Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Södermalm Idrottsskadeexperten

Idrottsskadeexperten

Engelbrektsgatan 39, 114 32 Stockholm — Visa karta

Idrottsskadeexperten är i grunden legitimerade naprapater eller kiropraktorer med lång erfarenhet av idrottsskador. Alla vi som behandlar är själva aktiva idrottare och sportare och vet därför precis hur irriterande och tråkigt det är att drabbas av en skada när man gör något man älskar.

Vi behandlar patienter i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vanliga behandlingsområden är arm- och axelskador, ben- och fotskador samt rygg och nacke, vi har koll på de flesta kroppsdelar. Hos oss behöver du sällan vänta länge på en behandlingstid. Varmt välkommen!

Läs vad 187 kunder tycker om Idrottsskadeexperten

• Christopher L
    Christopher L skrev om Idrottsskadeexperten
    Trevlig och kunnig personal, har varit hos läkar, kiropraktor, sjukgymnast mm. tidigare pga smärta i axeln, har inte fått något resultat av de behandlingarna och rehabträningen jag gjort tidigare, förrän jag testade att gå här, det är redan nu efter bara ett par gånger mycket bättre och nu kan jag gå till gymmet utan smärtor i axeln!
  • Ingela S
    Ingela S skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag har blivit mycket väl omhändertagen från första kontakten! Det känns tryggt o jag är väldigt nöjd med upplägget av min rehabilitering.
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag blev bra bemött från första besöket mycket trevlig personal jag är mycket nöjd att jag valde eran klinik Mvh Lennart Nilsson
  • Elisabeth J
    Elisabeth J skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag fick snabbt tid och ett mycket professionellt omhändertagande
  • Michael B
    Michael B skrev om Idrottsskadeexperten
    Ringde er och dagen efter fick jag träffa en erfaren, kunnig trevlig och engagerad kiropraktor. Behandling pågår. Hittills kändes det tryggt och att jag är i rätta händer. Hälsningar Michael
  • Leo P
    Leo P skrev om Idrottsskadeexperten
    Vi är mycket nöjda. Fina lokaler, bra bemötande, trevlig personal. Jag skulle möjligen uppskatta att de tog tid att prata mer om behandling, hur den fungerar och hur nöjda de själva är med resultaten.
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Idrottsskadeexperten
    Trevliga, men jag blev inte bättre. för dyrt för att fortsätta
  • Gunnar J
    Gunnar J skrev om Idrottsskadeexperten
    Har fått ett mycket bra intresserat och kunnigt bemötande för mina ryggproblem.
  • Sandy W
    Sandy W skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra kunnande, inte bara gå dit o knäcka ryggen.
    Utan en rejäl bakgrundskoll med utvärdering av kroppen och vart problem sitter.
  • Sara J
    Sara J skrev om Idrottsskadeexperten
    Köpte fotbädd bra utbud snabb leverans
  • Gabriella A
    Gabriella A skrev om Idrottsskadeexperten
    jag blev vidarebefordrad till Palmér friskvård. Jättetrevlig kille som hjälpte mig men alldeles för dyrt för det han gjorde (jättekort behandling och väldigt basic) och det kändes som han bara var fokuserad på att ta betalt. Så tyvärr kommer jag inter gå tillbaka dit.
  • Marc J
    Marc J skrev om Idrottsskadeexperten
    Hej det var jag, pappa som bokade tiden men också avbokade samma dag. Det var väldigt smidigt och ni var väldigt trevliga i erat bemötande. Min son tyckte inte att han behövde och det verkar nu som vila räckte några veckor och egna övningar...
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag har kontaktat dem pga långvarigt problem med hälsporre. Ingen annan behandling har hjälpt. Jag kan ännu inte säga hur nöjd jag är, då jag fortf är under behandling. Jag upplever att jag blivit något lite bättre, men inte bra ännu. Jag räknar dock inte med att det ska vara en quick fix då jag haft problem i tre år. Jag tror fortfarande att jag kan bli hjälpt av den behandling jag får och med hjälp av de övningar jag gör.

Det jag däremot är något mindre nöjd med är att jag upplever behandlingstillfällena som stressiga. Jag vet inte hur lång tid de avsätter för mig, men det är mellan 15-20 min som behandlingen brukar pågå. Jag kan ibland undra om jag eg är "färdigbehandlad" för dagen eller om det är så att behandlaren måste sluta för att nästa kund väntar. Varje behandling kostar 580:- och jag önskar att man åtminstone hade 30 min per kund. Ibland känns det inte som att det finns tillräckligt med tid för att visa övningar mm.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Idrottsskadeexperten
    Utmärkt rehabilitering av mina knän på Engelbrekts Kiropraktorklinik
  • André I
    André I skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra och professionellt bemötande. Fick hjälp med träningsövningar och rådet att vila vaderna minst en månad till efter det att vaderna känns bra.
  • Pontus E
    Pontus E skrev om Idrottsskadeexperten
    Varning

Vi mejlade dem på bokning@idrottsskadeexperten.se och sökte hjälp men fick aldrig något svar. Sök hellre någon annan om ni behöver hjälp.
  • Julia C
    Julia C skrev om Idrottsskadeexperten
    Konstigt bemötande, ganska nonjalant beteende. Fick inget stöd ang. träningsprogram.
    Skrattade åt mig, kändes inte seriöst och hade dålig info om hur jag skulle gå vidare med rehabilitering.
  • Leon S
    Leon S skrev om Idrottsskadeexperten
    Naprapatbehandling - knä. Andre hjälpte mig efter första behandling
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag sökte för en smärtande hälsena och var på två besök på Engelbrekts Kiropraktorcenter som var ytterst plågsamma. Kiropraktorn berättade inte vad för typ av skada jag hade, utförde behandlingar vars syfte jag inte förstod och bad mig köpa rehabsaker för en dyr penning. Efter mitt andra besök bestämde jag mig för att uppsöka hjälp någon annanstans. Jag har inte hört ett pip från kiropraktorn sedan dess, vilket i min värld är högst märkligt. Sämsta tänkbara upplevelse med andra ord.
  • Frida A
    Frida A skrev om Idrottsskadeexperten
    Behandling av benhinnor med stötvåg
  • Agneta C
    Agneta C skrev om Idrottsskadeexperten
    Blev bemött på ett professionellt sätt. Fick bra tips på hur jag skulle behandla min skada, ischiasproblem. Har blivit lite bättre men tyvärr känns det nu som om läkningsprocessen har klingat av.
  • Carina H
    Carina H skrev om Idrottsskadeexperten
    Återkom efter behandling !!
    Första träff bra och trevligt bemötande
  • Porija M
    Porija M skrev om Idrottsskadeexperten
    Väldigt bra mottagande och resultat efter behandling!
  • Huga L
    Huga L skrev om Idrottsskadeexperten
    Mycket professionellt bemötande. Min son fick behandling med olika tekniker för tibia stress symptom på smalbenen ( "benhinneinflammation") Läkning och återhämtning fungerade enligt plan och vi är mycket nöjda.
  • Kent A
    Kent A skrev om Idrottsskadeexperten
    Dom är trevliga, men behandlingen är inte avslutad så jag kan inte säga att jag blivit hjälpt än
  • Eva H
    Eva H skrev om Idrottsskadeexperten
    För fokuserad på tiden exakt på minuten så att han knappt kunde jobba över.
    En bra Chiropraktor arbetar tills det ör klart oavsett tio femton minuter hit eller dit.
    För fokuserad på sig själv trots att han sa motsatsen.
    Berättade om samarbete mellan oss ca tio ggr trots att jag sagt meddetsamma att jag förstått att självklart ska man samarbeta.

Ska man visa en övning som jag sen ska utföra hemma är det inte så proffesionellt att själv klättra upp på ett elementet i fönsternischer o ställa sig där o visa utan att ge mig möjlighet att prova tänkta övning själv.
    Troligen kunnig Chiropraktor men alldeles för självfixerad och inte alls mottaglig för vad jag berättade, trots att han sa att han lyssnade så visade hans agerande i vad han berättade man skulle göra för att bli bra att han inte lyssnat ett dugg.
    Lite förvånanade - trodde det skulle vara bättre, osäker på om jag återkommer.
    Ett professionell Chiropraktor som utger sig för stt jobba med idrottsskador borde vara mer kundvänlig på ett ärligt sätt o inte så otroligt egofixerad.
    Dessutom är det bra om man vid bokningen får rätt prisuppgift, även om trettio kr extra inte är så mkt procentuellt på det redan relativt fyra priset.
    Trots allt tror jag han var kunnig o fuktig men borde ändra sitt bemötande av patienter, ärlighet hinner längst.
  • Ingela C
    Ingela C skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag kontaktade idrottsskadeexperten då jag misstänkte en "gubbvad". De var mycket snabba med att återkoppla och jag har sedan dess fått behandling på Engelbrekts kiropraktorklinik och är på god väg mot att bli helt återställd.
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag hade stora förhoppningar men känner ingen förbättring. När jag fick vänta 10min för att jag var sen en morgon så hade de tagit in en annan patient istället. Jag kände mig inte så prioriterad och fick ändå betala fullt pris.

