Blev lovad ett pris när vi skulle byta telefon på 1000:-, men när vi sedan skulle hämta telefonen så ville de helt plötsligt ha 2500:-. Inget försök ens att lösa problemet som de själva skapat. Så efter väldigt många mail och telefonsamtal till Västerås butik på Erikslund, samt till Telenor centralt så lyckas de ändå inte lösa detta. Så kontaktade ARN och Konsumentverket och har gjort en anmälan. Kommer byta leverantör så snart som. Riktigt dåligt kundbemötande...usch
Telenor
Omdömen totalt
Snittbetyg
Har varit kund hos dem i många år... varierande.. Tänkte i höstas att jag skulle bytt men blev kvar... tyvärr.. samarbete mellan företagssidan och den privata existerar inte... nästa gång byter jag operatör helt klart
De strulade med mitt paket som jag skickade tillbaka mitt modem i och jag fick räkning och inkasso för den (samtidigt!). Jag ringde till kundtjänst och fick beskedet att både räkning och inkassokrav skulle avskrivas och att jag kunde strunta i dem. Jag litade på det och nu, många månader senare kom ett nytt inkassokrav. Riktigt otäckt!!
Telenor Drottningsgatan Hemsk erfarenhet. Man borde inte gå till Telenor på Drottninggatan. Jag upplevde dem som oseriösa. Jag gick dit för att fråga om de kunde låsa upp min sons telefon. Säljaren bad mig skriva under ett papper, och senare fick jag ett brev hem om att jag hade ingått ett tvåårigt mobilabonnemang med Telenor. När jag försökte häva avtalet fick jag höra att det var bindande. En fruktansvärd säljupplevelse
Vill ni ha problem så är detta företaget ni ska vända er till. När mitt abonnemang gick ut hos dom och jag flyttade över mitt nummer till ny operatör (för att telenors kundtjänst är både inkompetenta och ljuger). Så antog jag att det fungerat som det alltid gjort för alla andra abonemang att det avslutas automatiskt. Men icke här. Nu en månad senare får jag en faktura på 900kr för ett abonemang jag kastat i soporna. Ringer till kundtjänst och får till svar. "jaha men då säger jag upp dig nu och du kommer få ytterliggare en faktura på 900kr för att det är 30 dagars uppsägningstid" Kommer inte röra telenor ens med tång. Detta är det värsta skiten jag varit med om. Sen deras säljare säljer 100% lögner.
Ringer Telenor för att säga upp abonnemanget. Får uppgift om att det tar ca 20 minuter i kö. Nu är jag uppe i 1 h 40 min utan att komma fram. Det var långa 20 minuter. Är ni 2 st på kundtjänst?
Jag skrev ett kontrakt med Teleonor, ändrade mitt mobilnummer och kom överens om ett enhetligt pris. Senare skickade de ett mejl där de sa att de inte kunde erbjuda rabatten. Helt opålitliga.
Helt värdelös kundservice. Det är nästintill omöjligt att säga upp sitt abonnemang hos Telenor – man blir bara runtkopplad, får olika svar varje gång och ingen tar ansvar. Jag har lagt timmar i telefonkö utan att få någon riktig hjälp. De verkar medvetet göra det krångligt så att man ska ge upp. Ett företag som behandlar sina kunder på det här sättet förtjänar inga bra omdömen. Jag kommer aldrig att använda Telenor igen och rekommenderar alla att välja ett annat bolag.
Har Företagsabonnemang hos Telenor. Fruktansvärt dålig kundservice. När mitt telefonabonnemang förlängdes vid årsskiftet la de till ett extra telefonnummer till abonnemanget. Något jag absolut inte hade bett om. Tänkte att det var väl bara att ringa dem så ordnar de felaktigheten. Men icke. Helt oresonligt bemötande. Får betala 350 kr extra i månaden, för ett nummer jag inte bett om, fram till april 2027 då abonnemanget löper ut. Jag har ändå varit kund hos dem i 25 år. Trots detta vill de inte justera sitt misstag. Mycket ledsamt & kostsamt. Behöver jag nämna att jag aldrig aldrig kommer bli kund hos dem igen så snart abonnemanget har löpt ut?!
Någon startade abonnemang på min 90 åriga dementa mor, mobilt bredband samt tele abonnemang. Trots in skickad fullmakt, kopia på polisutredningen, vägrar Telenor avsluta dessa abonnemang. Jo det går men då måste jag betala över 4000kr för mobilabonemanget och över 7000 kr för mobiltbredband. Så aldrig mer telenor som livnära sig på bedragare och att en dement dam ej kan göra sig hörd.
Först var det struligt med att teckna abonnemang hos dem för kundservice inte skrev ner min mejlkorrekt. Nu för ca 1 vecka sedan så hade Telenor ett servicefönster på 4a timmar för byte av master men vi som konsumenter fick inget meddelande om detta överhuvudtaget. Utbyte/uppgradering av masterna tog 5 timmar så de drog över servicefönstret, när jag pratade med kundservice om detta så blev jag informerad av de ovanstående. Här försöker även kundservice att sälja på en ett nytt abonnemang bredband 5G för 299kr i månaden, vilket jag såklart frågar om det är någon bindningstid vilket det var på 24 månader. Det är ju en aning fräckt när man som kund har blivit utan 4G och 5G nät i 5 timmar och så försöker kundservice att lura på en ett nytt abonnemang med 24månaders bindningstid. Nej får nog bli att gå över till Telia.
Jag blir nu tvungen att betala över 9 000sek för att få tillbaka mitt nummer då jag blivit lurad att teckna ett abonnemang med bindningstid! Jag kommer aldrig mer använda eller rekommendera deras tjänster. Var extremt noggrann med att läsa avtalet för de skickar avtal som avviker från de som man diskuterat på telefon.
totalt nedringd av säljare under 3 veckor. De accepterar inte ett nej. De fortsätter att ringa trots att vi ber dem att ta bort oss från deras ringslistor. Respektlöst Vi avslutade våra telenorabbonemang för över 3 år sedan pga att de inte fungerade tillfredsställande utomlands. vi kunde inte ringa varandra när vi var utomlands. Helt värdelöst!
⚠️ Varning för Telenor Företag – vilseledande försäljning och bristande transparens Jag tecknade ett företagsabonnemang hos Telenor i februari 2024 (jag är den enda användaren). Min erfarenhet är mycket negativ, och jag vill varna andra företagare. Här är de huvudsakliga problemen: 📉 Vilseledande försäljningsinformation Säljaren lovade: • Pris: 129 kr/mån – inga extra avgifter • Ingen bindningstid • Att abonnemanget skulle fungera i hela Europa (jag är fransk medborgare, befann mig i Frankrike vid tillfället) Inget av detta stämde. 📄 Dolda avgifter & oväntad bindningstid • Faktura på 401 kr + påstående om 36 månaders bindningstid • Pappersfakturaavgift (69 kr) utan mitt samtycke • Ingen tydlig information om att internationella samtal inte ingår 📞 Kundtjänst & dokumentation • Telenor har raderat delar av ljudfilen – både säljarens röst och viktiga frågor jag ställde • Jag har inte fått det skriftliga kontraktet trots begäran • Svårt att hitta fakturor och kontrakt på Telenors företagsportal • Jag har skickat flera mejl där jag tydligt skriver: "Jag bestrider härmed mitt abonnemangsavtal med Telenor, och kräver att det avslutas omedelbart, samt att samtliga avgifter avskrivs." Svaret jag får varje gång är: "Ditt ärende har inte registrerats. Vi ber dig logga in i Mitt Företag för att enkelt skapa och följa dina supportärenden." Detta är dock inte möjligt, eftersom Mitt Företag inte fungerar som utlovat. Det är oacceptabelt för ett företagsabonnemang.
Jag har haft Telenor företag på mitt aktiebolag i flera år och det har tidigare fungerat bra. Jag har alltid fått mina fakturor som e-faktura direkt till banken. För några månader sedan tecknade jag ett nytt abonnemang och reste bort i några veckor. När jag kom hem möttes jag av en pappersfaktura i brevlådan. När jag loggar in på Telenors företagsportal ser jag att de ändrat till pappersfaktura helt utan anledning och utan att ens informera mig. Dessutom hade de redan skickat fakturan till inkasso. Jag kontaktar deras kundtjänst och förklarar att jag aktivt har valt e-faktura, både i deras portal och i min bank, men de vägrar hjälpa mig. Svaret jag får är att det är mitt ansvar att kontrollera att alla fakturor kommer varje månad, oavsett om de själva ändrar fakturametod utan min vetskap. Det är också mitt ansvar att välja ett företag som inte godtyckligt ändrar på mina inställningar och lämnar sina kunder i sticket när det blir fel. Helt oacceptabelt bemötande och riktigt dålig kundservice. Jag rekommenderar starkt att man väljer ett annat bolag om man vill slippa onödiga problem och oväntade inkassokrav. Jag kommer att flytta mina företagsabonnemang snarast möjligt!
Platser 7
Telenor Sverige AB
1.3 av 80 omdömenTelenor Sverige Växsjö
1.4 av 5 omdömenTelenor Sverige Stockholm
1.0 av 4 omdömenTelenor
3.0 av 2 omdömenTelenor Sollentuna
1.0 av 1 omdömenTelenor Sverige AB - Store Solna Mall Of Scandinavia
1.0 av 1 omdömenTelenor Ringen
1.0 av 1 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Telenor har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg