Alla kategorier Energikonsult Skåne Malmö Värmia Syd AB

Värmia Syd AB

Östergatan 22, 211 25 Malmö — Visa karta

Energikonsulter nära Värmia Syd AB:

Stadiongatan 65, MALMÖ
Enspecta hjälper dig att sänka dina energikostnader, husbesiktningar och göra en... Läs mer ›
Björn M:
Bra service, proffsigt bemötande och kunnig kompetent personal. Kan varmt rekommenderas!

Läs vad 4 kunder tycker om Värmia Syd AB

• Mariusz r
    Mariusz r skrev om Värmia Syd AB
    Påstående är falska , Krister Pettersson är "Psykisk Sjuk person Krister Pettersson 19420408-4513 bor på Polgatan 52, 21611 Limhamn Varning för honom!!!
    Gamling har ingenting annat att göra , hans bolag går dåligt !
  • Frans a
    Frans a skrev om Värmia Syd AB
    Mariusz r gillar detta
  • Axel F
    Axel F skrev om Värmia Syd AB
    Varning för Värmia Syd!
    I vårt fall så funkade införsäljningen över förväntan, jag fick snabbt förtroende för honom, men det skulle snart ändras. Installationen tog tid och när den väl var klar så visade det sig att kompressorn i jordvärmepumpen aldrig stängde av. Dessutom var det stekhett i huset och det gick inte att sänka. Jag försökte då flera gånger få ägaren av Värmia Syd att komma till huset för att själv konstatera att något var fel, men det förnekade han flera gånger. När jag ringde med synligt nummer så svarade han inte, ringde jag med dolt nummer så svarade han. Seriöst. I vilket fall som helst så kom det till slut en montör som ställde sig och tittade på installationen och kunde konstatera efter 5 minuters tittande att allt var felmonterat. Klantskallarna hade satt returen från varmvattenberedarens mantel direkt ut i golvvärmeslingorna och trägolv ska aldrig ha högre värme i slingorna än ca 30 grader, istället fick de nu värme på mellan 45-50 grader. Klantskallarna kan mycket väl ha förstört vårt golv.
    Vidare så körde luftvärmeåtervinningsaggregatet sönder pga att de inte hade luftat jordslingorna. Klantigt så det förslår.
    Jag har ändå varit lyckligt lottad eftersom jag hade en besiktningsman på plats som underkände Värmia Syds installation, men inte tusan har de åtgärdat sina fel.
    Kort och gott: Spara dig själv en massa bekymmer genom att inte anlita Värmia Syd.
    Mariusz r, Heléne Ö gillar detta
  • Heléne Ö
    Heléne Ö skrev om Värmia Syd AB
    Installationen av värmesystem fungerade okej, men övrigt vvs-arbete lämnade med att önska! Dålig information mellan säljare och hantverkare, flera fel gjordes som dock rättades till efter påpekande, men det drog ut på tiden. Otroligt dåligt städat av hantverkarna. Det såg ut som ett bombnedslag under hela veckan de var här och när de lämnat.

Värmia tvekade inte att ta rejält betalt för ett extra moment som uppstod under arbetets gång. Två timmar + material för omkoppling av rör till en utkastare.

Från att ha känt oss trygga med att välja Värmia, har vi under resans gång börjat tvivla på allt de har gjort. Alltid lika tråkigt att göra stora affärer med en aktör som man inte känner förtroende för.
    Mariusz r, Axel F gillar detta

Östergatan 22, 211 25 Malmö