Svenska Lamella

Jämtlandsgatan 120, 162 60 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Svenska Lamella!

Vi har funnits i över 50 år nu och tillhandahåller skräddarsydda gardiner och markiser i Stockholm med omnejd. Hos oss finns det någonting för alla, oavsett om du det är solens strålar du vill skydda dig mot eller kanske ett par nyfikna grannar? Just nu finns det ett stort utbud av markiser på marknaden och vi jobbar varje dag för att hitta den bästa lösningen för dig och ditt hem eller kontor.

Hos oss på Svenska Lamella erbjuder vi allt från enklare persiennreparationer till helautomatiserade solskyddsanläggningar. Som medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet garanterar vi en trygg affär och lämnar därav alltid 5 års garanti på material och montage.

Välkommen till oss på Svenska Lamella. Hör gärna av dig om du har några frågor eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss!
Mån-Ons: 10:00-12:00
Sön: Stängt

Läs vad 180 kunder tycker om Svenska Lamella

• 2019-10-10

Rose-marie M skrev om Svenska Lamella
    Persienner till 3 fönster, trevligt bemötande, bra utfört arbete. Inget att klaga på, kan rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-09

Alexandra P skrev om Svenska Lamella
    Fantastisk service, vänlig attityd, snabba svar, mycket proffsigt. Vi är nöjda med deras produkter och servicen och rekommenderar varmt!! Läs mer
  • 2019-10-09

Karl H skrev om Svenska Lamella
    Efter måttagning på persienn i augusti 2019 skedde leverans i början av oktober 2019 först efter påminnelse. I övrigt allt OK. Läs mer
  • 2019-10-06

Håkan I skrev om Svenska Lamella
    Köpte en ersättningspersien. Blev väl bemött. Hade inga speciella förväntningar. Ett köp helt OK. Läs mer
  • 2019-10-06

Niklas Ö skrev om Svenska Lamella
    Köpte fönstermarkiser med installation.
    Professionella och med bra produkter. Läs mer
  • 2019-10-04

Peter W skrev om Svenska Lamella
    Hej 👋
    Vi köpte 4 persienner. Trevligt hembesök för måttagning, pris och leveranstid.
    Montering utfördes på utsatt tid och vi är helnöjda med bemötandet. Även produkten fungerar perfekt 👌
    Mvh Peter Wessman Läs mer
  • Hans O

2019-10-03

Hans O skrev om Svenska Lamella
    Köpte ny markis till altan Dålig information, nonchalant bemötande.
    Vid beställnong i butiken så gällande tips på vad som är bra vid köp av markis och vad man ska tänka på fick vi ingen information.

Med tanke på vad det kostar en del förväntas större engagemang.

Slarvig hantering fel datum i offert och fel tider./ ingen info att elektriker kommer annan tid ges inte. Information om kostnad får vi inte innan beställning är gjord om man frågar blir det något ca pris.

Elektriker avbokade för sjukt barn kvällen innan installation av markis. Ingen annan elektriker plockades in så fullständig installation dröjde två veckor innan det blev klart sista helgen i september. Vid fråga av kompensation för att behöva ta ledigt två istället för en gång så att installation kan ske, så blev svaret att vi redan fått stor rabatt på priset. Kostnad för markis med rot ca 48900 rabatt ca 4500 stor rabatt eller lite tveksamt.
    Ja vi borde funderat redan vid första besöket men då grannar handlat av Svenska lamell så var förväntningar att det skulle fungera bra. Läs mer
    2019-10-07 Svenska Lamella svarar Hans O
    Hej Hans och Ingrid,
    Vid besöket i butiken så gick vi igenom eventuella modeller, vävar och tillval. Ni fick även ett ungefärligt pris som baserades på er grannes modell och tillval. Om mitt bemötande på något sätt uppfattades som nonchalant och otydligt så ber jag om ursäkt.
    Trots detta så valde ni ändå att gå vidare och en tid för måttagning bokades. Vid hembesökte fick ni ett exakt pris som ni accepterade och ett monteringsdatum bokades. Ja, det blev fel monteringsdatum på orderbekräftelsen som skickades där och då. Men detta upptäcktes och korrigerades av mig via mail senare samma dag.
    Tyvärr fick elektrikern förhinder på monteringsdagen och den fasta el-installationen kunde inte utföras, men markisen monterades och gick att använda med tillhörande stickkontakt från och med utsatt monteringsdatum.
    Ni fick förslag på två nya tider för el-installation redan samma vecka men som tyvärr inte passade.
    Konsumentverkets riktlinjer för förseningar är att vi inte kan hållas ansvariga för eventuella förseningar som ligger utanför vår kontroll. Trots det så erbjöd jag er kompensation för utebliven arbetstid om ni kunde presentera ett intyg från arbetsgivaren som kunde styrka att ni faktiskt hade varit lediga (även detta i linje med konsumentverkets rekommendationer) Inget sådant intyg kunde presenteras och således inte heller någon ytterligare kompensation.

• 2019-10-02

Lennart S skrev om Svenska Lamella
    Svenska Lamella installerade nya persienner och reparerade gamla i min villa. Arbetet utfördes mycket smidigt och helt enligt överenskommelse. Jag är mycket nöjd med resultatet. Det är tydligt att Svenska Lamella är proffs! Läs mer
  • 2019-10-02

Britt G skrev om Svenska Lamella
    Jag köpte ett vindskydd till min balkong.
    Jag är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-10-01

Tord N skrev om Svenska Lamella
    GEnomgång av markiser. Trevligt bemötande. Flexibla. Bra jobbat! Tack! Läs mer
  • Birgitta S

2019-09-30

Birgitta S skrev om Svenska Lamella
    Nya persienner till sovrummet.
    Blev bra bemött.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Per P skrev om Svenska Lamella
    Markiser.
    Bra och trevligt bemött vid beställning och duktiga montörer.
    Förväntningar att få snygga markiser som passar på huset, bra hjälp av försäljare i butiken vid beställning.
    Mycket nöjda. Läs mer

Yvonne E skrev om Svenska Lamella
    Min markis krånglar de sa att det var motorn och en ny skulle kosta 10000 och det måste jag tänka på ett tag. Läs mer

Mona P skrev om Svenska Lamella
    Lagning av persienner.Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-09-27

Harry G skrev om Svenska Lamella
    Vanlig persienn till lägenhet.
    Bemötande bra
    Allt fungerade enligt planering Läs mer
  • 2019-09-26

Jeanette M skrev om Svenska Lamella
    Fick mycket trevlig och snabb service både från kundtjänst/order och från montören. Bra hjälp att välja rätt persienner, snabb leverans och enkelt att boka dag för montering. Smidigt och proffsigt. Rekommenderas varmt. Mvh Jeanette Läs mer
  • 2019-09-26

Annette F skrev om Svenska Lamella
    Nya persienner i 4 fönster.
    Snabb leverans och proffsig montör. Läs mer
  • 2019-09-21

Margita E skrev om Svenska Lamella
    Positiv! Beställde persienner till tre stora fönster. De tog ner de gamla och installerade nya! Humant pris, trevligt bemötande, och proffsigt jobb! Snyggt! Rekommenderar gärna och återkommer absolut vid kommande behov! Läs mer
  • 2019-09-21

Birgitta F skrev om Svenska Lamella
    Bra mottagande och proffsigt utfört. Läs mer
  • 2019-09-19

Lillemor S skrev om Svenska Lamella
    Jag förnyade tyget i mina markiser över altanen. Mycket nöjd med arbetet. Erat bemötande är väldigt trevligt både i telefon och när ni kommer hem till mig.
    Med vänlig hälsning
    Lillemor Sellerstrand Läs mer
  • 2019-09-16

Sture S skrev om Svenska Lamella
    Vi köpte en 7 m lång markis. Företaget som levererade markisen är mycket bra att ha att göra med. Men tyvärr blev vi inte nöjda med denna installation. Markisen bångnar på mitten. Läs mer
    2019-10-02 Svenska Lamella svarar Sture S
    Hej Sture,
    Tack för ditt omdöme!
    Ja, tyvärr kan dukröret svikta ner lite på mitten vid bredder uppåt 7m. Det är självklart inget som påverkar markisen funktion eller hållbarhet utan är rent estetiskt. Vår leverantör väljer att inte ha stödlager som standard då detta utgör ett ökat slitage på markisduken, stödlager är även något som vävleverantörerna avråder ifrån.
    Erbjudandet kvarstår, om ni skulle ångra er så monterar vi självklart stödlager åt er utan extra kostnad.

• 2019-09-13

Erica M skrev om Svenska Lamella
    Byte av utslitna markiser. Vi blev mycket vänligt och proffsigt bemötta, både i butiken och hemma i samband med monteringen. Snabbt och snyggt. Läs mer
  • 2019-09-11

Berndt P skrev om Svenska Lamella
    Nya dragliner i 2 st persienner och en ny persienn i köket.

Levrans och installation fungerade perfekt och det finns bara ett svar = 100% nöjd kund. Läs mer
  • 2019-09-11

Agneta B skrev om Svenska Lamella
    garanti jobb.
    Utmärkt service. Läs mer
  • 2019-09-09

Maria W skrev om Svenska Lamella
    Vi beställde nya mellanglaspersienner. Mycket proffesionellt bemötande. Bra och tydlig kommunikation. Allt skedde på utsatt tid och till utlovat pris. Läs mer
  • 2019-09-09

Lena W skrev om Svenska Lamella
    Beställde persienner i två fönster.
    Blev visserligen nästan dubbelt så dyrt mot vad jag fick genom telefonsamtalet. Visserligen var det ungefär, men men.
    Arbetet blev väldigt bra. Väldigt trevlig kille som installerade.
    Bra jobb 😊 Läs mer
    2019-10-02 Svenska Lamella svarar Lena W
    Hej Lena,
    Tack för ditt omdöme!
    Tyvärr prickar vi inte alltid helt rätt med våra prisindikationer. Vi brukar upskatta priset på persienner till ca. 1000:-/persienn inklusive montering och moms. I vissa fall då fönstren är något större än "standard" eller att de är något färre till antalet så kan det tyvärr bli som i ditt fall uppåt 15% dyrare.
    Kul att du ändå verkar vara nöjd med helhetsupplevelsen.

• 2019-09-07

Anders B skrev om Svenska Lamella
    Jag beställde persienner av Svenska Lamella. De skötte allt perfekt: uppmätning, offert, installation och fakturering. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-09-06

Per F skrev om Svenska Lamella
    Rullgardinsväv.
    Mycket vänligt å trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-06

Susanne H skrev om Svenska Lamella
    Bra bemötande.
    Killen som installerade tog av sig skorna innan han gick in. Läs mer
  • 2019-09-04

Halla H skrev om Svenska Lamella
    Köpte gardiner för några år sim det har strulat lite gran med.
    Jag är supernöjd m den hjälp jag har fått.
    Jag skickar email och får direkt svar. Ni fixar och ALLT som ni säger håller ni.
    Mkt mkt bra service som jag har fått från Christian ( tror han heter så). Bor på Grankullevägen i Sollentuna. Framför gärna tack till medarbetarna Läs mer
  • 2019-09-04

Kerstin L skrev om Svenska Lamella
    Reparation av persienner.
    Utmärkt bemötande.
    Jag hade trott att jag måste köpa nya persienner, men de blev lagade i stället, till en billigare penning. Så gör ett rekorderligt företag. Bra. Läs mer
  • 2019-09-03

Åke L skrev om Svenska Lamella
    Vår upplevelse av Svenska Lamella:

Utmärkt bemötande av både montör och försäljare.

De levde upp till våra förväntningar och de höll sin tidplan

Vi är mycket nöjda med den levererade/monterade produkten

Kan varmt rekommendera Svenska Lamella

Hälsn / Åke L Läs mer
  • 2019-09-02

Daniel H skrev om Svenska Lamella
    Superproffsiga unga killar, 100% nöjd med produkt och pris. Läs mer

Inga H skrev om Svenska Lamella
    Byte av markisduk . Blev bra bemött . Dom som var hos oss gjorde ett jättebra jobb . Arbetet utfördes på 3dje våningen ochsäkerhetslinor användes .. Vi har varit kunder sedan lång tid tillbaka . mvh. Eva och Inga . Läs mer

Vincent K skrev om Svenska Lamella
    Allt fungerade bra som det ska. Läs mer

Tage K skrev om Svenska Lamella
    Jag har i många år varit kund hos Svenska Lamella. Denna gång behövde jag nytt tyg till en av markiserna.
    Jag blev som vanligt proffsigt bemött, både i butiken och av montörerna. Läs mer

Irene H skrev om Svenska Lamella
    Jag är väldigt nöjd, snabbt jobbat och snyggt!
    Irene Hemberg Läs mer
  • 2019-08-19

Per F skrev om Svenska Lamella
    Utmärkt service vid installation av markis samt zip-linesystem
    Vi är mycket nöjda över utfört arbete samt solskyddet som det gav i fastigheten.
    Kan varmt rekommendera Svenska Lamella Läs mer
  • 2019-08-19

Cathrine V skrev om Svenska Lamella
    Tillgängliga o service minded med bra information. Bra leverans. Varit värt att vänta på i några veckor under semestern. Kommer att rekommendera Lamella till vänner o grannar Läs mer
  • ALI F

2019-08-16

ALI F skrev om Svenska Lamella
    Usel service. Företaget har ödslat en hel dag för mig. Ingen respekt för tid överhuvudtaget. Utgick från omdömen när jag hörde av mig till företaget men det visar sig att man inte alltid ska tro på vad man läser tyvärr. Läs mer
    2019-08-17 Svenska Lamella svarar ALI F
    Självklart är det tråkigt att vi inte kunde leva upp till dina förväntningar.
    Vi ber om ursäkt att du fick vänta på oss i 20 minuter.
    Vi skall se över våra rutiner och bli tydligare i vår kommunikation så att vi i framtiden kan undvika liknade situationer.
  • 2019-08-15

Matts A skrev om Svenska Lamella
    God service Snabbt åtgärdande Trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-08-15

Kent W skrev om Svenska Lamella
    Köpte markis till balkongen.
    Allt fungerade kanon bra från beställning till installation. Trevligt bemötande från all personal. Jag är en återkommande kund. Läs mer
  • 2019-08-14

Jens L skrev om Svenska Lamella
    Behövde hjälp med reparation av persienner. Bra och snabb service! Blev klara på en halv dag - imponerande! Rekommenderas! Läs mer
  • Helena P

2019-08-14

Helena P skrev om Svenska Lamella
    Tydlig information vid beställning samt trevligt bemötande vid telefon kontakt. Motsvarade våra förväntningar av vad gäller passa tid vid ankomst.
    Nöjd med reparationen har fungerat utan anmärkning. Kommer ta kontakt vid framtida behov också. Läs mer
  • 2019-08-13

Stefan N skrev om Svenska Lamella
    Byte av markistyg..
    Bra med rådgivning, snabb återkoppling och ingen ”sälja på ” känsla.
    Leverans enligt beställning och överenskommelse. Artiga montörer.
    Något dyrt men känns som bra kvalitet och man får vad man betalar för.
    Kan absolut anlita igen. Läs mer

Nils B skrev om Svenska Lamella
    Svenska Lamells har jag anlitat i många år och jag får alltid en fantastisk hjälp och service. Läs mer

Henrik S skrev om Svenska Lamella
    Väldigt smidigt och trevligt! Kan lätt rekommendera. Läs mer

Cecilia R skrev om Svenska Lamella
    Jätte bra service, hantverkaren var hjälpsam och resultatet blev superbra. Läs mer
  • 2019-08-01

Marianne P skrev om Svenska Lamella
    Vid beställning av persienner till lägenheten möttes vi av kunnig och hjälpsam personal. De gav oss bra förslag ang. färg och material.
    Vi följde råden och blev glatt överraskade av resultatet efter
    att vi fått persiennerna inmonterade av företaget.
    Allt gick lätt och smidigt för oss, och vi är över förväntan nöjda med vårt köp.
    Marianne och Åke Pihl Läs mer
  • 2019-07-31

Gunnel J skrev om Svenska Lamella
    Vänligt bemötande och proffsigt utförande. Vi är mycket nöjda med installationen av markisen. Läs mer

Jämtlandsgatan 120, 162 60 Vällingby