Sabbatsbergs Ryggcentrum

Dalagatan 9B, 113 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Sabbatsbergs ryggcentrum!

Intill Sabbatsbergs Närsjukhus hittar du Sabbatsbergs ryggcentrum. Här arbetar vårdgivare med olika sorters kompetens för att ge dig en helhetsbedömning. Hos oss finns legitimerade sjukgymnaster med vidareutbildning inom både OMT och smärtbehandling, legitimerade kiropraktorer och naprapater, certifierade massageterapeuter samt diplomerade medicinska fotvårdsspecialister. Bedömning och tillverkning medicinska skoinlägg. Vi erbjuder även vid behov stötvågsbehandling.

Vi kan hjälpa dig både med akuta och långvariga besvär i leder, muskler, nerver och diskar och erbjuder allt från helhetsbedömning till diagnostik och anpassad rehabträning.

Vårt koncept är baserat på ortopedisk manuell terapi och muskelbehandlingar som exempelvis dry needling, laserbehandling, akupunkturbehandling, ledmobilisering, ledmanipulation samt träning med fokus på rörlighet, stabilitet och funktion.

Kliniken samarbetar löpande med andra vårdgivare, som husläkare, specialistläkare, företagsläkare och psykologer. Vårt främsta mål är att göra dig smärtfri.

Vi tar även emot privata patienter, försäkringspatienter och företagspatienter.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 173 kunder tycker om Sabbatsbergs Ryggcentrum

• 2020-02-28

Kajsa L skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har haft problem med ländrygg och ischiasnerven i många år men efter att ha gått hos Hamid så har det blivit SÅ mycket bättre!
    Har blivit otroligt bra och proffesionellt bemött!
    Rekommenderar starkt att gå till Hamid. Läs mer
  • Bengt Johan T

2020-02-08

Bengt Johan T skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Vi hade gett upp hoppet. Träffat olika läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, gjort MR-röntgen, naprapater, massörer - i 10 års tid. Utan att få någon hjälp värd namnet.

Efter att ha sökt lite på nätet dök Mahr och Sabbatsbergs ryggcentrum upp. Recensionerna lät för bra för att vara sanna. Utan större förhoppningar åkte vi dit.

Och tur var det. Trevlig, rak, tydlig - och framför allt HJÄLPTE han oss! Om vi hade fått träffa honom direkt hade vi sparat 10 års lidande och besparat den så kallade vården både vår och deras tid. 10-dubbla snubbens lön. Nu. Vill också berömma stället i stort. Såg inte ut att vara mycket till världen, men allt var utöver den vanliga vården.

Mahr får aldrig sluta jobba. Han räddar liv. Läs mer
    2020-02-10 Sabbatsbergs Ryggcentrum svarar Bengt Johan T
    Jag och vår personal tackar hjärtligt för dina fina ord! Hos oss är patienten alltid i centrum och vi försöker vårt bästa. Jag rekommenderar alla som har återkommande eller långvariga besvär med rygg, nacke och skuldror att söka sig till en behandlande terapeut med specialinriktning på rygg och nacke. Det kan vara en sjukgymnast med påbyggnadsutbildning inom ortopedisk manuell terapi (OMT), en kiropraktor eller en naprapat. Gemensamt för de tre yrkesgrupperna är att de mobiliserar (töjer) och/eller manipulerar (knäcker) leder och stretchar muskler specifikt utifrån patientens behov. Men framför allt analyserar man noggrann patienten och hittar alltid roten till besvären. Tack ännu en gång för att du delar din upplevelse hos oss! Med vänlig hälsning /Mahr och personalen
  • 2020-02-05

Anita L skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Sjukgymnastik, mycket bra bemötande, hade inga förväntningar hoppades bara, därför blev allt så positivt. Har fått så bra hjälp. Kan numera röra mig, sitta och ligga utan problem. Underbart. Stort tack! Läs mer
  • 2020-02-05

Nina R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Köpte fotinlägg och behandling av en fot. Kunnig och prefessionell naprapat som tog sig tid, lyssnade och gav mig rätt behandling för mina besvär. Mycket nöjd med bemötandet och utförandet av behndlingen. Kan varmt rekomendera Sabbatsbergs Ryggcentrum. Läs mer
  • 2020-01-22

Jenny F skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag rekommenderar Hamid till 110% !! Extremt,noggrann,proffsig ,den bästa naprapat jag varit hos! Jag har blivit mycket bättre i rygg,nacke,käkar & höften.Det har jag inte varit på flera år! Dry needling har fungerat jättebra.Och de specialgjorda sulorna är sååå bra!
    Med vänlig hälsning, Jenny Läs mer
  • 2020-01-21

Katriina T skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Vänligt och proffesionellt mottagande. Läs mer
  • 2020-01-18

Huda A skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har varit i kontakt med Sabbatsbergs ryggcentrum flera gånger på grund av mina besvär i ländrygg och nacke. Jag har fått väldigt bra hjälp av sjukgymnasten Mahr som är väldigt lyhörd och kunnig. Varma rekommendationer! Läs mer
  • Gilfredo R

2020-01-16

Gilfredo R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    100% rekommenderade när man ska möta besvär i ryggen. De har hjälpt mig två gånger. Mahnaz har varit kommunikativ och väldigt professionell under hela behandlingen. Läs mer
  • 2020-01-15

ASTRID H skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag vände mig till Sabbatsbergs ryggcentrum för hjälp med min skadade rygg i december 2019. Naprapaten Aram Daun är så skicklig och professionell med många specialist områden och han är väldigt lyhörd och förstående. Ingen kunde ha hjälpt mig bättre med min problematiska rygg än Aram Daun.
    Jag fick en så vidunderlig skön massage av ryggen trots att det knappt gick att nudda ryggmusklerna i den första behandlingen. Aram Daun förstår verkligen att hjälpa de mest hopplösa fall med komplicerad ryggproblematik. Jag känner mig så mycket friskare i ryggen och jag är definitivt mycket piggare nu efter dessa fantastiska behandlingar . Sabbatsbergs ryggcentrum har bemött mig med så stor värme och vänlighet. Jag har bara beröm att ösa över Sabbatsbergs ryggcentrum.
    varma hälsningar
    Astrid Hörnhagen Läs mer
  • 2020-01-15

Catharina E skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Fotinlägg
    Mycket bra mottagande fick ordentlig undersökning innan
    fotinläggen gjordes.
    Kom ut som ny efter efter två behandlingar ,allt satt inte i fötterna.
    Kommer gärna tillbaka om det behövs Läs mer
  • 2020-01-11

Marlene D skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Mahr Yousefy är mkt skicklig, kunnig på många områden och ger alltid effektiv hjälp. Läs mer
  • 2020-01-10

Siamak R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Efter flera månader av kraftig smärta i axeln vände jag mig till Mahr på ryggcentrum !
    Har fått fantastisk behandling, övningar och tränings metoder som specifikt har förbättrat min axel och smärta!
    Mycket lyhörda och proffsiga .
    Rekommenderas varmt . Läs mer
  • 2020-01-10

Nelly S skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Bästa sjukgymnasten jag har besökt! Otroligt proffsig och kunnig! Läs mer
  • 2020-01-08

Fredrika B skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag får behandling av min migrän bl a och stel nacke som jag bl a har pga mitt arbete som fotograf. Behandlingarna är oerhört bra och ger mig smärtlindring under en längre period. Alla metoder som Mahr har föreslagit är effektiva, dessutom möjligheten att träna fysiskt är på många sätt förebyggande och ger kroppen en chans att återhämta sig och byggas upp. Jag ser att längre perioder av behandling är det som ger effektivitet och dessutom får jag träna in i mitt medvetande hur jag ska förhålla mig ute i det vanliga livet, så att hållning mm blir något jag tänker på. Läs mer
  • 2020-01-08

Heba R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Otrolig kompetenta och professionella! Läs mer
  • 2020-01-03

Pontus K skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har blivit opererad gällande diskbråck och får otroligt bra hjälp att komma tillbaka. Personalen är bäst! Läs mer
  • Anna Magdalena M

2019-12-11

Anna Magdalena M skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Mycket bra naprapat och sjukgymnast! Läs mer
  • 2019-11-19

Satu J skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Efter ett fåtal naprapatbehandlingar har de besvär som jag hade i min fot nu försvunnit.
    Bemötandet genom lyssna på patienten har stått i fokus, att förklara vad som förväntas efter behandling samt hur den görs ger förtroende för utförare, vidare viktigt är att noggrannheten i uppföljningen mellan behandlingarna är professionell.
    Jag kan varmt rekommendera naprapatbehandlingar hos Sabbatsbergs Ryggcentrum Läs mer
  • 2019-10-24

Carl skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Gått hos dem för behandling av ryggbesvär. Får alltid ett professionellt bemötande och väldigt bra individanpassad behandling. Kan varmt rekommendera Sabbatsbergs Ryggcentrum Läs mer
  • Cecilia H

2019-10-23

Cecilia H skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Sjukgymnast och dry needling, hos Mahr Läs mer
  • 2019-10-23

Ulla skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Allt kring träning inför och efter höftoperation har varit utmärkt Läs mer
  • 2019-09-15

Karin W skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag var på sjukgymnastik! Otroligt bra bemötande och kunnig personal! Mahr har gjort under för min nacke! Kan varmt rekommendera Sabbatsbergs ryggcentrum! Läs mer
  • 2019-09-08

Alina H skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har haft tur att få en enormt kompetent leg. fysioterapeut Mahr Yousefy som behandlade mig för ryggsmärtor med bra resultat.
    Ryggkirurgen tyvärr inte kunde hjälpa mig så mycket pga för stor risk med operation.
    Mina upplevelser är långt över förväntan (jag är själv sjukgymnast).
    Professionell, skicklig fysioterapeut, stort engagemang, trevlig bemötande.
    Helt enkelt ett exceptionellt bra jobb med min rygg.
    TUSEN TACK.
    Även den övriga personalen är trevliga och tillmötesgående.
    Sabbatsbergs Ryggcentrum signum verkligen är - Patient står i centrum.
    Nöjd patient
    Alina Halpern Läs mer
  • 2019-09-06

Maryam P skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Oerhört bra bemötande och kunnig personal som alltid!
    Gör alltid det lilla extra :) Läs mer
  • 2019-09-06

Ulf anders skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag är patient hos Mahr och har under ett antal år erhållit den allra bästa hjälp de perioder mina ryggproblem varit som värst. Mahrs behandlingar, bl.a. med dry needling, fungerar alldeles utmärkt och hjälper, tillsammans med egna övningar, mig att hålla ryggen i schack för det mesta. Innan jag kom till Mahr hade jag "valsat" runt hos olika sjukgymnaster, kiropraktorer m.m. utan att uppnå någon förbättring. Mahr, som f.ö. också är väldigt trevlig att ha att göra med, har betytt allt för mig och mina ryggbesvär. Jag har också fått mycket klok rådgivning som med facit i hand har inneburit att jag inte gick igenom en tänkt, helt onödig operation av bicepssenan. Det är av allra största vikt att landstinget inte berövar Mahr och andra sjukgymnaster möjligheten att behandla med dry needling! Landstinget måste lyssna på patienterna. Sammantaget ger jag Mahr och Sabbatsbergs Ryggcentrum det högsta betyget och mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2019-09-05

Agneta K skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har träffat en enormt kompetent fysioterapeut som verkligen gör något aktivt och följer upp
    Lätt att boka
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-07-21

Anaya B skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Mahr är extremt duktig på det han gör, han lyssnar och anpassar behandling efter individuella behov och var fantastiskt bra på att behandla mina symptom som kvarstod 12 veckor efter min hjärnskakning, mina kontinuerliga ryggbesvär och scoliosis. Spända muskler släppte äntligen i rygg och axlar och jag kände mig väl omhändertagen. Jag skulle varmt rekommendera honom till professionella dansare som mig, personer med ryggproblem eller de som bara vill hålla efter en hälsosam, stark, balanserad och aktiv kropp!

Med vänlig hälsning,
    Anaya Bobst
    Dansare, koreograf, danslärare och konst administratör i Toronto, Kanada Läs mer
  • Ira G

2019-06-25

Ira G skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag har haft ont i ryggen in10 år, tränat och gått till olika sjukgymnaster och naprapater där jag (ibland) fått tillfällig smärtlindring. Den behandling jag fått av Mahr har verkligen hjälpt mig, på kort och på lång sikt. Uppskattar verkligen det helhetsgrepp han tagit och att jag fått behandling som inte bara handlat om träning (vilket inte hjälpt mig innan), där jag upplever att framför allt metoden dry needle (ja nålar, det låter läskigt) lättat på spänningar jag aldrig trodde skulle släppa. Tusen tack! Läs mer
  • 2019-05-18

Ann skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Behandling av sjukgymnast

Mycket väl! Grundlig undersökning av mina problem. Ett mycket adekvat och kunnigt bemötande som har lett till att år av långvarig smärta numera är hanterbar och har minskat.

Min upplevelse var långt över förväntan. Mina besvär är hanterbar idag och jag har fått stor hjälp att minska min smärta. Läs mer
  • 2019-05-16

Bengt skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    En utmärkt hjälp med min onda rygg. Läs mer
  • 2019-05-16

Anna P skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Har varit där på fotvård, massage och sjukgymnastik. Blev väldigt trevligt bemött och hjälpt på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-05-15

Anders H skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
  • Mattias M

2019-03-07

Mattias M skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Träffade Mahnaz Razavi som gjort ett exceptionellt bra jobb med min rygg, kunde knappt gå när jag kom dit första gången och nu har jag nästan inga problem alls! Super tack! Den övriga personalen är såklart också väldigt trevliga. Läs mer
  • 2019-02-02

Christina D skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag träffade Mahr Yousefy och blev behandlad på ett ypperligt sätt..aldrig tidigare upplevt ett sådant mottagande som patient !
    Vänligen
    Christina Dahlström
    Sanna Wessel likaså mycket proffsig ! Läs mer
  • 2019-01-26

Erna J skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Efter att ha genomgått en knäoperation i april 2018 tog jag kontakt med Sabbatsberg Ryggcentrum.
    Jag blev så väl bemött och kände mig trygg från första ögonblicket.
    En vårdplan gjordes upp vilken följdes regelbundet för att se hur mitt knä utvecklades efter fysioterapin. 1 timme 2 ggr i veckan.
    Stor kunskap och ett genuint intresse möter mig vid varje besök.
    Jag är i centrum och omtanken om min utveckling är stor.
    Jag går dit med nöje och mitt knä utvecklas för varje gång. Uppmuntran och stor kunskap från terapeuten är Ryggcentrums signum.
    Vi är några personer som går där rgelbundet och vi är alla supernöjda.
    Erna Johnson. Läs mer
  • 2019-01-24

Wei S skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Min rygg blev mycket bättre after några behandlingar hos Mahr. Läs mer
  • 2019-01-22

Zoey V skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Dr.Mahr är både mycket bra på sitt jobb och en mycket trevlig person. Han är trygg och inger stort förtroende. Jag blr alltid bättre efte att ha varit hos honom. Jag känner mig alltid väl omhändertagen och uppskattar att han alltid vill hitta tid för att hjälpa till. Läs mer
  • 2019-01-07

Simone N skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Bra bemötande och kunnig personal
    Skicklig fysioterapeut
    Stort engagemang Läs mer
  • 2019-01-06

Gunilla G skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Helt fantastiskt. Professionellt. Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-01-05

Helena S skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag tyckte att allt var toppen, bäst behandling jag har någonsin fått. Läs mer
  • Siv-Ängel S

2019-01-05

Siv-Ängel S skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag ser positivt på Sabbatsbergs Ryggcentrum, har varit där vid två olika tillfällen och blivit väl bemött. Jag har nu gjort ett uppehåll pga av halkan. Har en lång väg att åka och är livrädd för att halka, vill inte bryta mig. M v h Siv Läs mer
  • 2019-01-05

Anne P skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Akupunktur! Fick trevligt bemötande å blev hjälpt med dom besvär jag hade! Läs mer

Anna O skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Trevligt och proffsigt bemötande. Hamid är lugn och noggrann i sitt arbete som naprapat och användning av dry needling. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Carlos J

2019-01-04

Carlos J skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    fick konkat via boka direkt.
    fantastiskt bemötande av sjukgymnasten.
    förväntade mig att få hjälp med min ryggproblem och tycker att mina förväntningar är uppfyllda.
    hög kvalitet , tarvligt och professionell hjälp. Läs mer

Inger Barbro Elisabeth L skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Behandling och sjukgymnast
    Personligt bemött
    Har ju en förhoppning att jag ska bli smärtfri efter diskbråcksoperation men verkar ta lång tid. Men företaget lever verkligen upp till min förväntan Läs mer

Joel R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Superbra :) proffsiga och motiverande! Läs mer

Ci H skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Det finns ett riktigt engagemang för patienterna och stor erfarenhet. Läs mer
  • 2019-01-03

*rekommendera dom verkligen!! Läs mer
  • Kristina R

2019-01-02

Kristina R skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Det bästa som hänt mig på hälsoområdet!
    Ingen sjukgymnast som Mahr har hjälpt mig så mycket med mina ryggsmärtor.
    SÅÅÅ UNDERBART! Läs mer
  • 2019-01-02

Samuel L skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum
    Jag har haft diskbråck asså tre brutna kuttor i länd ryggen. Har haft livet som helvete. Orthopederna och kirurgen hade sagt att jag måste bli opererad annars blir aldrig helad men tack tack vore sjukgymnast Maher Mardad på Sabetsberg ryggcenter jag har fått ett nytt liv. Läs mer

Dalagatan 9B, 113 61 Stockholm