Zodiak Arkitekter AB

Zodiak Arkitekter AB

Ring 08-718 26 61 www.zodiakark.se

Välkommen till Zodiak Arkitekter & Byggfirma registrerad 1989, vår affärsidé är att utveckla idéer och skapa mervärde för dig som kund eller brukare genom att rita moderna hus och därmed bidra till att bygga ett humanistiskt samhälle. Vi står för ett synsätt där stadsplanering och arkitektur ska vara ett uttryck för vår nutid...

52 omdömen om Zodiak Arkitekter AB

Jenny Anna Margareta R
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi anlitade Zodiak arkitekter för en tillbyggnad av vår villa. Vi fick hjälp med mycket bra idéer och snabb återkoppling på mejl och telefonsamtal. Bygglovet beviljades utan problem.

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen
BadgeFourYears

Andrius P Andrius P
SANDRA F
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi är mycket nöjda med Kristoffer på Zodiak Arkitekter AB. Han är väldigt kreativ, hjälpsam och kunnig inom sitt område! Han var väldigt enkel att bolla ideér och tankar med och man kan lita på att han säger till om det är något som inte kommer bli bra och då är han väldigt snabb på att komma på nya och bra ideér.

Alihussein Kalimuddin K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Bra kontakt och hjälp. Kristoffer är en ärlig och hjälpsam person som gör sitt bästa. Alltid bra kommunikation. Vi beställde PVC dörr och fönster och allt kom som vi hade beställt. Vi är väldigt nöjda.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Sven Michael Jesper N
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi köpte 2014 ett litet oansenligt fritidshus på en fantastisk tomt på en ö i Stockholms skärgård. Tomten är mycket speciell och ligger högt med strålande sjöutsikt åt både norr och söder. Efter några år var det dags att bygga vårt drömhus. Detta ville vi göra genom att på bästa sätt kunna ta tillvara på tomtens fantastiska egenskaper och den underbara sjöutsikten. Efter att vi scannat marknaden för prefabricerade hus insåg vi snart att inget av dessa passade våra önskningar. Vi ville bygga ett T-format hus med stora genomgående...

KENT K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi har ett hus som blivit tillbyggt i etapper genom åren. Stilar har blandats. Entrén har då inte prioriterats så det är svårt för gäster att veta var de ska gå in. Tillsammans med Kristoffer har vi hittat en lösning som binder ihop huset och ger oss en entré som ger huset rättvisa. Kristoffer omsatte våra tankar väldigt snabbt och kom med kommentarer och vidareutvecklade dem. Samarbetet har varit enkelt och resultatet känns toppen! Trots att projektet blev mer komplicerat än vad man kunde föreställa sig ifrån början...

Kask Arkitekter AB
4.1/5 i betyg av 9 omdömen 4.1 av 9 omdömen

Kask arkitekter är en mycket proffsig byrå med rätt attityd och kunskap. Jag har som entreprenör använt mig av många arkitektfirmor för ritn

Till B
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi behövde hjälp med att göra om en carport till ett garage. Kristoffer är supersnabb och kommer med egna idéer och förslag.

JAWAD MOHAMED M
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Hej jag bor i Stuvsta där jag har ett hus som jag ville utvidga. Det är första gånge som jag skulle utföra ett så storprojekt ( en tillbyggnad plus en hel takvåning) på 170 kvm. Utan CHRISTOFFER : ( ZODIAC ARKITEKT AB ) som jag har anlitat som arkitekt , jag tror inte jag skulle ha klarat det med all byråkrati och bygglov handlingar som kommunen krävde. Han var till stor hjälp förutom att hjälpa oss med ritningarna som är han duktig på att stödja oss oxå mot kommunen som krävde xtra handlingar, och det har han gjort...

Jan Erik H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Jag behövde få tag på en arkitekt som kunde upprätta relationsritningar på en villa som jag håller på bygga. Kristoffer har stor förmåga att lyssna och kunna förstå hur jag menade trots att jag är lekman inom området. Kristoffer påbörjade uppdraget redan samma dag. Vi hade mail och telefon kommunikation och han förstod på en gång hur vi kunde ändra vissa saker för att de på så sätt blev en bättre lösning. Arbetet gick väldigt smidigt och jag är mycket nöjd och kan rekommendera honom vidare.

GUSTAF G
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

För mig var priset viktigt tidigt i processen att hitta nya fönster och dörrar till huset. Jag föll för Kristoffers servicenivå där han svarade snabbt och hjälpte mig framåt i vad jag behövde. Efter snabb leverans och nu färdig monterade fönster är familjen mer en nöjda. Med bioclean yta på glaset är dom verkligen helt underhållsfria!

KARL FREDRIK L
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Hittade Zodiak och Kristoffer genom en vän och åkte till honom för att titta eventuellt beställa fönster. Kristoffer är otroligt trevlig och servicevänlig. Gillade utbudet av fönster och hans proffsiga inställning så det slutade med att jag beställde 10 fönster av olika storlekar. De har blivit levererade nu och jag har fått exakt vad jag beställde och nu ska de bara installeras. Kan verkligen rekommendera Zodiak, speciellt om man letar efter PVC fönster. Jag visste inte exakt vilka storlekar jag skulle ha men Kristoffer hjälpte mig hela vägen till beslut av storlekar. Kanonnöjd.

Zahir J
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Zodiak Arkitekter AB fuskar med beställningar Jag har beställd två entrédörr i november 2017 och fick bilder på dörrarna via mejl. jag besökte även Kristoffers (ägare av Zodiak Arkitekter AB) bostad och fick veta att denne hade samma dörrmodell. Kort efter besöket bestämde jag mig för att beställa de två entrédörrarna, allt i enligt med de bilder jag mottagit via mejl. I den offert jag fick illustrerades dörrarnas handtag som vridbara i 180 grader. När jag ringde Kristoffer och frågade honom om detta skrattade Kristoffer...

Beiar
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Beställde mina fönster via Zodiak Arkitekter efter att ha varit i kontakt med ett flertal olika leverantörer. För mig är priset inte viktigast utan bemötande, service & långsiktig relation ännu viktigare. Med Kristoffer som kontaktperson har jag fått mer än förväntat. Bästa service, bästa priserna, bästa relationen. Kan inget annat än att ge högsta betyg till Kristoffer. Jag kommer definitivt anlita Zodiak & Kristoffer med nästa projekt.

Helena  H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Kristoffer är en Arkitekt som vågar röra sig utanför ramarna. Han går sin egen väg o har ofta fina unika idéer o lösningar som är lite utöver det vanliga. Han brinner passionerat för sitt jobb o hjälper med oförminskad energi till under hela projektet. Han har en välutvecklad o god smak. Han är snabb o rak i sitt sätt o skapar en vänskaplig o jämbördig relation till kunden o dem han jobbar med. Han är alltid trevlig o lätt att få tag på var han än befinner sig. Vid pennan/ Helena

Roger A
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi började förra året med att planera för en större utbyggnad av vår sommarstuga. Eftersom sommarstugan är byggd i slutet av 50-talet så är det väldigt låg takhöjd. Strax under 2 m. Vi tänkte oss då en utbyggnad i vinkel högre än det befintliga huset och med en rejäl takhöjd upp till nock i den nya delen (ca 5 m) och kanske ett litet loft. Rejält med fönster ville vi ha, framför allt skulle hela gaveln i princip vara glasad. Hade träffat på folk som var mycket nöjda med PVC-fönster varför vi letade runt bland olika leverantörer....

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Roger och Ann-Louise Det var riktigt roligt att ni har upplevt vårt samarbete på det sättet. Om det fanns en sida där man fick skriva ner bedömning om kunderna skulle jag kunnat skriva detsamma om er. Tack att ni har tagit er tiden att göra så långt inlägg. Ett STORT TACK Och jag förutsätter att snart får ni ert drömhus färdigt byggd. MVH Kristoffer Zodiak

Anna-Karin H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi har haft Zodiak Arkitekter som leverantör av våra nya fönster. Resultatet blev jättebra och har det dykt upp problem har de löst det på bästa sätt. Väldigt bra service.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Anna-Karin och Thomas Super tack för en sådan bedömning. Roligt att det gick lösa problemen på ett sätt som tillfredsställde er. MVH Kristoffer

Per M
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Jag och min sambo är mitt i ett projekt där vi valde att kolla på PVC-fönster. Då kom vi i kontakt med Zodiak, mer specifikt Kristoffer. Han har varit helt fantastisk i sitt bemötande och den service som han erbjudit. Vi har ändrat ritningar och utseende på fönster ett flertal gånger och Kristoffer har bara tyckt det är kul och fortsatt hjälpa oss. Han är jätteduktig som arkitekt och det är en fördel att jobba med honom för att få all linjering och utseende att passa ihop. Kristoffer känns trovärdig och genuin, han pratar...

Anna G
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Hade köpt fönster och dörrar utav ZODIAK inkl installation. Trevliga och duktiga säljare och hantverkare.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Ett STORT TACK Anna och Anders att ni tog er tiden och skrev de vänliga orden. Roligt att ni är nöjda med vårt arbete, och så klart är ni välkomna åter. MVH Kristoffer

Pierre B
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Snabba svar på frågor via E-post och tel. Proffsiga och kunniga. Detta vara andra gången som vi anlitade ZODIAK

Tack Pierre för de vänliga orden. MVH Kristoffer

Magnus L
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Väldigt bra bemötande och kontakt med företaget i samband med köpet av PVC fönster Utmärkt snickeri och smidigt utfört och väldigt praktiskt för oss.

Tack Magnus att du bedömer vårt arbete så högt MVH Kristoffer

Torbjörn N
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Överlag är vi nöjda och kommer att anlita företaget igen. Slutresultatet av vår renovering blev verkligen bra, men det tog längre tid som berodde på oförutsedda komplikationer med vårt äldre hus. Vi har informerats i förväg om att vi kan stöta på problem. Trots detta så upplevde vi hantverkarna som både kompetenta och noggranna.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Torbjörn Toppen att du uppfattar oss på det sättet. Dessa kommentarer gör att vi ser mening i våra ansträngningar om kunderna ser att vi gör vår bästa. Det gör att vi kommer anstränga oss ännu mer. Med vänliga hälsningar Kristoffer

Johan K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Mycket bra genomförande och ett lika bra resultat. Produkterna överförväntan. Vi är mer än nöjda med arbetet. Och de städade efter sig.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Johan Härligt att du känner så: Tack för de vänliga orden: Ett stort tack MVH Kristoffer

Karin J
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi har anlitat en stjärnarkitekt (inte ZODIAK då) som skulle rita vårt nya hus beaktande våra önskemål. Stjärnarkitektens vilja och prestige var så starka att det till slut blev mer hans drömhus än vårt. En bekant till oss föreslog ZODIAK som skulle varit bra på att lyssna och så var det verkligen fallet. Kristoffer som har bl.a. varit involverat i projektering av Turning Torso i Malmö skulle kunnat kalla sig för stjärnarkitekt ändå var han verkligen lyhörd och tillsammans med oss skapade något som vi är verkligen...

Karin J gillar detta

Hej Karen Roligt att du känner så. MVH Kristoffer

Roland H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Allt som allt mycket nöjd med resultatet och servicenivån. Seriös och utförde jobbet på ett exemplariskt sätt. Projektledaren Kristoffer går alltid att få tag på och svarar snabbt på förfrågningar. PVC fönster är av en väldigt högt kvalitet.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Roland Toppen att du uppfattar oss på det sättet. Dessa kommentarer gör att vi ser mening i våra ansträngningar om kunderna ser att vi gör vår bästa. Det gör att vi kommer anstränga oss ännu mer. Med vänliga hälsningar Kristoffer

Niklas N
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Zodiak är mycket kundorienterade, duktiga, noggranna och trevliga. De var lätta att samarbeta med, tillmötesgående, effektiva. Vi är mer än nöjda med resultatet. Zodiak rekommenderas.

Tack Niklas Det var riktigt roligt att jobba med dig också. MVH Kristoffer

Mehrdad R
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

2012 beställde jag fönster till mitt hus från Zodiak och har haft nöje att träffa Kristoffer. Väldigt trevlig person med stor engagemang och villig att lösa alla problem. Snygga fönster med bra pris och kvalitet på fönster. Monteringsarbetet utfördes med exceptionellt kvalitet. Jag är mycket nöjd med all hjälp jag har fått. Jag kan varm rekommendera Kristoffer och Zodiak.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Mehrdad Jag visste att du var nöjd men inte att du var så nöjd. Ett stort tack för denna fantastiska bedömning. MVH Kristoffer

Mia E
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi är mycket nöjda med vår arkitekt. Viktigaste var nog deras förmåga att lyssna in vad vi önskade när vi skulle bygga om. Resultatet blev mycket bättre än vad vi nånsin kunnat föreställa oss, trots vår något begränsade ekonomi.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hemskt roligt att höra att du upplevde vårt samarbete på det sättet. MVH Kristoffer

Witold K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Jag blev jättenöjd med tillbyggnaden av min villa! Otroligt hjälpsamma och lyhörda och dessutom till ett bra pris!

Tack Witold det var ett nöje att jobbat åt dig och med dig. MVH Kristoffer

Ali K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

När man köper varor (dörr och fönster) ifrån Zodiak Arkitekter AB måste man vara beredd på att det INTE finns garanti eller service efter leveransen. Dessutom följer INTE Zodiak Arkitekter AB Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. På deras websida står inget om att Zodiak Arkitekter AB följer eller inte följer ARNs rekommendationer. Jag har köpt PVC dörrar och fönster för mitt hus från Zodiak Arkitekter AB år 2015. Jag har haft problem med Zodiak Arkitekter AB ända fram till slutet av år 2016. Jag har valt...

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hela problemet började med att kunden Ali tappade bort dörrnyckel som var skruvad i karmen. Det är en praxis. Han köpte 16 fönster, dörrar och en skjutparti hos oss och anlitade någon billig, fast väldig okunnig arbetskraft som inte kunde lösa enkla problem. Ena dagen reklamerade Ali att handtaget till dörren saknas andra dagen hittades handtaget. På elva år av vårt fönster försäljning har ingen tappat bort nyckel men Alis snickare har gjort det och Ali försökte slingra sig ur ansvaret och påstod att nickel inte fanns...

Roy B
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

God service og rask svar. Levering gikk lovet tid.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Roy Jag visste inte att du var en diplomat, att man kunde beskriva min verksamhet med nio ord. Tack MVH Kristoffer

Erling O
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Dom är alltid nåbara och trevliga,dessutom har Kristoffer hjälpt till med annat som har med Polen att göra. Vi kan verkligen rekommendera dom! Mvh Erling

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Jag blir bara glad varje gång jag har från dig Erling. Du är en glad prick som får mig att skratta. Speciellt att du hör av dig inte bara när du vill prata affärer. Jag är inte lika bra på sådant - får be om ursäkt för det. Tack för det positiva uttalande och 5 stjärnor. MVH Kristoffer

Erast K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi är mycket nöjda med Zodiak Från beställning till leverans har allt skötts perfekt samt ett trevligt bemötande Bättre kan det inte bli Eren-Bygg Erast Küttim

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Jag går rund och funderar på vad jag skall svara på en så fantastiskt bedömning. Jag har svårt att koncentrera mig på andra uppgifter ……….. tänker hela tiden …………. jag saknar orden. Helt fantastiskt att en del av kunder på det sättet uppfattar vara ansträngningarna. Egentligen är det inga ansträngningar att tala om. Jag helt enkelt tycker om det jag gör och det är inget jobb, bara mitt enda hobby. Vad mer kan jag säga än tack Erast att du hade också roligt med oss. MVH Kristoffer

Peter G
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi är supernöjda med ZODIAK arkitekter och har nog aldrig arbetat med ett mer tillmötesgående företag. Jag brukar aldrig lämna omdömen men efter ett samtal med Kristoffer där han nämnde att två kunder lämnat negativa omdömen blev jag ilsken! De måste blanda ihop ZODIAK arkitekter med något annat företag. Driver själv ett byggföretag så jag vet mycket väl vad jag pratar om. MVH Peter

