Thage i Skåne AB

Vasagatan 7, 291 53 Kristianstad — Visa karta

1.0 i betyg av av 1 omdömen

Thage Anderssons Byggnads AB är ett medelstort företag som ser Skåne som sin huvudmarknad. Kvalitets- och miljö-säkrat enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Läs vad 1 kund tycker om Thage i Skåne AB

• Reco tipsar!
    Fasad & Interiör
    4.7 / 5 i betyg — 25 omdömen
    Badge2019
    "Anlitade dessa för montering av ett kök från Kvik vilket inte skulle vara några problem. Dagen kom som det skulle sättas upp och leverans"
    Andreas M
  • 2019-06-07

Johannes D skrev om Thage i Skåne AB
    Thage i Skåne (Kristianstad) stod för renoveringen fasader och balkonger i vår förening. Arbetet skulle ha tagit några veckor våren 2010 men drog ut i 8 år och gjordes inte ens färdigt. Oberoende byggkonsulter från SydArk konstaterade att arbetet var undermåligt och inte följde Teknisk Beskrivning. Nu har även HSB:s expert konstaterat att det måste göras om från grunden.

Thage har inte själva dokumenterat arbetet genom egenkontroll eller på annat sätt. De vägrar t o m berätta för oss vilka material eller vilka typer av färg man använde när vi nu planerar att göra om arbetet.

Thage använde enbart billiga ungersktalande arbetare som inte fick tillräcklig handledning. De misslyckades med arbetet så att balkonggolven spricker, färgen flagnar och räckena rostar. Dessutom bucklade de balkongskärmarna så att vi blev tvungna köpa nya.

Thage underlät att åtgärda flertalet kvarstående punkter i slutbesiktningen och påstod att entreprenaden var avslutad genom ett avtal med SBC som skötte upphandlingen och kvalitetskontroll. När vi velat se avtalet svarar man inte. SBC förnekar att man ingått något sådant avtal och även om man gjort det hade det ändå inte varit bindande för oss. Det är vår förening som är motparten, inte SBC.

Thage vill inte diskutera prisreduktion.

När vi framförde en rad allvarliga klagomål till ledningen fick vi till svar att vi var oförskämda och ”kastade skit på Thage”. Egentligen var det inte skit utan våra pengar vi kastade bort på Thage när vi anlitade dem.

Under mina 25 år i styrelsen har jag stött på både bra och dåliga firmor, men ingen som kan jämföras med Thage. Vi rekommenderar därför inte Thage. Läs mer