Idrottsskadeexperten

Engelbrektsgatan 39, 114 32 Stockholm — Visa karta

Idrottsskadeexperten är i grunden legitimerade naprapater eller kiropraktorer med lång erfarenhet av idrottsskador. Alla vi som behandlar är själva aktiva idrottare och sportare och vet därför precis hur irriterande och tråkigt det är att drabbas av en skada när man gör något man älskar.

Vi behandlar patienter i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vanliga behandlingsområden är arm- och axelskador, ben- och fotskador samt rygg och nacke, vi har koll på de flesta kroppsdelar. Hos oss behöver du sällan vänta länge på en behandlingstid. Varmt välkommen!

Läs vad 337 kunder tycker om Idrottsskadeexperten

• 2019-10-15

Mattias L skrev om Idrottsskadeexperten
    Effektiv lösning på mitt problem Läs mer
  • Maria H

2019-10-15

Maria H skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag har varit två gånger på naprapatbehandling i Hammarby sjöstad, hos Andre Lysell. Han känns oerhört proffsig och jag upplevde att behandlingen hjälpte. Läs mer
  • 2019-10-15

Hjälp med hälsporre.
    Proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-03

Martina S skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag tycker det var bra. Jag fick delvis hjälp. Läs mer

Kate J skrev om Idrottsskadeexperten
    Proffsigt bemötande, trevlig och kunnig personal Läs mer

Göran S skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag har givit ett betyg och det får räcka. Läs mer

Marie H skrev om Idrottsskadeexperten
    Axel ur funktion
    Fick fantastisk bra hjälp av Rebecca som proffsigt ställde diagnos, behandlade och gav mig tips på egenvård.
    Superproffsigt bemötande i receptionen Läs mer

David S skrev om Idrottsskadeexperten
    Köpte analys av skada samt behandlingar. Samtliga sessioner har känts väldigt professionella. Märker att personal har mycket goda kunskaper kring just knän. Kände stor trygghet i hur personal pratar kring skadan och att de stött på liknande skador innan. Jag fick uppfattningen att man hade en tydlig plan för just min situation Läs mer
  • 2019-10-01

Mårten L skrev om Idrottsskadeexperten
    Fick snabbt tid, bra och relevant hjälp med min hälsporre. Läs mer
  • 2019-09-30

Ann-marie S skrev om Idrottsskadeexperten
    Efter 6 månader med svåra hälproblem vände jag mig till Engel-brekts kiropratorcenter. Hade inga större förväntningar men trevligt bemötande av företaget och en duktig kiropraktor gjorde att jag kände mig nöjd redan efter första besöket. Gick därefter 2 gånger till och känner mig nu relativt besvärsfri. Företaget levde alltså upp till förväntningarna och jag kommer att vända mig dit vid framtida besvär. Läs mer
  • 2019-09-30

Sofie H skrev om Idrottsskadeexperten
    Rebecca Hagström har verkligen hjälp mig på bästa sätt med min hälsporre. Jag kunde knappt gå när jag kom första gången och redan efter första besöket blev jag märkbart bättre. Hon är nogrann, trevlig och väldigt proffsig. Sofie i receptionen är supertrevlig och alltid glad när man kommer. Jag rekommenderar starkt att gå hit om man behöver naprapat eller kiropraktor Läs mer
  • 2019-08-23

Rikard B skrev om Idrottsskadeexperten
    Strumpan som var för/mot hälsporre var verkligen usel.
    Den tänjde ut sig efter tre gånger till en vanlig strumpa..! Läs mer
  • 2019-08-22

Thomas S skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag har dragits med en knäskada sedan i November förra året och inte kunnat få den diagnostiserad. På idrottsskadeexperten (Rebecca) gjorde man en ordentlig undersökning och kunde ställa en diagnos som jag var nöjd med. Behandling var professionellt utförd och med bra förklaring av orsak och konsekvens med bra rekommendationer för rehabilitering. Mycket nöjd både med första kontakten när jag bokade till mottagandet på plats och alltigenom professionellt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-21

Anna O skrev om Idrottsskadeexperten
    Har en hälsporre som även fört med sig en helt förstörd häl (slemsäckar etc.). Har sökt mycket hjälp men inget har fungerat innan jag kom till Idrottsskadeexperten. Nu kan jag snart börja träna igen så jag har verkligen fått hjälp! Läs mer
  • 2019-07-24

Lena J skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra bemötande. Sakkunnig.
    Levde upp till förväntningarna.
    Sökte för smärta i hälen. Läs mer
  • 2019-07-23

Fredrik E skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra bemötande och dialog kring behandlingsplan och rehabträning. Ok resultat. Nästan smärtfri idag. Läs mer
  • 2019-07-23

Melanie M skrev om Idrottsskadeexperten
    Var där för att få inlägg. Daniel som hjälpte oss kändes väldigt proffsig och duktig. Läs mer
  • Torkel M

2019-07-23

Torkel M skrev om Idrottsskadeexperten
    Bortdomnad fot och vad. Trevligt bemötande.
    Dyrt. Besvären kvarstår trots nio behandlingar. Lite förvånad att varje besök bara tar 4-5 minuter.
    Eftersom deras slogan är ” kom hit med dina besvär och lämna dem här”, så kan jag tyvärr inte vara nöjd. Läs mer
  • 2019-07-21

Malin B skrev om Idrottsskadeexperten
    Naprapattid för muskelskada. Trevligt och professionellt bemötande, med bra tips och råd för bättring. Kan varmt rekomdera vidare. Läs mer
  • 2019-07-19

Anton R skrev om Idrottsskadeexperten
    Väldigt bra bemötande, pedagogiskt och med väldigt goda resultat. Frode var fantastisk. Läs mer

Johan H skrev om Idrottsskadeexperten
    Fick hjälp med ett struligt knä. Naprapaten var väldigt kunnig och hjälpsam. Läs mer

Emma S skrev om Idrottsskadeexperten
    Hjälpsamt och proffsigt bemötande och positivt resultat Läs mer

Sanna Ö skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag sökte för hälsporre och hade inga direkta förväntningar innan. Redan efter första besöket kändes det dock mycket bättre och jag fick även hjälp med en annan skada i foten som jag inte ens hade nämnt. Jag är mycket nöjd med både bemötandet och behandlingen jag fick på kliniken. Läs mer

Bo A skrev om Idrottsskadeexperten
    Kiropraktor
    Mycket väl bemött
    Upplevt att terapeuten var kunnig.
    Hade hoppats bli besvärsfri, har blivit bättre så totalt sett är jag nöjd. Läs mer

Hans G skrev om Idrottsskadeexperten
    Rehab och bot av muskelbristning.
    Bemötandet OK
    Förhoppningsvis bli återställd
    Mitt träningsprogram var bra Läs mer

Isabelle Kjellberg S skrev om Idrottsskadeexperten
    Så bra och proffsig hjälp.
    Trots att jag var gravid i v 30 fick jag superhjälp och mina besvär försvann nästan helt!
    Rekommenderas varmt. Läs mer

Mina N skrev om Idrottsskadeexperten
    Superbra tips på tejpninng av fötter samt hjälpmedel. Läs mer

Ingrid N skrev om Idrottsskadeexperten
    Sökte för hälsporre. Mycket bra bemötande på alla sätt. Blev tyvärr inte av med mitt problem. Läs mer
  • 2019-07-11

Ewa A skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag får behandling för långdagen hälseneinflammation. Jag kan verkligen rekommendera Engelbrekts kiropraktorcentrum. Bra och proffsig behandlare (Rebecka) och sakta men säkert blir jag bättre. Läs mer
  • 2019-07-10

Charlotte I skrev om Idrottsskadeexperten
    Vi har träffat både Rebecka & Vibeke. Båda mötte vår dotter på ett mycket fint sätt, förklarade så hon förstod. Även Sofie i receptionen var supertrevlig & bra med barn.
    Jag har redan rekommenderar dem till andra. Läs mer
  • Fredrik K

2019-07-10

Fredrik K skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra bemöttande, men 1000 kr för besöket när jag nu fått minst lika bra vård och hjälp hos min Vårdcentral för 200 Kr per besök är under all kritik. Ta hjälp av din vårdcentral i första hand och undvik specialister som tar hutlöst betalt - utan att kunna erbjuda mer. Läs mer
  • 2019-07-08

Sofia L skrev om Idrottsskadeexperten
    Blev hänvisad till en kiropraktor angående min fot. Mailade om tid och blev bemött bra! Hade inga förväntningar då detta är nytt för mig men min fot har blivit mycket bättre. Läs mer
  • 2019-07-05

Anita C skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag blev utmärkt bemött på kliniken Läs mer
  • 2019-05-19

Adam E skrev om Idrottsskadeexperten
    Undersökning för ev hälsporre
    Noggrann undersökning med förslag på övning och ett ev nästa steg beroende på smärtans utveckling
    Förväntningarna motsvarades och smärtan är borta Läs mer
  • 2019-05-17

Ellie J skrev om Idrottsskadeexperten
    Super bra/trevlig personal och väldigt duktiga på det dom gör. Läs mer
  • 2019-05-16

Elisabeth D skrev om Idrottsskadeexperten
    • Fotkiropraktik. • Vänligt. • Har en svår skada, fick övningar för detta. • Läs mer
  • Åke K

2019-05-16

Åke K skrev om Idrottsskadeexperten
    Fick bra svar p mina frågor och råd för hur ja skulle gå vidare och även träningsschema Läs mer
  • Anna K

2019-05-16

Anna K skrev om Idrottsskadeexperten
    Fantastiskt bemötande av alla!
    Fick hjälp med min hälsporre som jag trodde jag skulle få gå med länge.
    Super proffsigt verkligen, får jag problem i framtiden så vänder jag mig till er. Läs mer
  • 2019-05-16

Mikael H skrev om Idrottsskadeexperten
    proffsigt bemötande samt kunnande! Läs mer
  • 2019-05-14

Ia G skrev om Idrottsskadeexperten
    trevligt bemötande men något för dyrt. Kunnig personal och bra öppettider. Det fanns många tider. Ingen väntetid. Läs mer
  • 2019-05-14

Maria L skrev om Idrottsskadeexperten
    Har fått hjälp med min plantarfasciit av Rebecca. Blivit väldigt mycket bättre. Proffsigt bemötande och kunnande. Kan varmt rekommendera Läs mer
  • jonas a

2019-03-17

jonas a skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag sökte kiropraktorbehandling o fick ett professionellt bemötande. Jag har otroligt stort förtroende för min kiropraktor o även hela kliniken.Jag har varit hos flera andra kiropraktorer men skulle utan att tveka rekommendera denna klinik. Läs mer
  • 2019-03-15

Vilmer S skrev om Idrottsskadeexperten
    Naprapat, sportskade expert.
    Strålande.
    Infriade mer än mins förväntningar.

Så bra!! Läs mer
  • 2019-03-10

Tobias J skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag går på Engelbrektskliniken och är jättenöjd med bemötandet och behandlingen av deras kiropraktor Rebecka som är bra på att hitta problem och lösningar. Läs mer
  • 2019-02-25

Hugo G skrev om Idrottsskadeexperten
    ont i nacken / tics
    Väldigt trevliga och proffsiga. Problemet var svårt att kurera då det är mer ett tics-liknande rörelsemönster, men vi fick några tips och bra behandling Läs mer
  • 2019-02-24

Artur W skrev om Idrottsskadeexperten
    Behandling för löparknä. Blivit bra bemött
    och behandlingen effektiv. Läs mer
  • 2019-02-23

Tobias K skrev om Idrottsskadeexperten
    Naprapat
    Bra bemött
    Jag hade högre förhoppning om engagemang och resultat av möte med naprapat. För dyrt för en knapp halvtimme utan mer undersökning än muntlig bevisning av problem och generiska tips på övningar.
    Kommer inte tillbaka som kund. Läs mer
  • 2019-02-22

Emil J skrev om Idrottsskadeexperten
    Träffade naprapat tre gånger.

Fick bra hjälp och för tillfället könns min tennisarmbåge mycket bättre. Har talat med naprapat om att jag vid behov hör av mig igen men jag hoppas att det ej behövs och just nu känns det mycket bra. Läs mer
  • 2019-02-08

Linn skrev om Idrottsskadeexperten
    Gick dit för mitt knä som strulade i synnerhet vid löpning samt även vid tryck (extrem smärta vid knäsittande) men blev tyvärr inte alls bättre utan till och med sämre (!) vid löpning. Slutade gå dit, själv-behandlade med voltaren & gick slutligen till min familjeläkare som konstaterade att diagnosen jag fått här var felaktig och till och med kontraproduktiv (ex hade jag fått löpförbud men lättare löpning hade, enl min familjeläkare, hjälpt knäet genom ökad blodcirkulation). Eftersom besöken inte är direkt billiga heller så blev det tyvärr som att kasta pengarna i sjön... Jag tappade dessutom förtroendet för min läkare som sa att ”om allt läker i världsklass så kan du springa om 10 dagar igen”. 7 dagar senare så hade knäet enligt läkaren ”läkt i världsklass” men trots det behövdes ytterligare 10 dagars vila utan förklaring.

Med Voltaren och lättare löpning så har mitt knä nu blivit bättre igen, även om jag märkte att knäet var sämre vid löpning efter att jag valt att avsluta behandlingen hos Idrottskadekliniken än innan (!) jag börjat gå dit för behandling. Läs mer

Engelbrektsgatan 39, 114 32 Stockholm