Vardagsfrid AB

Rekommenderad hemstädning sedan 2012 har gjort Vardagsfrid till ett av Sveriges 10 största städbolag inom hemstädning. Checklistor med kundunika tillägg gör att hemstädningen blir personlig.
Vi städar ca 2500 hushåll per månad där varje kund har sin ordinarie städare i Stockholm, Västerås och Uppsala.

Läs våra omdömen på hemstäd från våra hemstädningskunder på reco samt på vår hemsida.

Vi är ett värderingslett bolag utifrån Respekt, Ansvar och Kvalitet. Vardagsfrids mission är att förbättra integrationen och de flesta medarbetarna får sitt första svenska jobb, på vardagsfrid med kollektivavtalad arbetsmijö där våra 37 nationaliteter pratar och lär sig bättre svenska. Våra kundlöften är:

- Kollektivavtal
- En ordinarie städare
- Vi pratar svenska

Team Lokalvård är specialister på Svanenmärkt kontorsstädning med kollektivavtal. Vardagsfrid är Auktoriserade Serviceentreprenörer genom ALMEGA.

Prova vår välrekommenderade hemstäd- och lokalvård så kommer du också vilja lämna en rekommendation som nedan.

Läs vad 648 kunder tycker om Vardagsfrid AB 2

2022-10-15 Verifierad kund
    Bra bemötande. Snabba svar när man smsar eller ringer företaget.
    Trevlig och rar städare som är lyhörd för mina behov. Samma städare alltid, jätteviktigt. Att personen kan tillräckligt bra svenska så att jag kan göra mig förstådd.
    Jag är nöjd så länge som ovanstående fungerar.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Jag beställde fönsterputs i maj. Det kom en ung man och putsade. Det blev bra.
    Samma dag städade en kvinna min lägenhet. En arbetsledare var med första gången. Den tjänsten har jag var fjärde vecka.
    Det har fungerat bra.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Vi är nöjda hittills ! Vi har städning 2 ggr månad.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Har en fantastisk hemstädning varannan vecka sedan flera år tillbaka.
    Dock inte varit lika nöjd med storstädningar där vår ordinarie inte varit med.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Bra bemötande väl utfört arbete
    2022-09-29 Verifierad kund
    Hemstäd. Jag är helt nöjd med arbetet.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Bra städning, bra kommunikation. Det känns även som att de är rättvisa mot sina anställda.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Jag har blivit bra bemött och jag har fått det jag förväntade mig.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Allt väl städningen utmärkt inga klagomål än så länge
    2022-09-27 Verifierad kund
    Sulhida är fantastiskt. Hon är noggrant, respektfull och väldigt duktig på att städa.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Jag blir alltid trevligt och hjälpsamt bemött, får bra städhjälp och allt funkar bra!
    2022-09-27 Verifierad kund
    Jättebra bemötande av både städerska och av de som svarar i telefon. Perfekt städning varannan vecka. Har även fönsterputsning som jag är jättenöjd med. Rekommenderar denna städfirma.
  • Britt R
    2022-09-25 Verifierad kund
    De som städar hos oss är väldigt bra men vi ogillar när de byts ut. Sjävklart accepterar vi 🦠
    Hej Britt,

Så roligt att ni är nöjda med Tamila och Comfort :) Det är självklart tråkigt när personalen slutar och det håller vi med om!
    2022-09-21 Verifierad kund
    Väldigt tillmötesgående och proffsiga i sitt bemötande! Känns välorganiserat försvarsspel och tryggt och personalen är väldigt trevlig och verkar trivas bra!
    Tack för er fina kommentar! Så roligt att ni upplever det vi vill förmedla och tycker är viktigt i företaget :) Vardagsfrid AB
    2022-09-16 Verifierad kund
    Bra, kom i tid.Allt funka bra.
    Storstädning.
    Tack för din kommentar Kjell! Kul att höra att ni är nöjda. Vardagsfrid AB
    2022-08-20 Verifierad kund
    Bemötandet är alltid top notch! De månar om sin personal och sina kunder. Städningen håller väldigt hög klass och vi vandrar som på moln varje gång vi kommer hem efter en städdag! Tack Vardagsfrid!
    Hej John,

Så roligt att höra! Jag ska se till att hälsa er städspecialist detta! Tack för er fina feedback :)
  • Bo S
    2022-08-18 Verifierad kund
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Kul att ni är nöjda med oss! Ska se till att meddela din städspecialist detta :) Vardagsfrid AB
    2022-08-08 Verifierad kund
    Mycket nöjd sen flera år tillbaka
    Vad roligt att höra! Ska se till att hälsa Hayat det med :) Vardagsfrid AB
    2022-07-28 Verifierad kund
    Helt ok. Det har blivit missförstånd ibland. Ordinarie städerskan är jättebra. Gillar inte riktigt vikarien -inte lika noggrann. En gång ko inte hjälpen - jag fick ringa och fråga var personen var. Det hette att det hade blivit problem.. en man meddelar alltid företaget och kunden vid akuta hinder.(Städaren meddelade itne heller företaget- de fick söka personen)
    Som sagt ordinarie städerskan är jättebra.

Har städ 1 gång per månad samt fönsterputs 2 ggr per år
    Hej Ida! Så kul att ni är nöjda med Loubna! Ska hälsa henne det.
    Tråkigt att det blivit så kring vikarie, det är något vi tar på stort allvar. Tack för återkopplingen kring detta, så kan vi jobba för att det inte ska ske igen genom bättre kommunikation mellan oss alla.
    2022-07-26 Verifierad kund
    Nonchalans. Tunnelseende avseende arbetsuppgifterna. Man gör vad man ska med stor möda.
    Tråkigt att höra att vi inte levererat den kvalitén som ni önskat. Vi tackar för er kritik och kommer självklart ta det vidare för att vi ska kunna förbättra oss i framtiden. Vardagsfrid AB
  • Katarina W
    2022-07-26 Verifierad kund
    Vänligt och korrekt bemötande. T ex råkade en anställd spräcka spishällen. Utan krångel ersattes den.
    Det är skönt att ha städhjälp men jag känner att antalet timmar är tilltaget i överkant. Jag reagerar dock mot att en städerska inte förstår att byta dammsugarpåse i tid. Jag diskuterade om detta med företaget och det är i princip kundens ansvar!
    Sammanfattningsvis är jag ganska nöjd, kanske mest för att jag köpt mig samvetsfrid!
    Roligt att ni fått bra bemötande, samt att ni upplevt att det gick smidigt när en sån tråkigt situation uppstod med sprickan. Vi tar alltid fullt ansvar ifall vi orsakat något.
    Jag kommer även tala med Leonora som är hos er om att hålla koll på dammsugarpåsen så att den byts när det är dags, det är självklart något vi ska kunna hålla efter :)
    2022-07-26 Verifierad kund
    Positiv upplevelse av Vardagsfrid. Vi har en fantastisk tjej som kommer till oss och städar och stryker. Vi har haft fönster putsning en gång och det har också varit toppen. Bra kommunikation med huvudkontoret om inställningar vid sjukdom, annan information etc. Mycket nöjd! Det enda som inte varit lika bra är när vi haft vikarier har vi inte varit lika nöjda - inte samma städ resultat och positiva bemötande. Finns förbättringspotential i den delen
    Tack för er fina feedback! Alltid lika roligt att höra att flera olika områden fungerar positivt.
    Gällande vikarie är det något vi i nuläget jobbar hårt med att förbättra, vi vill såklart att kvalitén ska vara kontinuerlig oavsett vem som är på plats!
    2022-07-24 Verifierad kund
    Vardagsfrid har en medarbetare som gör ett fantastiskt arbete! Hon är alltid glad, noggrann , punktlig och städar som ingen annan kan.
    Många stjärnor till Sadaf👌👌👏👏
    Jag håller med, Sadaf är en riktig stjärna! Jag ska se till att hälsa henne från dig :) Vardagsfrid AB
    2022-07-22 Verifierad kund
    vänd er till min syster i stället jag har flyttat från lägenheten. Det är hon som är uppdragsgivaren. Ni har hennes mejladress! Britt-Marie
    Vi har nu uppdaterat systemet så att vi alltid vänder oss till Kerstin i framtiden! Vardagsfrid AB
    2022-07-22 Verifierad kund
    Köpt veckostädning av bostad. I stort sett nöjd men skulle önska att det fanns större flexibilitet ang tider etc - t.ex. vore det bra om man kunde välja andra intervall än bara hela veckor om ni förstår vad jag menar. Man kan välja mellan 2 och 4 veckor men t.ex. inte 3, vilket vore en fördel!
    Mvh Charlotte Hasselström
    Tack för er feedback! Jag ska se till att ta det vidare till hela organisationen så att vi kan se över upplägget vid avtal, så att vi kan bemöta era behov ytterligare framöver :) Vardagsfrid AB
    2022-07-08 Verifierad kund
    Städar på olika sätt, ibland fuskstädas det.Överlag nöjd.
    Förstår! Det vill vi verkligen förbättra, så att det sker en kontinuitet i kvalitén. Jag talar med ansvarig arbetsledare så att vi kan följa upp det framöver. Vardagsfrid AB
    2022-07-07 Verifierad kund
    Korrekt och trevligt.
    Jag är nöjd.
    Städning en gång i månaden.
    Tack för er fina feedback! Alltid kul att höra :) Vardagsfrid AB
    2022-07-04 Verifierad kund
    Vid varje kontakt med Vardagsfrid har jag fått et ett gott bemötande.
    Förväntar mig att få ett bra städjobb utfört. Så har också varit fallet, när Lena hjälpt mig. Hon arbetar både snabbt och noggrant.
    Upplevelsen av Vardagsfrids insatser är på det hela taget god
    Fint att höra! Vad roligt för oss båda att kontakten mellan oss och er har varit god. Lena är en riktig stjärna, jag ska hälsa henne från dig :) Vardagsfrid AB
    2022-07-02 Verifierad kund
    Fungerar bra för mig. Lätt att göra ändringar och trevligt bemötande.
    Kul att höra! Tack för era fina ord :) Vardagsfrid AB
    2022-07-01 Verifierad kund
    Bra personal. Noggrann och lätt att ha att göra med. Punktlig.
    Det är roligt att höra! Det är målet. Jag ska hälsa er städspecialist det! Vardagsfrid AB
    2022-07-01 Verifierad kund
    Pålitliga, bra pris och servicenivå. Flexibla om man någon gång behöver byta tid
    Kul att höra! Vi vill alltid vara så tillmötesgående som möjligt, roligt att det märks :) Vardagsfrid AB
    2022-07-01 Verifierad kund
    Bra bemötande från företaget.
    Är nöjd med städningen var 4:e vecka.
    Tack för dina fina ord :) Ska hälsa er städspecialist May också! Vardagsfrid AB
    2022-07-01 Verifierad kund
    Underbar medarbetare fixar allt och lite till
    Fint att höra! Jag ska se till att hälsa Rozina det :) Vardagsfrid AB
    Tjänst: Städning.
    Förväntningar: rengöring av alla synliga ytor i samtliga rum.
    Min upplevelse: fungerar utmärkt!
    Så roligt att höra att städningen fungerar utmärkt! Jag ska hälsa Chanou det :) Vardagsfrid AB
    Ggggggggggfggggfghhhhhhhhhhggg
    Tack för ert betyg och roligt att ni är nöjda med oss! Vardagsfrid AB
    2022-06-30 Verifierad kund
    Alltid blivit väl vemött såväl per telefon och av de som städar. Hade önskat att få Lampor rengjorda. Har städning en gång per månad. Tycker priset börjar bli för högt.
    Så roligt att ni fått bra bemötande :)
    Vi kan absolut rengöra era lampor, däremot krävs det 2 personer på plats för att vi ska få städa på hög höjd för personalens säkerhet. Är ni intresserade av en storstädning bokar vi gärna ut det!
    2022-06-29 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Vardagsfrid generellt sett, både servicen och själva städningen. Det hänger mycket på vilken personal som kommer hem till just oss och när vi under en period inte var riktigt lika nöjda fick vi byta, därefter är vi lika nöjda igen!
    Vad roligt att höra! Ibland fungerar det inte med vissa personer tyvärr, så härligt att ni upplever att bytet skedde smidigt och att ni nu är nöjda :) Vardagsfrid AB
    2022-06-20 Verifierad kund
    Alltid service känsla i kontakt , flexibla och verkar behandla personalen mycket bra
    Tack för dina fina ord! Alltid lika roligt att höra att det vi tycker är viktigt når ut till kunderna :) Vardagsfrid AB
    2022-06-17 Verifierad kund
    Jag är mycket glad och nöjd över den hjälp jag får.
    Jag får samma person varje gång - vilket är ett stort plus. Skulle jag av någon anledning behöva byta ”hjälp” har jag bett kundservice meddela detta, så det inte blir en överraskning, när jag öppnar dörren.
    Vad roligt att ni är nöjda med Mariama, hon är en riktig stjärna!
    Vi är noggranna med att meddela om vikarie just för att ni ska känna er trygga :)
    2022-06-03 Verifierad kund
    Allt var mycket bra!
    Hade storstädning och fönster tvätt. Skall anlita dom igen för ny för ny omgång!
    Mycket nöjd !
    Kul att höra! Ni är så välkomna åter :) Vardagsfrid AB
    2022-05-27 Verifierad kund
    Min mamma Margit har aldrig haft städhjälp.Hon skulle haft flyttstäd men det blev inte av när lgh skulle renoveras. Hon är nu avliden i februari.
    Beklagar! Vi ser till att avregistrera er från systemet. Vardagsfrid AB
    2022-05-16 Verifierad kund
    Ok bemött det är hyfsat städat för det mesta. Tycker inte om att hon pratar dålig svenska och inte förstår allt jag säger
    Tack för bra samarbete - som du vet är vår mission att förbättra integrationen genom att vara goda förebilder. 98% av våra kollegor i fält är utrikesfödda och de konversationerna som görs i mötet med kund är guld värda. Tack vare svensk arbetsledning och samtal med kund förbättrar sig våra kollegors svenska varje vecka. Tack för att du är en integrationshjälte! Vardagsfrid AB
    2022-05-02 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med Vardagsfrid. Jag valde det för det verkade vara ordning och reda, de verkade ta hand om sin personal på ett bra sätt, bra system med arbetsledare, välorganiserat.Jag har blivit mycket väl bemött och har upplevt att de är flexibla. Så mina förväntningar har helt och hållet infriats. Den tjänst jag köpte var städning en gång i månaden och jag har också köpt en storstädning. och jag måste säga att jag nog aldrig har haft det så rent.
    Härligt att höra Olof! Mina kollegor läser rekommendationerna löpande och uppskattar feeback för att fortsätta utveckla sig själva och vår tjänst. Vardagsfrid AB
    2022-04-12 Verifierad kund
    Vi har hjälp med städning varannan vecka. Vi upplever att Vardagsfrid är flexibla och lyhörda för kundens behov.

De förväntningar vi har uppfylls på ett bra sätt.
    Hej Peter! Tack för era fina ord. Mycket roligt att ni är nöjda med städningen och oss på Vardagsfrid :) Vardagsfrid AB
    2022-04-12 Verifierad kund
    Städning var 4:de vecka + fönsterputs 2 ggr/per år. Hade förväntningar att det på fakturan bör stå när städningen ägt rum, inte mellan vissa datum. I övrigt är jag mycket nöjd med damen som kommer och städar 3 tim. 1 gång per månad. GLAD PÅSK!
    Jag förstår! Datumen som skrivs på fakturan är perioden vi fakturerar på, jag ska ta vidare till organisationen om vi kan hitta bättre sätt att förmedla datum i framtiden.
    Kul att ni är nöjda med Lena! Jag ska hälsa henne det :)
    2022-04-08 Verifierad kund
    Jag är nöjd med Vardagsfrid och särskilt med vår nuvarande städerska.
    Väl bemött.
    Hade förväntningen att allt skulle fungera och det har det gjort till största delen
    Vad roligt att höra! Sadaf är verkligen en stjärna, jag ska hälsa henne :) Vardagsfrid AB
    2022-04-08 Verifierad kund
    Seriöst företag med F-skatt och kollektivavtal för de anställda,
    innebärande bl a sociala avgifter.
    Korrekt bemötande vid kontakt, företaget försöker alltid uppfylla mina önskemål.
    Bra med fast månadsbetalning och att man kan spara icke utnyttjad tid.
    Jag har städning i hemmet 2 1/2 timme varannan vecka och kan lägga till tid när det behövs.
    En förutsättning att samma person städar varje gång. Tråkigt när en städare man trivs med slutar.
    Tack för er kommentar! Roligt att ni är nöjda med vår tjänst och personal :) Alltid tråkigt när någon slutar, vi hoppas ni blivit nöjda med den nya! Vardagsfrid AB
    bra städning, effektiv administration
    Så roligt att höra! Vi hoppas det fortsätter så:) Vardagsfrid AB
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra kontakt och de löser eventuella problem snabbt.

Förväntningar var rent hus och det har dom gjort tack vare bra städerska.

Städning 2ggr /månad
    Så roligt att höra! Jag ska se till att hälsa Supit att hon gör ett toppenjobb :) Vardagsfrid AB
    2022-04-07 Verifierad kund
    Supertrevlig personal med bra resultat på städningen! Fantastiskt snabb och flexibel service från kontoret också. Rekommenderas varmt!
    Så roligt att höra! Ser att ni fått en ny städspecialist som heter Peyman de senaste månaderna. Jag hoppas ni är nöjda med henne också! Vardagsfrid AB