Advokatfirman JS

Läs vad 1 kund tycker om Advokatfirman JS

• Sponsor
    Anna Rinman Familjerättsbyrå
    4.9 / 5 i betyg — 8 omdömen
    "Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det"
  • Ella A

2019-09-24

Ella A skrev om Advokatfirman JS
    Advokat Josefine Sundberg vet vad hon vill. Hon vet vad hon gör. Och hon gör det utifrån sina enorma juridiska kunskaper och stora erfarenhet i kombination med sitt skarpa intellekt och med - hjärtat på rätt ställe.

För Josefine ligger fokus på jämlikhet och rättvisa för individen.

Hon är advokaten som ser helheten. Hon besitter empati och är den som både peppar och ger kämparglöd till den utsatte att faktiskt våga ta sig vidare. Våga fortsätta stå upp för sig själv och sina rättigheter, även när det är känslomässig motvind.

Jag vet, för jag har upplevt det, som hennes (förmodligen jobbigaste, mest frånvarande och oroliga) klient.

Utan Josefines förståelse, erfarenheter och uppmuntran med tydliga argument på vikten att fortsätta kämpa, alla de gånger jag tvekat, så hade jag inte kunnat känna den tillfredsställelse och det lugn som infunnit sig idag.

Advokat Josefine Sundberg har ett knivskarpt bildminne och en utmärkt simultankapacitet som kommer till sin fulla rätt, när hon fokuserat har navigerat oss med målmedvetenhet i domstolen.

För Josefine har full koll på att alla dokument och utdrag ur myndighetsregister, med underskrifter och stämplar, som krävs för ett lyckat mål. Hon vet vad som behövs och ser till att det finns på plats.

Dessutom opponerade och protesterade hon mot svarandes sida, med blixtsnabb närvaro, samtidigt som hon bläddrade i lagboken och förde anteckningar. Däremellan gav hon en uppmuntrande blick mot sin klient (jag) innan hon fortsatte argumentera för vår sida och vår linje och däremellan punktmarkera svarande advokatens tunna påståenden till tvivel.

Jag har kunnat släppa mina rädslor och vågar tro igen, efter att ha levt i en psykiskt och fysisk våldsam relation med snedfördelad ”jämnbalans” och där barn dessutom är inblandat.

Jag vet att det finns fler kvinnor som lever under samma förhållanden som jag. Jag vet hur rädd, ensam och maktlös man känner sig.

Att våga ta första steget och kontakta Advokat Josefine Sundberg, är något bland det bästa som jag gjort i år. Hon har hjälpt mig att känna upprättelse, återta kontrollen över delar av mitt eget liv men framförallt bidragit till att ha återskapat förutsättningarna att få leva i en dräglig vardag igen.

Vägen kvar är så klart lång att gå, men den hade varit betydligt längre och snårigare - utan Josefines hjälp. Läs mer

Bästa Juristerna nära Advokatfirman JS:

Christer B Christer B tycker:
“Jag känner mig personligt bemö...” Läs mer
Rättsakuten (1.4km)
Juristbolaget (2.1km)