JF Svenssons Begravningsbyrå

JF Svenssons Begravningsbyrå

www.jfsvensson.se
  • BadgeThreeYears

Välkommen till JF Svenssons Begravningsbyrå! På Snöstorpsvägen 29 i Halmstad hittar du JF Svenssons Begravningsbyrå. Vi är en auktoriserad begravningsbyrå som kan hjälpa dig som anhörig att planera begravning, helt enligt önskemål. Med många års erfarenhet så ombesörjer vi allt som rör begravningsverksamheten. Några exempel...

166 omdömen om JF Svenssons Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2021

Ulrika H
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Tryggt och vänligt. Fick en snabb tid och lätt att hitta dit. Trevlig personal och förstående.

Natali N
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Det betydde väldigt mycket för mig att han hade tagit hand om allt och att allt var "på plats" redan innan jag anlände och en stund innan ceremonin började, då man i en sådan situation inte riktigt fungerar själv. Likaså med bärning av kistan till gravplats och nersänkning. Jonas hade full koll på allt och alltid närvarande och guidade. Förmodligen tackade jag inte honom tillräckligt då tankarna var på annat håll (glömde nog till och med säga hejdå). Det allra bästa var att mina önskemål aldrig ifrågasattes och...

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Natalie, vad fint att begravningen blev ett ljust minne för dig och dina nära och att mitt tillmötesgående var en hjälp för er i en svår stund. Ta vara på dom ljusa minnena och ta hand om er. Med varma hälsningar Jonas

Anette L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Upplevelsen var att JF Svenssons Begravningsbyrå är en byrå med mycket erfarenhet att bemöta människor i sorg. Kortekt och professionellt bemötande men samtidigt med värme och empati. Pär, som var ” vår” representant för byrån, upplevdes som mycket inkännade och tjänstvillig. Han var klar och tydlig i kommunikationen med familjen, dels via mail och personligen. Vid begravningen fanns han där för oss och löste frågor som uppstod på ett smidigt och tilltalande sätt. Vi är mycket tillfreds med att vi valde JF Svenssons Begravningsbyrå, där Pär är den som format den slutsatsen.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Anette för ett betydelsefullt omdöme som du lämnar till oss! Det värmer att ni känner er så väl bemötta och nöjda med vår insats. Vi gör allt för att det ska bli en så fin och personlig begravning som ni önskar.

Helene C
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Blev väldigt bra bemött när vi beställde begravning för mamma. De kom med tips o hjälpte tilll med allt man behöver. Svarade på frågor vi hade.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för ert fina omdöme. Det känns fint att ni känner er väl bemötta av oss på byrån och att begravningen blev till ett fint minne.

Eva E
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Pär har alltid varit trevlig och tillmötesgående alla samtal jag ringt till byrån. Så jag är mer än nöjd som kund . Mvh Eva

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Eva för att du lämnat ett betydelsefullt omdöme till oss.

Rolf S
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Från att vara i chock tillstånd till ett tryggt lugn, blev jag och min syster otroligt väl ” omhändertagna” av två ( tack o lov ) proffesionella representanter från JF Svenssons Begravningsbyrå. Vi förväntade oss en del hjälp men inte så fantastiskt hjälp vi fick under hela tiden från att finna vår mamma avliden till begravningen.👍 Vi alla syskon är väldigt nöja med hela personalens insats( speciellt Anne-Lie som var vår kontakt under tiden ) vi köpte tror jag ca 90% av tjänsterna som erbjöds. Vi kommer att varmt rekommendera JF Svenssons Begravningsbyrå i framtiden🌹.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Rolf för värmande ord! Det betyder mycket för oss att ni känner er väl omhändertagna, tack för din värdefulla feedback! Kram Anneli

Iréne I
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Känner att vi har blivit otroligt väl och varmt bemötta av Alex som var vår kontakt på Svenssons Begravningsbyrå. Alex var verkligen rätt man på rätt plats. Även om vi var ledsna så var det en trevlig stund utan stress när vi planerade för begravningen. ♥️ Tack! Irene Ivansson med familj

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Iréne för ditt fina omdöme. Vi är hedrade att få vara ert stöd under hela processen och tack för värdefull feedback.

Pia W
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande och service.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Pia för att du lämnat ett sådant fint omdöme. Det glädjer oss att ni känner er nöjda med vårt bemötande.

Peter L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vid pappas begravning fick vi ett professionellt och varmt mottagande inför begravningen och allt som skall ske runt omkring. Kan varmt rekommendera JF Svenssons Begravningsbyrå.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Peter för ert fina omdöme.

Peter B
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket proffsigt uppträdande. Jonas som höll i begravningen gjorde ett väldigt fint jobb.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Peter för ditt omdöme, det värmer! Fint att läsa att ni känner er nöjda med vår insats och att begravningen blev så som ni önskade.

Ursula E
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Bra bemötande. Snabba svar. Bra hjälp. Bra genomförd minnesstund.

Tack för värmande ord!

Anders L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vi fick mycket bra stöd under en svår tid. Allt fungerade mycket bra. Under hela perioden.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Anders, det är fint för oss att få den feedbacken av er. Skönt att höra att ni är nöjda med vårt arbete och att begravningen blev som ni önskade.

Ulf C
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket välarrangerad begravning enligt våra önskemål.

Tack för fint omdöme!

Christer J
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Min syster Lena Bodesved begravdes av JF Svenssons Begravningsbyrå den 11 januari 2024. Begravningen sköttes på ett utmärkt sätt. Eftersom jag bor ungefär 50 mil från Halmstad där begravningen ägde rum kändes det skönt att allt hanterades på bästa sätt av begravningsbyrån. Tack! Christer Johansson

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Christer för ditt fina omdöme.

Susanne J
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vi blev så väl och omhändertagande bemötta. Kändes så bra med den lugna och trygga hjälpen i allt, från program i kyrkan till minnesstund och jurist. Så god vägledning hela vägen. Allt sköttes proffsigt och diskret. Vi kunde inte önska mer. Dessutom en fin återkoppling efter en vecka och en fantastiskt fin minnesbok. Tack! / Susanne, Miko och Joakim

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för det fina omdömet! Det värmer i hjärtat att ni känner er så väl omhändertagna av oss.

Karl-Gustav H
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Proffsigt bemötande, lugnt och deltagande. Inget stress men råd om vad vi skall tänka på och ta beslut om. Dyrt

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Karl-Gustav för att du lämnade ett fint omdöme.

Lisabeth N
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Jag tycker att jag blev bemött på ett jätte bra sätt från er på JF Svenssons Begravningsbyrån

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Lisabeth för ett fint omdöme!

Magnus L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Representativa lokaler och ett trevligt mottagande. Bra struktur och information om vad som kommer att ske och rekommendation på vad vi kan göra. Allt förflöt fint och hanterades på ett respektfullt sätt.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Magnus för att du lämnat ett fint omdöme. Vi finns för de anhöriga i en svår stund och vill att det ska bli så vackert och personligt som ni önskar.

Anette M
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Blev bemött på ett väldigt bra sätt och fick snabb återkoppling på allt jag frågade om. Begravningen blev så fin!

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Anette för fint omdöme och fint att höra att begravningen blev som ni önskade.

Jonas H
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Jag kom till Aleksandre Ottosson på JF Svenssons och visste inte särskilt mycket vad man behöver göra och tänka på i samband med att min mamma avlidit. Men jag blev oerhört väl omhändertagen och ledsagad genom alla delar. Jag och min syster har fått stöd hela vägen, känt oss trygga i Alek's hjälp. Så fort vi har undrat över något fick vi omedelbar hjälp. Och när det på morgon för begravning visade sig att solist hade blivit sjuk över natten så lösta Alek det så att det ända fanns en solist på plats. Jag kan verkligen rekommendera Alek och JF Svenssons som begravningsbyrå.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Jonas för ditt fina omdöme. Det värmer att ni känner er så väl bemötta och nöjda med vår insats. Vi gör allt för att det ska bli en så fin och personlig begravning som ni önskar.

