Våningen & Villan Lund

Här i Lund växer Våningen & Villan och sedan sommaren 2016 hittar ni oss i större lokaler på Klostergatan 2. Vårt främsta mål är nöjda kunder och vår affärsmodell har visat sig resultera i rekommendationer, något vi tar som ett bevis på att den är framgångsrik.

För att skräddarsy din bostadsaffär ingår alltid två mervärden när du säljer med oss. Du får själv välja bland en rad tjänster såsom tidningsannonser, flyttstädning, kvällsfotografering eller homestyling. Vi ser sedan till att säljprocessen går enkelt och bekymmersfritt. Tänk inte på bostadsaffären, det gör vi!

Vi förmedlar både villor och våningar i flera områden i och omkring Lund. Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just dig till en framgångsrik bostadsaffär!

Läs vad 361 kunder tycker om Våningen & Villan Lund 2

• köpte sin stuga med hjälp av Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    2021-09-01
    Tillgänglig ,respektfull, lugn, inlyssnande .
  • sålde sin stuga med hjälp av Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    2021-07-21
    Är både nöjd och tacksam för Ewas professionella hjälp med att lotsa mig igenom försäljningen av min koloni.
    Som ovan försäljare visste jag inte vilka förväntningar jag skulle ha, men med Ewas hjälp har de nåtts, både upp till och över.
    Snabba, lätta kontakter via telefon och mail samt ett mycket trevligt och vänligt bemötande har gjort att jag känt mig trygg under hela processen.
    Tack Annika, det var ett nöje att sälja din fina koloni! Hoppas du inte kommer att sakna den alltför mycket. Önskar dig allt gott. Ewa Mårtensson Lindén
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    2021-07-19
    Ewa överträffade alla förväntningar jag hade. Jag fick mycket hjälp och hon svarade på alla mina frågor. Försäljningen gick snabbt och Ewa fanns alltid tillgänglig och höll mig hela tiden uppdaterad.
  • skrev om Våningen & Villan Lund
    2021-04-01
    Josefin Fagerholm hjälpte oss under vårt nyproduktionsköp. Det var tydligt att hon satte oss i fokus, och gav oss gott om betänktetid utan att försöka stressa eller övertala oss. Något som många andra mäklare gör. Aldrig känt mig så trygg med ett köp innan!
    Tack så mycket Eric för dina fina ord!
    Bästa hälsningar, Josefin Fagerholm
    2021-03-08
    Sålt min bostadsrätt, mäklaren var mycket tillmötesgående och mycket kompetent.
    Är min första försäljning, men kändes tryggt med bra stöd från mäklaren.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    2021-02-22
    Som köpare har jag ingenting att erinra. Johanna har varit lyhörd och fullgjort sitt arbete på ett utmärkt sätt.
    • Klosters Fälad
    2021-02-09
    Ewa har hjälpt oss sälja vår bostadsrätt! Hon har varit professionell, lugn och trevlig! Vi rekommenderar henne som mäklare !
  • Joyce Å
    • Klosters Fälad
    2021-02-09
    Fick en bostadsrätt såld till ett bra pris.
    Mäklaren var trevlig, praktisk och effektiv.
    Upplevelse var positiv.
  • Yao C
    2021-01-03
    Johanna var mycket professionell och kunde svara pa alla mina fragor.
    Hon fixade saker snabbt och var tillganglig.
    Jag funderar att aven anvanda henne for forsaljningen av min nuvarande lagenhet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    • Dalby
    2020-11-26
    Parhus dalby
    Trevlig och proffesionellt
    Bra info och svarade snabbt på frågor, saknades lite info om huset men det tog hon snabbt reda på
    • Arenaparken
    2020-11-23
    Johanna är en trevlig och närvarande mäklare som fokuserar på att sälja den bostad som hon fått uppdraget för på en proffsigt sätt. Har köpt en lägenhet där Johanna var mäklare och tycker hon har levet upp till de förväntningar jag haft. Har sedan tidigare ingen positiv bild av Våningen & Villan men Johanna har lyckats ändra på det.
    2020-11-13
    Vi har köpt en bostadsrätt. Johanna har definitivt levt upp till förväntningarna. Hennes bemötande har varit trevligt, professionellt och alltid med snabb återkoppling. Kan varmt rekommendera Johanna som mäklare.
    2020-11-12
    Jättetrevlig och mycket hjälpsam!
  • sålde sitt hus med hjälp av Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    2020-11-11
    Vi har sålt vårt radhus och Ewa har lotsat oss på ett effektivt och trevligt sätt genom försäljningen.
    2020-11-11
    Ewa har varit ett helt fantastiskt stöd för oss som är ovana som säljare (radhus). Tillgänglig och alltid snabb med respons då vi behövt svar.
    2020-11-05
    wow

- Radhus
    - Mycket trevligt, vänligt & professionellt
    - Hade ganska låga förväntningar om service/tjänsten, Ewa gick långt över förväntningarna.
    - wow
    Det blev ju verkligen en lyckosam affär med ett jättebra slutpris. Kul! Ewa Mårtensson Lindén
    2020-11-02
    Supertrevlig mäklare som snabbt och effektivt hjälpte oss med allt vi behövde vid vårt lägenhetsköp.
    • Arenaparken
    2020-10-25
    Köpt 2a på 50 kvm. Johanna agerat professionellt men samtidigt avslappnat. Blev bemött mycket bra, framförallt på ett sätt som kändes gemytligt och inte så "intränat och fasadlikt" som mäklare ibland kan vara. Förväntar mig att en mäklare ska vilja sälja men samtidigt inte pressa kunden, vilket Johanna fann en bra balans på. Naturligt och trevligt bemötande, inte för mycket och inte för lite.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    2020-10-21
    Johanna har hjälpt mig att sälja min lägenhet i Lund. Jag har känt mig helt trygg med Johanna som min mäklare och tycker att hon gjort ett fantastiskt jobb!
    2020-10-12
    Trevlig mäklare som ger ett seriöst intryck. Hör av sig efter överenskommelse. Nöjd !
    • Klostergården
    2020-10-08
    Trevlig, proffsig och hjälpsam! Sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt till bra pris.
    • Tuna
    2020-10-07
    Fick hjälp med att sälja min 2'a på 62kvm i Lund.

Trevligt bemötande och hon tog mig snabbt och enkelt igenom affären.

Skulle verkligen rekommendera!
    Ja, det var verkligen en extremt snabb försäljning! Kul! Ewa Mårtensson Lindén
    • Hjärup
    2020-10-05
    Har tagit hjälp av Johanna vid två försäljningar och varit mycket nöjd båda gångerna!

Tillmötesgående, proffsig, positiv och mycket mån om att få till en affär som både säljare och köpare kan känna sig nöjda med :)

Rekommenderas!
    2020-10-04
    Vi har fått ett mycket trevligt och positivt bemötande av Johanna Jönsson på Våningen & Villan.
    Vi har redan genom min make Lars Erik Edholm besvarat enkäten.
    Med vänlig hälsning,
    Inget Edholm
    • Klostergården
    2020-10-04
    Hon var mycket bra till hjälp för oss som är första gångs köpare med alla våra frågor som vi hade. Svarade snabbt när vi undrade över något.
    2020-10-04
    Johanna har skött vår bostadsrättsaffär på ett kunnigt och tydligt sätt. Hon har hållit bra kontakt med oss under hela processen. Hon är också en tydlig och vänlig som person.
    2020-10-03
    Sålt bostadsrätt i Lund.Radhus
    Väldigt bra bemötande och pålitlig
    Allting har fungerat bra till kontraktsskrivningen. Visningar,annonsering hjälp med home staging gick väldigt smidigt
    Nu ser vi fram emot att affären slutligen avslutas och vi kan flytta till vår nya bostad
  • sålde sitt hus med hjälp av Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    • Hjärup
    2020-10-02
    Vi har anlitat Johanna vi ett par tillfällen och vi är alltid nöjda med hennes professionella arbete.
    Vi detta tillfälle sålde vi vår enplansvilla vilket gick över förväntan.

Magnus & Helene Bergman
    2020-09-02
    Har sålt min lägenhet. Johanna hade ordning och reda på affären och kommunicerade på ett bra sätt.
    Hon var tydlig i sina rekommendationer.
    På det hela taget är jag mycket nöjd med hennes insats.
    2020-07-20
    Johanna gav ett väldigt proffsigt och tryggt intryck genom hela processen (från visning till kontrakt) och var ständigt tillgänglig när frågor kom upp.
    Rekommenderar henne starkt och tackar för jobbet hon lade ner på våran bostadsaffär.
    • S:t Lars
    2020-07-18
    Sålt lägenheten 4:a i Lund
    Fantastiskt bemötande , god service 24/7, extremt snabb affär och hantering av alltihopa.
    Fotograf och styling gjorde oxå ett suveränt jobb!
    Kan varmt rekommendera Johanna och våningens &villan
    • 65.3 m²
    2020-07-07
    Köpte radhus och sålde min lägenhet med hjälp av Våningen & Villan. Fick väldigt fint bemötande och bra hjälp med allt. Fina förklaringar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Våningen & Villan Lund
    • 65.3 m²
    2020-07-05
    Jag och min partner har köpt en bostadsrättslägenhet (3:a). Vi blev vänligt och professionellt bemötta och vi upplevde att mäklaren gjorde sitt bästa för att besvara våra frågor. Hon var även hjälpsam med att försöka få till en extra tid för visning och satte oss i kontakt med ägaren så att vi kunde göra en ordentlig undersökning av objektet.

Överlag är vi nöjda med det hela, dock tycker vi att er hemsida är jobbig att navigera, i synnerhet när man kollar på en lägenhet. Det tog t.ex. ett bra tag för oss att hitta listan med genvägar längst ned på skärmen (jag tror de flesta andra mäklarsidor vi har kollat på har den på en annan plats där den syns tydligare).
    • Gunnesbo
    2020-07-03
    Köpt lägenhet. Bemött på ett proffsigt men ändå vänligt sätt.
    • Stångby
    2020-06-28
    Vi har känt oss trygga med att ha Ewa som mäklare vid försäljningen av vår villa. Trots osäkerheten som coronapandemin har orsakat har Ewa lugnt och metodiskt genomfört processen.
    Vi är jättenöjda med Ewas insatser och glada för att vi valde henne som vår mäklare.
  • Kenan H
    köpte sitt hus med hjälp av Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    • Stångby
    2020-06-25
    Supertrevligt bemötande, visning och affär gick väldigt smidigt till. Känns som att Ewa har varit med ett bra tag och hon vet vad som behövs för att både säljare och köpare skall känna sig bekväma.
    Ewa var väldigt informativ vid köpekontraktet då vi var förstagångsköpare av hus, det kändes lugnare för våran del.
    En tumme upp!
    • 154.0 m²
    2020-06-24
    Köpt ett radhus
    Bara positiv upplevelse av Anna.
    • 132.0 m²
    2020-06-13
    Köpt gård
    Proffsigt bemötande med kunskap om objektet
    Levde absolut upp till förväntningarna jag hade
    Bra uppföljning och ett super avslut till affären
    • 72.0 m²
    • Veberöd
    2020-06-09
    Jag och min syster har sålt vår lägenhet i veberöd. Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren. Dom förväntningarna vi hade var att sälja lägenhet så fort som möjligt och till så högt pris som möjligt och de tyckte jag verkligen att mäklaren levde upp till.
    Vi är väldigt nöjda med våningen och villan
  • sålde en tomt med hjälp av Våningen & Villan Lund
    2020-06-04
    Sålt tomter
    Vi samarbetar bra
    Återkommer nästa gång
    2020-06-01
    Vi har sålt en lägenhet på Parternas gränd i Lund. Mäklaren var duktig och vänlig.
    • 200.0 m²
    • Sjöbo
    2020-05-29
    Meget god megler som fulgte oss opp på beste vis. Veldig bra. vi kjøpte en gård med stall og ridehus. Vi forventa å få se gården, få svar på våre spørsmål og hjelp med kjøpeprosessen. Det ble imøtekommet. Som sagt, veldig bra oppfølging og meget tilgjengelig megler. Tommelen opp.
    • 200.0 m²
    • Sjöbo
    2020-05-29
    Mycket bra hantering av mäklaren, proffsig och sympatisk.
    Mycket nöjd.
    • 291.0 m²
    Sålt gård
    Toppen 100%
    Ja
    Jättebra fin kontakt hela tiden med min mäklare
    • 131.0 m²
    • Beddingestrand
    2020-05-26
    säljer (pågående) en gård.
    Blev bemött ydligt, ärligt och konkret vilket vi uppskattar.
    Förväntningarna var att hon skulle hitta flera spekulanter och det gjorde hon.
    • 4:a
    • 107.0 m²
    2020-05-22
    En fyra rumslägenhet bostadsrätt sålt.
    Mäklaren bemötande var mycket lyhörd och lyssnade på våra önskemål.
    Våra förväntningar vår att lägenheten skulle säljas till utgångspris och att det skulle säljas så snabbt som möjligt.
    Den såldes snabbare än vi hade förväntade oss fast lite lägre pris.
    2020-05-20
    Köpt bostad i Lund

Vänligt och engagerat

Levde upp till mina förväntningar
    • 4:a
    • 107.0 m²
    • Bara
    2020-05-19
    Jag sålde en radhus via Våningen and Villan i Lund. Min mäklare var perfekt och jag känner stor tacksamhet för honom. Han gav alla informationer som behövs. Han informerade om alla faser av processen. Han höll daglig kontakt med mig. Han är snäll, glad, balanserad människa som har också positiv effekt. Han gjorde utmärkt och professionellt jobb gällande annonsering, visningar, kontakt med budgivare. Han väckte trygghetskänsla inte bara i mig men även i köpare-kandidater. Ja och han arbetar 20 timmar under en dygn. Han heter Marcus Petersson - som viktig tillägg! Tack, Marcus. - För mig är du årets mäklare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Våningen & Villan Lund
    • 2:a
    • 70.0 m²
    • Mårtens Fälad
    2020-05-12
    Mäklaren var väldigt trevlig och tillmötesgående. Jag köpte min första bostadsrätt och jag kände mig trygg och bekväm genom hela processen.
    • 154.0 m²
    • Blentarp
    2020-05-07
    Sålde en 1 1/2 plans villa med källare på en vecka.
    Utmärkt bemötande av mäklaren som snabbt fixade visning av intressenter och följde alla råd som krävdes nu i coronatider.
    Vi är helnöjda.