Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Timmermans 1857

Timmermans 1857

Timmermansgatan 35, 118 55 Stockholm — Visa karta

Timmermans 1857 är beläget på vackra Södermalm i Stockholm. Vår viktigaste förutsättning är att vi inte kompromissar på råvarornas kvalitet. Vi bjuder på fantastisk, minnesvärd mat, i en genuin och smakfull miljö.

Vi erbjuder både tilltugg, varmrätter, desserter och en lång dryckesmeny. Vår mat är lagad med omsorg och alltid på färska råvaror. Vår restaurang är en plats för dig som vill njuta av god mat, koppla av i loungen, ta en after work i baren eller fira med vänner. Välkommen att boka bord!
Mån-Tor: 16:00-23:00
Fre: 16:00-24:00
Lör: 15:00-24:00
Sön: 15:00-21:00

Läs vad 886 kunder tycker om Timmermans 1857

• Lena W skrev om Timmermans 1857
    Trevlig restaurang med god mat. Läs mer
  • Pia W skrev om Timmermans 1857
    Trevlig miljö och vi fick trevligt bemötande. Maten kommer jag ihåg var god tror jag åt fisk.
    Husets röda vin smakade väldigt bra 😊 Läs mer
  • Ingela I skrev om Timmermans 1857
    Bordsbeställning för fem personer varav en med laktosintolerans. Allt fungerade bra och maten var jättegod. Läs mer
  • Michaela P skrev om Timmermans 1857
    Mysig inredning och atmosfär. Bra bemötande. Man tittade inte till oss så ofta som vi önskat. Flera satt med tomma glas vid ett par tillfällen.
    Vi tog in flera förrätter och huvudrätter. Förrätterna var väldigt goda och smakrika. Huvudrätterna var tyvärr rätt trista.
    Häpnade över att man skrapade av tallrikarna för att kunna stapla på varann vid avdukningen av vårat bord. Föreslår att man dukar av på samma vis som man burit in. Läs mer
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Timmermans 1857
    Oinspirerad serveringspersonal och mat utan kärlek. Läs mer
  • Johan E skrev om Timmermans 1857
    Trevliga lokaler, trevligt bemötande och god mat. Läs mer
  • Christer P skrev om Timmermans 1857
    Trevlig och gemytlig restaurang på Södermalm. Utsökt mat i lagom stora portioner. Bra personal som var framme snabbt om det var något man behövde. Bokades genom Krogveckan och därför blev man säkert placerad i första rummet då de flesta verkade ha tagot detta alternativ. Läs mer
  • Luis B skrev om Timmermans 1857
    Myssigt atmösfer och trevligt personal Läs mer
  • Melissa F skrev om Timmermans 1857
    Jag och min man gillar denna restaurang. Mysigt ställe och bra stämning. Man får mycket mat för pengarna när det finns tre- rätters- meny att välja ifrån. Kvaliteten på maten har varit lite olika. Men oftast är vi nöjda när vi går därifrån. Läs mer
  • Maurice G skrev om Timmermans 1857
    Trevlig & serviceinriktad personal.
    Trevlig lokal med god prisvärd mat Läs mer
  • Maiken H skrev om Timmermans 1857
    Trevlig personal, kunnig, trevlig resturang Läs mer
  • Monica R skrev om Timmermans 1857
    Maten var smaklös och servicen var inte heller bra.
    Det första vi fick veta var hur länge vi fick ha bordet inget Välkommen till oss.

Kommer inte tillbaka Läs mer
  • Lars W skrev om Timmermans 1857
    Vi åt en tvårätters middag med varmrätt och dessert. Till detta drack vi en flaska rött vin och som uppvärmning en ale Läs mer
  • Göran W skrev om Timmermans 1857
    Middag. Utmärkt meny, vår mat var god och servicen bra. Läs mer
  • Eleonora L skrev om Timmermans 1857
    Maten var bra men ingen wow upplevelse , struligt vid beställning och vi fick flera gånger upprepa vår beställning .
    När vi beställde mer dryck kom inte drycken och sen fanns det på notan. Personalen var trevlig och bad om ursäkt , kanske var en ovanligt stressing kväll ? De bjöd på kaffet .
    Miljön är mysig I restaurangen så kanske ger jag dem chansen igen . Läs mer
  • Linda K skrev om Timmermans 1857
    Mycket trevlig restaurang. God mat och ordentlig personal. Trevlig personal som gjorde det lilla extra för kvällen. Jag var där med min familj och så väl gamla farmor på 85 år och lilla Lily på 3 år var jättenöjda! Vi alla var jättenöjda och kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Hans N skrev om Timmermans 1857
    TREVLIG MILJÖ OCH GOD MAT, TRÄFFADE VÄNNER FRÅN FÖRR I TIDEN, VI KOMMER ATT TRÄFFAS 2 GGR PER ÅR OCH KOMMER DÅ ATT BESÖKA TIMMERMAN. Läs mer
  • Leif L skrev om Timmermans 1857
    Mycket bra mat. Trevligt bemötande. Men servitören satte upp en flaska vin på min nota som tillhörde grannbordet! Fick iofs tillbaka pengarna när jag upptäckte filer men att det kunde hända!? Läs mer
  • Christel A
    Christel A skrev om Timmermans 1857
    Vi fick beställa snabbt och drycken kom in lika snabbt. Maten var god och stämningen likaså. Läs mer
  • Mia M skrev om Timmermans 1857
    Andra gången vi, via Bookatable, valde att gå på Timmermans.
    Bra mat, trevlig miljö, vad kan man annars önska? Läs mer
  • Bobby R skrev om Timmermans 1857
    Super................................................................! Läs mer
  • Kristina Z skrev om Timmermans 1857
    Väldigt god mat (toast skagen och röding). Trevlig personal. Läs mer
  • Britta W
    Britta W skrev om Timmermans 1857
    Vår familj 4 vuxna besökte restaurangen en fredagskväll.
    Vi blev mkt väl mottagna.
    Bästa restaurangupplevelsen på Söder på länge. God mat. Vänligt bemötande vilket är så viktigt. Trivsam inredning.
    Vi har redan rekommenderat er till flera bekanta redan. Läs mer
  • Per A skrev om Timmermans 1857
    Krogveckan-meny
    Trevlig och prisvärd restaurang!
    Rekommenderas absolut.
    Går gärna hit igen. Läs mer
  • Lena D skrev om Timmermans 1857
    Prisvärd mat. Trevlig personal. Trevligt ställe. Läs mer
  • Hollie A skrev om Timmermans 1857
    We went to Timmermans 1857 for Krogveckan. We thought the food was beautiful and extremely well-priced for the quality. The staff were friendly - we noticed a few tables were unhappy as they were waiting a long time for food but we did not have this experience. We have already recommended this place to a lot of people! Läs mer
  • Margaretha B skrev om Timmermans 1857
    Jag var med en väninna och åt middag. Läs mer
  • Agneta B skrev om Timmermans 1857
    Allt var bra, mat, service, miljö. Kommer definitivt att besöka dem fler gånger. Läs mer
  • Victoria E skrev om Timmermans 1857
    Trerättersmeny som smakade utmärkt! Läs mer
  • Gösta G skrev om Timmermans 1857
    Väldigt trevlig personal. God mat. Läs mer
  • Ingemar E skrev om Timmermans 1857
    Vi passade på att prova restaurangen under Krogveckan 2018 och blev mycket nöjda. Läs mer
  • Christoffer A skrev om Timmermans 1857
    Köpte mat
    Jag hade inga förväntningar tidigare.
    Absolut!
    Det var bra och god mat. Atmosfären var väldigt fint Läs mer
  • Karin L skrev om Timmermans 1857
    Vi beställde erbjudandet som var prisvärt och mycket gott, tre rätters. Flera olika rätter att välja mellan. Mycket trevlig personal och snabb service😊 Väldigt trevlig inredning med stor mysfaktor. Rekommenderar till andra! Läs mer
  • Eva A skrev om Timmermans 1857
    Toppenupplevelse! Personal, mat samt miljö innefattas i detta! Läs mer
  • Margareta A skrev om Timmermans 1857
    God mat trevlig personal, bra samtalsmiljö vi behövde inte skrika. Kommer gärna tillbaka / 😀

, Läs mer
  • Tomas L skrev om Timmermans 1857
    Vi har varit flera gånger på Timmermans och alltid fått bra mat och ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Åsa W skrev om Timmermans 1857
    Mycket god mat, dock önskad mer alert service för högsta omdöme Läs mer
  • Pontus L skrev om Timmermans 1857
    Trevlig personal och miljö och god mat. Prisvärt Läs mer
  • Elisabet F skrev om Timmermans 1857
    Trevlig och prisvärd restaurang. Vi åt en 3 rätters meny för 325 kr och allt smakade bra. Absolut värd ett besök! Läs mer
  • Marica N skrev om Timmermans 1857
    Bra mat men trångt i restaurangen, vi fick knuffar varje gång servitrisen gick förbi. Brödet vi beställde för de som inte tog förrätt kom aldrig. Läs mer
  • Per C skrev om Timmermans 1857
    Grym service och supergod mat. Läs mer
  • Camilla B skrev om Timmermans 1857
    Hade inte så höga förväntningar men trots det var maten på tok för dyr för att bara smaka helt okej, och servitören stank rök. Gå till Bistro süd istället för samma priser men bättre mat och upplevelse. Läs mer
  • Caroline J
    Caroline J skrev om Timmermans 1857
    Vällagat, gott och trevlig miljö.Hit kommer jag tillbaka! Läs mer
  • Kerstin K skrev om Timmermans 1857
    God mat trevlig miljö
    Fel i beställningar och vi fick vänta länge på kaffe pga tradig maskin. Borde få kompenserats med att de bjöd på kaffet kan jag tycka Läs mer
  • Rose-marie A skrev om Timmermans 1857
    Jag och min dotter (vuxen) var där och vi tyckte att allting var fantastiskt. Lokalen, bemötandet av personalen samt maten var superb. Återkommer gärna! Läs mer
  • Nicklas E skrev om Timmermans 1857
    Service mycket rörig. Flera servitörer som sprang om varandra. Ingen som tog upp beställning på dryck utan att vi efterfrågade det, konstigt. Trist med tanke på att maten var god och lokalen är trevligt Läs mer
  • Johan S skrev om Timmermans 1857
    Mycket god mat! Bra service och härlig miljö ! Läs mer
  • Malin W skrev om Timmermans 1857
    Trevlig atmosfär, personal och god mat Läs mer
  • Maria P skrev om Timmermans 1857
    Det var fullbokat den kväll vi var där, vilket gjorde att personalen gjorde vad de skulle, men inget extra. Som gäst villman gärna känna sig speciellt välkommen Läs mer
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om Timmermans 1857
    Maten mycket prisvärd. Suverän och snabb service, nästan lite för snabb :-) Supertrevlig och vänlig personal! Läs mer

Timmermansgatan 35, 118 55 Stockholm