Wasa Tandklinik

Tegnérgatan 8 BV, 113 58 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Wasa Tandklinik - Vi är din tandläkare i Stockholm City.

Vi är stolta över att få titulera oss Årets Tandvårdsföretag - utsedda av Privattandläkarna.
På Wasa Tandklinik arbetar vi ständigt för att leverera högsta möjliga kvalité för våra patienter med hjälp av god kunskap och modern teknologi. Vi erbjuder en rad olika behandlingar såsom Tandlossning, Tandblekning, Tandimplantat, Estetisk tandvård, Käkledsbesvär, Guidad kirurgi och Rotfyllning. Du är varmt välkommen att ringa oss för en kostnadsfri konsultation. Ingen remiss behövs för tidsbokning hos oss.
Mån-Tis: 08:00-17:00
Ons: 08:00-16:00
Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 93 kunder tycker om Wasa Tandklinik

• 2019-11-29

Tiina S skrev om Wasa Tandklinik
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk tandvård och tandläkare! Läs mer
  • Birgitta D

2019-11-11

Birgitta D skrev om Wasa Tandklinik
    Noggrann undersökning idag.
    Nöjd med 3 implantat för 5 år sedan.
    Proffesionellt bemötande
    Tack Läs mer
  • 2019-11-09

Carola U skrev om Wasa Tandklinik
    Jag besökte en Tandhygenist. Jag blev bra bemött. Läs mer
  • Ulf J

2019-11-07

Ulf J skrev om Wasa Tandklinik
    Bra flöde och bra maskiner med bra folk bakom ratten. Mycket proffesionelt. Läs mer
  • 2019-10-11

Karin N skrev om Wasa Tandklinik
    Sämsta tandläkarmottagning jag har varit på, känner mig otroligt lurad.

Jag var på Wasa tandklinik i januari för en undersökning, fick då beskedet att samtliga mina tidigare lagningar var gamla och behövde bytas ut (vilket man enligt kliniken behöver göra efter 5 år) vilket totalt, inklusive undersökning och borttagning av tandsten, skulle kosta mer än 10 000. De hade en ledig tid samma dag hos tandhygienist för att ta bort tandsten vilket jag då bokade in mig på, under denna undersökning frågade hygienisten mig om jag ville ha tips på vad man kan tänka på när man tar hand om sina tänder, jag svarade då ja för att inte verka otrevlig och fick enkla tips på hur man kan vinkla tandborsten/använda tandtråd/inte skölja med vatten efter borstning etc. Det vill säga enkla tips som jag tror de allra flesta hört ett flertal ggr. När jag efter undersökningen kollade på mitt kvitto då jag tyckte det hade blivit dyrt så ser jag att de tagit betalt för tipsen jag fått, 495kr. För tips jag aldrig efterfrågat. Kände mig lurad då jag aldrig efterfrågat tips utan endast bokat in mig för borttagning av tandsten och hörde av mig till kliniken, fick aldrig någon respons och bokade därför av mina kommande lagningar som jag hade inbokat.

Var nu hos en annan tandläkare för en ny undersökning, berättade inte vad den tidigare tandläkaren hade sagt, och fick nu beskedet att jag hade jättefina tänder där de rekommenderade lagning på en(!) av mina tidigare lagningar då denna börjat gå sönder. De sa även att jag hade ett flertal äldre lagningar, men dessa behöver man inte göra något med innan de börjar gå sönder/är gamla. Total kostnad hos min nya tandläkare för lagning inklusive undersökning är 2600kr, i det ingick även tips :)

Kommer aldrig gå tillbaka till Wasa tandklinik och för er som går dit rekommenderar jag att ni granskar kostnadsuppskattningarna noga och frågar vad varje punkt innebär så ni inte, liksom jag, går därifrån lurade. Läs mer
    2019-10-11 Maryam P svarar Karin N
    Hej Karin,
    Det är tråkigt att läsa att du upplevde det så.
    Enligt försäkringskassans regler ska vi ta betalt för våra informationer och instruktioner. Även om de upplevs som enkla är de mycket viktiga för munhälsan. Genom att vi lägger in åtgärder (tillstånd) för information och instruktion får du bättre ersättning för dina senare behandlingar. Det gör att högkostnadsskyddet hos försäkringskassan går upp. Det är enligt reglerna från försäkringskassan.
    Här på Wasa Tandklinik ställer vi stora krav på kvalitéten på våra diagnostiska metoder och behandlingar för att erbjuda våra patienter den bästa tandvården. Våra terapiplaneringar grundar sig alltid på noggranna undersökningar.
    Vi kan inte kommentera enstaka patientfall här pga sekretesskäl men vi vill gärna att du kontaktar oss för att få svar på dina frågor.
    Vi är tacksamma för dina synpunkter och ska tänka på det i fortsättningen.

Wasa Tandklinik
    Specialisttandläkare
    Maryam Pourmousa
  • 2019-09-26

Sigvard P skrev om Wasa Tandklinik
    jag kom till tandkliniken för min årliga rutinkontroll av min tandstatus. Bemötandet på kliniken var som vanligt varmt och mycket proffesionelt! Kan varmt rekomendera Wasa tanklinik, där jag känner mig trygg. Stor kompetens och proffesion i företaget Läs mer
  • Mikael B

2019-09-02

Mikael B skrev om Wasa Tandklinik
    Hanverket klarar de säkert alldeles utmärk, tyvärr saknar de social förmåga och kompetens att ta hand om barn, därav det lägre betyget. Läs mer
    2019-09-02 Maryam P svarar Mikael B
    Hej,
    Tack för dina synpunkter, vi tar till oss kritiken. Vi är glada att behandlingen har gått bra.
  • 2019-08-22

Arne lennart R skrev om Wasa Tandklinik
    Trevligt bemötande utav synnerligen proffsig personal!
    //Arne Rosenberg Läs mer
  • 2019-08-22

Arturo C skrev om Wasa Tandklinik
    Omtänksamhet, alltid klara att göra det som passar best, riktigt kunnande. Mycket nöjd med sättet och resultat Läs mer

Robin N skrev om Wasa Tandklinik
    Oerhört bra bemötande och kunnig personal som alltid! Var där på min årliga kontroll och tandläkaren var lika trevlig som alltid. Han berättade vad han gjorde och såg hela tiden till att jag var bekväm. Rekommenderar starkt till att boka nästa besök hos Wasa Tandklinik! Läs mer

Gunilla D skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Över förväntan jag är mycket nöjd Läs mer

Mattias O skrev om Wasa Tandklinik
    Trevlig omhändertagande personal, professionellt intryck Läs mer
  • 2019-08-20

Tobias L skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Alltid väldigt trevliga och extremt professionella! Gör alltid det lilla extra, och skulle rekommendera alla att byta till Wasa! Läs mer
  • 2019-08-19

Fredrik B skrev om Wasa Tandklinik
    Hej,
    Jag tycker att Wasa tandklinik är alldeles utmärkt. Trevigt bemötande, professionell behandling och en känsla av att vara omhändertagen. Att vi tillsammans har en plan för hur min tandvård ska skötas på bästa sätt (med beaktande av såväl tandvårdsaspekter men även den ekonomiska biten). Det som gör att jag inte sätter absolut toppbetyg är att jag tycker att informationen om kostnader kunde vara bättre och tydligare. Vid mitt första besök fick jag en prisuppgift om vad undersökningen skulle kosta. När jag skulle betala var summan högre. När jag vid ett senare besök får reda på att jag vid nästkommande besök måste delbetala 3000 kr eller 2000 kr så blir jag fövirrad. Då tar jag 2000 säger jag naturligtvis. Men det känns konstigt att få dessa opecisa besked. I efterhand så förstår man att det inte alltid går att ange en exakt summa (med tanke på högkostnadsrabatter mm.) men då när man får det oprecisa besked så känns det inte riktigt bra. Så när det gäller kostnadsinfo tycker jag ni kan bli bättre. Antingen vill man ha en exakt summa eller ett intervall för var kostnaden kommer att bli och gärna en begriplig förklaring till det hela. Det viktigaste är att det är tydligt. Det får inte vara oprecist för då känns det inte bra.
    Men, som sagt, på det stora hela är jag glad att jag valt Wasa tandklinik som min tandläkare. Läs mer
  • 2019-08-19

Marie R skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Fantastiskt skicklig och noggrann tandhygienist! Läs mer
  • 2019-08-14

Stig Gran B skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Den behandling som utfördes får högsta betyg.
    Inga obehag under och efter behandling uppstod.
    Toppbetyg Läs mer
  • 2019-08-11

Björn B skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Jag är nöjd med min tandhygienist vart väl omhändertagen och kände mig trygg Tack! Läs mer
  • 2019-08-09

Lotta H skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Jag har fullt förtroende för alla på Wasa tandklinik de är trevliga personliga och mycket yrkesskickliga! . Denna gång var jag hos tandhygienisten. Läs mer
  • 2019-08-08

Kristina H skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Tandhygienisten är både duktig och trevlig. Hon är lätt på handen och stressar inte utan gör ett ordentligt jobb Läs mer
  • 2019-08-07

Anna G skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Toppen duktiga och utmärkt service!!! Läs mer
  • 2019-07-17

Annika G skrev om Wasa Tandklinik
    Sökte akut då jag bitit sönder en tand, på två dagar har jag fått en krona då mottagningen har egen tillverkning av kronor.
    De är trevliga, pålitliga och så proffsiga!
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Tandhygienist. Väl omhändertagen.
    Smärtfri. Läs mer
  • 2019-06-26

Simon I skrev om Wasa Tandklinik
    Basundersökning genomförd. Behövde inte vänta utan fick hjälp direkt och fick tid med relativt kort varsel. Tandläkaren var trevlig och duktig. Inte den billigaste kliniken i stan men en professionell upplevelse. Läs mer
  • 2019-06-24

Tord A skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Besök hos tandhyginist , mycket trevlig och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-24

Oliver L skrev om Wasa Tandklinik
    Bra och proffsigt bemötande. Trevlig tandläkare och stor kompetens. Läs mer
  • 2019-06-21

Ergin E skrev om Wasa Tandklinik
    Jättebra. Jättefin jag är mycket nöjd. Behandlingen och mottagande och utförande och allt. Som kund återkommer jag. Läs mer
  • 2019-06-20

Magnus C skrev om Wasa Tandklinik
    Professionella och trevliga. Förstående, lyssnande och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-06-14

Rebin N skrev om Wasa Tandklinik
    Fick ett proffsigt och trevligt bemötande. Undersökningen var smidig och smärtfri tack vare kunnig personal. Läs mer

Kaspars B skrev om Wasa Tandklinik
    Mottagning-såväl personellt som maskinellt-av bästa märke! Läs mer

Irina B skrev om Wasa Tandklinik
    Trevlig och professional personal. Läs mer

Ann F skrev om Wasa Tandklinik
    Fantastiskt bra tandläkare Maryam och tandsköterskan Merja är den bästa! Läs mer

Rolf B skrev om Wasa Tandklinik
    Trevligt bemötande i en något stressad situation då jag skulle operera bort en tand.. Personalen gav bra instruktioner hur jag skulle sköta munhygien en tid efter operationen.Inga besvär efter operationen har upplevts. Läs mer
  • 2019-06-06

Odd H skrev om Wasa Tandklinik
    Bra behandling och bemötande! Läs mer
  • 2019-05-29

Marcus Å skrev om Wasa Tandklinik
    Snabb hjälp och mycket bra resultat. Läs mer
  • Hansen K

2019-05-28

Hansen K skrev om Wasa Tandklinik
    Två nya inplantay
    Utfrån mina förutsättningar blev jag bemött på bästa möjliga sätt.
    Hade inte någon förväntning.
    Allt gick bra. Personalen var väldigt bra i sina yrkesroller
    Bra bemötande och kunniga väl utfört behandling
    Mvh Karsten Läs mer

Rickard A skrev om Wasa Tandklinik
    Gick dit första gången för en generell undersökning och hade en mycket bra upplevelse. Blev väldigt bra bemött av samtlig personal som var oerhört kompetent samt informativ. Läs mer

Pedram S skrev om Wasa Tandklinik
    Mats är den mest noggranna tandläkare jag haft. Känns tryggt med honom. Personalen på denna klinik är väldigt trevliga också. Läs mer

Ingela S skrev om Wasa Tandklinik
    Besökte Wasa tandklinik, var både hos tandläkare och tandhygienist. Perfekt och personligt bemötande. Mycket god service. Läs mer
  • 2019-05-25

Nasra S skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Väldig duktiga. Vet vad deras arbete innebär. Är tacksam. Läs mer

Olle M skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Bra bemötande och service 👍.......................................... Läs mer

Marjut S skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Tandhygien,mycket bra.alltid fint bemötande Läs mer

Helene R skrev om Tandhygienist en del av Wasa Tandklinik
    Personligt och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2019-05-23

Metin A skrev om Wasa Tandklinik
    Bra bemötande och ger alltid bra information Läs mer
  • 2019-05-20

Ahmed R skrev om Wasa Tandklinik
    Hej
    Jag hade prolem med mina tänder ock tandkött bloding. Jag fick jätte bra ock proffsigt bemötande . Läs mer
  • 2019-05-18

Carina I skrev om Wasa Tandklinik
    Proffesionellt bemötande och väl utfört arbete i en trygg miljö.
    ( Inte kul att se en tuggummituggande personal som såg tråkig ut dock) Läs mer
  • 2019-05-16

Carina S skrev om Wasa Tandklinik
    De är bara bäst jag kom en timme försent. På något vis så fick jag för mig att min tid var 1 timme senare trotts att jag fått påminnelse.
    Men de ordnade en tid som inte fanns.
    Djupt tacksam är jag.
    De är inte bara professionella utan hjälpsamma. Känns allrid trevligt att gå dit. Läs mer
  • 2019-05-14

Thomas H skrev om Wasa Tandklinik
    Ett trevligt och vänligt bemötande samt ett proffsigt omhändertagande av sina ”kunder”. Läs mer
  • 2019-05-14

Maria H skrev om Wasa Tandklinik
    Jag är trogen patient hos Wasa och har det största förtroendet till dem/ mvh Maria Läs mer
  • Anna S

2019-05-13