Vi Värmer Sverige AB

Kontrollvägen 11, 126 79 Hägersten — Visa karta

Vi Värmer Sverige!

När du behöver hjälp med inköp, montering och service av värmepumpar finns vi här för att hjälpa dig.
Genom en målsättning om långa och bra kundrelationer kan du känna dig trygg med att arbetet genomförs med rätt inställning och riktigt bra kompetens. I slutändan handlar det om att det utförda arbetet ska vara dig till belåtenhet, vilket vi uppnår genom att jobba kostnadseffektivt och med stolthet.

Vi arbetar med olika typer av uppdrag. Både stora och små. Mot privatpersoner, fastighetsägare, kommuner och byggherrar. Främst handlar det om installationer och service av värmepumpar, vvs, el, ventilation och kyla. Vi erbjuder också rörmokare, elektriker m.m som kan hjälpa dig när du står inför andra projekt. Vi är ofta med även vid nyproduktion, nyinstallationer och ombyggnationer.

Eftersom vi alltid vill vara stolta över ett utfört arbete jobbar vi varje gång som om det vore ett referensobjekt. Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här och hör av dig om du har några frågor!
12:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 30 kunder tycker om Vi Värmer Sverige AB

• Gerhard J
    Gerhard J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Tack för rådgivning & konsultation gällande ett installations-uppdrag. Bra & snabb support & service. Mycket nöjd med deras kundbemötande! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi Värmer Sverige bytte vår Nibe 410 frånluftvärmepump till en ny Nibe 470 frånluftvärmepump. Vi är riktigt nöjda med leverans och genomförande, allt gick över förväntan och all personal gjorde ett mycket bra jobb och gav oss ett mycket vänligt bemötande. Läs mer
  • Krister J
    Krister J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Installation av bergvärme. Borraren var suverän blev lite spår i gräsmattan och lite smulat er. Röris bra installationen av pumpen gick bra. Kom i tid och allt sitter rakt och har fungerat jättebra. Sparar mycket pengar. Hel nöjd. Läs mer
  • Björn Å
    Björn Å skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Luftvärmepump, installation, Service på Nibe värmepanna.

Professionellt bemötande, tydliga rekommendationer vad som var bäst lämpat.

Nöjd med resultat. Läs mer
  • Hansi O
    Hansi O skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Kommer utan att jag ber om det, dvs behöver inte hålla koll. Byter datum och tid direkt det inte funkar.
    Och på plats snabbt och effektivt och trivsamt. Läs mer
  • Elin R
    Elin R skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vid årlig kundservice blev det fel, det var 28/5 och det är fortfarande inte ok.
    Michael Bergdahl är dock superbra! Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi har blivit mycket väl bemötta Läs mer
  • Jan J
    Jan J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Hjälpte mig med rörmokeri, kunniga, kom i tid, inga tilläggsersättningar. Läs mer
  • Samir S
    Samir S skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi Värmer Sverige installerade en luft/vatten värmepump i samband med att vår gamla el-panna kollapsat. Allt gick helt fantastiskt bra, vi fick snabbt en tillfällig varmvattensberedare, och sedan gick allt annat perfekt enligt tidsplan och alla olika fackmän som behövdes samarbetade problemfritt. Utöver att allt följde tidsplan så var alla personal väldigt trevliga, hjälpsamma och kunniga. Speciellt rörmokarna som fråga hur vill ville ha det och löste allt enligt önskemål. Vi är väldigt tacksamma för den hjälp vi fått och rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Snabb återkoppling
    Lyssnade på mina önskemål och föreslog en bra lösning.
    Bra information och projektgenomförande

Trevlig säljare! Läs mer
  • Brf Göken 28
    Brf Göken 28 skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Grymt bra service på alla sätt! Trevligt bemötande och snabb och proffsig service! - Per Läs mer
  • Christer E
    Christer E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bytte till bergvärme och allt gick smidigt
    Från start borrningen av värmehålet till slutbesiktnig
    Jag rekommenderar detta bolag Läs mer
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Väldigt bra service av duktig och kompetent personal. En trygg affär. Läs mer
  • Nils Rune W
    Nils Rune W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Den här gången bortmontering av luft-värmefläkt. Kort väntetid, snabb service, överkomligt pris. Tredje gången jag anlitar firman, har blivit lika nöjd varje gång. Läs mer
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag fick hjälp snabbt när jag fick problem med min bergvärmepump. Det visade sig att kompressorn hade gått så jag ville köpa en en ny pump.
    De var väldigt trevliga och kunniga och föreslog den bästa lösningen för mig. Installationen gick smärtfritt och jag fick svar på alla mina frågor. Läs mer
  • Sajad  M
    Sajad M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag har anlitat Vi Värmer Sverige vid tre tillfällen för installation av bergvärme. 2011, 2016 och 2017 i tre olika hus. Kan nämna att jag är otroligt nöjd med samtliga av deras åtaganden. Slutfakturan har varit exakt som offerten och arbetet har utförts enligt tidsplan. Personalen och hantverkarna har varit professionella.

Jag är Certifierad Entreprenadbesiktningsman, och sitter med i SBRs ( Svenska Byggingenjörers Riksförbund) expertgrupp för entreprenadbesiktningar, så en petigare och noggrannare kund och beställare än mig finns inte, och jag har granskat samtliga delar från borrning, VVS-arbeten, el-arbeten, egenkontroller, dokumentation m.m.

Jag kan varmt rekommenderar Vi Värmer Sverige, och att jag anlitat dem tre gånger säger sig självt.

Vänliga hälsningar

Sajad Mirkhalafi
    Av SP/RISE Certifierad Entreprenadbesiktningsman
    Medlem i SBR:s expertgrupp för entreprenadbesiktning
    Oberoende besiktningsman förordnad av Sveriges Handelskamrar Läs mer
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Mycket bra tillmötesgående av personalen gentemot kund under hela besluts processen i kombination med ett proffsigt intryck som inger förtroende vilket i sin tur skapar goda förutsättningar för ett köp. Läs mer
  • Johan N
    Johan N skrev om Vi Värmer Sverige AB
    I stort en mycket bra upplevelse. Jag har redan "raggat" en kund till åt er (min granne).

Dock slarvades det en del vi installationen. Man struntade i att lufta kylsidan pga att bultarna satt för hårt. Det gav mig problem då systemet bröt ned den 5/2. Läs mer
  • Annika A
    Annika A skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Snabbt, professionellt och mycket trevligt besök av Henrik från Vi värmer. Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bra service, trevlig personal, mycket nöjd! Läs mer
  • Ismet L
    Ismet L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag beställde genomgång av pannan utan att jag hade ett problem. Ren rutinkontroll. Något blev helt fel vid färsta besöket. Företaget tog genast tag i problemet, satte in de resurser som behövdes samt visade stor omsorg om mig som kund. Jag är också nöjd med att merkostnaderna togs av företaget utan krångel och diskussioner. Efter detta har jag mycket stort förtroende och kommer att anmita företaget framöver. Läs mer
  • Behnam M
    Behnam M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Hej
    Jag har haft bergvärme på vår gamla hus genom vi värmer Sverige AB
    Väldigt nöjd med företaget och allt jobb som de utförd
    Mvh fai Läs mer
  • Colin E
    Colin E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Hi, the telephone service was very good (with Janie) and the booking of engineer was very good... and he arrived on time.

The i think the engineer did a good job.. but i'm not really qualified to know that really

For the moment,i am happy to have a service agreement with you company

bw
    Colin Läs mer
  • Roozbeh M
    Roozbeh M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Mycket kompetent gäng som tar helhetsansvar. Anlitade vi värmer sverige ab gällande en bergvärmeinstallation som omvandlade mitt kalla hus till ett värmt och skönt hem där jag kan gå runt i tshirt och shorts. Läs mer
  • Tore L
    Tore L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Mycket bra bemötande med trevlig ordermottagare och en skicklig montör. Arbetet bestod i att byta påfyllnadskran till vår Luft/vatten-panna. En mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Hans Peter L
    Hans Peter L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Nibe bergvärme.
    Utmärkt leverans och bemötande Läs mer
  • Pierre D
    Pierre D skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bra utfört på alla sätt, oerhört tacksam för snabbt agerande och kunnig personal, dessutom trevliga. Rekommenderar gärna Läs mer
  • Julia S
    Julia S skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Kan absolut inte rekommendera Vi Värmer Sverige! Fick en ny bergvärmepump installerad men utan kontroll och utan finjustering som ledde till att den nya maskinen fungerade inte och huset blev iskallt (13 grader). Fick bara dumma svar och det verkade så att ingen känner sig ansvarig. Ett par dager senare fick vi en spolning av systemet och teknikern lämnade rummet helt smutsig. Var helt chockad när vi såg detta, skrev ett mejl men fick såklart ingen ursäkt. Dessutom fick vi en onödig pump till installerad utan kostnadsförslag. När vi försökte kontaktar de reagerade de inte alls och har helt slutat svara på mail. det verkar som ett mönster, såg tidigare inlägg från kunder som har upplevt nästan samma sak. Läs mer
  • Simon B
    Simon B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Borrning och installation av värmepumpen gick bra, men där slutar tyvärr det positiva. Pga. tidsmissar, leveranser som dök upp oannonserat och felbedömningar av en icke fungerande värmepump blev det merkostnader för oss på ca. 8.000:- vilket var helt omöjligt att diskutera med dem och nu har de helt slutat svara på mail. Ingen kundservice över huvud taget. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Så fruktansvärt dåliga! Varning! Det tog oss 1,5 år att få klart vår installation av bergvärmepump pga evigt strul med först borrning som blev försenad. Leveranser som dök upp oannonserat. En säljare och en projektledare (likaledes VD) som inte svarade på mejl eller telefon. Efter ca 18 månader fick vi VD att förstå att installationen inte var klar. Dvs att det saknades cirkulationspump och annat för att systemet skulle fungera. När det var klart så visade det sig vara fel på en ventil i pumpen. Det var visserligen inte deras fel men om de gjort en funktionstest efter installation så kanske de sett det. Vårt råd är att ni väljer en annan leverantör om ni funderar på bergvärme.
    //Anders Ruus Läs mer

Kontrollvägen 11, 126 79 Hägersten