Jag köpte bredbamd från Telia i augusti 2023. Det har varit konstant problem och jag har ringt supporten 50+ ggr. Supporten kan ingenting mera än stänga ärenden. Dom har bett mig göra mätningar dagligen och rapportera in sen händer ingenting. Jag har anmält att jag vill ha pengar tillbaka och ska få då 157kr!!! tillbaka för att det inte fungerat 3 månader!!! Dom hade bla avbrott 17 dagar i rad men JAG som kund ska betala för dom dagarna ändå. Än idag 3 månader senare har jag inte sett en enda krona utan får betala fulla...
Telia Sverige AB
6 omdömen om Telia Sverige AB
Det gäller Telias kollektivavtal med brf. Jag har betalt för fiber bredband och fiberinstallation men får inga Telia tjänster pga deras vägran skicka routern till mig, menTelia AB fortsätter att fakturera, medan jag sitter utan Telia internet! Telia struntar i enskilda kunder!
Sveriges sämsta bolag på att vårda kundkontakter och att uppskatta sina kunder. Vill ni bli behandlade som skit och slita ert hår i förtvivlan så välj telia. Jag har räknat mina samtalstimmar till 6 för att få ordning på mamma o pappas abbonemang. Telia har krånglat och gjort fel och tar inte på sig skulden för att allt blivit fel. Idag sa han på kundtjänst att ja, vi är ju en stor arbetsgivare. Som att det skulle vara en ursäkt. När man pratar med kundtjänst gång på gång så tror man att de till slut ser i sina system...
Försöker säga upp ett företagsabonnemang 3 ggr i kontakt med deras kundtjänst/säljare. Ingen lyckas lösa det. Nu får jag betala 3 månader extra.
I flertalet fiberkampanjer har man lovat husägare fiber, men inte hållt sitt ord. När man väl tagit affären/området och dessutom fått offentliga bidrag, väljer man att slopa installation på adresser där det innebär en merkostnad. Håller inte heller sitt ord om efteranslutningskampanjer i områden man idag tillhandahåller fiber. Riktigt dåligt. Helt tappat sitt samhällsuppdrag.
Telias Träsk - tar detta aldrig slut! Efter att Telia gjort fel och stängt av ett telefonabonnemang den 21 februari istället för att överlåta det tog det till den 20 mars innan telefonen kopplades in igen. För att Telia skulle rätta till sitt fel krävdes otaliga samtal och mail med dem. I begäran om överlåtelse framgick att även tjänsten Nummerpresentation skulle överlåtas, detta missade de också. Jag har nu sedan den 20 mars haft ett antal kontakter med Telia för att få detta ordnat. Här kommer några av deras svar via sms:...