Alektum Group AB

1.0

56 omdömen om Alektum Group AB

Bent T
Skrev om Alektum Group AB

Att inte detta bolag har fått näringsförbud är svårt att fatta. vi beställde en vara som aldrig kom och kämpade först med att ta bort hela summan, men plötslig dyker det upp en betalning för returfrakt och hot om kronofogden. Det är småpengar i sammanhanget 289 sek , men har lust att se vad som sker om man inte betalar? kapital skuld 49 sek hos Klarna, sen deras avgifter. Klarna är väl hyffsat seriösa ! jag gör ett test och ser om jag hamnar hos kronofogden och första gången i så fall och meddelar här senare vad som hände !

Sten V
Skrev om Alektum Group AB

Har en avbetalnings plan och betalar varje månad ändå hotar dom med kronofogden

Lars B
Skrev om Alektum Group AB

Vilket vidrigt företag. De fortsätter skicka inkassofakturor trots att det inte finns någon skuld. Arbetar tydligen med Klarna, som också använder liknande metoder. Undvik Klarna så slipper ni kanske ha med Alektum att göra.

Sofia Ulrica Margareta E

Kolla noga era räkningar. De vill gärna ha mer pengar än vad som är och hittar på avgifter. Jag fick en räkning på 1600 kr. Kollar på hemsidan är skulden på 2100. Ringer dit och ifrågasättee då är räkningen bara på 600... Väldigt oseriöst!

Hafsa H
Skrev om Alektum Group AB

Väldigt otrevliga och oseriösa människor som jobbar där och klickar ens samtal

Jaana V
Skrev om Alektum Group AB

Det absolut mest horribla företag någonsin. Man kan inte ens få en avbetalningsplan på 2000kr utan det skickas direkt till fogden istället. Förstår inte hur företag kan anlita dem, men comviq gillar dem. Kundtjänst helt utan empati.

Malin Linda S
Skrev om Alektum Group AB

Totalt omänskliga i all hantering. Började med att skicka till KFM innan 8 dagar hade gått. Vid upprättande av avbetalnignsplan så gick det till KFM direkt efter förfallo utan vare sig brev, påminnelse eller en chans att betala. Även helt fel kapitalsumma.

Annelie J
Skrev om Alektum Group AB

Okänd person hade beställt varor i företagets namn. Bestred faktura och gjorde polisanmälan. Alektum Group AB vägrade acceptera det hela. Kontaktade Polisen, Svensk handel, Kronofogden, Finansinspektionen m.m. för att informera om Alektum Group AB förfaringssättet och om de hade tips på något ytterligare jag kunde göra. Alla informerade att jag redan hade korrekt från min sida. Alektum Group AB gav sig inte. Ringde och mejlade och blev upprepade gånger uppmanad att göra ytterligare polisanmälan med bl.a. för mig okände...

Leif Anders Johan B
Skrev om Alektum Group AB

Skojare som inte kollar upp om fodringen är legitim eller inte. Fortsätter skicka inkassokrav fast man bestridit, och skriver där att om man inte svarat dem inom 5 dagar anses man goddtagit kravet. Går ej att nå dem på telefon. De är svin som man får vara riktigt otrevlig mot för att de ska lyssna. De förökte två gånger driva in en faktura som redan var betald. Kriminella idioter!

LISE-LOTTE Z
Skrev om Alektum Group AB

Jag fick ett mail med en betalningspåminnelse. Mailet var försett med en knapp; "Tryck för att betala" Ursprungsbeloppet var 151,50 Ränta:429,98, Inkassokostnad; 160 kr. Totalt; 741,48. Eftersom jag inte fått ngn påminnelse, som det påstods att jag fått så försökte jag logga in på mina sidor för att se vad det var jag missat. Där stod det att inget fanns registrerat men att jag kunde ha en skuld ändå. Då ringer jag (tfn-kö 23 pers före). Till sist får jag prata med en person som kollar och då visar det sig att skulden ...

Kerstin Sara Charlott Ö

Riktigt usla och dåliga, skickade ett krav på 180kr på en redan betald faktura! I all hast och stress betalade jag in dessa 180kr. inser att något blivit fel och kontaktar dem. Får till svar att det såg konstigt ut jag ser att den är betald då ovs. men att jag måste maila in för att få tillbaka mina pengar. Jag mailar in men får till svar att jag borde ha överklagat. och det var ju precis det jag gjorde. När jag upptäckt att dem skickat ut en felaktig faktura. så. därav riktigt dåligt. skulle ge minus om det gick. Alla företag...

LISE-LOTTE Z gillar detta
Linda Maria L
Skrev om Alektum Group AB

Jobbar själv med ekonomi och pga Hallon så har ärendet hamnat fel hos Alektum. Har aldrig blivit så illa bemött av någon, han tuggade tuggummi, smackade och var så dryg i telefonen. Gav mig knappt en chans att förklara och blev inte trodd på iaf. Han slängde på luren när jag sa att han inte behövde vara otrevlig för det var inte jag.

MAGNUS S
Skrev om Alektum Group AB

Fullständigt regelvidrigt företag med riktigt obehagliga typer som svarar i telefonen. Har pratat med sammanlagt 3st olika handläggare och det är lika cyniska, arroganta och otrevliga alla 3. "Håll käften och betala din dumma jävel" är deras attityd. Hjärtlösa svin utan empati som bara ser ettor och nollor. Maffiametoder. Fy fan vad jag vill spy på det här företaget.

OSKAR R
Skrev om Alektum Group AB

Alektum Group försöker driva in skulder trots att man tidigare skriftligt meddelat att alla skulder är reglerade. De har ett uselt mejlsystem som gör att dom själva inte kan se vilka mejl som de svarar på. Den förvirring som uppstår löser de genom att kräva in summan igen, med nya avgifter. När argumenten tryter och de blir överbevisade så lät de ärendet vara i ett par månader och skickade sedan hot om inkasso, troligen i förhoppning om att vi skulle glömt deras tidigare misstag. När vi ber om en annan handläggare eller att få mejla med en chef så ignoreras det. Fullständigt oseriöst företag.

CAMILLA L
Skrev om Alektum Group AB

Helt sjuka som försöker driva in skulder som redan är under skuldsanering hos KF!! Sen kommer det en läskig gubbe sent på kvällen och ringer flera ggr på dörren när barnen skulle sova! Det kan fan inte vara okej!!!

ALDO O
Skrev om Alektum Group AB

Verkar vara kriminellt verksamhet, jag har inga skulder och söker inga lån ändå gör dem en kredit upplysning på mig utan avledning. utan att få en beskrivning. REKOMENDERAR om ni får en brev eller inkasso krav läs noga så du inte blir lurad.

OSKAR R och Ulf L gillar detta
SÖREN B
Skrev om Alektum Group AB

Skickar otrevliga kravbrev trots att fordran saknar grund. Jag har begärt att de ska visa giltigt underlag för kravet, men får inget svar på det. Får istället nytt otrevligt kravbrev där de skriver att de lämnat ärendet till advokatbyrå

MATTI I
Skrev om Alektum Group AB

Skickar bluffakturor med påhittade akter på skulder som de inte kan redovisa ursprung på. I brevet står att om du endast har lågt belopp kvar men de fortsätter med nya akt nummer i oändlighet så länge du betalar. Tydligen ett kriminellt företag, undrar hur de kan fortsätta att lura förståndshandikappade att betala för påhittade skulder? Kommer att polisanmäla för bedrägeri.

LINDA S
Skrev om Alektum Group AB

Detta är det vidrigaste jag varit med om. Klåparn a a a påstar att de skickat fakturor till mig ang en räkning på 300 kr. Som jag totalt glömt bort till Bubbelrom Höll på att hamna hos fogden pga de. De vägrade erkänna att jag i 2 veckor skickat mail till dem. Vägrar att hjälpa mig på något sätt så 1700 kr skulle betalas på en gång för att de skulle dra tillbaka det från fogden. Riktigt otrevliga i telefon, kändes nästan läskigt. Jag hoppas verkligen företag väljer att annat bolag än detta för det här måste få ett slut....

JOHANNA N
Skrev om Alektum Group AB

Snabba på att skicka ut fler likalydande information via (standard)-mejl,(?), om varför ärendet gått till inkasso, men sedan INTE redovisar hur långt ärendet kommit, TROTS att svar, som de efterfrågat, skickats per brev. För min del har den utdragna processen medfört psykisk ohälsa. Hoppas att företagen som anlitar Alektum Group AB tar del av omdömena!

LINDA S gillar detta
AJI BAJEN C
Skrev om Alektum Group AB

Riktigt dåligt inkassobolag , jag kan inte fattar varför det är så svårt att förhandla med dem asså dem gör att man inte bryr sig om sina skulder. Jag tycker dem måste hjälpa sina kunder men inte skrämmer oss.

AGNETA B
Skrev om Alektum Group AB

Jag hade gjort upp en avbetalningsplan som skulle starta med första betalningen i slutet av februari. Hann bli sjuk i Corona innan jag hade betalat och blev inlagd på sjukhus. Min mamma mailade alektum och förklarade men dom svarade inte , gick vidare med ärendet till kronofogdemyndigheten utan att bry sig om orsaken varför det inte var betalt. Jag har mailat 2 gånger utan att få svar. Detta är ett riktigt skotföretag som bara bryr sig om att få in så mycket pengar som möjligt utan bry sig om något annat. Jag rekommenderar...

Kerstin Sara Charlott Ö gillar detta
KRISTINA L
Skrev om Alektum Group AB

riktigt dåligt inkassobolag. påstår sig kunna hjälpa till men gör ingenting mer än säga "vi kan inte hjälpa dig med delbetalning, betala hela fakturan" fast man bett om att få delbetala faktura.. och dom utgår på sin hemsida att dom är villig att hitta en lösning med kunden.. skit dåligt tycker ja!

SOHRAB F
Skrev om Alektum Group AB

Kan tyvärr inte rekommendera alls.

HELENA H
Skrev om Alektum Group AB

Riktigt fula! Svarar inte i telefon eller på mail.

REZA A
Skrev om Alektum Group AB

Sämsta inkassobolag. Jag betalade fakturan 18 sep, och idag är 24 sep det står förtfarande på smsparken att fakturan är obetald. Ringde till Alektum, de säger vi har inte meddelat än smsparken att fakturan är betald. Fy fun.

Kent Ola Roland H
Skrev om Alektum Group AB

Har dubbelbetalat en skuld och försökt att återfå beloppet i 1,5 månad. Löften om omgående återbetalning är bara bluff. Det kvittar hur mycket du påminner , det sker aldrig

AGNETA B
Skrev om Alektum Group AB

Lördag kväll kl 19.00 kör en motorcykel in på tomten,ser den när jag är ute med hunden,kommer närmare,o en kille står o tittar in i fönstret,hur faen kan ni skicka ut nån utan förvarning med ett rek.och på en lördagskväll!!! Jag kommer att anmäla detta. Mycket dåligt

GIOVANNA B
Skrev om Alektum Group AB

Riktigt läskiga metoder Skickar hem en okänd man kl sju på kvällen för att ge en faktura som redan är inräknad i skuldsanering. Att inkassobolag kan få bete sig så här är läskigt. Försökte väl bara få betalt för hela beloppet istället för det dom får genom skuldsanering. Hela grejen med skuldsanering är att jag ska få slippa såna här tomtar.

MAGNUS S och OSKAR R gillar detta
Carl Nils Mårten H
Skrev om Alektum Group AB

860:- i inkasso kostnad för en skuld på 337:- Jodå...såaat.. Blufföretag anlitat av ett annat blufföretag nämligen Exakt foto. Troligtvis samma ägare.

LINDA S gillar detta
Lisa S
Skrev om Alektum Group AB

Bluff, båg och odrägligheter. En dag får jag brev från Kronofogden ang. e n faktura på Zalando som jag missat att betala för tre år sedan. INGA påminnelser innan detta. Trots avsaknaden av tidigare påminnelser medger jag att jag SKA betala. Jag ringer å kollar ev. räntepåslag etc. Jag betalar. Jag ringer Alektum och meddelar att jag har betalat. Jag frågar dem om det är klart nu eller om de har fler fordringar på mig. De säger att allt är klart. Någon dag senare får jag ändå en faktura på 680kr. Jag ringer och frågar...

Sten W
Skrev om Alektum Group AB

Ett outhärdligt företag att ha att göra med! Arrogant, svarar inte på brev. Har bara ett syfte med sin verksamhet, nämligen att krama ut så mycket pengar som möjligt från utsatta människor. Akta er för t.ex telecombolaget 3, som anlitar detta omänskliga företag!

LINDA S och Michele S gillar detta
Dan V
Skrev om Alektum Group AB

Bluff och bedrägeriföretag. Har hotat mig med inkassokrav för räkningar ställda till min address från datum innan jag köpt bostaden. Dessutom har de räknat bortemot två års ränta men skrivit in det som två dagar. Vad är det för muppar som får ett inkassokrav till sig och bara slår upp nästa ägare till adressen och skickar det till dem?

Fredrik T
Skrev om Alektum Group AB

Skithögarna vill att jag ska betala för filmer och tidningar som Home Entertainment påstår sig ha skickat till en adress jag aldrig bott på i mitt namn. Dom kan heller inte visa hur jag har beställt detta. Jag har aldrig beställt en film i hela mitt liv, och inte heller PC-för alla. Rent jävla ruffel och båg är vad detta företag är, otrevliga och hotfulla som bara avbryter när jag vill ställa en enkel motfråga som dom inte kan svara på.

Tobias P
Skrev om Alektum Group AB

Jag instämmer i detta skit företag. Dem ser en endast som en pengar säck som dem kan tjäna pengar på. Dem förhandlar inget även om man ger underlägg till vad man kan betala. Dem kallar en en lögnare på telefonen och säger att dem inte kan göra något. Jag hoppas jag aldrig kommer komma i kontakt med detta hemska företag!

Jenny R
Skrev om Alektum Group AB

Alektum är ett riktigt skumraskbolag. De har skickat ett tiotal bluffärenden till kronofogden det senaste året, som kronofogden och tingsrätten röjt undan. Nu ligger där en påstådd skuld från Ellos, med ett påstått utslagsnummer som inte finns i min historik. Fakturanumret de hänvisar till är mycket riktigt en gammal skuld till ellos, men som betalades i sin helhet 2006, direkt till kronofogden, något som uppdagades då jag begärde hem alla gamla handlingar från kronofogden. Jag har visat kvittot och det gamla utslaget...

Stig R
Skrev om Alektum Group AB

Ställer mig till skaran av missnöjda "kunder". Är god man och missade en siffra i fakturan som skulle betalas för min huvudmans räkning. Så självklart kom det en fin påminnelseavgift - men till fel adress. Tyvärr är det ju helt omöjligt att ta bort påminnelseavgiften för detta lilla felet jag gjorde, (de måste ju också leva) men de själva kan skicka fel, och dessutom "glömmer" att maila den utlovade påminnelsen till rätt adress. Nu väntar jag med spänning att få betala även en påminnelseavgift på påminnelsen som de skickade...

OSKAR R och Michele S gillar detta
Stephan N
Skrev om Alektum Group AB

Sicket jävla skit-företag! Missade en faktura ifrån Zentio/Hundboxen i somras under semestern. Trots att jag betalade in den ursprungliga fakturan MED påminnelseavgift, efter att jag fått en påminnelse, så kom det en Inkassofaktura ifrån Alektum Group. Tydligen kvarstod det 3,77 i räntekostnader, som Alektum Group då krävde 183,77:- för i inkassokostnader...... Rena jävla gangster-metoder! Fy fan alltså !! Riktigt jävla förbannad! OK, småpengar, men det hela har ju med principen att göra. Har numera sagt upp Hundboxen/Zentio,...

Anders M
Skrev om Alektum Group AB

Min mor fick ett brev av dem där dom krävde en stor summa av henne, men bestred det och krävde få se skulderns äkthet men det kunde dom inte få fram så vi förstod att det var en skuld som var betald som hon kunde bevisa. Men Alectum gav sig inte, dom skulle driva in denna falska skuld och vi anmälde till Di men dom lade ner anmälan mot dom. Till slut fick vi rätt mot dom trots att Alectum försökte driva in denna falska skuld med alla medel dom hade.

Rolf R
Skrev om Alektum Group AB

Kronofogden är troligen inte så dumma, utan de ser att det är samma bluffbolag. Kommer upp en gång i månaden. /Rolf

LINDA S och 2 andra gillar detta
Patrik O
Skrev om Alektum Group AB

Min arbetsgivare betalade inte en faktura och därför fick jag både påminnelse och inkasso. Det är helt okej. I samband med detta skickade Alektum ett flertal fakturor som inte synkades med ursprunglig uppdragsgivare. Därigenom fick jag ett flertal fakturor med felaktiga belopp. När Alektum ska betala ut mellanskillnaden så görs det med utbetalningskort. Har Alektum stannat till på 1990-talet, eller?

Kenneth L
Skrev om Alektum Group AB

ett skoj bolag som försöker driva in skulder som är bort via skuldsanering. Men trots att dom får veta de så skickar dom in fodran till Kronofogden. Dom verkar inte ha någon som helst koll på någonting. Dom har nu totalt 7 gånger försökt få in pengar av min sambo där skulderna är bort via skuldsanering men dom byter akt nr och datum och belopp på skulderna så de är enormt svårt att hitta dom I skuldsaneringen. Nu ligger 6 st hos Kronofogden men alla är bestrida av mig. Så borde alla göra mot detta skoj företag för inte är...

Aries W
Skrev om Alektum Group AB

459 kr i kostnader??? Verkligen...

LESLIE S
Skrev om Alektum Group AB

Rena banditer som alla andra redan nämnt. Om de kräver dig på oskäliga/felaktiga fakturor och suspekta avbetalningar till enorma effektiva räntor på runt 3000-6000% per år per skuld: överklaga alltid, även fast Alektum trots det kommer försöka vilja övertala dig med en ocker-avbetalningsplan. Men de har sällan en chans på kfm utan några bevis. Dessa bevis är det första du ska fråga Alektum efter om du får en faktura. Personuppgiftslagen är till din fördel här. Det visar sig att Alketum inkasso specialiserar sig på...

OSKAR R och 2 andra gillar detta
Lars-Ove W
Skrev om Alektum Group AB

De är de enda företaget som kan prata med döva personer, utan text telefon samt inte litar på intyg från läkare. Utan anser att personen ljuger om sin situation Där de inte svarar på brev från anhörig med hänvisning till sekretess med mera.

MAGNUS S och 3 andra gillar detta
Mats P
Skrev om Alektum Group AB

Skickar ut påminnelser om obetalda inkassokrav som överhuvudtaget inte gått ut. Detta för påstått obetald räkning hos telebolag, en räkning som är betald i tid. Den sista påminnelsen innan de skickar den vidare till kronofogden, är daterad 8 dagar innan den kom fram till min gamla mor. Vägrar tro att den svenska postgången är så långsam. Den skulle sedan vara betald fyra dagar senare. Om du har en gammal förälder på äldreboende, är det inte säkert att du ser brevet i tid. Detta luktar mycket illa.

Lash B
Skrev om Alektum Group AB

Alektum Inkasso AB är ett företag i tiden... En bekant till mig med klen skolunderbyggnad, helt ovan att argumentera för sin sak blev milt sagt lurad att ingå en deal som varje människa med normal moral och rättskänsla skulle ha blivit ursinnig på. "Tillstår du att du är skyldig dessa pengar" var en fråga som han fick så snart Alektums inkasserare nämnde ett belopp. - Bra!, ropade den upphetade rösten i hans öra. - Då kan vi göra så att du betalar detta belopp på tre månader så blir det inte så betungangande för dig, malde...

Alexander L
Skrev om Alektum Group AB

thorn-leasy-alektum.blogspot.se kolla bloggen vad dom tänker lura mig på i räntor 40.000:-

Michele S och LESLIE S gillar detta
Jouko R
Skrev om Alektum Group AB

Fick ett Föreläggande från KRONOFOGDEN att Alektum ville ha pengar av mig för en skuld som skulle ha uppstått 2001-03-10. Alltså 11,5 År tillbaka.Kapital beloppet var 381,50kr.Sedan hade De lagt in sina Kostnader så den totala kostnaden blev 1678.91kr.Givetvis bestred jag detta! Jag tog kontakt med Bonniers och fick beskedet att jag inte stod i skuld till dem.De blev fly förbannade.De tyckte att jag inte skulle betala.Kundtjänsten på Bonniers skulle ta kontakt med Alektum .För sådant som De gör .Ty det skadar Bonniers rykte...

Haris t
Skrev om Alektum Group AB

Detta företag är det VÄRSTA jag upplevt .För några år sedan försökte dom att ta in en PÅSTODD faktura på 120 tusen.jag ringde och förklarade att jag inte hade med saken att göra,men dom drog det vidare.det slutade med att jag drog in advokat och saken löste sig på 3 dagar.NU försöker dom sig på min sambo på liknande sett.Mitt råd till ALLA som får ett brev av ALEKTUM,TA KONTAKT MED EN ADVOKAT,I 9 FALL AV 10 SÅ SLIPPER NI BETALA.advokat kostar ca 1000 lappen.