Universeum AB

Universeum - science discovery center

9 omdömen om Universeum AB

Tobias B
Skrev om Universeum AB

Wow Universeum! Verkligen magiskt ställe. Barnen slutar inte att prata om aporna som hoppade omkring i "djungeln" inte sällan en decimeter ifrån oss, inget glas, galler eller nät utan vi var tillsammans med djuren. Älskade vägen från fjället ned till akvariet. Om du är i Göteborg, dra förbi Universeum. Rekommenderas varmt!

Lars R

Ungarna älskade det....!

Mary
Skrev om Universeum AB

Här finns många olika djur. Jag uppskattade mest akvarierna och framförallt "lekrummet" med experiment och lekar. Inträde ingår i Göteborspasset. Jag kan tänka mig att barn uppskattar ett besök på Universeum.

Peter N
Skrev om Universeum AB

Definitivt värt ett besök. Många spännande miljöer att besöka, inte minst det flera våningar höga djungelrummet. Möjlighet att komma så nära både laxfiskar och rockor att man kan klappa dem. Spännande att beskåda de väggstora akvarierna. Upplevelse- och teknikrum för de medelstora barnen att upptäcka och lära sig saker.

M
Skrev om Universeum AB

En regnskog mitt inne i Göteborg!! Jo så är det, här kan man gå omkring o se massor av exotiska djur, klappa rockor o lära sig om regnskogen mm. Det finns även utställningar med teknik där man kan prova på allt möjligt. Ta en dag på Universeum för det är riktiogt kul o lärorikt.

Katarina D
Skrev om Universeum AB

Sännande för alla åldrar. Bra restaurang.

asd a
Skrev om Universeum AB

Väldigt spännande med bred variation på upplevelser. Riktigt bra

Rasmus P
Skrev om Universeum AB

För ca 150kr så får du en upplevelse väl värd pengarna. Universeum är ett 7000kvm stort komplex med alla möjliga schyssta miljöer. Byggnaden består av olika våningar med olika miljöer. Du kan vandra igenom Sverige från norr till söder, gå igenom en fuktig regnskog med tropiska djur som apor och pirayor alldeles bredvid dig. Det finns även en stor akvarie avdelning med stora hajar och alla möjliga fiskar, bland annat rockor som man får klappa på. Här kan man även hyra guide, dyka bland fiskar eller följa med en djurvårdare...

Linus P och Linus P gillar detta
Emma A
Skrev om Universeum AB

Upplevelsecentrum som ligger vid Korsvägen i Göteborg. Ett ställe som är väl värt ett besök en regnig dag då man vill hitta på något roligt. Inträdet ligger på runt hundralappen men det är värt sitt pris, här kan man spendera många timmar! Undvik dock att gå dit på lov om du inte gillar skrikande barn som är överallt! :) Häftigt uppbyggt med djungel, skog och andra svenska och utländska biotoper.