Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt att få bra service och hjälp med varorna. Det var mitt sista köp på Elgiganten.
Elgiganten
Omdömen totalt
Snittbetyg
219 omdömen om Elgiganten
Totalt genomuselt. Köper en vara som går sönder efter 4 månader. Varan lämnas på reklamation och ligger bortglömd i två veckor och är "på serviceverkstad". Efter påtalande skickas PLÖTSLIGT varan till serviceverkstad där den alltså legat i två veckor redan. Kontakt sker igen efter tre veckor, vilket är skälig reparationstid enligt praxis från ARN. Begär att få omleverans eller häva köpet enligt 22 § KköpL. Får då veta att man har otrevlig ton, och att man ska förvänta sig 4 veckor längre reparationstid. Alltså över 7 veckor totalt. Frågar då vad problemet är med att kunna konsumentköplagen, varpå kundtjänst lämnar chatten. Inte första gången kundtjänst lämnsr chatten heller ska tilläggas i samband med att man hänvisar till lagstiftningen. Köp verkligen INGET hos denna så kallade "återförsäljare".. Kan tilläggas att kontakt även tagits med Sony PlayStation som menar att Elgiganten agerar klandervärt i denna sak. Och att de i det minsta skulle kunna erbjuda lånekontroll, vilket även här Elgiganten brister i att klara av. Fortfarande sitter man här utan produkt, i kö till kundservice.
Hej, Dammsugaren köptes i augusti 2023. Den gick tyvärr sönder för några dagar sedan. Vid mitt besök i butiken i Arninge för att få assistans möttes jag av en säljare vars beteende var fullständigt oacceptabelt. Han upprepade vid flera tillfällen att ”om ni inte kan den svenska garantilagen får ni skylla er själva”, och uppvisade en attityd som jag och min fru uppfattade som diskriminerande och rasistisk. Dammsugaren har nu lämnats in för återvinning. Jag har avslutat mitt medlemskap och kommer inte att handla från företaget igen. Mycket missnöjd kund.
Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det
Jag har vid flera tillfällen handlat på Elgiganten, tycker att både butikerna och webben är välordnade och välsorterade. Priserna är bra, servicen är väl vad man kan förvänta sig på en stormarknad...typ obefintlig om man inte ställer sig i kö för att fråga något:)
Väldigt bra kundservice av Elias! Jag är nöjd med all information och den tid han tog sig. Även när vi hade frågor var han redo att svara på ett proffsigt och serviceinriktat sätt. En nöjd kund!
Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.
Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta handla på Elgiganten, fall inte i samma hål som oss andra, dem har gett upp.
Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten
Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.
**Kunden vilseleds – Elgiganten saknar trovärdighet** Jag såg ett nedsatt pris på en TV på Elgigantens hemsida och kontaktade kundtjänst **dagen innan köpet**. Jag förklarade att jag skulle åka till butiken nästa dag för att köpa TV:n. Kundtjänst svarade tydligt: **“Ja, gå dit imorgon och hämta den.”** Jag reste **över 500 km**, lade tid, pengar och energi på att ta mig till butiken. När jag kom fram stod TV:n **mitt i butiken, i sin kartong, och väntade på mig**. Men precis vid köptillfället fick jag höra att priset var “fel” och att det inte skulle ges någon ytterligare rabatt. Jag erbjöd mig att **betala direkt och få TV:n skickad med Frakt**, men även detta nekades. De sa att **endast upphämtning i butik var möjligt**, trots att jag redan fått bekräftelse från kundtjänst dagen innan. Ingen kompensation, ingen ursäkt – bara ett kallt “du kan returnera om du vill”. Elgiganten visade noll respekt för min tid och mitt förtroende. Att först bekräfta ett köp och sedan neka det i butik är oacceptabelt. Jag rekommenderar starkt att man är försiktig med att lita på deras prisinformation och kundservice.