First-Name L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vi fick ett snabbt, varmt och mycket proffsigt bemötande! Begravningen blev precis så vacker som vi önskade.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för att värmande omdöme.

Eva O
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

fint bemötande lugnt och sansat. Trevlig miljö, lätt att hitta

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Eva för dina fina ord, de betyder mycket för oss.

Thomas M

Trevliga och professionella. Mycket bra

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Thomas, tack för fint omdöme.

Sollan A
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Det har skötts väldigt proffsigt från första kontakt till efter begravningen.

Tack för ditt omdöme.

Anneli V
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Jag kan varmt rekommendera J F Svenssons Begravningsbyrå som på ett väldigt fint och proffesionellt sätt hjälpte oss att göra begravningen till ett fint och känslosam minne. Det var lätt att parkera intill byrån och en varm hemmakänsla när vi kom in och blev omhändertagna. Mycket trevligt!

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för fint omdöme, det värmer.

Maria N
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Ett väldigt fint bemötande och omhändertagande gällande allt som rör begravning, minnesstund och begravningsceremonin mm. Ett mjuk och fint omhändertagande av oss som efterlevande. Jag kan varmt rekommendera JF Svenssons Begravningsbyrå.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Maria, för för att du anlitade oss och att vi fick vara med och forma begravningen och göra den till en fint minne. Det värmer med ditt fina omdöme. Kram Anneli

Gunnar J
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Tycker det har varit ett mycket trevligt bemötande.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Hej Gunnar, tack för att du lämnat ett fint omdöme och känner att du blev väl bemött av oss på J F Svenssons Begravningsbyrå.

Alexandra F
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Kom i kontakt med JF Svenssons Begravningsbyrå genom jourkontakt på helgen för frågor kring begravning och transport. Fick ett bra och kunnigt bemötande i telefon vilket bidrog till att vi valde att ta hjälp av dem i detta. Vidare har kontakten fungerat oerhört bra, både fysiskt och digitalt. Alltid ett lugnt, vänligt, lyhört och omsorgsfullt bemötande. Fin service och hjälpsam personal som såg till att vara tillmötesgående i diverse önskemål. Vi har varit jättenöjda med de tjänster vi köpt och fått stöd kring. Kan absolut rekommendera andra att ta hjälp av JF Svenssons Begravningsbyrå.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Alexandra för att du lämnat ett fint omdöme, det värmer! Vi är tacksamma över att du känner att vi har tagit väl hand om dig/er i en svår stund.

Sara A
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vi blev jättebra bemötta och är nöjda med den hjälp vi fick av Alek med allt som rörde begravningen.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för fint omdöme! Vi är tacksamma att ni känner att vi har gjort begravningen till ett fint minne.

Kirsi P
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Anneli med kollegor har guidat och stöttat oss genom processen på ett mycket professionellt sätt. Tack!

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Kirsi för ditt fina omdöme. Jag är tacksam över att ni känner att vi har gjort begravningen så som ni önskade och att det blev till ett ljust minne. Kram Anneli

Bertil T

Professionellt,snabbt,vänligt,ödmjukt

Tack för fina ord!

Embritt L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Vi är mycket nöjda med det bemötande vi har fått från JF Svenssons Begravningsbyrå. De har varit ett otroligt stöd för oss under en svår tid. Från första stund kände vi att de var där för att hjälpa och vägleda oss genom alla de val som behövde göras när det gällde vår mammas begravning. Våra förväntningar var höga när vi först kom i kontakt med byrån, och vi kan säga att de definitivt levde upp till dem. Ett av de viktigaste var deras förmåga att lyssna på våra önskemål och respektera dem. De tog sig tid att förstå...

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Embritt för fina ord. Vi är tacksamma över att ni känner att vi har gjort begravningen så som ni önskade och att det blev till ett ljust minne.

Siv S
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick från begravningsbyrån. Jag blev mycket väl bemött av begravningsentreprenören. Vänliga hälsningar. Siv

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för dessa fina ord ~ det värmer verkligen att läsa. Det är viktigt för oss, att ni som anlitat oss och som har hamnat i ett sårbart läge ska få ett fint bemötande och ett fint minne från begravningen.

