Vi Värmer Sverige AB

Vi Värmer Sverige AB

Vi Värmer Sverige!

När du behöver hjälp med inköp, montering och service av värmepumpar finns vi här för att hjälpa dig.
Genom en målsättning om långa och bra kundrelationer kan du känna dig trygg med att arbetet genomförs med rätt inställning och riktigt bra kompetens. I slutändan handlar det om att det utförda arbetet ska vara dig till belåtenhet, vilket vi uppnår genom att jobba kostnadseffektivt och med stolthet.

Vi arbetar med olika typer av uppdrag. Både stora och små. Mot privatpersoner, fastighetsägare, kommuner och byggherrar. Främst handlar det om installationer och service av värmepumpar, vvs, el, ventilation och kyla. Vi erbjuder också rörmokare, elektriker m.m som kan hjälpa dig när du står inför andra projekt. Vi är ofta med även vid nyproduktion, nyinstallationer och ombyggnationer.

Eftersom vi alltid vill vara stolta över ett utfört arbete jobbar vi varje gång som om det vore ett referensobjekt. Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här och hör av dig om du har några frågor!

Läs vad 140 kunder tycker om Vi Värmer Sverige AB 2

2021-05-13
    Snabb respons från kundtjänst, både bokning och offert. Kunnig tekniker för underhåll.
    2021-05-13
    Har årlig service på vår.värmepump. det fungerar som det ska. Inga konstigheter. Förlänger förhoppningsvis pumpen livslängd.
    2021-05-12
    Service av Nibe bergvärmepump.
    Utmärkt.
    Företaget levde upp till våra förväntningar.
    Vi är mycket nöjda med servicen.
    Service av värmepump.
    Snabb, trevlig och korrekt behandling.
    Hej Mikael, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-12
    Köpte en Nibe f470. Borttagande av gammal pump, rening av luftkanaler samt inställning av ventilation samt nyinstallation. Märks att Ni har en bra stämning inom företaget och att Er personal trivs. En bra totalupplevelse.
    Hej Carl, tack så mycket för ditt omdöme! Extra roligt att du får det intrycket av oss som företag, din upplevelse är den vi vill att alla våra kunder ska få. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-12
    Årlig service av panna för bergvärme.
    Känns trevligt, kunnigt och tryggt.
    Hej Gunnar, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-11
    Köpte Luft/Vatten värmepump och är oerhört nöjd med hela processen. Vänligt och proffesionellt bemötande av alla involverade, och ifrån beslut till färdig installerat tog det 3 arbetsdagar. Dessutom var priset klart bättre än andra jag
    tog in offert ifrån vilket ger ett extra pluss i kanten.
    Stefan B
    Hej Stefan, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-11
    Jag har värmepump och köper löpande service och underhåll av företaget. Vi bokar service - kontrollbesök varje eller vart annat år. Servicetekniker Jocke som besöker oss är trevlig kompetent och avhjälper fel innan de uppstårl Jag är mycket nöjd med företaget och med Jocke.
    Hej Per, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
  • KAPILAN P
    2021-05-11
    Beställde luft/vatten värme till mitt hus( komplett installation) väldigt proffsigt och trevligt hantverkare gjorde ett kanon arbete
    Mycket prisvärd och väldigt nöjd
    Hej Kapilan, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-11
    Plus: Vi Värmer erbjuder sina kunder årliga serviceavtal (avläsning av koder och justering av värmepumpen vid behov)
    Minus: tar redan bra betalt för det men lägger dessutom på en administrationsavgift
    Hej Jean-Francois, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-10
    Service på bergvämeump som toppat pa driftstöring.
    Fick hjälp av en kunnig och serviceinriktad person som gav den hjälp jag efterfrågade och som fick vår anläggning att fungera på ett sätt som väl motsvarade alla mina förväntningar.
    Uno Jonsson.
    Hej Uno, tack så mycket för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    Hej Adina, tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-10
    Årlig kontroll och underhåll.
    Det känns tryggt med en pålitlig värmeleverantör!
    Hej Gösta, tack så mycket för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
  • Rolf W
    2021-05-10
    Snabbt, proffsigt och trevligt bemötandet
    Hej Rolf, tack så mycket för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-05-03
    pålitliga, trevliga, bra råd pålästa, bara gott att säga
    Hej Seija, tack så mycket för ditt fina omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-13
    Har aldrig blivit besviken på vi värmer sverige
    Hej Pamela, Tack för din feedback! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-12
    Årlig service. Inget att anmärka på. En del frågor angående tidigare jobb dök upp, något som borde vara enkelt för VVS att ta reda på eftersom det är VVS som servat pannan de senaste 10 åren.
    Hej Patrik, Tack för din feedback! Det stämmer att vi har historiken på din panna och tekniker ska kunna se den. Sen vet jag att det varit lite struligt med programmet vi använder och att tekniker vid tillfällen inte kunnat gå igenom historiken från mobilappen. Är det något du funderat på och inte fått svar på så ring in till kontoret och fråga, vi kan se jobb som gjorts hos dig sedan 2015. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-12
    Jag gillar Vi Värmer Sveriges tjänster. Jag gillar att få en årlig kontroll av vår bergvärme och gör olika jobb som rekommenderas. Vi har använt oss av VVS relativt länge sedan 2015 och gjort flera jobb med företaget.

Min känsla de sista gångerna är att personerna som kommer ut är helt nya, inte kan något utöver de de just skall titta på. Detta inger inget förtroende. Jag vill jämföra med hur bra servade vi blivit i början då Jocke kom ut till oss.

Att Vi värmer Sverige antingen växer så fort/ alternativt att Ni inte kan behålla bra personal och bara har en mängd nya personer är inte bra. Anställ gärna nya personer men lär upp dem. Det kan inte vara rimligt att det skall vara kunden som skall göra det.

Vi har nu de senaste gångerna haft personer som kommit ut som inte kunnat något utöver den minimala kontrollen som man gör av en fungerande bergvärme. En person som hade jobbat någon vecka på jobbet och en kille som behövde läsa instruktionsboken om allt och jobbade sjukt osäkert. Detta måste bli bättre, nu förstör Ni ett bra företag med oerfarna personer.
    Vänligen,
    Daniel Malmsäter
    daniel.malmsater@bequoted.com
    0765 - 681 350
    Hej Daniel, Tack för din recension och din utförliga feedback. Jag är ledsen att du fått det intrycket av tekniker som gjort underhållsservice hos dig, målet är såklart att ni som kunder ska känna trygghet med vår personal även vid enklare arbeten som service. Vi jobbar med att ständigt granska oss själva och utveckla där vi behöver. Därför försöker vi fråga så många av våra kunder som möjligt om vad ni tycker om oss och den här typen av feedback är jättebra för vår utvecklings skull. Vi har en väldigt låg personalomsättning, vi strävar efter att behålla vår personal och att utveckla istället för att avveckla. Vi håller på att se över våra rutiner kring utbildning och jag hoppas att vi vid nästa tillfälle kan ändra det intryck du fått senaste tiden. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-12
    Professionella och väldigt duktiga på att passa tider.
    Hej Håkan, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
  • Per G
    2021-04-11
    Motorskyddet på bergvärmepumpen brann upp på onsdagmorgonen dagen före Skärtorsdagen. Ringde för att försöka få hit en tekniker till efter Påsk, men det kom en redan inom en timme med rätt reservdel i högsta hugg. Han bytte den brunna komponenten och allt var klart 2h efter att jag ringt och vi kunde duscha varmt under påsken. Helt suverän service!
    Hej Per, Tack för din recension, och vad härligt att vi löste problemet på en gång, kan vi göra det så är det vad vi strävar efter! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-09
    Vid förra årets service 2020 på värmepumpen fick jag rekommendationen att tryckkärlet skulle bytas och jag önskade en prisuppgift på detta arbete. Vid årets service kom samma fråga upp och jag efterlyste en kostnadsuppgift på arbetet och jag har inte fått någon än. Förmodligen har företaget mycket att göra. Bemötandet av personalen har varit bra, men i nästa steg fungerar det inte.
    MVH
    Nils-Gunnar Sundkvist
    Hej Nils-Gunnar, Tack för din recension. Jag är ledsen att vi inte återkommit angående detta, förra året ser det ut som att servicen blev avbokad helt så om någon gjorde service och noterade att kärlet behövdes bytas då var det inte vi. Däremot ser jag att teknikern gjort en notering i årets serviceprotokoll att expansionskärlet behöver bytas, men inte att ärendet hamnat hos någon. Bra att du tog dig tid att skriva till oss. Jag skickar dig en offert per omgående. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-09
    Var både dags för underhållsservice samt (lite akut :-) påfyllnad av köldbärarvätska, och fanns en ledig tid redan nästa dag, så mycket smidigt få bådadera fixat på en gång av en både kompetent och trevlig servicetekniker.
    Hej Anders, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
  • Per H
    2021-04-09
    Service bergvärmepump. Professionellt arbete och trevligt bemötande.
    Hej Per, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-09
    De är lätta atgt få tag på, kommer på utsatt tid och utför ett bra jobb.
    Hej Elisabeth, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-08
    Alltid funkat utmärkt sedan vi installerade bergvärme 2009. Service av bästa slag!
    Mycket nöjd med denna firma.
    Hej Måna, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-07
    Ni gjorde allt för att hjälpa trots att ni.hade fullt upp o lite till, tom gav mig numret till en konkurrent/kollega.
    Anders fixade sen felet på ett bra sätt. Toppenkille!
    Hej Torbjörn, Tack för din recension! Jag hälsar Anders. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-07
    Har årlig service av Nibe värmepumpen, toppen service. Känns tryggt att vi har årliga service, slipper bekymmer med värmen.
    Hej Ulrika, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-07
    Håller tiden, vet vad de gör. Funkar utmärkt med service.
    Hej Magnus, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-06
    Årlig service. Fick inte tiden förrän dagen före. Vattentemperatur o värme i huset gick ner efter besöket vilket aldrig hänt tidigare.
    Hej Renee, Tack för din recension! Såklart ska vi skicka ut aviseringar i förväg, både med tid och förväntat pris för servicen, där såg vi ju efteråt att den mailadress vi haft sparat i ditt kundkort var inaktuell så det problemet hoppas jag är löst till nästa gång. Vad gäller temperaturen så är det jättekonstigt att pumpen betett sig så efter service då tekniker i regel inte brukar ändra på inställningar vid underhållsservice. Ni får ha uppsikt som vi sa i telefon och ringa om det skulle bli ett återkommande problem. Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-06
    Kund trevlig personal med bra kunskap
    Hej Thomas, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-05
    Service och byte av vissa slangar och växelventil i en bergvärmepump för värme och varmvatten. Bytet gjordes smidigt och montören bar på min begäran munskydd. Priset var överenskommet innan arbetet.
    Hej Staffan, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-05
    VI har sedan i Sept 2020 haft problem med värme och varmvatten. >Vi värmer Sverige var ute 3 ggr och efter att ha betalt räkningar på nästan 10´000.- är problemet ännu inte löst. Vi skrev säkert 3 ggr per email att vi väntar på besked och inget svar. Nu fick vi hit en kille till som fixade värmen och då skickar VVS ännu en räkning på nästan 10'000.- ! Vi har klagat både skriftligt och muntligt på telefon men ännu inte haft någon från ledningen som ringt oss som lovat. Vi är så otroligt besvikna. Allt som skrivs på websidan om kunden är viktigast osv kan vi verkligen inte ta på allvar. Vi väntar fortfarande på ett samtal om den senaste incidenten .. så så trist :( Familjen Backlund i Värmdö
    Hej Beatrice, Tack för ditt omdöme! Det har varit en svår felsökning hos er då värmepumpen var det misstänkta problemet i första skede men att det faktiska problemet satt i golvvärmen. Det var tidskrävande och har vi inget avtalat offertpris så fakturerar vi löpande timkostnad. Jag är med på att det blev för många fakturor, att vi borde väntat med att avsluta ärendet tills vi visste att det var klart och sedan gå igenom det arbete vi gjort innan fakturan skickades. Jag vet att du nu pratat med vår ekonomiavdelning och jag hoppas ni kom fram till en bra lösning samt att ni kommer ha det varmt och skönt nästa kallsäsong! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-04-05
    Praktiskt med serviceavtal på bergvärmepumpen, och den årliga servicen förlöpte effektivt och bra.
    Hej Rickard, Tack för din recension! Mvh Vi Värmer Sverige AB
  • Ian L
    2021-03-31
    Tryggt att ha regelbunden professionell årlig översyn.Det spar pengar och oro
    Hej Ian, Tack för ditt förtroende och ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-31
    Köpte service på bef. värmepanna som varit utan service sedan installationen för ca 10 år sedan. Som även den var köpt av Vi Värmer Sverige.
    Trevligt bemötande och inget gnäll att man slarvat med underhållet. Bara bra info för kommande underhåll.
    Hej Annelie, Tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-30
    Årlig service på bergvärmepump.
    Bra bemötande. Bra utförd service.
    Hej Anneli, Tack för ditt omdöme! Mvh Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-29
    Bergvärmepump
    Snabb handläggning Trevligt och professionellt bemötande
    Hej Gunnar, tack för din feedback! MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-27
    Bra pris, bra bemötande och väl utfört.
    Hej Anders, Tack för din feedback! MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-27
    Byte till NIBE bergvärmepump. Kunnig och trevlig säljare. Effektiva installatörer. Bra kundservice! Mycket nöjd!
    Hej Peter, Tack för din feedback! MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-27
    VP gick igång efter reparationen men den läcker vatten. Jag fick en offert för att byta men ni återkom alldrig med svaret på min fråga.

