Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Whirlpool Nordic AB
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Min frysbox WHS2121 från Whirlpool på ELON gick sönder efter 3½ år och ingen garanti gäller! Varför köpa en dyrare märkesvara när de håller lika länge som en billig kinesisk ful-kopia? ALDRIG MER EN WHIRLPOOL-PRODUKT!!!
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Vill varna alla som funderar på att köpa en Whirlpool tvättmaskin, när väl den går sönder så börjar er huvudvärk.
Fel delar beställs/saknas för reparation, fler än 3 dagar behövs vara hemma för tekniker
och efter många samtal med kundtjänts och närmare 2 månaders väntan på reparation.
Efter 7 veckor uppmanar jag att kundtjänst skickar en kopia på att faktisk kommunikation med deras reklamationsavdelning
eftersom kundtjänst efter alla samtal hänvisat till 1-2 veckors väntetid och ovillig hjälpa till.
2 veckor senare finns tid för tekniker, dock med fel del.
Köpte så klart en ny maskin av annat märke samma prisklass och kan bara konstatera att Whirlpool maskinen känns uråldrig.
Den nya är så tyst att man går och kollar om den ens är på, sen torkar den helt utan ludd.
Förstår inte att man som företag tar mer hand om sina kunder och i dagens samhälle finns information väldigt tillgängligt.
Ett positivt omdöme ger ju merförsäljning, själv skall jag köpa vitvaror till ett nytt kök, räkna med att det ej blir Whirlpool. -
skrev om Whirlpool Nordic AB
Köpte ett kyl/frys skåp 2020. Efter 3 månader gick plastgrönsakslådorna sönder, de klara inte normal användning utan spricker. Fick nya på garantin, och en låda var sönder vid leverans. Fick ny, dessa sprack igen. Fick inga nya då de menar att jag använt de fel. Jag får köpa nya kontunuerligt, och nu är det billigare att köpa nytt skåp, men väljer ett annar märke med bättre konstruktion på lådorna.
Otrevlig kundservice, dålig produkt som jag inte köper igen.
Ett dåligt köp helt enkelt. -
skrev om Whirlpool Nordic AB
Köpte en frys från Whirlpool som skulle ha helt automatisk avfrostning, men den måste ändå frostas av 1-2 gånger per år eftersom de bildas is i fläkten som gör att frysen inte blir tillräckligt kall. Trots att det överallt att man ska slippa manuell avfrostning så måste man alltså enligt Whirlpools service göra en avfrostning 1-2 gånger per år.
(Detta är en extrafrys som används kanske 1/5-del av vår vanliga frys från AEG. Den frysen har gått i 4 år utan att behöva avfrostas en enda gång. Det är alltså stor skillnad på Whirlpools självavfrostande frysar och andra. Sista gången jag väljer Whirlpool i alla fall) -
skrev om Whirlpool Nordic AB
Jag troode det var jag själv som var en oartig kund som klagade på ett kyl/frysskåp. Men inte, kundmottagaren var direkt otrevlig, en sådan person som man inte gärna diskuterar med, Och det är väl kanske policyn. Det sto 5 års garanti, på skåpet och skåpet var precis 3 år gammalt. "Om du vill ha service på detta skåp får du bekosta det själv,, garantin gäller 1- ett år" Ja men det står ju 5 år garanti på skåpet?? Kalla handen säger 1 år!!. Aldrig mer Whirlpool. Som oxå sägs på annat ställe här, svårt att förstå kundmottagaren. Köpställets mottagare var hjälpsam och trivsam idet mån han kunde, men hänvisade mig tilslut till Whirlpool.
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Sämsta skitföretaget ever. Skitservice. Skriker på sina kunder och pratar knappt svenska eller engelska.
Borde bli anmälda.
Tänker du tanken på att köpa Whirlskiten så googla igen och läs vad folk skriver.. Svårt att hitta någon som skrivit ett enda bra omdöme om dem. Så tänk igen och tänk rätt, Whirpool produkt = mycket ångest, dyrt och mycket otrevligheter. -
skrev om Whirlpool Nordic AB
Köpte en mikro i oktober 2016 som gick sönder i december. Då skickade de hem en tekniker som fixade felet. Idag har den slutat fungera samma sätt. Kontaktade Whirlpool och eftersom garantin gått ut kan jag bara reklamera den. Fick ett mycket otrevligt bemötande. Har en brevväxling med en kvinna där som ifrågasatte att de skickat service hem förra gången. Enligt henne måste jag själv lämna in den till serviceställen eftersom den är fristående. Det är den största modellen, inget man tar under armen, nästan 2 000 kr och har gått sönder 2 gr på mindre än ett och ett halvt år. De vet att man inte orkar hålla på, att man ger upp och köper en ny. Och det ska jag göra men INTE Whirlpool!
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Dålig kundservice kass servicepartner. Väntat 2 mån på att få kylen fixad
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Fruktansvärd kundservice med 10 veckors svarstid när man står med en trasig frys! Obehagligt otrevligt bemötande från ett så pass stort företag. Aldrig mer Whirpool!!!
-
skrev om Whirlpool Nordic AB
Världens sämsta kundservice och världens rikssämsta kvalité. Handtaget på kylskåpet har gått sönder för andra gången trots vanlig användning och man ska lägga ut flera hundra kronor på att köpa ett nytt. Sämst kundservice som skyller på kunden och kopplar vidare för att slippa prata. Kommer aldrig i hela mitt liv köpa något av Whirlpool igen.