Alla kategorier Inkasso Västra Götaland Göteborg Alektum Group AB

Nils Ericsonsgatan 17, 411 03 Göteborg — Visa karta

Läs vad 18 kunder tycker om Alektum Group AB

• Anders M
    Anders M skrev om Alektum Group AB
    Min mor fick ett brev av dem där dom krävde en stor summa av henne, men bestred det och krävde få se skulderns äkthet men det kunde dom inte få fram så vi förstod att det var en skuld som var betald som hon kunde bevisa. Men Alectum gav sig inte, dom skulle driva in denna falska skuld och vi anmälde till Di men dom lade ner anmälan mot dom.
    Till slut fick vi rätt mot dom trots att Alectum försökte driva in denna falska skuld med alla medel dom hade. Läs mer
  • Rolf R
    Rolf R skrev om Alektum Group AB
    Kronofogden är troligen inte så dumma, utan de ser att det är samma bluffbolag.
    Kommer upp en gång i månaden.
    /Rolf Läs mer
    Rolf R gillar detta
  • Patrik O
    Patrik O skrev om Alektum Group AB
    Min arbetsgivare betalade inte en faktura och därför fick jag både påminnelse och inkasso. Det är helt okej. I samband med detta skickade Alektum ett flertal fakturor som inte synkades med ursprunglig uppdragsgivare. Därigenom fick jag ett flertal fakturor med felaktiga belopp. När Alektum ska betala ut mellanskillnaden så görs det med utbetalningskort. Har Alektum stannat till på 1990-talet, eller? Läs mer
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Alektum Group AB
    ett skoj bolag som försöker driva in skulder som är bort via skuldsanering. Men trots att dom får veta de så skickar dom in fodran till Kronofogden. Dom verkar inte ha någon som helst koll på någonting. Dom har nu totalt 7 gånger försökt få in pengar av min sambo där skulderna är bort via skuldsanering men dom byter akt nr och datum och belopp på skulderna så de är enormt svårt att hitta dom I skuldsaneringen. Nu ligger 6 st hos Kronofogden men alla är bestrida av mig. Så borde alla göra mot detta skoj företag för inte är dom ett seriöst inkassobolag .
    Nu väntar jag bara på att DI ska kolla dom ingen och den här gången borde väl DI stänga ner dom för gott för dom har redan varning på sitt konto.
    SÅ undvik detta bolag om du vill att de ska gå enkelt och smidigt. Läs mer
  • Aries W
    Aries W skrev om Alektum Group AB
    459 kr i kostnader??? Verkligen... Läs mer
  • Leslie S
    Leslie S skrev om Alektum Group AB
    Rena banditer som alla andra redan nämnt.

Om de kräver dig på oskäliga/felaktiga fakturor och suspekta avbetalningar till enorma effektiva räntor på runt 3000-6000% per år per skuld: överklaga alltid, även fast Alektum trots det kommer försöka vilja övertala dig med en ocker-avbetalningsplan. Men de har sällan en chans på kfm utan några bevis. Dessa bevis är det första du ska fråga Alektum efter om du får en faktura. Personuppgiftslagen är till din fördel här.

Det visar sig att Alketum inkasso specialiserar sig på att köpa upp bluffakturor för en bråkdel av originalsumman ifrån skumma "bolag" världen över, inkl en hel del råskumma svenska företag, vilket i praktiken innebär att de målvaktar bedragare och att Alketum själva är väldigt grova bedragare. Bl.a så finns det ett fall där de försökte driva in pengar från över 100.000 minderåriga skolbarn. Det blev en stor skandal som media skrev mycket om.

I mitt fall så påstås det att fakturan kommer från ett bolag i hong kong. Så det hela med alektums samarbete med bedragare är nog värre nuförtiden med tanke på att sagt brevlåde-hongkong-bolag drivs av en svensk som utfärdar skumma fakturor i sek utan moms för att undvika svensk skatt och svenska problem med bedrägeri.

Frågan är mest varför vårt land tillåter företag som är involverade i grov penningtvätt på enorm internationell skala.
    Det kan inte vara bra för bnp att de inte stoppas, då de utom tvivel inte drar sig från att skuldsätta så många barn de kan :/

Det verkar att efter samtal med kfm att Alektum är välkända för inte helt legitima skuldkrav.
    Grovt sagt är alla företag som är involverade med Alektum, både under och ovan ytan, bara ute efter att blåsa sina kunder.
    De verkar även arbeta ihop med rena bluffare med väl kända bedrägerimetoder,
    tex de där man vinner gratis mobiltelefoner där det hela egentligen var dolda abonnemang som är omöjliga att säga upp.
    De företagen Alektum samarbetar med kan/får inte bli kund på ett normalt fakturabolag som använder sig av lagliga metoder då de anses för oseriösa. Annars väljer man givetvis något bolag som inte försökte utpressa ca 30% av alla barnen i landet..

Det är verkligen otroligt illa att det bolaget existerar och har tillstånd för inkassoverksamhet.
    Det finns en grupp i vårt land som kan utpressa dig min vän, utan att straff att vänta sen!

En stjärna för rätt trevlig kundtjänst med extremt kort väntetid :)
    Nej men allvarligt är de rätt farliga, tex att beloppet de utpressar på går upp mer än vad de vill ha i avbetalning/krav så din skuld ökar flera tusen. tex de vill ha 200kr och när du betalat dem så vill de ha 300kr till. Allt så ni förblir vänner så lång tid det går..
    Men så du vet: det de gör är inte lagligt någonstans i något land överhuvudtaget.

Alektum är en fälla.

Källor: alla 5 första sidorna på google under frasen "Alektum inkasso bluff" och det är inte bara svenskar som drabbas. Läs mer
    Kenneth L gillar detta
  • Lars-Ove W
    Lars-Ove W skrev om Alektum Group AB
    De är de enda företaget som kan prata med döva personer, utan text telefon samt inte litar på intyg från läkare. Utan anser att personen ljuger om sin situation
    Där de inte svarar på brev från anhörig med hänvisning till sekretess med mera. Läs mer
    Kenneth L gillar detta
  • Mats P
    Mats P skrev om Alektum Group AB
    Skickar ut påminnelser om obetalda inkassokrav som överhuvudtaget inte gått ut. Detta för påstått obetald räkning hos telebolag, en räkning som är betald i tid. Den sista påminnelsen innan de skickar den vidare till kronofogden, är daterad 8 dagar innan den kom fram till min gamla mor. Vägrar tro att den svenska postgången är så långsam. Den skulle sedan vara betald fyra dagar senare. Om du har en gammal förälder på äldreboende, är det inte säkert att du ser brevet i tid. Detta luktar mycket illa. Läs mer
  • Lash B
    Lash B skrev om Alektum Group AB
    Alektum Inkasso AB är ett företag i tiden... En bekant till mig med klen skolunderbyggnad, helt ovan att argumentera för sin sak blev milt sagt lurad att ingå en deal som varje människa med normal moral och rättskänsla skulle ha blivit ursinnig på. "Tillstår du att du är skyldig dessa pengar" var en fråga som han fick så snart Alektums inkasserare nämnde ett belopp. - Bra!, ropade den upphetade rösten i hans öra. - Då kan vi göra så att du betalar detta belopp på tre månader så blir det inte så betungangande för dig, malde rösten på.

När avierna damp ner hos honom efter några dagar trodde han inte sina ögon. Av de överenskomna 2200:- i tre månader hade det blivit 5800:- varje månad tre gånger. Det ursprungliga beloppet hade från samtalstillfället och tills han fått inbetalningsavierna ökat från 6600:- till inalles 17400:-.

Vad detta bondfångri kallas inom juridiken vet andra bättre skickade än vad jag är... Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Alektum Group AB
    thorn-leasy-alektum.blogspot.se kolla bloggen vad dom tänker lura mig på i räntor 40.000:- Läs mer
    Leslie S gillar detta
  • Jouko R
    Jouko R skrev om Alektum Group AB
    Fick ett Föreläggande från KRONOFOGDEN att Alektum ville ha pengar av mig för en skuld som skulle ha uppstått 2001-03-10. Alltså 11,5 År tillbaka.Kapital beloppet var 381,50kr.Sedan hade De lagt in sina Kostnader så den totala kostnaden blev 1678.91kr.Givetvis bestred jag detta!
    Jag tog kontakt med Bonniers och fick beskedet att jag inte stod i skuld till dem.De blev fly förbannade.De tyckte att jag inte skulle betala.Kundtjänsten på Bonniers skulle ta kontakt med Alektum .För sådant som De gör .Ty det skadar Bonniers rykte negativt!!
    Alektum är ett gäng av Inkassogangsters!!!!Varning!!
    Avslutningsvis vill jag nämna att även Kronofogden blev paff och frågade om det verkligen stod 2001-03-10.Det skall bli spännande att se hur det slutar.
    "Så kan det gå..."som Kurt Vonnegut skrev i Slakthus 5 vill jag minnas..... Läs mer
  • Haris t
    Haris t skrev om Alektum Group AB
    Detta företag är det VÄRSTA jag upplevt .För några år sedan försökte dom att ta in en PÅSTODD faktura på 120 tusen.jag ringde och förklarade att jag inte hade med saken att göra,men dom drog det vidare.det slutade med att jag drog in advokat och saken löste sig på 3 dagar.NU försöker dom sig på min sambo på liknande sett.Mitt råd till ALLA som får ett brev av ALEKTUM,TA KONTAKT MED EN ADVOKAT,I 9 FALL AV 10 SÅ SLIPPER NI BETALA.advokat kostar ca 1000 lappen. Läs mer
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Alektum Group AB
    Riktigt uselt ja.. Jag har varit med om att människor har blivit direkt hotade av högre tjänstemän på det företaget. Läs mer
    Sören A, Per G gillar detta
  • Rob L
    Rob L skrev om Alektum Group AB
    Skandalöst oseriöst bolag. Agerar enligt principen "går-det-så-går-det". Vill du förstöra din kundrelation? då är Alektum bolaget för dig. Läs mer
  • Alf M
    Alf M skrev om Alektum Group AB
    Har aldrig i mitt 47 åriga liv blivit så elakt och käslolöst behandad.. Förtäkta hot mm fy sjutton Läs mer
    Sören A gillar detta
  • Anna-Karin S
    Anna-Karin S skrev om Alektum Group AB
    Värsta bluffmakarna. Lurar skuldsatta till uppgörelser och lägger sen på skulder man inte diskuterat alls. De drar sig inte för att ljuga ihop överenskommelser heller. Har även hört att de hotar folk för att få igenom uppgörelser.
    Vill du ha dina kunder kvar, anlita inte Alektum. Läs mer
  • Sören A
    Sören A skrev om Alektum Group AB
    Alektum, inkassobolaget som nagelfarde lagboken så att man kunde kräva barn på skolfotoskulder! Tack och lov skapade detta en branschöverenskommelse där barn inte ska kunna krävas. Läs mer
    Leslie S gillar detta
  • Per G
    Per G skrev om Alektum Group AB
    Skrämmande teknik för att driva in kundfordringar, drar sig inte för något. Hittar på skulder mm. Du riskerar och förlora kunder om du anlitar Alektum Inkasso. Googla lite på nätet, en specialitet de är är att pressa psykiskt sjuka på pengar. Personer som har svårt och försvara sig. Läs mer