WhiteAway.se
1.0 i betyg av av
7 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om WhiteAway.se
-
skrev om WhiteAway.se
Tyvärr måste jag sätta lägsta betyg för min leverans var under all kritik. Vilket inte är helt och hållet Whiteaways fel, men det är dem som ska se till att min vara blir levererad i slutändan.
* 28 november: bokade torktumlare med leverans 5 December 7-18
* 5 December: Ingen leverans, ringer och och pratar med Whiteaway, de ska kolla med speditören och jag får senare meddelande om 9 December 7-18
* 9 December: Ingen leverans, supporten stängd
* 10 December: Ringer och pratar med Whiteaway, de ska återkomma
* 12 December: Har inte hört något och ringer för att fråga vad som händer, får till svar att speditören ska ringa mig. De lämnar kommentar att ordern har hög prio.
13 December: Speditören ringer och har inga lediga tider förens 19 December 16-22
19 December: Ingen leverans. Har nu gett upp hoppet.
21 December: Blir ringd av speditören, undrar om de kan komma 23 December, säger att de är bara 2.5 veckor sena så om de kan dyka upp någon gång vore det ju trevligt. Han klämmer då in leverans till 22 December.
22 December: Torktumlaren dyker äntligen upp! Efter vi tagit av torktumlaren visar det sig att föraren glömt dra i handbromsen. Jag slipper bli överkörd av lastbilen i alla fall, men två lampstolpar på grannens tomt ryker -
skrev om WhiteAway.se
Handla inte från denna oseriösa aktör. De sålde denna diskmaskin Serie | 4 Helintegrerad diskmaskin60 cm XXLSBH4EAX14E.
Jag betalade in på deras bankgiro eftersom den inte fanns på lager utan va ca 2-3 veckors leverans.
Måndagen efter deras kampanj helg med 6820kr. Så ringer de upp och vill erbjuda en annan diskmaskin med liknande egenskaper som de hade på lager. Nej tack sa jag.
Nu en vecka senare så ringde de upp igen och drar någon historia om att maskinen utgått ur bosch sortiment och inte längre går att köpa.
Jag går in på diskmaskinshjälpen på boschs hemsida. Fyller i mina önskemål. Får samma maskin som förslag.
Jag ringer då bosch och frågar varför de visar en maskin som inte går att köpa. De säger att det inte är så. Den är inte märkt som "säljstopp" och har inte heller utgått då det är är en nyare maskin som de säljer.
Så bara buffel o båg från Whiteaway som har egna hittepå prisgsranti och inte levererar en produkt efter en kampanj. (#Elgiganten och andra aktörer säljer denna produkt på nätet med leverans om 1-2 veckor. ) -
skrev om WhiteAway.se
Obefintlig service!!!
0 Stjärnor!
Produkten, läcker inom 1,5 år och INGEN hjälp att se över felet erbjuds.
Service och supporten fungerar ej, finns inte! Jag fick köpa en ny maskin från annat märke utanför denna organisations serviceområde.
Finns ingen anledning att köpa någon produkt som hanteras av dem: Electrlolux, AEG, Husqvarna, Helios, VOSS, Zanussi.
Köp vilket annat märke som helst och ej via WhiteAway.se -
skrev om WhiteAway.se
Sämsta upplevelse jag någonsin haft, oavsett typ av produkt.
Hade jag kunnat hade jag gett dem negativt betyg.
Beställde en induktionsspis, Gorenje EIT5351WPD. Detta var en spis som fanns i lager vid beställning 5 december, och skulle ta några dagar för frakt plus ytterligare några dagar för att få till en installatör. Helt okej. Får en bekräftelse på att den ska skickas iväg, och därefter händer ingenting på ca fyra veckor innan installatören får den och bokar tid. Till slut får jag leverans några dagar senare. Då ser vi att spisen är kraftigt skadad i ett av främre övre hörnen, och hällen sprucken. Garanterat tappad.
Whiteaway skickar en ny och säger att de bokar in en returfrakt direkt för att jag ska slippa ha den trasiga stående i mitt lilla kök. Jag måste ringa dem två gånger till för att få till en retur, men när de väl bokar den kommer Bring snabbt.
Fick idag den nya leveransen (nu har det gått ca 7 veckor). Då saknas sladd. Installatören säger att det är första gången han ser att sladd saknas, och han har installerat många spisar. På produktens sida på hemsidan står det:
OBS: Tänk på att installation ska göras av behörig installatör. Därför levereras vissa produkter utan sladd.
Absolut, vi bokar installatör för att detta inte ska vara några problem. Men det räckte tydligen inte. Hon på kundtjänsten tyckte att jag väl kunnat springa till MediaMarkt eller liknande och köpa en sladd innan installatören kom. Jag vet ju inte att det är mitt ansvar att köpa den separat. Hon säger att hon är "bara en deltidare" och kan bara hänvisa till att man kan klicka sig fram på hemsidan och hitta ett avtal där detta står. Men varför kan man inte bara skriva ut att man själv ska ordna detta? Att det inte räcker med installatören. Han tog ju med sig stickpropp, men inte sladd.
Detta är den sämsta service jag någonsin varit med om. Jag skulle aldrig rekommendera Whiteaway till någon. -
skrev om WhiteAway.se
Handla inte här.
Trevliga tills de sålt varan.
Uppstår problem efter leverans lägger de all kraft på att undvika ansvar.
Har ärende hos ARN.
Observera det är Tretti och WhiteAway är samma företag. -
skrev om WhiteAway.se
Hej, köpte en tvättmaskin från whiteAway. De frågade om jag vill ha installation kostar 790kr. Jag betalade för installationen också. De kom med tvättmaskinen till tomtgränsen. budbäraren sa till mig att du har inte installationen klar. De kunde han inte installera tvättmaskinen. De sa jag till honom kan du säga Whiteaway att betala tillbaka mina pengar. Då fick jag ett svar från tretti. Jag gillade inte företaget tretti sen tidigare. När jag frågade WhiteAway varför fick jag svar från Tretti sa de att Tretti är deras dotterbolag. Hur som helst företaget vill inte betala tillbaka mina pengar. De fick enkelt 790kr från mig för ingenting. företaget rekommenderas ej. har du möjlighet välj något annat företag. Varför gömmer de sig under ett annat namn.
-
skrev om WhiteAway.se
Upptäckte efter min beställning att detta var samma företag som tretti.se.
Varning! Välj en annan leverantör. Det här företaget har en kundtjänst som inte fungerar alls, och allt strular från början till slut. Har man otur och produkten råkar vara transportskadad vid ankomsten får man räkna med
- totalt 2,5 månaders leveranstid tills man har en fungerande produkt
- mer än dubbla kostnaden, de tvekar inte att skicka faktura både för den trasiga och ersättningsprodukten samt felsökningen
Vid återkommande kommunikation med kundtjänst hänvisar de dessutom hela tiden till att föregående samtal har "kommit bort i hanteringen". För vår beställning lyckades de tappa bort beställningen av en av tre produkter, den första reklamationen av den skadade produkten och vår överenskommelse om ersättningsprodukt. Antingen har de jävligt dåliga IT-system eller så ljuger personalen ganska vilt.