Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Elgiganten

Omdömen totalt

220

Snittbetyg

2.1
Låg
Skriv ett omdöme

220 omdömen om Elgiganten

Sedan starten 2008
Visar 220 omdömen med 2.1 i snittbetyg
Zoran R
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte en vara för 3000kr men blev utöver det debiterat 1739kr för varor jag inte handlat (ingen kvitto på denna påhittade köp, jag upptäckte det på bankkonto). Väl tillbaka i butiken kunde dem inte hjälpa mig..?? Blev uppmanad ta det på mail med kundservice. Ingen hjälp där häller. Mycket lite intresse att hjälpa kunden. Nu är en polisanmälan gjord. Med tanke på det inträffade avråder jag starkt att handla hos dem.

Robin S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt att få bra service och hjälp med varorna. Det var mitt sista köp på Elgiganten.

Lisette K
Skrev om Elgiganten AB - Linköping Ej verifierat företag

Totalt genomuselt. Köper en vara som går sönder efter 4 månader. Varan lämnas på reklamation och ligger bortglömd i två veckor och är "på serviceverkstad". Efter påtalande skickas PLÖTSLIGT varan till serviceverkstad där den alltså legat i två veckor redan. Kontakt sker igen efter tre veckor, vilket är skälig reparationstid enligt praxis från ARN. Begär att få omleverans eller häva köpet enligt 22 § KköpL. Får då veta att man har otrevlig ton, och att man ska förvänta sig 4 veckor längre reparationstid. Alltså över 7 veckor totalt. Frågar då vad problemet är med att kunna konsumentköplagen, varpå kundtjänst lämnar chatten. Inte första gången kundtjänst lämnsr chatten heller ska tilläggas i samband med att man hänvisar till lagstiftningen. Köp verkligen INGET hos denna så kallade "återförsäljare".. Kan tilläggas att kontakt även tagits med Sony PlayStation som menar att Elgiganten agerar klandervärt i denna sak. Och att de i det minsta skulle kunna erbjuda lånekontroll, vilket även här Elgiganten brister i att klara av. Fortfarande sitter man här utan produkt, i kö till kundservice.

Kyriakos C
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Hej, Dammsugaren köptes i augusti 2023. Den gick tyvärr sönder för några dagar sedan. Vid mitt besök i butiken i Arninge för att få assistans möttes jag av en säljare vars beteende var fullständigt oacceptabelt. Han upprepade vid flera tillfällen att ”om ni inte kan den svenska garantilagen får ni skylla er själva”, och uppvisade en attityd som jag och min fru uppfattade som diskriminerande och rasistisk. Dammsugaren har nu lämnats in för återvinning. Jag har avslutat mitt medlemskap och kommer inte att handla från företaget igen. Mycket missnöjd kund.

Peter A
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det

Björn V
Björn V
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Jag har vid flera tillfällen handlat på Elgiganten, tycker att både butikerna och webben är välordnade och välsorterade. Priserna är bra, servicen är väl vad man kan förvänta sig på en stormarknad...typ obefintlig om man inte ställer sig i kö för att fråga något:)

Payal S
Skrev om Elgiganten AB - Norrköping Ej verifierat företag

Väldigt bra kundservice av Elias! Jag är nöjd med all information och den tid han tog sig. Även när vi hade frågor var han redo att svara på ett proffsigt och serviceinriktat sätt. En nöjd kund!

Siv Anette J
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.

Sebastian Anders Paul M
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta handla på Elgiganten, fall inte i samma hål som oss andra, dem har gett upp.

Joanna U
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten

John David L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.

Müzaffer Ç
Skrev om Elgiganten AB - Umeå Ej verifierat företag

**Kunden vilseleds – Elgiganten saknar trovärdighet** Jag såg ett nedsatt pris på en TV på Elgigantens hemsida och kontaktade kundtjänst **dagen innan köpet**. Jag förklarade att jag skulle åka till butiken nästa dag för att köpa TV:n. Kundtjänst svarade tydligt: **“Ja, gå dit imorgon och hämta den.”** Jag reste **över 500 km**, lade tid, pengar och energi på att ta mig till butiken. När jag kom fram stod TV:n **mitt i butiken, i sin kartong, och väntade på mig**. Men precis vid köptillfället fick jag höra att priset var “fel” och att det inte skulle ges någon ytterligare rabatt. Jag erbjöd mig att **betala direkt och få TV:n skickad med Frakt**, men även detta nekades. De sa att **endast upphämtning i butik var möjligt**, trots att jag redan fått bekräftelse från kundtjänst dagen innan. Ingen kompensation, ingen ursäkt – bara ett kallt “du kan returnera om du vill”. Elgiganten visade noll respekt för min tid och mitt förtroende. Att först bekräfta ett köp och sedan neka det i butik är oacceptabelt. Jag rekommenderar starkt att man är försiktig med att lita på deras prisinformation och kundservice.

Mattias A
Skrev om Elgiganten AB - Malmö Ej verifierat företag

På elgiganten finns det många säljare och en del av dem ärbra och resten är absolut inte bra, jag har varit i kontakt med en säljare i Malmö Svågertorp, jag bad honom att hjäpa migmedatt teckna mobilabonnemang med ett erbjudande som jag vet och är 100 säker att det finns, han valde att ljugaför mig och sa att detta är omöjligt, dagen efter gick jag in i butiken och valde att prata med en annan säljare som var hur trevlig som helst och bad honom damma sak, så medan han kollar på datorn och fixar erbjudandet hans kollega från dagen innan hade set mig gå in i butiken och du pratade han me honom på deras komradio och sa till honom att jag var dagen innan och att han ska inte hjälpa mig med erbjudandet, detta hörde jag och såg hur säljaren förendrades helt och hållet och då ville han inte göra det, dagen efter en annan säljare har fixat det erbjudandet åt mig utan problem. Efter ett tag gick jag in på Trianglens butik för att få hjälp med överlåtanumer från Tre till Telia, säljaren säger nej vi kan inte hjälpa dig med detta det går inte hos oss, gå till Teliadem kan hjälpa dig med det och han var jätte otrevlig, jag har inte diskuterat det, jag gick till Telia och berättade att Elgiganten sa så, dem var helt förvirrade och sa att det är inte sant och att Elgiganten kan göra det, jag gick tillbaka och bad säljaren att kalla på sin chef, sen bad jag chefen eller det var med en fråga, kan du hjälpa mig överlåta från Tre till Telia? Han sa ja absolut, säljaren står halvmeter ifrån sin chef, efter några minuter ser jag hur han pratar med sin chef och säger att jag trodde att drt kostar att flytta ungefär 500kr och hur han signälerar till sin chef, det är något jag har koll på eftersom jag jobbade som säljare innan, då försöker dem två att rädda situationen genom att ljuga ännu mer, detta ska anmälas till konsumentverket och ska utgärdas rättsligt

Kim Gabriella I
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Kommer aldrig handla något på Elgiganten igen. Garantierna är bluff, går produkten sönder kommer de alltid hävda att det är handhavandefel och man får själv betala dyrt för att de undersökt den. 850:- i mitt fall vilket de inte upplyste om innan. De verkar inte särskilt intresserade av att ha kvar sina kunder.

Souad F
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

I would put 0 star if possible, I ordered a philips hand steamer, I should have received it a week after payment as mentioned in, but they kept delaying the delivery, its been 5 weeks now and still didnt receive anything , they sent a message that the order will be delayed another week, I m not sure if I will ever receive it, will never order again

Heidrún Eva T
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

We bought a Cylinda hob with installation from Elgiganten in August 2025. The product was listed as 58 cm wide, but the one delivered was 59 cm and did not fit our countertop as it was supposed to be planmonterad. The installer noticed it didn’t fit but installed it anyway, leaving visible gaps. We asked for a refund the same day, but Elgiganten delayed their response until the 14-day return period had passed and then refused. Completely unprofessional and zero help from kundtjänst. I've had a long dialogue with them and they completely refuse to understand the problem. Takes them a week to answer. Will completely avoid elgiganten from now on.

Anders Gunnar B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Gör offertförfrågan på diskmaskin och ugn. När jag ska svara på offerten/beställa varor hör jag av mig till deras live videochat. Trött sur person svarar utan påslagen video och klickar samtalet efter 1 minut. Beräknad kötid till nästa videochat är 7 minuter, köar i 1 timme och 15 minuter tills jag ger upp. Ringer kundtjänst som säger att de ska meddela butik Barkaby att ringa upp mig. Hör ej av sig. Det enda jag skulle göra var att köpa en ugn och diskmaskin. Kommer ej ske.

Carl Oscar Håkan S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte en elscooter. Förväntad leveranstid max 5 arbetsdagar. När 5 arbetsdagar gått kontaktade jag kundtjänst då inte ens en spårningslänk kommit. "Ha lite is i magen. Den levereras idag" fick jag som svar. Dagen efter har den fortfarande inte kommit. Tar kontakt på nytt och får besked att det blivit något fel och att den inte ens skickats. Ber om hjälp att lösa ett alternativ i hemstadens butik, går absolut inte att lösa. Elgiganten måste vara Sveriges sämsta företag när det kommer till kundvård och service. Företaget borde blicka mot Kjell & Company för att lära sig hur man bedriver verksamhet med service i fokus. Aldrig mer.

Jessica Ingrid Anette K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Skräpföretag som har dåliga villkor En HP skrivare för 1500kr ska hålla längre än 6 mån. Deras kundtjänst säger att om det inte är ett bevisat garantiärende så får jag betala skrotning o undersökning vilket blir i klass med en ny skrivare. Bra sätt att få folk att köpa nytt istället för att reklamera det skräp dom säljer.

Fida H
Skrev om Elgiganten AB - Umeå Ej verifierat företag

Jag vill dela med mig av mina erfarenheter för att varna andra. Jag köpte ett kök från Elgiganten i Umeå, och trots att allt såg bra ut i början, blev det snabbt problem när köket levererades. Det fanns många brister och strul, vilket gjorde att hela processen blev mycket frustrerande. Jag försökte först kontakta kundservicen i Danmark. De var trevliga och hjälpsamma, men eftersom de talar danska och inte hade full koll på mitt ärende, blev det ofta missförstånd. I vissa fall blev jag hänvisad till säljare, vilket bara försvårade situationen. Min kontaktperson var Linnea Nilsson, som jag förväntade mig skulle hjälpa mig. Men hennes bemötande var respektlöst och oprofessionellt. Hon är fräckt, ljög ofta och visade ett väldigt Försumlig attityd. Det var tydligt att hon inte tog mitt ärende på allvar, och andra i personalen där uppträdde på samma sätt. Umeåbutiken är också ett problem. Deras köksäljare är ofta stressade och har för mycket att göra, vilket leder till att de inte kan ge bra service. Det resulterar i fel, brister och ett dåligt bemötande mot kunderna. Min erfarenhet är att jag inte kan rekommendera Elgiganten, särskilt inte Epoq kök. Om du vill undvika huvudvärk, respektlös behandling och oseriös service, bör du tänka om. Mitt kök skulle ha varit klart på en vecka, men det tog fyra månader, och fortfarande är det brister. Jag vill varna andra: tänk noga innan du handlar här. Det är inte värt den stress och frustration som jag har fått utstå.

Pontus Gunnar Markus S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte mobil med försäkring, dom glömde att teckna försäkringen. Det tog 1 månad att lösa. Sen blev jag lovade att mobilen skulle skickas till mig. Det gjorde dom inte. Kundtjänst har enorma svarstider och ingen befogenhet att lösa något. Dom som har det åter kommer om 5 arbetsdagar om dom äns återkommer.

Anna Ulrika H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Så mycket förvirring och inkompetens som samlas i denna s k kundtjänst. Jag gjorde misstaget att köpa ett kök från Epoq/Elgiganten för drygt två år sedan. Det blev en del dikeskörningar p g a felleveranser som alla härrörde från Epoq/Elgiganten. Men tack vara en kompetent monteringsfirma med rätt kontakter fick jag till slut rätt delar och köket kom på plats. I slutet av november 2024 slutade plötsligt ledlisten under köksskåpen att fungera och en riktigt förvirrad process följde. Först i mitten av maj 2025 lyckades Elgiganten lösa problemet. Detta efter en sagolikt förvirrad konversation med dem via sms/mejl, med diverse olika personer som inte läst tidigare mejl och inte pratar med varandra; ett tillfälle då de skickade hem en person till mig som inte jobbade med belysning utan med bänkskivor och luckor, en gång då de avslutade mitt ärende utan att de vidtagit någon åtgärd, de skickade hem ny utrustning till mig där ledlisten (som de trodde behövde bytas ut) var 1 m för kort etc etc. Jag vet inte hur mycket tid jag lagt på detta och hur många telefonsamtal jag haft där jag bara ska koppla upp appen, kolla att jag har blueteooth på med mera. De har beklagat så många gånger och varit ledsna för att höra att det inte fungerar etc. De är fullständigt oförmögna att hantera ärenden. Så enkelt det hade varit om man haft EN kontakt med företaget som förslagsvis FÖLJT UPP att ärendet går som det ska. Men icke. Till slut fann jag ingen annan råd än att kontakta företagsledningen och då blev det fart. Det kom en man från Häfele belysning och löste problemet. Ingen från Elgiganten har frågat mig hur det gick.

Kerstin J
Skrev om Elgiganten AB - Umeå Ej verifierat företag

Mkt bra personal underbar hjälp både vad avser telefoner samt PC

Ansam Adib S
Skrev om Elgiganten AB - Södertälje Ej verifierat företag

hej jag blev lurat total med 7000 kr på en klocker som inte fungera här mitt tel nr 0707777781 stefan om non ska köpa not ska inte åka ditt go till net och net alla personal inte kan om dina varor

Tord Gustaf B
Skrev om Elgiganten AB - Kungens Kurva Ej verifierat företag

Riktigt dålig service. Lurar gamla människor att byta mobilabonnemang till dyrare leverantör. Borde skämmas.

Terese F
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Usel kundservice. Elgigantens produkt förstörde mitt trägolv. Det kostar 35 000 stt åtgärda men elgiganten vägrar ta ansvar. Sämsta kundservice jag stött på, de skickar en ny medarbetare vid varje svar vilket gör att ingen förstår ärendet. Håll er från elgiganten, blufföretag. Köp från power istället.

Bjarki Dan A
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte 200m av en vara som skickades till fel leveransställe och gick i retur, fick tillbaka pengarna för varan men inget för frakt. De sa beställ igen så skickar vi den till rätt ställe och betalar frakten. Skickades till samma ställe igen men jag åkte denna gång dit för att hämta upp den. Den var 2m och jag fick ingen frakt återbetalas som utlovats. Däremot fick jag svar från supporten att de löst det hela. 4 gånger upprepar jag mail och förklarar vad de fortfarande inte fixat, men de svarar bara att ärendet ser ut att vara löst. Redigt dåligt företag. Inte första gången de skickar fel vara, till fel ställe eller snuvar en på pengar. Rekommenderar allt annat framför elgiganten 😡

Peter Ö
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Jag rekommenderar att undvika att köpa diskmaskin från Elgiganten. Jag är mycket missnöjd med deras service. Det finns finstilta avtalsvillkor. Vid minsta avvikelse vid leverans vänder de i dörren och säger att en ny tid kan bokas, utan att informera om extra kostnader för detta. Detta har de systematiserat för att tjäna pengar. De vände vid dörren hos min 87-åriga svärmor och sa att hon bara kunde boka en ny tid. Välj en annan leverantör som är seriös och inte endast fokuserar på att maximera vinsten på bekostnad av sina kunder.

Tomas Martin E
Tomas Martin E
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köp inte diskmaskin av elgiganten. Sjukt missnöjd. Finstilt i avtal och sen kostar det över 2500 kr att få en ny tid för installation. De vände i dörren och ville inte vänta 2 min för att jag skulle borra upp ett litet hål. Det är något de satt i system och tjänar pengar på. Välj en annan leverantör som är seriös och inte bara vill tjäna varenda sista krona av andra människor.

Maria Elisabet T
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vi beställde en diskmaskin från Elgiganten och köpte till installation av maskinen. Denna installation orsakade en vattenskada under vårt golv, då installationsfirman (anlitad av Elgiganten) glömde att stänga av ett vattenlås under flera timmar. Så här över tre veckor senare är ärendet fortfarande inte löst, vem som ska riva upp och återställa vårt förstörda golv (med fuktskada därunder) och jag har ringt flera gånger i veckan men får bara samma besked - det jobbas på att hitta en lösning. Är väldigt besviken och frustrerad kring hur lång tid detta tar och kommer tyvärr aldrig att handla vitvaror från Elgiganten igen. Dock har kundservicemedarbetarna alltid bemött mig på väldigt fint vis. Kudos åt dom!

Natalya I
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Blev lurad här i Arninge, igen. Köpte IPhone och en skärmskydd som skulle vara till en annan telefon, telefonen skulle komma om en vecka. Fick ett sms att den har kommit och åkte för att hämta. Innan de gav telefonen till mig har de öppnat plaster och satte på skärmskyddet, frågade inte ens mig om det.Tejpade ovanpå en tejpbit med texten ”Ej öppet köp om förpackningen är brutet”. Ville byta färg idag utan att bryta deras tejp men de sa att det fick man inte göra för att förpackningen var bruten!!! De har ju själva brutit förpackningen!! Ska nu åka dit igen och försöka hitta personen som bröt upp plasten på förpackningen och lovade öppet köp med intakta tejpen men misstänker att han vinner något på detta ekonomiskt och att det inte kommer att gå att göra något. Var på er vakt!!!! Har anmält detta till ARN. Om man läser recensionerna ser man att på senare tiden är det massor med liknande upplevelser. Är det så att de lär ut säljare att lura folk för att dryga lönerna?

Daniel R
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Idag besökte jag Elgiganten Häggvik för att hämta ut mina utbytta AirPods. När de lämnades in på service så var det mycket diskussioner om jag behövde betala för det eller inte. Efter många om och men så gick ni med på att ta emot dom, och er personal så att jag hade rätt gällande min konsumenträtt varpå jag frågade så jag behöver inte oroa mig för något kostnadsförslag så länge jag inte orsakat felet. Jag fick svaret att det stämmer. Nu kräver ni betalt för utbytta AirPods trots att jag enligt Konsumentverket har reklamationsrätt och felet som konstaterats är känt hos Apple och jag inte orsakat felet, vilket jag också fått bekräftat av er verkstad. Samt att jag blev lovad att det inte skulle kosta, muntligt avtal. Ni påstår även att ni alltid haft denna policy trots att den strider mot lagen enligt både min advokat och Konsumentverket. NI PÅSTÅR ATT NI ALLTID HAFT DENNA POLICY, SOM ALLTSÅ BRYTER LAGEN SOM SKYDDAR KONSUMENTER. Ni har även personal som skriker hotfullt och svär, mycket obehagligt, (dagens besök när jag ville ha svar på mina frågor innan jag lämnade)

Maria B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Säljer dator på rea online, bara för att en vecka senare (när den inte är på rea längre) hävda att lagersaldot var fel och att den inte finns där den skulle skickas ifrån. Datorn finns fortfarande till salu online i flera olika elgigantenbutiker. Jag som kund skiter i vilken butik den skickas från, jag ville ha dealen som utlovades. Istället ska jag få pengarna tillbaka och får köpa en sämre dator. För att få veta detta fick jag jaga rätt på en verklig människa i deras obefintliga kundtjänst i en halv dag! Om jag inte lurat på varför beställningen dröjde så kan jag bara anta att jag aldrig fått mina saker.

Kerstin A
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Manipulativ personal. Går inte att ångra köp trots fel information. Övertalades att byta mobilabonnemang, vi var nöjda med det gamla. Säljaren påstod att vårt abonnemang inte hade 5G. Det nya abonnemanget blev mycket dyrare. Vi skulle få samma surfmängd som tidigare. Vid kontakt med den gamla leverantören visar det sig att vi visst hade 5G. Surfmänden är hälften nu. Så besviken att det ska vara så omöjligt att häva ett avtal för att det är tecknat i butik. Säljaren verkar inte ha någon skyldighet att ge rätt info.

Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Blev pålurad en extraanvändare i butik hos Elgiganten (Telenor) när jag köpte en ny mobil. Ångrade köpet några timmar efter, och hörde av mig bums men det var tydligen helt omöjligt. Ingen informerade om att det inte gick att ångra köpet. Nu säger de tom att när mitt huvudabonnemang går ut kan jag inte byta operatör från Telenor för då kommer den extra användaren (de lurade mig att signa upp på) att gå upp i samma pris som huvudabonnemanget dvs de har alltså bundet mig i 2 år på alla mina användare. En mycket otrevlig person ringde nyss från Elgiganten och informerade om att de inte kan hjälpa till på något sätt och hänvisade till ett avtal jag aldrig fick se. Så fult. Chockad över bemötandet , personen som ringde var verkligen aggressiv i tonen, extremt otrevlig. Jag kommer aldrig handla på Elgiganten igen. Vidrigt företag.

Bertil B
Skrev om Elgiganten AB - Göteborg Ej verifierat företag

Lämnade 4 mån gammal klocka för rep 030225. Har idag på 5-6 veckan inte fått besked. Har begärt att få häva köpet. Har köpt ny klocka. Flera telsamtal , flera mejl och chat, men inget riktigt svar. Servicenr 14922734. Bertil B

Sirus S
Sirus S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vad håller Elgiganten på med, leveransen på den bestämda tiden kom aldrig, fick vara hemma mellan 17-22.00 och inget kom, inga meddelande eller samtal, ringde dagen där på till kundtjänst, ingen förklarning och bara en ny leveranstid, de tog inte ens kontakt med leveransföretaget de anlitar för att ge mig ett svar, jag bad om att ringa själv och samtalet skulle bli koplat till de, med killen på kundtjänsten la på luren bara, väldigt dåligt, tror de inte att folk har annat att göra istället att vänta 5 timmar på utebliven leverans utan några som helst info? Synd att dessa företag är så stora som har monopol i elektronik marknaden, Power är inte bättre än Elgiganten heller :(

Karin E
Karin E
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Upptäckte precis att Elgiganten inte har någon kundservice! Hur kan de inte ha det??? Går man in på hemsidan så finns enbart en chatbot utan koppling till mänskliga agenter, samt ett telefonnummer till en telefontjänst där en robot "svarar" på frågor. Så jag vet fortfarande inte var min dammsugare är som jag beställde för fyra veckor sedan.

Mona J
Skrev om Elgiganten AB - Kristianstad Ej verifierat företag

Besökte Elgiganten i Kristianstad . Blev hänvisad till service avd. Min nya ecovacs dammsugare hördes inte ok. Visade ett som jag trodde var en gummipackning och frågade om det kunde va ifrån dammsugaren. Fick till svar här är smuts , jag svarade att jag inte fick väck det. Då har du misskött dammsugaren. Då gäller inte garanti eller extra försäkring . Han brydde sig inte om och kolla om det var gummipackningen som var felet gick k köpte en ny borste till dammsugaren på ett annat ställe . Det var gummipackningen som var sönder. .. kan tycka han misskötte sitt jobb och inte jag som misskötte min dammsugare.

Ingemar B
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Besviken på behandling. Personen i butiken kunde/ville inte alls förstå att jag ville prova en ev ny telefon för att se att den skulle passa i min ficka. Berodde detta på min virriga förfrågan (86år)? I butiken bredvid (Fix My Phone) var det inga som helst problem för ynglingen att förstå så där köpte jag en ny mobil Konstigt

Johanna H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Jag har aldrig varit med om en sämre kundupplevelse än den jag precis upplevt på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Otroligt att behöva vänta 45 minuter på att lämna tillbaka en produkt (en dammsugare) som dessutom krävde att jag stod felparkerad på Kungsgatan och fick parkeringsböter. Dammsugaren som jag köpte var en outlet-produkt från Miele som när vi packade upp den på sommarstället 30 mil därifrån, visade sig sakna hela munstycket! När jag lyckas ta mig tillbaka till butiken tre veckor senare så får jag vänta 30 minuter och sedan säger en kille i otrevlig ton att jag borde ha kommit tillbaka tidigare och att det inte går att byta nu. Aldrig mera Elgiganten.

Lars Daniel L
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Har sedan jag och frun köpt lägenhet Arninge köp våra vitvaror och hem elektronik från Elgiganten i omgångar. Så OTROLIGT trevlig, bra och viktigaste inge strulig service! Varken vid köp, frågor, service osv... Vid julas böt min son en julklapp som vart fel, inga problem. Senast idag lämna en robot dammsugare på garantin, även fast jag inte hade kvitto med mig leta han upp det. Och en signatur så var det klart. Alltid trevliga personal och vill verkligen service. När vi kolla vitvaror sa vi en budget, och dom hjälpte oss under budget men ändå fyllde våra krav, lika då väldigt ENKELT löst. Andra butiker borde verkligen ta efter i Arninge. Och andra kedjor kanske är nån kr billigare. Men det är värt att åka hit!

Eva Catrin K
Skrev om Elgiganten AB - Norrköping Ej verifierat företag

Säljaren Adela på Elgiganten i Norrköping hade ett snabbt kunnigt och bra bemötande Hon var inlyssnande till vad vi ville ha och var mycket service inriktad. Vi är mycket nöjda med servicen och med vårat köp Catrin och Johan Karlsson

Reza J
Skrev om Elgiganten Nacka Ej verifierat företag

Ej rekommenderas ⛔️🚫🚷 Handla aldrig i den här varuhuset. Jag har köpt en TV (LG) innan jul och har betalat jättemycket pengar, upptäckte fel på TV n första dan och har gjort en Felanmällan i direkt efter till butiken. De hänvisar mig till LG för att få åtgärd på TV n och LG i sin tur hänvisar mig till sin produktions avdelning i Korea 👎. Man undrar om det är kundens ansvar att kontakta tillverkaren eller El-gigantens ansvar att hantera såna fel. Nu är 45 dagar som har gått och vi har ingen TV fast den är betald. Har varit i butiken flera gången men det är bara hänvisning till LG service.

Maria B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Har handlat varor för x antal tusen via mitt företag på Elgiganten genom åren. Behövde köpa ny dator i somras och gick in till butiken i Sickla. Blev rekommenderad en dator. Denna började krångla efter bara några månader. För några veckor sedan hängde den sig konstant. Blir rådd att lämna in den på service-avdelningen (har köpt service-avtal). Där blir den liggande i 1 1/2 vecka. Jag är helt beroende av min dator och har mycket föreläsningar och dokument på datorn så jobbet blir kraftigt lidande. Efter en vecka ringer jag kundtjänst och frågar vad som händer. Någon ska återkomma men inget händer. Jag ringer igen, någon lovar att jag ska få återkoppling samma dag. Inget händer. Jag ringer igen. En från kundtjänst jagar upp butiken och får kontakt. Jag får svar att dom inte hittar något fel. Datorn har blivit liggande i över en vecka. Otroligt dåligt. Kommer inte köpa produkter via denna butik igen.

Ali Nasser Baji A
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte indesit kylskåp efter cirka år slutade den fungera. kontaktade jag elgiganten .dom säger för att boka servicbehöver vi så kallad servicnummer så ska finnas på baksidan.Jag fotade den och skickade trots det vägrar dom boka servic.

Maria E
Skrev om Elgiganten AB - Linköping Ej verifierat företag

Beställ inte ett kök från Elgiganten! Allt från leverans som strulat och defekta varor som skickats. Köksplaneraren var väldigt bra men sen när köket skulle monteras, och snickaren hade lite frågor, gick hon inte att nå/var sjuk. Hennes kollegor kunde inte alls vara behjälpliga och tog en vecka att bara få svar på ett mejl. När man sedan kontaktar dom för att påtala defekta varor så vill dom, trots att man har betalat för hemleverans och köpt ett komplett kök, att man själv ska åka in med den defekta varan till ett av deras varuhus och sedan byta den där. Om du ska köpa kök så gör det istället för de stora seriösa köksleverantörerna. Tidigare köpt från Kvik och de löste problemen som uppstod på en gång utan att jag behövde göra något extra.

Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Besöker Elgiganten på Kungsgatan för att köpa en el tandborste. Hittar turligt nog rätt plats snabbt, det är rörigt och jag kan inte se någon personal i närheten. Väljer en tanborste, ser ingen kassa men några trappor upp står några killar(personal) som säger att dom kan hjälpa mig. Omg blir jag tillfrågad om personnr, uppger det tyvärr till försäljaren som undrar om jag inte ska byta till 3 istället för Tele2. Från att som enda önskan, att få betala min tanborste o lämna butiken, blir jag påprackad en telekomoperatör och köpa en garanti på tandborsten. Säger nej trots ett argumenterande från försäljaren. Lämnar butiken med en obehagskänsla.Kommer aldrig någonsin gå till Elgiganten!

Mikael N
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Har handlat mycket produkter genom åren till hus och familj. MEN nu var det sista gången.. Skulle hämta ut en ny vara på garanti. Ringde supporten och frågade om jag kunde köpa varan på närmare butik. Inga problem var det sa dom. Men det gick inte. Fick åka till en annan stad där jag hade handlat varan. Det vart en resa på 8mil. Det är väll faan samma kedja.

Marieide G
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Hej, Jag vill framföra mitt extremt missnöje med den upplevelse vi hade på Elgiganten i Torp Uddevalla den 26 december 2024. Vi kom in i butiken vid 19:10 och hade redan valt ut en TV som vi ville köpa. När vi försökte be en säljare om hjälp, blev vi hänvisade till en annan säljare som han sa skulle ta hand om TV-försäljningen. Vi blev kvar i butiken i över 25 minuter och såg på när TV-säljaren stod och pratade med en annan kund i minst 20 minuter utan att ge oss någon uppmärksamhet. Trots flera försök att få kontakt med honom, fick vi bara veta att vi var tvungna att vänta. När det var fem minuter kvar tills butiken stängde, kom säljaren äntligen fram till oss och meddelade att han inte hade tid att förbereda TV:n för köp och att vi inte kunde köpa den alls. Vi blev både chockade och frustrerade över den totala bristen på service och respekt för oss som kunder. Vi försökte också prata med en annan säljare, men denne avvisade oss och sa att han inte kunde hjälpa till. Vi kände oss helt ignorera och valde att lämna butiken, inte bara utan att köpa TV:n utan också utan att handla några av de andra produkter vi hade planerat att köpa. Det är fullständigt oacceptabelt att bli behandlade på detta sätt, och det verkar som att Elgiganten inte bryr sig om sina kunder eller deras försäljning. Om detta är standarden för er service, kan ni förvänta er att vi vänder oss till era konkurrenter istället. Jag förväntar mig en förklaring och åtgärder för att förhindra att andra kunder utsätts för samma behandling. Med vänliga hälsningar, Marie

Magnus Johannes H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vi köpte en Samsung Frame QLED TV av Elgiganten Lund under förra året. Vi märkte att bilden blev sämre och sämre med tiden och till slut så fick vi nog och kontaktade Elgiganten för att få hjälp. De hänvisade till Samsung som vägrade att hjälpa oss för att de ansåg att bilden var inom specifikationerna. Jag har pratat med 6 anställda på Elgiganten i Lund (säljare, support och manager) och samtliga höll med att bilden inte såg ok ut. Trots detta så sitter folk högre upp i näringskedjan som inte har någon kundkontakt och beslutar att de inte tänker stå för garantin och att jag får vända mig till ARN istället. Så nu är Elgiganten anmälda till ARN och vi väntar på besked. Vi har varit trogna kunder hos Elgiganten i många år men efter detta så är vi färdiga med dem.

Skrev om Elgiganten AB - Sisjön Ej verifierat företag

Fullkomligt värdelös säljare av köksutrustning. Skickade inte den ugn jag bestämde mig för. Sade dessutom bestämt att den gamla "teleskopinsatsen" inte skulle passa i en ny ugn så jag lurades att beställa en ny. Den gamla insatsen satt som en smäck i den nya ugnen - det är bara det att det är fel ugn!!! Samtidigt köpte jag en telefon. Skulle komma dagen efter och få innehållet i den gamla överflyttat till den nya... MEN när jag kom för att få det gjort så hann man inte och skulle mejla när man hann - det har man inte gjort än efter 2 veckor... Sannolikt - aldrig mer Elgiganten, det blir alldeles för gigantiskt jobbigt att reda upp deras dåliga service!!!!!!

Martin G
Skrev om Elgiganten AB - Uppsala Ej verifierat företag

Katastrof service vid tv försäljningen. Fick inte ens ut kvitto.

Carl Simon Sebastian J
Skrev om Elgiganten AB - Skellefteå Ej verifierat företag

Går nånting fel med din produkt så räkna med att Elgiganten gör allt för att slippa ta ansvar även om du köpt till en försäkring .Men när man pratar med en säljare i Skellefteå och ska köpa något så säger dom att allt täcks av deras försäkringar. Bättre beställa på internet från seriösare företag.

Olov Andreas S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Beställde ny diskmaskin med installation. Levererades en uppackad maskin som jag senare upptäckte buckla på. Efter sig lämnades jag även med djupa skador i parketten samt repa med avflagnad färg på köksskåp. Elgiganten ersatte diskmaskinen med en ny. Därefter följer flera veckor av mailkorrespondens där Elgiganten begär mängder av bilder på skador och hänvisar till att de kommunicerar med sin underleverantör. De begär även in kostnadsförslag på ny kökslucka och kundtjänst bedyrar att jag inte ska behöva acceptera skadorna. Ca en månad efter ringer jag själv och undrar vad som händer och då läser en medarbetare bara upp ett svar från underleverantören att de inte gjort någon skada. M a o menar de att jag ljuger om alltihop. Medarbetaren ursäktar sig och säger ”jag vet inget mer och kan inget göra”. ”Jag är bara anställd i kundtjänst” Här står jag nu med skador på både golv och köksskåp och med ett svar att de inte gjort något. Vill nu varna er för att handla av Elgiganten, de skyller på underleverantörer och slutar därefter höra av sig. Oseriöst och det kan sluta med att ni får era hem skadade utan ersättning eller återställande. Upplevelsen ägde rum: 19 augusti 2024

Robert J
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpt kök på Elgiganten och lär aldrig någonsin hända igen. Den usla kvalitén, dåliga support och garanti/reklamation som inte gäller! Flera av lådorna spruckna, svällda efter något år. Fick köpa nya till halva priset. Nu 4-5 år senare exakt samma problem. Varken garanti eller reklamation gäller enligt dem! Vad är det för lackering?? Sämsta skitkvalité jag varit med om! Till och med en möbel som är lackerad från Ikea som inte ens hör hemma i ett badrum håller bättre än köksluckor i ett kök?! Katastrof!! Hoppas folk läser och tänker till innan man väljer kök

Åsa Inga-lill C
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Elgiganten borde följa upp att kundens inlämnade varor för service återkommer inom rimlig tid. Man bör också informera om att leverans till och från verkstaden kan ta åtskilliga dagar!

Magnus T
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten Fridhemsplan förledde mig byta telefonabonemang. Från TRE till TRE. Medförde betydligt högre kostnad eftersom mina tidigare rabatter försvann. Dessutom bundet i 2 år. Försäljaren otrevlig när jag senare ville informera honom om vad som skett. Måste vara lönsamt att förlänga kunders telefonabonemang.

Anna-karin S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Gjorde en beställning på en Apple watch, eftersom dom hade produkten på rea beställde jag via Elgiganten på nätet, såg att det fanns en på rea och var enda anledningen till att jag valde den modell jag valde. Ville ha den snabbt och var inte bered på att det skulle vara väntetid, det fick jag reda på efter att jag beställt. Efter att ha väntat i 3 veckor är min order CANCELAD! Absolut oseriöst, locka kunder med rea och inte har koll på sitt eget lager eller säljer ut produkter dom ej har fått hem ännu. Sista gången jag handlar på Elgiganten

Erika G
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

För ett år sedan köpte en Philips eltandborste, tillverkad i Kina och därmed dyr och av dålig kvalitet, som nu inte längre går att använda. Vid reklamation i fysisk butik i Eslöv låter de inte kunden välja om man vill ha pengarna tillbaka eller få en ny vara, de bestämmer på eget initiativ att skicka den på service som kommer att ta flera veckor, och det är inte ens säkert att det går att laga den trasiga eltandborsten. Jag hade inte ens bett om att få laga den. På min fråga vad jag skulle borsta tänderna med under tiden fick jag inget svar. Katastrofalt dålig service.

Rebecca Å
Skrev om Elgiganten AB - Linköping Ej verifierat företag

Tio av tio! Så fint bemötande och hjälp. De jobbade till och med över för att det skulle bli bra för oss med att frakta hem ett kylskåp själva. Superfint!

Lars Gunnar L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Extremt dåligt. Köpte hörlurar med 3 dagars leveranstid. Profuktrrna ligger och cirklar runt på Brings terminal. Trots upprepade kontakter med Elgiganten lyckas de inte leverera på 4 veckor. Jag annulerar köpet och vill ha tillbaks mina pengar. Elgiganten vägrar betala tillbaka tills de får produkterna till sitt lager. Jag har aldrig sett röken av hörlurarna och problemet med leveransen är inte mitt. Kanske har Biring slarvar bort. Idag 5 veckor från beställning har jag fortfarande inte sett till någon återbetalning.

Bertil Lennarth Mikael F
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte en diskmaskin Hisense HF63FC för två år sedan. För tre veckor sedan var den totalt död. Oerhört svårt att få personlig kontakt med någon på Elgigantens kundtjänst via telefon. Ingen e-postadress. Visars sig att Elgiganten inte tar något ansvar för service utan hänvisar till Gorenje i Malmö. Lätta och snabba att få tag i men de hänvisar till en lokal reparatör som tog en vecka på sig att komma och titta på maskinen. Försvann sedan utan besked. Efter en vecka ringer jag för att kolla varför vi inte hört något. Får då veta att företaget är stängt och alla på semester i två veckor. Ringer åter till Gorenje för att fråga vem som har serviceansvaret när deras underleverantör har semester. Inget svar på den frågan. Vet ännu inte om felet kommer att gå på garantin. När jag påpekar för Elgiganten att de som säljare är ansvariga för reklamationer så blir svaret: ”Då får du komma in med varan till butiken.” En inbyggd diskmaskin! Slutsatser: 1. Elgiganten är bara intresserade av att sälja - sköter inte kundrelationen och följer inte ens konsumentköplagen 2. Kolla serviceorganisationen innan ni köper varor som inte går att flytta 3.Köp inte vitvaror tillverkade i Kina.

Cato E
Cato E
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Helt surrealistiskt. Köpte en ny tvättmaskin i övre prissegment. När maskinen gick luckan ej att stänga så blev utan tvättmöjlighet. Blev själv ombedd att kontakta tillverkare(LG) samt reparationsverkstad. Fick sköta tvätten på annat sätt i 10 veckor. Efter första rep. försöket gick maskinen att starta med tuggade sönder kläder. Inget erbjudande om ersättning från Elgiganten som bara skjuter ansvaret på LG och helt dribblar bort sitt lagstadgade ansvar. Det finns andra och bättre firmor att handla med Elgiganten är bara upptagna av att bli större.. Inte bättre.

Benjamin L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten sålde mig en dator från Lenovo för över 15 tusen som fyndvara som var totalt trasig, fläktarna är på nonstop och den har 2 timmar batteritid. Köpte till Lenovo premium garanti för att få "på platsen hjälp" men dom vägrar göra det och vill skicka den till Tjeckien i 4 veckor. Lenovo säger att det är fel på den. Elgiganten vill inte hjälpa mig och hänvisar i chatten till ARN som jag nu kommer kontakta. Helt oacceptabelt att sälja trasiga fyndvaror och sen försöka pressa in kunden på reparationskarusellen som pågår i evigheter. Önskar att jag hade förstått att det var fel på den under öppet köp tiden, då hade jag naturligtvis lämnat tillbaka den som den förra kunden gjorde. Detta gäller butiken i Örebro som sålde fyndvaran till mig via hemsidan.

Roger K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Försäljare säljer på kunder mobilabonnemang som är sämre än vad kunden har. Försäljarna har kontakter hos mobiloperatörerna för att det skall vara trovärdigt. Sedan vill de inte ta tillbaka försäljningen utan tar hellre en polisanmälan om bedrägeri. I mitt fall hade jag tur att mobiloperatören ringde upp mig strax efter köpet var genomfört. Att återställa till mitt tidigare abonnemang to sedan resten av dagen.

Irene J
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vill tacka för den fina service och hjälp jag fick på Elgiganten i Jönköping. Fick hjälp att installera min smart klocka. Det var den 5 juli kl 10.30 Irene

Skrev om Elgiganten AB - Uppsala Ej verifierat företag

Ville gärna se produkten innan köp. -Näää det går inte! Har jag öppnat förpackningen så måste du köpa produkten! Haha, det var det mest korkade försäljningsargument jag hört. Kassörskan fattade nog inte det helt orimliga.

Mats Birger N
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Beställde en torktumlare till min dotter och för att förenkla så lade jag till uppackning och bortforsling av emballage. Detta utfördes inte och Elgiganten vägrar återbetala det eftersom "det står i systemet" att det är utfört.

Joakim andreas L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Lämnade in ett par Airpods på reklamation ca 3 mån gamla. I butiken kunde dom ej se något konstigt så dom skickades iväg. Jag får skriva på att om det ej är ett garanti fel så får jag stå för frakten 240kr. Efter en dag så hör dom av sig och vill ha 499kr för att rengöra hörlurarna för att kunna felsöka. Då säger jag att dom kan skicka tillbaka dom. Men då ska dom ha ytligare 250kr betalt för felsökning som ej är gjord. Slutade med att dom fick behålla hörlurarna och jag köper nya på ett seriöst företag för ca1400kr. Handla aldrig på Elgiganten som har som affärside att ta betalt för reklamationer som man har rätt till enligt svensk lag. BEDRAGARE / Joakim

Gunnar peter K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

vi köpte en gasolgrill för en månad sedan ,vi beställde då också slangen som går till gasolflaskan.slangen är nu försenad för tredje gången . Grillfesten blir inställd igen • Urdåligt vi är så besvikna😫

Daniel peder emil uptempo E
Skrev om Elgiganten AB - Linköping Ej verifierat företag

Visade sig att jag glömt kolla användarhandboken innan jag stormade in i butik, fick dock hjälp och genomgång i supporten, och fick frågan om jag behöver låne-produkt.

Anneli inga maria K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vilket bedrägeriföretag, de har skickat ut en faktura för en torktumlare 2024-04–11. Fakturan skulle varit betald 2024-01-10 och förfallodatum 2024-01-17. Tumlaren beställdes och betaldes 2021-02-06 och jag har kvitto där det står att tumlaren är fullt betald före leverans. Nu mer än 3 år senare vill de ha betalt en gång till.

Patrik K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte ett spel i oktober 2022. I januari 2024 får jag ett sms om att jag ska betala mitt spel omgående. Men jag betalde spelet samma dag som jag köpte det. Då vissar det sig att elgiganten har hittat på att jag gjort ett identiskt köp dagen efter jag köpte det spelet. Och bara vänta 1 och halvt år att höra av sig med det är ju helt sjukt också. Handla inte på elgiganten om ni inte vill betala era varor en gång till efter 1 och halvt år igen. Jag kommer ALDRIG mer att handla från elgiganten i alla fall.

Olof Niklas L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Fruktansvärt beteende, de försöker i efterhand på ett mkt hotfullt sätt ta merbetalt av teknik köp. Har blivit jagad med Tfn/sms och mail. Hade fförväntat mig detta av ett ryskt bolag men ej detta. Köp aldrig av dem.

Hamed T
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

5 månaders sen leverans. Sen ringer dem o erbjuder 1000 kr. ta det eller ring ARN. Servicen är bedrövlig. Uppföljningen är noll från den inhyrda/externa kundtjänsten. Vi var i kontakt per telefon och besök i varuhuset 8 ggr. och vi fick varken svar eller besked om varför dem knte kan leverera. Istället får man ultimatum: "Avbeställ o köp kyl&frys hos samsung, så får du tillbaka dina pengar" Vi förklarade att vi har måttanpassat köket efter dessa, därför är vi tvungna att ha denna modell eller lika mått o färg av annan. Då säger hon igen : "köp dem nån annanstans så slipper ni problemet" elgiganten har tappat det när det gäller service och kompetens.

Kristoffer K
Kristoffer K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Saknar riktig kundtjänst. Bara automatiska svar. Tyvärr går det inte att komma i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Ringer man deras kundtjänst leder alla val till ett automatiskt svar. Samtidigt uppmanar deras Chatbot att man ska ringa kundtjänst om man har problem med en order som inte går att lösa själv. Kommer aldrig att handa på Elgiganten igen. Det är värdelöst när man inte kan prata med någon om man har ett problem. Jag kollade särskilt öppettiderna och har ringt på förmiddagen och vid lunch.

Kristoffer K
Kristoffer K
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Saknar riktig kundtjänst. Bara automatiska svar. Tyvärr går det inte att komma i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Ringer man deras kundtjänst leder alla val till ett automatiskt svar. Samtidigt uppmanar deras Chatbot att man ska ringa kundtjänst om man har problem med en order som inte går att lösa själv. Kommer aldrig att handa på Elgiganten igen. Det är värdelöst när man inte kan prata med någon om man har ett problem. Jag kollade särskilt öppettiderna och har ringt på förmiddagen och vid lunch.

Jennie-Lee L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte ett par hörlurar för nästan 3000:- för ett år sedan. I höstas slutade det fungera att ladda dem, varpå jag lämnade in dem till Elgiganten i Luleå då garantin skulle gälla i 2 år. Det skulle ta 2-3 veckor att få svar på vad felet var och om jag skulle få ett par nya hörlurar. Efter 3 veckor ringde jag till kundtjänst, som inte kunde hjälpa mig. Nu efter 4 veckor så åkte jag in till Elgiganten för att ta reda på vad som händer i ärendet. Svaret från Elgiganten var att det var fuktskador i hörlurarna som INTE täcktes av garantin. Sen ville Elgiganten ha 700 kronor (!!!!) av mig för att destruera hörlurarna. Detta vägrade jag såklart gå med på. Jag har läst recensioner gällande Elgiganten tidigare och borde ha undvikit att köpa hörlurarna där… men det är helt otroligt att de skickar iväg mina hörlurar för att se vad ”felet är” och sedan vill ha 700:- för att kasta dem?! Det är ju allmänt känt att Elgiganten hävdar att allt är ”fuktskadat” för att undvika ersättning, och i detta fall vet jag faktiskt inte om det är så eller inte… hörlurarna används ju till träning. Jag är mer bara otroligt besviken över att de har mage att kräva pengar för att slänga hörlurarna?!

Nils Johan Sebastian B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Jag känner mig mycket missnöjd med mitt senaste köp på Elgiganten. Jag införskaffade en bildskärm till min laptop, och när jag återvände hem för att börja använda den, stötte jag på ett meddelande som löd: "Det kan ibland uppstå problem med vissa kombinationer av maskinvara och programvara." Det följdes av en omfattande lista med åtgärdsalternativ. Efter att ha försökt flera av dessa utan framgång, försökte jag kontakta supporten. Det visade sig vara en oerhört utmanande uppgift att komma i kontakt med någon. Jag försökte även att kontakta HP, som är märket på min dator, men även där fanns ingen hjälp att få. Mina huvudsakliga klagomål är följande: Supporten brister på flera sätt. Det var extremt svårt att få hjälp, och när jag äntligen lyckades få kontakt med någon, var supporten otillräcklig och ineffektiv. Bristande kompetens hos säljaren. Jag hade önskat att jag hade fått information om att detta problem kunde uppstå innan jag köpte bildskärmen. Då skulle jag ha haft möjlighet att ställa följdfrågor och eventuellt övervägt att köpa en annan bildskärm där risken för detta problem var lägre. Sammanfattningsvis är jag mycket missnöjd med min upplevelse på Elgiganten. Jag hade förväntat mig en smidig och problemfri köpupplevelse, men istället hamnade jag i en besvärlig situation med bristande support och otillräcklig information från säljaren.

Viveca E
Skrev om Elgiganten AB - Malmö Ej verifierat företag

Fanns P-skiva på men ändå fått P-böter?? Var noga med att sätta p-skiva när jag parkerade utanför Elgiganten Mobila i Malmö Både jag och min medpassagerare kollade klockslaget så jag satte rätt Nu en månad senare får jag en påminnelse?? På en obetald p-böt?? Låg ingen P-bot på min bil när jag hade handlat klart på Elgiganten, för då enbart hade jag min p-skiva på rutan och inget annat?? Nu kommer jag aldrig mer våga åka och handla på Elgiganten Mobila Malmö , fast man gör rätt med P-skiva så får man parkeringsböter medans man är inne och gör sitt inköp på Elgiganten??? Blir ett tråkigt och dyrt besök tycker jag 👎🏻

Annette Anna-Kerstin G
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Åtroligt dåligt! Min Fitbit-klocka slutade funka så vi lämnade in den till inköpsstället Elgiganten Häggvik. Först blev vi hotade med/informerade att om det inte fabriksfel så skulle vi behöva betala servicen själva. Efter 2 veckor ringde vi för att kolla vad som tar sån tid. Fick då besked om att klockan inte ens var skickad till service. Över en månads väntetid innan den ens lämnar butiken! Sjukt dåligt.

Steph M
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Sämsta jag varit med om. Köpt dator för över 40 000 och betalat otroligt mycket i service och försäkring mm mm. Sen när jag hämtar ut datorn får jag inte något lösenord och nu kan de inte svara på vilket lösenord min dator har så jag sitter här hemma med en dator jag inte kan använda och måste vänta tills imorgon för att få reda på mitt lösenord!!!

Ingegerd Margareta N
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Bra bemötande från första stund i telefon och en snabb och smidig leverans.

Johan M
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten skickar paket fel, dom skickar så det kommer sent, dom lovar hjälp men när det kommer till kritan så skiter dom i en. Dom ville att jag skulle betala 900kr för att upphämtning av paket hemma. Sen satt han i kudtjänst pch hittade på saker som jag ej sagt och jag fick hänvisa till chatten. Han sa även saker som han sen tog tillbaka så som att dom använder postenpaket men helt plötsligt så gör dom inte det. Killen i kundservice lämnade chatten abrupt och inget blev fixat som dom sa på en annan recension att dom skulle hjälpa mig

Per Ivar Folke E
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Våren 2022 tittade vi runt efter kök och fastnade till slut för ett förslag från Elgiganten, Epoq. En mycket trevlig köksmänniska på Elgiganten i Boländerna i Uppsala gav oss ett förslag. Köket var ritat i våra mått och såg mycket bra ut. Som tillägg var en väldigt lång lista delar som ihopsatt skulle ge det ritade resultatet. Det var mycket viktigt att vi godkände beställningen för efteråt skulle det inte gå ändra. Det gjordes och beställningen gick iväg. Köket levererades på utsatt tid, bars in och blev liggande till november 2022 då vi så smått började sätta ihop delarna. Ganska snart upptäckte vi att det var en del fel. Det var lådor som inte hade samma mått som skåpen hade och lite annat. Inga stora fel borde vara lätt att fixa. Efter att ha kontaktat Elgiganten i Uppsala via epost fick vi ett kort och i mitt tycke oartigt svar att jag fick göra reklamation via Epoq. Det gjordes. En mycket trevlig norsk kvinna ringde och frågade lite frågor som jag hade svårt att besvara mitt i en hektisk arbetsdag. Det slutade med att hon skulle skicka lådfronterna som saknades och driva resterande mot Elgiganten. Fronterna kom men jag har fortfarande inga lådor att sätta fronterna i. En månad gick och jag frågade via epost hur det går med min reklamation. Svaret blev att jag inte hade någon! And it goes on... Jag har 6-7 lådor som saknas och 5 lådor som inte passar någonstans. Ytterligare kontakt med Epoq och butik gav lösningen, butiken hade beställt kök utefter en ritning som vi inte kändes vid. Såklart var det vårt fel enligt butiken. Ord står mot ord och det slutar nu med att vi har ett komplett kök som inte riktigt blev som vi tänkte oss men funkar. Reklamationsavdelning har nu helt slutat meddela oss någonting. Rekommenderar jag Epoq och Elgiganten? Nope.... Kommer inte ens köpa ett tuggummi där.

Gunnar L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Jag råkade få intresse för en Ryggsäck som fanns på Elgigantens hemsida. Elgiganten säger sig vara en ledande varuhuskedja inom hemelektronik. Eftersom det saknades mått på ryggsäcken på hemsidan kontaktade jag den den ledande varuhuskedjans kundtjänst. Då insåg jag att, det är ingen idé att ringa den ledande varuhuskedjans kundtjänst, dom kan inte få fram mer information än det som står på deras hemsida och det kan jag läsa själv. Den ledande varuhuskedjans kundtjänst verkar inte veta något, dom har nog ingen aaaning om någonting. Vet den ledande varuhuskedjan överhuvudtaget vad det är dom säljer? Eftersom den ledande varuhuskedjan inte kunde säga hur stor ryggsäcken var tyckte jag att man skulle skicka den till någon butik i närheten så att jag skulle kunna titta på den innan jag köpte den. Det klarade inte den ledande varuhuskedjan av, den ledande varuhuskedjan kan nämligen inte skicka varor mellan sina butiker. När jag frågade den ledande varuhuskedjans kundtjänst om dom ville ha adressen sa dom att dom visste vart den skulle skickas... När den ledande varuhuskedjan sedan levererar varan efter sex dagar, många levererar på halva eller ändå kortare tid, så levereras den till fel adress och fel stad. Det hade ju inte gjort något om den ledande varuhuskedjans kundtjänst hade kontrollerat adressen. En ledande varuhuskedja...?

STEFAN B
STEFAN B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Välj ALDRIG Elgigantens tilläggstjänster. Det är som bokningar med Ryan Air... dyra tilläggsavgifter på tilläggsavgifter och som tack för man dåliga/ej genomförda tjänster. STOR VARNING! Gör det själv istället.

Peter B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Går in i butiken kungens kurva och köper en köksfläkt, säljaren är borta på lagret två gånger för att kontrollera att den verkligen finns i lager. När vi kommer hem ligger fläkten i kartongen utan emballage och det fattas delar. En retur helt klart. Satans skitstövlar!

NURUDIN A
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten Backaplan Beställde en side by side kylskåp som va rabatterat på .ca 1500 kr. Anledningen till rabatten var att kylskåp saknade original förpackning. När order lades fick jag sms att ta kontakt med avdelning i butiken, vilket jag gjorde. Säljaren som sågs ut som nyvaken svarade bara ja, a ja a. Bad henne att kolla i sin datorn om min order. Efter lite om moment visade hon mig kylskåp som låg i butiken som exempel vara. Kylskåp hade skador på sig som bucklor och repor. När jag ifrågasatte köpet fick jag svar: I sådana fall får du beställa helt ny. Jag anser att de vilse lett mig och med der har de förlorat kund för alltid. Ny kylskåp beställd från konkurrenter.

Anders Erik Gustav L
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Gick in på Elgiganten Täby av gammal vana för att inköpa två större tv-skärmar till mitt företag. Vid tv-kassan står två st Elgiganten-anställda och pratar med varandra. Jag ställer mig och väntar och får frågan om jag behöver hjälp. -Ja, svarar jag. -Du får vänta ett tag, får jag som svar och dom fortsätter att prata med varandra. Väntade i 5-10 minuter och lämnade sedan butiken. Bedrövlig personalutbildning…

JONAS L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Varning! Köpte en produkt som levererades av Conrad. Varan slutade att fungera och ny beställdes. Denna var sönder vid leverans och båda returnerades. Conrad godkände båda reklamatiomerna och Elgiganten skulle återbetala. Efter en månad hade ingenting hänt. Vid kontakt med EG säger de att en vara ersatts. Men det stämmer inte och de vägrar uppge hur återbetalning skett och även varför inte den andra varan ersatts. Nu har det gått fyra månader och ingenting händer. Detta är ren och skär stöld från Elgiganten. Numera handlas det hos Media Markt istället.

JIRAWAN S
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte en dator på Elgiganten som jag fick returnera. I textbeskrivningen stod det att datorn har …pekskärm vilket jag utifrån den texten antog att det var en dator med touch-skärm. Så var inte fallet, och kundtjänsten instämde att det var vilseledande. Det blev alltså en retur på grund av vilseledande marknadsföring. Returnerade och köpte en ny dator från deras outlet som skulle vara ”Nyskick - original förpackning saknas”. I beskrivningen står det tydligt att en dator, laddare och S-Pen skulle ingå. Får hem datorn senare än beräknat. Öppnar ytterkartongen och ser att de virat datorn med bubbelplast. (?!) Kontrollerar det som är i och ser att det fattas en s-pen. Står i kö till deras kundtjänst och han bekräftar att det är missat och att han ser att de har den inne så han ber butiken att skicka ut på en gång. Dagen efter ringer Uddevalla-butiken och säger det inte finns någon s-pen att skicka. Jag ifrågasätter då det tydligt framgår att det skulle ingå plus att kundtjänsten redan bekräftat att butiken bara har missat. Hör och häpna, hon svarar med ”… Man kan inte förvänta sig att få med alla delar när man köper en vara utan originalförpackning”. Jag ifrågasätter då ”Nyskick utan originalförpackning” inte kan tolkas på ett annat sätt än att enbart FÖRPACKNINGEN saknas. Det framgår ingenstans att delar till en dator fattas. Jag frågar ”Så du menar att jag i praktiken inte ens kan förvänta mig en dator med tangentbord när jag beställer en vara i Nyskick utan originalförpackning. ” varpå hon svara ”… ja.. så är det ju”. Vilseledande är det enda rätta ordet. Har mailat deras kundtjänst och förklarat hela situationen. Får ingen återkoppling trots att jag mailade redan 3/8. Oacceptabelt på alla sätt!

Johan R
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Ljuger om leveranstider om och om igen. Tar gärna pengarna men inte så sugna på att leverera högtalaren jag beställt trots att den finns i en annan butik utan försöker istället få mig att byta till en sämre och dyrare högtalare.

Ilya Z
Ilya Z
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Fick vänta halvtimme i butiken. Det var en person i kö.

ROLF H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Beställde en dammsugare på nätet den 10 april 2022 och betalade hela summan med SWISH. Den 10 april mailar ni ett kvitto att dammsugaren är ( FULLY PAID ) Kollar mitt konto dagen efter , och döm om min förvåning Elgiganten har returnerat pengarna , ringer kundtjänst samma dag och påpekar att betalningen är returnerad, kundtjänst svarar att den är betald och allt är klart , dammsugaren är på väg. dammsugaren levereras den12 april 2022, kollar mittkonto igen och ser att betalningen fortfarande inte är gjord. Ringer kundtjänst ännu en gång för att klargöra att ni inte dragit pengarna från mitt konto ,och dom svarar den är betald , och döm om min förvåning dom mailar ett nytt kvitto , och på detta står det istället på svenska ( FULL BETALD ) Då ger jag upp, för dom har tydligen ingen koll på kundtjänst vad dom sysslar med. Men då helt plötsligt vaknar någon på Elgiganten den 26 april 2022 och mailar två burdusa SMS och två Mail, DET ÄR DAGS ATT BETALA RÄKNINGEN och ett konto nummer till SWISH . Har nu SWISHATT betalningen igen den 26 april 2022 Har nu fått mitt tredje kvitto ( ett SWISH kvitto , fan vet om historien kommer att sluta här ? ) Ringer kundtjänst ännu en gång och är ganska förbannad på deras dåliga kund bemötande som inte vill inse att det är dom som gjort fel , eller kan be om ursäkt. Har handlat där flera gånger men aldrig mer.

Skrev om Elgiganten Nacka Ej verifierat företag

Sjukt dålig support. Har blivit lovad kredit för en vara, dom sätter inte tillbaka pengarna som lovat. Butiken har slutat svara, centrala supporten som finns på Hello svarar inte heller, kommer bara med en massa löften Synd att dom är så stora, kommer kunna fortsätta på samma sätt

MICHAEL Y
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten kungsgatan Stockholm är den sämsta absolut sämsta som finns! Så dåligt service och inte tala om väktarna som arbetar där dem följer efter en som om man tänker sno något, den känsla får jag den få gångerna jag varit där och ska aldrig sätta min fot där något mer och inte handla där heller!

LINN R
Skrev om Elgiganten Nacka Ej verifierat företag

Extremt dåligt bemötande av personalen. Jag var inne och kollade på spis i torsdags och fick hjälp av en ung kille som inte verkade kunna svara på skillnaderna mellan två av de spisar jag var intresserad av, utan det jag fick var en utskrift på spisarna så jag kunde gå hem och jämföra själv - helt makalöst vilken inkompetens kring de produkter som han själv säljer. Kommer tillbaka idag tisdag för att köpa en av spisarna då jag själv kollat upp dem online och för att bli medlem i elgiganten utifrån att utskriften jag fått anger ett längre klubbpris. Får då reda på att det var en tidsbegränsad kampanj som tog slut i söndags och att det var mitt ansvar att hålla koll på det. inte ett ord har denna försäljare sagt om att erbjudandet skulle vara tidsbegränsat och anledningen till att jag inte köpte spisen i torsdags var för att han var så inkompetent och jag var tvungen att kolla upp saker om spisen på egen hand. När jag lyfter detta till säljaren blir han extremt nedlåtande och säger "ja jag kanske råkade glömma det men jag är bara människa, det är ditt ansvar att hålla koll på kampanjer" och sedan avslutar han med "du kan gå till Elon eller någon annan och köpa din spis". Jag är chockad över det extremt vidriga bemötande jag fått och hur jag blivit behandlad. Och att den äldre kvinnliga kollegan inte steppade in och tog över när hon hörde på vilket sätt han tilltalade mig är för mig helt obegripligt.

MUHAMMED M
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten Gränby centrum uppsala, är som en liga plats, tre fyra killer stå och pratar med varandra, går du in och försöker fråga eller köpa ngt blir de väldigt avvisande, ville köpa en Ipad började de prata med varandra och blev jag bara stående och vänta, efter 9 minuter återkom en av de och började min köp igen då fick han ett samtal, under hela köpet De vinkar till varandra och ler sarkastiskt … mm Man blir bara mobbad och må inte bra och vill inte komma in där igen

AMIR R
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

SÄMSTA USLA J***A T****R på Elgiganten. Har köpt ett skärm som ska vara NY såklart. Först verkar de ha skickat något som är en retur eller SKADAD som "NY". Sedan efter att de har tagit NÄSTAN 4 VECKOR PÅ SIG att svara i mail så skriver de ok då kan byta. Sedan chattar jag med de för säkerhets skull dagen efter för att se var den finns. Måste åka HELA VÄGEN till TÄBY från Värmdö. Men jag säger ok och snubben i luren säger att: "nu har jag bokat den, så du kan bara åka dit och byta". Efter ALLT DETTA S**T så får jag ett sms en halvtimme senare med: " tyvärr finns inte din BOKADE vara". Vilket JÄKLA SKÄMT Elgiganten är alltså. BEDRÄGERI att de säljer skadad vara som ny. TJUVAR. Har sparat chatten också så

MATILDA R
Skrev om Elgiganten AB - Göteborg Ej verifierat företag

Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel eller installationsfel, det enda vi vill är att få det åtgärdat alternativt häva köpet. Vi har dock nu hamnat i moment 22 där vi står utan fungerande maskin samt utan kompensation, troligen kommer vi dessutom själva behöva stå för bortforsling av denna tredje maskin som inte fungerar. Tre splitternya maskiner får alltså kasseras, vilket varken är försvarbart ekonomiskt eller miljömässigt. Vi har ”enbart” betalat för en, men som vi inte har haft användning för. Fyra månader av problem för vår del gör att vi inte ens rekommenderar Elgiganten åt vår värsta fiende. Säljaren i butik var trevlig, kompetent och professionell - tyvärr är vår upplevelse av kundtjänst raka motsatsen. Därav kan det inte bli annat än bottenbetyg.

MATILDA R
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel eller installationsfel, det enda vi vill är att få det åtgärdat alternativt häva köpet. Vi har dock nu hamnat i moment 22 där vi står utan fungerande maskin samt utan kompensation, troligen kommer vi dessutom själva behöva stå för bortforsling av denna tredje maskin som inte fungerar. Tre splitternya maskiner får alltså kasseras, vilket varken är försvarbart ekonomiskt eller miljömässigt. Vi har ”enbart” betalat för en, men som vi inte har haft användning för. Fyra månader av problem för vår del gör att vi inte ens rekommenderar Elgiganten åt vår värsta fiende. Säljaren i butik var trevlig, kompetent och professionell - tyvärr är vår upplevelse av kundtjänst raka motsatsen. Därav kan det inte bli annat än bottenbetyg.

EWELINA T
EWELINA T
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

När något går sönder tar det otroligt lång tid att få det åtgärdat. På vägen får man inga uppdateringar i ärendet och när man ringer och chattar in svarar någon alltid att de återkommer. De verkar helt ointresserade av kundservice. De mest alerta är säljarna. Men sedan ska du inte förvänta dig någon hjälp.

ASTRID H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Ljuger och strular med ALLT. Har blivit runtslussad i tre butiker och de på kundtjänst ljuger för att få bra omdömen till sin ”tävling”. Sveriges sämsta företag.

MARIA C
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare

ANN-CHRISTIN M
ANN-CHRISTIN M
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Skrev en recension där jag ifrågasatte att försäljaren försökte pracka på mig en dyrare produkt och meningslösa extratjänster och försäkringar. Fick detta: Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag!

SUSANNE W
SUSANNE W
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Blev lovad en hemleverans av en tvättmaskin 12/5 mellan 9-15 ingen hör av sig på hela dag Sen när jag kontaktar dom har dom mage att ljuga och säga att dom försökt nå mig under dagen. Jag har inte varit längre än 3 meter från telefon på hela dagen har inga missade samtal eller sms Dom ljuger mig rakt upp i ansiktet! Mycket fult gjort att ljuga för sina kunder Elgiganten går inte att lita på Passa er för att handla här

PONTUS L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Gick inte att ta bort saker i min order och gick sidan inte att ta bort beställningen. Går ej heller att kontakta.

Edward V
Edward V
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köpte en TV som var en lagervara i butiken ( Häggvik) . Betalade för leverans och blev lovad leverans dagen efter. 5 veckor senare så är inte tvn på plats. Hörde av mig till kundservice, som tydligen har 0 befogenheter. De kontaktar butiken, som aldrig hör av sig. Har varit i kontakt 11 gånger nu och blir lovad att butiken ska höra av sig. Ändå händer ingenting. Varför gång man kontaktar kundtjänst så kan dom inte hjälpa till för fem öre. Som grädde på moset så är kundservice också väldigt dåliga på kundbemötande. 0 känsla för service.

Roman D
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

VARNIING INDUKTIONSHÄLL - EIP592 -------------------------------------------------------------- Vi köpte nytt induktionshäll 18/3/2021 - EIP592 allt fungerade okey fram till att vi nu i påsk anväde alla 4 plattor och induktionshället blev så varmt att det inte gick ens att reglera värmen på knapparna. ville man trycka så fick man välja antingen brännskador på fingrarna eller reglera värmen. har aldrig haft sånna problem tidigare med något annat induktionshäll.

ERIK L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Vi fick problem med vår diskmaskin och en tekniker kommer och beslutar att vi ska få en ny diskmaskin. Ingenting händer och 1-2 veckor går och vi får inget svar, vi ringer elgiganten och de säger att de kommer höra av sig inom kort. Inget händer och vi ringer upp dom igen. Vi har nu totalt fått ringa dom upp mot 10 gånger och här är vi inne på 4e månaden har fortfarande ingen diskmaskin. Problemet: - lång väntetid - kundtjänst har 0 befogenheter att ta något beslut alls, detta blir väldigt problematiskt. - De vidarebefordrar ditt meddelande till butik och här händer de för mig att vi inte får svar (upp emot 10 gånger under flera månaders tid).

Tor Alexander J
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Får mail av Elgiganten att man ska recensera sin produkt man har köpt. Jag fyller i formuläret och dagen efter får jag ett mail att den inte ”uppfyllde deras riktlinjer” Alltså pga det inte var en bra recension om produkten. Köpte en 85” tv av Elgiganten Södertälje. Katastrofalt dålig service och okunskap där ledde till att jag nu står med en tv för 25.0000kr som jag inte är nöjd med. Tack Elgiganten!

Daniel Ö
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Dotterns Ipads skärm frös till för att sedan bli svart. Gick inte att starta efter det. Åkte till Applebutiken som gick igenom plattan och ansåg att den var i mint condition alltså utmärkt skick. De såg inga problem med att göra en reklamation,. men hänvisade till Elgiganten då köpet var via dem. Sagt och gjort åkte till Arninge. Lämnade in Ipad och ett brev från Apple där de ansåg att det var en reklamation. En timme senare får jag sms att det var en tappskada och det ska kosta 3000SEK. Ringer deras kundtjänst och efter 40 min kommer jag fram. Berättar att det inte finns några tappskador, men lite slitage finns då den är över ett år gammal. Går ett par dagar får nytt sms att det är en service och inte reklamation. Åker till Elgiganten och får tillbaka Ipaden, men motiveringen att det finns en repa som är längre än 2mm och då är det en tappskada. Säljeren håller med mig att det inte borde vara en tappskada, men säger samtidigt att han måste stå bakom sin tekniker. En tekniker som inte kommer ut utan sköter snacket med säljaren som får springa fram och tillbaka 3 gånger för att svara på mina frågor. Det slutar med att jag får acceptera att det är en tappskada och ingen reklamation trotts att Apple själva säger att det är en reklamation. Så jäkla frustrerande......

Gunnar Folke Bure H
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten kan ha Sveriges sämsta kundservice och deras trygghetsavtal är rena skräpet. Köpte ett trygghetsavtal till min telefon, vilket visade sig vara helt bortkastat när olyckan väl varit framme. Efter nästan två månaders servicetid och många samtal till både Elgigantens egna kundtjänst och trygghetsavtalets kundtjänst (går ej att ringa direkt till butik/verkstad) får jag via mail veta att telefonen ej går att reparera och att endast en fjärdedel av värdet kommer att ersättas - trots att det i avtalet utlovas full ersättning. Håll er borta från Elgiganten till varje pris.

HAMID D
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö (Orions väg 1C, 134 44 Gustavsberg)! Var där igår och ville köpa en dammsugare. Säljaren sålde en "Siemens Z7 VSZ7A330" för 1990 kr till mig. Han sa att det var enda exemplaret och att priset var sänkt med 2000 kr för att den hade en liten skada! Jag fick dammsugaren utan kartong och utan några tillbehör och med en liten skada! När jag kom hem såg jag på Elgigantens hemsida att just denna dammsugare var "veckans erbjudande" och att man kunde beställa den till samma pris på bl.a. Elgiganten på Värmdö! Jag åkte till Elgiganten i Arninge igår och förklarade Värmdö säljarens lurendrejeri och de hjälpte mig med att byta dammsugaren (fick en ny i kartong med alla tillbehör). Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö och lägsta betyget till dem för att lura en kund på en skadad dammsugare, utan tillbehör när den är veckans erbjudande och när de dessutom har flera som är nya och i originalkartonger i sin affär! Mycket bra och professionellt agerande (och högsta betyg) till Elgiganten i Arninge (Täby) som hjälpte mig.

ISAK E
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Riktigt krångliga reklamationer som går via externa företag. ...

Abbe D
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Först ska man betala betala varan inne i butiken vid en av stationerna där de anställda ska hjälpa en. Man måste då först invänta att det blir min tur på kölappen. Idag gick det ganska snabbt att betala varan. Efter jag betalat vid stationen, så ber hon mig att jag ska till kassorna vid utgången, så att man kan ta bort larmbrickan, för vid stationerna inne i butiken har dem inte utrustningen för detta ändamål. Nu fick man stå i kö igen, endast två kassor var öppna vid utgången och flera kunder med olika spörsmål före mig och efter nästan 10 min blev det min tur. Det är nu jag börjar undra hur de tänker på Elgiganten? Då är det väl bättre att man betalar direkt vid utgången, istället för att stå i kö två gånger. Jag ställde frågan till en ansvarig vid utgången om detta var så genomtänkt? Fick till svars att de inte kan ha avlarmning vid stationerna, då kunderna stjäl dessa enligt butiksansvarig!? Det är ytterst märkligt att Elgiganten inte har en smidigare lösning och inte kan förankra dessa avlarm.enheter? Men man kan alltid som kund rösta med fötterna ( Elgiganten i Länna, nej tack!!

Joakim L
Joakim L
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

El-giganten fungera bra om du ska handla och det går ofta att få ett bra pris. Däremot är det otroligt svårt att få hjälp om något går fel. Vips är alla borta. Sedan har de krångel med användarkonton och så här långt har jag nog 5-6 olika konton så att hitta rätt kvitto är en utmaning. En anledning är att du inte har samma konto on-line som i butik, och olika butiker tenderar att lägga upp dig igen.

MARIAN I
MARIAN I
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Köp inget av dem för jag har köpte en playstation till barnet och den har börjat krångla till efter några månader och har lämnat in den på reparation och en månad väntar jag på den och inget händer och får till Svar att vänta på svar och inget händer snart är vi på 2a Månad utan resultat jag är så tröt på den Butik Elgiganten ska aldrig mer köpa av dem det är absolut ingen service alls mot kunden.

Ola Gustav Å
Ola Gustav Å
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Det är synd att det inte går att ge minusbetyg på Reco... Vart ska man börja? Vi var väldigt tidigt ute och beställde våra produkter redan i början av januari för att få hemleverans i början av februari, detta eftersom vi har barn på väg och det var viktigt att få allting klart i tid. Vidare hade vi även beställt en stenskiva till vårt nya kök vilket betyder att vår häll måste vara på plats när bänkskivan levereras. Följande saker har vi gjort efter vår beställning: - Ringt och dubbelkollat så att allting kommer i tid. "inga problem" - säger elgiganten - Ringt kundtjänst säkert 10 gånger för att kolla vad som händer med vår leverans eftersom varorna inte finns längre. "vi ringer upp dig" - säger elgiganten - men vänligen notera att INGEN HÖR AV SIG NÅGONSIN. - Lyckats efter 15 samtal(!) till Elgiganten där ingen hjälper till med alla lovar att hjälpa till få HALVA vår leverans leverad i tid - Fått sista delen av vår leverans FLYTTAD IGEN. Dvs snart TVÅ MÅNADER EFTER VI BESTÄLLT HAR VI FORTFARANDE INTE FÅTT VÅR LEVERANS. Elgiganten har ohotat Sveriges sämsta processer och sämsta kundtjänst. Vad ni än gör, lyssna inte på vad dom lovar, köp ingenting på Elgiganten som du inte kan hålla i handen när du gör köpet.

Keyhan H
Keyhan H
Skrev om Elgiganten AB - Kungens Kurva Ej verifierat företag

Riktig dålig service av deras köksavdelning, säljarna kommer inte till bokad möte och man notifieras inte att de inte kommer, omöjligt att ringa upp dem, de ringer aldrig och sedan hittar på ursäkter om att de har försökt nå en. Rekommenderar inte deras köksavdelning (Epoq).

Samareh Z
Skrev om Elgiganten AB - Kungens Kurva Ej verifierat företag

Köp aldrig Apple produkter på Elgiganten! Apples felsökning visade att det var ett hårdvarufel som skulle gå på garantin då tfnen tappat både wi-fi och bluetooth uppkoppling efter 13 månader. Detta konstaterar Apple i Täby på plats tar ca 15 min och noterar att det ej finns några skador på tfn, inte en repa ingenting. De skriver ut felsökningen och en rekommendation som jag kan ta med till Elgiganten i Kungens Kurva. Istället säger de att de måste oavsett skicka iväg den för att konstatera samma sak själva det gäller en iPhone 8 Plus med största minnet kostade 10 500sek. En vecka ska det ta enligt de men två veckor senare åker jag dit. Ingen som ringt, ingen som lämnat status ingenting. Bara ett sms att tfn nu kommit till servicepartnern då tog det en vecka ytterligare. Killen i servicedisken ursäktar sig går iväg och sen kommer tillbaka efter en stund och meddelar att de vill ha 5990kr för att laga tfnen en tfn som Apple sa hade du köpt den i vår butik hade vi bytt ut den direkt. Underlag på felsökning och att det ej fanns några skador av nåt slag på tfnen. Ändå hävdar de att det är stötskador på nu. Helt otroligt. Är mållös över tjejen jag fick ett sms om att kontakta som skriker och dessutom slänger på luren för jag undrar hur de konstaterat detta och hur det kan skilja sig så mkt från Apple. Bad de skicka telefonen till mig och att jag absolut inte godkänner deras 5990kr de vill jag ska betala för att fixa en telefon jag köpt av de för lite mer än ett år sen. Då slängde hon på luren i örat på mig och idag fick jag samma sms att jag ska kontakta deras kundservice för de vill komma i kontakt med mig så tid i tfnkö snart uppe i 3 timmar, tid i kö på Elgiganten kungens kurva över en timma och fortfarande skickar de inte tillbaka min tfn. Nu har det gått 17 dgr..

John Henrik Oscar D
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Precis som tidigare kunder har även jag haft problem med deras kundservice. Lämnade in en produkt för reparation under garantin. Deras serviceverkstad kunde inte hitta felet, trots att det är dokumenterat. Elgiganten i Täby hänvisar till sin underleverantör i Tyskland istället för att själva ta ansvar för produkten. Utöver att de inte lagat felet så har de även tagit 3 månader på sig för "arbetet" och kräver betalning trots att varan inte lagats. Undvik Elgiganten i Täby, troligen kommer de snart att lägga ned butiken ändå... Ärendet är anmält till ARN.

Vidir T
Vidir T
Skrev om Elgiganten AB - Malmö Ej verifierat företag

Gäller telefonavdelningen på elgiganten på mobila i Malmö, killarna som jobbar på den avdelningen lurar folk i stor utsträckning. Upplägget är så att var gång en kund vill köpa en telefon, byta och portera är dom mycket vänliga och hjälpsamma men gemensamt har dom en dold agenda. Dessa försäljare har varsin inloggning till t.ex. telia, telenor där dom skapar och administrerar telefonabonnemang. När kunden dvs. offret får ett nytt abonnemang så får kunden alltid ett extra abonnemang av något slag som inte uppges i kvittot från elgiganten. Efter att man märker på sitt bankutdrag att hundratals kronor dras automatiskt börjar man undra, dvs om man upptäcker det i tid. Viktigt är att upplysa att via dessa inloggningar på telia, telenor mm. får försäljarna provision var gång dom skapar dessa abonnemang och därför skapar dom ett extra som inte kunden ser. Dom utnyttjar ditt personnummer på eget bevåg som liknar id stöld / urkundsförfalskning. Vi är 2 familjer i samma trappa som har blivit lurade av Elgiganten på detta sätt. Efter kontakt med telia och telenor bekräftar dom att de dolda abonnemangen är skapade i butiken. Efter 11 frustrerade resor till butiken brukar försäljarna förneka detta när man konfronterar dom samt gömmer sig bakom hyllorna eller skyller på någon annan försäljare eller skyller på att telia eller telenor gör dessa fel frekvent och ber oss att komma dagen efter för då är ansvarige för detta där. Allt detta visat sig vara rena lögner. När jag kräver att få tala med en butiksansvarig säger dom att det inte finns någon som är ansvarig. Det går inte komma i kontakt med någon ansvarig vem man frågar i butiken vilket är ännu mer frustrerande och därför varnar jag alla som skall köpa och öppna eller ändra telefonabonnemang inte gå till denna butik.

May Sonja Anneli K
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Supertrevlig och bra säljare Stephanie. Därutöver minst 5 manliga säljare som inte verkade förstå vilken deras uppgiften är. Upptagna av sig själva. En fullt fokuserad på sin egen mobil! Har de ingen chef som kan se till att uppmärksamma kunden. Ointresserade, oengagerade säljare är väl knappast en tillgång för företaget!

Jinn L
Jinn L
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Den mest frustrerande upplevelsen jag någonsin haft med ett företag i mitt liv! Beställer en TV Samsung Q9FN som röstats fram som årets bästa tv 2018. Ringer kundtjänst för att få ett väggfäste rekommenderat som jag sedan lägger till i leveransen. Lägger på 5 års garantin för ett par tusen extra och hemleverans med installation såklart för ytterliggare dryga 2000:-. Ska det bli gjort ordentligt så låter man proffsen göra det. Sedan ringer "jag" kundtjänst för att fråga om hur de går tillväga med leveransen varpå jag får reda på att de har skickat väggfästet separat per post?! Efter diskussion fram och tillbaka så tar jag en sväng förbi stan för att hämta ett i en av deras butiker. Det här tar 30 min och med avvikelse att åka in till stan efter jobbet så slutar det med att jag kommer hem 1½h senare. Men det är ju värt det, eller hur? Leveransdagen kommer - en lördag - de ska ringa mellan 8-17. Dagen går utan ett enda samtal till mobilen. Jag ringer dem på måndag och får reda på att det har blivit missförstånd för att väggfästet inte var med i försändelsen. Ringer dem på måndag och spenderar 40 min i telefon med deras kundtjänst för att reda ut mitt ärende, får till svars att de kan endast ersätta 549:- och det är efter att jag har gått med på ny leverans på en vardag då jag måste stanna hemma från jobbet. Stannar hemma från jobbet och avstår alltså en dagslön för att vänta på leverans ytterliggare än en gång. Den här gången kommer leveransen men efter en kvarts meckande så säger installatören att väggfästet inte fungerar till TV:n. Väggfästet som Elgigantens kundtjänst rekommenderade! Nu sitter jag här -2000:- fattigare med en tv för 30k, med en försäkring på 1200:- och en leverans samt installation för 1800 som aldrig utfördes. Det har alltså tagit en hel vecka med helgdagar inräknade, ca 3h i telefonkö och det finns ingenting att visa för det. Jag har aldrig någonsin haft så här mycket problem med något företag jag varit i kontakt med i hela mitt liv!

Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Elgiganten Phonehouse butikschef i Ringen skrev över mitt telefonabbonemang till ett dyrare UTAN mitt medgivande/online signatur. Klagomål på detta ignoreras både av butiken och kundtjänst.

Folke henry C
Folke henry C
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Beställde en diskmaskin för leverans och installation, betalade extra för helgleverans.På lördagen när diskmaskinen skulle levereras står transportföretaget och väntar utanför fel adress. De har fått faktureringsadressen av Elgiganten istället för leveransadressen. Samtal med Elgiganten reder ut detta och ny leveranstid bokas in till tisdag kväll. Får SMS-bekräftelse och flertalet påminnelse. Leveransfönstret kommer och går men ingen diskmaskin i sikte, ej heller något samtal eller annan kommunikation om vad som har hänt. Flertalet samtal med Elgiganten dan därpå ger motstridande och förvirrande besked. Ny leveranstid ska bokas. Transportföretaget ska kolla var produkten är. De ska kolla om den finns i lager. De ska boka ny tid för leverans dan därpå. Inget av detta har ännu hänt och jag funderar på att häva köpet.

Johan Olof Mattias J
Skrev om Elgiganten AB - Malmö Ej verifierat företag

Utan tvekan bra priser men senaste köpet på nätet innebar ständigt uppskjutna leveranser pga att varan inte fanns inne eller inkommit till centrallagret, vilket mörkades. Dålig stil.

Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Jätte dålig service, men får ofta stå och vänta länge med en nummerlapp i handen! I dag var jag där för att hämta saker som jag beställt collect stor men efter 30 min orka jag inte vänta längre "då hade dom betat av två nummer" så jag fick gå hem utan några varor!

Maria K
Skrev om Elgiganten AB - Uppsala Ej verifierat företag

Sämsta och mest felaktiga kundservicen jag varit med om. Fick problem med min tvättmaskin av märket Candy Hoover som jag köpt på Elgiganten, hörde av mig till dem och de hänvisar vidare till sina leverantörer utomlands. Mitt avtal är med Elgiganten, inte med deras leverantör. Pratade med Konsumentverket och såhär får man inte hantera sina kundavtal, de rekommenderade mig att anmäla Elgiganten direkt, (på Konsumentverkets hemsida) och såg fram emot att syna Elgiganten för sitt felaktiga och olagliga hanterande av reklamationer/kundmeddelanden. Ju fler som anmäler detta till Konsumentverket desto bättre. Så om du haft samma problem: att de tar NOLL ansvar för sina kunders reklamationer och istället hänvisar dig någon annanstans, anmäl.

Maria K
Skrev om Elgiganten AB - Täby Ej verifierat företag

Sämsta och mest felaktiga kundservicen jag varit med om. Fick problem med min tvättmaskin av märket Candy Hoover som jag köpt på Elgiganten, hörde av mig till dem och de hänvisar vidare till sina leverantörer utomlands. Mitt avtal är med Elgiganten, inte med deras leverantör. Pratade med Konsumentverket och såhär får man inte hantera sina kundavtal, de rekommenderade mig att anmäla Elgiganten direkt, (på Konsumentverkets hemsida) och såg fram emot att syna Elgiganten för sitt felaktiga och olagliga hanterande av reklamationer/kundmeddelanden. Ju fler som anmäler detta till Konsumentverket desto bättre. Så om du haft samma problem: att de tar NOLL ansvar för sina kunders reklamationer och istället hänvisar dig någon annanstans, anmäl.

Rustam A
Rustam A
Skrev om Elgiganten AB - Kungens Kurva Ej verifierat företag

Dålig service !Beställde ugn och mikro svart färg, skulle hämta om 1 väcka. Fick vänta,ringde flera gånger till leverans avdelning fick ingen besked efter 1 månad hämtad varor.Öppnad förpackning hemma det var vit färg istället. Lämnade tillbaka för att bytta mot rätt färg, väntar fortfarande. Ser ut att dom garvar bara

Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Har köpt en Microsoft Surface Pro 4 av Elgiganten Kungsgatan Stockholm. Tvingas skicka min arbetsdator till Tyskland 1-2 veckor för en så enkel sak som ett byte av skärm. Inte ett ord från säljaren på Elgiganten om svårigheterna att få denna dator servad i jmf med andra datorer -klart oseriöst/okunnigt. Dessutom dålig info från Elgiganten när man väl köpt och fått problem. Tvingades kontakta Microsoft centralt på engelska. Köper aldrig en pryl till på Elgiganten!!

Elsa B
Elsa B
Skrev om Elgiganten AB Ej verifierat företag

Inget bra köp med bara 4GB arbetsminne, laptopen kommer kännas och vara värdelös inom max ett par år. Bättre att planera köpet noga och köpa något med kapacitet och värde efter många år, blev jag informerad om av mina kunniga vänner. Dessutom sitter jag bättre och lättare med min lätta lilla "padda" i min soffa.

Ladda fler omdömen

Platser 19

Visar: 5 av 19
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Elgiganten har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Låg

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: