Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Svensk FordonsGaranti AB

Svensk FordonsGaranti AB

Box 11251, 100 61 Stockholm — Visa karta

Skydda dig mot kostsamma bilreparationer med en fordonsgaranti skapad av bilägare för bilägare!

Svensk FordonsGarantis målsättning och motto är att förse dig som bilägare med en oöverträffbar service. Vi har utvecklat en enkel och problemfri hantering vid funktionsfel på din bil. Hur gör vi det? Det börjar faktiskt hos dig. Vi har gjort till vår uppgift att sätta oss själva i din situation som bilägare, och frågar oss vad vi skulle vilja ha från en fordonsgaranti. Sen sätter vi den standarden högre och mer vidsträckt för att kunna leverera och möta just de förväntningarna man har som garantitagare.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 7 kunder tycker om Svensk FordonsGaranti AB

• Håkan S skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Håller med Fredrik/Anita

Har nyligen gjort anmälan mot detta bolag som många andra. snart 900 anmälningar! SKAMLIGT!
    Skamlistan 2017 - årets mest anmälda företag, och detta var 2017 läs mer här: https://www.radron.se/artiklar/skamlistan-2017/.
    Idag 2018 fortsätter det att lura in nya kunder på detta fruktansvärda sätt.

Läs även: Motormännen varnar för förlängd fordonsgaranti!

Läs även:

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20171029/varning-den-forlangda-fordonsgarantin-ar-verkningslos-varnar-motormannen/ Läs mer
    Torkel P gillar detta
  • Anela R
    Anela R skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    VARNING!!!
    Får hem brev från SFG!
    Brevet ser ut som en uppmaning att förlänga bilens fabriksgaranti.
    Men i själva verket kommer utskicket från företaget Svensk Fordonsgaranti som säljer något som inte alls har med fabriksgaranti att göra!!!!
    RIKTIGT BLUFF!!!

Många konsumenter har trott att de är tvungna att betala för att inte riskera att stå utan skydd för dyra skador på bilen. Konsumentverket har hittills fått in över 860 anmälningar mot företaget. 861 när jag skrivit klart här!!
    Formuleringarna i utskicket gör att många tror att det kommer från bilföretaget och att man måste betala för att fortsatt ha en garanti på bilen. SKÄMS PÅ ER! Vem som helst kan köpa kundregister från transportstyrelsen, vilket i sin tur är helt sjukt! Men tillbaka till Svensk FordonsGaranti AB och ni TROLL KONTON som skriver bra om Svensk FordonsGaranti, man ser igenom det tydligt att det inte är äkta! AutoConcept Insurance AB är samma typ av bluff bolag, när skadan väl är framme så kommer dom göra allt för att hitta en anledning för att inte ersätta skadan!

Jag jobbar själv som motorskadereglerare på ett försäkringsbolag och kan tydligt läsa villkoren och förstå att det mesta som kan komma att hända med motor/växel/olja med mera inte täcks av era dumma villkor.

Svara på detta inlägg hur ni vill men hoppas att konsumentverket stänger ner ert bolag för så som ni jobbar är sjukt omoraliskt! Läs mer
    Håkan S, Anela R gillar detta
  • 2018-07-26

Omdömet har granskats och är verifierat

Susanne S skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Mycket nöjd, i mitt fall behövde jag välja en annan verkstad än ni först hänvisade till och det var inga problem. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Fullkomligt oseriösa!

Skickar hem fakturor till gamla människor som endast i det finstilta klargör att det är ett erbjudande med 14 dagars ångerrätt. Min mor som är 78 år fick en sådan faktura för några veckor sedan när fabriksgarantin på hennes bil gick ut. Hon blev alldeles ifrån sig och trodde hon glömt betala något. Som tur var hann vi reda ut detta innan hon betalade denna bluffaktura

Några veckor senare kommer det en påminnelse med hot om dröjsmålsränta om hon inte betalar i tid. Längst ner med liten text står det fortfarande att man har 14 dagars ångerrätt. Den här gången blev hon så orolig att hon gick till polisen. Och det är väl där det här skräpföretagets försäljningsmetoder hör hemma, hos polisen!
    Hur kan man överhuvudtaget kalla sig seriös när man inte skickar hem ett riktigt tydligt erbjudande som personen i fråga kan ta ställning till, istället för att skicka en faktura som man tror att man glömt betala?

Nej, man misstänker ju att de tjänster det här företaget erbjuder är lika solkiga som deras försäljningsmetoder, så jag skulle absolut hålla mig ifrån dem! Läs mer
    Håkan S, Anela R gillar detta
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Täcker inte upp när det gäller allvarlig skada av motor. Varning bluff Läs mer
    2017-11-03 Felix A svarar Ingemar J
    Hej Ingemar
    Svensk FordonsGaranti eftersträvar alltid att vara så generösa som möjligt vid alla skadeärenden. Vår garanti gäller under liknande villkor som en fabriksgaranti. I ditt fall visade det sig att skadan på din bil berodde på rent slitage, och var därför inte ett garantiärende.
    Med vänlig hälsning
    Skadeavdelningen, Svensk FordonsGaranti
    2017-11-03 Ingemar J svarar Felix A
    Har avslutat hos er. Fick hjälp av Hyundai själv av min bil.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars D skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Tecknade försäkringen i somras, 2017. Fel på drivaxel upptäcktes vid service. Kontaktade Fordonsgaranti som fick en skaderapport från Volvo och reglerade ärendet omgående. Bra bemötande, snabb service, inga som helst problem. Ingen självriskskostnad, allt löpte perfekt. Rekommenderas varmt. Stort tack till Ulf Jacobsson, skadereglerare.

Vänligen
    Lars Dolk Läs mer
  • 2017-05-04

Omdömet har granskats och är verifierat

Hardi M skrev om Svensk FordonsGaranti AB
    Jag har nog aldrig varit med om smidigare ärendehantering.
    Mycket duktig skadereglerare!
    Känns tryggt med Fordonsgaranti. Läs mer