Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Timmermans 1857

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, 118 55 Stockholm — Visa karta

Timmermans 1857 är beläget på vackra Södermalm i Stockholm. Vår viktigaste förutsättning är att vi inte kompromissar på råvarornas kvalitet. Vi bjuder på fantastisk, minnesvärd mat, i en genuin, smakfull miljö. En plats för dig som vill njuta av god mat, koppla av eller fira med vänner. Välkommen att boka bord!
Mån-Tor: 16:00-23:00
Fre: 16:00-24:00
Lör: 15:00-24:00
Sön: 15:00-21:00

Läs vad 474 kunder tycker om Timmermans 1857

• Ulla T
    Ulla T skrev om Timmermans 1857
    trevlig restaurang.
    Andra gången vi var där blev vi placerade vid ett bord för två personer där det var mycket spring av personalen. Ej nöjda då. Ej varit där sedan dess.
  • Brita F
    Brita F skrev om Timmermans 1857
    God och prisvärd mat, bra service och trevligt bemötande. Trevlig inredning och stämning.
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Timmermans 1857
    Trevligt mottagande, bra service och god mat
  • Ewa N
    Ewa N skrev om Timmermans 1857
    Snabb och trevlig betjäning utan större åthävor. God mat och framför allt dryck som passade bra till det vi åt.
    Vi har besökt Timmermans flera gånger och ej blivit besvikna någon gång.
    Kan rekommenderas.
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Timmermans 1857
    Mycket bra och prisvärd restaurang!
  • Ulrika P
    Ulrika P skrev om Timmermans 1857
    Trevligt och prisvärt! Gott och mysig miljö.
  • Ebba D
    Ebba D skrev om Timmermans 1857
    Mysig lokal, resonabla priser, trevlig personal. Lite mer variation i menyn hade gett en femma.
  • Lotta F
    Lotta F skrev om Timmermans 1857
    En bra restaurang. Bra erbjudanden, trevlig personal och mysig miljö.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Timmermans 1857
    Tråkig mat. Inget wow ställe, kommer inte gå tillbaks, finns trevligare restauranger i Stockholm med godare mat.
  • Ann P
    Ann P skrev om Timmermans 1857
    Alltid trevlig personal och bra mat till rimligt pris. Mysig miljö höjer betyget.
  • Marie T
    Marie T skrev om Timmermans 1857
    Mkt god mat. Prisvärt. Trevlig personal
  • Rut S
    Rut S skrev om Timmermans 1857
    Mycket trevbligt och maten god. Uppmärksam personal.
  • Malin E
    Malin E skrev om Timmermans 1857
    Tre rätters 295:- Enkelt och boka bord Trevlig lokal Trevlig personal Supergod mat !!!
  • Maria L
    Maria L skrev om Timmermans 1857
    Maten var toppen! Men det kändes märkligt att vår kypare placerade oss vid ett bord, tog upp beställning av mat och vin och sedan aldrig återkom. Paret vid bordet intill kom senare, men fick mat före oss. När vår mat så småningom dök upp saknades vinbeställningen. Tjejen som tog över som servitris vid vårt bord var dock trevlig och gjorde vad hon kunde. Mysfaktorn var ganska låg - lite för stort och trångt för vår smak. Betyget hamnar mellan 3 och 4.
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Timmermans 1857
    Maten är god och portioner är lagom stora, man orkar äta en tre rätters utan att känna sig övermätt. Gott vin
  • Johan F
    Johan F skrev om Timmermans 1857
    Vi åt en tre rätters middag med dryck, mycket gott och trevligt.
  • Marie E
    Marie E skrev om Timmermans 1857
    Bra mat. Bra ljudnivå. Mysig lokal. Bra läge (nära pendel och bra parkerings möjligheter)
  • Helene L
    Helene L skrev om Timmermans 1857
    Trevlig personal, mycket god mat, mysig miljö för både par och vän middag. Saknar dock vid internet bokning att bordet var bokat för två timmar. Nu löste det sig att vi kunde sitta längre utan problem
  • Henry M
    Henry M skrev om Timmermans 1857
    Trevlig ställe med mycket goda och hederliga rätter! Bemötandet var bra där pris och kvalitet möts på ett ypperligt sätt!
  • Sirkka N
    Sirkka N skrev om Timmermans 1857
    God mat, trevligt bemötande och mysig atmosfär.
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Timmermans 1857
    Okej mat men lite ouppmärksam personal kanske p g a att det var många gäster.
  • Anette F
    Anette F skrev om Timmermans 1857
    Trevlig restaurang med god o vällagad mat.
    Kan rekommendera detta ställe.
  • Kaj E
    Kaj E skrev om Timmermans 1857
    Vi har några gånger besökt Timmermans i samband med Stockholmsbesök.
    Vi har blivit väl mottagna och professionellt serverade.
    Mycket god mat
    Vi kommer med hög sannolikhet att förlägga ytterligare middagar på rest. Timmermans
  • Jörgen F
    Jörgen F skrev om Timmermans 1857
    Trevligt beötande och prisvärd mat!
  • Monica W
    Monica W skrev om Timmermans 1857
    Har en god vän som bor 100 m från T. Det innebär attvi har denna restaurang som vårt stamställe. Aldrig besviken👍
  • Christina W
    Christina W skrev om Timmermans 1857
    Mycket fina hus.
    Bra kontakt, försäljare.
  • Mats M
    Mats M skrev om Timmermans 1857
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet från personalen. För min hustru som är gluten- och laktosintolerant har de inte haft några problem att ordna så hon kan äta där.
