Svenska Lamella

Välkommen till Svenska Lamella!

Vi har funnits i över 50 år nu och tillhandahåller skräddarsydda gardiner och markiser i Stockholm med omnejd. Hos oss finns det någonting för alla, oavsett om du det är solens strålar du vill skydda dig mot eller kanske ett par nyfikna grannar? Just nu finns det ett stort utbud av markiser på marknaden och vi jobbar varje dag för att hitta den bästa lösningen för dig och ditt hem eller kontor.

Hos oss på Svenska Lamella erbjuder vi allt från enklare persiennreparationer till helautomatiserade solskyddsanläggningar. Som medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet garanterar vi en trygg affär och lämnar därav alltid 3 års garanti på material och montage.

Välkommen till oss på Svenska Lamella. Hör gärna av dig om du har några frågor eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss!

Läs vad 443 kunder tycker om Svenska Lamella 2

2021-12-04
    Mycket trevliga, snabba och bra att ha att göra med på alla vis. Resultatet blev precis som vi önskat
    2021-12-03
    Mycket bra och trevlig service vid beställningen med bra information om produkterna och pris. Borttagning av gamla persienner och montering av nya gjordes snabbt och proffsigt av mycket trevlig montör.
    2021-12-02
    Väldigt bra bemötande köpt persienner och bra upp montering
    2021-12-02
    Väldigt korrekt och trevligt bemötande. Verkligen väldigt proffsigt arbete, utom nya persienner också alla gamla hål åtgärdade och ommålade. Allt gick till efter avtalade villkor och tid. Är väldigt nöjd.
    Toppentrevligt.

Hade inga förväntningar, mer att få det jag hade beställt utan problem. Det fick jag och både hon som tog emot beställningen, han som kom och mätte och han som montera var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Jag beställde persienner till sovrummet och blev väl bemött av alla
    Mycket trevlig personal.
    2021-11-25
    Gå med inspektion och installation, totalt värt. Det var snabb och bra installation.
    2021-11-25
    Proffsigt, kunnigt och vänligt bemötande!
    Mycket nöjd med mina fina gardiner på balkongen!
    Tack Viveca! Vad roligt att du blev nöjd! Hoppas du får mycket nytta av gardinerna i vår och sommar och kan njuta av balkongen även när solen ligger på :) Svenska Lamella
    2021-11-23
    Trevligt bemötande vid beställning. Fick det jag förväntade mig nya fina persienner.
    2021-11-19
    Trevliga hjälpsamma bra service
    Snabba
    2021-11-15
    Snabbt och proffsigt bemötande, offert inom en arbetsdag. Beställde persienner och en mörkläggningsplissé, väldigt nöjd med leverans och montering. Rekommenderar!
    2021-11-14
    Trevligt och proffsigt bemötande. Jättefina persienner som blev uppsatta enligt avtalad tid och med väldigt gott resultat. Vi kan helt klart rekommendera Lamella!
    2021-11-02
    Det hela fungerade mycket bra från första kontakt till montering och leverans av faktura
    Christer/Lena Sandström
    2021-11-02
    Bra mötande och monteringen utfördes proffsigt
    2021-10-31
    Det mesta utmärkt. Lite strul dock med elinstallationen. Köpte helautomatiska markiser.
    2021-10-28
    Bra och snabb service av kunnig personal.
  • Brittmarie  B
    skrev om Svenska Lamella
    2021-10-27
    Superbra, precis som jag ville ha det.
    Den inglasade balkongen blev väldigt fin.
    2021-10-26
    Mycket bra bemött. Kommer gärna att använda era tjänster i framtiden.
    2021-10-22
    OK, men inte så mycket mer. Lite kallt bemötande på telefon.
    2021-10-20
    Trevlig och kunnig personal både i butiken och de personer som kom hem och gjorde måttagningen och installationen.
    2021-10-19
    Jag fick trevligt bemötande och bra hjälp.
    2021-10-14
    Proffsigt från första kontakt till arbetet var slutfört. Vi är väldigt nöjda!
    Tack Anna! Hoppas ni blev nöjda med färgen på markisväven! Svenska Lamella
    2021-10-13
    Fick ingen hjälp av tidigare leverantören av en markis. MARKIS.NU tog betalt och levererade undermåligt. Hitta LAMELLA och de kom till undsättning. De fick komma på egen lösning på problemet då reservdelar var svårt att få tag i. LAMELLA höll i processen och till slut har vi fått ordning på en markis jag trodde vi skulle få byta ut. MYCKET NÖJD IDAG.
    2021-10-11
    Bara positivt. Snabb montering.
    Byte av markis
    Tack för omdömet, Agneta! Hoppas du får mycket nytta av markisen framöver! Svenska Lamella
    2021-10-09
    Beställde persienner med karmmått 108,5 att persiennen skulle vara mindre än karmmåttet men persiennen blev 109,0 fick då lämna tillbaka och få den kortare till 108,0. Ville inte erkänna felet utan det var mitt.
    Hej Kurt! Vi beklagar först och främst att persiennerna inte passade dina fönster! Inte kul när det blir så, speciellt inte för dig som kund. Vi håller i skrivande stund på att korta ner dina tre persienner så dom ska passa efter det, och detta gör vi utan extra kostnad.

Vi försöker alltid lösa problem som uppstår efter bästa förmåga, och vi upplevde inte att du var direkt besviken när du kom tillbaka med persiennerna till oss, men vi kan ha tolkat dig fel.

Vi vill också nämna att persiennerna är tillverkade och levererade enligt måtten angivna i offerten du godkänt digitalt. Det har förmodligen blivit några missar i kommunikationen oss emellan, och måtten skulle uppenbarligen varit annorlunda från början.

Vi hör av oss när persiennerna är klara!
    2021-10-07
    Fungerade jättebra! Trevliga killar som monterade!
    Vi är så nöjda!
    Tack Claes! Hoppas ni får mycket nytta av markiserna på balkongen nästa sommar! Svenska Lamella
    2021-10-07
    Jag är mycket nöjd. Han kom i rätt tid och utförde ett fantastiskt bra jobb och snabbt.
    Mvh Jeanette Davies
    Tack Jeanette! Även mindre servicejobb som att byta band på fönstermarkiser ska tas om hand om på ett bra sätt :) Tack för omdömet och välkommen åter! Svenska Lamella
    2021-10-01
    Trevligt besök i butik. Proffsigt bemötande både vid mätning och uppsättning av persiennerna.
    Allt blev som jag tänkt mig.
    Tack för omdömet Inger! Vi är glada att du hade en bra upplevelse från start till mål :) Svenska Lamella
    2021-10-01
    Ordning och reda hela vägen från bokning till slutfört arbete.
    Tack Arne! Allt som det ska då! Välkommen åter om tillfälle uppstår. Svenska Lamella
    2021-09-30
    Trevlig och kunnig personal. Markisvävsbyte som gick snabbt och smidigt och prisvärt.
    Tack för recensionen Ulla! Kul att du uppskattade hela förloppet. Vi är väldigt tacksamma som har duktig och kompetent personal! Svenska Lamella
    2021-09-29
    Fint bemötande bra utfört arbete. Vi är nöja.
    Tack Solveig! Hoppas era nya persienner blev som ni tänkt er och att dom håller länge! Svenska Lamella
    2021-09-29
    Snabb, bra och proffsig service!
    Tack för omdömet Ann! Välkommen åter vid tillfälle! Svenska Lamella
    2021-09-29
    Trevligt bemötande samt bra utfört.
    Tack Birgitta! Viktigt för oss att kunderna känner sig välkomnade och väl omhändertagna. Svenska Lamella
    2021-09-27
    Våra förväntningar av företaget var mycket bra vi beställde persienner arbetet utfördes snabbt och smidigt
    Tack Bengt! Det är skönt för alla inblandade när det flyter på :) Svenska Lamella
    2021-09-27
    Byte av markisväv gick smidigt och enkelt, snabba svar och bra service
    Tack Kristian! Bra när det går att byta väv på befintlig markis. Hoppas ni blev nöjda med färgvalet också! Svenska Lamella
    2021-09-25
    Köpte nya persienner. Tydlig kostnadsbild. Trevlig, kunnig och snabb personal som kom på utsatt tid. Bra med info och påminnelser innan montering. Perfekt helt enkelt!
    Perfekt! Tack för det fina och utförliga omdömet, Bo! Välkommen åter vid tillfälle. Svenska Lamella
    2021-09-25
    Bra snyggt och trevlig personal
    Åh, tänk om du hade bytt ordning på några ord, då hade vi blivit ännu gladare ;)

Tack för omdömet, Anna!
    2021-09-25
    Trevligt bemötande. Snabb leverans. Köpte 5 persienner. Allt är jättebra.
    Tack Lennart! Allt i sin ordning! Svenska Lamella
    2021-09-25
    Ett trevligt och snabbt bemötande.
    Trevliga killar som jobbade fort och snyggt.
    Ett företag som man även tipsar andra om.
    Fick förklaringar på varför vissa saker måste bytas ut.
    Toppen helt enkelt.
    Tack så mycket Ingegärd! Vi blir så glada att läsa att du är nöjd med vårt arbete. Välkommen åter! Svenska Lamella
    2021-09-21
    Trevligt bemötande.
    Visste sen tidigare att de är pålitliga.
    Bad om en persienn lagning, som utfördes snabbt och skickligt.
    Så nöjd.
    Tack Birgit! Du är alltid välkommen åter! Svenska Lamella
    2021-09-17
    bra diskussion och väldigt bra installation - smidigt
    Tack Erik! Kul att du blev nöjd med hela arbetet. Välkommen åter vid tillfälle! Svenska Lamella
    2021-09-17
    Alltid snabb och bra service!
    Nu senast kom de direkt och löste mina frågor.
    Skönt när det går fort! Välkommen åter Christian! Svenska Lamella
    2021-09-10
    Bra kundkontakt från offert till montering av perisienner. Ett företag att rekommendera!
    Tack för omdömet Nadia! Hoppas du får mycket nytta av persiennerna! Svenska Lamella
    2021-09-10
    Helt nöjd med mina persienner och det bemötande jag fick vid båda kundbesöken.
    Tack Elisabeth! Välkommen åter vid tillfälle! Svenska Lamella
    2021-09-08
    Har köpt lamellgardiner till fönster samt motorer till bef. markiser. Noggrann genomgång av säljare innan köp. Allt blev precis så bra som jag tänkt mig.
    Tack Marianne! Och du fick motorerna på plats tillslut, även om det tog lite längre tid än det var tänkt. Välkommen åter vid tillfälle! Svenska Lamella
    2021-09-08
    Fick persienner reparerade. Punktligt och professionellt.
    Tack för omdömet Lars! Bra för både plånbok och miljö när det går att reparera! Svenska Lamella
    2021-09-08
    Helt perfekt både för offert, leverans och installation
    Tack Alf! Låter som att allt är som det ska :) Svenska Lamella
    2021-09-08
    Snabba, noggranna och håller vad de lovar
    Tack Frederik! Allt vi önskar :) Svenska Lamella
    2021-09-08
    Det uppstod flera oväntade komplikationer vid monteringen av vår terassmarkis som medförde att det tog ca tre extra dagar att få den på plats och specialbeställning av visst material. Vår kontaktperson och den exportmontör som fick komma för att fixa det var mycket lösningsorienterade och löste alla problemen och vi fick inga extrakostnader debiterade och tillslut blev markisen precis som vi hade tänkt det. Supernöjda!
    Tack så mycket Cecilia! Ibland uppstår dom där situationerna när vi verkligen måste anstränga oss för att lyckas leverera det vi lovat. Som tur är finns Christian hos oss som brukar lyckas trolla fram lösningar på det mesta. Just infästningen till en stor terrassmarkis är så oerhört viktig, det måste bara bli bra.

Vi är tacksamma för att ni gav oss tid och möjlighet att hitta en lösning på problemet!

Vi är väldigt glada över att markisen tillslut blev precis så bra som det var tänkt och hoppas ni får nytta av den många år framöver!
  • Gunnar S
    skrev om Svenska Lamella
    2021-09-08
    Mycket skicklig installatör plus att hela jobbet var mycket prisvärt. Alla hemma tycker fönstren blev jättefina plus art det var skönt att bli av med de gamla utanpåliggande IKEA-persiennerna som hade samlat stora mängder damm under årens lopp.
    Tack Gunnar! Skönt när det fungerar hela vägen från start till mål! Jag för fram meddelandet till Patrik som installerade era persienner :) Svenska Lamella
    2021-09-08
    Har hjälpt oss många gånger, både med nyköp och reparationer. Alltid varit nöjda.
    Tack Christina! Varmt välkommen tillbaks vid tillfälle! Svenska Lamella