Fakturerar fel belopp om och om igen. Lovar att man ska få till godo och kreditering men de fakturerar fel om och om igen trots att man har tillgodo.
130 omdömen om Allente
Det här företaget har gett mig en av de sämsta kundupplevelser jag någonsin varit med om. Enligt deras annons skulle kostnaden vara 139 kr i månaden under tre provmånader, men under samma period har jag i stället blivit debiterad över 1 000 kr. Jag har varken fått någon begriplig förklaring från kundtjänst eller någon information om varför priset plötsligt skenat. För mig framstår det som fullständigt otransparent och oprofessionellt. Att det dessutom inte går att avsluta abonnemanget online, utan endast via telefonsamtal...
Fakturor skickades till en adress som inte existerar då tjänsten avser fiber på en ö utan postudelning. Ingen kontakt via e-post eller telefon togs. Vi upptäckte inte problemet förrän tjänsten var avstängd och ärendet redan skickat till inkasso. Uselt hanterat av Allente.
Sämsta jag varit med om! Har gjort en felanmälan då mitt internet inte fungerar! Man får ingen bekräftelse på felanmälan och när man ringer kundtjänst för att höra hur det går så är det ingen som vet något. Har ringt flertalet gånger men får ingen återkoppling alls från tekniker eller liknande. Kontaktade bolaget som har hand om fibertjänsten som kan se vad problematiken är, men dem väntar in en felanmälan från Allente. Felanmälan kan alltså inte komma från mig. Det är så frustrerande!
Det här är rent bedrägeri! Skrev upp mig på denna tjänst för att det påstods vara en egen streamingtjänst, men är istället bara en paketering av tjänster som jag redan har (Viaplay, TV4, Prime etc). När jag väl upptäckte detta så är det helt omöjligt att säga upp. Man måste vänta på en pappersfaktura som aldrig kommer, först efter att man har betalt så kan man säga upp tjänsten digitalt, och då med bindningstid som aldrig funnits. Reklamationsnämnden nästa!
Riktigt otrevligt bemötande vid uppsägning, så fort jag nämnde att jag vill säga upp abonnemanget så blev han aggressiv och påstod att jag har bindningstid, vilket jag talade om för honom att jag inte hade men han påstod annat. När vi kommit ut den diskussionen så undrade han varför jag ville avsluta jag sa att det var för dyrt, då sänkte han priset till halva priset men jag tackade nej och då blev han sur och ännu aggressivare.. Vad har Allente för pajasar i sin kundtjänst kan man ju undra, vet ingen som har talat bra om dom..
Du blir lurad! Man blir lovad ett lägre pris än det man har och när de väldigt trovärdigt övertygat dig att gå över stämmer inget av det de sagt! Välj en inte Allente!!!! De är inte ens värda 1 stjärna!
Vill ni säga upp ert abonnemang hos Allente - gör det skriftligt. De skickar inte bekräftelse vid uppsägning per telefon, sen förnekar de att samtalet ägt rum och fortsätter fakturera. Obegripligt dåligt, har aldrig varit med om liknande. Råder alla att undvika detta företag.
Har av någon anledning fått mitt jobbnummer. Ringt mig 5 gånger och söker någon som inte har numret, jag meddelar dem och de säger varje gång att de ska stryka numret men de fortsätter ringa. Kan bara föreställa mig hur påstridiga och vidriga de är.
Helt otroligt dåligt. Sämre än det sämsta jag hittills upplevt i mitt liv. Blev fel när jag registrerade tjänsten, gick inte att logga in, inget draget på kortet. Appen visade konstiga felmeddelanden. Använde aldrig deras tjänst, trodde helt enkelt att det inte gick att registrera abonnemanget. Skulle ha det en månad för fotbolls-EM. Kundtjänst kunde tydligt se att jag aldrig varit inloggad. Trotts detta vägrar de riva fakturan på 250 kr de skickat 3 månader senare. Vilket företag beter sig så?! Kundtjänstkillen tyckte även...
Fy fan va dålig stil Säger upp avtalet efter alla år o missar med 1 dag o måste betala 1 månad extra
Varning. Påstridiga aggresiva försäljare. Lurar abbonenter som vill byta leverantör med avtal där man döljer att man behöver köpa dyr router, vilket först framgår när hårdvaror har levererats. När väl abbonemanget påbörjas dyker ytterligare krav på appar och konton som behövs för att nyttja utbudet. Kompromisslösa att diskutera med när tvistetiden löpt ut. Lyckades förhandla ner priset och ta bort bredbandet i avtalet.
uppringd av callingföretaget PEC som fått i uppdrag att ringa åt Allente, mitt nr är med i NIX-registret, HUR kan Allente göra så? Borde kolla upp först vilka som är med i NIX-registret innan dom skickar uppdrag till calltjänst. Dåligt
VARNING! UNDVIK för allt i världen! De för programmerar hur länge sportsändningar blir, så blir det förlägning eller eller fördröjning får man inte se klart. T.ex. som när det blir straffläggning i EM.
Urusel kundtjänst och lovar för mycket om allt.
Hej Allentes affärsidé är att lura sjuka och äldre. Jag jobbar på ett äldreboende för dementa. Från Allente ringer det dagligen säljare till våra boende, som att dom söker specifikt demenssjuka som metod att sälja. Många boende behöver telefonen för direkt kontakt med anhöriga tidigt i sin sjukdom. Även om de för det mesta i början av sin sjukdom är högfungerande så saknas kritiskt tänkande och konsekvenstänk. Jag har svarat åt flera av våra boende när det ringer okänt nummer, det är alltid Allente eller sossarnas lotter....
Varning för Allente, välj annat bolag! Vi bytte från annat ( välfungerande o stabilt) bolag pga priset och har både fiber o TV via Allente , har haft massiva problem hela tiden. Måste hela tiden starta om allt, från tjänstefördelare , router, bryggor, TV box. Ibland funkar det, ibland får vi tillbaka internet men inte tv signal, ibland är tv signalen tillbaka men inte internet. Svag ynklig router. Nu har vi varken TV eller internet sen 2 veckor. Usel kundservice, i princip bara en chatbot som inte klarar nånting. Har...
Hur kan ett sådant företag få existera, kan ni svara på detta ALLENTE Har haft med detta bolag att göra. För det första fick jag ringa och bestrida e-faktura varje månad sedan juli 2024 då priset inte stämde med överenskommit pris. Den sista var på 1440 fast jag hade pris på 923kr. fick ringa varje månad och ändra. När jag nu har gått över till Telia (=kvalite) vilket fungera, inget krångel. Efter detta ringer allente mig och erbjuder ett avtal på 478kr/månad??Men jag inte på det, jag vill ha kvalite vilket jag får med TELIA....
Först avslutades mitt abonnemang då jag tydligen dött. Sen lyckades man inte sätta igång det på en vecka trots man lovade att lösa det. Några trevliga. Sista jag pratade med som heter Tom var bara otrevlig. Undvik detta företag.
KÖP INTE! VARNING! Deras kundtjänst är ett skämt. Tom och hans kollegor är bland det mest oprofessionella jag varit med om – otrevliga, defensiva och totalt ointresserade av att hjälpa till. Femte gången jag kontaktar dem, och deras enda svar är ‘vi vet inte’ – sen blir de sura när man ber dem ta reda på det. Abonnemanget pausas, inget funkar, och självklart vägrar de ge kompensation, deras svar på om de ger kompensation är enbart ”Nej”, inget mer, värnar inte om sina kunder. Håll er långt borta från det här företaget.
Vill ni ha problem, huvudvärk och framtida hjärnblödningar? Då är det här företaget något för dig. Dom har nog Sveriges sämsta service när det gäller ärenden och support gällande bredband. Håll er borta för hälsans skull.
Absolut bottenivå är mitt omdöme. Jag blev uppringd och erbjuden en digitalbox för att Allente ville premiera sina kunder. Säljaren undrade om vi hade haft problem med TV med att det hackade i TV-programmen. (Till saken hör att jag tecknade bredband tidigare med Allente då vi installerade fiber i vår stuga på landet och fick då fiberinstallationen till rabatterat pris via IP Only. Vi har annars Telenor både mobilabbonnemang och TV och är nöjda med det). Försäljaren från Allente förklarade för mig (dec 2024) att boxen skulle...
Allente – ett företag som sätter standarden för inkompetens Att vara bredbandskund hos Allente är en studie i frustration. Man skulle kunna tro att ett företag som erbjuder internetuppkoppling förstår vikten av att faktiskt leverera en fungerande tjänst, men det verkar vara en ambition de lämnat bakom sig för länge sedan. Utan någon som helst förvarning slutade mitt internet att fungera i onsdags. För en person som arbetar hemifrån innebär det stora problem, men det drabbar också hela hushållet – från TV till solcellsbatterier...
Helt ”omöjligt” att navigera sig fram för att avsluta sitt abonnemang. Det ska inte krävas ett helt projekt för det. Sämst!
Totalt lurad med deras uppsägning Totalt lurad med deras uppsägning. Dem rättar inte till när vi berättar att kundtjänstmedarbetaren vi pratat med när vi sa upp tjänsten (för 2 måmader sen) sagt att abonnemanget är avslutat och vi bara hat en sista betalning (räkning). Sen påbörjar dem abonemanget igen och skickar en ny faktura. 4 ggr. blev jag runtkopplad och den sista personen var jätteohövlig och otrevligt och enda han hävdade att kollegan har sagt fel. "Ni måste betala ändå😡 Nu skickat dom igen en felaktigt uppsägnings...
Sade upp mitt TV/bredband då de var mycket dyrare än alternativen. Vi kom överens om ett datum då de skulle släcka mina signaler så att nästa leverantör kunde ansluta sig istället, men ännu flera dagar efter detta datum har de fortfarande inte släckt signalen, så den nya leverantören har meddelat att de inte kan utföra anslutningen. När jag kontaktade Allente sa de att "detta händer ibland, och att de beklagar det". Seriöst, hur dåliga kan de vara???
Riktigt fula säljare som lovar en sak flertalet gånger under samtal, och sedan har lagt upp något helt annat, och med bindingtid på 24 månader (trots flertalet löften under samtalet innan att det absolutninte var något man band upp sig på). Haft massa strul, får ej den hastighet jag betalar på (abonnemang på 500/500, aldrig kunnat uppmäta mer än 100, och får bara tomma floskler när jag tagit upp detta).
Vad ni än gör.. undvik dessa lurendrejerare. Värdelös grade of service och ojusta sälj metoder
Tyvärr går det inte att sätta -5 På detta företag kan bara säga skriv inte på något abbonemang med detta företag Lurade min 82 åriga mamma Så varning
En försäljare från Allente kom den 11/12 2024 och ringde på vår dörr (väckte sonen + hunden skällde som en galning på honom) och övertalade oss att skaffa detta paket som abonnemang för att det skulle vara billigare än vad vi har idag med internet och appar/kanaler. Där lovade han bredband 100/100 och flera appar som nu inte visas och som enbart kan ses om man köper till de. Plus att priset nu som visas är mycket högre än vad som signerades på avtalet. Han satte den 2/1 som datum för att vi skulle börja se kanalerna (alltså...
Ett katastrofbolag. Hävdar att man inte varit i kontakt med dem om uppsägning. Loggar in som användare och det står att tjänsten inte är aktiv. Ringer in och de hävdar att man inte varit i kontakt med dem. Försöker komma överens om att jag betalar den tid då boxen faktiskt fungerade. Det räcker inte, de ska ha betalt för 3 månader till trots att man inte har bindningstid. Alltså även den tid då de inte levererat tjänsten. Undvik på alla sätt!! Ta skärmdumpar, spela in samtal mm så fort ni är i kontakt med dem. Rekommenderar...
Allente stängde av vårt bredband felaktigt och säger att de inte går att koppla in omgående! Jag hamnar i en kö som ska ta 3-4 arbetsdagar att ordna. När dom gjort fel måste dom lösa problemet med förtur.Så jobbar seriösa företag och ser man på omdömen dom får så förstår man att Allente inte hör till gruppen. De är de sämsta jag upplevt.
Ringt dom flera gånger under flera månaders tid angående problem men felkod PN13, som gör att jag ej kan se på dom vanliga tv kanalerna. Dom säger att tekniker ska ringa upp om 2-3 dagar, men dom ringer ej upp. Bett om att få ett ärendenummer som jag kan hänvisa till, men det kan dom inte ge mig direkt i telefonen säger dom, utan det ska jag få på sms. Men något sms får jag inte heller. Aldrig mer allente!!!
Lurade min 75-åriga pappa på en seniormässa. Värsta sortens bedragare!
Sämsta skiten som finns och ljög från första början och svårt att komma ifrån skiten
Kom i kontakt med som heter Hampus som löste det hans kolleger inte gjort. så mitt faktiskt omdöme är följande. Hampus 5st * Tidigare samtal med kundservice 0st * Streamingen och kvalitén 5st * ärendet i kort, får ett prova på i 1 månad, säger upp det samma dag, får en faktura, bestrider den, säger uppavtalet muntligt 4/10 kundservice registrerar inte det, jag får en ny faktura, ringer in igen och ska bestrida den, pratar med Hampus som ser vad mitt tidigare samtal handlar om, han avslutar tjänsten, makulerar fakturan och som kompensation får jag behålla tjänsten till 31/12 utan betalning.
Absolut det sämsta bolag som finns. De ljuger och påstår en massa saker som absolut inte är sant. Påstår att jag bundit upp mig och själv ringt om det. ALDRIG I LIVET JAG SKULLE Göra DET TILL ETT BOLAG, där inget har fungerat. Jag ångrar sp att jag trodde på försäljare, som lurade skiten av mig och skulle aldrig. Ljög mig upp i ansikten. Lurad och nu när jag ska säga påstår att jag ringt och bundit det. Fy fan, jag sa skicka mig ljudfilen då… oh nej vi sparar bara 4 månader. Köpte på mig detta 2020 och var så missböjd...
De ringer trots att jag tidigare har bett de om att inte kontakta mig, jag säger att jag inte är intresserad men deras säljare ger sig inte utan tjatar och tjatar trots att jag vänligt säger att jag inte är intresserad. Oerhört lågt och jag antar att de lurar svagbegåvade dagligen. Snälla sluta ring mig!
Detta bolag lurar pensionärer på orimligt dyra abonnemang som är i princip omöjliga att avsluta När vår pappa avlidit lyckades vi till slut bli av med abonnemanget, trodde vi, men de fortsatte ändå dra 1395kr via autogiro Så vad ni än gör skaffa ALDRIG abonnemang på Allente De har satt i system att lura äldre
En säljare från Allente ringde mig förra veckan och frågade om jag hade haft störningar på TV.n, vilket jag hade. Han sa att han skulle skicka en tekniker för att montera en förstärkare på min TV som kompensation för störningarna. Jag skulle också få ett kanalpaket i tre månader som kompensation. Detta skulle upphöra direkt efter de tre månaderna och ingen bindningstid nämndes. Nästföljande dag ringde en tekniker som ville komma in och montera förstärkaren och min pappa släppte in honom. När jag kom hem från jobbet låg en...
Uselt företag. Vi ringde i somras för att säga upp abonnemanget men gick med på förlängning efter att de sänkt priset. Efter det så har de skickat fakturor på det tidigare beloppet och när vi påtalat det så säger de att de ska ordna det. Nu börjar det komma påminnelser och när vi ringer så säger de att de ska ordna det. Nu har de stängt av våra kanaler på grund av ett fel de själva gjort. Jag kan bara varna för detta skräpbolag. Riktigt uselt!
De hade en säljare ute i vårt område som försökte få oss att ta ett erbjudande, han var väldigt påstridig. Jag ville jämföra med vad vi har idag och det han utlovade, så han skulle komma tillbaka senare och det gjorde han. Vi var inte färdiga nästa gång heller utan han skulle komma tillbaka ytterligare senare på kvällen. Han hälsade på vår hund och katt och jag sa till honom att stänga grinden noga så att de inte skulle kunna smita ut och då sa han självklart skulle han göra det. När han kom senare och vi sa att vi inte...
Jag har hållit på i 4 månader med att få tvn att fungera. Tekniker har varit hos mig 2 gånger och när jag ringer kundtjänst minst 1 gång varje vecka så fungerar den just då, men på kvällen är det samma skit igen. "Streamingspelaren kan inte starta". När jag vill titta på ett program som redan har börjat kan jag inte se det från början. Och inte heller ett program som har sänts tidigare. Bilden blir bara svart. Ibland dålig bild, bland annat.
Jag förstår inte att det här företaget får fortsätta finnas med tanke på hur de lurar människor. Jag gick på deras erbjudande att som student få en månad gratis TV och streaming-tjänst, utan bindningstid. När jag i god tid ville säga upp abonnemanget visade det sig att det bara var bindningstiden som var en månad - inte uppsägningstiden. Detta var de naturligtvis inte så noga med att informera om i sin kampanj utan det skulle läsas i villkoren man fick skickat till sig efter att ha signat avtalet. Jag var därför tvungen...
Försäljare ringde på hemma och ville erbjuda gratis tv + Viaplay i 6 månader som erbjudande då de var nya i vårt fibernät, efter detta skulle det kosta 299 i månaden. Tyckte det lät bra, han tog en kreditupplysning och jag frågade "då säger man upp det innan 6-månadersperioden gått?" Varpå han säger "nej det är 24 månaders bindningstid". Här backade jag och han försökte erbjuda billigare bredband, gratis Viaplay osv. Lät bra, så jag frågade "i 24 månader då?" Men han säger "nej det är 12 månader sedan blir det ordinarie...
Jag känner mig lurad av Allente som ringde upp mig för ett Tv-avtal. Jag tittar inte på TV, har aldrig haft något TV- avtal. Men säljaren pratade om hur mycket jag skulle tjäna jämte mitt nuvarande avtal (som jag inte har). Jag utgick, av någon anledning som jag ångrar, från att han pratade om mitt bredband eftersom det är det enda jag har kopplat till internet. Nu sitter jag här med ett 24-månaders avtal på TV jag inte vill titta på. Tyvärr missade jag de 14 dagarna man har på sig för att ångra avtalet.
Signerade ett bredbandsavtal med Allente per telefon eftersom det blev billigare än mitt gamla. Direkt efter avslutat samtal slutade mitt internet att fungera.Detta var under fredagseftermiddagen så jag fick ej tag på säljaren.Ringde till min gamla operatör som inte hittade något fel.Jag har en månads uppsägning och trodde att detta skulle skötas av Allente.Nästa dag kontaktade jag Allentes support som hjälpte mig igång. Vad jag inte visste var att jag själv måste säga upp abonnemanget så nu får jag dubbla fakturor i två...
Fruktansvärd kundtjänst med långa köer och efter att man kommit fram blir man satt i nya köer där man inte heller får hjälp. Är tyvärr låst med dem till april -25 och får inte bryta avtalet trots att jag köpt en ny box som inte fungerar som den ska och jag inte får någon hjälp av dem. Deras förslag är att jag i så fall säger upp avtalet men får betala hela avtalstiden ändå. Har lagt orimligt många timmar på att försöka få hjälp. Kan inte ens rekommendera dem till min värsta fiende.
Varning för Allentes säljare! Blev uppring och lovad 6 månader gratis TV abonnemang "prova på", för att vårt internet fungerar dåligt enligt personen som ringde. Helt utan kostnad och möjligt att avsluta efter 6 månader. Av en slump ringde jag kundtjänst några dagar senare och de säger då att jag bundit upp mig på 24 månader abonnemang och att de första 6 är gratis, men sen måsta jag betala resten av tiden. Alltså inte alls vad säljaren lovat ett flertal gånger under vårt samtal. Hann som tur var säga upp abonnemanget under ångertiden för telefonköp.
45 minuters väntan. Sedan lägger tekniker på efter 2 minuter. 20 minuter ytterligare väntan,. En arrogant tekniker säger att det inte är något fel. Att vi borde efter någon som kan rikta om parabol. Parabolen som har fungerar i 2 år!