Kalle Söderqvist

Kalle Söderqvist

Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Idrottsbakgrund från segling, alpin skidåkning, kampsport, löpning och klättring.
Medicinskt ansvarig hos Huddinge IF under deras klättring från div 3 upp till div 1.

56 omdömen om Kalle Söderqvist

Sedan starten hos Reco 2015
Timothée A
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Not only Kalle is an expert about climbing related injuries/rehab and a climber himself, but he is also an excellent and passionate teacher: his explanations about my injury were unlightening. Understanding my issue helped me to trust in Kalle’s judgement and recover quickly thanks to his training recommendations. I would gladly recommend Kalle to any friend looking to consult about a climbing injury.

Bergh B
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Jag gick först till Kalle på grund av ett överansträngt muskelfäste i överarmen från klättring, där han noggrant hjälpte mig att få rätt diagnos och rehab, utan att jag behövde sluta med klättringen. Han kom med råd och tips för bättre teknik och vi satte ihop ett bra rehabiliteringsprogram som han regelbundet följde upp mellan besöken och utförligt beskrev så jag hade full koll då jag rehabbade hemma. Sedan hjälpte han mig med att ta itu med en ihållande nackspärr och överansträngning i övre ryggen med lyckat resultat....

Lucas V
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Kalle lyssnar bra och gav mig bra vägledning att snabbt återhämta mig från min överbelastning!

Marcus N
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Mycket bra och professionellt bemötande med stor kunskap om klätterrelaterade skador

Svar från Kalle Söderqvist

Tack för förtroendet! Lycka till med klättringen framöver

Juan G
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

went to Aloma because I had pain in my shoulder. Kalle was very careful looking and listening to my case. He also explain in detail his thoughts and the plan that he wanted to have for me. As a climber is excellent to have someone to understand the kind of movements, training, and exercises I do/can do, so this is great plus in his case. Right after my visit, I got a summary over email with his thoughts and action plan, which is great, specially for those of us with short term memory. He then sent a check-up a week later,...

Rasmus B
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Tycker Kalle var grymt pedagogisk i sin rådgivning & gav mig info som jag kommer kunna använda mig av hela tiden framöver. Skulle utan tvekan rekommendera honom till den som upplever sig ha problem/ont eller är orolig över någon känsla som uppstått i samband med klättring. Jag kommer dra dit igen iaf om olyckan är framme 🤙🏼

Svar från Kalle Söderqvist

Kul att höra att du tycker besöket var värdefullt! Tack för rekommendationen!

Oskar W
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Jag hade haft en smärta i ena armbågen som efter flera månader inte ville släppa, då hörde jag av mig till Aloma Naprapati efter att ett flertal människor på klättercentret där jag tränar hade rekommenderat det. Kalle är genomgående både trevlig och proffsig. Han förklarar och resonerar kring alla tester och slutsatser han drar, vilket leder till att man själv får vara med i tankeprocessen, och det märks tydligt att han är erfaren och vet vad han talar om. Då jag hade blivit rekommenderad från flera håll att kontakta Aloma...

Svar från Kalle Söderqvist

Jättekul att höra Oskar! Tack för ditt förtroende!

Felix A
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Gick in med en fingerskada (från klättring) jag hade haft i ~3.5 år, efter några månaders rehab är fingret i princip helt återställt! Jag fick en helt ny approach till hur man behandlar skador, vilket har visat sig fungera extremt bra. Grymt bra bemötande med långvarig återkoppling via mail, mycket uppskattat!

Svar från Kalle Söderqvist

Håller ett intresserat öga på dina framsteg nu när vi släppt på bromsen, lycka till!

Thomas T
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Hade fått ett diskbråck och fyra ryggskott innan jag kom till Aloma. Arbetat med sjukgymnastik varje dag i perioder på ungefär sex månader. Träffat kanske fem olika sjukgymnaster. Trots det bestod problemen med ryggen! Efter att jag börjat gå till Aloma och arbetat efter programmet jag fick av dem är jag idag smärtfri och kan hålla på med klättring utan att känna mig rädd för ryggskador. Tack! Ni har hjälpt mig att kunna hålla på med det jag älskar. Betyder mycket.

Kalle S och Peder S gillar detta
Svar från Kalle Söderqvist

Tack för förtroendet! Kul att ha fått följa dina framsteg

Iain P
Skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati

Han är superduktiga, snälla och lät att pratar med. Jag har fått jätte bra behandling.