Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag26 omdömen om Allente
-
skrev om Allente
Skit företag som har en väldigt konstig affärsmodell att vara påstridiga och påstå massa saker som ej stämmer överens. Lurendrejeri!
-
-
skrev om Allente
Har just slängt ut två knäppgökar och dörrknackare från Allente som hade fräckheten att påstå att dom kom för att prata om min fiberanslutning och Allente äger innehållet i fibern. Hoppas ingen går på deras oseriösa och taffliga marknadsföringsförsök.
-
skrev om Allente
Hej
Som alla redan har skrivit banditer skurkar 🦹♀️ om de besöker er vid dörren kasta ut dem
Känner mig lurad själv har bundit mig för ett års kontrakt vilket jag inte ville ha
Idiotiska personer som ljuger för att locka till sig kunder
VH -
skrev om Allente
Får hela tiden orderbekräftelser på tjänster jag ej beställt. Jobbigt att försöka få avboka tjänsterna.
-
skrev om Allente
Blev uppringd den 22/11 av en säljare från Allente, jag upplyste om att vi har haft strul med 1av deras boxar i över 1års tid trotts att jag ringt deras kundservice så fungerar den bara ibland. Säljaren sade då att därför ska jag bjuda dig på Cmore till reducerat pris(99:-) så länge du är kund hos oss. När jag sedan kollade upp så är det ett erbjudande dom har till alla.
Sedan när jag skulle streama Cmore så fungerade det inte, jag chattade då med kundservice i 1,5 timme och till slut kom dom fram till att det kunde ta 1 timma innan det kopplades på. Det visade sig inte stämma alls. Kontaktade dom igen satt då närmare 2 timmar och då sade den jag pratade med att inom 48 timmar fungerar det.
Väntade 5dagar med att kontakta dom för jag tänkte att dom skulle få chansen att få det att funka, då hänvisade Allente till Cmore. Då gav jag upp och tog Cmore Direkt i stället.
Har du överskott av fritid och är på lite för bra humör, välj Allente -
skrev om Allente
En försäljare har gått runt i vårt hyreshus för att försöka sälja bredbandsabbonemang från Allente. Han blev insläppt i huset genom att visa leg och påstå att han kom ”för att det har anmälts fel på bredband och fiber här i huset”. Han sa också att det delats ut meddelanden om detta i brevlådorna, vilket inte är sant. När han ringt på dörrarna har han också påstått att ett meddelande delats ut samt att Allente ”ska ta över fiber här i huset” så att man ska tro att det är något redan bestämt. Lögn = falsk marknadsföring. Jag har kollat med grannarna och det verkar vara främst de äldre (pensionärer) som han ringt på hos.
-
skrev om Allente
Helt urusel kundtjänst. Håll er ifrån om ni kan!
Jag ville avsluta mitt abonnemang och första killen hade ett riktigt oskönt förnedrande sätt att föra en diskussion. Som tonåringar kan vara med att vända någons ord emot dem. Så fruktansvärt låg nivå på diskussionen så jag fick be honom tillslut att inte ifrågasätta mitt beslut utan att bara hjälpa mig att avsluta. Han la då på i örat på mig.
Nästa medarbetare var en tjej och direkt när hon svarar så ber jag henne att inte ifrågasätta utan bara hjälpa mig. Hon börjar ändå en utfrågning och jag blir då ledsen och ber om att bara få avsluta. "Hade du sagt att det var av personliga skäl så hade jag inte behövt ställa de här frågorna" säger hon då. Kände mig så förnedrad och förtvivlad. Hon ber mig vänta i total tystnad i 5 minuter. När hon kom tillbaka sa hon att det var för att "titta på kundbilden" (helt orimlig tid för att se över någons kundbild) och därefter fortsatte ett ”lilla gumman”-bemötande med en tröstande men ändå tillrättavisande ton. Hela situationen var fullständigt ABSURD - som psykopatisk. Hur fan kan de få kundtjänstmedarbetarna att bete sig såhär? Eller tappar de medmänsklighet därinne? Så där sitter jag och gråter och ber om att bara få avsluta mitt abonnemang. Det blev sedan tyst återigen och jag ropade hallå vid flera tillfällen. När hon var tillbaka efter tystnaden sa hon bara att "ok, du har nu avslutat ditt abonnemang, bekräftelse kommer till din mail". Allt var så vrickat så jag behövde dubbelkolla så hon inte drev med mig. Men enligt chatten är det nu uppsagt och jag har fått en bekräftelse via mail.
Total tid för de här två samtalen och väntetid var över 1,5 timme.
Inte klokt hur de får hålla på såhär!! Avråder att gå in i avtal med dem!! -
skrev om Allente
Obehagligt påträngande besök av säljare
-
skrev om Allente
Har tyvärr råkat ut för betalning som synligt gick igenom då det stod inga utstående fakturor.
Efter tre dgr kopplades abbonemang av,ringde då kundsupport i två dgr antal ggr per dag.
Fick ett bemötande som var som om jag på något vis försökte lura dom.
Såg då på mina sidor att fakturorna som var betalade hade poppat upp igen...på något märkligt vis.
Jag påpekade flera ggr att det är betalat,svaret jag fick var vetala dina fakturor så kopplas abbonemang på.
Ja det var ju betalat...
Till slut andra dagen sade jag att ok om jag nu betalar dessa via kort återigen och ni letar upp de första med kvitto ref nr etc kommer det igång då?
Ja visst det hoppar igång ca 15-30 min efter .
Betalade då via kort .ja dubbelt blev det ju då...men inget händer.
Ringde återigen...och fick till svar ja men du har ju inte betalat...
Mailade kontoutdrag ref nr från bank..
Tredje dgn på förmiddagen blev jag uppringd och fick då hjälp.
Var utan tv tre dgr trots dubbla betalningar..
Bad banken släppa reservation på det dubbla beloppet...det tog ca 9 dgr innan betalning nr ett bokfördes.
Man skyllde då på något system fel..
Uppenbarligen system fel igen...samma problem har uppstått och samma tidpunkt som förra året då första problemet uppstod.
Kundtjänst öppnar åtta...jag har mailat kvitto..
Har försökt skicka ny signal..nej står fortfarande att kanal fyra ex inte ingår... oavsett vilken kanal det nu är står samma sak.
Det förra bemötandet av kundtjänst var under all kritik...kunden hade fel dom hade rätt och brydde sig inte ens om att läsa tidigare anteckningar från tidigare ca 100 samtal på tre dgr.
Jag hoppas verkligen att det inte blir likadant denna gång...
Då går jag vidare för visar man upp bevis på det sätt som är möjligt ska inte personen i fråga upprepa gång på gång att man inte har betalat.
Har för mig att företag säger"kunden har alltid rätt" ja inte hos alla uppenbarligen. -
skrev om Allente
Håller med en av er som gjort tidigare inlägg, hade jag kunnat ge minus så hade jag gjort det. Ringde för att säga upp mitt abonnemang och hamnade då i 47 min telefonkö. När jag väl blev kopplad förklarade jag att jag ville avsluta som kund. Fick några frågor om varför och genast ett antal erbjudande. Hade dock bestämt mig och förklarade att det enda jag var intresserad av var att avsluta. Efter detta följde 25 minuters argumentation och jag hann nog säga 10 ggr att jag inte var intresserad av erbjudande, Kundservice krävde i princip att jag skulle motivera varför jag ville avsluta. Till sist sa jag att jag nu fått ett nytt skäl att avsluta nämligen deras kundtjänst. Så, efter över en timmes väntan och tjafs säger personen att han ska avsluta mitt abonnemang och att jag får en bekräftelse per mail på detta. Å där kunde historien slutat, men... Då jag inte fått någon mailbekräftelse så gick jag in på min sida. Där står det att jag nedgraderat mitt abonnemang, inte sagt upp.
Den absolut sämsta kundhantering jag upplevt, aldrig mer! -
skrev om Allente
Varning för detta företag! TV-bilden fryser av och till, ljudet försvinner och ideligen mosaikmönster. Det går inte att se TV4 eller Sjuan, där finns ingen signal. Kollar upp i manualen på Allentes hemsida för att försöka hitta felet. Det står Gå in på Min sida och välj Starta om signal. Men det finns ingen sådan funktion! Så här har det varit i stort sett sedan jag köpte abonnemanget. Aldrig mer! Den sämsta leverantör jag har haft!
-
skrev om Allente
Stod en kille på 20 år nånting på min trapp precis och sa till min fru att jag väntade honom, Det va i sig ingen omöjlighet då mitt företag är i botten av huset och ofta har besök av leverantörer av olika slag. Kommer upp och frågar killen vad ärendet är och han börjar svamla om uppdateringar och att Telia köper sina tjänster av dom. Redan där visste jag att han ljög, Bad han lämna tomten och inte komma tillbaka - Stänger dörren och samtidigt säger grabben "scharmuta", fotar huset och min firma bil och går därefter iväg och pekar finger.... Detta är nog inte ett företag jag kommer använda som leverantör och jag hoppas att säljaren inte representerar vad företaget vill förmedla.
-
skrev om Allente
En Noel Fransson från Allente ringde upp igår och hade ett mycket bra erbjudande som jag gick på.
Har nu på eftermiddagen försökt att säga upp.
2 av 8 ggr har jag blivit kopplad till att få prata med nån. När jag pratade med den första idioten va det knappast en slump att samtalet bröts. När jag väl lyckas få prata med nån igen får jag prata med en jubelidiot som vägrar säga upp mitt abonnemang!!!
I 10-15 min ber jag honom att omedelbart säga upp det,sen går han med på det.
Men jag förstod när jag lagt på att det va skitsnack och jag har heller inte fått nån bekräftelse på det. Har efter det samtalet återigen inte blivit kopplad till nån telefonör,så jag tror dem kan spärra telnummer en stund.
Jag kommer inte ge mig och jag kommer inte betala en jävla krona när jag bett att få säga upp inom 24 tim från att jag blev kund!
Helt jävla otroligt att man ska behöva bråka med nån i kundservice! -
skrev om Allente
Vad du än gör, teckna aldrig ett abonnemang! Helt omöjligt att säga upp. Har mejlat, men hänvisades då till att ringa. Tiderna i mejlet stämde inte med verkligheten, gick tack och lov att ringa efter kl 13. Kom fram och fick pratat med en person ganska snabbt. Tydligen går det inte att säga upp sitt abonnemang i god tid innan bindningstiden gått ut. Obs! Ville alltså säga upp det när tiden gått ut, inte innan! Bara vara ute i god tid för att inte missa att göra det och få ytterligare kostnader. Tydligen " tillåter inte systemet det", vilket är bullshit! Klart du kan konstruera ett system där du kan avsluta på ett givet datum oavsett när du ringer. Påminnelse gick inte heller att få. Återigen bullshit! Min tandläkare kan skicka ut påminnelse per sms när jag bokat tid månader framåt! Det är helt enkelt viljan som saknas.
-
skrev om Allente
Mars 2022 dömdes Allente Group AB i Tingsrätten. Allente domen finns att tanka ner på Lexbase.
STOCKHOLMS TINGSRÄTT Avdelning 2
2022-03-02 Meddelad i Mål nr FT 17440-21
(Allente gjorde det dom är bäst på: höll sig undan, kom inte ens till förhandlingen.) -
skrev om Allente
Väntetiden och kundservice är helt OK. Inga långa väntetider och trevlig personal.
-
skrev om Allente
Man möts av ett dåligt bemötande
Och dom är inte intresserade av man som kund blir nöjd VÄLJ ANNAT BOLAG FÖR TV OCH INTERNET... -
skrev om Allente
Undvik detta företag! Kom en dörrförsäljare från Allente ca 1,5 månader innan mitt Teliaabonnemang skulle upphöra, så jag tänkte att jag kunde byta. Det ångrar jag bittert. Det fanns inte i min vildaste fantasi att ett företag skulle sälja in sig självt med överdrivna påståenden och undanhållanden av information. De måste ju faktiskt upp till bevis sedan, så det vore ju självmord - trodde jag. Men döm om min förvåning. Killen sålde in Allentes bredbandstjänst och TV som att de skulle vara det bästa som finns på marknaden just nu. Han satt i mitt kök/vardagsrum och jag förklarar för honom hur det ser ut hos oss med ethernetuttag i varje rum, etc. När jag väl avslutat Telia och installerat Allente upptäcker jag att 4:an, 7:an och 12:an saknas. Ringer till dem flera gånger och kommer fram efter många försök. Väl i kontakt med dem får jag olika svar. Ett av svaren gick ut på att jag måste ha en TV-brygga. Om jag måste ha det så borde väl ändå försäljaren ha upplyst mig om det? Jag tog tvillingabonnemang och då måste man tydligen ha en brygga till den andra TV:n för att kunna se vilken kanal man vill på den, om jag förstod supporten rätt. Så, det är märkligt att jag inte blev upplyst om det. Ett annat svar var att om jag inte vill ha TV-brygga (kostar nästan 900:- för två) så kan jag dra datakabeln från TVboxen direkt in till fiberboxen (tjänstefördelaren) och uttaget LAN2. Det senare innebär att jag måste ha en sladd på golvet genom vardagsrummet in till hallen. Jag sa ju till försäljaren att vi har ethernetuttag i vardagsrummet som jag kan koppla kabeln till. Så, inte heller detta fick jag någon upplysning om vid försäljningstillfället. WIFI från deras router är så dåligt. Sitter jag på övervåning i ett Zoom-möte så kan länken plötsligt brytas och jag måste vänta och sedan logga in i Zoom igen. Detta hände aldrig med Telias router. Jag kollade överföringshastigheten och den var under all kritik, intervall mellan 32 Mbit/s och 72 Mbit/s via Wifi. Jag har 500/500 på abonnemanget. Jag har kopplat in en ethernetkabel (cat6) istället och kollat den. Den visar 100/100. Jag har försökt få abonnemanget annulerat. Efter ca 20 mejl fram och tillbaka där de som svarat inte verkar ha läst min begäran fick jag till slut ett svar:" Vi kommer inte att avsluta ditt abonnemang!" Så otrevliga och med falsk marknadsföring. Undvik detta företag. Jag har bestridit alla fakturor. De har slagit av alla kanaler utom 1:an och 2:an Jag gör just nu en anmälan till ARN och Telekområdgivarna.
-
skrev om Allente
Helt hopplös och usel kundtjänst!!! Har suttit i telefonkö i över en timme, trots 10 min väntetid och blivit kopplad till olika personer, som kopplar bort en så att man hamnar i telefonkön igen. När man änligen får prata med någon, blir man bortkopplad igen utan att personen lyssnar på ärendet man vill få hjälp med. Har inte fått någon hjälp med mitt ärende, senast först i kön utan att någon svarade.... Har varit kund hos Canal Digital i åratal och det är otroligt hur man som kund blir behandlad! Har god lust att säga upp abonnemanget genast. Fruktansvärt företag!
-
skrev om Allente
Allente är Otroligt dåligt!! Bara problem och ingen hjälp! Gå inte på reklamen, har du en gång tagit ett abg kan du inte säga upp tjänsten! Hör av er till Telekområdgivarna: 0852276700 ..fick nret från KO!
-
skrev om Allente
Hade jag kunnat ge minus hade jag gjort det.
Försökt säga upp abonnemanget idag, efter 30 minuter i ett samtal med en ”kundtjänstmedarbetare” har jag fortfarande inte lyckats och också bemötts med ”du vill bara ha gratissaker livet ut” lägg därtill avbruten flertal gånger, höjt rösten åt mig osv.
Jag har aldrig i hela mitt liv blivit bemött så illa av någon. Till saken hör att jag jobbar själv inom servicebranschen och är alltid noga att bemöta människor med respekt och på ett lugnt sätt. Till slut var jag dock tvungen att lägga på för medarbetaren vägrade sluta ”skrikprata”.
Jag har ingen uppsägningstid så jag har rätt att säga upp mitt avtal, men det jag gjorde ”fel” var att tacka nej till nya erbjudanden.
Jisses, gör ett nytt försök imorgon, kommer ALDRIG bli kund här igen, inte ens om dom kastar det efter mig. -
skrev om Allente
Vi har varit kunder hos Viasat sedan flera år tillbaka och nu har Viasat och Canal Digital slagit ihop till ett gemensamt bolag - Allente. Det nya bolagets hemsida är minst sagt under all kritik. Kundservicen är obefintlig och är mer orienterad åt självhjälp hållet där DU som kund får fixa alla eventuella tekniska problem med anläggningen. Du kan varken skriva eller nå per telefon en fysisk person där du kan förklara i detalj vad problemet är. I mitt fall gäller det dålig signal kvalité. Istället finns en själv hjälp guide där du får försöka ställa in parabol och parabol huvud manuellt efter din egen bästa förmåga. Att det kanske behövs dyr mätutrustning för att kunna ställa in signalen med precision skiter man i. Dessutom att tänka på som kund; om DU har sönder något under installation eller justering av utrustning så är DU ansvarig och får stå för eventuella reparations kostnader enligt det finstilta i avtalet. Tänker hålla inne med min betalning tills det är fixat. Har väntat i mer än månad nu.
-
skrev om Allente
Riktigt skurkföretag!
Blev uppringd av en säljare som lovade 100:- billigare än Det max paket som jag hade hos Boxer för 399:-
Säljaren lovade att priset skulle gälla för evigt!
Efter 6 mån höjde dom priset till långt över 400:-!
Nu vägrar dom att säga upp avtalet!
Vad du än gör, välj aldrig allente! -
skrev om Allente
Ett skämt till bolag! Höga priser och helt stört dåligt bemannad kundsupport. Telefonkö på 90min i princip oavsett när du ringer abonnemangsavdelningen. Inte acceptabelt. Dålig tv-box från stenåldern dessutom. Undvik detta bolag om du har andra alternativ.
-
skrev om Allente
Bottennotering! försökte installera viasatbox för internet og tv. Gick inte att koppla upp internet .fick då höra att vissa adresser inte var färdiganslutna ännu ,däribland min.Hopplöst att få säga upp abonnemanget . Ingen kan "tyvärr " hjälpa till . Håller inte vad de lovar, rent tjänste- och- produktmässigt.
-
skrev om Allente
VARNING, ett av de mest oseriösa företag du kan råka på. Säljer abonnemang på TV tjänster med "fantastiska" erbjudanden. Deras kundservice därefter är inte lika fantastisk och du kommer antagligen aldrig komma i kontakt med dem. För att åberopa din ångerrätt måste du ladda ner blankett från ARN och skicka (gör det då för guds skull rekommenderat annars "har det kommit bort i postens hantering".
Ställer du kritiska frågor är du "dum i huvudet" alternativt "kukhuvud" och "borde skaffa större kulor".