Atlasbalans

Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm — Visa karta

Atlasbalans förser professionella terapeuter med högkvalitativa produkter, tjänster och helhetslösningar. Vår vision är att göra Djupvågsbehandling och Fasciavågsbehandling till till europeisk industristandard och att effektiv behandling ska finnas tillgänglig för alla som söker friskvård, vård eller rehabilitering – för sig själv eller för sin häst.

Genom att ligga i framkant när det gäller teknik och ny anatomisk forskning vill vi skapa en gemensam plattform för professionella terapeuter där vi kan utvecklas, lära av varandra och tillsammans ta den här branschen till en helt ny nivå.

Vi skulle bli otroligt glada om du som jobbar med Djupvåg och/eller Fasciavåg tog några minuter och lämnade ett omdöme om oss och om det vi gör.

- Vad tycker du om maskinen?
- Vad tycker dina kunder om behandlingen?
- Vad ser du för fördelar med maskinen?
- Vad tycker du om Atlasbalans?

Läs vad 55 kunder tycker om Atlasbalans

• Ingrid R
    Ingrid R skrev om Atlasbalans
    leasar en djupvågsmaskin, fantastiskt engagerat och positivt bemötande av alla i företaget! Läs mer
    Atlasbalans, Axel B gillar detta
  • Karima R
    Karima R skrev om Atlasbalans
    Går via Atlasbalans en utbildning som equiterapeut, behandling med djupvåg på häst. Har även köpt deras Maroon 1 djupvågsbehandlingsapparat. Personalen har ett vänligt bemötande och hittar lösningar just för mig som enskild utifrån mina behov. De har levt upp till förväntningarna jag hade innan jag påbörjade utbildningen . Läs mer
    Atlasbalans gillar detta
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Atlasbalans
    Köpte djupvågsapparat för behandling av människor.

Blev bermött på ett bra sätt i början. Sedan när jag leasat apparaten och det var genomfört, så var det lite trögare att få svar när man undrade över saker.
    Hade såklart höga förväntningar och delvis så har företaget levt upp till dessa.

Sammanfattningsvis verkar det vara ett seriöst företag som dock kunde vara lite snabbare att svara när man frågar om saker.
    T.ex när jag bokat av tid för att dom ska ringa från företaget till mig under arbetstid och jag bokat av kunder. Då har dom ändå inte ringt som utlovat. Har hänt vid 2 tillfällen. Det är inte ok. Läs mer
  • Malee E
    Malee E skrev om Atlasbalans
    Är en av tearapeuterna i landet som använder deras product djupvåg , och det funkar bra. Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Atlasbalans
    Köper utbildning/maskin för behandling (pågående)
    Har fått ett gott bemötande.
    Förväntar mig att få en god utbildning/stöd & tips inkl uppföljningar så att jag kan genomföra behandlingar på ett professionellt sätt. Och i en förlängning kunna livnära mig på mina kunskaper.
    Vi är inte "färdiga" ännu, men en bra bit på väg. Känns som att det finns gränslösa möjligheter så "färdig" blir jag nog inte .. =)
    Har en fundering angående varumärket/hur man jobbar med/planerar att jobba med att saluföra sina godkända terapeuter. Idag finns personer med maskin som jobbar aktivt under varumärket AtlasBalans utan att ha genomfört utbildningen, finns frågetecken kring det!
    En häftig resa att vara med på (!) =) med ny forskning som ramlar in, mkt goda upplevelser/kommentarer från personer som jag behandlat. Suveräna luncher på Åkeshov! =) Nära till hästarna på Äppelvikens ridskola, bra objekt att träna på & kul att vi kan se positiva förändringar på de vi behandlat under våren=)
    Sammanfattning: Nytt, innovativt, inspirerande och vansinnigt roligt! Läs mer
  • Ida N
    Ida N skrev om Atlasbalans
    Proffsiga, bra service och alltid trevligt bemött!
    Snabb leverans! Läs mer
  • Helene B
    Helene B skrev om Atlasbalans
    Man blir väl bemött av påläst och kunnig personal.
    Är det ngt de inte kan svara på direkt så återkommer de inom kort. Läs mer
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Atlasbalans
    Dom vädesätter helheten, något som ligger mig varmt om hjärtat:) Ett fantastiskt familjeföretag med fokus på att hjälpa människor! Läs mer
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Atlasbalans
    Jag har fått ett bra bemötande och hjälp så här långt med att få min maskin och även när det blev något krångel med mitt avtal med Siemens. Jag tycker att företaget känns seriöst och förtroendeingivande, framför känns det bra för mig som liten enskild firma att Atlasbalans jobbar så bra och professionellt med marknadsföringen. Jag har fått goda behandlingsresultat på både människor och hästar med maskinen. Maskinen är något tung att stå och jobba länge med dvs flera behandlingar, men det är säkert något ni jobbar på :-) Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Atlasbalans
    Professionella och engagerade i sitt kundbemötande Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om Atlasbalans
    Bra bemötande och väldigt engagerad personal som gör allt för att man ska känna sig nöjd. Snabb leverans och service av djupvågsmaskinen,måste säga att Atlasbalans lever mer än väl upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Kia F
    Kia F skrev om Atlasbalans
    Har fått bra service och återkoppling när jag har haft några frågor .
    Har köpt en djupvågsmaskin Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om Atlasbalans
    Kontakten via telefon och mejl har alltid varit trevlig och informativ. Jag hyr idag en maskin för humane behandling. Jag har gått en utbildning för häst.
    Är nöjd med allt och ser fram mot fortsatt samarbete och ny kunskap. Läs mer
  • Anita D
    Anita D skrev om Atlasbalans
    Bra bemötande. God kontakt..främst från deras sida. Villiga att hitta lösningar. Underbar produkt Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om Atlasbalans
    Väldigt bra bemötande och support. Även bra uppföljning. Läs mer
  • Yvonne I
    Yvonne I skrev om Atlasbalans
    Jag tycker produkten är väldigt bra, lever väl upp till mina förväntningar. Konceptet med hyra, utbildning och en branschgemensam hemsida stärker banden och förtroende gentemot kund. Nu kommer lite men, ambitionerna är större än förmågan att leva upp till dem, i dagsläget. Jag tror absolut att det är övergående. Ett tips andas ut innan nästa andetag. Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Atlasbalans
    Professionellt bemötande från stund 1. Har inte köpt något av dom, utan utbildar mig genom dom. Djupvågsmaskinen är mer än utlovat. Hjälper mig i vården av människor och djur. Läs mer
  • Anna-lena S
    Anna-lena S skrev om Atlasbalans
    Atlasbalans är mycket måna om sina kunder och är oerhört tillmötesgående. Företaget bidrager med att ge god information om sina produkter och är snabba på att svara när man behöver hjälp! Läs mer
  • Gordana J
    Gordana J skrev om Atlasbalans
    Har bara positiva ord att skriva om Atlasbalans, behandlingen med vibben är helt suverän, går rätt bra på djupet av muskler och det känns vibrationen i stora delar av kroppen.
    Tummen upp!!
    Gordana Läs mer
  • Britt-inger S
    Britt-inger S skrev om Atlasbalans
    Har blivit bemött på ett bra sätt redan när jag tog kontakt med Atlasbalans och var nyfiken på Djupvåg- animal.Hjälp med upplägg av köpet. Utförliga svar på frågor som jag undrat över. De har kontaktat mig om hur det går osv .Om jag varit nöjd med maskinen, hjälp med frågor rörande spec beh på hästen etc. Använder den nästan varje dag på våra egna hästar, hjälper även bekanta.Så bemötandet och omhändertagande jag har fått av Atlasbalans är helt fantastiskt! Hoppas att det även fortsätter i framtiden! Läs mer
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Atlasbalans
    Jag har fått ett gott bemötande och god service. Känslan är att de verkligen vill tillmötesgå kunden Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Atlasbalans
    Atlasbalans är bra men kan bli bättre. Hsr en önskan att kunna bli certifierad med djupvågsmaskinen . Mvh Lena Berglund Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Atlasbalans
    Trots min utbildning som hästmassör och friskvårdskonsulent önskar jag att atlasbalans hade haft interna kurser och genomgång på maskinen som krav för att få köpa och behandla med maskinen. Har även märkt att många kunder frågar efter det innan de släpper till sin häst. Det har hänt att jag inte fått kunder pga att detta saknas, så någon kurs och intyg vore bra.
    Service och bemötande från Er är 5+++++++++, mycket bra!!
    Var bara noga med att ställa krav på de ni säljer till så vi som jobbar med det upplevs som seriösa. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Atlasbalans
    Har alltid fått ett bra bemötande, glada och trevliga och de svarar snabbt på frågor och återkopplar. Kan de ej svara så hänvisar de vidare.
    Jag hyr en djupvågsmaskin av dem på 3 år. Mycket nöjd med produkten som hitintills fungerat smärtfritt. Djupvågen ger mig mycket jobb.
    Jag är mycket nöjd med min upplevelse med företaget men kan tycka att man skulle ha högre kvav på att folk som får köpa, hyra maskinen är ordentligt utbildade. Många gånger man via forum läst saker som att användarna tror det är en supermaskin som fungerar på allt, det testas hej vilt på olika sjukdoms och medicinlägen och en vacker dag kanske det inte blir så bra.
    Man måste vara väldigt noga med kontraindikationer som när man bör och inte bör behandla. Gäller både på djur och människa. Men förutom det är jag mycket nöjd med företaget. Läs mer
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Atlasbalans
    Fantastiskt företag med drivande omtänksamma människor som alltid finns till hands när man behöver hjälp! Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Atlasbalans
    Jag har haft en maskin sedan juni 2016. Behandlar på humansidan och lite häst. Maskinen fungerar bra. Driver enskild firma Muskelsupport. Finner det svårt att hitta material att använda i marknadsförings syfte för att hitta mina kunder. Det skulle behövas ett material som vi terapeuter kunde använda i vår marknadsföring. Bilder som kan laddas ner, någon film som är anpassad till våra kunder, någon bra broschyr som kort förklarar vad maskinen gör. När jag är ute på kundbesök har jag med maskinen och visar, men saknar passande att ge dem. Användarboken är jättebra, men den är ju avsedd för oss. Det är få kunder som vet vad det handlar om. Hänvisar jag till era sidor på Atlasbalans, vilket jag gör ändå, så är de ju avsedda för att få ut fler maskiner och nya användare. Men om vi inte hittar våra kunder blir det svårt. Jag har förstått att ni har mer på gång nu mot våra kunder och ser fram mot det. Jag är dipl. massör och hälsocoach och har nu valt att vidareutbilda mig till massageterapeut, avancerad och läser på Bergqvist Massageutbildningar i Linköping. Jag känner starkt att maskinen är ett bra verktyg att komplettera den vanliga behandlingen för hand! Var med på en användarträff i Sätra Brunn som var givande. Tyvärr tror jag mig inte ha råd att åka på träffen i Arlanda då jag studerar på halvfart i år också. Hittills har jag fått 2 kontakter från er sida där folk kan hitta terapeuter som jobbar med fasciavåg/djupvåg. De har kommit nu på slutet efter att ni börjat synas mer på FB. Med vänlig hälsning Monica Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Atlasbalans
    Har hjälpt otroligt många hästar och människor med detta superverktyg Läs mer
  • Karen W
    Karen W skrev om Atlasbalans
    Otroligt tevligt, noggrann med alla frågor och extremst hjälpsam. Läs mer
  • Ulrika C
    Ulrika C skrev om Atlasbalans
    Dålig pålästa om anatomi och fysiologi Läs mer
  • Cina L
    Cina L skrev om Atlasbalans
    Mycket nöjd som kund med snabba svar på frågor och snabb service vid vid problem med maskinen. Läs mer
  • Lili-ann H
    Lili-ann H skrev om Atlasbalans
    Wow,helt outstanding,man kan inte vara utan den Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Atlasbalans
    Bra produkt, fungerar fantastiskt bra på hästar ! Läs mer
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Atlasbalans
    Jag har jobbat som massör och hästmassör i nästan 20 år och jag har alltid varit av den åsikten att en riktig handmassage är det bästa alternativet. Efter att jag testat djupvågsmaskinen på både hästar och männinskor är jag inte så säker längre. Jag aldrig fått så bra resultat så snabbt med handkraft som med maskinen.
    Jag tycker fortfarande inta att man kan ersätra känslan i fingrarna med en maskin men man kan få ett bättre behandlingsresultat med rätt kombination. Läs mer
  • Helen T
    Helen T skrev om Atlasbalans
    Mycket trevliga o karismatiska.
    Skickar personliga mail o ordnar användarträffar. Läs mer
  • Anna-Lena W
    Anna-Lena W skrev om Atlasbalans
    Jag är ganska ny kund. Men allt känns bra än så länge. MVH Anna-lena Läs mer
  • Christina J
    Christina J skrev om Atlasbalans
    Hej jag har precis börjat så har inte haft så mycket än. Men har fått jättebra hjälp med allt i början att starta upp. Läs mer
  • Nina Å
    Nina Å skrev om Atlasbalans
    Är personligen mycket nöjd med effekterna genom maskinen, efter att ha använt den varje dag som jag har behandlingar inbokade.
    Mina kunder upplever att det blir en märkbar skillnad då de lättare kan slappna av under de behandlingar jag kombinerar med maskinen och mina händer.
    Den största fördelen för mig är att jag sparar mina tummar och orkar därmed fler behandlingar. Efter jag började med maskinen har också den begynnande stelhet jag upplevde i mina tummar släppt.
    Fördelen för mina kunder är att de får skonsammare behandlingar och att de upplever att kroppen känns mer välbearbetad.
    Atlasbalans har ett personligt engagemang som jag inte upplevt så tydligt hos något annat företag tidigare. De företag jag mött under mina år som företagare och terapeut har varit mest intresserade av att sälja in sina produkter, sedan har de försvunnit lika snabbt. Men inte Atlasbalans.
    Ser mycket fram mot att fortsätta utvecklas genom framtida träffar och att få ta del av all intressant info på Youtube bl a och att få koppla mig till hemsidan. Tack för att jag får vara en del i detta team! Läs mer
  • Annifrid G
    Annifrid G skrev om Atlasbalans
    Överlägset bäst för att lossa på bindväven! Läs mer
  • Staffan Ö
    Staffan Ö skrev om Atlasbalans
    En helt suverän maskin! Resultaten både syns och känns direkt efter behandling. Fungerar lika effektivt på både hästar och människor, har bara nöjda kunder så här långt. Läs mer
  • Maria T
    Maria T skrev om Atlasbalans
    Supernöjd med min maskin! Går i princip vare dag i veckan. Läs mer
  • Jeanette K
    Jeanette K skrev om Atlasbalans
    Ett fantastiskt bra verktyg där behandlingen blir djup och "håller" länge! Smärtan upplevs mindre än vid manuell behandling och både människor och hästar uppskattar det verkligen. Läs mer
  • Sofie P
    Sofie P skrev om Atlasbalans
    Jag har hittills endast fått positiv respons och framför allt att många med mkt smärta tycker om djupvågen då den släpper på ett mjukare och snällare sätt. även bra resultat på idrottsproblematik. Hästarna tycker väldigt mkt om djupvågen och man kommer mkt djupare och längre på en behandling Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Atlasbalans
    Vi i Stall Sjöberg kan verkligen rekommendera djupvågsbehandling på häst. Sen vi började behandla våra travhästar har vinsterna blivit fler och veterinärbesöken färre. Läs mer
  • Britta S
    Britta S skrev om Atlasbalans
    Jag har jobbat nu 1,5 månader med machinen och är jättenöjd. Det är en behandlingsmetod som är bra och skönt att använda för både patienterna och terapeuten. Behandlingen ger snabbt första resultat med otroliga framgångar och förbättringar. Läs mer
  • Cina L
    Cina L skrev om Atlasbalans
    Fantastisk maskin som är lätt att ta med och smidig att använda. Omtyckt av kunder som känns smidigare redan efter första behandlingen. Bra service och information från tillverkarna. Läs mer
  • Catarina J
    Catarina J skrev om Atlasbalans
    Enormt bra produkt för både människa och hästar.
    Hög kvalite' på både maskiner, service och kunskapsnivån är hög! Läs mer
  • Michaela C
    Michaela C skrev om Atlasbalans
    Väldigt bra behandlingsform som går djupt och med fantastiska resultat, både hästar och människor fullkomligt älskar den! Läs mer
  • Gunilla P
    Gunilla P skrev om Atlasbalans
    Fantastisk behandlingsform på både människa och djur.
    Tar effektivt bort spänningar, reducerar smärta och gör kroppen friare i hela rörelseapparaten.
    Många nöjda glada kunder inklusive mig själv. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Atlasbalans
    Rekommenderas varmt, både till häst och människa! Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Atlasbalans
    Behandlingen av hästar har förbättrats otroligt.Min bästa investering är min Djupvågsapparat Läs mer

Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm