Alla kategorier Naprapat Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Aloma Naprapati

Aloma Naprapati

Sandelsgatan 31, 115 34 Stockholm — Visa karta

Är det en överbelastning? En klämd nerv? Muskel- eller ledvärk? Vi tar reda
på var smärtan kommer ifrån och varför den uppstår. Aloma Naprapatis legitimerade naprapater erbjuder effektiv hjälp att bli av med smärtan för gott genom en pricksäker behandling- och rehabiliteringsprocess. Vi samarbetar med ortoped, neurolog, idrottsläkare och ser till att du vid behov kommer till rätt specialist. Vi har tagit emot patienter sedan 2012 och har som målsättning att varje patient ska få vårt fulla engagemang. Varmt välkomna!

Läs vad 104 kunder tycker om Aloma Naprapati

• Pavel L
    Pavel L skrev om Aloma Naprapati
    Skadade mitt finger under klättringspassen och blev rekommenderat Aloma. Fick hjälp av Kalle på ett väldigt professionellt sätt. Det känns verkligen att han vet vad han håller på med, dessutom klätrar han själv så det gav ännu mer förtroende att han förstår sig på såna typer av skador. Jag fick ett utförlig rehab program där vi gick igenom alla övningar samt kontinuerlig check up via mail med jämna mellanrum.
    Nu är jag helt återställd och kunde inte vara nöjdare. Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • Juan G
    Juan G skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    went to Aloma because I had pain in my shoulder. Kalle was very careful looking and listening to my case. He also explain in detail his thoughts and the plan that he wanted to have for me.
    As a climber is excellent to have someone to understand the kind of movements, training, and exercises I do/can do, so this is great plus in his case.
    Right after my visit, I got a summary over email with his thoughts and action plan, which is great, specially for those of us with short term memory. He then sent a check-up a week later, which was even better.
    I liked his approach to, let's keep you climbing, and training to get better/stronger.
    Easy to recommend him and the clinic. Läs mer
  • Lars J
    Lars J skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Ryggvärk Svårt gå upprätt.
    Peder tydlig, upplevs kunnig. Intresserar sig för pat.
    Följer sen upp patienten.
    PS kan rekommenderas Läs mer
  • Rasmus B
    Rasmus B skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Tycker Kalle var grymt pedagogisk i sin rådgivning & gav mig info som jag kommer kunna använda mig av hela tiden framöver. Skulle utan tvekan rekommendera honom till den som upplever sig ha problem/ont eller är orolig över någon känsla som uppstått i samband med klättring. Jag kommer dra dit igen iaf om olyckan är framme 🤙🏼 Läs mer
    2018-06-05 Kalle S svarar Rasmus B
    Kul att höra att du tycker besöket var värdefullt! Tack för rekommendationen!
  • Rickard F
    Rickard F skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Fick bra hjälp när jag hade skadat senorna som fäster i ringfingret när jag klättrade. Peder gav mig bra övningar och tips vilket gjorde att jag kunde klättra inom kort igen. Mycket proffesionellt bemötande och Peder som jag gick till kunde verkligen relatera till min skada eftersom han själv är klättrare. Det kändes också tryggt att Peder under min rehabiliteringsperiod hörde av sig löpande och stämde av hur det gick med min rehabilitering.

Tack för hjälpen! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-05-08 Peder S svarar Rickard F
    Fint att höra Rickard! Tack för dina ord och hoppas du får ett fortsatt bra klätter-år!
  • Oskar W
    Oskar W skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag hade haft en smärta i ena armbågen som efter flera månader inte ville släppa, då hörde jag av mig till Aloma Naprapati efter att ett flertal människor på klättercentret där jag tränar hade rekommenderat det. Kalle är genomgående både trevlig och proffsig. Han förklarar och resonerar kring alla tester och slutsatser han drar, vilket leder till att man själv får vara med i tankeprocessen, och det märks tydligt att han är erfaren och vet vad han talar om. Då jag hade blivit rekommenderad från flera håll att kontakta Aloma Naprapati så hade jag rätt så höga förväntningar, och Kalle levererade utan tvekan. Efter besöket följde Kalle upp med ett rehab program, specifikt utformat för mig och min skada. Därefter hördes vi av via mailkontakt i flera månader helt utan extra kostnad, just för att han ville se hur rehabben fortlöpte. Jag är extremt nöjd, och besöket var värt varenda krona. Läs mer
    2018-04-24 Kalle S svarar Oskar W
    Jättekul att höra Oskar! Tack för ditt förtroende!
  • Felix A
    Felix A skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Gick in med en fingerskada (från klättring) jag hade haft i ~3.5 år, efter några månaders rehab är fingret i princip helt återställt! Jag fick en helt ny approach till hur man behandlar skador, vilket har visat sig fungera extremt bra.
    Grymt bra bemötande med långvarig återkoppling via mail, mycket uppskattat! Läs mer
    2018-04-24 Kalle S svarar Felix A
    Håller ett intresserat öga på dina framsteg nu när vi släppt på bromsen, lycka till!
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Har haft problem med både armbåge o finger som Peder har kunnat lösa. Kunnig och fokuserar mycket på den mentala biten vilket har lett till snabb förbättring med skadorna. Peder har även grymt bra kundkontakt på det sättet att han kollar in med jämna mellanrum om hur rehaben går. Läs mer
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Hade fått ett diskbråck och fyra ryggskott innan jag kom till Aloma. Arbetat med sjukgymnastik varje dag i perioder på ungefär sex månader. Träffat kanske fem olika sjukgymnaster. Trots det bestod problemen med ryggen! Efter att jag börjat gå till Aloma och arbetat efter programmet jag fick av dem är jag idag smärtfri och kan hålla på med klättring utan att känna mig rädd för ryggskador. Tack! Ni har hjälpt mig att kunna hålla på med det jag älskar. Betyder mycket. Läs mer
    2018-04-19 Kalle S svarar Thomas T
    Tack för förtroendet! Kul att ha fått följa dina framsteg
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Proffsigt bemötande och träffsäkra tränings- och rörlighetstips som givit mycket bra effekt. Aloma Naprapati och Peder Svensson rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Jag fick rehabövningar som verkligen hjälpte mig med mitt strulande finger. Jättebra bemötande och uppföljning efter mitt besök! Läs mer
  • Iain P
    Iain P skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Han är superduktiga, snälla och lät att pratar med. Jag har fått jätte bra behandling. Läs mer
  • Hampus B
    Hampus B skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Mycket trevligt bemötande och bra behandling! Läs mer
  • Patrik D
    Patrik D skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Stort intresse för att hjälpa till med ryggproblem. Rekommenderas! Läs mer
  • Sara R
    Sara R skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Bra "utredning" av trolig skada/överbelatsning! Mycket bra rehab och tips som hjälpt mig att förbättra och styrka mitt skadade område!
    Så tacksam för hjälp och att det verkligen hjälpte!! Läs mer
  • David L
    David L skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Jag har nu av två olika anledningar använt mig av Peder på Aloma Naprapati och jag kan varmt rekommendera dem!!

"Cure. Don't treat" genomsyrar hela deras tankesätt och genomförande, tack för att ni finns!!

Allt gott

David Lindström Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Aloma naprapati har ett proffesionellt bemötande och vilja att hjälpa kunden direkt utan att "påtvinga" massor av återbesök. De som jobbar där har även viljan av att lära sig nya metoder och behandlingar.
    Jag är väldigt nöjd med mina besöka hos aloma naprapaterna. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Ett väldigt professionellt bemötande vid första mötet och även kommunikationen under de gånger jag gått hos dem. Fick väldigt bra hjälp med mina axelproblem och är idag väldigt mycket bättre. Väldigt bra ställe som är kunniga på problematik med axlar vid klättring. Läs mer
  • Johannes H
    Johannes H skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Jag sökte upp Peder Svensson efter några misslyckade försök hos sjukgymnast och kiropraktorer. Peder hjälpte mig att förstå min problematik, att få verktygen att hantera det och så småningom träna mig tillbaka till min önskade rörlighet, kapacitet och smärtfrihet. Fokus har hela tiden legat på att hitta de övningar och den träning som FUNGERAR och leder åt rätt håll. Under det året han har varit min naprapat har han hela tiden varit engagerad, tillgänglig, lyhörd och stöttande. Det märks att han är väl insatt i aktuell forskning. Jag är oerhört tacksam för den hjälp jag fått och rekommenderar honom till alla som söker en kunnig och genuint engagerad naprapat. Läs mer
  • Johannes O
    Johannes O skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Peder har en stor passion för klättring och sitt arbete och det märks i hans utförande. Väldigt trevligt bemötande och bra tips. Rehaben gick jättebra med Peders förslag på övningar. Läs mer
  • Kristofer Å
    Kristofer Å skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Besökte Kalle för att få hjälp med två klätterskador. Kunnandet inom detta område verkar enormt och jag fick många bra övningar samt tips på avlastning etc. Trevligt bemötande, noggrann och pedagogiskt beskriven diagnos, bra uppföljning samt hjälpsam då frågor uppkom. 5/5! Läs mer
  • Rebecka G
    Rebecka G skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    En naprapat som verkligen lyssnar på vad man säger och som verkligen försöker hitta lösningen! Kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Superbra och proffsigt bemötande. Rekommenderas helhjärtat! Läs mer
  • Helena T
    Helena T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Professionellt och trevlig bemötande. Kalle är väldigt förtroendeingivande och kunnit! Rekommenderar verkligen ett besök om man har behov. Läs mer
  • Ann-kristin V
    Ann-kristin V skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Toppennöjd! Mycket kunnig, visste precis vad det var, och gav mig övningar som har funkat. Jag var där för fyra veckor sedan, och har inte känt av min rygg sen dess :) Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Peder va en sjukt kunnig naprapat! Visade mig många bra övningar som jag kunde ta med mig hem som förhoppningsvis ska hjälpa mig att förhindra flera muskel "kramper" , han va pedagogisk och väldigt proffesionell ! 5/5! Läs mer
  • Fredrik I
    Fredrik I skrev om Aloma Naprapati
    Så bra det kan bli. Varit hos Kalle o har bara gott att säga - Bra pedagogiska, evidensbaserade råd, mycket information till mig som patient om hur jag ska förhålla mig till mina axelproblem för att snabbt bli bättre. Även noggrann uppföljning en tid efter besöket o bra information om hur jag förebygger att problemen återkommer. Stor tumme upp. Läs mer
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Otroligt noggrann i sin analys av mina besvär, kom med riktigt bra tips som hjälper mig i min vardag och träning. Läs mer
  • Laci D
    Laci D skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Fantastiskt bemötande och hjälp med mitt onda finger (klätterrelaterat). Kalle har noga följt upp min rehabprogress via mail och kommit med råd, tips och svar när jag haft frågor. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Bra bemötande. Seriöst och långsiktigt tänk till träning och självhjälp som fungerat! Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Kunnig, pedagogisk och professionell Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Förtroendeingivande bemötande. informativt, konstruktivt och lugnande. Läs mer
  • Tobias C
    Tobias C skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Väldigt bra och professionellt Läs mer
  • Eleonora D
    Eleonora D skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    10/10! Peder är jätte duktig och kan varmt rekomendera honom! Läs mer
  • malin c
    malin c skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Grym handledning, och träningprogram, nålar som var hemska men verkan var över förväntan. Idag symptomfri. Proffsig, lyhörd och bra pris Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Trevligt bemötande, kompetent hjälp, smärtfri på en vecka! Läs mer
  • PedrOrenes K
    PedrOrenes K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Bra behandling, proffsig och kompetent.

erfaren med klättring och uppdaterad.

Uppföljning är också en bra kompletteringtjänst. Läs mer
  • Madelene K
    Madelene K skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Det var jättebra. Väldigt kunniga och väldigt bra återkoppling! Läs mer
  • Sten H
    Sten H skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Jag har gått till Peder flera gånger för olika problem och har varje gång fått väldigt bra bemötande och hjälp. Extra kul som klättrare att ha någon som förstår klättringsrelaterade situationer där smärta kan uppstå. Klättringsrelaterat eller ej så har jag alltid fått toppen hjälp som löst det jag haft problem med. Läs mer
  • Stellan E
    Stellan E skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    allt igenom proffsigt bemötande ...visar intresse för problemen
    och anstränger sig verkligen för att lösa dem och lyckas få patienten att bli övertygad om att detta fixar du med lite träning ..... så häng inte läpp ......
    Vi håller kontakt så jag får höra hur det går ...ring om du undrar över något !! Läs mer
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag tycker att det var jättebra, jag fick mycket hjälp och Kalle var mycket trevlig och lätt att prata med, samt att han förstod vad jag behövde. Läs mer
  • Richard B
    Richard B skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Bra respons med fokus på lösning för mitt problem. Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket bra bemötande och värde för pengarna! Läs mer
  • Viktor P
    Viktor P skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Mycket gott bemötande från Peder. Han framstår som väldigt kunnig men ödmjuk. Som klättrare tycker jag mig ha fått väldigt god input kring mina besvär, samt hjälp att själv på bästa sätt kunna behandla dessa besvär. Läs mer
    Mark N, Peder S gillar detta
  • Jonathan R
    Jonathan R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Extremt professionellt bemötande. Kalle är lätt att prata med och lyssnar på patienten.

Tar sig tid för att utvärdera patientens behov och erbjöd bra behandling. Jag besökte Kalle pga fingerskada till följd av klättring. Det märks att Kalle själv klättrar samt att han är väldigt kunnig inom det aktuella området.

Jag rekommenderar Aloma Naprapati. Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Det känns redan mycket bättre i ryggen. Bra övningar på rätt nivå för mig. Jag kan absolut rekommendera Kalle! Läs mer
  • Hannes L
    Hannes L skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Jag har besökt Kalle Söderqvist på Aloma Naprapati för länge pågående axelsmärtor. Utifrån mina beskrivningar om problemet och en initial undersökning så hjälpte Kalle mig med att diagnostisera orsaken, samt sätta upp ett träningsprogram för att åtgärda problemet. Under varje besök så gick vi igenom problemets tillstånd samt eventuella förbättringar som gjorts, och därifrån fick jag ett nytt program för att stärka upp kroppen. Efter fyra-fem behandlingar var jag i princip symptomfri och hade ej längre några besvär i mina axlar, så jag kan starkt rekommendera Kalle Söderqvist och Aloma Naprapati. Läs mer
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Peder Svensson en del av Aloma Naprapati
    Mycket hjälpsam, tog sig tid att hjälpa mig Läs mer
  • Wolfgang R
    Wolfgang R skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Förts kontakt skedde på telefon då jag kortfattad berättade om mina smärtor i höften som antagligen har sitt ursprung i en rörelse på klätterväggen. Det var en mycket trevlig kontakt som ledde till bokning av tid redan dagen efter. Toppen. Väl där gjorde Kalle en grundlig undersökning och förklarade mycket tydligt vad han gjorde, varför han gjorde så och tom visade på ett anatomiskt skelett samt på dator så att det inte fanns tvivel på att jag förstod allt. Allt skedde mycket metodiskt och försiktigt. Bemötandet var av toppklass och jag kände mig väldigt väl omhändertagen. Jag fick sedan en utförlig summering av besöket på mail som var mycket uppskattad. Sen blev jag överraskad när det kom ett uppföljningsmall några veckor senare där jag hade möjlighet att rapportera hur det gick. Helhetsintrycket kunde inte ha varit bättre. Topp-betyg till Aloma. Läs mer
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Kalle Söderqvist en del av Aloma Naprapati
    Mycket nöjd efter mitt besök hos Kalle! Ordentlig och utförlig undersökning och han tog verkligen sin tid för att komma till botten av mina axelproblem! Väldigt pedagogisk och noga beskrivning för alla mina rehab-övningar! Rekomenderar varmt!! Läs mer
Kalle Söderqvist
Peder Svensson