Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt att få bra service och hjälp med varorna. Det var mitt sista köp på Elgiganten.
Elgiganten
Omdömen totalt
Snittbetyg
219 omdömen om Elgiganten
Totalt genomuselt. Köper en vara som går sönder efter 4 månader. Varan lämnas på reklamation och ligger bortglömd i två veckor och är "på serviceverkstad". Efter påtalande skickas PLÖTSLIGT varan till serviceverkstad där den alltså legat i två veckor redan. Kontakt sker igen efter tre veckor, vilket är skälig reparationstid enligt praxis från ARN. Begär att få omleverans eller häva köpet enligt 22 § KköpL. Får då veta att man har otrevlig ton, och att man ska förvänta sig 4 veckor längre reparationstid. Alltså över 7 veckor totalt. Frågar då vad problemet är med att kunna konsumentköplagen, varpå kundtjänst lämnar chatten. Inte första gången kundtjänst lämnsr chatten heller ska tilläggas i samband med att man hänvisar till lagstiftningen. Köp verkligen INGET hos denna så kallade "återförsäljare".. Kan tilläggas att kontakt även tagits med Sony PlayStation som menar att Elgiganten agerar klandervärt i denna sak. Och att de i det minsta skulle kunna erbjuda lånekontroll, vilket även här Elgiganten brister i att klara av. Fortfarande sitter man här utan produkt, i kö till kundservice.
Hej, Dammsugaren köptes i augusti 2023. Den gick tyvärr sönder för några dagar sedan. Vid mitt besök i butiken i Arninge för att få assistans möttes jag av en säljare vars beteende var fullständigt oacceptabelt. Han upprepade vid flera tillfällen att ”om ni inte kan den svenska garantilagen får ni skylla er själva”, och uppvisade en attityd som jag och min fru uppfattade som diskriminerande och rasistisk. Dammsugaren har nu lämnats in för återvinning. Jag har avslutat mitt medlemskap och kommer inte att handla från företaget igen. Mycket missnöjd kund.
Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det
Jag har vid flera tillfällen handlat på Elgiganten, tycker att både butikerna och webben är välordnade och välsorterade. Priserna är bra, servicen är väl vad man kan förvänta sig på en stormarknad...typ obefintlig om man inte ställer sig i kö för att fråga något:)
Väldigt bra kundservice av Elias! Jag är nöjd med all information och den tid han tog sig. Även när vi hade frågor var han redo att svara på ett proffsigt och serviceinriktat sätt. En nöjd kund!
Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.
Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta handla på Elgiganten, fall inte i samma hål som oss andra, dem har gett upp.
Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten
Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.
**Kunden vilseleds – Elgiganten saknar trovärdighet** Jag såg ett nedsatt pris på en TV på Elgigantens hemsida och kontaktade kundtjänst **dagen innan köpet**. Jag förklarade att jag skulle åka till butiken nästa dag för att köpa TV:n. Kundtjänst svarade tydligt: **“Ja, gå dit imorgon och hämta den.”** Jag reste **över 500 km**, lade tid, pengar och energi på att ta mig till butiken. När jag kom fram stod TV:n **mitt i butiken, i sin kartong, och väntade på mig**. Men precis vid köptillfället fick jag höra att priset var “fel” och att det inte skulle ges någon ytterligare rabatt. Jag erbjöd mig att **betala direkt och få TV:n skickad med Frakt**, men även detta nekades. De sa att **endast upphämtning i butik var möjligt**, trots att jag redan fått bekräftelse från kundtjänst dagen innan. Ingen kompensation, ingen ursäkt – bara ett kallt “du kan returnera om du vill”. Elgiganten visade noll respekt för min tid och mitt förtroende. Att först bekräfta ett köp och sedan neka det i butik är oacceptabelt. Jag rekommenderar starkt att man är försiktig med att lita på deras prisinformation och kundservice.
På elgiganten finns det många säljare och en del av dem ärbra och resten är absolut inte bra, jag har varit i kontakt med en säljare i Malmö Svågertorp, jag bad honom att hjäpa migmedatt teckna mobilabonnemang med ett erbjudande som jag vet och är 100 säker att det finns, han valde att ljugaför mig och sa att detta är omöjligt, dagen efter gick jag in i butiken och valde att prata med en annan säljare som var hur trevlig som helst och bad honom damma sak, så medan han kollar på datorn och fixar erbjudandet hans kollega från dagen innan hade set mig gå in i butiken och du pratade han me honom på deras komradio och sa till honom att jag var dagen innan och att han ska inte hjälpa mig med erbjudandet, detta hörde jag och såg hur säljaren förendrades helt och hållet och då ville han inte göra det, dagen efter en annan säljare har fixat det erbjudandet åt mig utan problem. Efter ett tag gick jag in på Trianglens butik för att få hjälp med överlåtanumer från Tre till Telia, säljaren säger nej vi kan inte hjälpa dig med detta det går inte hos oss, gå till Teliadem kan hjälpa dig med det och han var jätte otrevlig, jag har inte diskuterat det, jag gick till Telia och berättade att Elgiganten sa så, dem var helt förvirrade och sa att det är inte sant och att Elgiganten kan göra det, jag gick tillbaka och bad säljaren att kalla på sin chef, sen bad jag chefen eller det var med en fråga, kan du hjälpa mig överlåta från Tre till Telia? Han sa ja absolut, säljaren står halvmeter ifrån sin chef, efter några minuter ser jag hur han pratar med sin chef och säger att jag trodde att drt kostar att flytta ungefär 500kr och hur han signälerar till sin chef, det är något jag har koll på eftersom jag jobbade som säljare innan, då försöker dem två att rädda situationen genom att ljuga ännu mer, detta ska anmälas till konsumentverket och ska utgärdas rättsligt
Kommer aldrig handla något på Elgiganten igen. Garantierna är bluff, går produkten sönder kommer de alltid hävda att det är handhavandefel och man får själv betala dyrt för att de undersökt den. 850:- i mitt fall vilket de inte upplyste om innan. De verkar inte särskilt intresserade av att ha kvar sina kunder.
I would put 0 star if possible, I ordered a philips hand steamer, I should have received it a week after payment as mentioned in, but they kept delaying the delivery, its been 5 weeks now and still didnt receive anything , they sent a message that the order will be delayed another week, I m not sure if I will ever receive it, will never order again
We bought a Cylinda hob with installation from Elgiganten in August 2025. The product was listed as 58 cm wide, but the one delivered was 59 cm and did not fit our countertop as it was supposed to be planmonterad. The installer noticed it didn’t fit but installed it anyway, leaving visible gaps. We asked for a refund the same day, but Elgiganten delayed their response until the 14-day return period had passed and then refused. Completely unprofessional and zero help from kundtjänst. I've had a long dialogue with them and they completely refuse to understand the problem. Takes them a week to answer. Will completely avoid elgiganten from now on.
Gör offertförfrågan på diskmaskin och ugn. När jag ska svara på offerten/beställa varor hör jag av mig till deras live videochat. Trött sur person svarar utan påslagen video och klickar samtalet efter 1 minut. Beräknad kötid till nästa videochat är 7 minuter, köar i 1 timme och 15 minuter tills jag ger upp. Ringer kundtjänst som säger att de ska meddela butik Barkaby att ringa upp mig. Hör ej av sig. Det enda jag skulle göra var att köpa en ugn och diskmaskin. Kommer ej ske.
Köpte en elscooter. Förväntad leveranstid max 5 arbetsdagar. När 5 arbetsdagar gått kontaktade jag kundtjänst då inte ens en spårningslänk kommit. "Ha lite is i magen. Den levereras idag" fick jag som svar. Dagen efter har den fortfarande inte kommit. Tar kontakt på nytt och får besked att det blivit något fel och att den inte ens skickats. Ber om hjälp att lösa ett alternativ i hemstadens butik, går absolut inte att lösa. Elgiganten måste vara Sveriges sämsta företag när det kommer till kundvård och service. Företaget borde blicka mot Kjell & Company för att lära sig hur man bedriver verksamhet med service i fokus. Aldrig mer.
Skräpföretag som har dåliga villkor En HP skrivare för 1500kr ska hålla längre än 6 mån. Deras kundtjänst säger att om det inte är ett bevisat garantiärende så får jag betala skrotning o undersökning vilket blir i klass med en ny skrivare. Bra sätt att få folk att köpa nytt istället för att reklamera det skräp dom säljer.
Jag vill dela med mig av mina erfarenheter för att varna andra. Jag köpte ett kök från Elgiganten i Umeå, och trots att allt såg bra ut i början, blev det snabbt problem när köket levererades. Det fanns många brister och strul, vilket gjorde att hela processen blev mycket frustrerande. Jag försökte först kontakta kundservicen i Danmark. De var trevliga och hjälpsamma, men eftersom de talar danska och inte hade full koll på mitt ärende, blev det ofta missförstånd. I vissa fall blev jag hänvisad till säljare, vilket bara försvårade situationen. Min kontaktperson var Linnea Nilsson, som jag förväntade mig skulle hjälpa mig. Men hennes bemötande var respektlöst och oprofessionellt. Hon är fräckt, ljög ofta och visade ett väldigt Försumlig attityd. Det var tydligt att hon inte tog mitt ärende på allvar, och andra i personalen där uppträdde på samma sätt. Umeåbutiken är också ett problem. Deras köksäljare är ofta stressade och har för mycket att göra, vilket leder till att de inte kan ge bra service. Det resulterar i fel, brister och ett dåligt bemötande mot kunderna. Min erfarenhet är att jag inte kan rekommendera Elgiganten, särskilt inte Epoq kök. Om du vill undvika huvudvärk, respektlös behandling och oseriös service, bör du tänka om. Mitt kök skulle ha varit klart på en vecka, men det tog fyra månader, och fortfarande är det brister. Jag vill varna andra: tänk noga innan du handlar här. Det är inte värt den stress och frustration som jag har fått utstå.
Köpte mobil med försäkring, dom glömde att teckna försäkringen. Det tog 1 månad att lösa. Sen blev jag lovade att mobilen skulle skickas till mig. Det gjorde dom inte. Kundtjänst har enorma svarstider och ingen befogenhet att lösa något. Dom som har det åter kommer om 5 arbetsdagar om dom äns återkommer.
Så mycket förvirring och inkompetens som samlas i denna s k kundtjänst. Jag gjorde misstaget att köpa ett kök från Epoq/Elgiganten för drygt två år sedan. Det blev en del dikeskörningar p g a felleveranser som alla härrörde från Epoq/Elgiganten. Men tack vara en kompetent monteringsfirma med rätt kontakter fick jag till slut rätt delar och köket kom på plats. I slutet av november 2024 slutade plötsligt ledlisten under köksskåpen att fungera och en riktigt förvirrad process följde. Först i mitten av maj 2025 lyckades Elgiganten lösa problemet. Detta efter en sagolikt förvirrad konversation med dem via sms/mejl, med diverse olika personer som inte läst tidigare mejl och inte pratar med varandra; ett tillfälle då de skickade hem en person till mig som inte jobbade med belysning utan med bänkskivor och luckor, en gång då de avslutade mitt ärende utan att de vidtagit någon åtgärd, de skickade hem ny utrustning till mig där ledlisten (som de trodde behövde bytas ut) var 1 m för kort etc etc. Jag vet inte hur mycket tid jag lagt på detta och hur många telefonsamtal jag haft där jag bara ska koppla upp appen, kolla att jag har blueteooth på med mera. De har beklagat så många gånger och varit ledsna för att höra att det inte fungerar etc. De är fullständigt oförmögna att hantera ärenden. Så enkelt det hade varit om man haft EN kontakt med företaget som förslagsvis FÖLJT UPP att ärendet går som det ska. Men icke. Till slut fann jag ingen annan råd än att kontakta företagsledningen och då blev det fart. Det kom en man från Häfele belysning och löste problemet. Ingen från Elgiganten har frågat mig hur det gick.
Mkt bra personal underbar hjälp både vad avser telefoner samt PC
hej jag blev lurat total med 7000 kr på en klocker som inte fungera här mitt tel nr 0707777781 stefan om non ska köpa not ska inte åka ditt go till net och net alla personal inte kan om dina varor
Riktigt dålig service. Lurar gamla människor att byta mobilabonnemang till dyrare leverantör. Borde skämmas.
Usel kundservice. Elgigantens produkt förstörde mitt trägolv. Det kostar 35 000 stt åtgärda men elgiganten vägrar ta ansvar. Sämsta kundservice jag stött på, de skickar en ny medarbetare vid varje svar vilket gör att ingen förstår ärendet. Håll er från elgiganten, blufföretag. Köp från power istället.
Köpte 200m av en vara som skickades till fel leveransställe och gick i retur, fick tillbaka pengarna för varan men inget för frakt. De sa beställ igen så skickar vi den till rätt ställe och betalar frakten. Skickades till samma ställe igen men jag åkte denna gång dit för att hämta upp den. Den var 2m och jag fick ingen frakt återbetalas som utlovats. Däremot fick jag svar från supporten att de löst det hela. 4 gånger upprepar jag mail och förklarar vad de fortfarande inte fixat, men de svarar bara att ärendet ser ut att vara löst. Redigt dåligt företag. Inte första gången de skickar fel vara, till fel ställe eller snuvar en på pengar. Rekommenderar allt annat framför elgiganten 😡
Jag rekommenderar att undvika att köpa diskmaskin från Elgiganten. Jag är mycket missnöjd med deras service. Det finns finstilta avtalsvillkor. Vid minsta avvikelse vid leverans vänder de i dörren och säger att en ny tid kan bokas, utan att informera om extra kostnader för detta. Detta har de systematiserat för att tjäna pengar. De vände vid dörren hos min 87-åriga svärmor och sa att hon bara kunde boka en ny tid. Välj en annan leverantör som är seriös och inte endast fokuserar på att maximera vinsten på bekostnad av sina kunder.
