Hela Tradera är en idiotism. Från kommunikation till beslut. Vill du förlora sina pengar,vill du vänta i månader och bli manipulerad,då kan du försöka sälja på Tradera. Sålde en guld halsband på Tradera, skickade den,och köparen fick den. Då skulle jag få mina pengar från Tradera som är betalda från köparen hos Tradera. Men NEJ nu skriver Tradera till mig om jag ska få mina pengar utbetalda,då ska jag visa ett kvitto!!! för ett halsband som jag har ärvt i 40-50 år. Men varför är det inget krav för att visa kvitto innan...

Tradera Marketplace AB
Om företaget
Köp och sälj på Tradera.com med mer än 800 000 pågående auktioner. En lyckad auktion har två vinnare
207 omdömen om Tradera Marketplace AB
Tycker det är ett enkelt och bra sätt att sälja lite saker.
Scamvarning på köpsyddet. Som köpare tvingas man betala köpskydd men den som får betala ifall något skiter sig är ändå säljaren! Min vara skickades spårbart via posten och fastnade någonstans och har inte kommit fram. Man kan spåra den till en av postens terminaler och där har den sedan inte kommit vidare. Då har tradera dragit av pengar för hela varan på mitt säljerkonto. Det var ingen liten summa direkt heller. De har tagit mina pengar utan att jag får ha en åsikt i frågan. Betalar köparen köpskydd då ska ju rimligen...
Jag köpte en vara där både skick och innehåll avvek tydligt från annonsen – trots bildbevis, dokumentation och att säljaren brutit mot flera av Traderas egna regler vägrade de hjälpa mig. De erbjuder köpskydd i teorin, men i praktiken står man ensam som köpare. Jag rekommenderar ingen att handla via Tradera om man vill känna sig trygg. Välj i stället blocket, ebay eller vad som helst. Där fungerar i alla fall köpskyddet som utlovat.
Jobbig företag ! Behandlar inte alla kunder på samma sätt.
Bra sätt att få saker som man inte behöver längre blir till glädje för någon annan
Märkligt att vissa sätter högsta betyg men bara skriver om problem med företaget. Tror man då att fem = uselt? Uselt är det och var klart bättre förr. Numera tillåts säljare sampacka småsaker som tex väldigt små kontakter med priset en femma eller bara en enda krona, men ÄNDÅ debitera en femtilapp fraktkostnad för VARJE liten sak i lådan. Så gör bara de mest oseriösa säljarna, givetvis, men att Tradera inte begriper hur galet det är, det betyder att jag avlutar kontot. Jag har tidigare aldrig upplevt en support som är...
Har varit kund i över tjugo år och gjort runt tiotusentals affärer. Aldrig några problem. Har sett avgifterna stiga procentuellt år från år men det riktiga lågvattenmärket har ni nu nått med det obligatoriska köparskyddet!! Bara ett sätt att tjäna ännu mer på varje affär. Samtidigt minskar möjligheten att få ut det varan egentligen är värd, då köparen är tvingad att betala "försäkringen"!
Man är redan skyddad när man betalar med VISA, Sedan av Schenker/DHL när man skickar med dem... Ska man vara skyddad en Tredje gång av Tradera??? Bara ett Jävligt Fult sätt att ta in Extra pengar av Tradera. Är det ens lagligt, med sådana "hittepå" avgifter? ... Det blir inga Bud längre, man får byta sälj kanal Synd Tradera var ju bra en gång i tiden.
Jättebra. Snabbt & smidigt ! Synd med avgifter, och att ni ej använder early bird. Kombinerar er två då helheten ej finns här dessvärre. Då postombud flyttar långt från byarna så är early bird jättebra. Gå 5 km enkel väg till PostNord ombud. Då blir det dessvärre bara 1 gång i veckan man tar sig till ombud.
Jag har gått ifrån tradera och sålt på vinted istället, då det går snabbare att ladda upp en annons, lättare att välja frakt OCH gratis att sälja. Men har på senaste haft så himla mycket problem med säljare och då haft jätte problem med kundtjänsten, då vinted inte har kundtjänst på samma sätt som Tradera. Därav har jag gått tillbaka till att sälja på Tradera, avgiften är ju dryg som fan, men dethär med att det finns en etablerad kundservice känns så viktigt när man upplevt massa strul.
