Wasa Tandklinik

Wasa Tandklinik

Välkommen till Wasa Tandklinik - Vi är din tandläkare i Stockholm City.

Vi är stolta över att få titulera oss Årets Tandvårdsföretag - utsedda av Privattandläkarna.
På Wasa Tandklinik arbetar vi ständigt för att leverera högsta möjliga kvalité för våra patienter med hjälp av god kunskap och modern teknologi. Vi erbjuder en rad olika behandlingar såsom Tandlossning, Tandblekning, Tandimplantat, Estetisk tandvård, Käkledsbesvär, Guidad kirurgi och Rotfyllning. Du är varmt välkommen att ringa oss för en kostnadsfri konsultation. Ingen remiss behövs för tidsbokning hos oss.

Läs vad 121 kunder tycker om Wasa Tandklinik 2

2021-04-14
    Alla är trevliga och man känner sig alltid väl bemött och i trygga händer. Jag har satt in ett implantat och gjort undersökning. Marjam är ett proffs och likaså alla hennes kollegor!
  • 2021-04-13
    På Wasa Tandkliniken har jag gjort en krona på en framtand efter en rofyllning. Samtidigt har jag tagit bort en visdomstand. Min upplevelse är mycket positiv. Personalen skötte sitt jobb på ett mycket professionellt sätt. Service var underbar, lättsam kommunikation och beskrivning av varje steg man gjorde så att kunden skulle vara medveten om vad som görs och hur det kan kännas. Det är viktigt att en patient är involverad i processen också. Jag var väl bemött från början till slut av behandlingen och mycket nöjd med resultatet.
    2021-02-25
    Utmärkt service. Utmärkt personal. Kliniken får allra högsta betyg.
    2021-02-14
    Tandläkaren akut tid mycket snabbare och mycket bra..
    Mycket professionella tjänster
    Jag är nöjd och trygg.
    Tack på förhand
  • TALAR C
    2021-01-18
    Trevliga och ödmjuka människor som kan sitt . Dr.Mats du är så fantastisk professionell och skicklig och man kan lita på . Lena Tandhygienist såå trevlig och duktig och Marie Receptionist trevlig och väldigt bra bemötande . Rekommenderas varmt ! 👍
    2021-01-11
    Bra att bli uppringd för tidsbokning
    Grundlig och noggrann tandrengöring och borttag av plack
    Trygg med medicinska bedömning om tänder och munhälsa
    2020-12-15
    Väldigt bra bemötande och helhetsupplevelse!
    2020-12-11
    Betyget är helhetsintrycket. Bra utrustning och bra genomförda åtgärder men kundbemötande var under all kritik. Fyrkantiga och inte ett dugg smidiga.
  • Leif B
    2020-12-07
    Undersökning utförd av Maryam Pourmousa. Underbart bemött även av receptionisten.
    Pga min tandläkarskräck förväntade jag mig 100 % kommunicerande och lyhördhet för mina önskemål vilket uppfylldes till 100 %
    En behaglig upplevelse med kompetent personal som lyssnar och är lyhörda gentemot patienten - top noch!
    2020-11-04
    Vänlighet i receptionen - Professionalism i stolen, rakt igenom mycket bra !
  • Mahnaz R
    2020-10-15
    Jag har varit hos både Mats och Maryam; mycket duktiga och trevliga tandläkare respektive specialist tandläkare.
    Behandlingar/ operationen gjordes tidseffektivt och förklarades väl.
    Alla personal är trevliga och man känner sig välkommen och Välomhändertagen. Jag rekommenderar Wasa Tandkliniken hjärtligt!
    2020-10-14
    Jag gjorde tandimplantat.
    Mycket kunnig personal och man blir väl omhändertagen och väl bemött.
    2020-10-06
    Rengöring mellan och runtom tänder och tandkött, lagning av tand.
    Ett mycket trevligt bemötande från samtliga av de personer jag träffande på Wasa Tandklink.
    De var professionella och omtänksamma och leverade utöver mina förväntningar.

Sammanfattningsvis så blir betyget 5 av 5 möjliga.
  • Elin G
    2020-10-05
    Jag är extremt nöjd med den service jag fick från Wasa Tandklinik. Personligen lider jag av en kraftig tandläkarskräck. Men personalen var väldigt trevliga, förstående och försiktiga samtidigt som de jobbade effektivt. De gjorde allt i sin makt för att jag skulle känna mig trygg. Stort tack!
    2020-09-15
    Stans bästa tandläkarteam! Oerhört professionella och bra bemötande.
    2020-08-19
    Super nöjd med Maryam.
    Hade flera behandlingar och var nöjd vid varje besök.
    2020-08-10
    Jag var inne för en undersökning och för att ta bort tandsten och laga en tand. Utföranden var jätte bra med skickliga tandläkare och tandhygienister.
    Min upplevelse är är att Wasa tandklinik har vänliga och trevliga medarbetare. Bra bemötande och omhändertagande. Jag kan varmt rekommendera Wasa tandklinik.
    2020-07-03
    Fantastiskt att bli omhändertagen på ett så proffesionellt sätt. Från start till avslut, em op där jag kände mig trygg från början till slut. Underbar personal, som en del av familjen. 🤗
    2020-07-01
    Snabbt, smidigt och trevligt bemötande.
  • Dan A
    2020-06-30
    Utmärkt service. Har bara goda erfarenheter.
  • 2020-06-18
    Har stor tand rädsla.
    Väldigt fint bemötande.
    Snäll personal inkl. Receptionisten
  • 2020-06-02
    Extremt professionella i dess fulla bemärkelse.
    Genuint trevligt bemötande och en förstklassig klinik.
    De har mina allra bästa rekommendationer.
    2020-05-28
    Väldigt vänligt bemötande av Marie i receptionen. Supernöjd med min tandläkare Mats. Lagade hål, fick laserbehandling.
    2020-05-15
    Alltid trevligt bemötande och tydliga svar. Sen är väl tyvärr prisbilden på tandvårdstjänster väldigt hög (innan försäkring kickar in).
    2020-05-12
    Super proffsiga och trevliga. I framkant med teknik. Bland annat använder dom laser vilket jag upplevde mycket mindre obehag av. Dom har städat upp många av mina gamla tanläkares slav och misslyckande. Rekommenderas verkligen!
    2020-03-14
    Snabbt och proffsigt bemötande av trevlig och proffsig personal. Man känner sig väl omhändertagen.
    2020-03-12
    De är professionella, kompetenta , pålitlga och mycket trevliga!
    2020-03-06
    Vänliga. Lugnande. Mycket proffsiga. Seriösa.
    2019-11-29
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk tandvård och tandläkare!
  • Birgitta D
    2019-11-11
    Noggrann undersökning idag.
    Nöjd med 3 implantat för 5 år sedan.
    Proffesionellt bemötande
    Tack
    2019-11-09
    Jag besökte en Tandhygenist. Jag blev bra bemött.
  • Ulf J
    2019-11-07
    Bra flöde och bra maskiner med bra folk bakom ratten. Mycket proffesionelt.
    2019-10-11
    Sämsta tandläkarmottagning jag har varit på, känner mig otroligt lurad.

Jag var på Wasa tandklinik i januari för en undersökning, fick då beskedet att samtliga mina tidigare lagningar var gamla och behövde bytas ut (vilket man enligt kliniken behöver göra efter 5 år) vilket totalt, inklusive undersökning och borttagning av tandsten, skulle kosta mer än 10 000. De hade en ledig tid samma dag hos tandhygienist för att ta bort tandsten vilket jag då bokade in mig på, under denna undersökning frågade hygienisten mig om jag ville ha tips på vad man kan tänka på när man tar hand om sina tänder, jag svarade då ja för att inte verka otrevlig och fick enkla tips på hur man kan vinkla tandborsten/använda tandtråd/inte skölja med vatten efter borstning etc. Det vill säga enkla tips som jag tror de allra flesta hört ett flertal ggr. När jag efter undersökningen kollade på mitt kvitto då jag tyckte det hade blivit dyrt så ser jag att de tagit betalt för tipsen jag fått, 495kr. För tips jag aldrig efterfrågat. Kände mig lurad då jag aldrig efterfrågat tips utan endast bokat in mig för borttagning av tandsten och hörde av mig till kliniken, fick aldrig någon respons och bokade därför av mina kommande lagningar som jag hade inbokat.

Var nu hos en annan tandläkare för en ny undersökning, berättade inte vad den tidigare tandläkaren hade sagt, och fick nu beskedet att jag hade jättefina tänder där de rekommenderade lagning på en(!) av mina tidigare lagningar då denna börjat gå sönder. De sa även att jag hade ett flertal äldre lagningar, men dessa behöver man inte göra något med innan de börjar gå sönder/är gamla. Total kostnad hos min nya tandläkare för lagning inklusive undersökning är 2600kr, i det ingick även tips :)

Kommer aldrig gå tillbaka till Wasa tandklinik och för er som går dit rekommenderar jag att ni granskar kostnadsuppskattningarna noga och frågar vad varje punkt innebär så ni inte, liksom jag, går därifrån lurade.
    Hej Karin, Det är tråkigt att läsa att du upplevde det så. Enligt försäkringskassans regler ska vi ta betalt för våra informationer och instruktioner. Även om de upplevs som enkla är de mycket viktiga för munhälsan. Genom att vi lägger in åtgärder (tillstånd) för information och instruktion får du bättre ersättning för dina senare behandlingar. Det gör att högkostnadsskyddet hos försäkringskassan går upp. Det är enligt reglerna från försäkringskassan. Här på Wasa Tandklinik ställer vi stora krav på kvalitéten på våra diagnostiska metoder och behandlingar för att erbjuda våra patienter den bästa tandvården. Våra terapiplaneringar grundar sig alltid på noggranna undersökningar. Vi kan inte kommentera enstaka patientfall här pga sekretesskäl men vi vill gärna att du kontaktar oss för att få svar på dina frågor. Vi är tacksamma för dina synpunkter och ska tänka på det i fortsättningen. Wasa Tandklinik Specialisttandläkare Maryam Pourmousa Wasa Tandklinik
    2019-09-26
    jag kom till tandkliniken för min årliga rutinkontroll av min tandstatus. Bemötandet på kliniken var som vanligt varmt och mycket proffesionelt! Kan varmt rekomendera Wasa tanklinik, där jag känner mig trygg. Stor kompetens och proffesion i företaget
  • Mikael B
    2019-09-02
    Hanverket klarar de säkert alldeles utmärk, tyvärr saknar de social förmåga och kompetens att ta hand om barn, därav det lägre betyget.
    Hej, Tack för dina synpunkter, vi tar till oss kritiken. Vi är glada att behandlingen har gått bra. Wasa Tandklinik
  • 2019-08-22
    Trevligt bemötande utav synnerligen proffsig personal!
    //Arne Rosenberg
    2019-08-22
    Omtänksamhet, alltid klara att göra det som passar best, riktigt kunnande. Mycket nöjd med sättet och resultat
    2019-08-21
    Oerhört bra bemötande och kunnig personal som alltid! Var där på min årliga kontroll och tandläkaren var lika trevlig som alltid. Han berättade vad han gjorde och såg hela tiden till att jag var bekväm. Rekommenderar starkt till att boka nästa besök hos Wasa Tandklinik!
    2019-08-21
    Över förväntan jag är mycket nöjd
    2019-08-21
    Trevlig omhändertagande personal, professionellt intryck
    2019-08-20
    Alltid väldigt trevliga och extremt professionella! Gör alltid det lilla extra, och skulle rekommendera alla att byta till Wasa!
    2019-08-19
    Hej,
    Jag tycker att Wasa tandklinik är alldeles utmärkt. Trevigt bemötande, professionell behandling och en känsla av att vara omhändertagen. Att vi tillsammans har en plan för hur min tandvård ska skötas på bästa sätt (med beaktande av såväl tandvårdsaspekter men även den ekonomiska biten). Det som gör att jag inte sätter absolut toppbetyg är att jag tycker att informationen om kostnader kunde vara bättre och tydligare. Vid mitt första besök fick jag en prisuppgift om vad undersökningen skulle kosta. När jag skulle betala var summan högre. När jag vid ett senare besök får reda på att jag vid nästkommande besök måste delbetala 3000 kr eller 2000 kr så blir jag fövirrad. Då tar jag 2000 säger jag naturligtvis. Men det känns konstigt att få dessa opecisa besked. I efterhand så förstår man att det inte alltid går att ange en exakt summa (med tanke på högkostnadsrabatter mm.) men då när man får det oprecisa besked så känns det inte riktigt bra. Så när det gäller kostnadsinfo tycker jag ni kan bli bättre. Antingen vill man ha en exakt summa eller ett intervall för var kostnaden kommer att bli och gärna en begriplig förklaring till det hela. Det viktigaste är att det är tydligt. Det får inte vara oprecist för då känns det inte bra.
    Men, som sagt, på det stora hela är jag glad att jag valt Wasa tandklinik som min tandläkare.
    2019-08-19
    Fantastiskt skicklig och noggrann tandhygienist!
    2019-08-14
    Den behandling som utfördes får högsta betyg.
    Inga obehag under och efter behandling uppstod.
    Toppbetyg
    2019-08-11
    Jag är nöjd med min tandhygienist vart väl omhändertagen och kände mig trygg Tack!
    2019-08-09
    Jag har fullt förtroende för alla på Wasa tandklinik de är trevliga personliga och mycket yrkesskickliga! . Denna gång var jag hos tandhygienisten.
    2019-08-08
    Tandhygienisten är både duktig och trevlig. Hon är lätt på handen och stressar inte utan gör ett ordentligt jobb
    2019-08-07
    Toppen duktiga och utmärkt service!!!
    2019-07-17
    Sökte akut då jag bitit sönder en tand, på två dagar har jag fått en krona då mottagningen har egen tillverkning av kronor.
    De är trevliga, pålitliga och så proffsiga!
    Kan varmt rekommenderas.
    2019-07-03