Köp inte diskmaskin av elgiganten. Sjukt missnöjd. Finstilt i avtal och sen kostar det över 2500 kr att få en ny tid för installation. De vände i dörren och ville inte vänta 2 min för att jag skulle borra upp ett litet hål. Det är något de satt i system och tjänar pengar på. Välj en annan leverantör som är seriös och inte bara vill tjäna varenda sista krona av andra människor.
Vi beställde en diskmaskin från Elgiganten och köpte till installation av maskinen. Denna installation orsakade en vattenskada under vårt golv, då installationsfirman (anlitad av Elgiganten) glömde att stänga av ett vattenlås under flera timmar. Så här över tre veckor senare är ärendet fortfarande inte löst, vem som ska riva upp och återställa vårt förstörda golv (med fuktskada därunder) och jag har ringt flera gånger i veckan men får bara samma besked - det jobbas på att hitta en lösning. Är väldigt besviken och frustrerad kring hur lång tid detta tar och kommer tyvärr aldrig att handla vitvaror från Elgiganten igen. Dock har kundservicemedarbetarna alltid bemött mig på väldigt fint vis. Kudos åt dom!
Helt ok, jag är nöjd med mina köp .
Blev lurad här i Arninge, igen. Köpte IPhone och en skärmskydd som skulle vara till en annan telefon, telefonen skulle komma om en vecka. Fick ett sms att den har kommit och åkte för att hämta. Innan de gav telefonen till mig har de öppnat plaster och satte på skärmskyddet, frågade inte ens mig om det.Tejpade ovanpå en tejpbit med texten ”Ej öppet köp om förpackningen är brutet”. Ville byta färg idag utan att bryta deras tejp men de sa att det fick man inte göra för att förpackningen var bruten!!! De har ju själva brutit förpackningen!! Ska nu åka dit igen och försöka hitta personen som bröt upp plasten på förpackningen och lovade öppet köp med intakta tejpen men misstänker att han vinner något på detta ekonomiskt och att det inte kommer att gå att göra något. Var på er vakt!!!! Har anmält detta till ARN. Om man läser recensionerna ser man att på senare tiden är det massor med liknande upplevelser. Är det så att de lär ut säljare att lura folk för att dryga lönerna?
VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Idag besökte jag Elgiganten Häggvik för att hämta ut mina utbytta AirPods. När de lämnades in på service så var det mycket diskussioner om jag behövde betala för det eller inte. Efter många om och men så gick ni med på att ta emot dom, och er personal så att jag hade rätt gällande min konsumenträtt varpå jag frågade så jag behöver inte oroa mig för något kostnadsförslag så länge jag inte orsakat felet. Jag fick svaret att det stämmer. Nu kräver ni betalt för utbytta AirPods trots att jag enligt Konsumentverket har reklamationsrätt och felet som konstaterats är känt hos Apple och jag inte orsakat felet, vilket jag också fått bekräftat av er verkstad. Samt att jag blev lovad att det inte skulle kosta, muntligt avtal. Ni påstår även att ni alltid haft denna policy trots att den strider mot lagen enligt både min advokat och Konsumentverket. NI PÅSTÅR ATT NI ALLTID HAFT DENNA POLICY, SOM ALLTSÅ BRYTER LAGEN SOM SKYDDAR KONSUMENTER. Ni har även personal som skriker hotfullt och svär, mycket obehagligt, (dagens besök när jag ville ha svar på mina frågor innan jag lämnade)
Säljer dator på rea online, bara för att en vecka senare (när den inte är på rea längre) hävda att lagersaldot var fel och att den inte finns där den skulle skickas ifrån. Datorn finns fortfarande till salu online i flera olika elgigantenbutiker. Jag som kund skiter i vilken butik den skickas från, jag ville ha dealen som utlovades. Istället ska jag få pengarna tillbaka och får köpa en sämre dator. För att få veta detta fick jag jaga rätt på en verklig människa i deras obefintliga kundtjänst i en halv dag! Om jag inte lurat på varför beställningen dröjde så kan jag bara anta att jag aldrig fått mina saker.
Manipulativ personal. Går inte att ångra köp trots fel information. Övertalades att byta mobilabonnemang, vi var nöjda med det gamla. Säljaren påstod att vårt abonnemang inte hade 5G. Det nya abonnemanget blev mycket dyrare. Vi skulle få samma surfmängd som tidigare. Vid kontakt med den gamla leverantören visar det sig att vi visst hade 5G. Surfmänden är hälften nu. Så besviken att det ska vara så omöjligt att häva ett avtal för att det är tecknat i butik. Säljaren verkar inte ha någon skyldighet att ge rätt info.
