Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

Välkommen till soliga Karlskrona!

Staden är byggd på ett system av öar och här finns Sveriges sydligaste skärgård. Den välbevarade barockstaden gjorde Karlskrona till UNESCO Världsarvsstad 1998 och här går skärgårdsbåtar mellan öarna om somrarna.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan Karlskrona och vi finns för att hjälpa dig som vill köpa eller sälja hus här med tips och råd. Den lokalkännedom och kunskap om den lokala bostadsmarknaden vi besitter kan komma väl till pass när du står inför en bostadsaffär.

Kom gärna förbi vårt kontor, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina funderingar kring boende i Karlskrona!

Läs vad 266 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Charlotte Johansson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 51.4 m²
    2021-04-06
    Lätt, okomplicerat, proffsigt och trevligt
    Tack William för det fina omdömet:) Charlotte Johansson
    2021-03-30
    Sålde min bostadsrätt inför flytt. Mäklaren Charlotte på Svensk fastighetsförmedling gjorde ett extremt bra jobb och vi fick bostaden såld innan visning för ett mycket bra pris.
    Hej Hannes! Tack för det fina omdömet:) Charlotte Johansson
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 152.0 m²
    • Jämjö
    2021-03-18
    A house with 154 sqm, ground with about 2900 sqm.
    Good and friendly behaviour, professional work with the seller and me, the buyer. Translated the contract and the papers with patience.
  • köpte sitt hus med hjälp av Charlotte Johansson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 180.0 m²
    2021-03-16
    Köpt hus i Nättraby. Charlotte är proffsig, trevlig ,och vi fick ett bra bemötande. Snabbt och krånkelfritt köp. Rekommenderas varmt. Jan o Kerstin Wernersson
    Hej Jan och Kerstin ! Tack för det fina omdömet. Vet att ni kommer att stortrivas i detta fina hus som ni köpt:) Vi ses snart! Charlotte Johansson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Andersson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 57.5 m²
    • Trossö
    2021-03-08
    Köpt bostadsrätt

Trevligt bemötande och svar på frågor när dessa uppstått. Även på helger
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Andersson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 4:a
    • 136.0 m²
    • Saltö
    2021-03-06
    Vi har sålt en bostadsrätt och ville ha hjälp av just Sofia som kan området och vår bostadsrättsförening sedan tidigare. Hon skötte detta snabbt och professionellt och uppfyllde våra förväntningar med råge. Sofia är erfaren och kunnig men samtligt positiv och tillgänglig/flexibel.
  • A J
    • 183.0 m²
    2021-02-25
    Rekommenderas!! Bra och tydlig kommunikation.
    Så 5-stjärnor från oss
    /N &S
    Stort tack för fina rekommendationen. Trevlig vår. Mikael Petersson
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 183.0 m²
    2021-02-25
    Mycket kunnig mäklare som gör vad han kan för att komma till avslut i affären.
    Jag har sålt en fastighet som har extra allt och har för det varit lite svårsåld. Vi har haft den ute till försäljning under 1 år innan vi kom till skott med en köpare
    Bemötetandet avmäklaren har varit bra.
    Tyvärr fick vi sälja för ett läger pris än vi hade tänkt från början dock inte med förlust.
    Stort tack för den fina rekommendationen. Trevligt att vi avslutade affären med två nöjda parter. Mikael Petersson
    2021-02-24
    Förtroendeingivande, professionell och trevlig mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Charlotte Johansson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 180.0 m²
    2021-02-22
    Sålt vårt hus. Bra bemötande, professionell trots att vi är kända sedan tidigare.
    Känt oss trygga i försäljningen.
    Hej Eva ! Tack för det fina omdömet 😊 Charlotte Johansson
  • Yvonne S
    • 163.0 m²
    • Lyckeby
    2021-02-20
    Toppenmäklare. Vi köpte med hans hjälp..
    Stort tack för det fina omdömet. Trevlig vår. Mikael Petersson
    • 136.0 m²
    2021-02-20
    Köpt en villa och fick ett bra bemötande. Mikael kändes insatt i objektet och vi har haft lätt att få tag på honom.
    Härligt att höra. Tack för det fina omdömet. Trevlig vår. Mikael Petersson
    2021-02-15
    Mäklaren var proffsig, tillmötesgående och trevlig
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 72.0 m²
    • Centrum
    2021-02-13
    Har aldrig träffat Mikael Petersson...
    Tack för det fina omdömet. Hoppas du kommer trivas i den fina lägenheten. Mikael Petersson
    2021-02-11
    köpte lägenhet
    trevlig o kunnig mäklare men enstaka ggr fick jag inte svar på mina sms. i slutändan allting bra. skönt att mäklaren fixar så mycket åt en.
    2021-02-11
    Jag sålde en bostadsrätt via svensk fastighetsförmedling och Sofia. Sofia kontaktade mig ganska omgående efter att jag fyllt i min intresseanmälan på hemsidan.

