Vardagsfrid AB

Vardagsfrid AB

Rekommenderad hemstädning sedan 2012 har gjort Vardagsfrid till ett av Sveriges 10 största städbolag inom hemstädning. Checklistor med kundunika tillägg gör att hemstädningen blir personlig.
Vi städar ca 2500 hushåll per månad där varje kund har sin ordinarie städare i Stockholm, Västerås och Uppsala.

Läs våra omdömen på hemstäd från våra hemstädningskunder på reco samt på vår hemsida.

Vi är ett värderingslett bolag utifrån Respekt, Ansvar och Kvalitet. Vardagsfrids mission är att förbättra integrationen och de flesta medarbetarna får sitt första svenska jobb, på vardagsfrid med kollektivavtalad arbetsmijö där våra 37 nationaliteter pratar och lär sig bättre svenska. Våra kundlöften är:

- Kollektivavtal
- En ordinarie städare
- Vi pratar svenska

Team Lokalvård är specialister på Svanenmärkt kontorsstädning med kollektivavtal. Vardagsfrid är Auktoriserade Serviceentreprenörer genom ALMEGA.

Prova vår välrekommenderade hemstäd- och lokalvård så kommer du också vilja lämna en rekommendation som nedan.

Läs vad 611 kunder tycker om Vardagsfrid AB 2

2022-06-20 Verifierad kund
    Alltid service känsla i kontakt , flexibla och verkar behandla personalen mycket bra
    2022-06-17 Verifierad kund
    Jag är mycket glad och nöjd över den hjälp jag får.
    Jag får samma person varje gång - vilket är ett stort plus. Skulle jag av någon anledning behöva byta ”hjälp” har jag bett kundservice meddela detta, så det inte blir en överraskning, när jag öppnar dörren.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Allt var mycket bra!
    Hade storstädning och fönster tvätt. Skall anlita dom igen för ny för ny omgång!
    Mycket nöjd !
    2022-05-27 Verifierad kund
    Min mamma Margit har aldrig haft städhjälp.Hon skulle haft flyttstäd men det blev inte av när lgh skulle renoveras. Hon är nu avliden i februari.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Ok bemött det är hyfsat städat för det mesta. Tycker inte om att hon pratar dålig svenska och inte förstår allt jag säger
    Tack för bra samarbete - som du vet är vår mission att förbättra integrationen genom att vara goda förebilder. 98% av våra kollegor i fält är utrikesfödda och de konversationerna som görs i mötet med kund är guld värda. Tack vare svensk arbetsledning och samtal med kund förbättrar sig våra kollegors svenska varje vecka. Tack för att du är en integrationshjälte! Vardagsfrid AB
    2022-05-02 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med Vardagsfrid. Jag valde det för det verkade vara ordning och reda, de verkade ta hand om sin personal på ett bra sätt, bra system med arbetsledare, välorganiserat.Jag har blivit mycket väl bemött och har upplevt att de är flexibla. Så mina förväntningar har helt och hållet infriats. Den tjänst jag köpte var städning en gång i månaden och jag har också köpt en storstädning. och jag måste säga att jag nog aldrig har haft det så rent.
    Härligt att höra Olof! Mina kollegor läser rekommendationerna löpande och uppskattar feeback för att fortsätta utveckla sig själva och vår tjänst. Vardagsfrid AB
    2022-04-12 Verifierad kund
    Vi har hjälp med städning varannan vecka. Vi upplever att Vardagsfrid är flexibla och lyhörda för kundens behov.

De förväntningar vi har uppfylls på ett bra sätt.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Städning var 4:de vecka + fönsterputs 2 ggr/per år. Hade förväntningar att det på fakturan bör stå när städningen ägt rum, inte mellan vissa datum. I övrigt är jag mycket nöjd med damen som kommer och städar 3 tim. 1 gång per månad. GLAD PÅSK!
    2022-04-08 Verifierad kund
    Jag är nöjd med Vardagsfrid och särskilt med vår nuvarande städerska.
    Väl bemött.
    Hade förväntningen att allt skulle fungera och det har det gjort till största delen
    2022-04-08 Verifierad kund
    Seriöst företag med F-skatt och kollektivavtal för de anställda,
    innebärande bl a sociala avgifter.
    Korrekt bemötande vid kontakt, företaget försöker alltid uppfylla mina önskemål.
    Bra med fast månadsbetalning och att man kan spara icke utnyttjad tid.
    Jag har städning i hemmet 2 1/2 timme varannan vecka och kan lägga till tid när det behövs.
    En förutsättning att samma person städar varje gång. Tråkigt när en städare man trivs med slutar.
    bra städning, effektiv administration
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra kontakt och de löser eventuella problem snabbt.

Förväntningar var rent hus och det har dom gjort tack vare bra städerska.

Städning 2ggr /månad
    2022-04-07 Verifierad kund
    Supertrevlig personal med bra resultat på städningen! Fantastiskt snabb och flexibel service från kontoret också. Rekommenderas varmt!
    2022-04-07 Verifierad kund
    Jag har hemstäd av Vardagsfrid varannan vecka. Är framförallt mycket nöjd med städningen, men upplever också Vardagsfrid som ett seriöst företag som anstränger sig för att kunden ska bli nöjd.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Det fungerar väl och blir noggrant utfört med städning varannan vecka.
  • Hans L
    2022-04-05 Verifierad kund
    Företaget är bra. lär ut sin metodik till alla så det är bekvämt som kund.
    bra bemötande av företaget men ibland varierande engagemng av utförarna på plats. Men allt går att lösa och det går att byta om kemin inte stämmer mellan kund och utförare.

Vi har städning var 14 dag.
    2022-04-05 Verifierad kund
    punktlig och städar bra, lite fundersamhet med timbanken och hur jag ska lyckas tömma den som fönsterputsning
    2022-04-05 Verifierad kund
    Mycket bra städning varje gång!
    2022-04-05 Verifierad kund
    Möjlighet till kontakt med företaget per telefon har försämrats de senaste åren. Vill ha en "egen" kontaktperson och det namnet borde stå varje faktura.
    Förra sommaren avsade jag mig städning ett antal tillfällen. Men Vardagsfrid skickade personal fast jag inte önskade få städat pga av att vi skulle resa bort. Fick betala fakturorna och timmar lades i en timbank. Fick dock bra stöd då jag protesterade och kunde överlåta ett antal städtimmar till min dotter som bor i granne med mig.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd så länge jag kan få ha Veronique kvar som kommer till oss varannan vecka.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Alltid bra bemötande. Kollektivavtal. Bra städning. Städning hemma. Fönstertvätt. Sorstädning
    2022-04-05 Verifierad kund
    Alltid bemött på ett trevligt och professionellt sätt.
    Att få professionell städning av duktig personal och att företaget med jämna mellanrum följer upp det.
    Har veckostädning varannan vecka och storstädning minst en gång per år.
    Har, med några få undantag (som rättat till sig), alltid haft trevlig och professionell personal som verkar gör ett bra jobb.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Alltid nöjd med städningen. De har en väldigt tillmötesgående och flexibel kundtjänst.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Pålitliga, informerar tidigt om ändringar och alltid bra städning.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Alla vi har varit i kontakt med har alltid varit trevliga och professionella. Vi har städning varannan vecka och storstädning en gång om året. Vi har varit kunder i flera år och bara haft synpunkter på städningen ett par gånger under den tiden.
  • Christina H
    2022-04-04 Verifierad kund
    Har anlitat Vardagsfrid AB sedan flera år tillbaka och haft jätteduktig och välutbildad personal därifrån, som är anställda på bra villkor.De har städat mitt hem med jämna tidsmellanrum och jag har varje gång varit mycket nöjd med resultatet.Jag kan verkligen rekommendera Vardagsfri AB. Högsta betyg! / Christina H 👍🌸
    2022-04-04 Verifierad kund
    Jag uppskattar att de har kollektivavtal. Jag har fått intrycket att de behandlar sina anställda på ett bra sätt. Det är viktigt.
    Arbetet utförs alltid på bästa sätt. Att städa rätt är svårt. Vardagsfrid har verkligt professionella städare.
  • Christine J
    Proffsigt utfört.
    God kommunikation
    Enkelt och lätt för mig som kund.
  • Jean Paul W
    - Toppen
    - Helt och hållet
    - Städning hemma och på kontoret. Fick jag drömma skulle personalomsättningen vara mindre. Men ingen stor grej.
    Alltid trevligt bemött!
    Mina förväntningar var "ordentlig städning och genomgång av hela lägenheten: dammning, dammsugning, våttorskning etc."
    Alla städare hittills har levt upp till detta!
    Jag har "veckostädning" varannan vecka i 3 timmar och det
    funkar bra. En tråkig sak är dels att man aldrig kan vara riktigt säker på att få samma städerska varje gång, men det rår ju inte firman för -- en annan tråkig sak är att en del städerskor inte kan tala svenska bra -- men det är inte heller ert fel såklrt!
    Det som bekymrar mig mest är nog att det är såpass dyrt att anlita er -- har ni tänkt igenom om ni verkligen måste ta så pass mycket betalt?
    2022-04-04 Verifierad kund
    Trevlig och duktig personal. Snabb och proffsig kundtjänst.
    2022-04-03 Verifierad kund
    snabbt och vänligt bemötande. hemstädning och andra tjänster.
    Köper städ 2 gånger i månaden,
    Vårstädning och fönsterputs.
    Kontakten med företaget har hittills varit bra och det bästa är att jag har samma person som kommer och som utför ett bra jobb och att jag känner ett förtroende att kunna lämna mitt hem
    ta bort mig från ert register USEL STÄDNING
    2022-04-03 Verifierad kund
    bra städare, bra info. smidig hantering vid ändringar
  • Louise B
    2022-04-03 Verifierad kund
    Har varit kund i många år och är alltid nöjd.
    Dessutom känns det bra att veta att städarna har kollektivavtal och goda arbetsvillkor.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Själva städningen är till stor belåtenhet. Även kontakt med administrationen är helt ok
    Snabbt, informativt och lösningsorienterat
    2022-04-03 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd men kan inte förstå att det går åt 8trasor för en tvåa...ibland även 10 trasor. Det betyder att jag behöver tvätta i maskinen en extra gång mellan städningarna vilket inte är hållbarhetstänk.

Har även påpekat detta tidigare.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Utmärkt service. Vanligtvis väl fungerande städning med ordinarie personal. Saknar möjlighet att köpa de rengöringsmedel som städaren önskar från Vardagsfrid på internet eller i appen. Bra med timbanken.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Bra företag med snabb återkoppling. Rekommenderas.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Har alltid blivit bra bemött och om något varit fel så har jag omedelbart fått hjälp och mina önskemål tillgodosedda.
    Lätt att komma i kontakt med Vardagsfrid och snabba svar,
    Har bara goda erfarenheter.
    Bra bemötande. Svarade upp mot det jag önskade. Städtjänst
  • Mats I
    Proffesionellt, punktligt, personligt.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Hittills nöjd både med städ och tillgänglighet Fr vard frid.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Det blir ibland lite för ”automatiserat”. Jag föredrar en personlig kontakt där företaget lär känna sin kund. De försöker men det har blivit lite för mycket fel sedan Vardagsfrid köpte det bolag vi tidigare anlitade.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Professionellt. Privat städning. Mycket nöjd. Rekommenderas.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Städning 2 ggr/mån fungerar utmärkt. Lätt få kontakt vid behov. Tydliga avtalsvillkor. Tillmötesgående för att ordna om särskilda behov uppstår
    2022-04-02 Verifierad kund
    Min städerska är helt fantastiskt!!! Hon gör alltid det där lilla extra.
    Tacksam om ni hälsar både henne och hennes chef att jag är så nöjd!!!!
    Med vänlig hälsning,
    Hélène B
    2022-04-01 Verifierad kund
    Punktliga ,ordentliga, finfin städning. Vi är mycket nöjda.