Magnus T
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket professionellt och trevligt bemötande med stor lyhördhet för kundens önskemål och förväntningar. Snabb, effektiv och välstrukturerad kommunikation och dokumentation.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Magnus för ditt fina omdöme. Det värmer att vi fick vara med och hjälpa till att utforma begravningen till ett ljust minne.

Christer L
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Kvalitet i hela bemötandet från A till Ö. Fanns till för oss hela vägen. Är alltid en jobbig situation när en nära person gått bort men Alek klarade detta m bravur. Lågmäld o professionell utan det kändes opersonligt! Stort tack!!

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Varmt tack för dina fina ord! Fint att få veta att ni känner att det blev en fin och personlig begravning.

Mats J
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

En mycket fin begravning-100 procent.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för din feedback och vi är tacksamma att det blev som ni önskade.

Teresa S
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Väl omhändertagna ut efter våra behov

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för ditt fina omdöme. ....

Cecilia C
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket trevligt bemötande och service av Alek Ottosson som hjälpte oss efter vår mammas bortgång.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Cecilia för ditt fina omdöme. Det värmer att ni känner er väl omhändertagna i en svår stund.

Eva P
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Dom levererade det jag förväntade mig med med mycket bra resultat.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Eva för fint omdöme!

Kristina P
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Helt fantastiskt bemötande och utförande i samband med min pappas begravning. Det kändes som om jag hade människor runt omkring mig som verkligen brydde sig om och förstod oss som individer. JF Svenssons är mycket mer än en begravningsbyrå - de är medmänniskor. Allt praktiskt löstes hur smidigt som helst och det blev så vackert och personligt.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Kristina, Vi känner oss hedrade av dina fina ord. Vi finns för de anhöriga i en svår stund och vill att det ska bli så vackert och personligt som ni önskar.

Jeanette K
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Det var trevliga och vi blev väl omhändertagna och detta gällde en bregravning..

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för värmande ord och fint omdöme.

Annika S
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Bara positivt. Annelie var lätt att prata med och skötte allt på bästa sätt. Begravningen blev jättefin på alla sätt, till och med hur blommorna lagts ut på kyrkogården efteråt. Handbuketterna i en ring runt de stora grupperna. Genomtänkt! Vi fick en väldigt fin minnesbok sedan. Så nöjd!

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Annika för för att jag fick äran att hjälpa till med din mammas begravning. Det värmer med ditt fina omdöme. Kram Anneli

Mia B
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Fint bemötande, bra service med förslag på hur man kan tänka, flexibel.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Mia för ditt omdöme!

Kent K

ordnade allt wnlugt förväntan

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Kent för att du anlitade oss och att du känner att det blev som du önskade.

Agneta F
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

JF Svenssons begravningsbyrå mötte oss anhöriga med ödmjukhet och vi blev väl mottagna vid våra möten både innan, under och efter begravningen av vår mor.

Forshaga Begravningsbyrå P
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande och genomförande av de moment i begravningsprocessen som vi behövde hjälp med.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för värmande ord och fint omdöme.

Ingvor S
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Trevliga lokaler och ett vänligt bemötande under en bra, lång, lugn stund för att gå igenom "allt".

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för fint omdöme om både våra lokaler samt att ni är nöjda med vårt bemötande!

Alf P
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Mycket trevliga, bra bemötande och ett varmt mottagande.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack för fint omdöme, det värmer.

Henrik G
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Absolut toppen. Anneli och JF Svenssons team hanterade min Fars begravning på ett smidigt sätt.

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Tack Henrik för att jag fick vara delaktig och hjälpa till att planera begravningen ihop med dig och din familj. Kram Anneli

Rolf M
Skrev om JF Svenssons Begravningsbyrå

Super duktiga och mycket professionella i bemötandet och hela processen

Svar från JF Svenssons Begravningsbyrå

Hej Rolf, Varmt och hjärtligt tack för dina fina ord och för att vi fick äran att hjälpa er familj med begravningen.