Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan The Flying Horse

The Flying Horse

Odengatan 44, 113 51 Stockholm — Visa karta

Sportbar med 16 olika fatöl, över 100 sorters flasköl och över 100 single malt whisky.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 4 kunder tycker om The Flying Horse

• David
    David skrev om The Flying Horse
    Var där igår vid 21-tiden för att ta en öl. I baren ber jag om en öllista och blir hänvisad till en lista som står på baren. Beställer en öl där men när jag får notan upptäcker jag till min förvåning att beloppet på notar är 10:- högre än på menyn. Jag påpekar att de måste ha slagit fel men det visar sig då att menyn de gav mig var en "happy hour-meny" som slutade gälla 19 (dvs för två timmar sedan). Förvisso stod det 19:00 i överkant på menyn, vilket jag upptäckte jag när de pekade ut det för mig, men varför ger man en gäst en meny med priser som inte stämmer? De hade dessutom ingen annan öllista så även om jag hade noterat tidsbegränsningen hade de inte kunnat ge mig en meny med korrekta priser.

Nåja, alla kan göra fel, men det som är avgörande är hur man hanterar efterspelet. Och det vara katastrofalt. Givetvis borde de ha gett mig menypriset för den här ölen men istället ber bartendern chefen komma in, en chef som vägrar diskutera saken. De slutar med att jag returnerar ölen och begär att kortdragningen ska makuleras (jag hade inte skrivit på kvittot, så hade de vägrat hade jag reklamerat kortköpet i alla fall) vilket de gör efter viss diskussion.

Förstår inte vad de vann på detta, jag hade nog druckit mer än en öl om de hade skött detta på det enda rimliga sättet. Istället får de inte in några pengar och hälla ut en öl, samt får en missnöjd besökare. Var det bättre än att ta ansvar för sitt misstag, bjuda på en tia och sälja ytterligare en öl?
  • Håkan E
    Håkan E skrev om The Flying Horse
    Beställde entrecote för 189 kr, den stackars köttbiten var så seg att den knappt var ätbar. En annan i sällskapet beställde in biff som såg ut att i själva verket vara fläskfilé eller fläskytterfile, hoppas inte det då den var medium stekt.. Ölen var dock god.
  • Alexander W
    Alexander W skrev om The Flying Horse
    Ölen är det väl inget fel på, men vad ni än gör så ät inte maten. Beställde en oxfilé för 250:-. Segt kött, majsen var inte färdigkokt, potatisklyftorna gamla och smakade illa, såsen var inget god. Till detta serverades en halv stekt tomat. Den smakade ok.

Dessutom så var det katastrofal service, en grymt otrevlig kvinna som vägrade ta betalt (!!!) efter att vi sagt att maten inte var så god.

Tack och lov hörde jag henne få skäll av barchefen när vi var på väg därifrån.

Aldrig mer.
  • Mattias E
    Mattias E skrev om The Flying Horse
    Bra utbud av ölsorter som sagt. Dock otrevlig personal. Bartendern tyckte att det viktigaste var att hålla kunderna glada sa han. Det gick före alla regler som finns för livsmedel ansåg han (tur att vi inte åt något där). När vi ifrågasatte det så bad han oss att gå. Det finns andra ställen nära med trevlig personal och minst lika många sorters öl. Välj någon av dem istället.

Odengatan 44, 113 51 Stockholm