ANK Bygg & Renovering AB

ANK Bygg & Renovering AB

Call 08-32 78 78 www.ankbygg.se

About company

Välkommen till ANK Bygg & Renovering! Vi har snickare, elektriker och hantverkare med många års erfarenhet av renovering i hus och lägenheter. Vi är verksamma i hela Stockholm och gör allt från att slipa och lägga golv till hela ombyggnationer. Drag som utmärker våra snickare är att de är noggranna, har bred kunskap inom renovering...

54 omdömen om ANK Bygg & Renovering AB

Pernilla L
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi är supernöjda med vårt badrum och hela renoveringen sköttes proffsigt från start till mål! Både hantverkare och Robert var trevliga och lätta att prata med och vi kan varmt rekommendera Ank bygg!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Joakim Å
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Anlitade ANK Bygg & Renovering AB för att totalrenovera mitt badrum. Fick kontakt med Robert som skulle sköta allt från offert till avslut. Han var lyhörd, flexibel och mycket hjälpsam och jag fick bra tips.Var det problem så löstes det snabbt. Fick även hjälp med inköp och transport. Det var alltid fint och städat när man kom hem och tidsramen hölls. Är mycket nöjd med mitt nya badrum och kan varm rekommendera ANK Bygg

Obaro Louis A
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

ANK Bygg gjorde en exceptionell renovering. Utfallet blev så mycket bättre än vad vi själva hade föreställt. Detta genom att projektledaren var så engagerad i renoveringen och ständigt kom med förbättringsförslag utifrån budget. Genom engagemanget, expertisen och den långa erfarenheten inom yrket hade vi ett stort förtroende I arbetet vilket visade sig vara korrekt! Starkt rekommenderat för den som vill ha en gedigen renovering skräddarsydd efter ens budget!

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

DANIEL W
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vilket bra professionellt bemötande. Jag ringde runt i panik på en fredag om en plombering som min vanliga köksleverantörs underlevantör skulle lösa men inte kunde. De gav mig en normalt prisvärd offert och kunde lösa problemet samma dag (d.v.s gjorde jobbet samma dag), imponerad:)!

JOHANNA G
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Så lösningsorienterade och snabba. Nikos löste plombering av gas och gjorde mer än vad som krävdes och mer än jag betalade för. Kunniga och tillmötesgående även när det gäller bollande av priser trots att jag redan anlitat någon annan. Jag kan rekommendera Nikos på ANK!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
LEILA F
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi anlitade ANK bygg för att bygga två nya badrum från grunden samt total renovering av elen i vårt hus. Super professionella, kunniga och effektiva killar som guidade oss genom hela processen. Renoveringen gick enkelt och smidigt och när problem uppstod under arbetets gång kunde de snabbt hitta lösningar. Vi är så otroligt nöjda med slutresultatet och fått vårt DRÖM badrum! För framtida renoveringar är ANK bygg de första vi kommer anlita igen. Tack för allt Nikos och Anton!

Lukas G
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Anlitat ANK Bygg två gånger för byte av blandare i köket och för montering av badkar. Smidig kontakt, kunniga hantverkare, bra resultat! Rekommenderas varmt!

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

MEJSAM M
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi är supernöjda. ANK hjälpte oss att renovera två badrum samt uppdatera elen till modern standard. Mycket professionell firma.

Nils Gunnar H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Har goda erfarenheter från renovering av ett kök.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

JULIA H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Anlitade ANK för att bygga om min 1a till en 2a. De flyttade köket, monterade upp ett nytt kök och gjorde ett mysigt sovrum. Arbetet var perfekt gjort, fick bra kommunikation under tiden och arbetet gick fort. Jag skulle rekommendera ANK alla dagar i veckan och kommer anlita dem i framtida renoveringar.

SOSSENA LUWAM N
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

ANK Bygg totalt renoverade mitt badrum, vi hade en önskan och det var att få plats med badkar, tvättmaskin och torktumlare. Jag hörde mig omkring med 2 andra företag som totalt krossad min 2 åriga dotters dröm om att få ett badkar när vi hade gett upp fick vi kontakt med Ank Bygg som gjorde ett fantastiskt jobb. Det var enkelt och smidigt från att vi fick offerten till allt bygget satte igång. Min kontaktperson Nikos är den mest positiva personen jag träffat som alltid hittar lösningar och jämt säger ”ta det lugnt, jag löser...

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
KRISTINA S
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Badrumsrenovering där allt blev fel då menar jag allt. Fick ta in egen besiktningsman som utdömde hela renoveringen. Fick ta juridiskt hjälp bo fyra månader på hotell medan nytt företag rev hela badrummet och gjorde allt snyggt, rätt och enligt svenska byggnormer och bestämmelser. En kostsam historia och en förstörd sommar. Kristina

ALAN F
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Utfört arbete - ett helt nytt kök, nya golv och slipning av befintliga golv, tapetsering samt målning. Omdöme - fem hammare av fem möjliga. Mycket nöjd med allt från behovskontroll, offert, arbete, besiktning och uppföljning. Projektet flöt på smidigt, höll sig till överenskommen offert och tidsplan. Anton som var min kontaktperson genom hela projektet var mycket flexibel och lyhörd. Hantverkarna är anställda hos bolaget och inga underentrepentörer används, vilket känns tryggt. De var i tid, var artiga och städade efter...

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
OSAMA S
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Mycket rutinerade rörmokare som ser till att hitta lösningar på problem. I vårt fall vart arbetet så pass bra utfört att hyresvärden anlitat dem. Kan inget annat än rekommendera dem

JANNIS N
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Har bara varma rekommendationer att ge. Allting gick smidigt. Från offert till avslut av arbete. Hela projektet flöt bara på och dem få gånger det uppstod problem på vägen så löstes dem enkelt. Ank:s projektledare lämnar inget åt slumpen och man märker rätt fort att kunskap finns. Hantverkarna kom alltid i tid och städade efter dagens slut. Slutbesiktningen av extern besiktningsman slutade med följande citat: Har gjort detta i många år men detta är bland det bättre jag sett i form av finish på arbete. Supernöjd

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

JULIA D
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi anlitade ANK bygg för total renovering i våra två badrum. Från första träffen till slutprodukt så har jag känt mig otroligt omhändertagen och otroligt nöjd med slutresultatet! När det är dags att renovera resten av lägenheten så är ANK bygg de första jag kommer ringa.

MAHDI A
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi anlitade ANK Bygg för en totalentreprenad när vi totalrenoverade vårt radhus. 2 badrum, kök och tvättstuga och 5rum. Att resultatet skulle bli så bra trodde vi aldrig. Otroligt bra arbetsledare (Robert) som värnade om att vi som kunder skulle känna oss nöjda. Byggarna hade stor respekt är de vistades i vårt hem och gjorde ett bra jobb. Den korta tidsplanen vi fick var vi övertygade om att den aldrig skulle hålla men det gjorde den utan problem. REKOMMENDERAR STARKT.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

ALEXANDRA Y
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi anlitade ANK efter rekommendation från en granne. Vi totalrenoverade vår 50-tals lägenhet och är väldigt nöjda med resultatet. Kunniga hantverkare som löste problem som uppstod under arbetets gång och som kom med egna fiffiga lösningar som blev bra. Är särskilt nöjd med ansvarig projektledare Robert Sedin som mer eller mindre alltid var tillgänglig, lyhörd och framförallt tålmodig. Kändes tryggt då det under arbetets gång uppstod frågor och liknande som vi fick svar och hjälp med på ett tillfredsställande sätt. Vi...

ALEXANDER K
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Jag som kund är väldigt kräsen och hade själv en vision om resultatet. Jag har renoverat tidigare och anlitat olika firmor för olika saker. Men har aldrig varit lika nöjd så som jag är med ank bygg. Bra service bra kommunikation och de fixade allt och lite till! Slutresultatet blev fantastiskt och de kom med bra rekommendationer inför val av material. Efter att ha förklarat hur jag ville ha det och vilken tidsreferens jag strävade efter så löste dem min dröm! Rekommenderar ank bygg till alla mina vänner och bekanta. Självklart kommer jag anlita ank bygg till nästa projekt.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
SEBASTIAN O
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Ank bygg har hjälpt mig ett flertal gånger, dels med badrum, dels med golv, dels med målning, alla arbeten har utförts med högsta kvalitet. Det finns alltid saker som faller mellan stolarna i ett större projekt men så fort jag påtalat ett önskemål har det lösts snabbt och bra så de har högsta möjliga servicenivå och dessutom bra priser, jag kan varmt rekommendera dem!

HUI W
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Bra och snabb offert Personal är duktiga, jobbar hård. Nu har vi fått våran våtrumIntyg kvalitet dokument , vi är mycket nöjda. Troligen försäkringbolag önskar el kvalitet dokumentation också

HUI W gillar detta
Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Emmy Sofie S
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Fick hjälp av ANK Bygg att montera upp ett nytt duschhörn via Bauhaus montageservice. Vilken service! Allt har gått supersmidigt, från bokning till färdigt montage. Väldigt duktig och trevlig hantverkare. Rekommenderas!

Gazmend H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi behövde hjälp med målning, och efter att ha diskuterat med ett antal bolag, fick jag tipset att kontakta ANK Bygg & Renovering AB. Kommunikationen var snabb och tydlig, och de dök upp som lovat. Utöver det var de måna om att göra ett bra jobb och levererade, vilket de även gjorde: Exceptionellt!!! Jag kan ge mina varmaste rekommendationer till alla som söker stöd i bygg & renoveringsfrågor att kontakta ANK Bygg & Renovering AB. Jag anlitar er gärna igen!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Mattias M
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Fantastiskt service och ett magiskt resultat. De bästa hantverkarna jag haft äran att anlita. Rekommenderas starkt!

Alexander D
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Professionellt och gediget arbete avseende golvläggning. Hög servicenivå, rekommenderas varmt!

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Kalle
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Snabbt svar på offertförfrågan och inbokning av första inspektion. Det har därefter tagit lång tid och stor möda för att få fram ett offertförslag. Svarar 1 av 10 ggr på telefon/mail, kontorsnummer verkar avstängt. Kanske bra på hantverket, men kundkontakt och planering lämnar övrigt att önska.

Svar från ANK Bygg & Renovering AB

Hej Kalle. Har kollat vår fasta telefon, den funkar utan problem. Det kan vara så att den är ganska över belastad att du har haft otur varje gång du ringt. Men har du haft mail konversation med någon så har du deras direkt nummer i mailen, rekommenderar att du ringer direkt till dem. Mvh Robert

Gabriel H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Är väldigt kräsen som kund och har själv gjort väldigt många renoveringar. Men har aldrig varit lika nöjd så som jag är med ank bygg. Bra service bra kommunikation och de fixade allt. Jag behövde inte göra något förutom att välja material. Rekommenderar ank bygg till alla mina vänner och bekanta. Självklart kommer vi anlita ank bygg i framtiden!

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Zixten B
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Bra kommunikation med projektledaren under arbetsgången. Genomförde en omfattande renovation utav min lgh och blev ytterst nöjd då hantverkarna var noggranna samt att arbetet färdigställdes enligt överenskommen tidsbestämmelse.

Roland
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Professionellt och gediget arbete avseende kök och badrum Norrtälje. Kompetent arbetsledning. Hög servicenivå. Rekommenderas varmt.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Dunya H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi väljer alltid A.n.k bygg vid eventuella renoveringar. Grym service och personal! Kommer med lösningar som ingen annan och slutresultatet blir alltid bra.

Sandrella E
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Jag fick hjälp från start till slut! Mer än vad jag förväntade mig. Otroligt tillmötesgående o flexibel personal! Helt klart att jag kommer använda dom igen! Tack för att jag fick snyggaste badrummet!

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Christer J
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi är mer än nöjda med slutresultatet med ombyggnad och renovering av badrummen. Detaljarbetet håller högsta kvalitet - allt från kakel och klinker, spottar, rördragningar, installation av bubbelbad, komoder, toaletter, ny duschhörna till målningsarbeten. Ett professionellt bemötande av ANKs personal förhöjer helhetsupplevelsen. Det är därför ett nöje att lämna våra bästa rekommendationer. Tack!

Jonas A
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Jag återkommer gärna med mina kommentarer när vi är klara.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Hans L
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Bra bemötande, bra jobb, bra resultat

Susanne E
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi är mycket nöjda med den service och det arbete som ANK Bygg & Renovering AB gjorde för oss. Vi tog ner en vägg och slipade upp golv. Arbetet gick väldigt snabbt och smärtfritt.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Leif M
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Personalen kom i tid varje dag. Höll rent och snyggt omkring sig. Vad vi kunde se gjorde snyggt och bra underarbete.

David S
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Mycket bra renovering, bra känsla för kvalitet och självgående process. Rekommenderas varmt!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Daniel A
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vi gjorde om kök badrum, hall och vardagsrum med deras hjälp. Det mesta funka bra, dock lite struligt med att det inte barta var en som hade projekt utan vi pratade med olika

Matts J
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Bra kommunikation med arbetsledare och personal

DM TAK
4.6/5 i betyg av 190 omdömen 4.6 av 190 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Anna L
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Blev rekommenderad ANK bygg då jag skulle bygga om lägenheten, flytta hela mitt kök och bygga nytt rum till min dotter. Jag fick snabbt kontakt med dem och de kom och tittade på lägenheten redan samma vecka. Vi pratade igenom allt och de lämnade en offert. Jag ville absolut gå igenom alla detaljer igen och försäkra mig om det inte var några merkostnader mm och de var väldigt tålmodiga och svarade på alla mina frågor. Skönt! Stundtals lite "typiskt hantverkare" och svåra att få svar i telefon. Men arbetet satte igång...

Martin T
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Har fått hjälp med att renovera badrummet. Mycket proffsigt bemötande, lätt att kommunicera med Robert, tydlig. Tidplan och budget hölls och resultatet blev mycket bra. Problem som uppstod löstes smidigt. Mycket nöjd! Kan rekommendera och anlita dom igen.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen

Göran B
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Visade stor kunnighet, var professionella och lyhörda. Renoverade vårt badrum från början till slut. Överträffade klart mina redan höga förväntningar. Glad över att jag fick tillfälle att tacka dem för ett utmärkt jobb. Allt fungerade perfekt.

Johanna H
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Helrenoverade ett badrum på ca 3-4 kvm. Snyggt inplastat runtomkring byggarbetsplatsen och minimalt med byggdamm trots bilning av golv och brunn. Duktiga, trygga (och trevliga) hantverkare som vill att jag som kund är 100% nöjd genom hela processen. Allt flöt på bra och de höll den överenskomna tidsplanen. Inga märkliga kontantutlägg/förskottsbetalningar för material etc. Jag är mycket nöjd med A.N.K Bygg och Renovering AB och kan definitivt tänka mig att jobba med dem igen i framtiden.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Sten F
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Väldigt bra och proffessionellt, hela projektet löpte väldigt smidigt.

Charles E
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Jag anlita ANK BYGG efter att gått igenom offerter från fem olika företag. ANK BYGG gav det bästa priset samt lovade att genomföra uppdraget enligt överenskommet tid. Renoveringen blev helt lyckat. ANK BYGG och jag hade en mycket bra dialog under renoveringstiden, och att de hade bra snickare m fl gjorde att renoveringen flöt bra. Slutresultatet blev mycket gott. Jag rekommenderar gärna ANK BYGG till de som har plan på att renovera. Med hälsning Charles Erlander

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Bengt W
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

A.n.k Bygg och renovering har som underleverantör till Bauhaus renoverat ett duschrum.. Vi är mycket nöjda med bemötandet och arbetets utförande i alla delar. Punktlighet och noggrannhet. Allt klart på utlovad tid.

Ingela O
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Vill man få en renovering utförd med hög kvalitet och under den utsatta tiden då ska man välja ANK. Cheferna är duktiga på att hålla bra kommunikation med kund och stöter vi på något byggproblem så hittar dom smarta lösningar på detta. Det som också uppskattades var att man byggstädade och snyggade till renoveringsområdet i slutet av varje dag så det var så smärtfritt som möjligt att bo hemma under renoveringen.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Johan M
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Professionellt team med dedikerad projektledare som hade god kontakt med oss och de olika arbetslagen. Upplevde att bolaget gjorde sitt yttersta för att vara överens om detaljerna innan byggstart och använde sig av konsumentverkets "Hantverkarformuläret 14" som hjälper båda parter med en gemensam spec. Hantverkarna utförde ett bra arbete där alla eventuella frågor som kom upp diskuterades med oss som beställare genom projektledaren. Arbetet utfördes med utmärkt resultat och finish. Några problem stöttes på längs vägen...

Jaime E
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Jag fick hjälp med badrumsrenovering från 2 rum(tvätt& badrum) till ett enda stor rum. jag kan bara säga positiva ord till hela gruppen,väldigt proffsiga,noggranna och det bästa va att de var lyhörda och hittade alltid på en lösning. mina bästa rekommendationer.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Berit D
Wrote about ANK Bygg & Renovering AB

Hej! Vi är mycket nöjda med renoveringen av vårt badrum. Hälsningar Berit o Jojje

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 66 omdömen 4.8 av 66 omdömen