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Peter Ett stort tack. Jag visste inte att mina ledsamheter kommer att resultera i sådant inlägg. Tack att du gör undantaget för lilla mig  Jag har redan tackat 18 gånger och någon tog sig tiden och sågade mina enformiga "tack" därför vet jag inte hur jag skall tacka så att det inte blir likformigt. Skulle jag vetat det skulle jag valt ett annat yrke - författare, journalist eller dylikt. Jag är mycket bättre på att rita och bygga hus än på att tacka. MVH Kristoffer

Christofer E
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vet inte var jag ska börja. Kristoffer skrev till mig att han var generalentreprenör för omvandling av källare till boutrymme. Sedan visade sig att han inte vet vad ordet betyder (bokstavligen). Han vägrar även ta ansvar för det platta golvet i badrummet där han skyller på alla de hantverkare han tagit till mig. Oberoende besiktningsmannen hittade många fel bl.a badrumsgolvet och sprickor i väggarna. Kristoffers approach - jag kan laga sprickorna men de kommer ju bara komma tillbaka. Han vill att jag ska jaga de hantverkare...

Ali K gillar detta
Svar från Zodiak Arkitekter AB

Det riktigt trist att få sådan bedömning. Det roliga i detta är att vi renoverar, bygger till och bygger om sedan 2006 och först efter 10 år är det någon som är missnöjd. Folk är mycket snabbare att klaga än berömma. Trots detta har vi TVÅ missnöjda och sjutton nöjda kunder som har uttalat sig om vårt arbete. Det trista är att var mitt inne under processen med att lösa problemet hos Kristoffer E. med hjälp av försäkringsbolaget. Att helt plötsligt får en sådan bedömning gör att man tappar lusten att hjälpa till,...

Srecko M
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Supernöjd med dem! Allt kom i tid, bra kvalité, bra service! Bästa.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Srecko Det var ett riktigt nöje att samarbeta med dig :-) Ha det riktigt bra. MVH Kristoffer

Annelie H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Zodiac har varit super bra på att serva mig på alla sätt. Från första samtalet,det blev ett antal,till samtalet efter avslutat arbete. Vi kunde inte byta fönster själva utan behövde hjälp. Det slutade med att zodiac fixade snickare som kunde tänka sig att åka 50 mil för detta. Vi fick 11 fönster bytta på 2 1/2 dygn, det blev fint inne och ute. Allt bråte på en bestämd plats. Vi är mycket nöjda med all hjälp vi fått och zodiac har varit en mycket bra samarbetspartner. Jag rekommenderar dom gärna.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Anneli för de varma orden Det var ett nöje att jobba med dig, roligt att vi har löst alla frågor innan killarna kom och jobbade under tiden när ni var bortresta. Roligt att du skriver så positivt trots att vi inte är klara och trots de 50 milen kommer vi och rätar till de två felen som blev till sedan killarna kom ihåg fel det ni har instruerat de om den första dagen. MVH Kristoffer

Morgan B
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

När jag kom i kontakt med Zodiak, Kristoffer så visste jag inte riktigt vilken lösning jag ville ha och vilken som var mest prisvärd, jag var inne på flertalet lösningar allt från skjutpartier, vikväggar fasta partier, mm. Kristoffer var under denna tid oerhört hjälpsam och var mycket snabb att svara på mina frågor... utan att stressa fram något... Sedan kom vintern och jag tog en liten paus i mitt byggande och funderande, till våren återtog vi kontakten och tillsammans hittade vi en lösning som passade mig och mitt framväxande...

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Ett stort tack Morgan för ett toppen samarbete, En av kunderna klagade på att mina svar är så enformiga - men hur skall man svara på sådan fantastisk bedömning som denna och andra kundernas för den delen också. Det är kanske inte rätt att erkänna sådant här på nätet men jag blev berörd när jag läste det du skriver här. Det är riktigt roligt att jobba för individer som ser och uppskattar när man anstränger sig. Med vänliga hälsningar Kristoffer ................................................................................................................................................................................................

Jamil B
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Hej. Rekommenderar starkt finns alltid där svarar alltid trevlig och duktig.Har aldrig samarbetat med någon firma där alting har fungerat så smidigt och bra. Rekommenderar mycket STARKT.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Jamil Härligt att du känner så: Tack för de vänliga orden: Ett stort tack MVH Kristoffer

Leif Ingvar J
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Zodiak gjorde underlag till vår ombyggnation. Leverans och bemötande var helt utmärkt.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Carolina och Leif Det var himla roligt att vara med om den spännande resan från första mötet tills arbetet blev klart, med att projektera ert nya hus, Att se er glada och nöjda, var den värdefullaste betalningen man kan få - tack. MVH Kristoffer

Anders F
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Kan inte rekommendera denna firma, står inte för sina handlingar. Kan knappt uttrycka sig i skrift ,med den påföljd att misstag begås. Jag ville göra en extrabeställning med samma ordernummer för att färgkoder etc skulle överensstämma med första lev. Det blev fel och Zodiak försöker på alla sätt slingra sig i denna fråga. det är synd då produkterna är helt ok men leverantören är inkompetent.

Ali K gillar detta
Svar från Zodiak Arkitekter AB

Anders F Det kan inte vara så dåligt med oss om det var tredje beställning Anders har gjort hos oss. Anders skickade en noggrann förfrågan om offert i form av en bild från ett blad från förra offerten - en dörr. Dörren skickades exakt enligt offerten som Anders godkände. Nu visade det sig att Anders önskade en kulör på utsidan. Inget nämndes om färg någonstans ändå anser Anders att det är vårt fel. Det finns gränser hur långt ett företag kan gå för att tillfredsställa en kund. MVH Kristoffer

Mikael S
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Bra pris och smidig leverans. Bra att man kan välja betalning mot faktura istället för delvis förskott som många tillämpar. Dåligt dock att det tillkommer en ganska stor kostnad för detta. I mitt fall tillkom ca 250kr för detta.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Mikael Tack för din positiva bedömning. Som du nämner finns det olika betalningsalternativ som andra inte har. Skulle du valt en annan skulle du ha rabatt på motsvarande. Egentligen skulle vi ha fått en extra stjärna för att det finns valmöjligheter men du drar av en sedan du själv gör val som du inte är nöjd med. MVH Kristoffer

Johan K
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi har köpt fönster och fönsterdörrar av Zodiak till nybyggnation av bostadshus vid två olika tillfällen. Båda gångerna har vi fått snygga fönster i bra kvalitet och med bra isolervärde till oslagbara priser. Kristoffer på Zodiak har varit lätt att nå och serviceminded från början till slut. Zodiaks hemsida är inte så snygg eller uppdaterad, men han och hans företag inger ändå stort förtroende. Behöver vi fönster igen så kommer vi köpa från Zodiak.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Johan K Fantastiskt att du känner så. När det gäller hemsidan har vi försök att snygga till den men de företagen som vi försökte anlita, vill snabbt göra snygga hemsidor utan att titta på innehållet. När vi frågade hur de vill lägga upp innebörden har vi aldrig fått något bra svar. Absolut skulle vi vilja ha en bättre hemsida men det verkar inte bli av. Om vi hittar ett företag som kommer att berätta hur de vill göra om vår hemsida och koncentrerar sig på innehållet istället enbart på skönheten kommer vi att anlita...

Dennis J
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Företaget levererar utmärkta produkter till mycket bra priser. Om det blir något problem så försöker de lösa detta. Jag kommer att bygga ett hus till och då blir det fönster från Zodiak.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Tack Dennis för den fantastiska bedömningen. Du vet ju att efter denna blir vi inte ett dugg sämre bara för att du har skrivit det nu. Tvärtom - vi är som skådespelare i teater - när vi känner av att publiken är med, blir vi bara bättre. Det är som att höja ribban - du höjer vår ribba och vi din, så åker ribban högre och högre. Du vet ju att det vi gör är ingen ansträngning - vi tycker helt enkelt om vårt jobb. Måndagar är bäst, fredagar och helg är tråkigast. MVH Kristoffer

Torgny O

Bra bemötande Enkelt och problemfritt

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Torgny Du är en sann Norrlänning - Kort och koncist Härligt att du känner så. MVH Kristoffer

Jan H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Dom är seriösa, pålitliga,punktliga och har en hög servisnivå och kunskap med vad än man anlitar dom till. Dessutom mycket vänliga och trevliga att jobba med. Prisnivån på varorna är mycket konkurrenskraftiga och har hög kvalite.Vi kan varmt rekommemdera firman.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Jan Jag känner att din beskrivning är den bästa hittills - ett stort tack tack MVH Kristoffer

?
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Vi skickade en förfrågan på nya plastfönster till vårt hus till ett flertal företag vi hittade på nätet. Zodiak var den firma vi fastnade för dels för priset dels för en utförlig beskrivning av vad som kunde levereras. När vi sen började förhandla och sedermera bestämde oss för att göra affär med Zodiak så fick vi jättebra hjälp och bemötande. Varorna höll också vad dom lovade när vi fick dom

Petter J
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Ros = Jag har alltid fått ett trevligt bemötande. Produkten är av hög kvalitet. Ris= P.g.a det utländska ursprunget så upplever jag att det finns språkförbistringar och en rädsla av att göra fel som låser den dagliga verksamheten.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Peter Jag tror att det beror på att du har svårt med Stockholmska :-) Skämt åt sidan - Jag tror att du syftar på min ordblindhet/dyslexi - händer så klart att läser jag fel och det erkänner jag öppet. Det positiva är att all viktigt kommunikation sker i skrift . Av denna anledning kan man lätt upptäcka om jag har missat något. Efter 30 år som arkitekt (sedan 1986, egen verksamhet sedan 1989 som arkitekt sedan, fönster sedan 2004) + plus 4 år på KTH är det väll knappast troligt att språkförbistringarna kan vara fallet....

Conny R
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Allt var bra, förutom leveransen som strulade lite! Kommer att handla där igen.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

ett STORT TACK Lenna o Conny att ni tog er tiden och skrev de vänliga orden. Roligt att ni är nöjda med vårt arbete, och så klart är ni välkomna åter. En fråga - vad var det som strulade vid leveransen - ni har inte sagt något - Jag kollade vår korrespondens och hittar inget om leveransen. Om vi skall förbättra oss måste vi veta vad som var gick snett - Hur kan vi bättra oss om kunderna inte säger något? Tacksam om kommentar Med vänliga hälsningar Kristoffer

Anders P
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Litet personligt företag som vet vad de håller på med.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Roligt om du tycker så. Tack för att du tog dig tiden att kommentera. Med vänliga hälsningar Kristoffer

Roland H
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Jag köpte bara två fönster men bemöttes ändå med stort intresse och engagemang samt snabb återkoppling och svar på frågor. Bemötandet översteg mina förväntningar, så trots att man inte kunde garantera leveranstid så valde jag att vara kvar som kund. Enda nackdelen var en viss förvirring när jag skulle hämta mina varor. Dessutom var priset mycket bra.

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Roland Fantastisk att du uppfattade oss på det sättet. Som du vet kunde vi inte garantera tiden. För att sänka din fraktkostnad har vi bestämt, tillsammans, att dina fönster får åka med "närmaste" kund som beställer och som råkar bo i dina trakter och det inte är alltid lätt. Det är något jag aldrig kan veta. I sådana situationer, går inte att förutse när sådan kund kommer att slå till, beställa. Kul att det löste sig ändå och du stannade kvar. Du är åter välkommen så klart. Tack för att du tog dig tiden att kommentera. Med vänliga hälsningar Kristoffer

Kjell E
Skrev om Zodiak Arkitekter AB

Zodiak är en seriös firma som ovanligt sätter kundens bästa högsätet. Noggrann och dessutom trevlig, sist men inte minst mycket bra produkter till förmånliga priser!

Svar från Zodiak Arkitekter AB

Hej Kjell Toppen att du uppfattar oss på det sättet. Dessa kommentarer gör att vi ser mening i våra ansträngningar om kunderna ser att vi gör vår bästa. Det gör att vi kommer anstränga oss ännu mer. Med vänliga hälsningar Kristoffer