Torvalla Bil Albyberg

Snittbetyg
4.8
Ring 08-509 221 47 Dela

Om företaget

Välkommen till Torvalla Bil Albyberg! En auktoriserad KIA återförsäljare & märkesverkstad som erbjuder alla kringtjänster. Hos oss hittar ni alltid bra erbjudanden på fabriksnya Kia samt ett stort urval av begagnade bilar. Vår verksamhet står på fyra ben och dessa är tydlighet, trygghet, effektivitet och personligt bemötande....

399 omdömen om Torvalla Bil Albyberg

Sedan starten hos Reco 2020

Visar 399 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Kjell A
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Snabb och bra bilaffär när vi bytte in vår Kia Niro mot en 4 år nyare. Anton Lindeborg var trevlig och saklig att göra bilaffär med, kan rekommenderas Hälsningar Kjell Alexandersson

Arvid Anton Mikael L
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Snabb och enkel affär! Mycket nöjd.

Nils Z
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

VÄldigt bra med återkoppling.

Sven-Erik J

Trevligt och kompetent bemötande

Mats E
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Trevligt bemötande och transparens information om begagnad bil. Jag kände mig trygg att handla av dem.

Niklas W
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Fantastiskt kundbemötande och service!

Lena H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Ett köp där jag förväntar mig att bli lyssnad på och få svar på frågor. Torvalla levererar på båda punkterna. Mycket bra service där jag inte kände stress från säljaren.

Per P
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Servicen vid årsservice fungerade dåligt då bilen klar men sedan dröjde det 2 Tim innan den lämnades ut till kunden. Från 7 till 14 och svårt med allmänna kommunikationer och ingen bil att hyra. Köper ny bil och hoppas att den kommer senast mitten juli.

Ann-Charlotte W
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Trevligt bemött. Stora förväntningar om ev leasa bil men det blen en snabb affär på avbetalning. Fick bilen omgående. Super bra. Kia Niro 2021.

Reijo M

Jättebra bemötande Bra hjälp med bilköpet Mvh Reijo

Marie L
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Helt okey kontakt, trevlig säljare MEN förklarade INTE att leasing summan kunde o gjorde ÖKAT fruktansvärt på dessa 3 år

Björn S
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Kia säljare Thomas Tell mycket bra kundbemötande och serviceinriktad. Hittade en bra hantering för mitt köp av ny Kia Niro och hanteringen av min inbytes Kia. Jag är mycket nöjd med helhetslösningen.

Love E
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Har leasat bil i tre år. Är nöjd med servicen.

Emil E
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Upptäckte dagen efter att bilen var skrapat bak vilket var svårt att se men tydligt när man såg det. Säljarens kommentar var ”det där har du gjort själv”.Jag har extremt dålig känsla av torvalla bil och framförallt säljaren Cris. Det slår även i bilen men ingen återkoppling på det.

Svar från Torvalla Bil Albyberg

Hej,​ Vi uppskattar din feedback och vi vill försöka sätta in åtgärder för att utvecklas till det bättre. Om du är intresserad av att ha en dialog med oss kring detta så skulle vi gärna vilja komma i kontakt med dig personligen. Vänligen maila oss på marknad@torvallabil.se så tar vi det vidare därifrån. ​

Abdi A
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Bra säljare vet hur man ta hand om kund

Fredrik Khanh J
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Fina lokaler och bra service. Tack till Anton!

Michael Vestergaard H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Mycket bra bemötande och rådgivning. Särskilt tack till Anton Lindeborg. Mycket nöjd!

Sinisa I
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Kanonbra bemötande av personalen då de är väldigt trevliga, hjälpsamma och experter inom sina områden. Speciellt säljaren Anders Ek som var mycket professionell och mycket hjälpsam. Torvala bil Albyberg rekommenderas verkligen!! Med vänlig hälsning, Ilic S.

Fredrik Mikael H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Leasade en Kia och när vi lämnade tillbaka bilen efter tre år "hittade" dom lackskador på stötfångaren för 12.000. Vi orkade inte bråka mer om det och betalade och skrev på avtalet att vi lämnat tillbaka bilen. Efter en vecka kommer det ett mail att det saknas ett nackstöd och det kostar 3.900 om vi inte kom in mitt nytt. TROTS att dom gått igenom bilen och vi skrivit på alla papper. Aldrig mer Torvalla Bil.

Svar från Torvalla Bil Albyberg

Hej, Vi uppskattar din feedback och vi vill försöka sätta in åtgärder för att utvecklas till det bättre. Om du är intresserad av att ha en dialog med oss kring detta så skulle vi gärna vilja komma i kontakt med dig personligen. Vänligen maila oss på marknad@torvallabil.se så tar vi det vidare därifrån. Torvalla Bil Albyberg

Marie H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Hej, idag lämnade vi tillbaka en privatleasad Kia Niro plug in hybrid efter 36 månader leasing. Jag är faktiskt mållös över detta otroligt dåliga bemötande på så många nivåer! Säljaren var helt ointresserad av att behålla oss som kunder, han hade lovat skicka offert på ny bil för flera månader sedan men när vi ringde och frågade efter offerten kom han inte ihåg det och sa att han inte hade nåt att erbjuda, samma sak sa han idag, inga bilar att offerera, inget som kunde erbjudas oss alls, lite konstigt tyckte vi och antog...

Isabella E
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Mycket dåligt omdöme angående köpa bil från Torvalla bil.

Komplett Cleanservice Ab K
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Professionell bemötande, Vi rekommenderar till alla som vill köpa en av världens modernaste bilar Tack!

Nanne B
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Min förra bil, KIA Venga, hittade jag hos Torvalla Bil. Servade den där ett antal år för garantin. Nu har den brunnit och måste ersättas. Efter en lördags letande blev det en KIA Rio. Lagom storlek och överkomligt pris.

Tomas L
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Väldig fint bemötande vid dom 2 servicearbete jag varit på. Och framförallt en trevlig och ärlig upplevelse att leasa bilen av försäljarenThomas Tell. Mvh Thomas Lindberg

Lundevall Konsult Ab/swedbank Finans L

Fantastiskt bra bemötande och hjälp vid införskaffande av ny leasingbil. Ett stort plus för hur den framtida kontakten ser ut med Torvalla bil och min bil.

Håkan H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Från en början gott och därför beslöt vi oss för att inleda avtal om privatleasing. Priset spelade också roll, men det förtroende för säljaren vi kände var absolut tungt. När vi skulle lämna tillbaka bilen blev det en skräckupplevelse vi har läst och hört talas om. Bilen nagelfors och man hittade över 30 allvarliga lackskador (vilket vi inte trodde på) och till slut var kostnaden så hög att vi nästan kände oss tvingade att köpa loss bilen. Vi har hört från bekanta liknande situationer att just Albyberg har betett sig likadant...

Daniel A
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Super bra!! Är verkligen jätte nöjd med allt gällande vårt bil köp hos Torvalla bil.

Tommy K
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Alltid lika trevligt bemötande och proffsigt!

Sonny W
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Bra och seriös försäljare med stort ansvar. Allt fungerade perfekt och vi kände oss mycket trygga i affären.

Christian T
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Mycket trevlig upplevelse. Fin modern bilhall med trevlig personal. Bara possessiva betyg.

Tommy F
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Mycket bra bemötande vid köp av en Kia.

Staffan H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Bra kontakt, klara besked och även visst tillmötesgående på priset.

Ingegerd E
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Bemötandet var rakt igenom professionellt. Frågor blev kunnigt besvarade och tänkbara alternativ ( i detta fall leasing) blev genomgångna och väl belysta. Mycket trevligt och respektfullt bemötande. Bästa tänkbara.

Kjell B
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Positivt och trevligt bemötande. Förväntningarna motsvarades och Torvalla Bil levde upp till dem, vilket vi blev nöjda med. Avtal tecknades för Privatleasing första gången 2021-09 och nu går avtalet ut till hösten. Nytt avtal är beslutat och inför det nya avtalet så diskuterade vi en hel del med säljaren om hur vi skulle tänka och vilket som skulle vara mest fördelaktigt för vår del. Nya avtalet påbörjas hösten 2024.

Morgan P
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Jag blev trevligt mottagen och fick relevant och korrekt information kring bilen jag var intresserad av. Säljaren kollade verkligen av våra behov och kom med rimliga och relevanta förslag

Göran M
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Proffsigt genomförande av hela affären och fantastiskt bemötande både av säljare och övrig personal.

Bo O
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Jag fick tag på en mycket trevlig säljare. Alla säljare verkade dock inte lika pigga då jag ringt om bil innan.

Alexander Holmberg & Vänner Ab A

Enastående. Man gjorde allt man kunde för att lösa min bilsituation på ett exemplariskt sätt. Högsta tänkbara betyg.

Nicklas F
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Snabba, tillmötesgående och kundfokuserat. Om jag ska leasa ytterligare en bil blir det garanterat ifrån Torvalla!

Birgitta T
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Väldigt bra bemött. Köpt en KIA Sonica som vi är väldigt nöjda med.

Jan R
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Mycket trevlig och informativ säljare med känsla för att lyssna in mina önskemål och behov!

Håkan Carl-Anders H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Ett mycket vänligt bemötande och proffsig personal som lyssnade på mina önskemål och krav när det va dags för ny bil så hunden får plats.

Kristina M
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Trevligt bemötande, och väldigt behjälpliga vid frågor. Personalen är kunnig och mån om kunden. Mycket bra helhetsupplevelse.

Jonas F
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Snabb och ärlig försäljning. Bra kunskap hos säljare. Allt funkade Perfekt.

Peter Ö
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Allt var toppen vid båda våra besök där. Trevligt bemötande, kunde gå runt och kika i lugn och ro. Undrade över några saker och fick klara besked. Inget ”påstridigt säljarsnack”, vilket är toppen. Ett bra och förtroendeingivande bemötande gjorde att vi åkte tillbaka några månader senare och privatleasade en Ceed SW. Slutet gott, allting gott!

Catarina H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Trevlig ställe. Hade sett ut en bil, efter att jag och mannen testkört den så kunde vi åka hem med den samma dag.

Ann B
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Trevligt bemötande av proffsig personal. Snabb och smidig affär i fräsch lokal. Är mycket nöjd med min Kia xcreed

Gert H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Fick bra hjälp att välja bil Tack

Yngve H
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Har inget att klaga på, blev bra bemött och bra omhändertagen vid besök hos er. Återstår att se hur en fortsatt kontakt med er utvecklad om några problem skulle uppstå med den bil jag köpt.

Isabel V
Skrev om Torvalla Bil Albyberg

Jag blev mycket trevligt bemött med trygghet och allt förklarades med tydlighet och pedagogiskt.

Filtrera omdömen