Lurad från första dan, 24 månaders bindningstid vilket inte nämndes i samtalet. Stora störningar framförallt i tv4:, hackar och backar. Direktsändningar som ex. Fotboll i svt sänds ca 30 sek senare i Allente än ex. Telia som min bror har. Skäms!

Allente
58 omdömen om Allente
Jag har just avslutat ett långt telefonsamtal (efter 40 minuters väntan) med ALLENTE 559218-1308 box 169 10123 Stockholm. Bolaget som agerat under namnet Viasat levererar telefon- och film/videotjänster. Jag bytte leverantör från Viasat till Telia 2022. ALLENTE avslutade inte abonnemanget som jag begärde utan lade det vilande. Utan min vetskap aktivera man abonnemanget 1/9 2023 och skickade fakturor för en tjänst jag aldrig beställt. Enligt min uppfattning är bolagets agerande gränsande till bedrägeri. Ett solklart skumraskbeteende....
Blev lurad av en säljare om ett jättebra pris på streamingtjänster och gratis box. Efter att ha bokat installation, skapat upp ett konto på allente och hämtat ut boxen visade det sig att priset inte stämde på långa vägar. Efter massa samtal med kundtjänst (långa väntetider och svårt att hamna rätt) fick jag som enda hjälp en retursedel som behöver skrivas ut på skrivare (vilket jag inte äger en). Massa jobb, för absolut INGENTING. Dessutom besvikna barn som sett fram emot abonnemanget. Jag är så otroligt besviken på allente...
10/7 dörrförsäljare från Allente ringer på och ger mej ett erbjudande som jag accepterar ångerrätt tom den 24/7 24/7 ringer upp Allente och utnyttjar min ångerrätt får då ett nytt erbjudande med 9 fria månader och ny ångerrätt på 14 dagar dvs tom 6/8: Jag accepterar att prova. Får även en e-postadress som jag kan höra av mej till, fraga@allente.se. 6/8 När jag försöker maila på adressen ovan så får jag meddelande att mitt mail inte kunde levereras, adressen fungerar ej. Jag mailar då till kundservice@allente.se istället...
Jag har haft Viasat i nästan 20 år ! Varit nöjd tills dom gick över till Allente . Ringde allente i juni 23 för att prata om ny abonnemang . Vi kom överens om ett pris för nästa 12 månader. Plötsligt dyker upp en faktura på flera tusen på tv och fiber ! Ringde upp flera gånger i juli augusti fick ,, hjälp,, ! Och då dras det fel belopp på autogiro igen. Ringer igen, ingen vet varför och hur det har blivit så! Kan inte svara vad nästa faktura blir!!! ,,Vi får hoppas och se att det blir rätt ,, får jag höra . Två tjejer...
Helt skamlöst företag som mer eller mindre lurade på min far deras värdelösa produkt. Orkar inte rada upp alla tekniska problem utan nöjer mig med uppmaningen: håll er borta ifrån detta ’företag’.
Har haft Allente, och tidigare viasat etc etc. Ringde idag och frågade om uppsägningstiden och reglerna kring dessa. Kvinnan som svarade sa att uppsägningen gäller en månad från när vi notifiering dem. Sa sedan upp idag 2/8, mannen som hanterade den uppsägningen sa då "då låter jag uppsägningen träda i kraft 1/10". När jag motsatte mig samt påpekade att hans kollega sagt det tidigare svarade han "då får vi upprepa hennes rutiner men detta gäller", sen sa han "det är så det är, jag upprepar att jag låter det träda o kraft från 1/10 och vill inte upprepa mig" sen lade han på i örat på mig.
Det absolut värsta företag jag har haft kontakt med. Det lägger till extra avgifter även fast det lovas att tas bort. Jag rekomenderar alla att avböja deras erbjudanden. Kötiden är alltid lång. Kopplas vidare flera gånger och varge gång får man vänta ca 40min. Lurar en från början och sedan tvingas betala i ett år. Otrevliga och ohjälpsamma.
Varit kund i 4 år då det var ”Canal Digital”. På den tiden när det var ”Canal Digital” var det bra. Den 2 maj 2023 var jag kontakt med kundtjänst för att förnya mitt avtal då mitt avtal skulle löpa ut. Blev erbjuden ”premium paketet” i 3 månader för halva priset. Om jag inte skulle vilja fortsätta att ha ”premium paketet” skulle jag höra av mig till Allentes kundtjänst innan augusti. Frågade säljaren flera gånger. Ringde idag till kundtjänst och sa att jag vill ta bort ”Premium Paketet” för att återgå till det paket...
VARNING! Stark avrådan från detta bolag. De lurar på 24 mån abonnemang till äldre sjuka och vägrar sedan vara medgörliga med att lösa tvisten. Känner du någon som hamnat i klorna på Allente? Gå direkt till ARN!
Sämsta företaget på sina tjänster Säljare som inte står för vad dom säljer in
Jag har ett streaming-avtal på Allente, detta p.g.a. min ordinarie tillgång till TV inte fungerar efter en källar-brand i fastigheten. När jag byter kanal på TV´n får jag meddelande: "error code 201" i rutan. När jag försöker starta om anslutningen finns inte Appen kvar i plattan som jag använder för att manövrera tjänsten. Detta har upprepats ett stort antal gånger. Jag chattar med kundtjänsten, (den helt värdelösa AI-boten förstår ingenting) och skickar mig efter en stund till en "människa", och den människan...
Allente "streamingtjänsten" anger inte att uppsägning måste ske inom 14 dagar, ananrs dras nästa månadskostnad i en faktura i förväg. Varken vid tecknande av avtal, via e-post eller hemsida. Info/ kundtjänst är obefintlig på deras 2 hemsidor som korshänvisar till varandra. De 2 tfn-nr de hänvisar till på hemsidan har ingen som svarar. Samtal bryts efter att info-slinga om deras chat spelats 2 gånger. När man fyller i på hemsidan om att bli uppring, är det ingen från Allente som ringer upp ALLS. Chat-personen "Daniel" är...
Jag blev inte kund. Men jag ångrade ett avtal jag godkänt med ångerrätten. Jag hade inga problem att komma fram på telefon (morgonen) och jag fick även svar på mailkonversationen inom tre dagar. Så detta tycker jag att de ska ha ett stort plus för. Så för mig löste det sig snabbt och bra.
Hade bara strimmig . Kostnad 337 kr per månad. Kom en försäljare som övertygade mig om att allente var bättre för då blev kostnaden 288 kr per månad. Han förklarade dock inte att jag skrev på ett basabonnemang på 199kr . Okay får väl skylla mig själv. Men nu gäller ingenting. Borde ha blivit 487 kr per månad. Inte ens de gäller ska betala nästan 700 kr per månad i 2 år.för samma tjänst .Helt sjukt , fattar inte att det är sant. Kommer ingen kod. Det säger väl allt
FRUKTANSVÄRT FÖRETAG! Min gamla pappa blev in lurad i ett tvåårs kontrakt utan uppsägningstid. När det väl närmade sig utgångsdatum på kontraktet så var man tvungen att ringa EXAKT en månad i förväg för att säga upp det (gick inte säga upp tidigare), annars skulle de fakturera en månad till. När kontraktet väl var avslutat ringde vi kundsservice för att se till att det inte fanns något kvar att betala, vilket de bekräftade. Än i dag, 6 månader efter att kontraktet har gått ut, fortsätter Allente att skicka fakturor med...
Otroligt oförskämd försäljare som vägrade lämna min fastighet trots att jag upprepade gånger sa till honom att jag inte vill köpa nåt och bad honom gå. Detta var ett ofredande och ett hemfridsbrott. Företaget borde utbilda sina försäljare i vett och etikett och hyfs! Fy en så otrevlig upplevelse! Kommer aldrig aldrig aldrig köpa nåt från Allente!
Mycket dålig service ? Dom säger att dom skickar uppdatering till programkort 3 gånger inget hjälper ??? Dom svar ej på Mail Ej på telefon / data röst med automat frågor Vilket hopplöst dåligt företag Ingen service ? Stämmer ej med deras reklam ????
Gjorde en felanmälan i Januari hittills ingen återkoppling. Har skrivit två gånger hittills inte ett ljud från Allente. Betalar för tusen mbit och får inte ens hundra.
De ringde mig igår och påstod att de var den ny leverantören av kanaler i området och ville informera om det. Försökte få det att låta som ren information om kanalbyten och inte som sälj, men det gick jag inte på. Vi har fiber via stadsnätet och Bahnhof som leverantör, och skulle de lägga ner är jag säker på att de skulle ge mig den informationen själva.
Fruktansvärt benötande i kundtjänst då jag skulle säga upp min prövotid som man gar i 14 dagar jag ringde direkt när jag insåg att jag är inte intresserad. Då den som sålde in det sa att får jag din mail så får du läsa i lugn och ro. Men inte. Lovat att få ett bekräftelse mail om uppsägning men inte kommit än. Skaffa inte detta!
Har haft Viasat/Allente sedan 2006 och alldrig haft något problem som ej gått att lösa på ett enkelt sätt, lätt att få hjälp och komma i kontakt med kundtjänst eller support, priset kan man ju alltid diskutera men vad är billigt i dagens läge.
Fått massor av höga fakturor utan förklaring, värdelös översättning varannan mening fel, dubbla texter över varandra så det går inte läsa, kanaler försvinner men priset kvarstår
Tänkte testa uppgradera mitt abonnemang för att kunna se lite fotboll. Tog ett abonnemang som kostade massor för att de de ja vill. Lovade de skulle gå igång efter 10-15 min. Toppen tänkte ja då kan jag titta på en viktigt match. En stor anledning till köp. Nu 2 timmar senare kan jag fortf inte se utbudet. Alla i familjen är jätte besvikna. Å de e klart kundtjänst har stängt också.
Varning! Det absolut värsta företag jag någonsin varit i kontakt med. Jag hade TV och bredbands abonnemang hos dem men sa upp det i november, fick bekräftelse på att det var uppsagt from 1 / 1 -23 men har sedan fått ett antal påminnelser på fakturor för jan-feb -23 trots upprepade kontakter med kundtjänst, som har otroligt långa svarstider och man blir sedan vidarekopplad till en annan person med lika långa väntetider. Jag har varje gång fått besked att jag inte har något abonnemang hos dem och inga obetalda fakturor, trots...
Blufföretag! Deras produkter fungerar inte och kundservice är under all kritik. Välj en annan leverantör.
Allente är ett bluff företag. På 2 ½ månad har jag fått byta 5 boxar och knapp kunnat se på tv via allente. Dom till och med satte in extra utbud utan att jag ville ha det. Nu när jag försöker avsluta allente så har jag helt plötsligt tecknat 2 års avtal när jag tecknade för 1 år. Nu hittar inte allente mitt avtal helt plötsligt. Deras support är ju också under all kritik. Dom menar att jag har kopplat fel 4 kablar. Hdmi, lankabel och strömmen. Supporten menade att jag hade kopplat lankanen i hdmi uttaget, jag frågade hur...
Försöker säga upp tv-abonnemang för svärföräldrarna. Efter att ha suttit i kö vid första samtalet i nära 30 minuter hänvisar kundtjänst mig till GDPR och säger att de lutar sig mot den lagen och därav inte kan skicka ut en uppsägelseblankett per post till den som står på avtalet?!? Utan ber istället min 90+åriga svärfar att ringa själv. Eller så går det bra om frun ringer? Men inte jag... Jag måsta ha frun bredvid mig för att bekräfta, trots att hon likt mig inte står på avtal (eller ens på samma adress längre...). Hur som...
ELON i Karlshamn har fått mig att teckna abonnemang med ALENTE. Nästan 3 månader senare var jag utan routern från ALENTE, de har missat skicka den till oss. Men de har inte missat att skicka fakturan för ingenting, dvs ingen router och ingen internet från ALENTE. Efter några försök att förklara att vi fick felaktigt en faktura blev det inga ändringar och de svarat inte på min mail. Sist när jag lyckades komma i kontakt med de per telefon sa en sur typ att jag skulle betala fakturan eller säga upp kontraktet och betala...
Riktigt fula när de ringer upp en och uppger sig för att ha ett samarbete med min nuvarande ISP och att de nu kan sänka mina kostnader. ”Du behöver inte göra något”, ”du har troligtvis en gammal Telenor-TV-box, vi skickar hem en ny till er, självklart utan kostnad”. Jag fick känslan direkt när de började prata att de var säljare (de låter ju alla likadant, plus ”there’s no such thing as a free lunch”). Han bad mig om mitt nummer för att skicka ”mer info om allt” han berättat som vi ska få osv. Men det blev ju uppenbart att...
*** Varning för Allente! *** Påträngande telefonförsäljare ringer och uppger att han "fått uppdraget att informera" om förändringar i bredbandet. Tar lång tid och åtskilliga frågor innan det blir klart att han vill att jag ska godkänna övergång till Allente från min nuvarande ISP. Försäljaren talar flera gånger om att jag "missförstår". Då jag skärper tonen och tydligt informerar om att jag inte godkänner flytt till Allente, samt att jag upplever det som att han försöker lura in mig i en överenskommelse, blir försäljaren...
Tvingas tyvärr betala för en tjänst (TV) som inte fungerar. Har felanmält och lagt minst 100h på felsökning och ärendehantering. Har haft deras tekniker hemma och felsökt. Har fått fiberdosa samt nätleverantör utbytt. Tyvärr fungerar tjänsten inte fortfarande på en nivå så att man kan se en film utan att skrika av frustration. Internet fungerar bättre men dåligt resultat enligt bredbandskollen för 250 Mbps. Teckna inget avtal då ni är låsta i bindningsperioden även om tjänsten inte fungerar.
Skit företag som har en väldigt konstig affärsmodell att vara påstridiga och påstå massa saker som ej stämmer överens. Lurendrejeri!
Har just slängt ut två knäppgökar och dörrknackare från Allente som hade fräckheten att påstå att dom kom för att prata om min fiberanslutning och Allente äger innehållet i fibern. Hoppas ingen går på deras oseriösa och taffliga marknadsföringsförsök.
Hej Som alla redan har skrivit banditer skurkar 🦹♀️ om de besöker er vid dörren kasta ut dem Känner mig lurad själv har bundit mig för ett års kontrakt vilket jag inte ville ha Idiotiska personer som ljuger för att locka till sig kunder VH
Får hela tiden orderbekräftelser på tjänster jag ej beställt. Jobbigt att försöka få avboka tjänsterna.
Blev uppringd den 22/11 av en säljare från Allente, jag upplyste om att vi har haft strul med 1av deras boxar i över 1års tid trotts att jag ringt deras kundservice så fungerar den bara ibland. Säljaren sade då att därför ska jag bjuda dig på Cmore till reducerat pris(99:-) så länge du är kund hos oss. När jag sedan kollade upp så är det ett erbjudande dom har till alla. Sedan när jag skulle streama Cmore så fungerade det inte, jag chattade då med kundservice i 1,5 timme och till slut kom dom fram till att det kunde ta...
En försäljare har gått runt i vårt hyreshus för att försöka sälja bredbandsabbonemang från Allente. Han blev insläppt i huset genom att visa leg och påstå att han kom ”för att det har anmälts fel på bredband och fiber här i huset”. Han sa också att det delats ut meddelanden om detta i brevlådorna, vilket inte är sant. När han ringt på dörrarna har han också påstått att ett meddelande delats ut samt att Allente ”ska ta över fiber här i huset” så att man ska tro att det är något redan bestämt. Lögn = falsk marknadsföring....
Helt urusel kundtjänst. Håll er ifrån om ni kan! Jag ville avsluta mitt abonnemang och första killen hade ett riktigt oskönt förnedrande sätt att föra en diskussion. Som tonåringar kan vara med att vända någons ord emot dem. Så fruktansvärt låg nivå på diskussionen så jag fick be honom tillslut att inte ifrågasätta mitt beslut utan att bara hjälpa mig att avsluta. Han la då på i örat på mig. Nästa medarbetare var en tjej och direkt när hon svarar så ber jag henne att inte ifrågasätta utan bara hjälpa mig. Hon börjar...
Obehagligt påträngande besök av säljare
Har tyvärr råkat ut för betalning som synligt gick igenom då det stod inga utstående fakturor. Efter tre dgr kopplades abbonemang av,ringde då kundsupport i två dgr antal ggr per dag. Fick ett bemötande som var som om jag på något vis försökte lura dom. Såg då på mina sidor att fakturorna som var betalade hade poppat upp igen...på något märkligt vis. Jag påpekade flera ggr att det är betalat,svaret jag fick var vetala dina fakturor så kopplas abbonemang på. Ja det var ju betalat... Till slut andra dagen sade jag att...
Håller med en av er som gjort tidigare inlägg, hade jag kunnat ge minus så hade jag gjort det. Ringde för att säga upp mitt abonnemang och hamnade då i 47 min telefonkö. När jag väl blev kopplad förklarade jag att jag ville avsluta som kund. Fick några frågor om varför och genast ett antal erbjudande. Hade dock bestämt mig och förklarade att det enda jag var intresserad av var att avsluta. Efter detta följde 25 minuters argumentation och jag hann nog säga 10 ggr att jag inte var intresserad av erbjudande, Kundservice krävde...
Varning för detta företag! TV-bilden fryser av och till, ljudet försvinner och ideligen mosaikmönster. Det går inte att se TV4 eller Sjuan, där finns ingen signal. Kollar upp i manualen på Allentes hemsida för att försöka hitta felet. Det står Gå in på Min sida och välj Starta om signal. Men det finns ingen sådan funktion! Så här har det varit i stort sett sedan jag köpte abonnemanget. Aldrig mer! Den sämsta leverantör jag har haft!
Stod en kille på 20 år nånting på min trapp precis och sa till min fru att jag väntade honom, Det va i sig ingen omöjlighet då mitt företag är i botten av huset och ofta har besök av leverantörer av olika slag. Kommer upp och frågar killen vad ärendet är och han börjar svamla om uppdateringar och att Telia köper sina tjänster av dom. Redan där visste jag att han ljög, Bad han lämna tomten och inte komma tillbaka - Stänger dörren och samtidigt säger grabben "scharmuta", fotar huset och min firma bil och går därefter iväg...
En Noel Fransson från Allente ringde upp igår och hade ett mycket bra erbjudande som jag gick på. Har nu på eftermiddagen försökt att säga upp. 2 av 8 ggr har jag blivit kopplad till att få prata med nån. När jag pratade med den första idioten va det knappast en slump att samtalet bröts. När jag väl lyckas få prata med nån igen får jag prata med en jubelidiot som vägrar säga upp mitt abonnemang!!! I 10-15 min ber jag honom att omedelbart säga upp det,sen går han med på det. Men jag förstod när jag lagt på att det va...
Vad du än gör, teckna aldrig ett abonnemang! Helt omöjligt att säga upp. Har mejlat, men hänvisades då till att ringa. Tiderna i mejlet stämde inte med verkligheten, gick tack och lov att ringa efter kl 13. Kom fram och fick pratat med en person ganska snabbt. Tydligen går det inte att säga upp sitt abonnemang i god tid innan bindningstiden gått ut. Obs! Ville alltså säga upp det när tiden gått ut, inte innan! Bara vara ute i god tid för att inte missa att göra det och få ytterligare kostnader. Tydligen " tillåter inte systemet...
Mars 2022 dömdes Allente Group AB i Tingsrätten. Allente domen finns att tanka ner på Lexbase. STOCKHOLMS TINGSRÄTT Avdelning 2 2022-03-02 Meddelad i Mål nr FT 17440-21 (Allente gjorde det dom är bäst på: höll sig undan, kom inte ens till förhandlingen.)
Väntetiden och kundservice är helt OK. Inga långa väntetider och trevlig personal.
Man möts av ett dåligt bemötande Och dom är inte intresserade av man som kund blir nöjd VÄLJ ANNAT BOLAG FÖR TV OCH INTERNET...
Undvik detta företag! Kom en dörrförsäljare från Allente ca 1,5 månader innan mitt Teliaabonnemang skulle upphöra, så jag tänkte att jag kunde byta. Det ångrar jag bittert. Det fanns inte i min vildaste fantasi att ett företag skulle sälja in sig självt med överdrivna påståenden och undanhållanden av information. De måste ju faktiskt upp till bevis sedan, så det vore ju självmord - trodde jag. Men döm om min förvåning. Killen sålde in Allentes bredbandstjänst och TV som att de skulle vara det bästa som finns på marknaden...