Thage i Skåne AB

• Reco tipsar!
    Er Byggare (Erby AB)
    4.5 / 5 i betyg — 150 omdömen
    Badge2020
    "Köpte 2 stora fönster och dubbeldörr och insättning av dessa! Blev bemött på ett proffsigt sätt i dito företagslokal. Förväntningarna var"
  • 2019-06-29

Johannes D skrev om Thage i Skåne AB
    Thage i Skåne stod för renoveringen av fasader och balkonger i vår förening. Arbetet skulle ha tagit några veckor våren 2010 men drog ut i 8 år och gjordes inte ens färdigt. Oberoende byggkonsulter från SydArk konstaterade att arbetet var undermåligt och inte följde Teknisk Beskrivning. Nu har även HSB:s expert konstaterat att det måste göras om från grunden.

Thage har inte dokumenterat arbetet genom egenkontroll eller på annat sätt. De vägrar t o m berätta för oss vilka material eller vilka typer av färg man använde när vi nu planerar att göra om arbetet.

Thage använde enbart billiga ungersktalande arbetare som inte fick tillräcklig handledning. De misslyckades med arbetet så att balkonggolven spricker, färgen flagnar och räckena rostar. Murbruket hade fel färg. De balkongskärmarna så att vi blev tvungna köpa nya.

I grannföreningen med likadana hus gjorde en annan firma samma arbete våren 2017 utan problem.

Thage underlät att åtgärda flertalet kvarstående punkter i slutbesiktningen och påstod att entreprenaden var avslutad genom ett avtal med SBC som skötte upphandlingen och kvalitetskontroll. När vi velat se avtalet svarar man inte. SBC förnekar att man ingått något sådant avtal och även om man gjort det hade det ändå inte varit bindande för oss. Det är vår förening som är motparten, inte SBC.

Thage vill inte diskutera en prisreduktion.

När vi framförde en rad allvarliga klagomål till ledningen fick vi till svar att vi var oförskämda och ”kastade skit på Thage”. Egentligen var det inte skit utan våra pengar vi kastade bort på Thage när vi anlitade dem. Balkonggolv, målning, socklar är sämre än före renoveringen.

Under mina 25 år i styrelsen har jag stött på både bra och dåliga firmor, men ingen som kan jämföras med Thage. Man har inte ens försökt framstå som en seriös firma. Entreprenaden har varit rena mardrömmen och att göra om arbetet från grunden kommer att kosta omkring 2 miljoner helt i onödan. Thage, däremot, tjänade stora pengar på att anlita underbetald (enligt Byggnads) arbetskraft från GMM. Vi rekommenderar därför inte Thage. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte