Alla kategorier Mäklare Skåne Lund Våningen & Villan Våningen & Villan Lund

Våningen & Villan Lund

Klostergatan 2, 222 22 Lund — Visa karta

Här i Lund växer Våningen & Villan och sedan sommaren 2016 hittar ni oss i större lokaler på Klostergatan 2. Vårt främsta mål är nöjda kunder och vår affärsmodell har visat sig resultera i rekommendationer, något vi tar som ett bevis på att den är framgångsrik.

För att skräddarsy din bostadsaffär ingår alltid två mervärden när du säljer med oss. Du får själv välja bland en rad tjänster såsom tidningsannonser, flyttstädning, kvällsfotografering eller homestyling. Vi ser sedan till att säljprocessen går enkelt och bekymmersfritt. Tänk inte på bostadsaffären, det gör vi!

Vi förmedlar både villor och våningar i flera områden i och omkring Lund. Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just dig till en framgångsrik bostadsaffär!

Läs vad 274 kunder tycker om Våningen & Villan Lund

• Agnes B skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Jag har köpt en lägenhet av Maria och blev alltod mycket trevligt bemött Läs mer
  • Mia L skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Vänligt och professionellt bemötande! Läs mer
  • Emma B skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Köpte en lägenhet.
    Hjälpsam! Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Emma B
    Tack för det höga betyget Emma - hoppas verkligen du ska trivas som fisken i vattnet i din nya fina bostad!
  • Anders L skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Jag har köpt en villa och blev trevligt bemött av mäklaren.
    Kan rekomendera mäklaren till andra som behöver hjälp av en mäklare. Läs mer
  • Katharina J skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    vi sålde en lägenhet som vår dotter haft under sina medicinstudier under 5 år. Mäklaren var mycket trevlig och kunnig. Läs mer
  • Mats K skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    väldigt behaglig att jobba med. Ordnar allt som behövs och ställer alltid upp. Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Mats K
    Roligt att du är nöjd Mats, det känns skönt att höra. Tack för fint betyg!
  • Heléne S
    Heléne S skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Bullerbyvägen 1, Löddeköpinge (Hofterup) köpte vi.
    Anna är mycket trevlig. Gav mycket bra information och var hjälpsam. Ingav förtroende. Kunnig.

Vi känner oss väl omhändertagna i vår bostadsaffär 👍😊 Läs mer
  • Eva R skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Köpte ett hus. A var förtroendeingivande, kunnig och påläst och dessutom trevlig. Läs mer
  • Laila P skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Jag skulle sälja ett enplanshus med källare från 1985 + ett äldre
    jättestort uthus. Både Anna Ahlström och jag såg uthuset som en bonus med alla de möjligheter som stod till buds men tyvärr gjorde inte spekulanterna detta utan det blev snarare en black om foten. Nerverna kröp utanpå kroppen på mig när ingenting hände men hela tiden behöll Anna sitt lugna sätt och det påverkade ju även mig. Till slut dök rätt köpare upp och med facit i handen kan jag bara säga att jag är mycket nöjd och glad över affären och jag tror även att köparna är det. Anna Ahlström hade en väldigt stor del i att allt blev så bra och jag vill verkligen rekommendera henne på det bästa. Läs mer
  • Claes-Göran A skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Maria var trevlig och hjälpsam vid vårt köp av lägenheten på Kämpagränden. Var kunnig och hade svar på alla vår funderingar under köpprocessen. Ställde upp en lördag för en andra visning av lägenheten efter köpet för att vi som föräldrar skulle få se lägenheten som endast vår dotter hade sett innan köp. Det är vi tacksamma för. Maria motsvarade de förväntningar som vi hade. Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Claes-Göran A
    Tack Claes-Göran. Härligt att höra så fina ord. Hälsa så gott till resten av familjen, och lycka till med flytten!
  • Gill H skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Bra bemötande. Och höll bra kontakt trots att vi var 3 delägare som dessutom oftast befann oss på olika orter.
    Effektiv o bra på att hålla oss uppdaterade. Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Gill H
    Tack Gill! Kul att ni är så nöjda med allt. Hälsa resten av familjen!
  • Lena M skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Suverän service och kunnande!
    Snabbt och smidigt skött.
    Jag kan verkligen rekommendera! Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Lena M
    Tack snälla rara Lena! Hoppas vi får tillfälle att ses snart igen, och varmt lycka till med flytten.
  • Per-Olof O skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Sålt lägenhet i Lund. AA är serviceinriktad och svarar snabbt och dessutom utanför arbetstid. Informerar kontinuerligt utan uppmaning. Ger bra tips och tydlig utan massa ordbajs. Uppfattar AA som kompetent och påläst. Läs mer
  • Anders O skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Anna hjälpte till att sälja huset jag köpt. Hon skötte det mycket professionellt och jag kan varmt rekommendera henne för andra bostadsaffärer. Läs mer
  • Suzanne N skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Arbetade snabbt och effektivt och gav goda råd och god information. Jag kände mig trygg och väl behandlad och var nöjd med utfallet. Läs mer
  • Wenshan P skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Anna is quite nice and professional. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Köpte en mycket stor lägenhet, vilket iaf tidigare varit en nischad marknad. Väldigt trevligt bemötande. Mycket snabb på svar och väldigt inlyssnande. Trevligt snabbt och bra! Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Magnus L
    Tack snälla! Kul att ni blev så nöjda - och vi hörs ju snart igen!
  • Johan H
    Johan H skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Maria är en fantastiskt duktig mäklare. Hon har stenkoll på hela försäljningsprocessen och hur man bör agera i alla steg. Framför allt har hon just de egenskaper som man letar efter: dels är hon väldigt lyhörd för säljarnas tankar och önskemål, dels uppväger hon detta med rekommendationer och praktiska råd från gedigen erfarenhet. Hon utövar rollen som mäklare som en väldigt lugn, säker, förtroendeingivande och saklig person. Genom hela processen har Maria varit i princip ständigt tillgänglig, väldigt flexibel och kommunikationen har varit perfekt. Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Johan H
    Tack snälla Johan för de orden. Det var verkligen toppenkul att få jobba med er fina bostad!
  • Tomi H skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Flöt på mycket bra, tanken på att vi som ägde lägenheten och Maria befanns sig på 3 olika orter med långa sträckor i mellan.

Jag träffade aldrig mäklaren, det gjorde min son, men jag pratade med henne och hon var tydlig och bra på problemlösning Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Tomi H
    Tack Tomi! Det var ett fint betyg, och värmer att höra.
  • Jan J skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Mycket trevligt bemötande och bra information vid köp av bostadsrätt i Lund. Vi rekommenderar gärna Maria Brolin Glennow som mäklare. Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Jan J
    Tack Jan. Kul att också ni fick hitta ert nya drömhem till slut!
  • Anne L skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Sålt en bostadsrätt. Blivit bemött på ett utomordentligt bra sätt. Lugn, saklig , tålig och effektiv Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Anne L
    Kul att du blev så nöjd med allt Anne. Hoppas vi ses snart igen!
  • Debora L skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Maria sålde min bostadsrätt och gjorde hela proceduren otroligt enkel. Jag bodde inte längre i Lund där lägenheten låg, utan hade flyttat till Göteborg. Jag träffade Maria en gång för värdering, avtalsskrivning och överräckning av en nyckel, och en gång för överräckning av resterande nycklar, resten skötte vi på distans. Lägenheten blev såld snabbt och enkelt och Maria var väldigt duktig på att återkoppla om vad som hänt och skulle hända. Supernöjd med Maria dom min mäklare! Läs mer
    2018-11-13 Maria G svarar Debora L
    Tack för de fina orden Debora - värmer verkligen att höra!
  • Bertil L skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Tydlig och social.
    Återkom med svar på ställda frågor
    Bra bemött
    Verkade ovanligt kunnig som mäklare, min erfarenhet är generellt att mäklare är inte kunniga idag.

Om jag behöver hjälp med en försäljning så kommer jag att kontakta Maria. Läs mer
  • Tania P skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Vi har både köpt och sålt via Maria.
    Utmärkt bemötande.
    Hon har överträffat mina förväntningar, väldigt omtänksam och hjälpsam.
    Mycket trevligt upplevelse. Kan varmt rekommendera henne.
    Vänligen
    Tania Petrova Läs mer
    2018-05-22 Maria G svarar Tania P
    Tack Tania! Kul att allt gick så bra med både köp och försäljning!
  • Vaia Z skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Maria är väldigt engagerad, snabb och hjälpsam. Hon är kunnig och kom med idéer och lösningar som gjorde att vi gjorde en bra bostadsaffär. Hon var närvarande och lättillgänglig genom hela processen. En väldigt trevlig och glad person! Läs mer
    2018-05-22 Maria G svarar Vaia Z
    Tack för de fina orden. Jag sträcker på mig lite extra efter att ha läst ditt omdöme!
  • Martin O skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Jättebra på alla sätt. Smidig återföring och kunnig Läs mer
    2018-05-22 Maria G svarar Martin O
    Tack Martin, roligt att du blev så nöjd!
  • Febe Malou S skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Maria sold an apartment to me, and the complete experience was amazing! She answered all my questions very well and very clearly, and helped me with whatever she could. The whole process went so smooth, it almost felt like it was too easy... Läs mer
    2018-05-22 Maria G svarar Febe Malou S
    Thank you so much for those kind words Febe!
  • Daniella H skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Trevlig mäklare, bra information och bra på att kommunicera Läs mer
    2018-02-02 Maria G svarar Daniella H
    Tack Daniella, roligt att ni blev så nöjda!
  • Markus A skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Jag anlitade Johanna vid försäljningen av min lägenhet i centrala Lund. Jag kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • Tor F skrev om Maria Brolin Glennow en del av Våningen & Villan Lund
    Mycket trevligt bemötande! Visningen var avspänd och givande. Läs mer
    2018-02-02 Maria G svarar Tor F
    Tack Tor!
    Hoppas verkligen du ska trivas i din nya fina lägenhet. Jag är riktigt avis på dig som får njuta av den utsikten varje dag framöver!
  • Maria R skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Väldigt lagom på och ett bra första intryck och bemötande. Hon tog vara på såväl köparen som säljarens intresse.

Intresse och engagemang svalnade när mäklararvode var inbetalt. Frågor besvarades inte lika snabbt som innan. Läs mer
  • Ulf B skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Anna har varit en mycket fin tillgång i vår lägenhetsaffär. Allt
    har fungerat bra och vi är tacksamma för att Anna alltid har varit lätt att få tag på , samt att hon snabbt svarat på alla våra förfrågningar. Vi kan med glädje rekommendera Anna till framtida kunder och vi sprider våra erfarenheter i vår egen vänkrets.
    Tack så länge Anna,
    och på återseende. / Ulf Läs mer
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna är väldigt trevlig. Hon är drivande och målmedveten och hon hjälpe oss att göra en riktigt bra husaffär. Läs mer
  • Christina B skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna är trevlig, informativ, punktlig och trovärdig ! En person som är mycket engagerad i sitt arbete som mäklare ! Detta är mina åsikter/ Med vänlig hälsning, Christina Berg Läs mer
  • Martin N skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Proffsig och enkel kommunikation. Smidig affär. Läs mer
  • Eva T skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna Jönsson var på alla sätt helt föredömlig vid försäljningen av en lägenhet. Hon var både professionell och mycket vänlig.
    Vid ev nya fastighetsaffärer, skulle Johanna Jönsson vara det självklara valet av mäklare. Läs mer
  • Magnus E skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Bra att ha och göra med, utan att vara ”pushig”. Andra gången vi sålt med hjälp av Johanna och skulle rekommendera henne till andra. Läs mer
  • Hanna T skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Jag är jätte nöjd med Johanna som mäklare. Hon var lyhörd och allt gick väldigt smidigt under hela försäljningen. Läs mer
  • Magnus W skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Duktig och professionell. Personlig kontakt. Läs mer
  • Gert N skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Glad, positiv och bra bemötande.Vi fick snabbt svar på våra frågor. Mycket nöjda. Läs mer
  • Maja P skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Bra bemötande, trevlig, tydlig! Läs mer
  • Benny L skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna var både trevlig och professionell under både visningen och under själva köpeprocessen. De 10% i handpenning betalades av misstag ut två gånger från vår bank men när Johanna fick veta detta ordnade hon det utan att vi behövde tänka på det mer. Vi känner att hon levde upp till allt vad vi kunde förvänta oss. Läs mer
  • Suzanne N skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Cathrine W skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Mycket trevlig o lätt att samarbeta med. Bra på återkoppling och lever verkligen upp till förväntan. Läs mer
  • Marie Christin W skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Blev besviken då hon utlovade att hemnetannons skulle komma ut på fredagen men blev ej förrän på söndagen. Och då inte sköt på visning av huset . Trist att behöva kontakta och fråga utan någon större ursäkt. Huset såldes ganska fort men i efterhand hade jag önskat en mer driven och erfaren mäklare. Någon som jag kände mer förtroende för. Borde oxå fått någon premie för att vi anlitade denna mäklarfirman vilket många andra firmor gör.
    Svara snabbt på mejl. Läs mer
  • Piret S skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Jag tycker att Johanna var helt fantastisk, så trevlig och hjälpsam, det kändes mycket tryggt att ha henne som mäklare! Läs mer
  • Mattias E skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Mycket skicklig och proffsig. Dessutom väldigt trevlig. Läs mer
  • Cristina M skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Trevligt bemötande. Mäklaren lyssnade på alla våra funderingar och förklarade väldigt tydligt processen. Mycket professionellt. Läs mer
  • Madeleine R skrev om Anna Ahlström en del av Våningen & Villan Lund
    Jag fick ett super bra 1a möte med Anna, Ville inte använda någon annnan firma efter hennes möte! Rekommenderade dessutom just henne för en annan försäljning. Läs mer
  • Divna M skrev om Johanna Jönsson en del av Våningen & Villan Lund
    Johanna är duktig mäklare.
    En sak som jag önskade är lite mer detaljer som en köpare vill gerna ha. Annars 👍 Läs mer

Klostergatan 2, 222 22 Lund