Torvalla Bil Haninge

Hantverkarvägen 30, 136 44 Handen — Visa karta

Det var här Torvalla bil startade 1980 som en alldeles vanlig bilverkstad för alla bilar och alla skador. Under åren som gått har verkstaden vuxit och nu är den både auktoriserad återförsäljare och certifierad märkesverkstad för flera bilmärken. Och vi har samarbetsavtal med alla försäkringsbolag.

Köp en Mazda, Fiat, Suzuki, Subaru, Jeep, Alfa Romeo eller begagnad bil hos oss när du letar ny bil. Eller kom in till verkstaden med din Mazda, Subaru, Suzuki, Alfa Romeo, Fiat eller Jeep för service eller reparation.

Vi har skapat en riktigt bra lokalkännedom under våra år i Haninge och vi kan stolt säga att vi har många lojala kunder som kommer tillbaka om och om igen!

Läs vad 509 kunder tycker om Torvalla Bil Haninge

• 2020-10-24

Marie B skrev om Torvalla Bil Haninge
    Leasing av en Suzuki Vitara. Trevligt och informativt bemötande. Blev även glatt överraskad när ett blombukett levererades hem till mig från säljaren. Läs mer

Sven S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Åkte till Torvalla bil för att titta på en Zuzuki Vitara, en bilförsäljare kom fram o frågade om vi var intresserade o berättade om bilen och gjorde även kostnadskalkyl som vi tyckte var bra. Han var väldigt proffsig och kunde förklara allt om bilen snabbt o klart. Hela bilaffären var mycket smidig och snabb o vi är mer än nöjda. Läs mer

Krister S skrev om Torvalla Bil Haninge
    En ny Suzuki demo bil 120 mil.
    Stort tack till en suverän bilförsäljare vid namn Filip Gunnarsson. Som gjorde allting rätt, enligt min uppfattning en kille som ni verkligheten borde satsa på. Ett klockrent ämne för en chefsposition framöver
    Vänligen
    Krister Sehlstedt Läs mer

Amanda W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Toppenbra service med tillmötesgående och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-10-19

Annika E skrev om Torvalla Bil Haninge
    Otroligt bra omhändertagande av mig som kund vid köp av nya bil. Har under hela resan haft en bra support från säljare (Enes Kan). Torvalla bil har överträffat de förväntningar jag hade vid ett bilköp. Tack från en mycket nöjd bilköpare. Läs mer
  • 2020-10-19

Robert S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte min tredje Mazda av Peter och allt gick smidigt som vanligt, en cx30 den här gången och bilen är riktig rolig att köra känns lyxigare bra isolerad. Läs mer
  • 2020-10-17

Denis V skrev om Torvalla Bil Haninge
    Stort tack till Robin som var otroligt förstående och tillmötesgående genom hela affären.
    Fick svar på frågor jag har inte ens själv tänkt på. Kände mig väl omhändertagen från början till slut.
    Är numer en lycklig ägare till en Alfa Romeo Stelvio. Läs mer
  • 2020-10-13

Petter S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Jag köpte en begagnad Volvo V70 av Enes på Torvalla bil i Haninge till ett bra pris. Bytte även in min dåvarande bil. Öppen och ärlig förhandling där Torvalla bil (Enes) var givmilda och tillmötesgående. Även när de egentligt inte var nödgade att så vara. Jag rekommenderar köp hos Torvalla bil, speciellt från Enes :) Läs mer
  • 2020-10-12

Ilmira G skrev om Torvalla Bil Haninge
    Jag heter Ilmira och jag har privatleasat en Mazda och jag är mycket nöjd med bilen. Jag var bra bemött av Enes, han förklarade alla detaljer som kan inträffa och så vidare. Mycket proffesionellt! Läs mer

Berit W skrev om Torvalla Bil Haninge
    En Vitara år 19 ...haft vitara sedan år 16 , men bytte för mitt barnbarn körde på en kronhjort ,. Allt gick bra tack vare så stabil bil ..utom bilen som fick gå hädan ..men säker ...jättenöjd 🎼🍂med nya och med försäljaren ..så duktig och trevlig ,får en 10 i betyg 😊🦉 Läs mer

Lars H skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte en Mazda CX-5. En oerhörd kompetent och kundorienterad personal både gällande försäljning och verkstad.
    Mina högt ställda förväntningar infriades med råge. Har ägt Mazda sedan 1988, sju bilar, och de tre senaste har jag köpt på Torvalla bil i Haninge.
    Ett familjeföretag som lever upp med de förväntningar jag har på en marknad som understundom kan vara en aning suspekt. Jag blir Torvalla bil trogen. Läs mer

Diala N skrev om Torvalla Bil Haninge
    Great support, Robin is just amazing Läs mer
  • VALENTINA S

2020-10-08

VALENTINA S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Vi fick ett jätte fint och personligt bemötande av Enes, som hjälpte oss med köpet av vår drömbil! Vid minsta lilla fick vi hjälp och svar på en ggn. Läs mer
  • 2020-10-06

Kjell P skrev om Torvalla Bil Haninge
    En snabb och enkel affär med en proffsig säljare. Läs mer
  • 2020-10-06

Marianne J skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte och sålde bil. Mycket bra och personligt bemötande. Läs mer
  • Tomas W

2020-09-25

Tomas W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte en lätt begagnad Alfa Romeo Stelvio av Enes, som skötte försäljningen på ett professionellt och tillmötesgående sätt. Fick ett bättre pris för min inbytesbil än jag fått hos andra handlare, vilket gjorde det lättare för mig att motivera affären. Efter att alla papper var underskrivna blev jag för övrigt informerad om att Torvalla skulle bjuda på den kommande första servicen, vilket ju var en fin bonus. Läs mer

Bengt Olov M skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bra, fick tag på det jag ville ha. Förhoppningsvis tycker jag lika om ett år Läs mer

Lee D skrev om Torvalla Bil Haninge
    Privatleasar en Suzuki Vitara. Vi har enbart positivt att säga om hur vi blev bemötta. Trots att vi tog tid på oss att bestämma så va det ingen press på oss, utan beslut fick vi ta vår tid med.
    Informationen har varit tydlig, alla frågor besvarade.
    Finns bara bra saker att säga om torvalla.
    Mr and mrs Dymock Läs mer

Yasin U skrev om Torvalla Bil Haninge
    Tackar Enes för en trygg och säker affär. Stort engagemang och proffesionellt utfört. Förstod vad jag verkligen var ute efter Och hjälpte mig efter det. Ha de bäst Enes

Yasin Läs mer
  • Joanna K

2020-09-23

Joanna K skrev om Torvalla Bil Haninge
    Hela affären med inbyte av bil och köp av ny bil från privat ägande till leasing företag var väldigt smidigt.
    Enes kändes trygg och förstående.En äkta fin människa. Känns bra att kunna nå honom via mail och mobil då han alltid är snabb att svara. Det uppskattar jag. Dessutom fick jag blommogram av Torvalla bil/Enes som gratulerade till den nya bilen, det kändes proffsigt. Läs mer
  • 2020-09-16

Mats David K skrev om Torvalla Bil Haninge
    Smidigt, enkelt och väl bemött av Enes. Kändes tryggt, säkert och familjärt :)

// Mats Läs mer
  • 2020-09-08

Daniel W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bästa verkstaden i stockholm! Måste slå ett ordentligt slag för dessa. Ärliga, seriösa och extremt hjälpsamma. Två gånger har de hjälpt mig synat andra verkstäders bluffar (båda märkesverkstäder) när de försöker få en att åtgärda fel som inte behöver åtgärdas. På torvalla var de ärliga och hjälpsamma genom hela processen, bytte det som behövde bytas och lämnade resterande utan åtgärd. Läs mer
  • FLORENCE S

2020-08-20

FLORENCE S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Jag hade en transportbil men kände att den var för stor, åkte in till Torvalla för att få ett pris. Enes Kan provkörde och gav mig ett bra pris. Jag hade inte köpt bilen där men har tidigare köpt 3 bilar och jag saknade verkligen den glada, lättsamma stämning som alltid råder på Torvalla. Enes visade mig en Suzuki Vitara som kändes stabil och fin. Enes är en ärlig, hjälpsam och förtroendeingivande person. Jag är helnöjd med affären och blev väldigt glad över att få en blombukett skickad till mig. Läs mer
  • 2020-07-30

PETER A skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte en Subaru BRZ som jag länge letat efter i tisdags. Väldigt bra skött affär av säljaren Enes från början till slut. Företaget känns väldigt seriöst och de vet vad de sysslar med. Jag har bara gott att säga om dem. Läs mer
  • 2020-07-30

KRISTOFFER N skrev om Torvalla Bil Haninge
    Hade nöjet att få min gamla bil värderad av Enes på Torvalla Haninge och han gav mig så bra pris att jag slog till och bytte in den mot en ny. Allt gick superbra och Enes tog hand om alla mina funderingar under förhandlingens gång så jag kunde känna mig trygg med nya köpet. Bonus är att man får fina blommor när man köper av dem.

Sväng förbi Torvalla Bil Haninge nästa gång du ska köpa bil! Läs mer
  • 2020-07-23

JORGE Q skrev om Torvalla Bil Haninge
    Har varit kund på ett par Bilfima tidigare. Torvalla Bil tar priset! Har bytt och köp två Fiat 500L cross, Giuletta och sist Alfa Stelvio. Jag inte bara varit nöjd med bilarna utan också på allt personal som tar hand om kunderna som "la familia" Har haft kontakt med Enes i Haninge som verkligen är en av de bästa genom att lyssna ger råd och står till kunderna tjänst. Enes verkligen har tålamod! Bra jobbat! Läs mer
  • LOUISE W

2020-07-19

LOUISE W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Jag fick ett jättebra bemötande av säljaren Enes när jag skulle byta in min gamla bil (som jag fick ett schysst inbytespris på) mot en ny, och han är otroligt serviceminded, när jag t.ex. upptäcker att ena backspegeln på nya bilen inte går att justera så får jag lämna in den för reparation på deras verkstad utan kostnad. Enda minuset är att de inte hade rengjort vinterhjulen eller stoppat några påsar över dem så det blev lite skitigt i den nyrekondade bilen när jag hämtade den, detta är dock lätt att förlåta när man får blomsterbud efter en vecka med ett grattis till den nya bilen, en riktigt nice touch till en bra avslutad affär! Läs mer
  • 2020-07-05

NIKLAS A skrev om Torvalla Bil Haninge
    Väldigt fint bemötande och proffsigt intryck rakt igenom hela affäre. Produkten överträffade dessutom våra förväntningar så jag kan bara lyfta på hatten och rekommendera Torvalla Bil Haninge varmt. Läs mer
  • 2020-06-27

Irma F skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte min första bil någonsin av Torvalla bil i Haninge.
    Säljaren var toppen - överträffade alla mina förväntningar! Inlyssnande, snabbfotad och lösningsorienterad!
    Tack Enes! Läs mer
  • 2020-06-09

Jan Olof C skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köp: Kia Optima PHEV 2019, 60 mil
    Bemötandet var lugnt, sakligt och vardagligt.
    Var påläst om bilen innan vilket också gör att det inte blir så mycket att fråga om.
    Säljaren gjorde ett utmärkt jobb, inget att klaga över. Läs mer
  • 2020-05-07

Tomas S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Leasar en Subaru outback, allt gick smidigt och lätt vid hämtningen av bilen. Efter en vecka så upptäckte jag en stor matt fläck på passagerardörren, lämnade in bilen och på ett par dagar så var allt löst. Toppen. Läs mer
  • 2020-03-14

Katherine W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Har precis fått min leasingbil från Torvalla. Mycket bra service och snabba svar när man har frågor! Mycket nöjd :) Läs mer
  • 2020-03-05

Lisa Cornelia B skrev om Torvalla Bil Haninge
    Vi bytade in vår bil mot en ny "begagnad" bil som vi är väldigt nöjda med. Vi har fått mycket fin och snabb hjälp. Affären gick smidigt och vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2020-03-04

Mathias A skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte en Alfa Romero Stelvia av Gordon Gustavsson och blev otroligt bra bemött, därav bilaffären.
    Hade inga förväntningar, på företaget, var där och tittade på ny bil.

Ett otroligt bra företag, som tar hand om sina kunder, på ett fantastiskt sätt!" Läs mer
  • 2020-03-03

Kristina Margareta S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Jag köpte ny bil. Jag blev mycket vänligt och trevligt bemött. Företaget levde upp till mina förväntningar. Jag vänder mig gärna till samma företag igen. Läs mer
  • 2020-02-26

Didar H skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bilköp. Väldigt bra kundbemötande. Läs mer
  • 2020-02-13

Patrik A skrev om Torvalla Bil Haninge
    Fiat 500 till företaget. Snabb och proffsig säljare. Hade inga speciella förväntningar men glatt överraskad av hur det bidde. Läs mer
  • 2020-02-12

DICK S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Inget att klaga på. Helt fritt från trassel hela vägen i mål. Bra betalt för min gamla bil vid inbyte och fortfarande god magkänsla när jag rullat hem den nya bilen. Får tacka Enes för en god affär. Läs mer
  • 2020-01-23

Eric Gustav Alexander B skrev om Torvalla Bil Haninge
    Fruktansvärt missnöjd!
    Bokade service och fick muntligen ett kostnadsförslag på ca 2300. Valde då att ta det och boka en tid. När jag väl kommer dit ge dom mig priset ca 3990 och vill inte kännas vid 2300 alls.
    På kias hemsida står det att torvalla tar 3100 för denna service även om kia reserverar sig för att ha felaktig information. När jag påtalar detta får jag ca 300 kr i rabatt.
    Det bör tilläggas att jag även köpte min bil här fabriksny och hämtade den både skitig och repig. Då tog man in den och återgärdade det genom omlackering men krävdes ganska mkt i form av argument och telefonsamtal etc.
    När jag väl betalat servicen idag, som grädde på moset, kollar jag serviceboken, dom har inte änns sätt en stämpel i boken!!
    Nä fy vad besviken jag är på det här företaget!
    Avrådes starkt att överhuvudtaget ha något med dem att göra!
    Känns inte seriöst!
    Jag kommer iaf aldrig mer lämna in min bil där! Läs mer
  • 2019-10-31

Narcisa S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Fantastiskt bemötande av Enes på Torvalla bil. Vi har köpt bil på Torvalla bil många gånger under åren, men aldrig känt oss tryggare än med Enes. En mycket kunnig och ärlig säljare som stöttat oss under hela vägen. Vi kan inte bli nöjdare med bilköpet eller med tryggheten som vi känt med Enes under tidens gång. Exceptionellt! Läs mer
  • 2019-10-19

Joakim S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Grymt bra bemötande av säljaren, Enes.
    En bra affär blev det med hållna löften. Köpte i princip bilen osett då jag bor uppe i Luleå. Allt som vi kom överens om hölls. Läs mer
  • 2019-05-20

Anders M skrev om Torvalla Bil Haninge
    Helt värdelösa. Borde skicka hela Haninge kontoret på kurs hur man bemöter, behandlar och tar hand om kunder.