På elgiganten finns det många säljare och en del av dem ärbra och resten är absolut inte bra, jag har varit i kontakt med en säljare i Malmö Svågertorp, jag bad honom att hjäpa migmedatt teckna mobilabonnemang med ett erbjudande som jag vet och är 100 säker att det finns, han valde att ljugaför mig och sa att detta är omöjligt, dagen efter gick jag in i butiken och valde att prata med en annan säljare som var hur trevlig som helst och bad honom damma sak, så medan han kollar på datorn och fixar erbjudandet hans kollega från dagen innan hade set mig gå in i butiken och du pratade han me honom på deras komradio och sa till honom att jag var dagen innan och att han ska inte hjälpa mig med erbjudandet, detta hörde jag och såg hur säljaren förendrades helt och hållet och då ville han inte göra det, dagen efter en annan säljare har fixat det erbjudandet åt mig utan problem. Efter ett tag gick jag in på Trianglens butik för att få hjälp med överlåtanumer från Tre till Telia, säljaren säger nej vi kan inte hjälpa dig med detta det går inte hos oss, gå till Teliadem kan hjälpa dig med det och han var jätte otrevlig, jag har inte diskuterat det, jag gick till Telia och berättade att Elgiganten sa så, dem var helt förvirrade och sa att det är inte sant och att Elgiganten kan göra det, jag gick tillbaka och bad säljaren att kalla på sin chef, sen bad jag chefen eller det var med en fråga, kan du hjälpa mig överlåta från Tre till Telia? Han sa ja absolut, säljaren står halvmeter ifrån sin chef, efter några minuter ser jag hur han pratar med sin chef och säger att jag trodde att drt kostar att flytta ungefär 500kr och hur han signälerar till sin chef, det är något jag har koll på eftersom jag jobbade som säljare innan, då försöker dem två att rädda situationen genom att ljuga ännu mer, detta ska anmälas till konsumentverket och ska utgärdas rättsligt
Kommer aldrig handla något på Elgiganten igen. Garantierna är bluff, går produkten sönder kommer de alltid hävda att det är handhavandefel och man får själv betala dyrt för att de undersökt den. 850:- i mitt fall vilket de inte upplyste om innan. De verkar inte särskilt intresserade av att ha kvar sina kunder.
I would put 0 star if possible, I ordered a philips hand steamer, I should have received it a week after payment as mentioned in, but they kept delaying the delivery, its been 5 weeks now and still didnt receive anything , they sent a message that the order will be delayed another week, I m not sure if I will ever receive it, will never order again
We bought a Cylinda hob with installation from Elgiganten in August 2025. The product was listed as 58 cm wide, but the one delivered was 59 cm and did not fit our countertop as it was supposed to be planmonterad. The installer noticed it didn’t fit but installed it anyway, leaving visible gaps. We asked for a refund the same day, but Elgiganten delayed their response until the 14-day return period had passed and then refused. Completely unprofessional and zero help from kundtjänst. I've had a long dialogue with them and they completely refuse to understand the problem. Takes them a week to answer. Will completely avoid elgiganten from now on.
Gör offertförfrågan på diskmaskin och ugn. När jag ska svara på offerten/beställa varor hör jag av mig till deras live videochat. Trött sur person svarar utan påslagen video och klickar samtalet efter 1 minut. Beräknad kötid till nästa videochat är 7 minuter, köar i 1 timme och 15 minuter tills jag ger upp. Ringer kundtjänst som säger att de ska meddela butik Barkaby att ringa upp mig. Hör ej av sig. Det enda jag skulle göra var att köpa en ugn och diskmaskin. Kommer ej ske.
Köpte en elscooter. Förväntad leveranstid max 5 arbetsdagar. När 5 arbetsdagar gått kontaktade jag kundtjänst då inte ens en spårningslänk kommit. "Ha lite is i magen. Den levereras idag" fick jag som svar. Dagen efter har den fortfarande inte kommit. Tar kontakt på nytt och får besked att det blivit något fel och att den inte ens skickats. Ber om hjälp att lösa ett alternativ i hemstadens butik, går absolut inte att lösa. Elgiganten måste vara Sveriges sämsta företag när det kommer till kundvård och service. Företaget borde blicka mot Kjell & Company för att lära sig hur man bedriver verksamhet med service i fokus. Aldrig mer.
Skräpföretag som har dåliga villkor En HP skrivare för 1500kr ska hålla längre än 6 mån. Deras kundtjänst säger att om det inte är ett bevisat garantiärende så får jag betala skrotning o undersökning vilket blir i klass med en ny skrivare. Bra sätt att få folk att köpa nytt istället för att reklamera det skräp dom säljer.
Jag vill dela med mig av mina erfarenheter för att varna andra. Jag köpte ett kök från Elgiganten i Umeå, och trots att allt såg bra ut i början, blev det snabbt problem när köket levererades. Det fanns många brister och strul, vilket gjorde att hela processen blev mycket frustrerande. Jag försökte först kontakta kundservicen i Danmark. De var trevliga och hjälpsamma, men eftersom de talar danska och inte hade full koll på mitt ärende, blev det ofta missförstånd. I vissa fall blev jag hänvisad till säljare, vilket bara försvårade situationen. Min kontaktperson var Linnea Nilsson, som jag förväntade mig skulle hjälpa mig. Men hennes bemötande var respektlöst och oprofessionellt. Hon är fräckt, ljög ofta och visade ett väldigt Försumlig attityd. Det var tydligt att hon inte tog mitt ärende på allvar, och andra i personalen där uppträdde på samma sätt. Umeåbutiken är också ett problem. Deras köksäljare är ofta stressade och har för mycket att göra, vilket leder till att de inte kan ge bra service. Det resulterar i fel, brister och ett dåligt bemötande mot kunderna. Min erfarenhet är att jag inte kan rekommendera Elgiganten, särskilt inte Epoq kök. Om du vill undvika huvudvärk, respektlös behandling och oseriös service, bör du tänka om. Mitt kök skulle ha varit klart på en vecka, men det tog fyra månader, och fortfarande är det brister. Jag vill varna andra: tänk noga innan du handlar här. Det är inte värt den stress och frustration som jag har fått utstå.
Köpte mobil med försäkring, dom glömde att teckna försäkringen. Det tog 1 månad att lösa. Sen blev jag lovade att mobilen skulle skickas till mig. Det gjorde dom inte. Kundtjänst har enorma svarstider och ingen befogenhet att lösa något. Dom som har det åter kommer om 5 arbetsdagar om dom äns återkommer.
Så mycket förvirring och inkompetens som samlas i denna s k kundtjänst. Jag gjorde misstaget att köpa ett kök från Epoq/Elgiganten för drygt två år sedan. Det blev en del dikeskörningar p g a felleveranser som alla härrörde från Epoq/Elgiganten. Men tack vara en kompetent monteringsfirma med rätt kontakter fick jag till slut rätt delar och köket kom på plats. I slutet av november 2024 slutade plötsligt ledlisten under köksskåpen att fungera och en riktigt förvirrad process följde. Först i mitten av maj 2025 lyckades Elgiganten lösa problemet. Detta efter en sagolikt förvirrad konversation med dem via sms/mejl, med diverse olika personer som inte läst tidigare mejl och inte pratar med varandra; ett tillfälle då de skickade hem en person till mig som inte jobbade med belysning utan med bänkskivor och luckor, en gång då de avslutade mitt ärende utan att de vidtagit någon åtgärd, de skickade hem ny utrustning till mig där ledlisten (som de trodde behövde bytas ut) var 1 m för kort etc etc. Jag vet inte hur mycket tid jag lagt på detta och hur många telefonsamtal jag haft där jag bara ska koppla upp appen, kolla att jag har blueteooth på med mera. De har beklagat så många gånger och varit ledsna för att höra att det inte fungerar etc. De är fullständigt oförmögna att hantera ärenden. Så enkelt det hade varit om man haft EN kontakt med företaget som förslagsvis FÖLJT UPP att ärendet går som det ska. Men icke. Till slut fann jag ingen annan råd än att kontakta företagsledningen och då blev det fart. Det kom en man från Häfele belysning och löste problemet. Ingen från Elgiganten har frågat mig hur det gick.
Mkt bra personal underbar hjälp både vad avser telefoner samt PC
hej jag blev lurat total med 7000 kr på en klocker som inte fungera här mitt tel nr 0707777781 stefan om non ska köpa not ska inte åka ditt go till net och net alla personal inte kan om dina varor
Riktigt dålig service. Lurar gamla människor att byta mobilabonnemang till dyrare leverantör. Borde skämmas.
Usel kundservice. Elgigantens produkt förstörde mitt trägolv. Det kostar 35 000 stt åtgärda men elgiganten vägrar ta ansvar. Sämsta kundservice jag stött på, de skickar en ny medarbetare vid varje svar vilket gör att ingen förstår ärendet. Håll er från elgiganten, blufföretag. Köp från power istället.
Köpte 200m av en vara som skickades till fel leveransställe och gick i retur, fick tillbaka pengarna för varan men inget för frakt. De sa beställ igen så skickar vi den till rätt ställe och betalar frakten. Skickades till samma ställe igen men jag åkte denna gång dit för att hämta upp den. Den var 2m och jag fick ingen frakt återbetalas som utlovats. Däremot fick jag svar från supporten att de löst det hela. 4 gånger upprepar jag mail och förklarar vad de fortfarande inte fixat, men de svarar bara att ärendet ser ut att vara löst. Redigt dåligt företag. Inte första gången de skickar fel vara, till fel ställe eller snuvar en på pengar. Rekommenderar allt annat framför elgiganten 😡
Jag rekommenderar att undvika att köpa diskmaskin från Elgiganten. Jag är mycket missnöjd med deras service. Det finns finstilta avtalsvillkor. Vid minsta avvikelse vid leverans vänder de i dörren och säger att en ny tid kan bokas, utan att informera om extra kostnader för detta. Detta har de systematiserat för att tjäna pengar. De vände vid dörren hos min 87-åriga svärmor och sa att hon bara kunde boka en ny tid. Välj en annan leverantör som är seriös och inte endast fokuserar på att maximera vinsten på bekostnad av sina kunder.
Köp inte diskmaskin av elgiganten. Sjukt missnöjd. Finstilt i avtal och sen kostar det över 2500 kr att få en ny tid för installation. De vände i dörren och ville inte vänta 2 min för att jag skulle borra upp ett litet hål. Det är något de satt i system och tjänar pengar på. Välj en annan leverantör som är seriös och inte bara vill tjäna varenda sista krona av andra människor.
Vi beställde en diskmaskin från Elgiganten och köpte till installation av maskinen. Denna installation orsakade en vattenskada under vårt golv, då installationsfirman (anlitad av Elgiganten) glömde att stänga av ett vattenlås under flera timmar. Så här över tre veckor senare är ärendet fortfarande inte löst, vem som ska riva upp och återställa vårt förstörda golv (med fuktskada därunder) och jag har ringt flera gånger i veckan men får bara samma besked - det jobbas på att hitta en lösning. Är väldigt besviken och frustrerad kring hur lång tid detta tar och kommer tyvärr aldrig att handla vitvaror från Elgiganten igen. Dock har kundservicemedarbetarna alltid bemött mig på väldigt fint vis. Kudos åt dom!
Helt ok, jag är nöjd med mina köp .
Platser 19
Elgiganten AB
1.6 av 111 omdömenElgiganten AB - Täby
1.6 av 18 omdömenElgiganten AB - Malmö
2.9 av 14 omdömenElgiganten AB - Linköping
3.2 av 13 omdömenElgiganten AB - Kungens Kurva
1.9 av 9 omdömenElgiganten Nacka
3.0 av 9 omdömenElgiganten AB - Norrköping
3.3 av 7 omdömenElgiganten AB - Göteborg
3.0 av 7 omdömenElgiganten AB - Södertälje
2.0 av 6 omdömenElgiganten AB - Uppsala
2.2 av 6 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Elgiganten har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg