Vi Värmer Sverige AB

Kontrollvägen 11, 126 79 Hägersten — Visa karta

Vi Värmer Sverige!

När du behöver hjälp med inköp, montering och service av värmepumpar finns vi här för att hjälpa dig.
Genom en målsättning om långa och bra kundrelationer kan du känna dig trygg med att arbetet genomförs med rätt inställning och riktigt bra kompetens. I slutändan handlar det om att det utförda arbetet ska vara dig till belåtenhet, vilket vi uppnår genom att jobba kostnadseffektivt och med stolthet.

Vi arbetar med olika typer av uppdrag. Både stora och små. Mot privatpersoner, fastighetsägare, kommuner och byggherrar. Främst handlar det om installationer och service av värmepumpar, vvs, el, ventilation och kyla. Vi erbjuder också rörmokare, elektriker m.m som kan hjälpa dig när du står inför andra projekt. Vi är ofta med även vid nyproduktion, nyinstallationer och ombyggnationer.

Eftersom vi alltid vill vara stolta över ett utfört arbete jobbar vi varje gång som om det vore ett referensobjekt. Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här och hör av dig om du har några frågor!
12:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 86 kunder tycker om Vi Värmer Sverige AB

• 2020-10-16

Kjell W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi köpte en ny bergvärmepump inkl installation. Hela installationen utfördes på ett utmärkt sätt och helt inom de överenskommelser vi gjort. Läs mer
  • 2020-09-09

Margaretha V skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bra råd och hjälp vid byte av kompressor på frånluftsvärmepump Nibe 360. Snabb hantering och mycket proffesionellt bemötande av alla inblandade. Vi kan verkligen rekommendera Vi Värmer!! Läs mer
  • 2020-09-02

Joakim A skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Beställde byte av bergvärmepump då den gamla brakade ihop i våras, trevligt bemötande från alla (säljare, rivare och installatörer)
    Kom på utsatta tider och lämnade rent och snyggt samt ett varmt hus:)
    Det enda jag behövde göra var bara att ordna fri väg samt tillträde. Läs mer
  • 2020-08-14

Marie-louise H skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Ja, jag skulle nog inte fungera som husägare utan stöd och hjälp från er. Jag är oerhört tacksam för all kontakt. Läs mer
  • BENGT H

2020-05-27

BENGT H skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Byte av elpanna.
    Välplanerat, snabbt och proffsigt jobb till attraktivt pris.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-18

Lennart P skrev om Vi Värmer Sverige AB
    -Årlig värmepumpservice.
    -Ett bra bemötande.
    -Service Ok, men ett problem kvarstår.
    Sammanfattning: OK! Läs mer
  • 2020-05-17

Yngve W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Sevice av värmepanna.

Allt OK.

Trevlig och kompetent serviceman. Läs mer
  • 2020-05-16

Jan-erik E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service av värmepump.
    Bra bemötande,
    men fakturan något högre än angivet pris i e-brevet om bokningen. Läs mer
    2020-05-18 Vi Värmer Sverige AB svarar Jan-erik E
    Hej Jan- Erik, så ska det inte vara, jag mailar dig en ny faktura som matchar det angivna priset.
  • 2020-05-10

Per Ö skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Snabb bokning av service. Proffsig tekniker. Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-05-09

Olle L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Installation av bergvärme och årlig service.
    De föreslog inte den billigaste lösningen, men rätt lösning och jag har nu ett system som har en mycket låg driftskostnad och har under 9 år inte haft en enda driftstörning. Läs mer

Bengt E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service av vår markvärme anläggning som vi köpte 2014. Det framstår som förnuftigt att serva en anläggning som spar en hel del energi Läs mer

Ingela B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag har i flera år, sen vi installerade bergvärme haft kontroll av pannan varje år. Proffsiga tekniker som ser till att pumpen funkar. Har inte haft något fel på pumpen ser vi installerade bergvärme 2011. Mkt nöjd Läs mer

Runar V skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Löpande underhåll m.m.

Bra bemötande. God återkoppling. Håller vad man lovar Läs mer

Erik N skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Årlig underhåll och service bergvärmepanna. Läs mer

Jörgen T skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Pålitligt och proffsigt. Det känns tryggt Läs mer
  • 2020-04-30

Curt J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Ni har skött vår Nibe från start.
    Ni gör det med den äran. Läs mer
  • 2020-04-27

Börje A skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Snabb handläggning. Noggrann och trevlig servicetekniker
    gjorde service av vår bergvärmepump.
    MVH
    Börje Läs mer
  • 2020-04-25

Jörgen W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bokat service och genomgång av värmepanna.
    Trevligt bemötande av servicemannen.
    Förväntning om kunskap om produkten uppfylldes.
    Mycket gott arbete av den som utförde arbetet. Läs mer
  • 2020-04-24

Peter S skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Dom söker upp sina gla kunder och erbjuder rabatterade Tjänster när dom har mindre jobb,, smart mycket smart och uppskattat.
    Mvh Peter Sandström Läs mer
  • 2020-04-20

Owe S skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Som vanligt bra service av bergvärmen, alltid bra bemötande och jag upplever det som tryggt att anlita Vi Värmer Sverige. Läs mer
  • 2020-04-19

Leif G skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi Värmer Sverige levererade och installerade vår bergvärmepump för många år sedan och sköter regelbundet service på den varje år. Vi är mycket nöjda med såväl produkten som service. Personalen är mycket serviceinriktad och alltid trevliga att ha kontakt med Läs mer
  • 2020-04-13

ANTON Å skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Tyvärr det sämsta företaget jag varit i kontakt med. Har aldrig blivit bemött på ett så nonchalant och otrevligt sätt. Vi Värmer skickade felaktiga fakturor i jämförelse med det avtal vi hade med dem. De lovade flertalet gånger att höra av sig när jag kontaktade dem men jag fick aldrig någon respons. Försökte hela tiden vara trevlig, korrekt och hänvisa till det avtal som fanns. Dock upplevde vi att Vi Värmer endast brydde sig om att tjäna pengar och inte att fokusera ett dugg på service. Det är bara att titta på vilka betyg som har blivit "insamlat av företaget" och vilka betyg som är "spontant omdöme" så förstår man. Läs mer
    2020-04-15 Vi Värmer Sverige AB svarar ANTON Å
    Hej Anton,

Nu pratar vi serviceavtalet som vi hade med den bostadsrättsförening där du sitter i styrelsen. Vi hade ett avtal som tecknades 2015 och som sades upp på vår begäran 2019. Dels sade vi upp avtalet för vi bad om uppdaterade kontaktuppgifter till er som faktiskt var ansvariga men aldrig fick det. Detta gjorde att vi aviserade fel personer när det var dags för service och teknikern inte kom in i pannrummet (alltså upprepade gånger stod tom en halv dag). Vi pratade med dig om det också, men inte heller du återkom. Vad jag kan se så har vi redan korrigerat de fakturor du ansåg var fel och dessutom inte tagit betalt alls för sista besöket vi var där, är det något mer du önskar från oss så är du välkommen att ringa eller maila igen.

Jag ber om ursäkt att vi inte skött oss enligt era förväntningar, det är tyvärr ömsesidigt, jag önskar er stort lycka till att hitta en aktör som bemöter era önskemål bättre i framtiden.

• 2020-04-09

Gunilla B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi får service på vår bergvärme varje år.
    Det är alltid tydlig information om när servicen ska utföras, lätt att nå företaget om man vill ändra tid eller fråga om något
    Den servicepersonal som utför uppdraget är effektiva, tar hänsyn, vänliga och mycket informativa omvad de gör och status på vår bergvärmeanläggning.
    Vi är mycket nöjda och servicen överträffar våra förväntningar.
    Vi kommer att fortsätta att ha service en gång om året och känner oss trygga att ha en seriös firma att ringa till om något fel skulle uppstå . Läs mer
  • 2020-04-06

Mikael J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service byte av fötter till fläkt
    Bra bemött
    Helt ok
    Bra att hålla tider Läs mer
  • 2020-04-01

Ampo H skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag är mycket nöjd med service och bemötande från Vi Värmer Sverige. Jag har serviceavtal med dem.
    En sak jag inte är nöjd med är att de har valt att meddela mig via e - post. Det vore OK om meddelanden, serviceavtal och faktura går att skriva ut på min skrivare. Min skrivare är OK och jag har nyligen satt i ny svart patron, men vid utskrift så blev bara adressen i överhuvudet läsbart. Den övriga texten var inte läsbar så jag var tvungen att ringa för att be om utskrift från dem via snigelposten. Jag skulle vilja att de skickar post via snigelposten nästa år el. utskriftbara meddelanden. Läs mer
    2020-04-01 Vi Värmer Sverige AB svarar Ampo H
    Hej Ampo, tack så mycket för din recension.

Jag har noterat att du önskar få dokumentation per brev framöver så hoppas jag att vi kan möta dina förväntningar även på den punkten i framtiden.

• 2020-03-30

Elisabeth W skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Min bergvärmepump stannade och ville inte starta om. Bad om tidigarelagd års-service (2 mån. framflyttad tid) och fick direkt hjälp.
    Snabb och bra service! Läs mer
  • 2020-03-30

HANNA L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    VARNING FÖR OSERIÖST FÖRETAG! Efter att jag har läst recensioner om detta bolag verkar vi inte vara de enda som har råkat ut för deras usla kundservice, diffusa fakturor följt av total tystnad och en inkassofaktura.

Installationen av bergvärmen fungerar - problemet med de uppkom efter installation då de skickade en faktura på ett jobb som de inte har utfört. Vi har vid flera tillfällen påtalat detta, vilket ha bemötts med radiotysnad eller en bortförklaring om att de agerar på uppgifter från underleverantör. De har alltså inte ens själva säkerställt om jobbet har utförts. Trots att vi bjudit in de vid ett flertal tillfällen att komma och peka ut detta osynliga jobb de menar sig ha utfört.

Unikt sällan har jag stött på så dålig kundservice som från vi värmer. Att de dessutom försöker lura oss på pengar gör mig extra irriterad. Det finns seriösa entreprenörer där ute som står för sina misstag - gör er själva en tjänst och välj någon av de istället. Läs mer
    2020-04-01 Vi Värmer Sverige AB svarar HANNA L
    Hej Hanna, tack för din recension, jag ber om ursäkt att det är upplevelsen ni fått av oss som företag.

Jag var inte bekant med ärendet sedan tidigare och har fått höra mig för med mina kollegor om vad det gäller.

Som jag förstår det så har borrarna behövt gå igenom en mur vid borrning och debiterat extra, vilket det också står ett förbehåll för i den offert ni fått "Kostnad för extern håltagare i grundmur av natursten, gjutbetong eller liknande hårda
    material tillkommer."

Min kollega som varit involverad i detta från innan kommer kontakta er vidare i ärendet.
  • 2020-03-28

Hans J skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag köpte luft/vatten värmepump och satte samtidigt in element för vattenburen värme i källaren Läs mer
  • 2020-03-28

Jony D skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bra Service och dem håller vad dem lovar, helt enkelt 5 Stjärnor!!!! Läs mer
  • 2020-03-27

Benny E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Lagning av trasig värme panna.
    Jag blev fantastiskt bra mottagen när jag kontaktade dom.
    Förväntningarna va höga, dom va så professionella när dom kom, så jag kände mig trygg.
    Otroligt trevliga, å professionella. Läs mer
  • 2020-03-26

Peter B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Utmärkt årlig service av bergvärmepumpen. Läs mer
  • 2020-03-13

Ulf G skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi köpte en luft-vattenvärmepump. Ett telefonsamtal och sedan kom försäljaren hem till oss och presenterade pamfletten av de möjliga produkterna. Proffsigt. Vi kom fram till en lämplig kombination: Nibe. Installationen gick mycket smärtfritt och snabbt. Mycket kompetenta installatörer. Trevliga människor. Vi fick mycket bra instruktioner hur anläggningar skall skötas. Allt har fungerat jättebra. Jag kan också avslöja att vår elförbrukning har sjunkit rejält. Vi är mycket nöjda med detta företag. Jag rekommenderar varmt företaget Vi Värmer Sverige AB.