Känner mig mest dum och utnyttjad.
  • Tobias J
    Tobias J skrev om Idrottsskadeexperten
    Trevligt och proffsigt bemötande vid akut problem med ischias, fick snabbt bra resultat av besöken. Är mycket nöjd.
  • Mats E
    Mats E skrev om Idrottsskadeexperten
    Nöjd i alla avseenden. Fick en snabb återbudstid och fick relevanta råd och tips.
  • Michael J
    Michael J skrev om Idrottsskadeexperten
    Det var enkelt att boka tid på telefon. Har haft ont i axlar och rygg eftersom jag har knutor. Jag har suttit dåligt på jobbet. Fick en tid ett par dagar efter att jag ringt.
    Bemötande var bra men däremot tyckte jag inte att jag fick den hjälp jag behövde. Fick knappt några tips på övningar jag kan göra själv och själva behandlingen tog 25min. Jag tyckte det var svindyrt för det jag betalade för.
  • Max B
    Max B skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra, proffsigt bemötande hela tiden, har fått hjälp med behandling av hälsporre, har levt upp till mina förväntningar
  • Ann M
    Ann M skrev om Idrottsskadeexperten
    Trevligt ställe med kompetent personal och bra bemötande
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Idrottsskadeexperten
    Bokade tid via ert nr, fick då ett sms om att jag hade tid en annan dag än avtalad. Ringer då och kollar läget, blir tillsagd att jag hade två tider, först en ny tid som jag ej kände till sen den tiden jag bokat. Åker upp för den nya tiden, då jag kommer fram( åkt 12 mil enkel resa) är min tid borta, men det sköter engelbrektskliniken perfekt, får visserligen vänta en stund. Men klanderfritt skött av dem.
    Hade problem med en fot, fick massa övningar, det är nästa bra nu:)
  • Meronn A
    Meronn A skrev om Idrottsskadeexperten
    Francis gör ett bra jobb med att identifiera symptomen och utarbeta en behandlingsplan. jag ger idrottskadeexperten högsta betyg
  • Marius A
    Marius A skrev om Idrottsskadeexperten
    Snabbt och bra mottagande av kunnig personal med en bra dialog mellan oss och personalen.
  • Sören Z
    Sören Z skrev om Idrottsskadeexperten
    Känns professionellt och effektivt.
  • Jörgen W
    Jörgen W skrev om Idrottsskadeexperten
    Professionellt och bra mottagande. Sökte naprapathjälp. Trevliga lokaler
  • Margareta V
    Margareta V skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra bemötande, bra förståelse för mitt problem. Hittade bra skor och bra formgjutna sulor.
    Men problemet med min häl kvarstår. Kan inte använda sko med häl utan smärta.
  • Anna R
    Anna R skrev om Idrottsskadeexperten
    Stor kunskap och trevligt bemötande med goda slutresultat.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Idrottsskadeexperten
    RIktiga proffs! Kände direkt att jag hade att göra med vettiga personer som var specialiserade.
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag sökte till mottagningen för ont i skinka. Trevligt bemötande av både receptionist och kiropraktorn. Jag fick mycket information om hur min kropp generellt och bra tips på övningar.
    Jag är mycket nöjd med besök och behandling.

Kristina
  • Monica R
    Monica R skrev om Idrottsskadeexperten
    Jag fick snabbt en tid. Vid tillfället blev jag väl bemött och fick bra hjälp.
  • Anna A
    Anna A skrev om Idrottsskadeexperten
    Proffsigt å tydligt. Bra behabdling samt tips.
    Lyhörd
  • Alexandra H
    Alexandra H skrev om Idrottsskadeexperten
    Väldigt trevliga och tillmötesgående. Fick snabbt hjälp efter att ha kontaktat dem för mitt löparknä. Behandlingarna har hittills hjälpt och jag är mycket nöjd med den hjälp som jag har fått.
  • Lars Z
    Lars Z skrev om Idrottsskadeexperten
    Inte nåt direkt anmärka på, men lite stressigt. För kort behandlingstid. För dyrt.
  • Linda L
    Linda L skrev om Idrottsskadeexperten
    Bra och proffsigt bemötande från början. Får hjälp med rygg- och hälseneproblem. Behandlingen är pågående så om de lever upp till förväntningar visar sig lite längre fram. Som kund upplever jag att jag blivit trevligt bemött och positivt med en personlig behandlingsplan.
  • Anders E
    Anders E skrev om Idrottsskadeexperten
    Företaget säkert bra men tyvärr fick jag fel diagnos,
    ischias i stället för kontusion/trokanterit.
    Förvirrande att företaget kallar sig både
    idrottsskadespecialisten och ischiasspecialisterna.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Idrottsskadeexperten
    Skickliga och trevliga. Kunde snabbt ställa diagnos, behandla samt ge bra råd om egen behandling/rehabträning.
  • Christine S
    Christine S skrev om Idrottsskadeexperten
    Har fått ett mycket bra bemötande från den inledande bokningen av besök till själva behandlingen, som bestod av omhändertagande av en sk frozen shoulder, frusen skuldra.

Engelbrektsgatan 39, 114 32 Stockholm