Dåligt!!

Jag har accepterat en annan leverantör.

Vänligen

Bengt Lundberg
    Hej Bengt, Jag ursäktar att du inte fick svar på din fråga, jag ber vår säljavdelning kontrollera varför du inte fick någon återkoppling på detta. MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-24
    rekommenderas Vi Värmer Sverige AB, god service och snabba lösning.
    Hej Michell, Tack för din feedback! MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-24
    Service av bergvärmepump. Fantastisk service och kunnande!
    Hej Christian, Tack för din feedback! MVH Vi Värmer Sverige AB
    2021-03-22
    Service av värmepanna , snabb och väldigt trevlig och bra service.
    2021-03-22
    Har bara haft goda erfarenheter av företagets tjänster och service!
    2021-03-22
    Väldigt bra arbetsplanering av rivning, el och rör.
    Mycket bra utfört jobb! Kan rekommenderas.
    2021-03-22
    Bra bemötande, pris och service vid byte av värmepump
    2021-03-22
    Trevligt och bra bemötande. Utförd service enl ök.
    2021-03-22
    Mycket nöjd med min service
    från företaget.
  • Doll G
    2021-03-19
    Hejsan
    Jag är mkt nöjd med beh av mitt jordvärmeagg det funkar
    jättebra nu
    allt gick fort o smidigt
    Hälsningar
    Doll-Britt
  • 2021-03-19
    Kunnig personal som snabbt löste problemet och gav bra råd om vår bergvärmepump.