Alla kategorier Naprapat Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Aloma Naprapati Kalle Söderqvist

Kalle Söderqvist
en del av Aloma Naprapati

Idrottsbakgrund från segling, alpin skidåkning, kampsport, löpning och klättring.
Medicinskt ansvarig hos Huddinge IF under deras klättring från div 3 upp till div 1.
Sandelsgatan 31
115 34 Stockholm — Visa karta

Läs vad 52 kunder tycker om Kalle Söderqvist

• Juan G skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    went to Aloma because I had pain in my shoulder. Kalle was very careful looking and listening to my case. He also explain in detail his thoughts and the plan that he wanted to have for me.
    As a climber is excellent to have someone to understand the kind of movements, training, and exercises I do/can do, so this is great plus in his case.
    Right after my visit, I got a summary over email with his thoughts and action plan, which is great, specially for those of us with short term memory. He then sent a check-up a week later, which was even better.
    I liked his approach to, let's keep you climbing, and training to get better/stronger.
    Easy to recommend him and the clinic. Läs mer
  • Rasmus B
    Rasmus B skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Tycker Kalle var grymt pedagogisk i sin rådgivning & gav mig info som jag kommer kunna använda mig av hela tiden framöver. Skulle utan tvekan rekommendera honom till den som upplever sig ha problem/ont eller är orolig över någon känsla som uppstått i samband med klättring. Jag kommer dra dit igen iaf om olyckan är framme 🤙🏼 Läs mer
    2018-06-05 Kalle S svarar Rasmus B
    Kul att höra att du tycker besöket var värdefullt! Tack för rekommendationen!
  • Oskar W
    Oskar W skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag hade haft en smärta i ena armbågen som efter flera månader inte ville släppa, då hörde jag av mig till Aloma Naprapati efter att ett flertal människor på klättercentret där jag tränar hade rekommenderat det. Kalle är genomgående både trevlig och proffsig. Han förklarar och resonerar kring alla tester och slutsatser han drar, vilket leder till att man själv får vara med i tankeprocessen, och det märks tydligt att han är erfaren och vet vad han talar om. Då jag hade blivit rekommenderad från flera håll att kontakta Aloma Naprapati så hade jag rätt så höga förväntningar, och Kalle levererade utan tvekan. Efter besöket följde Kalle upp med ett rehab program, specifikt utformat för mig och min skada. Därefter hördes vi av via mailkontakt i flera månader helt utan extra kostnad, just för att han ville se hur rehabben fortlöpte. Jag är extremt nöjd, och besöket var värt varenda krona. Läs mer
    2018-04-24 Kalle S svarar Oskar W
    Jättekul att höra Oskar! Tack för ditt förtroende!
  • Felix A skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Gick in med en fingerskada (från klättring) jag hade haft i ~3.5 år, efter några månaders rehab är fingret i princip helt återställt! Jag fick en helt ny approach till hur man behandlar skador, vilket har visat sig fungera extremt bra.
    Grymt bra bemötande med långvarig återkoppling via mail, mycket uppskattat! Läs mer
    2018-04-24 Kalle S svarar Felix A
    Håller ett intresserat öga på dina framsteg nu när vi släppt på bromsen, lycka till!
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Hade fått ett diskbråck och fyra ryggskott innan jag kom till Aloma. Arbetat med sjukgymnastik varje dag i perioder på ungefär sex månader. Träffat kanske fem olika sjukgymnaster. Trots det bestod problemen med ryggen! Efter att jag börjat gå till Aloma och arbetat efter programmet jag fick av dem är jag idag smärtfri och kan hålla på med klättring utan att känna mig rädd för ryggskador. Tack! Ni har hjälpt mig att kunna hålla på med det jag älskar. Betyder mycket. Läs mer
    2018-04-19 Kalle S svarar Thomas T
    Tack för förtroendet! Kul att ha fått följa dina framsteg
  • Iain P skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Han är superduktiga, snälla och lät att pratar med. Jag har fått jätte bra behandling. Läs mer
  • Anders T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Aloma naprapati har ett proffesionellt bemötande och vilja att hjälpa kunden direkt utan att "påtvinga" massor av återbesök. De som jobbar där har även viljan av att lära sig nya metoder och behandlingar.
    Jag är väldigt nöjd med mina besöka hos aloma naprapaterna. Läs mer
  • Helena S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Ett väldigt professionellt bemötande vid första mötet och även kommunikationen under de gånger jag gått hos dem. Fick väldigt bra hjälp med mina axelproblem och är idag väldigt mycket bättre. Väldigt bra ställe som är kunniga på problematik med axlar vid klättring. Läs mer
  • Kristofer Å skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Besökte Kalle för att få hjälp med två klätterskador. Kunnandet inom detta område verkar enormt och jag fick många bra övningar samt tips på avlastning etc. Trevligt bemötande, noggrann och pedagogiskt beskriven diagnos, bra uppföljning samt hjälpsam då frågor uppkom. 5/5! Läs mer
  • Helena T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Professionellt och trevlig bemötande. Kalle är väldigt förtroendeingivande och kunnit! Rekommenderar verkligen ett besök om man har behov. Läs mer
  • Johannes K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Otroligt noggrann i sin analys av mina besvär, kom med riktigt bra tips som hjälper mig i min vardag och träning. Läs mer
  • Laci D skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Fantastiskt bemötande och hjälp med mitt onda finger (klätterrelaterat). Kalle har noga följt upp min rehabprogress via mail och kommit med råd, tips och svar när jag haft frågor. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kunnig, pedagogisk och professionell Läs mer
  • Anna E skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Förtroendeingivande bemötande. informativt, konstruktivt och lugnande. Läs mer
  • Tobias C skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Väldigt bra och professionellt Läs mer
  • PedrOrenes K
    PedrOrenes K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Bra behandling, proffsig och kompetent.

erfaren med klättring och uppdaterad.

Uppföljning är också en bra kompletteringtjänst. Läs mer
  • Madelene K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Det var jättebra. Väldigt kunniga och väldigt bra återkoppling! Läs mer
  • Jessica T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag tycker att det var jättebra, jag fick mycket hjälp och Kalle var mycket trevlig och lätt att prata med, samt att han förstod vad jag behövde. Läs mer
  • Richard B skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Bra respons med fokus på lösning för mitt problem. Läs mer
  • Anna N skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket bra bemötande och värde för pengarna! Läs mer
  • Jonathan R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Extremt professionellt bemötande. Kalle är lätt att prata med och lyssnar på patienten.

Tar sig tid för att utvärdera patientens behov och erbjöd bra behandling. Jag besökte Kalle pga fingerskada till följd av klättring. Det märks att Kalle själv klättrar samt att han är väldigt kunnig inom det aktuella området.

Jag rekommenderar Aloma Naprapati. Läs mer
  • Anna R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Det känns redan mycket bättre i ryggen. Bra övningar på rätt nivå för mig. Jag kan absolut rekommendera Kalle! Läs mer
  • Hannes L skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag har besökt Kalle Söderqvist på Aloma Naprapati för länge pågående axelsmärtor. Utifrån mina beskrivningar om problemet och en initial undersökning så hjälpte Kalle mig med att diagnostisera orsaken, samt sätta upp ett träningsprogram för att åtgärda problemet. Under varje besök så gick vi igenom problemets tillstånd samt eventuella förbättringar som gjorts, och därifrån fick jag ett nytt program för att stärka upp kroppen. Efter fyra-fem behandlingar var jag i princip symptomfri och hade ej längre några besvär i mina axlar, så jag kan starkt rekommendera Kalle Söderqvist och Aloma Naprapati. Läs mer
  • Wolfgang R
    Wolfgang R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Förts kontakt skedde på telefon då jag kortfattad berättade om mina smärtor i höften som antagligen har sitt ursprung i en rörelse på klätterväggen. Det var en mycket trevlig kontakt som ledde till bokning av tid redan dagen efter. Toppen. Väl där gjorde Kalle en grundlig undersökning och förklarade mycket tydligt vad han gjorde, varför han gjorde så och tom visade på ett anatomiskt skelett samt på dator så att det inte fanns tvivel på att jag förstod allt. Allt skedde mycket metodiskt och försiktigt. Bemötandet var av toppklass och jag kände mig väldigt väl omhändertagen. Jag fick sedan en utförlig summering av besöket på mail som var mycket uppskattad. Sen blev jag överraskad när det kom ett uppföljningsmall några veckor senare där jag hade möjlighet att rapportera hur det gick. Helhetsintrycket kunde inte ha varit bättre. Topp-betyg till Aloma. Läs mer
  • Tobias F skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket nöjd efter mitt besök hos Kalle! Ordentlig och utförlig undersökning och han tog verkligen sin tid för att komma till botten av mina axelproblem! Väldigt pedagogisk och noga beskrivning för alla mina rehab-övningar! Rekomenderar varmt!! Läs mer
  • Linus H