Blev pålurad en extraanvändare i butik hos Elgiganten (Telenor) när jag köpte en ny mobil. Ångrade köpet några timmar efter, och hörde av mig bums men det var tydligen helt omöjligt. Ingen informerade om att det inte gick att ångra köpet. Nu säger de tom att när mitt huvudabonnemang går ut kan jag inte byta operatör från Telenor för då kommer den extra användaren (de lurade mig att signa upp på) att gå upp i samma pris som huvudabonnemanget dvs de har alltså bundet mig i 2 år på alla mina användare. En mycket otrevlig person ringde nyss från Elgiganten och informerade om att de inte kan hjälpa till på något sätt och hänvisade till ett avtal jag aldrig fick se. Så fult. Chockad över bemötandet , personen som ringde var verkligen aggressiv i tonen, extremt otrevlig. Jag kommer aldrig handla på Elgiganten igen. Vidrigt företag.
Lämnade 4 mån gammal klocka för rep 030225. Har idag på 5-6 veckan inte fått besked. Har begärt att få häva köpet. Har köpt ny klocka. Flera telsamtal , flera mejl och chat, men inget riktigt svar. Servicenr 14922734. Bertil B
Vad håller Elgiganten på med, leveransen på den bestämda tiden kom aldrig, fick vara hemma mellan 17-22.00 och inget kom, inga meddelande eller samtal, ringde dagen där på till kundtjänst, ingen förklarning och bara en ny leveranstid, de tog inte ens kontakt med leveransföretaget de anlitar för att ge mig ett svar, jag bad om att ringa själv och samtalet skulle bli koplat till de, med killen på kundtjänsten la på luren bara, väldigt dåligt, tror de inte att folk har annat att göra istället att vänta 5 timmar på utebliven leverans utan några som helst info? Synd att dessa företag är så stora som har monopol i elektronik marknaden, Power är inte bättre än Elgiganten heller :(
Upptäckte precis att Elgiganten inte har någon kundservice! Hur kan de inte ha det??? Går man in på hemsidan så finns enbart en chatbot utan koppling till mänskliga agenter, samt ett telefonnummer till en telefontjänst där en robot "svarar" på frågor. Så jag vet fortfarande inte var min dammsugare är som jag beställde för fyra veckor sedan.
Besökte Elgiganten i Kristianstad . Blev hänvisad till service avd. Min nya ecovacs dammsugare hördes inte ok. Visade ett som jag trodde var en gummipackning och frågade om det kunde va ifrån dammsugaren. Fick till svar här är smuts , jag svarade att jag inte fick väck det. Då har du misskött dammsugaren. Då gäller inte garanti eller extra försäkring . Han brydde sig inte om och kolla om det var gummipackningen som var felet gick k köpte en ny borste till dammsugaren på ett annat ställe . Det var gummipackningen som var sönder. .. kan tycka han misskötte sitt jobb och inte jag som misskötte min dammsugare.
Besviken på behandling. Personen i butiken kunde/ville inte alls förstå att jag ville prova en ev ny telefon för att se att den skulle passa i min ficka. Berodde detta på min virriga förfrågan (86år)? I butiken bredvid (Fix My Phone) var det inga som helst problem för ynglingen att förstå så där köpte jag en ny mobil Konstigt
Jag har aldrig varit med om en sämre kundupplevelse än den jag precis upplevt på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Otroligt att behöva vänta 45 minuter på att lämna tillbaka en produkt (en dammsugare) som dessutom krävde att jag stod felparkerad på Kungsgatan och fick parkeringsböter. Dammsugaren som jag köpte var en outlet-produkt från Miele som när vi packade upp den på sommarstället 30 mil därifrån, visade sig sakna hela munstycket! När jag lyckas ta mig tillbaka till butiken tre veckor senare så får jag vänta 30 minuter och sedan säger en kille i otrevlig ton att jag borde ha kommit tillbaka tidigare och att det inte går att byta nu. Aldrig mera Elgiganten.
Har sedan jag och frun köpt lägenhet Arninge köp våra vitvaror och hem elektronik från Elgiganten i omgångar. Så OTROLIGT trevlig, bra och viktigaste inge strulig service! Varken vid köp, frågor, service osv... Vid julas böt min son en julklapp som vart fel, inga problem. Senast idag lämna en robot dammsugare på garantin, även fast jag inte hade kvitto med mig leta han upp det. Och en signatur så var det klart. Alltid trevliga personal och vill verkligen service. När vi kolla vitvaror sa vi en budget, och dom hjälpte oss under budget men ändå fyllde våra krav, lika då väldigt ENKELT löst. Andra butiker borde verkligen ta efter i Arninge. Och andra kedjor kanske är nån kr billigare. Men det är värt att åka hit!
