Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt att få bra service och hjälp med varorna. Det var mitt sista köp på Elgiganten.
Elgiganten
Omdömen totalt
Snittbetyg
219 omdömen om Elgiganten
Totalt genomuselt. Köper en vara som går sönder efter 4 månader. Varan lämnas på reklamation och ligger bortglömd i två veckor och är "på serviceverkstad". Efter påtalande skickas PLÖTSLIGT varan till serviceverkstad där den alltså legat i två veckor redan. Kontakt sker igen efter tre veckor, vilket är skälig reparationstid enligt praxis från ARN. Begär att få omleverans eller häva köpet enligt 22 § KköpL. Får då veta att man har otrevlig ton, och att man ska förvänta sig 4 veckor längre reparationstid. Alltså över 7 veckor totalt. Frågar då vad problemet är med att kunna konsumentköplagen, varpå kundtjänst lämnar chatten. Inte första gången kundtjänst lämnsr chatten heller ska tilläggas i samband med att man hänvisar till lagstiftningen. Köp verkligen INGET hos denna så kallade "återförsäljare".. Kan tilläggas att kontakt även tagits med Sony PlayStation som menar att Elgiganten agerar klandervärt i denna sak. Och att de i det minsta skulle kunna erbjuda lånekontroll, vilket även här Elgiganten brister i att klara av. Fortfarande sitter man här utan produkt, i kö till kundservice.
Hej, Dammsugaren köptes i augusti 2023. Den gick tyvärr sönder för några dagar sedan. Vid mitt besök i butiken i Arninge för att få assistans möttes jag av en säljare vars beteende var fullständigt oacceptabelt. Han upprepade vid flera tillfällen att ”om ni inte kan den svenska garantilagen får ni skylla er själva”, och uppvisade en attityd som jag och min fru uppfattade som diskriminerande och rasistisk. Dammsugaren har nu lämnats in för återvinning. Jag har avslutat mitt medlemskap och kommer inte att handla från företaget igen. Mycket missnöjd kund.
Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det
Jag har vid flera tillfällen handlat på Elgiganten, tycker att både butikerna och webben är välordnade och välsorterade. Priserna är bra, servicen är väl vad man kan förvänta sig på en stormarknad...typ obefintlig om man inte ställer sig i kö för att fråga något:)
Väldigt bra kundservice av Elias! Jag är nöjd med all information och den tid han tog sig. Även när vi hade frågor var han redo att svara på ett proffsigt och serviceinriktat sätt. En nöjd kund!
Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.
Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta handla på Elgiganten, fall inte i samma hål som oss andra, dem har gett upp.
Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten
Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.
Platser 19
Elgiganten AB
1.6 av 111 omdömenElgiganten AB - Täby
1.6 av 18 omdömenElgiganten AB - Malmö
2.9 av 14 omdömenElgiganten AB - Linköping
3.2 av 13 omdömenElgiganten AB - Kungens Kurva
1.9 av 9 omdömenElgiganten Nacka
3.0 av 9 omdömenElgiganten AB - Norrköping
3.3 av 7 omdömenElgiganten AB - Göteborg
3.0 av 7 omdömenElgiganten AB - Södertälje
2.0 av 6 omdömenElgiganten AB - Uppsala
2.2 av 6 omdömenElgiganten AB - Umeå
2.3 av 4 omdömenElgiganten AB - Skellefteå
1.3 av 3 omdömenElgiganten AB Halmstad
4.0 av 3 omdömenElgiganten AB - Sisjön
1.0 av 2 omdömenElgiganten AB - Kristianstad
3.0 av 2 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Elgiganten har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg