Alla kategorier Byggkonsult Västra Götaland Göteborg Torslanda Byggkonsult AB

Fyrskeppsvägen 11, 423 40 Torslanda — Visa karta

Ekenleden 13 A, 42836, KÅLLERED
Trä & Murkompaniet
Gudleif N:
Hej Trä och Murkompaniet. Min bedömning gällande utfört jobb ger jag 5 5 poäng av 5 möjliga. Gällande Bemötande av ansvarig ledning samt ...

Läs vad 5 kunder tycker om Torslanda Byggkonsult AB

• Johan I
    Johan I skrev om Torslanda Byggkonsult AB
    Vi köpte en fastighet i Torslanda hösten 2015.
    Fastigheten var så kallad försäkrings besiktigad av Anticimex i samarbete med Fastighetsbyrån.
    Vid den besiktningen var besiktnings graderingen i samtliga rum inget att notera.
    Som tur va så anlitade vi Morgan Martinsson från Torslanda Byggkonsult AB som gjorde vår överlåtelse besiktning.
    Huset är ett enplans med Höganäs golvklinker i stort sett varje rum.Morgan konstaterar att det är stora partier av lösa golv
    klinker i varje rum.Detta skulle kosta stora pengar att åtgärda.Vi tar det med mäklaren som hänvisar till att Anticimex inte
    tycker att detta är ett problem.
    Säljaren vill då inte gå med på vårt krav att reducera köpeskillingen. Vilket gör att vi då backar ur affären.
    Kan bara konstatera att mäklarens så kallade samarbete med Anticimex fört oss köpare bakom ljuset.
    Tack Morgan för din erfarenhet och hjälp.
    J.I
  • Martin T
    Martin T skrev om Torslanda Byggkonsult AB
    Vi har anlitat Morgon Martinsson som besiktningsman i två affärer.
    Första besiktningen var 2008, den andra var 2015.
    Morgan har vid båda tillfällen varit mycket proffsig. Han har gett bra omdömen på våra båda hus. Morgan har förklarat på ett enkelt sätt utan att vara dömande. Morgan kan på ett bra och enkelt sätt förklara risker med vissa konstruktionen samtidigt som han berättar om konsekvenserna.
    Jag kan enbart lämna mina bästa rekommendationer om Morgan Martinsson som besiktningsman.
  • Erik M
    Erik M skrev om Torslanda Byggkonsult AB
    Konsulterade Morgan på Torslanda Byggkonsult inför ett husköp och fick ett otroligt proffsigt och bra bemötande. Kan inte annat än rekommendera.
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Torslanda Byggkonsult AB
    Jag har anlitat Morgan Martinsson på Torslanda Byggkonsult AB och kan bara lämna mina varmaste rekommendationer. Morgan är mycket noggrann i sin undersökning och gav mig tips och åtgärdsförslag relaterade till de fel och brister som påträffades. Han förklarar på ett sätt som är lätt att förstå och jag känner mig trygg med den besiktning som han genomförde.

Ett stort plus var att Morgan kunde ordna med en överlåtelsebesiktning med kort varsel. Vi köpte vårt hus med en öppen besiktningsklausul. Besiktningen skulle vara gjord inom två veckor. Var i kontakt med Anticimex innan jag fick tips om Morgan. De kunde absolut inte lösa en besiktning inom den korta tiden. Dessutom var de mycket dyrare än vad Morgan begärde för samma jobb.
  • Lisa W
    Lisa W skrev om Torslanda Byggkonsult AB
    Morgan Martinsson är en mycket kompetent, noggrann och duktig besiktningsman. Ger under besiktningen tips och råd på förbättringar på ett pedagogiskt och bra sätt. Bistår gärna efteråt om man har ytterligare frågor. I det hus vi skulle köpa hittade han små små indikationer på ett fuktrelaterat problem med grunden. Vi blev för säkerhets skull rekommenderade en fördjupad undersökning. Den visade att hans farhågor stämde. Åtgärdande och återställning till befintligt skick ligger på närmare 0.5 milj(!). Kan nämna att anticimex missade det vid en tidigare överlåtelsebesiktning 2 år tidigare. Givetvis rekommenderar vi honom till andra som ska köpa hus! Tack vare Morgan kunde vi förhandla om priset och kan nu åtgärda huset.

Fyrskeppsvägen 11, 423 40 Torslanda