Nyss installerat, luftvärmepumpar och värmeberedare från Daikin. Kanon från första kontakt. Installationen super, och ett uppföljningssamtal några dagar efter för att se så allt va till belåtenhet och fungerar som det ska. Alla jag haft kontakt med har förklarat och gett tips när jag haft en fundering. 5/5 ⭐️

Värmis AB
3 omdömen om Värmis AB
Hej! Tack snälla för de fina orden. Hoppas du kommer att spara många sköna tusenlappar framöver och skulle det vara något så är du varmt välkommen att höra av dig :-)
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
Lämnade offert på installation av en Daikin luft-vatten värmepump hos min mor, 92 år gammal som har hus i Avesta kommun. Detta var år -2022. Senare kom de på att avståndet från Västerås var för långt. Ytterligare senare skulle de i allafall hjälpa till (enligt Daikins svenska huvudkontor) då jag köpt en pump från annat företag som saknade installatör. Men de hörde inte av sig som utlovat. Trots uppmaning från Daikin två gånger. Sammantaget är dessa inte att lita på.
Hej Hans! Jag har drivit Värmis i snart 20 år. Jag lever på att sälja värmepumpar. Har du funderat på om det fanns skäl till att inte sälja till dig? Jag har aldrig klivit av en affär tidigare så sluta svartmåla oss. Lycka till med att hitta någon som vill hjälpa dig
Installerade daikin bergvärmepump. Jag är jättenöjd! Bra pris, produkt, installation och service. Jag blev trevligt bemött och fick svar på alla frågor. Proffs!
Hej! Nu framgår det inte vem du är men tackar ödmjukast för omdömet. Vi jobbar på så gott vi kan och försöker utifrån vad vi själva anser att man kan förvänta sig att vara och bli bemött. Du är varmt välkommen åter om det skulle vara något, vad som helst :-)