Jag beskrev att jag behövde sälja den snabbt och Sofia la upp en bra strategi för mina behov.

Försäljningen gick därefter snabbt och smidigt och jag fick mer än jag hade hoppats på för lägenheten.

Så jag är mer än nöjd med det arbete som Sofia lagt ner i samband med min försäljning.
    2021-02-07
    Sofia har varit superbra i kommunikation, hjälp och kommit med förslag och idéer. Hon hjälpte oss sälja vår
    lägenhet i god tid, smidigt och för det priset vi önskade.
    • 118.0 m²
    • Ramdala
    2021-01-28
    Köpt hus
    Texten måste vara åtminstone 30 tecken
    Tack för omdömet och rekommendation efteråt. Trevlig vår. Mikael Petersson
    2021-01-11
    Sålt enfamiljshus i Rödeby
    Charlotta var saklig, professionell!
    Väl genomförd process och försäljning
    Stort tack Stefan för det fina omdömet:) Charlotte Johansson
    2021-01-10
    Lugn, respektfull och trevlig. Gjorde att hela processen kändes bra!
    Stort tack Eric för det fina omdömet:) Charlotte Johansson
    2021-01-08
    Sålt en villa genom Charlotte. Jättebra erfaren mäklare, ärlig, vänlig, tillgänglig, snabb återkoppling. Vår villa såldes väldigt fort vilket överträffade våra förväntningar. Har bara positivt att säga om Charlotte och Svensk fastighetsförmedling. Både som säljare och köpare. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Tack Marie för det fina omdömet:) Hoppas ni kommer att trivas lika bra i ert nya boende. Charlotte Johansson
    • 4:a
    • 87.5 m²
    2021-01-07
    Köpt lägenhet.
    trevligt och tydligt mäklare
    • 82.0 m²
    2020-12-17
    Sålt bostadsrätt. Sofia uppfyllde med råge mina förväntningar. Korrekt, snabb & höll mig uppdaterad genom hela processen. Rekommenderas !
    • 87.0 m²
    • Jämjö
    2020-12-09
    Charlotte sålde vårt hus väldigt snabbt och effektivt. Hon svarar på alla våra frågor och är mycket professionell. Trevligt och vänligt bemötande. Rekommenderas starkt. Det roliga är att hon sålde även huset till oss för 12 år sedan. Så lång, gedigen erfarenhet som verkligen märks i hennes arbetssätt.
    Tack Stefan för det fina omdömet:) Så kul att få båda sälja till er då för 12 år sedan och sen även få komma tillbaka och sälja åt er - det är vad jag strävar efter att ni ska vara nöjda. Stort tack och lycka till i er nya stad... Charlotte Johansson
    • 113.0 m²
    • Fridlevstad
    2020-12-03
    Köpt hus.
    Trevligt bemötande genom hela processen. Hjälpsam och tydlig.
    Tackar för det fina omdömet. Roligt att få hjälpa er i processen. Mikael Petersson
    • 79.0 m²
    • Trossö
    2020-12-02
    Bostadsrätt

Bra bemött av mäklare

Hon levde upp till förväntningarna
    • 146.0 m²
    • Ronneby
    2020-11-17
    Köpte en nyproducerad villa i Ekenäs. Träffade Mikael på en egenbokad visning och han gjorde ett bra och prefessionellt intryck. Hittills har köpprocessen löpt på utan problem.
    Hej. Tackar för den fina rekommendationen. Mikael Petersson
    • 59.0 m²
    • Pottholmen
    2020-11-04
    Ingenting att klaga på! Sofia har ett väldigt trevligt och positivt bemötande, samtidigt som hon visar på stor kunnighet och erfarenhet. Hela försäljningen gick snabbt och smidigt.

Rekommenderas starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 64.0 m²
    • Saltö
    2020-10-26
    Vi har sålt en bostadsrätt. Micke hade ett mycket trevligt och positivt bemötande. Han var väldigt kunnig och vi kände oss väldigt trygga. Han levde verkligen upp till våra förväntningar och vi är mycket tacksamma och nöjda med samarbetet vi fick. Därför kan vi varmt rekommendera Micke.
    • 37.5 m²
    • Galgamarken
    2020-10-17
    Både köpte och sålde min lägenhet via Sofia. Jag har alltid blivit trevligt bemött och hon har svarat på alla mina frågor/funderingar samt hjälpt mig med goda råd gällande försäljningen.

Kan varmt rekommendera Sofia!
    • 114.0 m²
    • Backabo
    2020-10-11
    Helt fantastisk, super trevlig, sprallig och glad!
    Hej Albin ! Tack för det fina omdömet😄. Ni kommer att stortrivas i huset. Charlotte Johansson
    • Ramdala
    2020-10-09
    Har sålt ett fritidshus.
    Jag är helt nöjd med Mikaels sakliga och trevliga bemötande. Han har alltid varit tydlig och villig att svara på mina frågor.
    Allt har fungerat utan anmärkning både vad gäller planering och genomförande.
    Speciellt blev jag imponerad när han kunde skaffa fram ett gåvobrev jag saknade. Myndigheterna skulle behöva 8 - 10 veckor, Mikael kunde med sina kontakter skaffa fram det på knappt en vecka.
    Vill tacka för ett väl genomfört arbete.
    • 114.0 m²
    • Backabo
    2020-10-09
    Vi har både sålt och köpt bostad via samma mäklarfirma/samma mäklare. Vi hade tur och fick en otroligt duktig mäklare. Charlotte verkar vara en erfaren, profesionell mäklare. Försäljningen kändes tryggt med henne och ganska så enkelt. Hon sa bara, jag tar hand om allt. Hon är bra på att lyssna, ge råd, hon vill verkligen att du ska lyckas med din affär. Betyg 10 /10.
    Hej Selma stort tack för det otroligt fina omdömet. Är så kul att jag fick hjälpa er hitta ert nya drömboende och att det blev så bra avslut med ert andra fina hus som jag nu hjälpt er att sälja. Ni kommer att stor trivas i ert nya hus ! Charlotte Johansson
  • Jeny K
    • 138.0 m²
    • Skärfva By - Nättraby
    2020-10-06
    We have bought a beautiful house in Karlskrona area and Charlotte help us a lot! She provided answers to all our questions and was quite professional when offering the house. The whole process was easy to be managed and we got the feeling that we buy something worthy.
    Hallo Jeny I’m so happy for you and your family I think you Will be happy living here. Thanks for the god judge😀 Charlotte Johansson
  • sålde sin stuga med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 57.0 m²
    • Listerby
    2020-10-05
    Trevligt bemötande med snabb service. Jag var hela tiden uppdaterad om processen och tillfrågad om vad jag tyckte.
    • 32.0 m²
    2020-10-04
    Jag har köpt en sommarstuga och kommer även nästa v köpa en bostadsrätt till min dotter i Karlskrona. Sofia är professionell och lätt att nå vid frågor. Mycket sympatisk o trevlig person som är lätt att samarbeta med. I Sthlm där vi bor kan jag ibland uppleva (inte alltid) en viss snobbighet hos vissa mäklare men detta upplever ja inte alls hos Sofia. Om ca tre år kommer vi nog sälja dotterns lägenhet eftersom hon studerat klart då och då ringer vi Sofia om hon jobbar kvar då 😊 Tack MVH Ann-Catrine Andersson
  • köpte sin bostad med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Hasslö
    2020-10-03
    Tomtköp på Hasslö

Ett bra och trevligt bemötande och det känns tryggt med Mikaels kunskap om vårt köp.

