Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Telenor

Omdömen totalt

101

Snittbetyg

1.3
Låg
Skriv ett omdöme

101 omdömen om Telenor

Sedan starten 2009
Visar 101 omdömen med 1.3 i snittbetyg
Vesa C
Skrev om Telenor Sverige Holding AB Ej verifierat företag

Blev lovad ett pris när vi skulle byta telefon på 1000:-, men när vi sedan skulle hämta telefonen så ville de helt plötsligt ha 2500:-. Inget försök ens att lösa problemet som de själva skapat. Så efter väldigt många mail och telefonsamtal till Västerås butik på Erikslund, samt till Telenor centralt så lyckas de ändå inte lösa detta. Så kontaktade ARN och Konsumentverket och har gjort en anmälan. Kommer byta leverantör så snart som. Riktigt dåligt kundbemötande...usch

Kim Iréne Susane K
Skrev om Telenor Sverige Holding AB Ej verifierat företag

Har varit kund hos dem i många år... varierande.. Tänkte i höstas att jag skulle bytt men blev kvar... tyvärr.. samarbete mellan företagssidan och den privata existerar inte... nästa gång byter jag operatör helt klart

Christina Marie F
Skrev om Telenor Sverige Holding AB Ej verifierat företag

De strulade med mitt paket som jag skickade tillbaka mitt modem i och jag fick räkning och inkasso för den (samtidigt!). Jag ringde till kundtjänst och fick beskedet att både räkning och inkassokrav skulle avskrivas och att jag kunde strunta i dem. Jag litade på det och nu, många månader senare kom ett nytt inkassokrav. Riktigt otäckt!!

Simbiatu Tokumboh O
Skrev om Telenor Sverige Stockholm Ej verifierat företag

Telenor Drottningsgatan Hemsk erfarenhet. Man borde inte gå till Telenor på Drottninggatan. Jag upplevde dem som oseriösa. Jag gick dit för att fråga om de kunde låsa upp min sons telefon. Säljaren bad mig skriva under ett papper, och senare fick jag ett brev hem om att jag hade ingått ett tvåårigt mobilabonnemang med Telenor. När jag försökte häva avtalet fick jag höra att det var bindande. En fruktansvärd säljupplevelse

Niclas L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Vill ni ha problem så är detta företaget ni ska vända er till. När mitt abonnemang gick ut hos dom och jag flyttade över mitt nummer till ny operatör (för att telenors kundtjänst är både inkompetenta och ljuger). Så antog jag att det fungerat som det alltid gjort för alla andra abonemang att det avslutas automatiskt. Men icke här. Nu en månad senare får jag en faktura på 900kr för ett abonemang jag kastat i soporna. Ringer till kundtjänst och får till svar. "jaha men då säger jag upp dig nu och du kommer få ytterliggare en faktura på 900kr för att det är 30 dagars uppsägningstid" Kommer inte röra telenor ens med tång. Detta är det värsta skiten jag varit med om. Sen deras säljare säljer 100% lögner.

Helena C
Skrev om Telenor Sverige Holding AB Ej verifierat företag

Ringer Telenor för att säga upp abonnemanget. Får uppgift om att det tar ca 20 minuter i kö. Nu är jag uppe i 1 h 40 min utan att komma fram. Det var långa 20 minuter. Är ni 2 st på kundtjänst?

Amit Suresh P
Skrev om Telenor Sverige Holding AB Ej verifierat företag

Jag skrev ett kontrakt med Teleonor, ändrade mitt mobilnummer och kom överens om ett enhetligt pris. Senare skickade de ett mejl där de sa att de inte kunde erbjuda rabatten. Helt opålitliga.

Agim S
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Helt värdelös kundservice. Det är nästintill omöjligt att säga upp sitt abonnemang hos Telenor – man blir bara runtkopplad, får olika svar varje gång och ingen tar ansvar. Jag har lagt timmar i telefonkö utan att få någon riktig hjälp. De verkar medvetet göra det krångligt så att man ska ge upp. Ett företag som behandlar sina kunder på det här sättet förtjänar inga bra omdömen. Jag kommer aldrig att använda Telenor igen och rekommenderar alla att välja ett annat bolag.

Linda Ellinor E
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Har Företagsabonnemang hos Telenor. Fruktansvärt dålig kundservice. När mitt telefonabonnemang förlängdes vid årsskiftet la de till ett extra telefonnummer till abonnemanget. Något jag absolut inte hade bett om. Tänkte att det var väl bara att ringa dem så ordnar de felaktigheten. Men icke. Helt oresonligt bemötande. Får betala 350 kr extra i månaden, för ett nummer jag inte bett om, fram till april 2027 då abonnemanget löper ut. Jag har ändå varit kund hos dem i 25 år. Trots detta vill de inte justera sitt misstag. Mycket ledsamt & kostsamt. Behöver jag nämna att jag aldrig aldrig kommer bli kund hos dem igen så snart abonnemanget har löpt ut?!

Ismo Petter G
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Någon startade abonnemang på min 90 åriga dementa mor, mobilt bredband samt tele abonnemang. Trots in skickad fullmakt, kopia på polisutredningen, vägrar Telenor avsluta dessa abonnemang. Jo det går men då måste jag betala över 4000kr för mobilabonemanget och över 7000 kr för mobiltbredband. Så aldrig mer telenor som livnära sig på bedragare och att en dement dam ej kan göra sig hörd.

Rickard A
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Först var det struligt med att teckna abonnemang hos dem för kundservice inte skrev ner min mejlkorrekt. Nu för ca 1 vecka sedan så hade Telenor ett servicefönster på 4a timmar för byte av master men vi som konsumenter fick inget meddelande om detta överhuvudtaget. Utbyte/uppgradering av masterna tog 5 timmar så de drog över servicefönstret, när jag pratade med kundservice om detta så blev jag informerad av de ovanstående. Här försöker även kundservice att sälja på en ett nytt abonnemang bredband 5G för 299kr i månaden, vilket jag såklart frågar om det är någon bindningstid vilket det var på 24 månader. Det är ju en aning fräckt när man som kund har blivit utan 4G och 5G nät i 5 timmar och så försöker kundservice att lura på en ett nytt abonnemang med 24månaders bindningstid. Nej får nog bli att gå över till Telia.

Oscar N
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Jag blir nu tvungen att betala över 9 000sek för att få tillbaka mitt nummer då jag blivit lurad att teckna ett abonnemang med bindningstid! Jag kommer aldrig mer använda eller rekommendera deras tjänster. Var extremt noggrann med att läsa avtalet för de skickar avtal som avviker från de som man diskuterat på telefon.

Charlotte T
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

totalt nedringd av säljare under 3 veckor. De accepterar inte ett nej. De fortsätter att ringa trots att vi ber dem att ta bort oss från deras ringslistor. Respektlöst Vi avslutade våra telenorabbonemang för över 3 år sedan pga att de inte fungerade tillfredsställande utomlands. vi kunde inte ringa varandra när vi var utomlands. Helt värdelöst!

Carine B
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

⚠️ Varning för Telenor Företag – vilseledande försäljning och bristande transparens Jag tecknade ett företagsabonnemang hos Telenor i februari 2024 (jag är den enda användaren). Min erfarenhet är mycket negativ, och jag vill varna andra företagare. Här är de huvudsakliga problemen: 📉 Vilseledande försäljningsinformation Säljaren lovade: • Pris: 129 kr/mån – inga extra avgifter • Ingen bindningstid • Att abonnemanget skulle fungera i hela Europa (jag är fransk medborgare, befann mig i Frankrike vid tillfället) Inget av detta stämde. 📄 Dolda avgifter & oväntad bindningstid • Faktura på 401 kr + påstående om 36 månaders bindningstid • Pappersfakturaavgift (69 kr) utan mitt samtycke • Ingen tydlig information om att internationella samtal inte ingår 📞 Kundtjänst & dokumentation • Telenor har raderat delar av ljudfilen – både säljarens röst och viktiga frågor jag ställde • Jag har inte fått det skriftliga kontraktet trots begäran • Svårt att hitta fakturor och kontrakt på Telenors företagsportal • Jag har skickat flera mejl där jag tydligt skriver: "Jag bestrider härmed mitt abonnemangsavtal med Telenor, och kräver att det avslutas omedelbart, samt att samtliga avgifter avskrivs." Svaret jag får varje gång är: "Ditt ärende har inte registrerats. Vi ber dig logga in i Mitt Företag för att enkelt skapa och följa dina supportärenden." Detta är dock inte möjligt, eftersom Mitt Företag inte fungerar som utlovat. Det är oacceptabelt för ett företagsabonnemang.

