Våningen & Villan Lund

Klostergatan 2, 222 22 Lund — Visa karta

Här i Lund växer Våningen & Villan och sedan sommaren 2016 hittar ni oss i större lokaler på Klostergatan 2. Vårt främsta mål är nöjda kunder och vår affärsmodell har visat sig resultera i rekommendationer, något vi tar som ett bevis på att den är framgångsrik.

För att skräddarsy din bostadsaffär ingår alltid två mervärden när du säljer med oss. Du får själv välja bland en rad tjänster såsom tidningsannonser, flyttstädning, kvällsfotografering eller homestyling. Vi ser sedan till att säljprocessen går enkelt och bekymmersfritt. Tänk inte på bostadsaffären, det gör vi!

Vi förmedlar både villor och våningar i flera områden i och omkring Lund. Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just dig till en framgångsrik bostadsaffär!

Läs vad 337 kunder tycker om Våningen & Villan Lund

• 2020-11-23

Lena C skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna är en trevlig och närvarande mäklare som fokuserar på att sälja den bostad som hon fått uppdraget för på en proffsigt sätt. Har köpt en lägenhet där Johanna var mäklare och tycker hon har levet upp till de förväntningar jag haft. Har sedan tidigare ingen positiv bild av Våningen & Villan men Johanna har lyckats ändra på det. Läs mer
  • 2020-11-13

Annika P skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har köpt en bostadsrätt. Johanna har definitivt levt upp till förväntningarna. Hennes bemötande har varit trevligt, professionellt och alltid med snabb återkoppling. Kan varmt rekommendera Johanna som mäklare. Läs mer
  • 2020-11-12

Mari R skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Jättetrevlig och mycket hjälpsam! Läs mer
  • 2020-11-11

Kajsa J skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har sålt vårt radhus och Ewa har lotsat oss på ett effektivt och trevligt sätt genom försäljningen. Läs mer
  • 2020-11-11

Martin C skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Ewa har varit ett helt fantastiskt stöd för oss som är ovana som säljare (radhus). Tillgänglig och alltid snabb med respons då vi behövt svar. Läs mer
  • 2020-11-05

Fredrik S skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    wow

- Radhus
    - Mycket trevligt, vänligt & professionellt
    - Hade ganska låga förväntningar om service/tjänsten, Ewa gick långt över förväntningarna.
    - wow Läs mer
    2020-11-09 Ewa M svarar Fredrik S
    Det blev ju verkligen en lyckosam affär med ett jättebra slutpris. Kul!
  • 2020-11-02

Leif L skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Supertrevlig mäklare som snabbt och effektivt hjälpte oss med allt vi behövde vid vårt lägenhetsköp. Läs mer
  • 2020-10-25

Axel A skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Köpt 2a på 50 kvm. Johanna agerat professionellt men samtidigt avslappnat. Blev bemött mycket bra, framförallt på ett sätt som kändes gemytligt och inte så "intränat och fasadlikt" som mäklare ibland kan vara. Förväntar mig att en mäklare ska vilja sälja men samtidigt inte pressa kunden, vilket Johanna fann en bra balans på. Naturligt och trevligt bemötande, inte för mycket och inte för lite. Läs mer
  • 2020-10-21

Freja B skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna har hjälpt mig att sälja min lägenhet i Lund. Jag har känt mig helt trygg med Johanna som min mäklare och tycker att hon gjort ett fantastiskt jobb! Läs mer
  • 2020-10-12

Karin C skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Trevlig mäklare som ger ett seriöst intryck. Hör av sig efter överenskommelse. Nöjd ! Läs mer
  • 2020-10-08

Sara L skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Trevlig, proffsig och hjälpsam! Sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt till bra pris. Läs mer
  • 2020-10-07

Thomas R skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Fick hjälp med att sälja min 2'a på 62kvm i Lund.

Trevligt bemötande och hon tog mig snabbt och enkelt igenom affären.

Skulle verkligen rekommendera! Läs mer
    2020-10-12 Ewa M svarar Thomas R
    Ja, det var verkligen en extremt snabb försäljning! Kul!
  • 2020-10-05

Johan S skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Har tagit hjälp av Johanna vid två försäljningar och varit mycket nöjd båda gångerna!

Tillmötesgående, proffsig, positiv och mycket mån om att få till en affär som både säljare och köpare kan känna sig nöjda med :)

Rekommenderas! Läs mer

Inger A skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har fått ett mycket trevligt och positivt bemötande av Johanna Jönsson på Våningen & Villan.
    Vi har redan genom min make Lars Erik Edholm besvarat enkäten.
    Med vänlig hälsning,
    Inget Edholm Läs mer

Rebecca T skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Hon var mycket bra till hjälp för oss som är första gångs köpare med alla våra frågor som vi hade. Svarade snabbt när vi undrade över något. Läs mer

Klas O skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna har skött vår bostadsrättsaffär på ett kunnigt och tydligt sätt. Hon har hållit bra kontakt med oss under hela processen. Hon är också en tydlig och vänlig som person. Läs mer
  • 2020-10-03

Lars Erik E skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Sålt bostadsrätt i Lund.Radhus
    Väldigt bra bemötande och pålitlig
    Allting har fungerat bra till kontraktsskrivningen. Visningar,annonsering hjälp med home staging gick väldigt smidigt
    Nu ser vi fram emot att affären slutligen avslutas och vi kan flytta till vår nya bostad Läs mer
  • 2020-10-02

Magnus Peter B skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har anlitat Johanna vi ett par tillfällen och vi är alltid nöjda med hennes professionella arbete.
    Vi detta tillfälle sålde vi vår enplansvilla vilket gick över förväntan.

Magnus & Helene Bergman Läs mer
  • 2020-09-02

Fredrik G skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Har sålt min lägenhet. Johanna hade ordning och reda på affären och kommunicerade på ett bra sätt.
    Hon var tydlig i sina rekommendationer.
    På det hela taget är jag mycket nöjd med hennes insats. Läs mer
  • 2020-07-20

Linus O skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna gav ett väldigt proffsigt och tryggt intryck genom hela processen (från visning till kontrakt) och var ständigt tillgänglig när frågor kom upp.
    Rekommenderar henne starkt och tackar för jobbet hon lade ner på våran bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-07-18

Fredrika W skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Sålt lägenheten 4:a i Lund
    Fantastiskt bemötande , god service 24/7, extremt snabb affär och hantering av alltihopa.
    Fotograf och styling gjorde oxå ett suveränt jobb!
    Kan varmt rekommendera Johanna och våningens &villan Läs mer
  • 2020-07-07

Magnus Ingi G skrev om Våningen & Villan Lund
    Köpte radhus och sålde min lägenhet med hjälp av Våningen & Villan. Fick väldigt fint bemötande och bra hjälp med allt. Fina förklaringar. Läs mer
  • 2020-07-05

Sebastian H skrev om Våningen & Villan Lund
    Jag och min partner har köpt en bostadsrättslägenhet (3:a). Vi blev vänligt och professionellt bemötta och vi upplevde att mäklaren gjorde sitt bästa för att besvara våra frågor. Hon var även hjälpsam med att försöka få till en extra tid för visning och satte oss i kontakt med ägaren så att vi kunde göra en ordentlig undersökning av objektet.

Överlag är vi nöjda med det hela, dock tycker vi att er hemsida är jobbig att navigera, i synnerhet när man kollar på en lägenhet. Det tog t.ex. ett bra tag för oss att hitta listan med genvägar längst ned på skärmen (jag tror de flesta andra mäklarsidor vi har kollat på har den på en annan plats där den syns tydligare). Läs mer
  • 2020-07-03

Tina J skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Köpt lägenhet. Bemött på ett proffsigt men ändå vänligt sätt. Läs mer
  • 2020-06-28

Timo L skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har känt oss trygga med att ha Ewa som mäklare vid försäljningen av vår villa. Trots osäkerheten som coronapandemin har orsakat har Ewa lugnt och metodiskt genomfört processen.
    Vi är jättenöjda med Ewas insatser och glada för att vi valde henne som vår mäklare. Läs mer
  • Kenan H

2020-06-25

Kenan H skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Supertrevligt bemötande, visning och affär gick väldigt smidigt till. Känns som att Ewa har varit med ett bra tag och hon vet vad som behövs för att både säljare och köpare skall känna sig bekväma.
    Ewa var väldigt informativ vid köpekontraktet då vi var förstagångsköpare av hus, det kändes lugnare för våran del.
    En tumme upp! Läs mer
  • 2020-06-24

Åsa A skrev om Våningen & Villan Lund
    Köpt ett radhus
    Bara positiv upplevelse av Anna. Läs mer
  • 2020-06-13

Eva L skrev om Våningen & Villan Lund
    Köpt gård
    Proffsigt bemötande med kunskap om objektet
    Levde absolut upp till förväntningarna jag hade
    Bra uppföljning och ett super avslut till affären Läs mer
  • 2020-06-09

Sanna J skrev om Våningen & Villan Lund
    Jag och min syster har sålt vår lägenhet i veberöd. Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren. Dom förväntningarna vi hade var att sälja lägenhet så fort som möjligt och till så högt pris som möjligt och de tyckte jag verkligen att mäklaren levde upp till.
    Vi är väldigt nöjda med våningen och villan Läs mer
  • 2020-06-04

Eva Agneta Ingegerd A skrev om Våningen & Villan Lund
    Sålt tomter
    Vi samarbetar bra
    Återkommer nästa gång Läs mer
  • 2020-06-01

Peter D skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har sålt en lägenhet på Parternas gränd i Lund. Mäklaren var duktig och vänlig. Läs mer

Siv Ø skrev om Våningen & Villan Lund
    Meget god megler som fulgte oss opp på beste vis. Veldig bra. vi kjøpte en gård med stall og ridehus. Vi forventa å få se gården, få svar på våre spørsmål og hjelp med kjøpeprosessen. Det ble imøtekommet. Som sagt, veldig bra oppfølging og meget tilgjengelig megler. Tommelen opp. Läs mer

Adil Bengt Anders A skrev om Våningen & Villan Lund
    Mycket bra hantering av mäklaren, proffsig och sympatisk.
    Mycket nöjd. Läs mer

Leif Bertil L skrev om Våningen & Villan Lund
    Sålt gård
    Toppen 100%
    Ja
    Jättebra fin kontakt hela tiden med min mäklare Läs mer
  • 2020-05-26

Anna W skrev om Våningen & Villan Lund
    säljer (pågående) en gård.
    Blev bemött ydligt, ärligt och konkret vilket vi uppskattar.
    Förväntningarna var att hon skulle hitta flera spekulanter och det gjorde hon. Läs mer
  • 2020-05-22

Susanna L skrev om Våningen & Villan Lund
    En fyra rumslägenhet bostadsrätt sålt.
    Mäklaren bemötande var mycket lyhörd och lyssnade på våra önskemål.
    Våra förväntningar vår att lägenheten skulle säljas till utgångspris och att det skulle säljas så snabbt som möjligt.
    Den såldes snabbare än vi hade förväntade oss fast lite lägre pris. Läs mer
  • 2020-05-20

Berit Linnéa M skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Köpt bostad i Lund

Vänligt och engagerat

Levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2020-05-19

Eszter D skrev om Våningen & Villan Lund
    Jag sålde en radhus via Våningen and Villan i Lund. Min mäklare var perfekt och jag känner stor tacksamhet för honom. Han gav alla informationer som behövs. Han informerade om alla faser av processen. Han höll daglig kontakt med mig. Han är snäll, glad, balanserad människa som har också positiv effekt. Han gjorde utmärkt och professionellt jobb gällande annonsering, visningar, kontakt med budgivare. Han väckte trygghetskänsla inte bara i mig men även i köpare-kandidater. Ja och han arbetar 20 timmar under en dygn. Han heter Marcus Petersson - som viktig tillägg! Tack, Marcus. - För mig är du årets mäklare! Läs mer
  • 2020-05-12

Julia N skrev om Våningen & Villan Lund
    Mäklaren var väldigt trevlig och tillmötesgående. Jag köpte min första bostadsrätt och jag kände mig trygg och bekväm genom hela processen. Läs mer
  • 2020-05-07

Gerd Lilian Margareta A skrev om Våningen & Villan Lund
    Sålde en 1 1/2 plans villa med källare på en vecka.
    Utmärkt bemötande av mäklaren som snabbt fixade visning av intressenter och följde alla råd som krävdes nu i coronatider.
    Vi är helnöjda. Läs mer
  • 2020-05-06

Lou J skrev om Våningen & Villan Lund
    Köpt bostad, mkt trevlig, kunnig, Lätt att få kontakt med och lära känna. Läs mer
  • 2020-05-05

Ingemar B skrev om Ewa Mårtensson Lindén en del av Våningen & Villan Lund
    Jag har sålt en bostadsrätt i Lund.

Mitt val av mäklare avgjordes av mitt inledande möte med Ewa fem månader för försäljningsstart.

Jag valde Ewa för den seriositet hon visade mig och som jag också trodde att kommande intressenter skulle uppfatta henne. Hon lyssnade på mig, gjorde värdering av bostaden som fick mig att tro att det var realistiskt. Klargjorde tydligt vad som skulle ingå i mäklartjänsten. Mitt val gjordes bland fyra mäklare.

Jag tycker att Ewa under hela processen utförde sitt jobb så som jag förväntat mig; med tydlighet avseende annonsering, visningar, bedömningar av bud och drivit på budgivare att agera.

Även om det återstår några moment i affären, så kan jag säga att jag är mycket nöjd med den process och det resultat som uppnåtts vid försäljning av min bostad. Stort tack Ewa! Läs mer
  • 2020-05-04

Thomas E skrev om Våningen & Villan Lund
    Jag har köpt en bostad - villa. Bra kontakt från början och fram till kontraktsskrivningen. Följde upp allt hela vägen. Var flexibel så att vi fick sett fastigheten precis när vi själva ville. Läs mer
  • 2020-05-02

Mona-lisa K skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna har sålt vårt hus i Löddeköpinge och vi kan bara lovorda henne. Hon är kunnig,vänlig,tillmötesgående och en god människokännare.Vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-04-27

Naveed A skrev om Våningen & Villan Lund
    It was good communication with Marcus. He was very supportive and polite person to talk to.

I have been given all information on timely bases and provided with all updates in the process.

Regards
    Naveed Läs mer
  • 2020-04-14

Simon A skrev om Våningen & Villan Lund
    Mycket nöjd med Marcus Persson som mäklare. Kunnig och engagerad! Läs mer
  • 2020-04-12

Kajsa H skrev om Våningen & Villan Lund
    Vår mäklare hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Han hade ett stort engagemang, en tydlig taktik och var väldigt trevlig och hjälpsam. Han gjorde ett grymt jobb! Läs mer
  • 2020-04-04

Linus L skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Sålde en lägenhet i Lund.
    Johanna kändes kunnig på sin sak, lugn o påläst Läs mer
  • 2020-03-30

Therese B skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har köpt en enplansvillla på 142+142.
    Mäklaren Johanna var INTE påstridig på visningen.
    Hon ingav ett lugn och är supertrevlig. Lyssnar på köpare och det kändes toppen!
    Johanna ska få säljas mitt hus när det är dags! Läs mer
  • 2020-03-30

Hanna S skrev om Våningen & Villan Lund
    Köpte en villa i Hjärup och fick väldigt bra service och professionellt bemötande. Rekommenderar varmt! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte