Wasa Tandklinik

Välkommen till Wasa Tandklinik - Vi är din tandläkare i Stockholm City.

Vi är stolta över att få titulera oss Årets Tandvårdsföretag - utsedda av Privattandläkarna.
På Wasa Tandklinik arbetar vi ständigt för att leverera högsta möjliga kvalité för våra patienter med hjälp av god kunskap och modern teknologi. Vi erbjuder en rad olika behandlingar såsom Tandlossning, Tandblekning, Tandimplantat, Estetisk tandvård, Käkledsbesvär, Guidad kirurgi och Rotfyllning. Du är varmt välkommen att ringa oss för en kostnadsfri konsultation. Ingen remiss behövs för tidsbokning hos oss.

Läs vad 133 kunder tycker om Wasa Tandklinik 2

2021-12-16 Insamlad av företaget
    Otroligt professionellt! Alla mycket vänliga. Verkade även vara mycket bra stämning mellan personalen.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Snabb o professionell hjälp
    hos tandläkare som jag går i snart i 15 år.
    Byte av kronan.
  • Martine R
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Trygg, hjälpsam och engagerade personal på alla nivåer, från receptionen till specialisten. Maryam Pourmousa visar prov på lyhördhet, hög kompetens och stor professionalism. Jag kan varmt rekommendera Wasa Tandklinik!
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och skicklig personal! Jag har gått till Wasa Tandklinik i många år och alltid fått utomordentlig vård. Rekommenderas å det varmaste!
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Best dental service, professional, very satisfied
  • 2021-11-17 Insamlad av företaget
    Har blivit trevligt och professionellt bemött.
    Behandlingen håller hög kvalitet och resultatet har blivit högre än förväntat.
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Jag har fått ett toppenbemötande av så professionell och inkännande personal. Allt från första mötet i receptionen till alla mina behandlingar i samband med ett tandimplantat.
    Min Tandsköterska som lyckades ta bort all oro med ett mjukt handlag och bra bemötande. Tandläkaren som gjorde ett proffs jobb.
    Kan bara varmt rekommendera Wasa tandklinik
    2021-06-29 Insamlad av företaget
    Proffsiga.
    Jag känner mig trygg.
    Har dragit ut tänder, skall få protes.
    2021-06-24 Insamlad av företaget
    Alltid bemöt med vänlighet och ett leende.
    Minns förväntningar var att få bästa möjliga hjälp med mitt problem och det fick jag.
    Jag fick ta ut en tand,förstärka käkbenet, rensa tänderna och till slut även opereras för parandotit och allt gick faktiskt bra.
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Engagerat och noggrant. Känns väldigt proffsigt men även med tålamod, empati och personligt bemötande.
    2021-06-21 Insamlad av företaget
    Jag fick toppenhjälp av Maryam och jag är otroooligt tacksam för det.
    2021-06-19 Insamlad av företaget
    trevligt bemötande
    kompetent behandling
    duktig tandhygienist
    köpte tandborste o mellanrumsbortar
    fräscha lokaler

Lite för litet väntrum
    2021-04-14 Insamlad av företaget
    Alla är trevliga och man känner sig alltid väl bemött och i trygga händer. Jag har satt in ett implantat och gjort undersökning. Marjam är ett proffs och likaså alla hennes kollegor!
  • 2021-04-13 Insamlad av företaget
    På Wasa Tandkliniken har jag gjort en krona på en framtand efter en rofyllning. Samtidigt har jag tagit bort en visdomstand. Min upplevelse är mycket positiv. Personalen skötte sitt jobb på ett mycket professionellt sätt. Service var underbar, lättsam kommunikation och beskrivning av varje steg man gjorde så att kunden skulle vara medveten om vad som görs och hur det kan kännas. Det är viktigt att en patient är involverad i processen också. Jag var väl bemött från början till slut av behandlingen och mycket nöjd med resultatet.
    2021-02-25 Insamlad av företaget
    Utmärkt service. Utmärkt personal. Kliniken får allra högsta betyg.
    2021-02-14 Insamlad av företaget
    Tandläkaren akut tid mycket snabbare och mycket bra..
    Mycket professionella tjänster
    Jag är nöjd och trygg.
    Tack på förhand
  • TALAR C
    2021-01-18 Insamlad av företaget
    Trevliga och ödmjuka människor som kan sitt . Dr.Mats du är så fantastisk professionell och skicklig och man kan lita på . Lena Tandhygienist såå trevlig och duktig och Marie Receptionist trevlig och väldigt bra bemötande . Rekommenderas varmt ! 👍
    2021-01-11 Insamlad av företaget
    Bra att bli uppringd för tidsbokning
    Grundlig och noggrann tandrengöring och borttag av plack
    Trygg med medicinska bedömning om tänder och munhälsa
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande och helhetsupplevelse!
    2020-12-11 Insamlad av företaget
    Betyget är helhetsintrycket. Bra utrustning och bra genomförda åtgärder men kundbemötande var under all kritik. Fyrkantiga och inte ett dugg smidiga.
  • Leif B
    2020-12-07 Insamlad av företaget
    Undersökning utförd av Maryam Pourmousa. Underbart bemött även av receptionisten.
    Pga min tandläkarskräck förväntade jag mig 100 % kommunicerande och lyhördhet för mina önskemål vilket uppfylldes till 100 %
    En behaglig upplevelse med kompetent personal som lyssnar och är lyhörda gentemot patienten - top noch!
    2020-11-04 Insamlad av företaget
    Vänlighet i receptionen - Professionalism i stolen, rakt igenom mycket bra !
  • Mahnaz R
    2020-10-15 Insamlad av företaget
    Jag har varit hos både Mats och Maryam; mycket duktiga och trevliga tandläkare respektive specialist tandläkare.
    Behandlingar/ operationen gjordes tidseffektivt och förklarades väl.
    Alla personal är trevliga och man känner sig välkommen och Välomhändertagen. Jag rekommenderar Wasa Tandkliniken hjärtligt!
    2020-10-14 Insamlad av företaget
    Jag gjorde tandimplantat.
    Mycket kunnig personal och man blir väl omhändertagen och väl bemött.
    2020-10-06 Insamlad av företaget
    Rengöring mellan och runtom tänder och tandkött, lagning av tand.
    Ett mycket trevligt bemötande från samtliga av de personer jag träffande på Wasa Tandklink.
    De var professionella och omtänksamma och leverade utöver mina förväntningar.

Sammanfattningsvis så blir betyget 5 av 5 möjliga.
  • Elin G
    2020-10-05 Insamlad av företaget
    Jag är extremt nöjd med den service jag fick från Wasa Tandklinik. Personligen lider jag av en kraftig tandläkarskräck. Men personalen var väldigt trevliga, förstående och försiktiga samtidigt som de jobbade effektivt. De gjorde allt i sin makt för att jag skulle känna mig trygg. Stort tack!
    2020-09-15 Insamlad av företaget
    Stans bästa tandläkarteam! Oerhört professionella och bra bemötande.
    2020-08-19 Insamlad av företaget
    Super nöjd med Maryam.
    Hade flera behandlingar och var nöjd vid varje besök.
    2020-08-10 Insamlad av företaget
    Jag var inne för en undersökning och för att ta bort tandsten och laga en tand. Utföranden var jätte bra med skickliga tandläkare och tandhygienister.
    Min upplevelse är är att Wasa tandklinik har vänliga och trevliga medarbetare. Bra bemötande och omhändertagande. Jag kan varmt rekommendera Wasa tandklinik.
    2020-07-03 Insamlad av företaget
    Fantastiskt att bli omhändertagen på ett så proffesionellt sätt. Från start till avslut, em op där jag kände mig trygg från början till slut. Underbar personal, som en del av familjen. 🤗
    2020-07-01 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och trevligt bemötande.
  • Dan A
    2020-06-30 Insamlad av företaget
    Utmärkt service. Har bara goda erfarenheter.
  • 2020-06-18 Insamlad av företaget
    Har stor tand rädsla.
    Väldigt fint bemötande.
    Snäll personal inkl. Receptionisten
  • 2020-06-02 Insamlad av företaget
    Extremt professionella i dess fulla bemärkelse.
    Genuint trevligt bemötande och en förstklassig klinik.
    De har mina allra bästa rekommendationer.
    2020-05-28 Insamlad av företaget
    Väldigt vänligt bemötande av Marie i receptionen. Supernöjd med min tandläkare Mats. Lagade hål, fick laserbehandling.
    2020-05-15 Insamlad av företaget
    Alltid trevligt bemötande och tydliga svar. Sen är väl tyvärr prisbilden på tandvårdstjänster väldigt hög (innan försäkring kickar in).
    2020-05-12 Insamlad av företaget
    Super proffsiga och trevliga. I framkant med teknik. Bland annat använder dom laser vilket jag upplevde mycket mindre obehag av. Dom har städat upp många av mina gamla tanläkares slav och misslyckande. Rekommenderas verkligen!
    2020-03-14 Insamlad av företaget
    Snabbt och proffsigt bemötande av trevlig och proffsig personal. Man känner sig väl omhändertagen.
    2020-03-12 Insamlad av företaget
    De är professionella, kompetenta , pålitlga och mycket trevliga!
    2020-03-06 Insamlad av företaget
    Vänliga. Lugnande. Mycket proffsiga. Seriösa.
    2019-11-29 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk tandvård och tandläkare!
  • Birgitta D
    2019-11-11 Insamlad av företaget
    Noggrann undersökning idag.
    Nöjd med 3 implantat för 5 år sedan.
    Proffesionellt bemötande
    Tack
    2019-11-09 Insamlad av företaget
    Jag besökte en Tandhygenist. Jag blev bra bemött.
  • Ulf J
    2019-11-07 Insamlad av företaget
    Bra flöde och bra maskiner med bra folk bakom ratten. Mycket proffesionelt.
    2019-10-11 Spontant omdöme
    Sämsta tandläkarmottagning jag har varit på, känner mig otroligt lurad.

Jag var på Wasa tandklinik i januari för en undersökning, fick då beskedet att samtliga mina tidigare lagningar var gamla och behövde bytas ut (vilket man enligt kliniken behöver göra efter 5 år) vilket totalt, inklusive undersökning och borttagning av tandsten, skulle kosta mer än 10 000. De hade en ledig tid samma dag hos tandhygienist för att ta bort tandsten vilket jag då bokade in mig på, under denna undersökning frågade hygienisten mig om jag ville ha tips på vad man kan tänka på när man tar hand om sina tänder, jag svarade då ja för att inte verka otrevlig och fick enkla tips på hur man kan vinkla tandborsten/använda tandtråd/inte skölja med vatten efter borstning etc. Det vill säga enkla tips som jag tror de allra flesta hört ett flertal ggr. När jag efter undersökningen kollade på mitt kvitto då jag tyckte det hade blivit dyrt så ser jag att de tagit betalt för tipsen jag fått, 495kr. För tips jag aldrig efterfrågat. Kände mig lurad då jag aldrig efterfrågat tips utan endast bokat in mig för borttagning av tandsten och hörde av mig till kliniken, fick aldrig någon respons och bokade därför av mina kommande lagningar som jag hade inbokat.

Var nu hos en annan tandläkare för en ny undersökning, berättade inte vad den tidigare tandläkaren hade sagt, och fick nu beskedet att jag hade jättefina tänder där de rekommenderade lagning på en(!) av mina tidigare lagningar då denna börjat gå sönder. De sa även att jag hade ett flertal äldre lagningar, men dessa behöver man inte göra något med innan de börjar gå sönder/är gamla. Total kostnad hos min nya tandläkare för lagning inklusive undersökning är 2600kr, i det ingick även tips :)

Kommer aldrig gå tillbaka till Wasa tandklinik och för er som går dit rekommenderar jag att ni granskar kostnadsuppskattningarna noga och frågar vad varje punkt innebär så ni inte, liksom jag, går därifrån lurade.
    Hej Karin,
    Det är tråkigt att läsa att du upplevde det så.
    Enligt försäkringskassans regler ska vi ta betalt för våra informationer och instruktioner. Även om de upplevs som enkla är de mycket viktiga för munhälsan. Genom att vi lägger in åtgärder (tillstånd) för information och instruktion får du bättre ersättning för dina senare behandlingar. Det gör att högkostnadsskyddet hos försäkringskassan går upp. Det är enligt reglerna från försäkringskassan.
    Här på Wasa Tandklinik ställer vi stora krav på kvalitéten på våra diagnostiska metoder och behandlingar för att erbjuda våra patienter den bästa tandvården. Våra terapiplaneringar grundar sig alltid på noggranna undersökningar.
    Vi kan inte kommentera enstaka patientfall här pga sekretesskäl men vi vill gärna att du kontaktar oss för att få svar på dina frågor.
    Vi är tacksamma för dina synpunkter och ska tänka på det i fortsättningen.

Specialisttandläkare
    Maryam Pourmousa
    2019-09-26 Insamlad av företaget
    jag kom till tandkliniken för min årliga rutinkontroll av min tandstatus. Bemötandet på kliniken var som vanligt varmt och mycket proffesionelt! Kan varmt rekomendera Wasa tanklinik, där jag känner mig trygg. Stor kompetens och proffesion i företaget
  • Mikael B
    2019-09-02 Spontant omdöme
    Hanverket klarar de säkert alldeles utmärk, tyvärr saknar de social förmåga och kompetens att ta hand om barn, därav det lägre betyget.
    Hej,
    Tack för dina synpunkter, vi tar till oss kritiken. Vi är glada att behandlingen har gått bra.
  • 2019-08-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande utav synnerligen proffsig personal!
    //Arne Rosenberg
    2019-08-22 Insamlad av företaget
    Omtänksamhet, alltid klara att göra det som passar best, riktigt kunnande. Mycket nöjd med sättet och resultat
    2019-08-21 Insamlad av företaget
    Oerhört bra bemötande och kunnig personal som alltid! Var där på min årliga kontroll och tandläkaren var lika trevlig som alltid. Han berättade vad han gjorde och såg hela tiden till att jag var bekväm. Rekommenderar starkt till att boka nästa besök hos Wasa Tandklinik!