    Linus H skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag sökte mig till Aloma Naprapati för att få hjälp med klätterrelaterade skador eftersom företaget utger sig för att vara specialister på området. Bland sjukgymnaster, naprapater och andra som har hand om idrottsskador är det ovanligt att vara specialiserad på klättring. Jag rekommenderar därför att gå till någon som själv är aktiv inom sporten och som har praktisk erfarenhet av att behandla just klätterskador. I det avseendet kan jag verkligen rekommendera Kalle Söderqvist då han uppvisade passion för klättring och stor kunskap om klättringskador. Han visade också att han verkligen vill hjälpa mig att bli skadefria och kunna fortsätta klättra. Då jag inte har någon tidigare erfarenhet av specialister på klätterskador kan jag inte uttala mig om hur Kalle Söderqvist står sig i jämförelse med andra, men min gissning är att han befinner sig i toppskiktet, speciellt med tanke på helhetsupplevelsen. Sammanfattningsvis så får Kalle Söderqvist och Aloma Naprapati högsta betyg för den genomgående mycket bra och vänliga servicen som började innan besöket (annons på Klättercentret, hemsida, telefonsamtal), gick vidare till besök, behandling och rehabiliteringsplan och slutade med en uppföljning en månad efter besöket. Läs mer
  • Pablo M skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Väldigt nöjd med mina besök.
    Kalle var myckey kompetent och utförde en exceptionell diagnos som ledde till en fantastisk återhämtning.
    Kommer utan tvekan återkomma vid framtida behov. Läs mer
  • Michael S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
  • Donato C
    Donato C skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag besökte Kalle från Aloma naprapati efter en skada i nedre delen av ryggen som nästan förlamade mig för ett par dagar.
    Han diagnostiserade framgångsrikt ursprunget av min smärta och hjälpte mig att slappna av de kontrakterade musklerna med massage och övningar att göra hemma. En vecka efter kunde jag komma tillbaka till träning utan problemer.
    I allmänhet var det mycket bra att besöka Kalle, högt rekommenderad.

En 27 år triathlet. Läs mer
  • Lena G skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mina ryggbesvär har plågat mig länge. Har besökt läkare och sjukgymnast men inte fått rätt behandling. Och så besökte jag Kalle, som informerade sig om hur och var min onda rygg och ben smärtade. Han behandlade mig ett par gånger och gav mej utförliga rörelseövningar att göra hemma. Jag har blivit mycket bättre och har fått min rörelseförmåga åter. - Kalle har ett mycket trevligt bemötande och ett stort tack till honom att han skickar övningarna på mail och därefter förhör sig om hur jag mår. Jag rekommenderar honom varmt till vänner och bekanta.
    Lena Grankvist Läs mer
  • Anneli O skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket kunnig och även pedagogisk, förklarar alltid varför det gör ont och hur det blir bättre.
    Mycket bra behandling och man känner stort förtroende för Kalle. Har rekommenderat honom till alla mina vänner! Läs mer
  • Paolo M skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kunnig och professionell, mycket nöjd. Läs mer
  • Christopher M skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Hej,

Har genom mina år gått hos många olika naprapater, men igen är som Kalle! Han är noggrann, metodisk och väldigt bra på att förklara. Som kund är jag extremt nöjd med min uppföljning. Nu vet jag exakt vad jag måste göra för att hålla mig frisk och på benen ingen.
    Är övertygad om att jag slipper komma på flera besök sålänge jag jobbar med det Kalle har lärt mig.

Mvh Christopher Läs mer
  • Michael Z skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kan starkt rekommendera Kalle på Aloma naprapati! Väldigt kunnig på sin sak och är mycket bra på att förklara bakgrunden till problemet och varför kroppen reagerar som den gör. Visar ett genuint intresse när man berättar om sina problem och jobbar med att lösa dessa på ett sätt som passar dig Läs mer
  • Lisan N
    Lisan N skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Omsorgsfull behandling av ett långvarigt smärttillstånd i nacke och huvud, med ett mycket gott resultat efter bara en behandling! Bra muntliga förklaringar under behandlingen och skriftlig info (inkl övningar) efteråt. Dessutom utan att pracka på mig vare sig fler besök eller krav på ändrad livsstil, vilket jag genom åren upplevt som standardbeteende hos naprapater. Rekommenderas! Läs mer
  • Jonas V skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    kalle är trevlig, engagerad och kompetent. Läs mer
  • Emmy T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jättenöjd. Kalle Söderqvist är kunnig och proffsig! Läs mer
  • Anna Ö skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket kunnig, Kalle gjorde en bra bedömning av vad han trodde kunde vara felet och gjorde ett bra program för att hjälpa mig tillrätta med mina problem. Läs mer
  • Mikael S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag kan inte annat än att ge högsta betyg till Aloma Naprapati och Kalle Söderqvist. Gott bemötande och generöst med tid. Det Jag gillade extra var den utförliga beskrivningen av övningar som Jag fick med mig på mail efter varje behandling, vilket gjorde det så mycket lättare att träna och läka berörda delar hemma.

/Mikael Läs mer
  • Sophie N skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket bra! Noggrann, analyserande, pedagogisk. Inger förtroende. Lyssnar. Läs mer
  • Jasmin O skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket bra bemötande. Först via telefon då jag ringde och hade ont och ställde en del frågor. Fortsatt bra bemötande under själva behandlingen samt bra uppföljning.

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Malin S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag är väldigt nöjd med mitt besök hos Kalle. Jag fick bra förklaringar till varför min värk uppkommit och han visade sedan exempel på övningar som skulle kunna lindra mina besvär. Efter besöket har jag känt mig mycket bättre i rygg och axlar. Läs mer
  • Eva F skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag var väldigt nöjd med Kalle. Han lyssnade noga när jag berättade om mina ryggproblem och visade konkret hur det påverkar min rörlighet på vänster och höger sida. Jag fick djupgående massage och sen visade han mig fem övningar för att stärka, stretcha och mjuka upp musklerna i höft och säte. Jag kände mig glad och framför allt bättre i ryggen efteråt. Jag fick direkt ett mail där Kalle gick igenom vad vi gjort och en utförlig beskrivning av övningarna så jag kan fortsätta göra dem hemma. Jag skulle varmt rekommendera Kalle. Mvh Eva Läs mer
  • Linda J skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Hjälpte mig med att hitta var jag hade ont och fokuserade på det område. Fick en bra behandling och bra övningar att ta med hem.
    Kände mig bra efter 2 behandlingar. Kommer fortsätta gå till honom om problemet återkommer. Har ett fysiskt krävande arbete på rygg och axlar Läs mer
  • Diane S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    I had really good help with my shoulder problem with kalle. He was helpful in helping me improve my strength. Läs mer
  • Andreas J skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kalle har mkt bra specialist-kunskaper inom klättring och löpning. Övningarna han ger är anpassade till kundens önskemål. Läs mer
  • Berit B skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag fick bra hjälp att hitta övningar som tog bort smärtan i höger knä o lår. Läs mer
  • Sara S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag tycker att Kalle är en bra naprapat. Han är lyhörd, trevlig och kunnig inom sitt yrke. Bra tips på övningar som har fått mig att bygga upp och stärka mina knän.

Aloma Naprapati är en seriös klinik med personal som ger bra bemötande och ser möjligheter istället för hinder. Läs mer
  • Amir G skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kalle hjälpte mig lösa ett prolem med IT-senan genom att förbereda ett antal koordination-och styrkeövningar. Han är trevlig, kunnig och flexibel i sin behandling. Läs mer
  • Emelie W skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Oerhört trevlig, professionell och kunnig! Han lyssnade noggrant och gav tydlig information till orsaken till mina besvär samt hur jag ska göra för att avhjälpa dem. Efter besöket fick jag dessutom en summering mailad till mig tillsammans med övningar. Jag är supernöjd och kommer definitivt att gå tillbaks! Läs mer
Kalle Söderqvist
Peder Svensson