Svenska Lamella

Jämtlandsgatan 120, 162 60 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Svenska Lamella!

Vi har funnits i över 50 år nu och tillhandahåller skräddarsydda gardiner och markiser i Stockholm med omnejd. Hos oss finns det någonting för alla, oavsett om du det är solens strålar du vill skydda dig mot eller kanske ett par nyfikna grannar? Just nu finns det ett stort utbud av markiser på marknaden och vi jobbar varje dag för att hitta den bästa lösningen för dig och ditt hem eller kontor.

Hos oss på Svenska Lamella erbjuder vi allt från enklare persiennreparationer till helautomatiserade solskyddsanläggningar. Som medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet garanterar vi en trygg affär och lämnar därav alltid 5 års garanti på material och montage.

Välkommen till oss på Svenska Lamella. Hör gärna av dig om du har några frågor eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss!
Öppet just nu
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 26 kunder tycker om Svenska Lamella

• Margateta L skrev om Svenska Lamella
    Köp av balkongmarkis. Mycket bra bemötande och information vid beställning i butik. Mycket bra i samband med installation. Kan rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • Michael G skrev om Svenska Lamella
    Köp och montage av persienner gick hur bra som helst. Anlitar dom igen om behov finns. Läs mer
  • Malin B skrev om Svenska Lamella
    Köpte rullgardiner, fick hjälp med måttagning och val av material. Bemötandet var professionellt. Rekommenderas! Läs mer
  • Gilda A skrev om Svenska Lamella
    Jag köpte persienn till min dörr samt montering av persiennen.
    Bra bemötande.
    Ja.
    I övrigt var upplevelse mycket bra. De arbetar professionellt. Läs mer
  • Annika W skrev om Svenska Lamella
    Persienner och plisséer.
    Har alltid blivit bemött trevligt och korrekt.
    Företaget har alltid levt upp till de förväntningar jag haft.

Företaget får högsta betyg! Läs mer
    2018-10-18 Svenska Lamella svarar Annika W
    Tack så mycket Annika, kul att höra! Välkommen tillbaks när det blir tillfälle :)
  • Roland N
    Roland N skrev om Svenska Lamella
    6 st persienner måttbeställda, proffsigt bemötande . Läs mer
  • Birgitta P skrev om Svenska Lamella
    Markis och reparation av upphängning. Nya armar till en annan markis.
    Mycket gott bemötande.
    Företaget lever upp till våra önskningar (bytte en markis förra hösten också).
    Lugna, trevliga killar som utförde uppdraget.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2018-10-18 Svenska Lamella svarar Birgitta P
    Tack för omdömet Birgitta och välkommen åter!
  • Thomas S skrev om Svenska Lamella
    Bra kundmottagning som levererade i tid rätt produkter Läs mer
  • Brittmarie  B
    Brittmarie  B skrev om Svenska Lamella
    Väldigt bra markiser, vänligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • Tommy B skrev om Svenska Lamella
    Byte av markisväv.
    Blev mycket bra bemött från besök i affären till montörerna som satte upp väven.

Lite besviken på att väven sitter en aning snett när markisen vevas ut.
    Hälsningar Tommy Bäckman Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Tommy B
    Tack för recensionen Tommy! Att väven sitter snett kanske är något vi ska kika på? Vi försöker kontakta dig men hör du inget från oss är du alltid välkommen att ringa.
  • Lars N
    Lars N skrev om Svenska Lamella
    Beställde en ny kontrollenhet med sensorer till mina markiser då den gamla sensorn hade gett upp. Fick bra hjälp med de tekniska frågor och en smidig beställning. Leverans enligt besked.
    Precis som det ska vara alltså. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Lars N
    Tack Lars! Skönt när även lite mer komplicerade saker går att reda ut någorlunda smärtfritt.
  • Göran D skrev om Svenska Lamella
    Köpte nya markiser då de gamla var helt slut efter över 20 års användning. De nya är snygga och fungerar som de ska. Vad kan man mer begära. Att de skall hålla lika länge som de gamla. Återstå att se. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Göran D
    Tack Göran! Med lite mindre underhållsarbete ska 20 år inte vara några problem. Du vet var vi finns när det blir dags. Ett tips när väven börjar se lite tråkig ut... Hör av dig till oss så hjälper vi till att vända den. Längst in på markisen kommer duken se nästan ny ut även om 10 år, då går det fint att vända på det hela så att det smutsiga hamnar längst in. Bra för både ekonomin och miljön!
  • Dragana J
    Dragana J skrev om Svenska Lamella
    Köpte persienner, allt från beställning till leverans och montering gick helt efter mina förväntningar. Punktligt, professionellt och effektivt. Jag är 100% nöjd. Läs mer
  • Åsa S skrev om Svenska Lamella
    Rullgardiner & solskydd i tre rum.