    Miljön på restaurangen är väldigt bra.
  • Emelie U
    Emelie U skrev om Timmermans 1857
    Jag är verkligen nöjd med mitt besök på Timmermans 1857. Som gluten- & mjölkintolerant är det oftast problematiskt att gå ut och äta och att förmedla till personalen vad man inte kan äta, och hitta något alternativ. På Timmermans var personalen oerhört tillmötesgående, var väldigt kunnig om ingredienserna i varje rätt, och hittade utan problem alternativ som jag kunde äta. Servicen var super, servitörerna var vänliga och proffsiga, och maten var väldigt god och fräsch. Den enda nackdelen var att det var aningens kyligt, då vi satt i närheten av ytterdörren som öppnades och stängdes lite för ofta.
  • Gun-Britt B
    Gun-Britt B skrev om Timmermans 1857
    Trevlig miljö och bra bemötande och service
  • Ewa S
    Ewa S skrev om Timmermans 1857
    Väldigt trevligt bemötande. Alldeles utmärkt service. Vi var 4 personer som åt 3-rätters. Fantastiskt gott. Hade inga förväntningar var första gången vi besökte restaurangen men blev absolut inte besvikna. Kommer att återkomma.
  • Hans H
    Hans H skrev om Timmermans 1857
    Trevligt bemötande, trevlig lokal, god mat, bra läge, bra erbjuder
  • Cathrine P
    Cathrine P skrev om Timmermans 1857
    Trevlig personal och väldigt god mat.
  • Jo G
    Jo G skrev om Timmermans 1857
    Mycket trevlig restaurang med god mat och trevlig personal. Jag skulle gärna besöka Timmermans 1857 igen!
  • Kristina I
    Kristina I skrev om Timmermans 1857
    God mat och väldigt trevlig personal
  • Yvonne H
    Yvonne H skrev om Timmermans 1857
    Bra service, god och prisvärd mat!
  • Carin K
    Carin K skrev om Timmermans 1857
    Mysig miljö och trevligt bemötande. Har aldrig blivit besviken på maten.
  • Bo B
    Bo B skrev om Timmermans 1857
    Jag gillar Timmermans och har rekommenderat dem till några vänner. Blev emellertid besviken senaste gången jag var där. Vi förbokade i god tid och ville ha ett bord med lite avskildhet och med vita dukar. Det framfördes speciellt för det handlade om en födelsedagsmiddag för en 90-åring.
    När vi kom dit var man helt ovetande.
    Vi fick ett bord utan duk och i stora rummet till höger när man kommer in i restaurangen. Och våra önskemål gick inte att ordna eller man ville inte fick vi känslan av.
    Dåligt och konsekvensen blir inga besök mer.
  • Anders B
    Anders B skrev om Timmermans 1857
    Bra mat och service. Prisvärt. .
  • Anna B
    Anna B skrev om Timmermans 1857
    Jättetrevlig restaurang med mycket god mat och suverän service. Hela sällskapet var väldigt nöjda och belåtna efter varsina 3-rätters / Anna B
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Timmermans 1857
    Alltid bra och snabb service. Trevlig personal.
  • Per T
    Per T skrev om Timmermans 1857
    En trevlig krog, med klassisk lugn miljö som man gärna återkommer till.
    Efter 10 besök har man dock nu tröttnat på menyn som inte ändrats sen krogen öppnade.
    Om inte en hel omstrukturering så måste det finnas lite nya alternativ på menyn.
    Typ. Denna vecka rekommenderar vi ....
    Eller hur?
  • Lena L
    Lena L skrev om Timmermans 1857
    På Timmermans får man alltid bra bemötande och god mat till rimliga priser, så det stället rekommenderar jag alltid till alla som ska ut och äta
  • Anders O
    Anders O skrev om Timmermans 1857
    Ett trevligt bemötande genom hela kvällen
  • Jan P
    Jan P skrev om Timmermans 1857
    Mycket trevlig personal- Jättegod mat, till humant pris. Kan rekommenderas!
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Timmermans 1857
    Trevligt och bra men inget unikt.
  • Lillemor L
    Lillemor L skrev om Timmermans 1857
    Hittills bara besökt T 1 gång, men kommer att göra om det.
    Lockande meny, humana priser, god mat, lagom personligt bemötande, trivsam miljö ö.h.t..
    Uppskattade dessutom att personalen utan anmodan ringde upp mig för att höra vad jag hade önskat, när jag en stund tidigare hade meilat utan att komma fram!
  • Michael L
    Michael L skrev om Timmermans 1857
    Mycket bra service. God och prisvärd mat. Rekomenderas varmt
  • Ulla M
    Ulla M skrev om Timmermans 1857
    Mottagande , mat och service var alldeles utmärkt. Vad som störde vår kväll var alla högljudda gäster.
    I och med det så dröjer det innan vi går dit igen. Jag har själv drivit en liten restaurang på Djurgården. Och vet hur svårt det är att få balans på ett sådant problem.
    Vilket är viktigast? En lugn och fin atmosfär rycker faktiskt jag och mitt sällskap. Då vinner man i längden.
    MVG
    Ulla Magnusson
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Timmermans 1857
    Trevlig personal, god mat, bra priser på både mat o viner
  • Christina M
    Christina M skrev om Timmermans 1857
    Ett mysigt ställe med mycket prisvärd och god mat men tyvärr alldeles för bullrig miljö de har inte lyckas med ljuddämpningen. Ägaren är superttrevlig och tillmötesgående.

Timmermansgatan 35, 118 55 Stockholm