Tycker att det fungerar bra att sälja saker på Tradera. Lätt att lägga in annonser och bra med uppdateringar när någon budat eller skickat meddelande. Bra urval när det gäller vem man bokar frakten med. Nöjd med allt utom en sak! En negativ sak är, att om man som i mitt fall fått ett negativt omdöme, för att Schenker har tappat bort paketet, så kan ni inte plocka bort detta omdöme, trots att man har bevis på att man skickat iväg varan. Något ni borde se över! Det ska vara negativt om man brustit i försäljningen, inte...
TA BORT OBLIGATORISKT KÖPSKYDD!!!!
Fick inga av mina varor sålda på tradera ändå får jag betala 120 kr i faktura som säljare. Kundtjänst vägrar att ta bort fakturan vid kontakt. Mycket oseriös och omoralisk företag. UNDVIK!!!
Avskyvärd avgiftshöjning med 50% från februari 2025 "Köparskydd". Visar sig att dessa pengar går direkt till kassan eftersom alla företag som säljer eller som postar med dhl redan automatiskt har köparskydd. Dessutom tar tradera ersättnings-pengarna direkt från säljarens "bankkonto" hos tradera. Detta är inte rimligt, det är inte traderas pengar på användarnas konton.
Dynamisk, ständig utvecklande marketplace
Lär av blocket ! Få hem varan godkänd den och säljaren får betalt eller skicka tillbaks och du får tillbaks pengarna och tvärtom ifall du är säljaren, har nu blivit tvungen att ge 2 dåliga omdömen på 3 dagar p.g.a att Tradera beter sig uruselt i ett av fallen (handlar bara om 100kr dom ska betala tillbaka, men det är principen) vid 5 tillfällen har dom kopplat bort mig då jag försökt kontakta dom 3 ggr efter 15-20 sek. Samtal och 2 ggr när jag var nummer 2 i telefonkön (har allt inspelat) dom försöker trötta ur en för att...
För det första så tar alltid Tradera ut 10% av det man sålt oavsett att jag lagt upp många annonser. Sedan till det viktigaste. Vi är väldigt många som samlar på militärhistoria och då finns även Andra världskriget med och tyska medaljer, fanor, uniformer mm. De annonser som jag lägger upp där man ser hakkorset plockar de bort selektivt. Vissa kan jag sälja, medans andra inte säljs då @Tradera plockar bort annonsen. Går man in på Tradera så finns det 1000- tals annonser varje vecka där man ser symbolen "Hakkorset'...
De gör ingenting när det blir problem med affären, trots att man använder rapporteringsfunktionen.
Att sälja på Tradera kostade tidigare 10% av värdet. Sedan 7 februari -25 tjänar Tradera 15 % + 2 kr på grund av deras obligatoriska "Köparskydd". Det obligatoriska köparskyddet måste köparen betala, således blir säljarens vara 5% + 2 kr dyrare.. Givetvis skall "Köparskydd" vara ett tillval för den köpare som vill betala för det. Det sägs att det inte ens fungerar. Tycker det är dags för bojkott.
Mycket bra strukturerad sida, enkelt att använda..., mycket bra kundcenter, trevlig personal, snabb problem lösning..., fortsätt på den här sätt 😉
Jag handlar mest på Tradera, och tycker det funkar väldigt bra. Beskrivningarna är bra, de flesta foton också. De säljare jag haft e-mailkontakt med har varit trevliga, hjälpsamma och tillmötesgående.
Man prackar på kunderna ett obligatoriskt köparskydd. Och när man som i mitt fall blir bedragen så tar man inte sitt ansvar. Rent bedrägeri.
Tvängar oss att köpa service som vi inte vill ha
Traderas obligatoriska "köpskydd" sänker betyget till riktigt uselt. Varför inte ha det frivilligt? Har aldrig haft problem och då har jag sålt och köpt i många år med högsta betyg. Om det nån gång har strulat så har man kunnat reda ut det utan att det ska dras igång ett ärende. Överväger att avsluta kontot och hoppas att någon startar upp en ny köp och sälj tjänst.
Obligatorisk avgift för köparen?! Ni kallar det köpskydd, men jag har aldrigt behövt skydd, varken som säljare eller köpare. Helt onödig och dyr avgift. Dessutom har köpskyddet en högre maxgräns än själva auktionen! Otroligt fult sätt att lura folk på pengar. Kom inte dragandes med "det är för att skydda användarna". Det idiotförklarar ju oss, som att vi inte vet vårt eget bästa, när vi inte själva kan välja om vi vill betala för ett väldigt dyrt, onödigt "skydd". Jag kommer aldrig rekommemdera Tradera igen och så fort ett...
Girigt av tradera att ta ut fler avgifter. Modellen är dessutom förvirrande för köpare. Trogen supernöjd säljare i över 20 år, kommer nu att börja fasa ut tradera som säljplattform. Rekommenderar inte tjänsten längre!
Tradera tycker jag fungerar bra, det som kan krångla ibland när man köper något är att en del inte skickar varan inom en rimlig tid, för ett tag sedan fick jag vänta nästan en hel månad innan jag fick mina grejor efter att jag ifrågasatt vart grejorna tagit vägen. Ett krav från Tradera borde vara att utskick skall göras förslagsvis kanske inom en vecka. Det är inte så roligt att kontakta säljaren för att ifrågasätta varför grejorna inte levereras. Jag förstår att en del kanske bor geografiskt så att det kan ta tid att leverera men antar att det mesta beror på slöhet.
Traderas obligatoriska köpskydd = 10 minus
Tvingande regler istället för att överlåta till säljaren att bestämma. Allt blir dyrare med det obligatoriska köpskyddet. På dylika sajter vill man fynda!! Förstår ni inte det. Snikflasion Tradera. Ska bli intressant och se hur många seriösa säljare som blir kvar efter denna nya idiotiska regel.
RIKTIGT INKOMPETENTA MEDARBETARE UTAN NÅGON SOM HELST KUNDSERVICEKÄNSLA. Jag gjorde nästan 10 försök att följa deras regler för försäljning av Apple Airpods och det resulterade i att jag blev avstängd från tjänsten i 6 månader. Hyffsat oproportionerligt, inte minst eftersom de inte ens bemödade sig med en personlig kontakt och diskutera frågan. De handlingar jag lämnat in gör det uppenbart att det är äkta Apple-produkter, ändå bannas de och efter ett antal tappra försök är deras respons att stänga av mig. Detta trots pågågående...
fungerar utan regler! De anställda är helt inkompetenta. korrupt företag!
Tradera har ingen kundkänsla utan är kaxiga mot kunden, det värsta man kan vara. Istället för att efterskänka en faktura som dom bara skickar till ditt email, så åker man på betalningsfakturor även om man inte har sålt något. Deras marknadsföring skriver det inte högt att man får betala. Blocket är betydligt bättre, jag kommer att aldrig använda tradera mera. Det står att dom hotar med invoice och sedan kan det blir kronofogden och riktigt stora summor för en strunt summa. Kanske är invoice bolaget kopplat till tradera som...
Tradera har lagt på en slagavgift alla köpare måste betala, tidigare var det frivilligt men med denna så blir det dyrare att både köpa och att sälja färrebud. funkade bra innan denna onödiga avgift. hade den varit frivillig hade betyget varit närmare 5 än 1
Pga. av obligatoriskt köpskydd. Avstår från att handla så länge kunderna blir överkörda av företaget.
Ta genast bort tvånget ang köparskydd, annars upphör jag omedelbart att köpa saker via er! Vi lever inte i Sovjetunionen! Så otroligt sniket! Rent kriminellt! Jag köper för ca 2000 i månaden på tradera men avreggar mig inom en vecka om ni inte backar på den här punkten! Jag har aldrig blivit lurad av en säljare eller ens blivit besviken på en vara!
Köpte små vinglas normalt 15-20cl, fick minsta modellen av snapsglas 4 cl. Helt fel beskrivning från säljare. Anmälde till köpskydd men Tradera tyckte säljare hade rätt. Helt sjukt att köpare inte har några rättigheter!
Köpte en jacka som säljaren beskrev som beige och på bilderna var det svårt att se vilken färg den egentligen var. Jackan var grön. Jag gjorde en reklamation och Tradera gjorde ingenting. Nu sitter jag fast med en jacka jag inte vill ha och som beskrevs fel. Undvik Tradera, prova Vinted istället.
Riktigt uselt att man numera är tvingad att betala 5% för "köparskydd" även om man inte vill ha det! Även urdåligt att ni inte förhindrar "sniping", t ex genom att förlänga auktionen några minuter vid varje bud efter utgångstiden. Det skulle både ni och säljarna tjäna på!
Det nya köparskyddet är helt brutalt dåligt, både för köpare och säljare. Jag kommer att bojkotta Tradera tills att denna straffavgift försvinner
Att sälja och köpa på handlarens plattform är väldigt enkelt och transparent och avgifterna är tillräckligt låga. Jag är nöjd
Försäljningsupplevelsen skulle vara mycket bättre om man har ett alternativ när man lägger upp anonnserna att pengarna ska dras automatiskt av köparen vid vinst, tex att vid varje budning resaverat ni den budade summan, idag kan det ta veckor innan dom betalar eller för den delen svarar vid kontakt, sedan slipper man då även folk som ångrat sig och man får lägga upp annonsen igen.
Jag är nöjd med tradera och har aldrig haft några problem om jag behövt hjälp med något.
Är det inte dags att ni tar den massiva kritiken på allvar? Recensionsidor svämmar ju över med enstämmiga negativa recensioner. Bara patetiskt att läsa era standardiserade svar på tex Trustpilot. Ni ger ju inga som helst vettiga svar utan mal på med erat inövade mantra. Nä nu är det verkligen dax att ni gör en pudel och försöker bibehålla det lilla förtroende ni har kvar.
Nu har Tradera börjat stjäla/tjäna pengar på sina kunder med ett köparskydd, som man inte längre kan välja bort. Har själv sålt och köpt på Tradera sen 2003 med tusentals positiva omdömen både som säljare och köpare. Har endast ett fåtal gånger haft några problem och då har det alltid lösts mellan köpare-säljare. Precis som man i fortsättningen måste lösa det, fast att man blivit påtvingad köparskydd. Tradera hjälper dig inte med det praktiska och värdet i deras så kallade tjänst är noll!!! Köparskyddet är bara ett sätt...
Det säkraste sättet att köpa och sälja!
Kundtjänsten är värdelös. Mitt paket som jag skulle hämta ut fanns inte på DHL ombudet. Kontaktar DHL som har spårnummer och inte heller hittar på det. Frågar vad jag ska göra.Jo säger DHL kundtjänsten du måste f kontakta tradera så att tradera kan göra en förlustanmälan eftersom det av någon anledning är tradera som "ägde paketet och var avsändare" inte kvinnan som skickat det. Drar iväg ett mail till tradera kundtjänst som säger att de inget kan göra. Jag förklarar i ett nytt mail att det är DHL som vill att ni ska göra...
Jag blir ju av med saker jag inte behöver och det på ett roligt sätt och det har fungerat klanderfritt med alla annonser, nästan 100 st faktiskt!
Det obligatoriska köparskyddet som Tradera infört är ett lysande ex på att man vill tjäna mer pengar. Kommer inte att använda traderas betalsystem i fortsättningen
Att Tradera tar hand om betalningen har varit bra, men det blev sämre när man lade till det obligatoriska Köpskyddet, 2 kr + 5 % av köpesumman. Det verkar mest vara ett sätt av Tradera att tjäna mera pengar. Min erfarenhet är att det är väldigt sällan, ja i stort sett aldrig, som det blir några problem med köpare. Det är också oklart hur det fungerar. Om man t ex postar ett vanligt brev med frimärke (22 kr) och det sedan inte av någon anledning når köparen vad händer då? Får köparen direkt ersättning från Tradera utan någon...