Jag tipsar gärna andra till Mikael som mäklare.
    • 208.0 m²
    2020-10-02
    Mkt bra bemötande och insatt. Jobbade hårt för att sälja till vårt pris. Vilket gick mkt bra.
    Hej Peter självklart satsar jag allt. Lycka till nu med era byggplaner👌 Charlotte Johansson
    • 117.0 m²
    • Lyckeby
    2020-10-02
    Har sålt flera bostäder med olika mäklare och Mikael är utan tvekan den bästa jag och vi har haft att göra med.
    Anledningen till det är att han är engagerad, klar och tydlig i information och med hans hjälp kunde vi lägga upp en bra strategi gällande försäljningen. Han gav god vägledning i situationer som krävde avvägning och vi har kunnat vara öppna med våra tankar under resans gång.
    VI gör gärna affärer med honom igen och kan utan tvekan rekommendera honom. Tack!
    • 54.0 m²
    • Galgamarken
    2020-10-02
    Bra och enkel, ordnade extravisning snabbt.
    Fixade till snabb överlåtelse!
    • 87.0 m²
    • Johannishus
    2020-10-02
    Ett dödsbo jag företräder har sålt ett hus och väl bemött av mäklaren som har levt upp till de förväntningar som jag/vi hade, både professionellt och med empati. Kommunicerat över all förväntan och varit ett bra stöd i den proceduren som en husförsäljning innebär. Kan verkligen rekommendera honom.
    • 60.5 m²
    2020-10-02
    Jag har sålt en bostadsrätt, 2 rum.
    Med Sofias positiva och tillmötesgående sätt är hon den mäklare som jag finner allra bäst (av ca 5-6 st totalt jag har erfarenhet av).
    Dessutom ger Sofia ett både proffsigt och seriöst intryck, som jag uppskattar.
    • 88.0 m²
    2020-10-02
    Jag har sålt en lägenhet i Karlskrona. Sofia hade ett vänligt och proffsigt bemötande. Hon gav oss goda råd och hjälpte oss till ett snabbt och smidigt avslut av affären.
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofia Andersson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Holmsjö
    2020-10-02
    Vi har köpt ett fritidshus. Mycket nöjda med Sofias bemötande och handhavande i helhet. Hon inger ett lugnt, säkert, proffsigt och trevligt bemötande.
    • 64.0 m²
    2020-09-09
    Sålt fritidshus på Sturkö.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Förväntningarna var att mäklaren skulle vara driven, kompetent och verka för en smidig försäljning, samt vara tillgänglig för våra frågor. Förväntningarna infriades med god marginal. Mycket påläst och välinformerad om fastigheten redan vid första mötet, alltid tillgänglig genom hela försäljningen.
    Stort tack Stefan för ditt fina omdöme. Charlotte Johansson
    • 135.0 m²
    2020-09-02
    Jag har sålt min villa
    Ett mycket proffsigt bemötande av mäklaren.
    Hennes beskrivning av min bostad var mycket relevant och motsvarade mina förväntningar.
    Hej Hjördis tack för det fina omdömet. Lycka till med din nya bostad:) Charlotte Johansson
    • 135.0 m²
    2020-08-28
    Vi köpte en villa på Hästö, Karlskrona Vi blev vänligt bemötta av mäklaren. Hon var mycket hjälpsam. Vi har tyvärr mött mäklare förut som vi har upplevt inte agerat helt korrekt och som inte hållit vad de lovat, men vi upplevde att Charlotta lyssnade till oss och var en ärlig och öppen kommunikation mellan oss och säljaren. Vi kan starkt rekommendera henne som mäklare
    Hej Lena-Marie! Tack för det fantastiskt fina omdömet. Önskar er stort lycka till med ert nya fina inköpta boende:) Charlotte Johansson
    • 96.0 m²
    2020-08-18
    Vi har anlitat Charlotte för att skriva köpeavtal
  • köpte sin stuga med hjälp av Sofia Andersson  en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • 10.0 m²
    2020-08-11
    Supersmidigt och bra skött av Sofia!
    • 35.0 m²
    2020-07-29
    En professionell mäklare - trevlig, enkel och trovärdig