Tele2 Sverige AB

Kista Gårdsväg 7, 164 55 Kista — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Tele2 Sverige AB

• Joar R
    Joar R skrev om Tele2 Sverige AB
    Händelseförlopp: Abonnemanget spärrat pga obetald faktura (min arb.givares, som hanterar fakturorna från Tele2, nya system har ej fungerat, det betalades ej och jag fick inget meddelande om det =abonnemanget spärrades). Jag ringer kundeservice, som säger jag kan betala nu själv utanför min arbetsgivares rutiner + mejla in kopior av transaktionen för snabbare borttagning av spärren. Annars skulle det ta 3-4 dagar. Jag gör som rekommenderat och inget händer. Nu 3 dagar senare när jag kan se på min bank att transaktionen slutförd + Tele2 redan har pengarna bokförda har fortfarande spärren ej tagits bort.
    Ringer till kundtjänst och påpekar detta. Samtalet leder ingen vart än ett upprepande om att det tar flera dagar innan det syns på deras konton. Och besked om att "avvakta" och kanske skicka in transaktionskopiorna en gång till (samma som sändes för 2-3 dagar sen!) Sammanfattningsvis: det dom säger och informerar har inget att göra med hur det verkligen blir. Dom försöker bara hålla kunden lugn med falska besked och dribblingar. Detta leder till att kunden får göra en helt meningslösa tidskrävande mejlskickande + korrespondens och kvittoskickande - helt i onödan. Detta sannolikt för att dom som ”lågprisbolag” är medvetet underbemannade och inte kan göra det dom lovar. Detta innebär att de inte värdesätter kundens behov och visar på bristande kundrespekt. Väntetiden har i ärendet alltid varit minst 20 min i kundservicetelefonkön på detta lågprisbolag, jämfört med ca 4-5 min på Telia, där jag också är kund. Hela intrycket är negativt, företaget framstår i det här avseendet som oseriöst och med dålig standard på kundservice och support. Rekommendation: undvik till annat än mindre viktiga kompletteringsabonnemang eventuellt. Viktiga abonnemang måste man fortfarande ha på seriösare företag, ex.vis Telia som är det som jag personligen kan jämföra med.
  • Simon S
    Simon S skrev om Tele2 Sverige AB
    De är väldigt billiga visserligen! Jag mer än halverade mina mobilräkningar när jag bytte från 3. Men deras 3G-nät är dåligt (i alla fall i Uppsala). Det händer dagligen att jag tappar datalänken och inte kan kolla mailen etc. Men man får väl vad man betalar för. Jag blir dock lite irriterad när de ringer till mig och mina föräldrar m.fl. och försöker kränga mobilt bredband när det fungerar så pass dåligt.
  • Mats N
    Mats N skrev om Tele2 Sverige AB
    Akta dig för Tele2 om du är småföretagare. När jag sålde mitt företag var den nye ägaren att jag överens om att jag skulle ta över befintliga abonnemang som privatabonnemang. Men Tele2 vägrade att överföra abonnemangen till mig. Det innebär att jag varit tvungen att byta mina telefonnummer som jag även använde privat och i föreningssamanhang. Överföring av abonnemangen hade inte inneburit någon ekonomisk förlust för Tele2. Mycket dålig policy och helt okänslig för kundens behov. Aldrig mer Tele2!
  • Elin Å
    Elin Å skrev om Tele2 Sverige AB
    VARNING för Tele 2 kreditfakturor. Efter alla felaktiga fakturor (som jag berättat om i ett annat inlägg här) förväntar sig Tele 2 (skrattretande nog) att jag som kund skall nöja mig med en kreditfaktura som bara visar en klumpsumma för avdrag, ingen specifikation för vad du egentligen skall betala för. Efter återigen många, långa samtal med kundtjänst visar det sig att inte endast månadsavgiftavdraget var fel på fakturan, utan även samtalskostnadsavdraget. Så nu väntar jag på en kreditfaktura till kreditfakturan!

Kan de göra någonting rätt, frågar man sig vid det här laget?
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Tele2 Sverige AB
    Gillar verkligen när företag är på tå och gillar förnyelse i både produkter och företagstänk. Den som har sett grundvärderingar inom företaget förstår att Tele2 alltid ska tänka annorlunda än alla andra, vilket gör att man är en av Sveriges största och främsta operatörer.
  • Christian L
    Christian L skrev om Tele2 Sverige AB
    Sveriges bästa mobiloperatör
    Andreas H, Sara S gillar detta
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Tele2 Sverige AB
    Det här riktar sig främst till Tele2s kundtjänst och har ytterst lite med deras produkter att göra.

Okunnig kundtjänst? Vad fasen gör man då i kundtjänsten? Vet inte hur många olika personer jag pratat med i Tele2s kundtjänst, men kunskap om någonting verkar ingen riktigt besitta.

Tog nu senast dem 6 dagar att besvara en fråga med ett helt felaktigt svar. Påpekade detta och skrev frågan med fet stil och STORA BOKSTÄVER för att, något, förtydliga (och dumförklara). Då tar det dem 7 dagar(!) att svara med orden "vi ringer upp dig". Men hur svårt kan det vara att bara besvara frågan?! Tydligen helt omöjligt för en inkompetent personal som sitter i Tele2s kundtjänst.

Nej. Tack.

Tillägg 11/2 2011: Nu blir jag ta mig fan förbannad. De har lyckats salta min mobiltelefonräkning med ytterliggare 296 kr för mobilsurf som _ska_ vara gratis(!). Jag behövde en internetuppkoppling för mina skolarbeten uppe i Åre under vecka 3 och utnyttjade då min "lilla surfpaket" som begränsar mig till 200 MB/månad. När jag väl erhåller SMS:et som varnar att jag nu surfat upp mitt belopp lånar jag en kompis fria surf istället och låter mitt Tele2-surf vara.

Det visar sig sedan att jag enligt Tele2 surfat för 175 MB UTÖVER den 200 MB jag har gratis - trots att jag inte rörde telefonens nätverksfunktion efter SMS:et. En fördröjning i deras SMS med en eller flera dagar är ju inte ett pålitligt system och lurar kunderna.

Ni förtjänar verkligen inga lovord överhuvudtaget. Deras kundtjänst har inte ens tagit sig bemödan att besvara mitt mejl sedan 6 dagar tillbaka.

Ni borde f*n skämmas.
  • Ola J
    Ola J skrev om Tele2 Sverige AB
    Grymt bra säljpersonal, dom har verkligen fått utbildning och vet hur man lägger upp en dialog med kunden i första rummet
  • Johan B
    Johan B skrev om Tele2 Sverige AB
    Kan de snälla sluta att ringa mig om mbilt brdeband som jag redan har tecknat hos dem. Har typ blivit uppringd tre gånger inom samma vecka för en tjänst som jag redan har hos dem. LÄGG AV

Kista Gårdsväg 7, 164 55 Kista