Alvis Rörakut Service AB

Industrivägen 23, 171 48 Solna — Visa karta

4.4 i betyg av av 16 omdömen
Alvis Rörakut Service AB erbjuder tjänster som omfattar värme, vatten, sanitet, nyinstallationer, ny och- ombyggnation, service och reparationer. Vi arbetar med VVS-service i hela Stockholms län med allt från stora projekt till mindre serviceuppdrag.

Som en service finns vi såklart också tillgängliga för akuta serviceuppdrag med kort varsel. Vi erbjuder våra tjänster utanför ordinarie arbetstid, dygnet runt, året om!

Läs vad 16 kunder tycker om Alvis Rörakut Service AB

• Sanna Elmira K

2020-05-18

Sanna Elmira K skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Professionell, prisvärd, trevlig, snabb. Rekommenderas varmt! Läs mer
    Revider Energi AB IVT Center
    4.5 / 5 i betyg — 33 omdömen
    Badge2020
    "Snabb installation och mycket bra service. Det blev ett missförstånd vid installationen och ett rör blev felaktigt placerat, detta åtgär"
  • Alice Eva Helena W

2020-04-14

Alice Eva Helena W skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Jag är mycket nöjd. Carlos är kunnig, noggrann och omtänksam. Och han verkar måna om sin personal. Det som gör att jag inte ger allra högsta betyg är en stress och förmodligen en kommunikationsbarriär som uppstod mellan oss när installationen var klar men allt inte riktigt fungerade som det skulle. Trots detta kan och vill jag rekommendera Carlos företag med Viktoria på kontoret som var både sambandscentral och stöttepelare! Läs mer
  • Nils Oskar Jakob M

2019-08-15

Nils Oskar Jakob M skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Väldigt nöjd med hjälpen jag fick av Alvis. Snabb service, kunnig och trevlig personal! Läs mer
  • Sponsor
    JourAB
    3.8 / 5 i betyg — 239 omdömen
    Badge2017
    "Beställde reparatör. Han kom på dagen, var trevlig och gjorde ett bra jobb, bytte en kontaktor. Jag visste inte då att företaget jag ringde"
    Kent Denny Torgny K
  • Kristin H

2019-04-29

Kristin H skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Alvis var superbra och gick snabbt att boka tid. Han som gjorde jobbet förklarade vad han gjorde och löste problemet med min toalett snabbt. Nöjd. Läs mer
  • Jens Nils Arne G

2019-03-15

Jens Nils Arne G skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Har fått hjälp flertal gånger iom renovering av kök - mycket trevliga och duktiga å ha att göra med. Blev en del strul från annat håll än rörkmoaren som rörmokaren lyckades lösa. Det kostade lite men arbetet som utfördes blev väldigt bra! Läs mer
    Energipartner Sverige AB
    4.5 / 5 i betyg — 177 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab"
  • Gunilla B

2019-02-25

Gunilla B skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Snabb service. Trevlig och bra kille som kom. Läs mer
  • Sten J

2019-02-19

Sten J skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Snabbt och geswint arbete och gjorde rent efter sig. Läs mer
    SEINT
    4.5 / 5 i betyg — 124 omdömen
    Badge2020
    "Beställde en kanalrengöring (frånluftsventilation) och fick ett väldigt positivt, proffsigt och personligt bemötande från början (Ebba) till"
  • 2018-12-23

Allt bara toppen! Bra service och fin kontakt! Läs mer
  • Sponsor
    MF Rör AB
    4.6 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Åter igen ett jättebra jobb med stambyte i en källare i ett av våra hus i vår bostadsförening. Snabba, effektiva, håller både tidsplan och p"
  • Glenn S

2018-07-20

Glenn S skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Vettigt pris, rätt mycket strul och inte helt nöjd med jobbet. Läs mer
  • Jennifer A

2018-06-14

Jennifer A skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Vid jourtid dök dom upp snabbt och löste varmvatten, det bokades en service av värmepannan. De va 2h sena till servicen, men den blev ju gjord.
    Vi bokade en tid för att få ett prisförslag om ytterligare ett jobb, då dök dom inte upp och de svarade inte i telefon. Så jag bokade en annan rörfirma för det nya jobbet. Den nya firman har nu varit tvungna att göra om den service som skulle varit utförd av Alvis.
    Bra pris väger inte upp när jobb inte utförs. Läs mer
    Energieffektivisering AB IVT Center
    4.8 / 5 i betyg — 103 omdömen
    Badge2020
    "Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service."
  • Billy G

2018-02-27

Billy G skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Bra utfört arbete med snabb service ! Läs mer
  • Helena M

2017-11-24

Helena M skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Professionell, trevlig och kom i tid. Kunden (jag) fick även skjuts till stationen efter utfört arbete. Efter denna upplevelse, finns det bara en rörfirma för familjen Mac. Läs mer
    David B gillar detta
    Inneklimat Service IVT Center
    4.3 / 5 i betyg — 168 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hej. Vi köpte en frånluftsvärmepump i juni 2020, IVT 402, och fick den installerad snabbt och bra. Vi har efter det haft lite frågor om inst"
  • Martin B

2017-10-12

Martin B skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Grym service, snabba, noggranna och trevliga. Kan verkligen rekommendera. Läs mer
  • 2017-06-14

Pernilla skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Utmärkt telefonbemötande vid beställning, vid servicen var rörmokaren effektiv och professionell. Dessutom så har de vettiga priser. Kan absolut rekommendera Alvis! Läs mer
    Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    4.6 / 5 i betyg — 76 omdömen
    Badge2020
    "Bytte gammal värmepump som hade fel på kompressorn till ny. Behöll gamla varmvattenberedaren och kylslinga med hålen. Installationen genomf"
    Lennart T
  • 2017-06-14

Trond H skrev om Alvis Rörakut Service AB
    Jättebra service. Ett samtal räckte, rörmokaren kom när han skulle, utförde arbetet och städade även upp efter sig.

Jag behövde köpa in en adapter efter uppdraget men kunde inte hitta den på Bauhaus. Rörmokaren hämtar ut det själv och lägger det i min brevlåda. Grymt nöjd! Läs mer

Bästa rörmokarna i Solna:

Claes L Claes L tycker:
“Bytt värmepatron, men dålig ko...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte