Sveriges sämsta bolag på att vårda kundkontakter och att uppskatta sina kunder. Vill ni bli behandlade som skit och slita ert hår i förtvivlan så välj telia. Jag har räknat mina samtalstimmar till 6 för att få ordning på mamma o pappas abbonemang. Telia har krånglat och gjort fel och tar inte på sig skulden för att allt blivit fel. Idag sa han på kundtjänst att ja, vi är ju en stor arbetsgivare. Som att det skulle vara en ursäkt. När man pratar med kundtjänst gång på gång så tror man att de till slut ser i sina system...

Telia Sverige AB
4 omdömen om Telia Sverige AB
Försöker säga upp ett företagsabonnemang 3 ggr i kontakt med deras kundtjänst/säljare. Ingen lyckas lösa det. Nu får jag betala 3 månader extra.
I flertalet fiberkampanjer har man lovat husägare fiber, men inte hållt sitt ord. När man väl tagit affären/området och dessutom fått offentliga bidrag, väljer man att slopa installation på adresser där det innebär en merkostnad. Håller inte heller sitt ord om efteranslutningskampanjer i områden man idag tillhandahåller fiber. Riktigt dåligt. Helt tappat sitt samhällsuppdrag.
Telias Träsk - tar detta aldrig slut! Efter att Telia gjort fel och stängt av ett telefonabonnemang den 21 februari istället för att överlåta det tog det till den 20 mars innan telefonen kopplades in igen. För att Telia skulle rätta till sitt fel krävdes otaliga samtal och mail med dem. I begäran om överlåtelse framgick att även tjänsten Nummerpresentation skulle överlåtas, detta missade de också. Jag har nu sedan den 20 mars haft ett antal kontakter med Telia för att få detta ordnat. Här kommer några av deras svar via sms:...