Trendrum.se

Läs vad 25 kunder tycker om Trendrum.se

• Alfred Jakob Herman R

2020-09-22

Alfred Jakob Herman R skrev om Trendrum.se
    Beställde hörnsoffa som levererades med fraktskada. Omöjligt att nå Trendrum per telefon, men efter evigheter svarade de tillslut på mejl och bekräftade att de skulle ersätta den skadade modulen.

Efter ytterligare två månaders väntan kom utbytesmodulen. Denna saknar armstöd så tydligen förväntas jag som kund klä av soffan, montera isär modulerna inifrån och skruva ihop dem igen utan att skada klädseln.

Som vanligt går det inte att nå Tredrum. Två timmars telefontid per dag, man får inte ens komma in i telefonkön för att de är så nedringda. Och svar på mejl dröjer veckor. Under tiden som jag får vänta på att ens prata med dem har jag nu hemmet belamrat med två defekta moduler som vardera tar 3-4 m2. Kan inte slänga någon av dem eftersom de antagligen tycker att jag ska använda delar från båda. Och oavsett är arbetet med att ordna bil och släp, samt att få åbäkena till tippen obetalt extra arbete som jag som kund tillslut kommer åka på.

Återstår att se om de tar ansvar och om vi någonsin får en hel soffa som vi betalat >25 000 kronor för. Glädjen över den nya fina soffan är åtminstone för alltid förlorad.

Hör jag inte ifrån dem inom ett par dagar anmäler jag till ARN. Kommer aldrig mer att köpa något från detta oseriösa företag igen. Läs mer
  • 2020-09-17

MARIE B skrev om Trendrum.se
    Bra leveranstid som överträffade mina förväntningar.
    De skrev den 21 september men leveransen kom redan den 16 september.
    Dock så har det väldigt begränsad telefontid 10-12 och när man ringer dem på utsatt telefontid så möts man av att många ringer så man får ringa igen alternativt info. om vilka öppettider man har och sedan luren i örat. När man mailar i mitten på september så hänvisar man till långa svarstider pga semester? Läs mer
  • 2020-09-10

Kim H skrev om Trendrum.se
    Har beställt ett bord för 8 veckor sedan. Det var 2 - 8 dagars leveranstid. Ingen information. Det tar troligen 6 veckor till. De är omöjliga att få tag i. Igår hänvisade de till hög arbetsbelastning på grund av semester, i september. Hela bolaget är ett skämt. Akta Er. Läs mer
    2020-09-17 Tina S svarar Kim H
    Hej Kim,

Har du mailat till kundtjänst så kommer du självklart att få svar. Det är verkligen så att det är hög belastning av många skäl och i just ditt fall handlar det också om tillverkaren till ditt bord. Vi ber om ursäkt att det dröjer.

Med vänligh hälsning
    Trendrum.se
  • 2020-07-22

PETER Å skrev om Trendrum.se
    Har precis som andra blivit lovad leverans inom 2-6 dagar.
    När jag den 4:e dagen inte ser att något hänt på orderstatus kontaktar jag Trendrum via mail. Inget svar kommer tillbaka. Dag 6 provar jag ringa igen och vid försök 7 kommer jag fram och blir bemött som om jag är mindre vetande och det skylls på fraktbolaget trots att ordern inte behandlats ännu. Meddelar att jag vill ha svar på leverans dag till återkommande dag annars avser jag annulera ordern. Inget svar kommer,jag annulerar min order. Dagen efter får jag ett meddelande att nu är ordern behandlad och inte går att stoppa. På dag för leverans blir jag uppringd av chaufför 30 min före leverans som sedan sker till min föregående adress 6 mil bort. Som tur är finns de nya ägarna på plats som stoppar honom. Leverans går åter till terminal. Jag ringer och försöker ändra leveransadress men det kan endast avsändare göra. Efter ytterligare någon dag ringer frsktbolaget mig och undrar om deras leveransadress verkligen stämmer för det är samma adress de tidigare varit på. Den adress har de fått i två mail från Trendrum. Ny kontakt med Trendrum där jag nu ber om att de ändrar till rätt adress och att jag vill bli kontaktad av någon i beslutsfattande roll. Får dagen efter nytt svar att fraktbolaget inte bekräftat adressändringen som skickats och därför kan leverans inte ske. Har begärt få datum.för ny leverans, att få pratat med chef och kompensation men ännu inget svar. Idag är det den 15 arbetsdagen.

Uppdatering 29 juli. Leverans av gods skedde till mig den 22 juli, men var skadat så jag fick efter många om och men retursedlar skickade till mig så gods kunde gå i retur. Returen lämnade mig den 23 juli med leverans hos mottagare den 24 juli. Trots detta har jag ännu i dag den 29 juli inte fått någon bekräftelse på att godset är mottaget och att ordern är annulerad. Läs mer
  • Daniel Nils Tage J

2020-07-06

Daniel Nils Tage J skrev om Trendrum.se
    Levererar inte varorna man beställer utan ljuger om att de levererat. Läs mer
  • Helena Christina L

2020-05-31

Helena Christina L skrev om Trendrum.se
    Katastrofal kundservice. Ljuger om leveranstider, är dumdryga i mail och ger blanka tusan i Dig som kund. Behåll såväl pengar som förstånd och håll Dig så långt borta som Du kan från detta företag. Läs mer
  • Navid I

2020-05-28

Navid I skrev om Trendrum.se
    Synd att man inte kan ge lägre betyg än 1...
    Detta måste vara den sämsta nätbutiken jag någonsin stött på.
    Beställde ett matbord och 2 stolar. Vid beställning stod det leveranstid 2-3 veckor...
    Efter en månad ringer mailar jag och ringer och efterfrågar status och får då höra att den inte skickats från lagret av en otrevlig person, när jag ifrågasätter deras sätt att hantera detta blir jag erbjuden ett presentkort som kompensation, men det får jag när varorna levererats... Jag väljer mot min vilja att avvakta och får senare på kvällen ett mail om att min beställning är påväg...
    jag tror att vi snart är påväg mot ett avslut, men tji fick jag.
    Leveransen är ENBART av bordet, några stolar syns inte till.
    ca 2 veckor senare har jag fortfarande inte fått något besked om vad som hänt med stolarna. När jag kontaktar kundtjänsten skyller dem på transportföretaget och Corona-pandemin. Jag ifrågasätter detta då alla andra transporter från ALLA andra företag har gått bra.
    Företaget ber mig kontakta transportföretaget och själv jaga stolarna, vilket jag vägrar göra, då det är deras ansvar att hantera detta och inte mitt som betalande kund.
    2 veckor senare (nu har det alltså gått mer än 2 månader) mailar jag och ber om annulering och återbetalning av stolarna.
    INGET SVAR.....
    Till slut ringer jag och får efter ca 30 minuters kötid prata med en person som hjälper till och annulera beställningen och göra en återbetalning....

MITT TIPPS: Gör en bildsök på produkten du vill köpa och välj VILKET ANNAT FÖRETAG SOM HELST förutom detta och du kommer inte bli besviken.
    detta var första och HELT KLART sista gången jag handlade från företaget.
    Att ringa och efterfråga presentkort som lovats kommer inte påtal. inte ens gratis hade varit värt från detta företag. Läs mer
  • Carl Linus Christian J

2020-03-18

Carl Linus Christian J skrev om Trendrum.se
    Undvik att handla av detta bolag. Lovar leverans 2-6 vardagar, tog 13 vardagar och slutade med att jag fick hyra vagn och åka och hämta sakerna på terminal själv.
    Erbjöd 450:- i kompensation som presentkort, men ska ALDRIG mer handla där. Läs mer
  • 2020-02-21

SON N skrev om Trendrum.se
    Not a serious company.
    Before I order I got in contact with them to confirm delivery time. They stated 2-6 working days.
    Soo I ordered and from there everything went down hill.
    It took them 7 working days to pack my order and send it.
    When I was in contact with them during this time all they could answer was it’s under “packaging”
    After they sent it I got a tracking number which I used to track the package and it stated that delivery would be on thursday, 3 days after they sent it. It would be delivered between 08:30 - 16:00. The package never came. And I took the day of work to make sure I got it, since I would be away for work the week after.
    it wasn’t until Tuesday the week after, that I got a text from the delivery company to book another date. That’s another 7 days after they sent it. I waited more than 12 working days. And due to working abroad from my address, and had to go away for 2 weeks. I no longer could receive the package.
    When I contacted Trendrum about this issue they put all liability on me the costumer.
    Even when confronted about why the delivery never came in the date stated, they cant answer and won’t answer.
    I even send them a screen shot with the delivery date and still they can’t answer.
    Now I have to pay 700sek for them to ship back the order since I’m not home to receive it.
    I would suggest anyone to not use this company. I have order from them before with no issues at all.
    But it seems like when issues arise then it’s all on the customer.
    12 working days for an order they state will take 2-6 working days is not ok.
    And stating a delivery date and not showing up while people take the day of to receive the order is just insulting.
    The customer service is incapable of giving anything but a standard answer.
    For anyone who have any issues with trendrum.se I recommend you to contact ARN (Allmänna reklamationsnämnden) they will help you solve your case. Läs mer
  • 2019-11-16

Aran K skrev om Trendrum.se
    Kunde endast få leverans mellan 10-14 vardagar. Detta får jag ingen information om när jag beställer, påpekar för kundtjänst att jag inte har möjlighet att vara hemma då. Får endast otrevliga svar tillbaka utan någon som helst ambition om att lösa situationen för mig. Helt värdelöst bolag, aldrig varit med om någon sämre Kundservice!! Läs mer
  • Martin M

2019-05-03

Martin M skrev om Trendrum.se
    Beställde bord ifrån trendrum vilket levererades med trasigt emballage och trasigt bord inuti. Jag tog inte emot produkten och den skickades tillbaka.

I mitt arbete har jag ytterst svårt att jobba hemma men trendrum vägrade diskutera med leveransföretaget kring att ändra leveranstiden från 10-14 som är fast.

Får ett nytt sms besked om att en leverans är på väg, ringer då upp Trendrum och frågar om det går att få på kväll och svaret ovan presenteras. Lyckas böka om allt på jobbet och ser till att vara hemma. Leveransen kommer och det är samma bord som har kommit, samma skada och allt. Tar inte emot den igen.

Ringer upp och blir kopplad till chef som skyller på att det har blivit fel hos leverantören men säger även att jag "Borde ha kollat att det verkligen var ett nytt bord". Otroligt dåligt att lägga ansvar på kund när kommunikationen emellan leverantörerna för den tjänst jag har beställt inte fungerar, med det sagt så hade jag även kontaktat kundtjänst tidigare i veckan och nämnt att leveransen skulle komma på Torsdagen.

I det här får jag enbart "lösningen", var hemma för en ny beställning , åk långt åt H*****och hämta paktetet själv eller avbeställ. Jag blev ändå tvungen att ta en ny beställning och diskutera med chef igen för att lösa hemmajobb, för vi sitter fortfarande utan bord och det bordet är det som kommer passa.

Noll sympati för att vi står utan köksbord, noll sympati för att man får kämpa som en idiot för att anpassa sig efter deras fyrkantiga leveranstider, noll sympati för irritationen och frustrationen som kommer ifrån att försöka kontakta företagen konstant, framförallt när deras öppetider är i närheten till icke existerande.

I denna konversation så fick jag något löst "jag beklagar", tomma ord från ett företag som skiter fullständigt i kunden. Inte ett ord om kompensation eller ersättning för det otroligt värdelösa bemötandet och den härva som de har ställt med.

Har varit med om andra problemleveranser (även fast denna är en av de mest tragikomiska när det kommer till dålig hantering), men de företagen har ivarjefall haft tillräckligt mycket stolthet för att erkänna sinna misstag och erbjuda en bra kompensation som plåster på såren. Ett försök att ändå göra kunden nöjd.

Men Trendrum har inget intresse alls att göra kunden nöjd. Så för poteniella kunder, ja Trendrum funkar bra så länge det inte blir strul. När det blir strul, då är det dags att blir religiös för någon hjälp från de kommer inte komma. Läs mer
    Jens O gillar detta
  • 2019-02-22

Rose Wallin skrev om Trendrum.se
    Leveransen tog mkt längre tid än tiden de utlovat och det gick bara få leverans 10-14 en vardag, så tvungen vara hemma hela dagen. När varan väl kom var det fel färg så tvungen vänta flera veckor till och sedanstanba hemma ytterligare en hel dag. Leveransen kom sedan över en timme senare än den utsatta tiden utan att meddela sig. Gick absolut ingen kompensation för besvären. Rekommenderar alla som vill handla enkelt att undvika detta företag Läs mer
  • Lena S

2019-01-24

Lena S skrev om Trendrum.se
    Att beställa från Trendrum blev den värsta erfarenhet, som jag har någonsin haft. Först hade jag ett samtal från en väldigt otrevlig förare, som borde ringa mig 30 minuter före leveransen (som är möjligt bara på vardagar 10-14). Hans första fråga var om jag var hemma och när jag svarade "nej, jag är på kontoret", började han att skrika och sa att jag skulle vara hemma och vänta på honom. Jag påminde om att har borde ringa 30 minuter före leveransen. Då svarade han, att om jag inte hinner att komma hem i 30 minuter skulle han inte vänta på mig. (jag bor ganska nära till kontoret, men förmen av samtal var ju hemsk). Jag var verkligen upprörd vid denna punkt och skrev omedelbart till supporten. Svaret förklarade att de alla på Trendrum kan inte just enkelt att jobba professionellt med sina kunder. Utan att be om ursäkt började supporten förklara att föraren har ju rätt att inte vänta och faktiskt kan komma tidigare än i 30 minuter och uppenbarligen föraren ät mycket värdefullare än kunden (som genom att beställa från affären bara lägger till mer stressigt jobb till förare). Så jag rekommenderar starkt att inte beställa från det här företaget om du inte är redo att ta en ledig dag för att vänta på leveransen och träffa oförskämda och obehagliga förare och supporten. Läs mer
  • 2018-11-11

Barbie skrev om Trendrum.se
    Köpte 12 stolar från dem. Jag fick hem 2 st stolar som var fel. När man beställer över 20 kg skickar de hem varorna, eftersom de skickade fel så sa de till mig att de ska skicka 2 nya stolar till mig när jah väl får dem så ska jag hämta dem från ombudet. Jag ringer dem och säger att jag inte har en bil för att åka till ombudet för att hämta ut de nya och returnera de andra, då säger kundtjänsten till mig att de kan ge mig kompensation där jag kan hyra en bil för att lämna dem. Vi kom överens om detta och när jag skickar mina konto uppgifter så säger de att deras kollega sa fel och att de inte ska ge mig någon kompensation. Jag vägrade skicka dem tillbaka och bad dem komma hämta stolarna hemifrån mig, men de vägrar också.

KÖP inget från trendrum. Väldigt dålig service väldigt otrevliga. Dem är inte sammarbets villiga . Läs mer
  • 2018-09-25

Nadja S skrev om Trendrum.se
    Köp aldrig!!
    Beställde 2 soffor för 20 tusen som kom med skador och smuts!!!!!!!! Inget svar fr Trendrum trots flera mejl med reklamation!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-09-20

Mikael I skrev om Trendrum.se
    Vill du först vänta på leverans av stolar som utgått ur sortiment, trots att kundservice meddelar att "dom skickas nästa vecka" för att sen få inkassokrav på varor som är returnerade för mer än två månader sen (självklart utan att få svar på varken samtal eller mail), beställ i så fall dina möbler från Trendrum.
    FY FAN, SKÄMS! Läs mer
  • Anna L

2018-08-15

Anna L skrev om Trendrum.se
    Beställde stolar som enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 2-6 arbetsdagar. Efter 8 arbetsdagar kontaktar jag kundtjänst som snorkigt svarar att "de skickas inom kort". Vad innebär "inom kort"?
    Marknadsför er inte att vara snabba i leverans när så inte är fallet. Och uppdatera hemsidan med tiderna för kundtjänst. Läs mer
  • Calle L

2018-06-27

Calle L skrev om Trendrum.se
    Dottern beställde möbler som enligt orderbekräftelse skulle levereras, hon tog ledigt från arbetet för att ta emot men varken avisering eller leverans utfördes. Jag ringde och blev otroligt dåligt bemött när jag tyckte att de skulle söka godset och ordna leverans, vilket jag fick till svar att det var vår sak att göra. Efter lite dividerande lovade de till slut att kontakta speditören och meddela oss. Naturligtvis blev det inget av med det. Dagen efter ringde jag igen och blev om möjligt ännu otrevligare bemött av ett skrikande fruntimmer i kundtjänst. Den här gången skyllde man på GDPR och när jag bad att få tala med en ansvarig chef blev jag nekad.
    Kommer aldrig att köpa något från detta företag och varnar alla andra att göra det.
    På en skala mellan 1 och 5 är mitt betyg 0. Läs mer
  • 2018-03-21

Anna F skrev om Trendrum.se
    Otrevligast kundtjänsten! Kan inte lösa sina fel. En tjej på kundtjänsten vägrade lämna in sitt namn. Otrevlig personal, skriker mot kunden.
    UNDVIK! UNDVIK! Dem har konstiga villkor med leveransen! Sämsta service! Läs mer
  • Sandra L

2018-03-16

Sandra L skrev om Trendrum.se
    Otroligt dålig service. Vi hade planerat att köpa en del saker från trendrum, bland annat matstolar, men efter att ha pratat med kundservicen så har vi ångrat oss. Blir inga köp hos trendrum och absolut inga rekommendationer till bekanta. Inte alls hjälpsamma, väldigt otrevliga och det verkar inte finnas någon vilja att sälja heller för en delen. Läs mer
  • 2017-11-22

Malin B skrev om Trendrum.se
    Varning - handla inte på Trendrum AB! De har vilseledande info på sin hemsida om leveranstider. Leveranser som inte kommer under uppgiven tid. Uselt, otrevligt kundbemötande. Frågan är om det vi beställt ens kommer att komma? Oseriöst företag! Läs mer
  • 2017-10-31

GALIA O skrev om Trendrum.se
    Handla INTE på Trendrum.
    De har verkligen skött allt fel med min order. Jag beställde fyra matstolar och då det var en bugg i deras system så gick det in som två ordrar vilket inte uppmärksammades förrän 6 månader efter då även fyra extra stolar levererades plus en faktura med förseningsavgift.

Dock så kan vi ta det från början:
    Jag hade blivit informerad om en leveranstid på 3-5 dagar på de stolar jag beställt och då dessa uteblev så ringde jag kundtjänst och bytte till annan färg på stolarna för att de fanns på lager och de ursprungliga skulle ta alltför lång tid att få levererade. Där och då säger inte kundtjänst att det råkat gå in två st ordrar utan ändrar enbart den som jag betalat direkt med kortet. DVS jag fick inte ens veta att det låg två ordrar. Efter några veckor kommer de fyra stolarna varav två stycken har flera sprickor i lacken. Jag ringer då Trendrum som säger att jag kan antingen returnera dessa två eller behålla de tills jag får två hela stolar. Leveransen skulle ske i början på juni. I mitten på juli får jag återigen information om att de stolarna är sena och till slut levererades dessa i sep. I augusti däremot, då levererades fyra svarta stolar (den ursprungliga ordern) plus en faktura. Med damp även ett brev från UC då man utfärdat en kredit på mig, som jag inte bett om. Jag handlar ALLTID med mitt bankkort på nätet.

Hursom haver, jag kontaktar Trendrum som säger att jag visst beställt både stolar och kreditfaktura, att jag borde haft koll på detta.
    Då jag inte ens använt de stolarna jag haft hemma varav två varit trasiga, så packar jag ner dessa och behåller de svarta, skickar tillbaka den första leveransen till Trendrum och får nu ett mail om att stolarna är skadade och att jag kommer debiteras 75% av kostnaden för dem.

Plus kreditfaktura och förseningsavgifter.

Med hör även att personalen varit NOLL tillmötesgående, otrevliga, skuldbelägger kunden och har ingen som helst ansvar i att de brustit. Kan även tillägga att jag själv jobbat med service och e-handel sen 2008, bland annat på danskdesign.nu och thehome.se.

Så jag är ca 5000 sek fattigare och väldigt irriterad.

Aldrig mer, Trendrum borde skämmas. Läs mer
  • Tomek K

2017-09-06

Tomek K skrev om Trendrum.se
    'Leveranstid: 2-6 vardagar'...dåligt skämt Läs mer
    Rose Wallin gillar detta
  • 2017-03-31

Lars S skrev om Trendrum.se
    Varning för detta oseriösa företag.

Jag beställde och betalade ett vitrinskåp (lagervara) den 24 jan.
    Efter 7-8 vardagar kontaktar jag Trendrum för att höra mig för angående min beställning. Får då reda på att varan trots allt inte finns i lager. Det ”upptäcktes” som av en händelse just den dag jag kontaktar företaget.

Får nytt leveransbesked slutet av mars/början april alltså 10 veckor.
    I början på vecka 13 är produkten återigen i lager (enligt hemsida) och jag kontaktar företaget igen – inga besked.
    Telefonkontakt tisdag – inga besked
    Telefonkontakt onsdag – inga besked
    Telefonkontakt fredag – inga besked
    På fredag em får jag ett mail där ordern är borttagen och produkten har utgått ur sortimentet. Summa summarum är att jag betalt och väntat på en produkt i 11 veckor, som sedan annulleras.

Ett otroligt dåligt skött ärende av en snorkig kundtjänst så mitt råd är att köpa dina möbler hos andra företag.

PS. Vitrinskåpet finns fortfarande på hemsidan som lagervara Läs mer
  • 2016-12-29

Kalle S skrev om Trendrum.se
    Fantastisk snabb leverans på nätet Läs mer