I 8 månader har jag haft ett fel med min usb ingång. Första vändan hade de beställt fel delar. Nästa kontakt från dem kom 2 månader senare. Ingen info innan om hur länge det kan dröja eller uppdatering på vad som händer.

Lämnar in bilen igen. Samma fel kvarstår. Ingen svara på mina mail och ingen återkommer till mig. Sen ser jag att jag har ett missat samtal. Men hur fan kan man inte lämna ett meddelande så att kunden, i detta fall jag, vet att någon från dem har ringt.

Det tog totalt 8 måndare att få detta fixat från första felet med usb ingången.

GÅ PÅ KURS ELLER LÄGG NER FÖRETAGET. Läs mer
  • Helle F

2019-02-21

Helle F skrev om Torvalla Bil Haninge
    Hej Torvalla Bil Haninge. Tack för bra bilinköp under åren av Fiat Uno och Punto, senast Suzuki Baleno. Jag är mycket nöjd med Er service och vill tacka för bra bemötande under de mer än 25 (!) år som jag och min familj har haft nöjet att handla med Er. Mitt senaste inköp, Suzukin, är jag mycket glad för! Jag har flyttat till Skåne och vill härmed passa på att tacka för allt. Mitt senaste bilinköp sköttes av Anders Ek på ett trevligt och professionellt sätt. Tack även till verkstaden för bra årsservice. Med vänliga hälsningar Helle Fernquist, Limhamn. Läs mer
  • 2019-02-14

Nina EK skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bra service och bemötande.
    Mina föräldrar har köpt en bil från Torvalla Bil Haninge.
    Rekommenderar starkt Säljaren Enes Kan :) Läs mer
  • 2019-02-12

Erik W skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bra bemötande och bra service av säljarna. Läs mer
  • Jesper S

2018-10-26

Jesper S skrev om Torvalla Bil Haninge
    Bilen inlämnad för liten lackskada (kofångare) måndag morgon med löfte om att vara klar till fredag. Kontakt på fredag för att bestämma när jag kan hämta bilen, då svarar man att den iordningställs just nu för att kunna lackas kanske idag eller i alla fall på måndag. J-vla muppar! De har alltså tagit en vecka på sig att för att montera av kofångaren..........

Nästa vecka är det höstlov och jag behöver bilen. Satan vad de ställer till besvär och extra kostnader för att de inte kan klara av att hålla utlovade tider.

Återkommer med omdöme om kvalitén på utfört arbetet! Läs mer
  • 2018-08-17

Thomas B skrev om Torvalla Bil Haninge
    Katastrof. Lämnat in bilen på lagningen av klimatsystem för andra gången med 5000 kr i självrisk och ett försäkringsbolag som får betala resten - och får tillbaka en bil där vissa delar bytts men där klimatsystemet fortfarande inte fungerar (alls). De vägrar sen åtgärda felet trots att det är ett försäkringsärende och att deras jobb varit tydligt beskrivet. Istället vill de åtgärda felet igen för ytterligare 10 kkr. Flera andra som påpekat liknande fall. Ven har gett dem höga betyg??? Katastrof. Läs mer
  • 2018-05-06

Manil Dharshini E skrev om Torvalla Bil Haninge
    Köpte en KIA CEED och det var mycket bil för pengarna. Kanon bra bemötande av personal då de är väldigt trevliga, hjälpsamma och experter inom sina områden. Jag är otroligt nöjd med mitt köp och har rekommenderat flera att gå till Torvalla bil och endast Torvalla bil om de vill göra en kanonbra deal. Läs mer
  • 2018-04-22

Eva M skrev om Torvalla Bil Haninge
    KIA ceed 1,4 Helnöjd med säljarens mottagande. Inte påträngande på något sätt. Informerade oss på ett lugn sätt. Stressade oss inte. Vi kan rekommendera er. Läs mer
  • 2018-04-19

Susanne J skrev om Torvalla Bil Haninge