Bemötandet var utmärkt.

Vi fick stöd i vilka olika alternativ och prisklasser som fanns att välja på.

Kontakt via mejl inför leverans och montering fungerade utmärkt. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Åsa S
    Kul att höra Åsa! Då är vi också nöjda med vårt arbete :)
  • Åsa H skrev om Svenska Lamella
    Fick tre persienner installerade. Personal kom väldigt punktligt och alltid mycket trevliga. Gav precisa kostnadsuppgifter som stämde med faktura. En persienn var skuren för bred, de bytte snabbt ut den och nu funkar de perfekt. Rekommenderar varmt deras tjänster. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Åsa H
    Tack Åsa! Som tur är går det mesta att ordna även om det inte blir helt rätt från början. Välkommen åter!
  • Anders Ö skrev om Svenska Lamella
    Allt fungerade bra från råd till måttgning och uppsättning av Persien och gardin Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Anders Ö
    Tack Anders! Kul att du är nöjd och välkommen åter!
  • Carina N skrev om Svenska Lamella
    Jag beställde persienner till min dotters rum med uppsättning.
    Jag blev väl mött. Min mamma hade i hemlighet beställt även persienner till vardagsrummet i föd-present till mig av killen som var där och måttade. Det lyckades dem hålla hemligt oxå. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Carina N
    Kul med en liten överraskning! Ja, din mamma var noga med att vi inte skulle skicka några bekräftelser eller så till dig :) /Jim
  • Lotta M skrev om Svenska Lamella
    Bytte markisduk. Proffsigt och serviceminded bemötande av personalen. Väldigt nöjd med arbetet. Vid behov kommer jag att anlita dem igen. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Lotta M
    Tack Lotta, du är varmt välkommen åter :)
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Svenska Lamella
    Beställde Altan och fönstermarkiser.
    Verkligen proffsigt bemötande från första stund. All personal var trevlig och höll alla tider som verkligen inte är vanligt.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2018-10-16 Svenska Lamella svarar Margareta B
    Tack så mycket, Margareta! Hoppas markiserna kommer tjäna er väl framöver!
  • Teddy L skrev om Svenska Lamella
    Köpte plastskenor för utanpåliggande persienner.

Ett bra mottagande när jag beställde dem på kontoret.

Skenorna passade utmärkt, jag är jättenöjd.

Snabba leveranser. Läs mer
  • Agneta B skrev om Svenska Lamella
    utbyte av persienn i balkongdörr.

Fungerade som jag hade förväntat mig.

Tiden hölls.

Är nöjd med det hela. Läs mer
  • Annci H skrev om Svenska Lamella
    Tog kontakt för att köpa lamellgardiner och ni kom omgående och mätte. Bara en vecka senare satt de på plats. Inget hade kunnat göras bättre. Vi är mycket nöjda. Tack! Läs mer
    2018-10-10 Svenska Lamella svarar Annci H
    Tack för omdömet Annci och välkommen åter!
  • Östermalms H skrev om Svenska Lamella
    Trevligt bemötande och fin service. Mycket nöjd. Läs mer
    2018-10-10 Svenska Lamella svarar Östermalms H
    Tack för omdömet! Med ny motor så bör markisen fungera bra många år till. /Jim
  • Lars L skrev om Svenska Lamella
    Köpte markis med montering. Levererades och sattes upp 1 oktober. Blev bra och vänligt bemött. Företaget levde helt upp till förväntningarna. Då det redan är höst och begränsat med sol måste jag vänta till våren för att ge ett slutligt omdöme men det ser bra ut. Läs mer
    2018-10-10 Svenska Lamella svarar Lars L
    Tack Lars! Vi längtar redan till våren ;) Hör av dig direkt om det skulle visa sig vara något som inte fungerar eller behöver justeras! /Jim
  • Nils-Sture H skrev om Svenska Lamella
    Terrassmarkis och tygbyte mm på 4st fallmarkiser. Bemött på bästa sätt. Klargörande offert. Snabbt och väl utfört arbete till fast pris och tydliga kvalitetsgarantier.
    Dessutom blev det väldigt snyggt. Läs mer
    2018-10-05 Svenska Lamella svarar Nils-Sture H
    Tack Nils-Sture! Kul att du blev nöjd med nya markiserna och skönt att vi lyckades med infästningen av terrassmarkisen tillslut, lagom till helgen :) /Christian
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Svenska Lamella
    Beställt Luxaflex gardiner: solskydd och mörkläggning.
    Fungerat utmärkt. Fick t.o.m. monteringstid redan vid beställningen.
    Då vi fick lite problem åtgärdades det snabbt och till stor belåtenhet.
    Alltid mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2018-10-03 Svenska Lamella svarar Ulla F
    Tack för din recension Ulla och välkommen åter!

Jämtlandsgatan 120, 162 60 Vällingby