    Sålt villa på Sturkö. Väl bemött av Mikael. Han inger lugn och förtroende när vi har kontakt.
    Har uppfyllt våra förväntningar.
    Lilian och Bengt Selvander