Obefintlig kundtjänst känns otryggt när man köper möbler för 10.000...

Trendrum.se
85 omdömen om Trendrum.se
Köte två pallar som va väldigt missvisande i färgen från bilder. Vill byta mina pallar men får ingen kontakt med Trendrum.... Beställ inte här!
kan INTE rekommendera Trendrum! Förseningar, går inte att få kontakt. Skulle returnera två fåtöljer och får betala en returavgift på 750kr. som de håller inne vid återbetalningen. Kommer aldrig mer köpa från dem och avråder alla att göra det!
Skulle verkligen avråda från att beställa från detta företag, vi beställde en matgrupp där det marknadsfördes som att bord och stolar var i samma färg. När vi fick de var bord och stolar i helt olika färger. Vi har mailat flera gånger men inte fått någon respons. Nu vet vi inte vad vi ska göra med denna matgrupp…
Sämst i världen! Ingen respons, ingen leverans. Bara faktura på något som kom 1 månad försent! Det mest oseriösa företag jag stött på. Bort med dem!! Bort!!!
Långa leveranstider. När väl produkten kom var den fel borrad. Det går inte att ringa kundtjänst utan du hänvisas till mejl. Oproffsigt bemötande på mejlen och språkligt på låg nivå. Aldrig mera kommer vi köpa här!!! Så besvikna och känner oss lurade.
Stor varning för detta företag! Oseriört rakt igenom. Fick fel produkt efter 3 månaders leveranstid och krävdes därefter på att själv åka och lämna in möbeln hos ett ombud trots att den blev hemlevererad. Mer än 30 mail senare gick de med på att hämta den. Nu gäller nästa strid att fakturan inte krediteras. Har fått påminnelse samt att den gått till Inkasso med räntor och avgifter. Trendrum svarar inte på mail och kundtjänst är stängt. Behöver ringa Inkasso varannan vecka nu för att skjuta upp datumet på betaldagen. Hur kan ett företag få fortsätta på detta sätt?
Tog betalt men levererade helt andra möbler än de jag beställt. Sen fullkomlig tystnad. Kör möblerna till Myrorna nu och hoppas åtminstone någon får glädje av dem.
Måste tyvärr instämma med de flesta här, i vårt fall var de snabba att skicka leveransen och fakturan, men när varorna kom fram var det delar som var trasiga och till och med så pass skadade att en viss del var helt av. Reklamerade dessa skador samma dag som leveransen för cirka två veckor sedan och nu helt dött - inte ett ljud, deras kundtjänst är helt obefintlig, de har dessutom haft HELT stängt senaste två veckorna. Borde vara brottsligt att driva en E-handel av denna storlek 2023. Gör inte samma misstag som vi - avråder...
Usch så besviken på detta företag! Alla borde anmäla dem, köpt en vara som inte går att montera ihop, två varor jag försökt avboka men går inte och ska kosta 500 kr för skicka tillbaks och dessutom två leveransskick. Aldrig mer dessa!!
Beställ INTE!!!! Fick helt fel bord och gick inte ens att montera bordet då måtten inte ens stämde överens! När jag hörde av mig för att reklamera säger dom att dom inte ser något fel och slutar att svara! Otrevlig kundtjänst och oseriöst företag! BESTÄLL INTE!!!!
3 månaders försening, otrevlig kundtjänst som knappt verkade vara bemannad och svarade inte på flera veckor (förens de påmindes). Kompensation inte alls i paritet med ”skadan” som åsamkades. När produkten väl ankom hade den oväntade defekter
Varning! Handla inte på Trendrum! Fyra stolar levererades till mig stolen Dalsland. Efter montering vilket var lätt, men en stol saknade skruvar där benet var monterat. Stolen brakade ihop när ett barn satt på stolen. Ytterligare en stol saknade en skruv. Självklar skickades ärendet till Trendrum med foton på fuskjobbet.. De svarar inte. Tror att de inte har någon kundservice överhuvdtaget . Har stött på tre ggr utan resultat. Så j..,kla uselt. Aldrig mer, men kommer inte att ge mig,
STOR VARNING UTFÄRDAS! Använd inte detta företag, dom är inte seriösa. Möblerna (i mitt fall stolar och matbord) ser ut skräp och inte i närheten av vad som utlovas. Kundservicen är (som många med mig har påpekat) en skämt när man ska reklamera sitt köp.
VARNING! VARNING! Rekommenderar starkt att inte att handla hos Trendrum, håller inte vad dom utlovar på långa vägar. Jag beställde bord med iläggsskiva och stolar den 6/6–22. Första leveransbesked var till 8/7–22. Den ändrades efter detta datum till 31/8–22, ingen leverans vid detta datum. Leveransen ändrades till 30/10–22, då kom bord och stolar, däremot fick iläggsskivorna nytt leveransdatum till 23/12–22 som i verkligheten blev 17/1–23, tyvärr så passade dessa inte till bordet, så dom skickades tillbaka. Den 15/2–23 kom...
Riktigt usel kvalitet på trästolarna även de kalla det endast för hemmabruk. De kostade upp mot 1300kr och de reade ut en en period. Vissa stolar var lösa i ryggstödet. Vissa gick sönder efter en vecka normalt användning. De ville inte hjälpa oss alls, Det var första och sista gången som vi handlat hos dem.
Ingen svar från kundtjänst trots flera försök. Betalat för stolar som inte motsvara beskrivningen på hemsidan. Har rätt att ångra köpet enligt distansköplagen. Köp inget av det här företaget! Nästa steg blir ARN och polisanmälan.
Jag får som tidigare kund skrivit se om hanteringen av mig som kund ändras då jag är mitt uppe i ärendet. Undermålig service. Anges att support finns via telefon men den existerar inte. Svarar knappt på e-post. Jag köpte vardagsrumsbordet i december 2022 och jag har ännu inte fått det. Trots att jag vid upprepade tillfällen har bett om att få veta leveranstid (anges ca 3 v på hemsidan) har jag ej fått svar. Inför min tjänsteresa skickade jag e-post om att dem inte kunde skicka min beställning då jag inte hade möjlighet...
Får väl se om betyget kommer ändras då jag är mitt i mitt ”ärende”. Beställt ett bord som inte alls motsvarar färgen som är på hemsidan. Fick bordet redan efter några dagar (kanon!) men kontakten med kundservice har varit svår, fåtal telefontider osv. Jag har reklamerat bordet och inväntar uppgifter för att göra en upphämtning.. Har använt deras original-emballage och typ 50 m tejp extra. Faktura hos Ecster pausad. Fortsättning följer….
Dålig kvalité på soffa som visade sig efter 2 månader. Nu kan de inget göra säger de. Köp inte
VARNING!! Köp inget härifrån!! Mycket usel service och en kundservice med okunnig och ibland otrevlig personal! Leveranstider hålls inte alls!! Själv beställde jag en kökssoffa som jag fick vänta i nästan 1,5 år på…… Väntade tappert och fick den glädjande nyheten att soffan var på väg!! Då hade de skickat FEL soffa….. En månad senare hade den utgått i sortimentet… Hade den alls funnits?? Mycket tråkig upplevelse och beställer aldrig något härifrån mer!
Lång leveranstid (en månad), skulle ta max 6 dagar. Fåtöljen motsvarade inte bilden på hemsidan. Skulle vara nästan svart men var dassigt grå. Tillhörande fotpall var i fel nyans. Det saknades både plugg och skruvar. Kommer skicka tillbaka hela rasket och inte handla här mer. Undvik detta företag!!!
Riktigt dålig service och otrevliga personal, långa leveranstider. Ljuger vill folk beställa sen får man sin beställning efter 9 månader. En av de sämsta företag. Ej rekommenderas!!!!!!!
riktigt dålig service. extremt långa leveranstider och dryg kundtjänst som inte kan stå för när dom gör fel.
Säger som dem tidigare skrivit, ett jäkla skämt företag! Lovar leverans 2-6 dagar, nu har det gått en månad & ingen leverans en. Kundtjänsten har tydligen stängt varje dag! Har mejlat men inte fått någon återkoppling!!! Kommer aldrig mer beställa från dem igen!
Stor VARNING. Köp härifrån och då kommer att få: - trasiga möbler - inget svar från kundtjänst - ingen återbetalning eller rättelse - dåligt humör. Inte ens värt en 1:a Om alla som blivit lurade gör anmälan så kanske vi åtminstone kan få bort dessa oseriösa företag från marknaden. 180 miljoner i försäljning 2020 och 8 miljoner vinst. Tydligen räcker det inte för dem eftersom de lurar oss godtrogna privatpersoner!
Tyvärr inget företag jag kan rekommendera. Varan beställdes 2 april med angiven leveranstid 2-6 dagar. Den april mailade jag dem och sa att jag kommer att vara bortrest, men att min sambo skulle ta emot varan istället. Leveransfirman annonserade leverans till den 19 april (inte direkt 2-6 dagar senare), men konstaterade sen att eftersom min sambo inte hade min legitimation så gick det inte att leverera. Vi måste kontakta Trendrum för att ändra mottagare sa de. Och nu var det bråttom då ny leverans var satt till 22 april,...
VARNING!!! Köp ingenting från detta företag!!!
Köpte i november ett soffbord som visar sig vara SÖNDER. Jag reklamerade och efter över 1 månad fick jag ett mail om vi kommer att skicka reservdelarm Jag begärde pengarna tillbaka vadå reservdelar. Nu är vi i slutet på januari och de har inte hört av sig!! KÖP INTE FRÅN DE!!!!
Det såg bra ut, fina möbler, verkar väldigt smidigt, att följa status osv men kundtjänst är i stort sätt obefintlig. Har blivit lovad att dela upp leverans på grund av en försenad vara men ingen kan svara på när jag får dessa. Får inte heller svar via mail . Att dessutom skylla på att det är black week (min beställning gjordes över 1 månad innan black week) är ju bara dumt särskilt när man enbart har kundtjänst 10-12 är ju helt galet när man har den omsättningen. Väldigt synd för ett företag som verkar ha så fina produkter. Kan tyvärr för tillfället inte rekommendera detta företag,
Köpte en soffa Köpte en soffa. Soffa var trasig och knarrarde extremt mycket, efter att ha legat på i tre månader får jag äntligen en ny del till soffa, den knarrar inte längre men den är så ojämn och det ser bedrövligt ut. Har bett om kompensation och prisnedsättning men det enda dom svarar är "skicka mer bilder" Handla inte här, under dessa tre månader har jag fått typ fem mail i svar och inget av dem är tillfredsställande. Jag hade krävt retur på hela köpet om det inte var för att fotpallen jag köpte till soffa...
Beställde 6st stolar från trendrum i april 2021, på hemsidan stod det ”passa på att förbeställa - beräknad leveranstid augusti 2021”. I september hade jag fortfarande inte hört något om leveransen och jag fick själv kontakta dem för att få uppdatering kring leveransen. Nu har det gått 6 månader och ännu inga stolar i sikte, däremot står det på hemsidan ”passa på att förbeställa - beräknad leveranstid januari 2022”… Det har alltså gått 6 månader sedan jag beställde och nu finns dessa stolarna inte längre kvar hos någon...
same issues as the others here, extremely bad company, bad customer support, missing bits, just hungry for money **** do not buy , or risk waiting months *********
HANDLA ALDRIG HÄR! Dem är sjukt dåliga på att återkoppla sen ljuger dem en upp i ansiktet! Beställde en säng i maj som dem sa skulle komma inom 6 veckor men efter 2,5 månad säger dem plötsligt att den slutat tillverkats...Vilket dem måste ha vetat långt innan.. Och som kompensation skulle vi få ett pressentkort på 1000 kr men sen när vi ber om de så säger dem att vi inte får de. Usch! Som sagt handla aldrig här.
VARNING! Merparten av det jag köper beställer jag online så jag har av den anledningen sett en del och upplevt mycket i väntan på leverans. Jag har överseende med att det inte alltid är lätt och ibland så blir det fel, särskilt i covid tider. MEN Trendrum.se är det största haveri till e handel jag någonsin upplevt eller ens hört talas om. Hela vägen ifrån kundtjänsten till leverans är inget annat än ett skämt, trendrums verksamhet kan närmast liknas vid lurendrejarna som lurar pensionärer att ge ut sina bankuppgifter. En...
Ett av de värsta företag man kan ha att göra med förmodligen. Lurades att beställa trädgårdsmöbler den 11 maj som de sade skulle dellevereras den 21 juni före midsommar. När varorna inte dök upp gick det inte att få tag i kundtjänst på 3,5 dagar och möblerna jag glatt mig åt inför midsommar lyste med sin frånvaro. Sände fyra epostmeddelanden som de fortfarande inte har svarat på. Ringde sedan upp och fick vänta länge i telefonkö. Fick sedan veta att de inte visste vad " leveransföretaget DSV" hade gjort av möblemanget men...
Dåligt bemötande, håller inte leveranstid, DSV som transportör fungerar dåligt.
Totalt värdelösa! Felaktiga leveranstider på hemsidan och två av tre saker i leveransen var trasiga. Hopplöst att få tag på deras kundtjänst
VARNING! Köp INGENTING från detta företag! Beställde en fotpall den 4/11 2020 och får den kraftigt försenad den 19/2 där gänginsatser till benen saknas. Efter ett flertal påstötningar till Trendrum lovar de att skicka delar till pallen. Den 10/5 har jag fortfarande inte fått dem, pallen är helt obrukbar. Jag får också svar från Trendrum att jag inte heller kan reklamera pallen då den är tillverkningsbeställd. Det verkar inte spela någon roll alls att Trendrum har levererat en ofullständig produkt. en anmälan till Konsumentverket...
Kan inte annat än hålla med övriga kring den otroligt dålga kundservicen. Inte någon återkoplling, ringer man så sitter man i kö 30 min för att sedan kopplas ner när det är din tur. Ångrar bittert att jag inte läste omdömen här innan jag besällde. STOR VARNINGSFLAGGA för detta bolag !
Ja herregud, vad skall man säga...? Inte så konstigt att Trendrum får så dålig kritik. Det ser ut som om VD Kristoffer Emmerfors Ström har en lång väg att gå vad gäller kundservice och leverans. Hela tiden skyller man på Covid...men läser man övriga kommentarer handlar det inte om det. Min fåtölj blev nästan 8-10 "försenad"...Bilden på tyget överensstämde heller inte med verkligheten. Jag väntar fortfarande på ett presentkort på 450:-....skall bli kul och höra hur lång den kommer bli försenad...eller tillverkas den också....i...
Too bad that I didn't check reviews here before ordering from Trendrum. Other reviews are totally relevant - that's the worst online shopping experience I ever had in Sweden. Totally awful customer service, which is almost unreachable by phone (works only between 10:00-12:00) doesn't reply on e-mail for a long time and then just tries to fool you. They don't admit their mistakes and don't help at all. My story: I have ordered the group "table + 4 chairs". On the website the color of chair textile was set as "beige"...
Usel kundservice, lång leveranstid och felaktig info på hemsidan. Kundservice Endast 2 timmars telefontid per dag.. ringer man 3 minuter efter öppningen av telefontiden får man besked om att många ringer och att man ska återkomma.. satt 45 minuter i kö och sedan stängde de växeln. Eposten får man inte heller svar på. När jag väl kom fram till kundtjänst via telefon lovade det att återkomma via epost. Denna återkoppling uteblev. Leveranstid & felaktig info om leveranstid Vi har beställt utemöbler som blivit alldeles...
Skrukföretag. Ej seriösa. Beställde en hylla för 600:-. Lockar med fri frakt men i kassan läggs 100:- på i expeditionsavgift. Leveransdatum över 1 vecka försenat. Hyllan passade inte hemma. Bad om en retursedel. Krävdes på returfrakt 200:- + ytterligare 100:- i expeditionsavgift. Klagade i mejl och sa att detta upplägg leder till dåliga omdömen. Då blev det knäpptyst. Mejlade igen. Och ingen. Fick aldrig någon retursedel skickad till mig och ej heller inga svar. Nu har tiden för retur, 14 dagar, passerat. Som sagt: Skrukföretag.
MITT OMDÖME TILL TRUSTPILOT Bedrövlig upplevelse, detta Trendrum. Från början till slut. Har inte kommit till slutet än. Deras kundtjänst är helt omöjlig, (läs OMÖJLIG) att få tag på. Föreslår att ni går in och kollar företagets Facebookgrupp. Därefter vill ni hellre handlar hos ett seriöst företag. Trots totalt 55 avbeställningar via deras mail. messenger och FB-grupp hörde ingen av sig. Man väntar i flera, flera dagar och berättar att "vi beklagar att ingen har hört av sig". 55 kontakter och inte en enda från deras...
KATASTROF. Handla inte härifrån är allt jag säger. Usch är så besviken. Beställde ett bord jag aldrig fick. Tog 5 månader att få pengarna tillbaka. Va tvungen att hota med att anmäla till Arn.se (vilket jag också gjorde) för o ens få svar på mina tusen Mail. Fick ingen kompensation. Usch som sagt
Värdelöst, lögnare. Jag beställde matbord den 17 december och det stod klart och tydligt att det fanns i lagret och ringde upp de och de bekräftade att de kunde leverera den inom 6 dagar. Idag är det den 12 Jan 2021 och fick halvt bord. Trendrum är värdelös företag som ljuger konstant . Jag bad de att plocka skiten från min tomt och vill ha mina pengar tillbaka och tänker ta det till rätten om de inte plocka den inom 4 dagar.
Jag beställde en soffa i juni och det är nu december; fick fel soffa först och nu svarar inte kundtjänst på mina mail, trots att de sa att jag skulle få rätta soffan i slutet av november. Vanligtvis är jag tålmodig och förstående (saker kan ju förståeligt bli fel på lager etc) men Trendrum tar det hela till en ny låg nivå. Kundtjänsten är den sämsta jag haft att göra med. Jag skulle inte rekommendera någon att handla från Trendrum, även om de har billiga och snygga saker.
Undvik som pesten !!! Fick fel beställning och har lagt 6 veckor och 20+samtal och mail på att försöka rätta till deras fel. Totalt ointresserade av att hjälpa till och extremt oseriös handlare. Utan tvivel den sämsta nätbutiken med den sämsta servicen och gränsfall på organiserat bedrägeri som bedrivs. Vad du än gör - handla inte från denna butik !!!!!!!
Vilket skitbolag. Håller inte vad dom lovar och har en kass kundtjänst. Annulerade ordern till slut.