Säljaren Adela på Elgiganten i Norrköping hade ett snabbt kunnigt och bra bemötande Hon var inlyssnande till vad vi ville ha och var mycket service inriktad. Vi är mycket nöjda med servicen och med vårat köp Catrin och Johan Karlsson
Ej rekommenderas ⛔️🚫🚷 Handla aldrig i den här varuhuset. Jag har köpt en TV (LG) innan jul och har betalat jättemycket pengar, upptäckte fel på TV n första dan och har gjort en Felanmällan i direkt efter till butiken. De hänvisar mig till LG för att få åtgärd på TV n och LG i sin tur hänvisar mig till sin produktions avdelning i Korea 👎. Man undrar om det är kundens ansvar att kontakta tillverkaren eller El-gigantens ansvar att hantera såna fel. Nu är 45 dagar som har gått och vi har ingen TV fast den är betald. Har varit i butiken flera gången men det är bara hänvisning till LG service.
Har handlat varor för x antal tusen via mitt företag på Elgiganten genom åren. Behövde köpa ny dator i somras och gick in till butiken i Sickla. Blev rekommenderad en dator. Denna började krångla efter bara några månader. För några veckor sedan hängde den sig konstant. Blir rådd att lämna in den på service-avdelningen (har köpt service-avtal). Där blir den liggande i 1 1/2 vecka. Jag är helt beroende av min dator och har mycket föreläsningar och dokument på datorn så jobbet blir kraftigt lidande. Efter en vecka ringer jag kundtjänst och frågar vad som händer. Någon ska återkomma men inget händer. Jag ringer igen, någon lovar att jag ska få återkoppling samma dag. Inget händer. Jag ringer igen. En från kundtjänst jagar upp butiken och får kontakt. Jag får svar att dom inte hittar något fel. Datorn har blivit liggande i över en vecka. Otroligt dåligt. Kommer inte köpa produkter via denna butik igen.
Köpte indesit kylskåp efter cirka år slutade den fungera. kontaktade jag elgiganten .dom säger för att boka servicbehöver vi så kallad servicnummer så ska finnas på baksidan.Jag fotade den och skickade trots det vägrar dom boka servic.
Beställ inte ett kök från Elgiganten! Allt från leverans som strulat och defekta varor som skickats. Köksplaneraren var väldigt bra men sen när köket skulle monteras, och snickaren hade lite frågor, gick hon inte att nå/var sjuk. Hennes kollegor kunde inte alls vara behjälpliga och tog en vecka att bara få svar på ett mejl. När man sedan kontaktar dom för att påtala defekta varor så vill dom, trots att man har betalat för hemleverans och köpt ett komplett kök, att man själv ska åka in med den defekta varan till ett av deras varuhus och sedan byta den där. Om du ska köpa kök så gör det istället för de stora seriösa köksleverantörerna. Tidigare köpt från Kvik och de löste problemen som uppstod på en gång utan att jag behövde göra något extra.
Besöker Elgiganten på Kungsgatan för att köpa en el tandborste. Hittar turligt nog rätt plats snabbt, det är rörigt och jag kan inte se någon personal i närheten. Väljer en tanborste, ser ingen kassa men några trappor upp står några killar(personal) som säger att dom kan hjälpa mig. Omg blir jag tillfrågad om personnr, uppger det tyvärr till försäljaren som undrar om jag inte ska byta till 3 istället för Tele2. Från att som enda önskan, att få betala min tanborste o lämna butiken, blir jag påprackad en telekomoperatör och köpa en garanti på tandborsten. Säger nej trots ett argumenterande från försäljaren. Lämnar butiken med en obehagskänsla.Kommer aldrig någonsin gå till Elgiganten!
Har handlat mycket produkter genom åren till hus och familj. MEN nu var det sista gången.. Skulle hämta ut en ny vara på garanti. Ringde supporten och frågade om jag kunde köpa varan på närmare butik. Inga problem var det sa dom. Men det gick inte. Fick åka till en annan stad där jag hade handlat varan. Det vart en resa på 8mil. Det är väll faan samma kedja.
Hej, Jag vill framföra mitt extremt missnöje med den upplevelse vi hade på Elgiganten i Torp Uddevalla den 26 december 2024. Vi kom in i butiken vid 19:10 och hade redan valt ut en TV som vi ville köpa. När vi försökte be en säljare om hjälp, blev vi hänvisade till en annan säljare som han sa skulle ta hand om TV-försäljningen. Vi blev kvar i butiken i över 25 minuter och såg på när TV-säljaren stod och pratade med en annan kund i minst 20 minuter utan att ge oss någon uppmärksamhet. Trots flera försök att få kontakt med honom, fick vi bara veta att vi var tvungna att vänta. När det var fem minuter kvar tills butiken stängde, kom säljaren äntligen fram till oss och meddelade att han inte hade tid att förbereda TV:n för köp och att vi inte kunde köpa den alls. Vi blev både chockade och frustrerade över den totala bristen på service och respekt för oss som kunder. Vi försökte också prata med en annan säljare, men denne avvisade oss och sa att han inte kunde hjälpa till. Vi kände oss helt ignorera och valde att lämna butiken, inte bara utan att köpa TV:n utan också utan att handla några av de andra produkter vi hade planerat att köpa. Det är fullständigt oacceptabelt att bli behandlade på detta sätt, och det verkar som att Elgiganten inte bryr sig om sina kunder eller deras försäljning. Om detta är standarden för er service, kan ni förvänta er att vi vänder oss till era konkurrenter istället. Jag förväntar mig en förklaring och åtgärder för att förhindra att andra kunder utsätts för samma behandling. Med vänliga hälsningar, Marie
Vi köpte en Samsung Frame QLED TV av Elgiganten Lund under förra året. Vi märkte att bilden blev sämre och sämre med tiden och till slut så fick vi nog och kontaktade Elgiganten för att få hjälp. De hänvisade till Samsung som vägrade att hjälpa oss för att de ansåg att bilden var inom specifikationerna. Jag har pratat med 6 anställda på Elgiganten i Lund (säljare, support och manager) och samtliga höll med att bilden inte såg ok ut. Trots detta så sitter folk högre upp i näringskedjan som inte har någon kundkontakt och beslutar att de inte tänker stå för garantin och att jag får vända mig till ARN istället. Så nu är Elgiganten anmälda till ARN och vi väntar på besked. Vi har varit trogna kunder hos Elgiganten i många år men efter detta så är vi färdiga med dem.
Fullkomligt värdelös säljare av köksutrustning. Skickade inte den ugn jag bestämde mig för. Sade dessutom bestämt att den gamla "teleskopinsatsen" inte skulle passa i en ny ugn så jag lurades att beställa en ny. Den gamla insatsen satt som en smäck i den nya ugnen - det är bara det att det är fel ugn!!! Samtidigt köpte jag en telefon. Skulle komma dagen efter och få innehållet i den gamla överflyttat till den nya... MEN när jag kom för att få det gjort så hann man inte och skulle mejla när man hann - det har man inte gjort än efter 2 veckor... Sannolikt - aldrig mer Elgiganten, det blir alldeles för gigantiskt jobbigt att reda upp deras dåliga service!!!!!!
Katastrof service vid tv försäljningen. Fick inte ens ut kvitto.
Går nånting fel med din produkt så räkna med att Elgiganten gör allt för att slippa ta ansvar även om du köpt till en försäkring .Men när man pratar med en säljare i Skellefteå och ska köpa något så säger dom att allt täcks av deras försäkringar. Bättre beställa på internet från seriösare företag.
Beställde ny diskmaskin med installation. Levererades en uppackad maskin som jag senare upptäckte buckla på. Efter sig lämnades jag även med djupa skador i parketten samt repa med avflagnad färg på köksskåp. Elgiganten ersatte diskmaskinen med en ny. Därefter följer flera veckor av mailkorrespondens där Elgiganten begär mängder av bilder på skador och hänvisar till att de kommunicerar med sin underleverantör. De begär även in kostnadsförslag på ny kökslucka och kundtjänst bedyrar att jag inte ska behöva acceptera skadorna. Ca en månad efter ringer jag själv och undrar vad som händer och då läser en medarbetare bara upp ett svar från underleverantören att de inte gjort någon skada. M a o menar de att jag ljuger om alltihop. Medarbetaren ursäktar sig och säger ”jag vet inget mer och kan inget göra”. ”Jag är bara anställd i kundtjänst” Här står jag nu med skador på både golv och köksskåp och med ett svar att de inte gjort något. Vill nu varna er för att handla av Elgiganten, de skyller på underleverantörer och slutar därefter höra av sig. Oseriöst och det kan sluta med att ni får era hem skadade utan ersättning eller återställande. Upplevelsen ägde rum: 19 augusti 2024
Köpt kök på Elgiganten och lär aldrig någonsin hända igen. Den usla kvalitén, dåliga support och garanti/reklamation som inte gäller! Flera av lådorna spruckna, svällda efter något år. Fick köpa nya till halva priset. Nu 4-5 år senare exakt samma problem. Varken garanti eller reklamation gäller enligt dem! Vad är det för lackering?? Sämsta skitkvalité jag varit med om! Till och med en möbel som är lackerad från Ikea som inte ens hör hemma i ett badrum håller bättre än köksluckor i ett kök?! Katastrof!! Hoppas folk läser och tänker till innan man väljer kök
Elgiganten borde följa upp att kundens inlämnade varor för service återkommer inom rimlig tid. Man bör också informera om att leverans till och från verkstaden kan ta åtskilliga dagar!
Elgiganten Fridhemsplan förledde mig byta telefonabonemang. Från TRE till TRE. Medförde betydligt högre kostnad eftersom mina tidigare rabatter försvann. Dessutom bundet i 2 år. Försäljaren otrevlig när jag senare ville informera honom om vad som skett. Måste vara lönsamt att förlänga kunders telefonabonemang.
Gjorde en beställning på en Apple watch, eftersom dom hade produkten på rea beställde jag via Elgiganten på nätet, såg att det fanns en på rea och var enda anledningen till att jag valde den modell jag valde. Ville ha den snabbt och var inte bered på att det skulle vara väntetid, det fick jag reda på efter att jag beställt. Efter att ha väntat i 3 veckor är min order CANCELAD! Absolut oseriöst, locka kunder med rea och inte har koll på sitt eget lager eller säljer ut produkter dom ej har fått hem ännu. Sista gången jag handlar på Elgiganten
För ett år sedan köpte en Philips eltandborste, tillverkad i Kina och därmed dyr och av dålig kvalitet, som nu inte längre går att använda. Vid reklamation i fysisk butik i Eslöv låter de inte kunden välja om man vill ha pengarna tillbaka eller få en ny vara, de bestämmer på eget initiativ att skicka den på service som kommer att ta flera veckor, och det är inte ens säkert att det går att laga den trasiga eltandborsten. Jag hade inte ens bett om att få laga den. På min fråga vad jag skulle borsta tänderna med under tiden fick jag inget svar. Katastrofalt dålig service.
Tio av tio! Så fint bemötande och hjälp. De jobbade till och med över för att det skulle bli bra för oss med att frakta hem ett kylskåp själva. Superfint!
Extremt dåligt. Köpte hörlurar med 3 dagars leveranstid. Profuktrrna ligger och cirklar runt på Brings terminal. Trots upprepade kontakter med Elgiganten lyckas de inte leverera på 4 veckor. Jag annulerar köpet och vill ha tillbaks mina pengar. Elgiganten vägrar betala tillbaka tills de får produkterna till sitt lager. Jag har aldrig sett röken av hörlurarna och problemet med leveransen är inte mitt. Kanske har Biring slarvar bort. Idag 5 veckor från beställning har jag fortfarande inte sett till någon återbetalning.
Köpte en diskmaskin Hisense HF63FC för två år sedan. För tre veckor sedan var den totalt död. Oerhört svårt att få personlig kontakt med någon på Elgigantens kundtjänst via telefon. Ingen e-postadress. Visars sig att Elgiganten inte tar något ansvar för service utan hänvisar till Gorenje i Malmö. Lätta och snabba att få tag i men de hänvisar till en lokal reparatör som tog en vecka på sig att komma och titta på maskinen. Försvann sedan utan besked. Efter en vecka ringer jag för att kolla varför vi inte hört något. Får då veta att företaget är stängt och alla på semester i två veckor. Ringer åter till Gorenje för att fråga vem som har serviceansvaret när deras underleverantör har semester. Inget svar på den frågan. Vet ännu inte om felet kommer att gå på garantin. När jag påpekar för Elgiganten att de som säljare är ansvariga för reklamationer så blir svaret: ”Då får du komma in med varan till butiken.” En inbyggd diskmaskin! Slutsatser: 1. Elgiganten är bara intresserade av att sälja - sköter inte kundrelationen och följer inte ens konsumentköplagen 2. Kolla serviceorganisationen innan ni köper varor som inte går att flytta 3.Köp inte vitvaror tillverkade i Kina.
Kunnig och engagerad personal på mobilavdelningen
Helt surrealistiskt. Köpte en ny tvättmaskin i övre prissegment. När maskinen gick luckan ej att stänga så blev utan tvättmöjlighet. Blev själv ombedd att kontakta tillverkare(LG) samt reparationsverkstad. Fick sköta tvätten på annat sätt i 10 veckor. Efter första rep. försöket gick maskinen att starta med tuggade sönder kläder. Inget erbjudande om ersättning från Elgiganten som bara skjuter ansvaret på LG och helt dribblar bort sitt lagstadgade ansvar. Det finns andra och bättre firmor att handla med Elgiganten är bara upptagna av att bli större.. Inte bättre.
Platser 19
Elgiganten AB
1.6 av 111 omdömenElgiganten AB - Täby
1.6 av 18 omdömenElgiganten AB - Malmö
2.9 av 14 omdömenElgiganten AB - Linköping
3.2 av 13 omdömenElgiganten AB - Kungens Kurva
1.9 av 9 omdömenElgiganten Nacka
3.0 av 9 omdömenElgiganten AB - Norrköping
3.3 av 7 omdömenElgiganten AB - Göteborg
3.0 av 7 omdömenElgiganten AB - Södertälje
2.0 av 6 omdömenElgiganten AB - Uppsala
2.2 av 6 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Elgiganten har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg