Bra butik och personal på El giggande i kungens kurva , de anstränger sig för att hjälpa kunder och ser hur många jobba gärnet. Har bara positivt att säga om denna butik.
Elgiganten
Omdömen totalt
Snittbetyg
226 omdömen om Elgiganten
Jag blev blåst av personalen på Gallerian i Stockholm city. De tog betalt för en glassmaskin på 2699 kr men påstod att köpet aldrig gått igenom så jag fick inte med mig min vara. Väl hemma såg jag att de tagit 2699kr från mitt bankkort! Oerhört dryga, otrevliga och inkompetenta 16-åringar i kassan som mest stod och snackade med varann och ägnade tiden åt att göra narr av kunderna! Jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar!!!! Polisanmälan är i sin ordning!!! Handla INTE från Elgiganten!!!! Personalen scammar dig!!!
Igår recenserade jag Elgiganten på Google efter en mycket frustrerande chatt med kundtjänst: "Det är märkligt att en butikskedja som säljer hemelektronik inte erbjuder några andra kanaler för konsumenter än fysiska besök i butik. Kundtjänst verkar endast kunna stå till tjänst med information som redan finns på hemsidan. Det är anmärkningsvärt att det inte finns direktnummer eller mejladresser direkt till butikerna. I måndags lovades jag skriftlig återkoppling från butik på Backaplan i Göteborg. Nu är det fredag och jag har fortfarande inte hört från dem." Tidigt i morse chattade jag med en annan medarbetare på kundtjänst och det resulterade bara i att jag åter hänvisades till fysiskt besök i butik. Jag ställde en rak fråga om det verkligen inte finns några andra sätt att komma i kontakt med den aktuella butiken på vilket svaret var nej. Man är hänvisad till en allmän mejladress eller telefonväxeln. När man mejlar får man ett autosvar där man ursäktar eventuella dröjsmål med svar på grund av Black week och julhandel. Dock har man tid att sitta och läsa och kommentera offentliga recensioner för strax efter lunch besvarar ännu en medarbetare från Elgigantens kundtjänst min googlerecension med en uppmaning om att mejla deras allmänna mejladress och skicka med ordernummer och annan relevant info. Mitt svar: "Jag pratade med NN på telefon i onsdags, chattade med någon vars namn jag glömt igår eftermiddag, mejlade all info igår kl. 17.04 samt chattade med NN på kundtjänst idag. Alla som jag har varit i kontakt med har fått ordernummer, fakturanummer och kvitto bifogade. Det handlar om att makulera ett köp av en iPhone 17 Pro Max, samt ta bort ett abonnemang à 949 kr/mån i 24 mån för en person som pga av väldigt uppenbara språkliga brister övertalades att köpa en telefon som hen försökte säga är alldeles för dyr. Hen visste inte ens om att hen skulle behöva bekräfta sin mejladress för att få mobilen levererad. Det behjärtansvärda vore att avbryta det hela så att hen inte ska behöva sitta med ett alldeles för dyrt abonnemang samt en på tok för dyr telefon. Hen betalade 50 kr i butik enligt kvittot daterat 3 december. Skulle någon vänlig själ kunna makulera och avsluta och sedan skicka en bekräftelse på att detta är gjort snarast möjligt? Min mejladress finns i det mejl som jag skickade 2025-12-11 kl. 17.04. //Vänligen, Maria F" Nu sitter jag åter och väntar - förmodligen förgäves. Det värsta är dock att personen som på grund av kraftig språkförbistring nu sitter uppbunden på ett för henne näst intill omöjlig månadskostnad inte kan få hjälp att ångra ett köp som hon egentligen inte ville göra. Jag hoppas att detta kan leda till den hjälp som hon borde kunna få.
Jag sparade för att köpa en ny mobil. När jag väl gått ihop pengarna får jag inte någon telefon. Nu är jag utan pengar och utan telefon. Aldrig mer Elgiganten.
Elgiganten är ett oseriöst företag som utnyttjar äldre. Vi ska nu inleda ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden men under tiden skriver jag detta omdöme. Min mamma köpte en spis på Elgiganten Gallerian den 11/9. Den levererades inom rimlig tid men installerades felaktigt och gick därför sönder några dagar senare. Därefter följde en cirkus av besiktningar, utlåtanden, fakturor och fingerpekanden mellan Elgiganten och Electrolux. Min äldre mamma behövde då agera mellanhand eftersom parterna inte kunde kommunicera med varandra. Tidigt i processen fick hon en offert på lagning från besiktningsmannen/repartören som var i princip på samma summa som spisen kostade. Ändå vägrade Elgiganten byta ut spisen innan de ”gjort sin bedömning”. Både hon och jag har upprepade gånger ringt ringt kundtjänst och bemötts av ”vi jobbar på det” ”vi förstår att det är en tuff situation” etc. Den 8/12 levererades slutningen en ny spis. Nu ska hon bara vänta åtta dagar till på att den ska installeras. I tre månader har min mamma nu ätit micromat och lunch på den lokala lunchkrogen. Allt tack vare Elgigantens oförmåga och brist på respekt.
Har väntat på min vara i snart en månad utan att dyka upp, en väldigt lång leveranstid tycker jag då man bara bor 2,5 timma från huvudlagret i Jönköping.
Köpte en vara för 3000kr men blev utöver det debiterat 1739kr för varor jag inte handlat (ingen kvitto på denna påhittade köp, jag upptäckte det på bankkonto). Väl tillbaka i butiken kunde dem inte hjälpa mig..?? Blev uppmanad ta det på mail med kundservice. Ingen hjälp där häller. Mycket lite intresse att hjälpa kunden. Nu är en polisanmälan gjord. Med tanke på det inträffade avråder jag starkt att handla hos dem.
Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt att få bra service och hjälp med varorna. Det var mitt sista köp på Elgiganten.
Totalt genomuselt. Köper en vara som går sönder efter 4 månader. Varan lämnas på reklamation och ligger bortglömd i två veckor och är "på serviceverkstad". Efter påtalande skickas PLÖTSLIGT varan till serviceverkstad där den alltså legat i två veckor redan. Kontakt sker igen efter tre veckor, vilket är skälig reparationstid enligt praxis från ARN. Begär att få omleverans eller häva köpet enligt 22 § KköpL. Får då veta att man har otrevlig ton, och att man ska förvänta sig 4 veckor längre reparationstid. Alltså över 7 veckor totalt. Frågar då vad problemet är med att kunna konsumentköplagen, varpå kundtjänst lämnar chatten. Inte första gången kundtjänst lämnsr chatten heller ska tilläggas i samband med att man hänvisar till lagstiftningen. Köp verkligen INGET hos denna så kallade "återförsäljare".. Kan tilläggas att kontakt även tagits med Sony PlayStation som menar att Elgiganten agerar klandervärt i denna sak. Och att de i det minsta skulle kunna erbjuda lånekontroll, vilket även här Elgiganten brister i att klara av. Fortfarande sitter man här utan produkt, i kö till kundservice.
Hej, Dammsugaren köptes i augusti 2023. Den gick tyvärr sönder för några dagar sedan. Vid mitt besök i butiken i Arninge för att få assistans möttes jag av en säljare vars beteende var fullständigt oacceptabelt. Han upprepade vid flera tillfällen att ”om ni inte kan den svenska garantilagen får ni skylla er själva”, och uppvisade en attityd som jag och min fru uppfattade som diskriminerande och rasistisk. Dammsugaren har nu lämnats in för återvinning. Jag har avslutat mitt medlemskap och kommer inte att handla från företaget igen. Mycket missnöjd kund.
Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det
Jag har vid flera tillfällen handlat på Elgiganten, tycker att både butikerna och webben är välordnade och välsorterade. Priserna är bra, servicen är väl vad man kan förvänta sig på en stormarknad...typ obefintlig om man inte ställer sig i kö för att fråga något:)
Väldigt bra kundservice av Elias! Jag är nöjd med all information och den tid han tog sig. Även när vi hade frågor var han redo att svara på ett proffsigt och serviceinriktat sätt. En nöjd kund!
Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.
Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta handla på Elgiganten, fall inte i samma hål som oss andra, dem har gett upp.
Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten
Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.
**Kunden vilseleds – Elgiganten saknar trovärdighet** Jag såg ett nedsatt pris på en TV på Elgigantens hemsida och kontaktade kundtjänst **dagen innan köpet**. Jag förklarade att jag skulle åka till butiken nästa dag för att köpa TV:n. Kundtjänst svarade tydligt: **“Ja, gå dit imorgon och hämta den.”** Jag reste **över 500 km**, lade tid, pengar och energi på att ta mig till butiken. När jag kom fram stod TV:n **mitt i butiken, i sin kartong, och väntade på mig**. Men precis vid köptillfället fick jag höra att priset var “fel” och att det inte skulle ges någon ytterligare rabatt. Jag erbjöd mig att **betala direkt och få TV:n skickad med Frakt**, men även detta nekades. De sa att **endast upphämtning i butik var möjligt**, trots att jag redan fått bekräftelse från kundtjänst dagen innan. Ingen kompensation, ingen ursäkt – bara ett kallt “du kan returnera om du vill”. Elgiganten visade noll respekt för min tid och mitt förtroende. Att först bekräfta ett köp och sedan neka det i butik är oacceptabelt. Jag rekommenderar starkt att man är försiktig med att lita på deras prisinformation och kundservice.
På elgiganten finns det många säljare och en del av dem ärbra och resten är absolut inte bra, jag har varit i kontakt med en säljare i Malmö Svågertorp, jag bad honom att hjäpa migmedatt teckna mobilabonnemang med ett erbjudande som jag vet och är 100 säker att det finns, han valde att ljugaför mig och sa att detta är omöjligt, dagen efter gick jag in i butiken och valde att prata med en annan säljare som var hur trevlig som helst och bad honom damma sak, så medan han kollar på datorn och fixar erbjudandet hans kollega från dagen innan hade set mig gå in i butiken och du pratade han me honom på deras komradio och sa till honom att jag var dagen innan och att han ska inte hjälpa mig med erbjudandet, detta hörde jag och såg hur säljaren förendrades helt och hållet och då ville han inte göra det, dagen efter en annan säljare har fixat det erbjudandet åt mig utan problem. Efter ett tag gick jag in på Trianglens butik för att få hjälp med överlåtanumer från Tre till Telia, säljaren säger nej vi kan inte hjälpa dig med detta det går inte hos oss, gå till Teliadem kan hjälpa dig med det och han var jätte otrevlig, jag har inte diskuterat det, jag gick till Telia och berättade att Elgiganten sa så, dem var helt förvirrade och sa att det är inte sant och att Elgiganten kan göra det, jag gick tillbaka och bad säljaren att kalla på sin chef, sen bad jag chefen eller det var med en fråga, kan du hjälpa mig överlåta från Tre till Telia? Han sa ja absolut, säljaren står halvmeter ifrån sin chef, efter några minuter ser jag hur han pratar med sin chef och säger att jag trodde att drt kostar att flytta ungefär 500kr och hur han signälerar till sin chef, det är något jag har koll på eftersom jag jobbade som säljare innan, då försöker dem två att rädda situationen genom att ljuga ännu mer, detta ska anmälas till konsumentverket och ska utgärdas rättsligt
Kommer aldrig handla något på Elgiganten igen. Garantierna är bluff, går produkten sönder kommer de alltid hävda att det är handhavandefel och man får själv betala dyrt för att de undersökt den. 850:- i mitt fall vilket de inte upplyste om innan. De verkar inte särskilt intresserade av att ha kvar sina kunder.
Platser 19
Elgiganten AB
1.6 av 114 omdömenElgiganten AB - Täby
1.6 av 18 omdömenElgiganten AB - Malmö
2.9 av 14 omdömenElgiganten AB - Linköping
3.2 av 13 omdömenElgiganten AB - Kungens Kurva
2.2 av 10 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Elgiganten har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg