Alla kategorier Fotvård Stockholms län

Fotvård i Stockholms län

Torra och trötta fötter kan vara både tråkigt och obekvämt. Att själv få ordning på problemen kan dessutom kännas omåttligt krångligt och komplicerat. Som tur är finns det utbildade podiatriker och pedikyrister som kan hjälpa dig med både medicinska och kosmetiska problem! Vi har listat rekommenderad fotvård i Stockholms län för att göra det lätt för dig att hitta en fotvårdsklinik eller salong som passar dig!

Det finns alltså olika typer av fotvård som används för olika typer av problem med dina fötter. Har du ont i fötterna kan du behöva träffa en podiatriker som kan utföra en medicinsk undersökning av hur du belastar fötterna, hur blodcirkulationen fungerar och hur stabila dina fötter är. Därefter kan hen ställa diagnos och rekommendera behandling som till exempel specialanpassade skor och sulor eller övningar för att öka stabiliteten i foten.

En annan typ av fotvård är mer kosmetisk och handlar då vanligtvis om pedikyr. Detta är kanske en vanligare form av fotvård och den vi ofta menar i dagligt tal. Någon som är utbildad och vet hur naglar och fötter ska se ut och kännas för att må bra tar hand om dina fötter genom att fila bort förhårdnader och vårda naglarna. Med regelbunden pedikyr kan du undvika problem som nageltrång och dessutom kan du känna dig fräsch och fin!

Fotvård
Orter i Stockholms län
Stockholm  (27 st)
Sollentuna  (2 st)
Solna  (1 st)
Sundbyberg  (1 st)
Täby  (1 st)

Topp 25 fotvårdsalonger i Stockholms län

• Oavsett om du har problem med dina fötter eller vill undvika dem i framtiden är du välkommen till mig på Gugges Medicinsk Fotvård!
    Magnus R
    Magnus R: Professionell fotvårdare. Kan varmt rekommendera!
  • Entouch

Välkommen till vår lugna och privata klinik! Vi erbjuder effektiv hudvård som ger dig ett piggare och mjukare utseende.
    Titti S
    Titti S: Härliga människor, varma och proffsiga. Det var pirrigt men slutade lättsamt och positivt!
  • Vi skräddarsyr behandlingen för att ge dig bästa möjliga förutsättningar. Tillsammans tar vi fram din skönhet! Kom gärna förbi oss på vår centrala adress: Kungsgatan 79!
    Elin N
    Elin N: Mycket kompetent gäng och härlig stämning, man vill komma tillbaka. Har fått rådgivning om allt från hudkrämer till smin...
  • Letar du efter hudvård, fotvård eller bara vill få en avkopplande stund i din vardag? Kontakta oss på Bättre Fötter - Bättre Hy. Vi leder dig till högre livskvalitet.
    Sabina A
    Sabina A: Professionellt och mycket vänligt bemötande.
  • Vi strävar alltid efter att ge er förstklassiga behandlingar inom skönhet. I salongens lugna och harmoniska miljö får du en toppklassig service. Välkommen!
    Tinnie E
    Tinnie E: Jätteduktig proffsig o trevlig tjej!!
  • Sköna Helenas Klinik

Mia L
    Mia L: Lugnt och trevligt bemötande. Gjorde IPL kur med bra resultat. Kan rekommendera denna klinik.
  • Effektiv skönhetsvård från topp till tå! Leg. läkare och terapeuter som är specialutbildade inom de behandlingar vi erbjuder. Välkommen!
    Monique E
    Monique E: The staff at Cliniquette is always welcoming and professional, plus highly skilled at their work. Cliniquette is a first...
  • Välkommen till Sundelins Fotvård! Här får du hjälp med små som stora problem med dina fötter, självklart enligt Sveriges Fotterapeuters regler
    Eufemia P
    Eufemia P: Kände mig väl omhändertagen och mina fötter blev som nya. Varm och gemytlig stämning och bemötandet var toppklass. Rekom...
  • Härliga Fötter i Stockholm erbjuder professionell, medicinsk fot- och nagelvård med behandling av förhårdnader, svamp, vårtor, liktornar, nageltrång, hälsporre etc. Välkomna att boka tid!
    Eva S
    Eva S: Jag kan varmt rekommendera Härliga Fötter. Trevligt bemötande och kunnig personal.
  • Välkomna till Fotvårdssalongen Fotavtrycket på Gärdet i Stockholm! Dipl. medicinsk fotvårdsspecialist med både förebyggande behandlingar och hjälp när problem uppstått.
    oskar g
    oskar g: Mycket bra vård av dåliga naglar, rekommenderas!
  • Feet Treat

Rosa A
    Rosa A: Det kändes jättebra. Jättetrevlig och proffsig!
  • Nordic Salon

Välkommen till Nordic Salon, vi erbjuder många avslappnande och härliga behandlingar, du hittar oss antingen vid Liljeholmsgallerian eller på Sjöviksvägen, välkommen!
    Ann H
    Ann H: Acrylnaglar. Oftast mycket duktiga och snabba. Varierande bemötande i receptionen.
  • Face Up Hudvård

Lilian L
    Lilian L: En helt perfekt medicinsk fotvårds behandling. Noggrannhet till 100%. Känner mig mycket nöjd. Kan varmt rekommenderas.
  • Perfect Skin Care

Alexandra C
    Alexandra C: Rekommenderar perfect skin care till alla! Är stamkund där sedan flera år tillbaka och min hy blir bara bättre och bättr...
  • Hälsofrid

Owe W
    Owe W: Har haft så stora problem med min rygg att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen, utan att jag får rulla ut från sän...
  • Studio Paus

Carola A
    Carola A: Hej, har varit några gånger och vaxat benen och det är alltid trevligt och mysigt bemätande.
  • Wärns Salonger

Wera W
    Wera W: Resultat: super snygga, naturligt utseende naglar Bemötande: trevligt Rekommenderas: absolut, längtar till nästa gång
  • Beautybox

Hanna S
    Hanna S: Söders, Stockholms - Sveriges bästa nagelsalong!
  • Christina L
    Christina L: Ett mycket vänligt bemötande, lugn och behaglig miljö. Jag får råd om vad jag skall använda för produkteroch kan köpa do...
  • Minna S
    Minna S: Nina är väldigt professionell och oerhört trevlig!
  • Malikas Beauty Studio

Linnéa T
    Linnéa T: Så professionellt och riktigt bra kvalité på behandlingarna! Malika vet vad hon gör!
  • Frida S
    Frida S: Jobbar snabbt och över lag bra. Dock ganska frånvarande personal och kände mig inte riktigt omhändertagen, man är ju...
  • Vi erbjuder avslappnande och effektiv hudvård. Välkommen till Aktiv Hudvård!
    Lillemor C
    Lillemor C: Trevlig personal med lång erfarenhet av hudvård, har blivit rekommenderad hit av min tidigare hudterapeut som slutat pga...
  • Miss Niss

Annika F
    Annika F: Jag är oerhört nöjd med Shala på Miss Niss. Hon som person är så varm och go och får en att känna sig väldigt avslappn...
  • Välkommen till Fotcompaniet i Stockholm!
    Elsie J
    Elsie J: En Oas för trötta Fötter Dessutom Bonus för stressade Sinnen , Ja Hela Kroppen får ett Lyft ,Rekommenderas
Visa sida: