Sjukgymnast i Stockholm

20 rekommenderade sjukgymnaster i Stockholm

Har du precis börjat komma tillbaka från en stukning eller benbrott och letar efter någon som kan hjälpa dig återfå styrkan? En sjukgymnast, eller fysioterapeut, kan hjälpa dig med övningar som stärker genom träning, viss belastning och stretching. Här på Reco.se har vi listat omtyckta fysioterapeuter och sjukgymnaster för att underlätta för dig i ditt letande.

Sjukgymnaster fokuserar på det som visar på att du är frisk och jobbar både i förebyggande och rehabiliterande syfte med klienter och patienter. De är ofta med i bedömning av motorisk förmåga, rörlighet, styrka och smärta i leder och muskler hos patienter. När diagnos är fastställd läggs ett program med övningar för att öka kapaciteten i problemområdena.

Läs mer »

Agilokliniken - City

Västra järnvägsgatan 13, Stockholm
    Erfarna och välutbildade naprapater och sjukgymnaster som lyssnar till dina besvär och sedan ställer diagnos samt lägger en behandlingsplan.
    Cecilia G
    Cecilia G: Jag blir alltid positivt bemött på kliniken. De som jobbar där är lösningsorienterade vad gäller att få en tid så snart ...

Access Rehab - Vasastan

Sveavägen 159, Stockholm
    Access Rehab i Vasastan är din specialist på muskel- och ledbesvär. Här får du hjälp av Sveriges bästa terapeuter. Välkommen!
    Ulwebring Westin L
    Ulwebring Westin L: Mycket professionellt bemötande och kunniga inom sitt område

Access Rehab - Sjöstaden

Hammarby Allé 150, Stockholm
    Ta kontakt med oss på Access Rehab i Sjöstaden om du har problem med muskler och leder! Vi är specialister och ger snabb hjälp.
    Olivia Ö
    Olivia Ö: Bemötande var bra och professionell.

Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, Stockholm
    ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa. Här arbetar naprapater, sjukgymnaster, arbetsterapeut, dietist, massageterapeuter, och kiropraktor.
    Gun L
    Gun L: Professionellt kunnigt bemötande i trevliga lokaler

Agilokliniken - Södermalm

Rosenlundsgatan 54, Stockholm
    Agilokliniken erbjuder fem naprapater med ca 20 års erfarenhet, och sex naprapater med mellan två till 10 års erfarenhet, gediget kunnande och patientbemötande av toppklass.
    Anders N
    Anders N: Vänligt och proffsigt. Stötvågsbehandling med anpassat träningsprogram. Först behandlingen 2016 mycket lyckad. Pågående ...

Idrottsskadeexperten

Engelbrektsgatan 39, Stockholm
    Välkommen till oss på Idrottsskadespecialisten! Vi är legitimerade naprapater och kiropraktorer som har koll på alla former av behandling.
    Gunnar J
    Gunnar J: Har fått ett mycket bra intresserat och kunnigt bemötande för mina ryggproblem.

Aloma Naprapati

Sandelsgatan 31, Stockholm
    Aloma Naprapatis legitimerade naprapater erbjuder sina patienter personlig och engagerad service med hög kompetens. Varmt välkomna!
    Anders T
    Anders T: Aloma naprapati har ett proffesionellt bemötande och vilja att hjälpa kunden direkt utan att "påtvinga" massor av återbe...

Idrottsskadespecialisterna City

Tegnérgatan 37, Stockholm
    Har du drabbats av en idrottsskada? Här hos Idrottsspecialisterna i city hjälper vi dig på vägen mot tillfrisknandet!
    Lars-olof S
    Lars-olof S: Professionellt och tydlig information.

Odenplans Ryggklinik

ODENGATAN 71, Stockholm
    Ytterdörren är alltid öppen hos Odenplans ryggklinik. Välkommen till oss!
    Fadi S
    Fadi S: väldigt bra bemötande, mycket skicklig naprapat😊

Sabbatsbergs Ryggcentrum

Dalagatan 9B, Stockholm
    Sabbatsbergs ryggcentrum vid Odenplan hjälper dig med kiropraktik, sjukgymnastik och medicinsk massage. Våra experter har koll på det mesta!
    Marie A
    Marie A: Som återkommande kund upplevde jag från första stund ett mycket bra bemötande. Är mycket nöjd med proffessionell behandl...

Tverin Health

Drottninggatan 101, Stockholm
    Erik H
    Erik H: Har gått till Mats regelbundet och jag kan verkligen rekommendera Kroppskonsulten. Proffsigt och alltid trevligt bemötan...

Atlasbalans

Klarabergsviadukten 63, Stockholm
    Atlasbalans | Högkvalitativ utrustning, utbildningar och tjänster inom friskvård för såväl människor som hästar
    Gordana J
    Gordana J: Har bara positiva ord att skriva om Atlasbalans, behandlingen med vibben är helt suverän, går rätt bra på djupet av musk...

Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsholmen

Fleminggatan 58, Stockholm
    Sofie J
    Sofie J: Bra bemötande som grav ett förtroendeingivande intryck. Fräscha lokaler och bra läge.

Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Sveavägen

Sveavägen 76, Stockholm
    Pär B
    Pär B: Professionellt och välkomnande

Resultat Naprapat

Segelbåtsvägen 7, Stockholm
    Erika H
    Erika H: Jag kan göra dips igen!!! Efter bara två besök hos Robin började min bröstmuskel att kännas bättre. Inte bara det, han ä...

Wallberghälsan

Stensätravägen 4, Skärholmen
    Välkommen!
    Javier A
    Javier A: Det var bra, nöjd med allt, och kan absolut rekommendera det här.

Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan

Kungsgatan 5, Stockholm
    Magdalena K
    Magdalena K: Fantastiskt bemötande och behandling 🙏🏼

Idrottsskadespecialisterna Kungsholmen

Södra Agnegatan 29, Stockholm
    Har du problem med idrottsskador? Kom förbi hos Idrottsspecialisterna på Kungsholmen. Vi är experter.
    Jakob W
    Jakob W: Jag kontaktade Idrottsskadesspecialisterna för att få hjälp med mitt löparknä. Jag blev mycket proffisionelt och trevlig...

Adolf Fredriks Fysiocenter - Kungsgatan

Kungsgatan 24, Stockholm
    Mikael B
    Mikael B: Mycket professionell, kunnig och trevlig naprapat.

Anders Björklund - Osteopat D.O., M.I.C.O.

Linnégatan 75, Stockholm
    Mats L
    Mats L: Har gått hos Anders ett halvår för ett krånglande knä och behandlingen har gjort mig mycket bättre. Verkligen värt att p...
Sida:   1
Områden i Stockholm
Norrmalm  (11 st)
Kungsholmen  (3 st)
Södermalm  (3 st)
Östermalm  (2 st)
Skärholmen  (1 st)

Sjukgymnast i Stockholm

Även folkhälsoproblem som stress kan motverkas enormt genom sjukgymnastik och fysioterapi. Det handlar om att använda kroppen och låta musklerna användas på ett naturligt sätt vilket i längden skapar en bättre hälsa!

Försök hitta en fysio du litar på och respekterar. Att komma tillbaka från en skada eller sjukdom kan vara tufft nog som det är utan att behöva känna sig obekväm eller felbehandlad av den som ska hjälpa dig. Om du dessutom har respekt för din tränare blir det lättare att utföra övningarna och du kan komma tillbaka snabbare!