Ulf Gedde, professor, KTH ( som bl. a. undervisar termodynamik och som skrivit en bok i ämnet (Essential classical thermodynamics, Springer Nature (2020); skriver detta eftersom värmepumpteorin ingår i min kurs/bok) Läs mer
    2020-03-16 Vi Värmer Sverige AB svarar Ulf G
    Hej Ulf, tack så mycket för du tagit dig tid att skriva denna utförliga rekommendation! Den lyste verkligen upp en i övrigt grå måndag.

• 2020-03-08

Lennart E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Alltid hög servicenivå och positiv attityd. Läs mer
  • 2020-02-04

SIGFRID E skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Måste tyvärr varna för att låta dem serva din värmepump. Som andra tidigare skrivit är de pigga på att skicka inkasso, men sämre på att laga. Efter att vi värmer Sverige misslyckats laga min pump tvingades de bolla vidare jobbet till Bromma energi som fixade felet snabbt och lätt och till ett rimligt pris. Däremot hotade vi värmer Sverige med inkasso för jobbet som faktiskt inte blev utfört. Läs mer
    2020-02-06 Vi Värmer Sverige AB svarar SIGFRID E
    Hej Sigfrid, vi känner tyvärr inte igen ditt ärende så jag kan inte kommentera det närmare. Jag ber om ursäkt ifall det blivit missförstånd oss emellan.

Är ditt ärende pågående nu? Du är välkommen att kontakta oss direkt om det fortsatt är problem så kan vi försöka lösa det.

Med vänlig hälsning Janie Nyström
  • 2020-01-29

Karin P skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vill ge en stor varning för att anlita detta företag! Som flera före mig skrivit är de trevliga och tillmötesgående TILLS något oförutsett inträffar. Då skiter de högaktningsfullt i alla möjliga konsumentregler och tvingande lagar samt skickar påminnelser på fakturor som är tvistiga. Extremt oprofessionellt! Läs mer
    2020-01-29 Vi Värmer Sverige AB svarar Karin P
    Hej Karin,
    Vi bytte kompressor i er värmepump för drygt tre år sedan, garantitiden både på material och den typen av jobb är två år. Nu har er kompressor skurit och ni vill reklamera arbetet. Vi anser inte att detta är en reklamation då vi inte kan bevisa att det varit fel på kompressorn från början.

Vi kontaktar dig vidare i ärendet.

Med vänlig hälsning Janie
    SIGFRID E gillar detta
  • 2019-12-11

Fredrik L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Bra service. Professionellt och kunnigt bemötande. Läs mer

Christer C skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Värmepanna NIBE
    Utmärkt bemötande och bra service! Läs mer

Inga-Britt B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Jag behövde hjälp med värmepannan och elementen och fläktarna.
    Fick hjälp med allt.
    Mycket nöjd med allt från samtalen för bokning och till de som kom och utförde arbetet.
    Stort tack Läs mer

Mårten K skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Mycket bra genomförd installation, Tyvärr inte så mycket utbildning av menyerna, och emballaget ligger fortfarande kvar.
    Väntar på en reservdel som skadades vid installatinen.
    I det stora hela är jag nöjd. Läs mer
    2019-12-09 Vi Värmer Sverige AB svarar Mårten K
    Hej Mårten, eftersom din pump är ny i sortimentet hade inte reservdelen hunnit komma in på lager hos Nibe ännu när vi beställde den. Det är beställt en frontplåt sedan ett par veckor tillbaka och så fort den kommer in till oss så ringer vi för att komma överens om en tid att byta ut den skadade, jag ursäktar att du fått vänta.

Jag noterar även att personen som utför bytet ska ta med sig kvarglömt emballage och visa dig menyerna om du inte själv redan listat ut dem.

Vänliga Hälsningar Janie

Per-Olof L skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service på vår bergvärme och injusteringar så pumpen gick bättre och tystare.
    Bra energioptimering
    Trevlig och mycket kunnig tekniker Läs mer
  • 2019-08-23

Claes M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Lyd ett gott råd: Ta någon annan.... Läs mer
  • 2019-08-12

Christofer H skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Installation flöt på bra men sen när man får problem blir det knepigt att få respons. Läs mer
  • 2019-07-12

Anders Å skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Professionellt bemötande och utförande. Hade höga förväntningar, men leveransen var ändå bättre. Läs mer
  • 2019-07-09

Björn H skrev om Vi Värmer Sverige AB
    De byte en varmvattenberedare i min villa.
    De kom punktligt på utsatt tid och utförde jobbet snabbt , proffsigt och dessutom städade han efter sig.
    👍🐻 Läs mer
  • Frederick Edwin Okumbusho B

2019-05-28

Frederick Edwin Okumbusho B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Det västa företag jag någonsin har varit i kontakt med.

De är
    Snabba, trevliga när man ringer eller mailar för att få hjälp.
    När det kommer till att något är problem
    med installationen så ignorerar de oss. Vi skickade en massa mail och ringde dem vääääldigt många gånger och blev totalt ignorerade. Det känns som personalen är piskade för de är trevliga och refererar till deras VD för att kontakta oss. VDn är initialt trevlig men tills problem dyker upp.

Jag rekommenderar verkligen inte dessa. OM det blir problem så kommer de inte hjälpa er. Ha allt per mail som
    Underlag ifall det blir en rättslig process.

Om nu kollar på tidigare omdöme så ser ni att detta är ett mönster som de håller på med.

Så glad att slippa dem. Läs mer
  • 2019-05-20

Ulrika M skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Beställt service av vår värmepanna då det gick ut för varmt vatten i radiatorerna. Fick snabbt svar från serviceansvarig, som var lätt att nå både via telefon och mejl.
    Smidigt att boka in tid för service och reparatören kom punktligt. Gav en tydlig förklaring till vad som var fel, och vad vi ska tänka på framöver vad gäller pannan.Har också fått snabbt svar då vi behövde en reparatörsrapport att bifoga anmälan till försäkringsbolaget.
    Allt har fungerat som det ska så vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-03-21

Sven B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service vp
    Trevligt bemötande såväl vid beställning som utförande
    Men, hur kommer Facebook (v g se nedan) in i ärendet? Jag vet inte så mycket vad Facebook är för något så jag trycker på ”Spara utan Facebook” och hoppas att det fungerar! Läs mer
  • Aleksander K

2019-03-21

Aleksander K skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Service på en värmepump.
    TREVLIG kille som dök upp, som KUNDE det han jobbar med.
    Prisvärt. Läs mer
  • Elisabeth A

2019-03-11

Elisabeth A skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Vi har haft kontakt med företaget ett flertal gånger och alltid blivit väl bemötta och fått fel och brister åtgärdat både snabbt och kostnadseffektivt.
    Både på kontoret och personal på plats visar att "man" är en viktig kund och blir behandlad därefter.

Innan vi hittade Vi värmer Sverige hade vi kontakt med andra företag som utgav sig för att kunna Nibe som är aktuellt i vårt fall, det slutade med att ingen åtgärd gjordes och vi fick bestrida fakturan.

Jag kan ge det bästa rekommendationer att anlita Vi värmer Sverige. Läs mer
  • Erik B

2019-03-11

Erik B skrev om Vi Värmer Sverige AB
    Kan rekomenderas.

Fick deras kontakt och rekomendation av NIBE efter enormt trassel med annan oseriös installatör av värmepanna.

Hjälpte till att färdigställa och korrigera felaktigt utförd installation utan att på något sätt skjorta up mig vilket de hade kunnat göra. Läs mer

Kontrollvägen 11, 126 79 Hägersten