Saeed S
Saeed S
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Jag har haft Telenor företag på mitt aktiebolag i flera år och det har tidigare fungerat bra. Jag har alltid fått mina fakturor som e-faktura direkt till banken. För några månader sedan tecknade jag ett nytt abonnemang och reste bort i några veckor. När jag kom hem möttes jag av en pappersfaktura i brevlådan. När jag loggar in på Telenors företagsportal ser jag att de ändrat till pappersfaktura helt utan anledning och utan att ens informera mig. Dessutom hade de redan skickat fakturan till inkasso. Jag kontaktar deras kundtjänst och förklarar att jag aktivt har valt e-faktura, både i deras portal och i min bank, men de vägrar hjälpa mig. Svaret jag får är att det är mitt ansvar att kontrollera att alla fakturor kommer varje månad, oavsett om de själva ändrar fakturametod utan min vetskap. Det är också mitt ansvar att välja ett företag som inte godtyckligt ändrar på mina inställningar och lämnar sina kunder i sticket när det blir fel. Helt oacceptabelt bemötande och riktigt dålig kundservice. Jag rekommenderar starkt att man väljer ett annat bolag om man vill slippa onödiga problem och oväntade inkassokrav. Jag kommer att flytta mina företagsabonnemang snarast möjligt!

Joakim Frederik Marcus H
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Absolut mardröm. Bytte till Telenor och ingenting har fungerat. Porteringen fick skjutas upp då de ej skickade ut simkort (påminde 3 ggr). Helt plötsligt fungerade inte mitt nummer för att de ändå hade porterat, utan att säga till mig eller skicka SIM. Fick åka till butik för att hämta SIM. Efter överflytten gick det inte att ringa till mitt nummer vilket är en inkomstförlust då jag har eget företag. Efter fjorton samtal till supporten går det fortfarande inte att använda tjänsten MEN Telenor har skickat ut både fakturor och påminnelser samt inkasso -trots att jag bestridit pga ej fungerande tjänst. Det enda de säger är att jag ska betala annars kan de inte hjälpa mig. Fullständigt oacceptabelt av ett så stort företag .

Mats Thorbjörn Ö
Mats Thorbjörn Ö
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Sämst service Fick betala dubbla månadsavgifter trots uppenbart misstag från min sida. Aldrig mer Telenor

Lars S
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

På gränsen till kriminellt, håll er borta från deras butik i Nordstan och Telenor i allmänhet. Hade nytt abonnemang utan bindningstid där SIM-kortet inte fungerade. Lösningen enligt butiken var att jag skulle få ett nytt abonnemang och att de skulle ta bort det gamla (vilket de aldrig gjorde). Men vad de inte berättade var att det nya abonnemanget hade 24 månaders bidningstid. Jag läste tyvärr inte avtalet då jag inte hade något anledning att tro att de skulle lura mig. Så nu sitter jag med två abonnemang varav ett med 24 månaders bindningstid. För ert eget bästa, håll er borta från dessa skojare.

Thomas L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Värdelöst bolag. Ljuger om bindningstid, otrevlig personal, usel täckning. Undvik!

Björn Erik Lennart F
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Betyg: ★☆☆☆☆ (1 av 5 – hade gärna gett minus fem om det gick) Jag vill starkt avråda från att bli, eller förbli, kund hos Telenor utifrån min erfarenhet av deras vilseledande försäljning, totala brist på kundservice, och bristande respekt för ingångna avtal. Därtill uppvisar de en anmärkningsvärd frånvaro av moral och affärsetik. Vid avtalets tecknande försäkrade Telenor mig – både muntligt (upprepade gånger, ett löfte som för övrigt även överhördes av min sambo) och skriftligt – att internationella samtal ingick kostnadsfritt i mitt abonnemang. Trots detta fakturerades jag över 10 000 kronor för samtal från utlandet. När jag bestrider fakturorna och hänvisar till det undertecknade avtalet får jag endast kortfattade standardsvar såsom: "Vi kommer inte ändra oss" och "ärendet är avslutat". Inga svar ges på mina sakliga invändningar eller på frågan huruvida ett ensidigt SMS-utskick kan ersätta ett gemensamt, undertecknat avtal (det kan det givetvis inte). Telenors tolkning att "internationella samtal" endast gäller till utlandet – och inte från – är otydlig, ologisk och vilseledande. Deras egna allmänna villkor säger att det individuella avtalet har högre prioritet vid motstridigheter, men inte heller det bemöts. För att tvinga fram betalning stängdes min mobiltelefon plötsligt av under en två veckor lång utlandsvistelse, vilket gjorde det omöjligt att använda nödvändiga tjänster som Google Maps, översättningstjänster, internetbank och kontakt med mina kunder (och familj) i Sverige. Trots att jag formellt bestridit fakturorna skickades ärendet vidare till inkasso, vilket strider mot svensk lag. När jag – under protest – slutligen tvingades betala, föreslog Telenor ett utökat abonnemang och avslutade med att önska mig en "trevlig dag"........ Detta är inte bara undermålig kundservice. Det är ovärdigt, cyniskt och potentiellt rättsvidrigt. Mitt råd är enkelt: Undvik Telenor till varje pris!

Anders L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Synd att det ej finns minus till Telenor. Ett företag blev uppringd från Telenor den som tog imot samtalet trodde det var från Tele2 år tenta bidde nytt opratör senare ville företaget häva detta men till en kostnad på 40.000 kronor??? Man kan undra varför då trodde det är 30/40 talet GANGSTER som gör detta å inte 2023/2025. Fy fan va man trycker om detta 😡😡😡😡

Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Sämsta tänkbara alternativet. Skickar fakturor och kan ej förklara beloppen. Kundtjänsten om man kommer fram återkopplar aldrig. Samtalen kopplas normalt ner efter en stund då operatören i kundtjänsten bett att få en stund att kolla upp ärendet sedan ringer de inte tillbaka. Lägger på bindningstider som aldrig har kommunicerats. Jag rekommenderar verkligen inte Telenor till någon.

Catrin F
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Uruselt!! Man sitter i telefonkö och samtalet bryts efter 20 minuter. När jag väl kommer fram, har killen Hugo endast mandat att säga upp bredband, men måste koppla vidare för att säga upp TV. När han kopplat mig vidare bryts samtalet på nytt efter flera minuter. Sitter på nytt i er telefonkö, som säger "väntetid mindre än en minut" men nu har jag suttit 15 minuter.

Annica Christina G
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Hade en tv-box från Telenor. Sände tillbaka den till Telenor och fick även en bekräftelse via sms att den mottogs i november 2024. Nu när vi sa upp bredbandet så skickades routern åter och samma där vi fick en bekräftelse. Sen kom en faktura på 1044 kronor för tv-boxen. Märkte snabbt att det är en konstant telefonkö. Skickade meddelande via deras hemsida plus via mina sidor. Fick ett mail att jag ska ringa om jag har något problem. Svarade på mailet med bifogad bild på deras bekräftelse och bad återigen om en kreditfaktura. Telenor har fått i skrift fakturanr, kundnr, belopp samt datum och tid när jag tog emot deras bekräftelse. Hur jäkla svårt ska det vara. Har även en bekant som blev pålurad flera boxar och sen har det varit en evig kamp där utlovade avgifter inte har hållits. Så vill ni ha lugn och ro. UNDVIK TELENOR. Vet inte vad det är för pajasar som jobbar där. Så nu är vi nöjda kunder hos Tele2 som dessutom har riktigt bra service.

Francois S
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Blev lovad 1 uppsägning men hävdar att man alltid har 3 månader på företag och vägrar göra undantag. Hur dålig kundtjänst som helst!

Behroz M
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Telenor har skickat hem en TV hubb som skulle ersätta det gamla TV boxen. Telenor har stängd av centralt TV boxen några dagar innan det schemalagda datumet. Nu det är mer än vecka vi har inte tillgång till TV på grund av Telenor okunnighet att leverera det service som de har lovat och är betalt för.

Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Lurendrejare, helt enkelt. Lagt till två försäkringar jag inte bett om på min faktura. Upptäckte detta efter flera månader så jag har blivit lurad på ett par tusen sammanlagt.

Leif Thor Erik O
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Jag har ett hemlarm som kräver abonnemang för att kunna kommunicera med min och mina näras mobiltelefoner, för att kunna skicka kommandon till larmet och naturligtvis även få sms om t.ex. en sensor säger att något har hänt hemma. Larmet styrs med sms via en app. Jag har haft ett kontantkort från Telenor i centralenheten och det har fungerat bra. Häromdagen fick jag i brevlådan ett nytt kort och en lapp med nya koder till det nya kortet, samt ett meddelande som talade om för mig att kortet och koderna som jag hade beställt nu alltså hade kommit. Saken är den, att jag INTE hade beställt något kort eller koder till det kort som jag inte hade beställt! Det kontantkort som sedan länge var monterat i mitt larm och fungerade alldeles utmärkt, var nyligen påfyllt och giltigt till 14 September -25, om det inte innan dess fylldes på med mer pengar. I brevet med det nya kortet får jag veta att kortet måste bytas innan 90 dagar har gått. Jag åker in till min lokala Telenorbutik och pratar med en ung kvinna där. Vad händer om jag inte byter kortet? Då kopplas det automatiskt om till det nya kortet och ditt gamla kort upphör att fungera. Förklarade att jag inte beställt något nytt kort som det står här, och visade henne brevet och kortet........Så står det i alla de här utskicken, sa hon då. Så, väl hemkommen demonterade jag larmets centralenhet och bytte kortet (som automatiskt skulle aktiveras enligt Telenor). Satte ihop det hela och skickade ett kommando till larmet, men inget svar. Svor så det osade och satte tillbaks det gamla kortet, men se, nu fungerade inte heller det kortet!! Gick in på Telenors hemsida telenor.se där jag måste identifiera mig med BankId för att över huvudtaget kunna göra någonting. Får till svar att de inte har någon registrerad kund med mitt namn, nu kokar jag av ilska!! Hittar efter att ha snurrat runt på deras sida, en möjlighet att skicka ett meddelande till dem. Jag skickar ett meddelande med en noggrann beskrivning av mitt problem eftersom det står "beskriv ditt problem så noggrannt som möjligt för att underlätta kontakten med oss" Väntar i tre dagar och får ett svar att jag inte kan få ett svar då detta rör ett specifikt abonnemang så jag måste ringa detta nummer som de anger. Eftersom jag inte kan kontakta dem med ens bankid eller namn eller ens med angivande av kundnummer, så har jag inte lust att sitta i en telefonkö i timmar för att troligen få samma svar......... Fråga mig gärna med jag anser om Telenor och deras service, de har definitivt lyckats bygga in sig bakom en stadig mur för att undvika kontakt med kunderna de ändå lever på/av

Otari G
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

It's totally impossible to contact customer service.. I am waiting internet router more than week and no even answer.

Krasimir Vanev A
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Första och sista gången,aldrig igen!

Said Omar A
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Inte bra kundservice De lurades att köpa telefonnummer och skriva på falska kontrakt

Ekaterina D
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Det är det värsta företaget man kan tänka sig. De skickar dubbla fakturor, och jag har ringt flera gånger för att fråga hur man kan avsluta abonnemanget för att undvika extra kostnader. På telefon sa de att jag inte behövde göra något, men sedan sa de att jag behövde gå till närmaste kontor en månad i förväg för att stoppa abonnemanget. På grund av detta har jag betalat för två extra månader. Företagets policy verkar vara att vilseleda sina kunder så att de förlorar pengar och framstå som dumma.

Nils Martin I
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Vilka jävla skojare! Säg upp ert abonnemang så fort ni kan och skaffa Hallon eller något liknande istället. De lurar dig på pengar. Betalade 449kr i månaden och hade katastrofalt dålig täckning i ett år och bor mitt i stan. Deras ursäkt var, efter att jag skickat in massa information och raderat massa wifi-historik, att deras mastar var överbelastade. Det är fan inte mitt problem, bygg fler! Aldrig mer denna skitoperatör. Fick 200kr i kompensation efter 20 år som kund.

Flyttflex AB
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Man kan verkligen inte tro att såna företag finns i dagsläget. Vår förretag tecknade den dyraste abonemang där vi änligt säljarna skulle få 1000 gratis minuter från utlandet för att vi ska kunna sköta vår förretad under semestern från utlandet! Självklart får vi en räkning på cirka 20 tusen kronor! Vi har klagat i butiken där säljarna erkände felet, men vad hjälpte det! Vi har ringt till Telenor cirka 20 gånger för att vi ville komma fram till nån löning , varje gång var det nån annan som skulle ta över ärande och självklart skulle återkomma men aldrig återkomm! Det ända vi fick det var räkning efter räkning! Plötsligt skickades vi på inkaso, utan förvarning , till slut ändan stängdes av telefoner utan förvarning och att vi bestred fakturan spelade ingen roll. Vi har förlurat mycket pengar för att vi inte kunde jobba i ett par dagar som företag! När vi insåg att vi har att göra med förretag som är bara intreserade av pengar och inte av nöjda kunden var vi ändå tvungna att betala denna faktura!! Telefoner sattes igång MEN, 1 dag efter stängdes dem av igen. Efter samtal med kundtjänst vilka självklart spelas in fick vi svar att någon tyckte att det borde stängas av alltsö VA!!?? Vi har gjort stort misstag detta är verkligen den semsta förretaget !!REKOMMENDERAS INTE !! BETYG 1 ÄR MYCKET SNARARE -10

Maja B
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Kundtjänsten är under all kritik. Jag har fått vänta i evigheter för att få prata med någon, och när jag väl kom fram fick jag svar som var helt irrelevanta för min fråga. Det verkar som att de anställda inte har fått någon utbildning. Jag har definitivt gjort ett misstag i att välja denna operatör. Nola är hög betyg för den operatör . Hoppas att ingen väljer de!

Lars Göran M
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Fått hem en NY tv-box. Helt kass!!! Den gamla ÄR bättre! Går INTE att ha kvar den gamla!! Telenor lyssnar inte på kunder och dess kritik. Upplevelsen ägde rum: 04 oktober 2024

Niklas Gösta Tor L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Flyttade ut ur lägenhet (brf) där tidigare ägare hade en router som dom betalade månadsvis för (helt otroligt dumt). På nåt jävla vänster lyckades jag sedan få över avtalet på mitt namn, även fast jag inte signerat något, utan min vetskap då jag inte fått en enda faktura eller liknande från er. När vi väl flyttar ut 3 år senare så får jag ett brev från er att jag ska skicka tillbaka en router från 2017 och att ni tar ut en avgift på 549kr om ni inte får tillbaka den. 549kr för en SJU ÅR GAMMAL ROUTER?!? Jag ringer och berättar att vi inte längre bor på adressen där routern finns och att den omöjligt kan ha det värdet idag (det har den inte heller vid närmare undersökning eftersom den slutat tillverkas). Kundtjänst säger att vi måste skicka tillbaka den annars får vi betala 549kr. Då säger jag fine, vi betalar den! Kan jag få en faktura för det nu? ”Nä du måste vänta 2månader, då kommer en påminnelse med faktura bifogad”. Påminner även här att vi inte bor på adressen längre så ni får skicka den till vår nya adress isåfall. Enligt telenors hemsida så är det rätt adress registrerat där. 3 månader senare - in kommer en påminnelse (via Kivra) till en adress jag inte bott på sen 6 år tillbaka…? Dessutom med en ytterligare påminnelseavgift plus ränta. Det här är vad jag kallar lurendrejeri. Inte ens värt att sitta i telefonkö i 20min för att få bort de extra pengarna som ni lurade på mig. Tack och hej, ses aldrig mer igen!

Anna Katarina Henrietta M T
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Dålig service och långsam och okunnig support. Totalt uselt, välj annan leverantör om ni kan.

John E
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Fusk och skräp företag. Skickar fejk abonnemang som man inte har beställt. Och slänger sedan luren i örat när man konfigurerar dem. Jävla attityd och förjävla dålig inställning

Maria B
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Det ska gå att nå fram med meddelanden via ”mitt telenor”s sida. Men det gick ej.

Pernilla Erika L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Jag har haft mobilt bredband till min tv i 3 år hos Telenor nu o det har fungerat klockrent. Anledningen till mobilt bredband var för att det inte fanns fiber draget till huset. Jag är mycket nöjd med den inkl kundtjänsten. När gäller mobilt så har jag precis byttfrån Comviq som börjat strula sen man börjat dra ner på 3G tror jag. Det fungerar fläckvis bra o bättre än Comviq men jag får ofta internetanslutning saknas när man äe mer utanför stadskärnor. Kanske bidrar min iPhone 13 mini med till det då den inte lär ha den bästa antennen. Känner de som har Vimla som strular sedan byte till 5G-simkort "abonnenten verkar ha stängt av sim telefon eller är utanför räckvidd" låter det ofta när andra försöker ringa dem. Känner en till med iPhone 13 mini som har liknande problem men det är en annan leverantör än min så rent allmänt tror jag detr en kombo av för dålig 4G och 5G -täckning samt ev mobil. Men jag vet flera mobilmärken som har problem med o vi alla började få problem nu i sommar. Hade 3G funnits fiullt ut fortfarande så hade vi inte haft problem tror jag.

Karl Nicklas F
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Bra bemötande och bra förståelse av mitt ärende och han hittade orsaken till det. Tycker inte om Telenor efter detta samtal eran it support borde jobba på helger också så att man kan få tv stream aktiverat redan då eller att ni tar bort två års tiden på att aktivera det. Och även på mitt abonnemang som bara har bas paket varför får man inte informationen till sig direkt på mina sidor utan att man ska behöva kontakta er och att man ska behöva få informatioen att man behöver uppgradera tv paketet för 249kr/mån för att få tv stream aktiverat under sommar OS. Skjukt dåligt av Telenor som bolag, bry er mer om era kunder Telenor och som trogen Telnor kund trodde jag inte detta om detta bolag!!

Martin A
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Bli INTE kund på Telenor. Efter att jag låg efter med 98sek pga en oproportionerligt hög straffavgift , efter att jag betalat 1 dag för sent, så skickar dem detta till inkasso för att direkt efter det spärra mitt SIM utan att säga något. Jag ringer in till kundtjänst när jag får inkassobrevet och meddelar att den är betald, dem svarar att dem noterat detta och att allt är OK- sen spärrar dem abonnemanget dagen efter. Ändå. Vilket skämt. Välj allt annat än Telenor. Tro mig.

Farbod H
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Telenor lurar er genom att inte berätta att det finns två olika uppsättningar på ett abonnemang. När du har familjepaket bl.a så finns en uppsättningstid på den och det finns även ett uppsättningstid på nummer man har hos de så man behöver säga upp två gånger annars kommer fakturan över en månad uppsägningstid för självaste numret. Så var försiktiga med detta falska företag. Jag har blivit lurad efter att varit kund hos de i 14 år.

Kristin W
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Helt otydliga fakturor. Återförsäljare som lägger på olika tjänster man ej bett om men som de tar betalt för. Utgår aldrig från kundens behov utan tittar enbart på hur de ska tjäna så mycket pengar som möjligt

Anna L
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Worst company ever!!🤬🤬 Over 1 1/2 years we had trouble with transfer my abonnemang to my mom and the bills!! I have spent so many hours to call about wrong on the bills, missing personal code and lots of other stuff 🤬🤬 All they can say or do is sorry no more 🤬🤬 We will never ever use this company again not even if it's the last on earth!! Date of experience: May 27, 2024

Gunilla Ellinora Ann L G
Skrev om Telenor Sverige AB Ej verifierat företag

Telenor borde verkligen lära sig lite om kundservice. Fick SMS att de ska ringa mig, men när jag svarar efter bara 2 signaler lägger de på!!!!! Hell will freeze over, before I will call them back!!! Dessutom har de höjt mån avg drygt 10%, men täckningen har blivit sämre. Nä, det blev byte av operatör fortare än kvickt!! Kommer aldrig att teckna avtal m Telenor igen eller rekommendera dem till någon annan. USCH!!!

Ladda fler omdömen

Platser 7

Visar: 5 av 7
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Telenor har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Låg

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: