Arena MED

Arena MED

Du ska hålla livet ut - vi hjälper dig

Har du ont i kroppen, känner dig begränsad av en jobbig nackspärr eller behöver hjälp med din träning? Låt då oss på Arena MED hjälpa dig!

Vi kan hjälpa dig både akut och långsiktigt.
Det är viktigt att man först tar reda på varför man har ont, för att sedan kunna se vad som behöver göras för att ta bort det och minska risken att det kommer tillbaka. Vi hjälper till med; Diagnostik, Behandling, Rehabilitering och Uppföljning.

Vi tittar alltid på helheten och lägger ett stort fokus vid att hitta en lösning för dig som ser till att du och din kropp kan hålla livet ut

Så, letar du efter en bra Naprapat i Göteborg? Då har du kommit helt rätt!

Arena MED grundades 2018 av Anders Gullberg, som är Leg. Naprapat från Naprapathögskolan i Stockholm.

Läs vad 392 kunder tycker om Arena MED 2

2022-08-10 Verifierad kund
    Anders hittade delar i min rygg att knäcka rätt som ingen kiropraktor eller naprapat tidigare hade sett. Jag blev mycket rörligare direkt.

Även långsiktigt tänk med övningar för både kropp och hjärna för att förebygga mitt ryggont. Genuint intresserad av att jag ska må bättre!

Svarade på mina frågor om vad jag kan göra och inte göra med min onda rygg. Påläst, modern och pedagogisk. Ärlig och rak. Personlig på ett proffsigt sätt.

Överträffade mina förväntningar! Fick mycket mer än bara snabb, kortsiktig behandling. Jag har provat många andra naprapater men inte fått samma hjälp, så nu kommer alltid välja ArenaMED i fortsättningen! Det är nåt mer.

Sofie
    2022-07-05 Verifierad kund
    Är väldigt nöjd med den behandlingen jag fått på Arena MED.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Tjänst: naprapatbesök för skada. Bra bemötande, trovärdigt. Behandlingen är inte klar så jag kan inte säga att det lyckades än. Men det verkar lovande. Bra att de vågar förmoda att även personer över 40 kan rehabiliteras till ett så rörligt liv som man vill. Bra också fokuserar på kärnproblemet var man har ont och vilka kroppsliga problem/svagheter som kan bidra till att det blir så.
    2022-06-21 Verifierad kund
    Mycket duktig naprapat, har fått bra övningar och tips på hur jag ska träna upp min rygg för att förebygga smärta.
    2022-06-21 Verifierad kund
    Bra behandling men lite klent med egna övningar
    2022-05-18 Verifierad kund
    Anders är en grymt bra naprapat. Kunnig, engagerad och omtänksam.
    2022-05-04 Verifierad kund
    I am receiving help from Anders Gullberg for more than a year. He helped me regularly with different methods to help me to have a painless back and neck. I truly recommend him.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Jag har gått till Anders och är fantastiskt nöjd. Kunnig, professionell och pedagogisk. 10/10
    2022-05-04 Verifierad kund
    Efter många års problem med migrän, spänningar i hela nacken och dessutom en trasig axel så får jag hjälp! Naprapat-Anders lyssnar, uppmärksammar och får en att känna sig väldigt trygg. Han är dessutom väldigt bra på sitt jobb. Rekommenderar han starkt, dock inte för mycket för då kanske jag får slåss om tiderna🤣.

Att känna att det finns hopp om att leva utan smärta och begränsningar gör mig otroligt tacksam att jag hamna hos Naprapat-Anders.
    2022-04-21 Verifierad kund
    Var hos naprapaten Anders Gullberg den 3 Mars 2022. För smärta i axeln. Och fick ett jättebra bemötande, han frågade hur skadad uppkom och lyssnade och antecknade. Sen fick man göra lite övningar för att se vart skadad låg. Han träffade rätt och vi på började behandling. Smärtan i försvann på en gång där och då. Och har nu kört behandling själv med en medicinboll. Mycket nöjd kan jag lova. Rekommenderar att gå hit!
    2022-04-06 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med min upplevelse hos personliga tränaren Philip Lindbergh på Arena MED.
    Jag upplever att han har stor kunskap inom träning. Han motiverar mig och anpassar träningen efter mina behov. Han utmanar mig på ett positivt sätt. Jag längtar tills nästa gång.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Oerhört professionella och de vet vad dem gör! Efter varje naprapatbehandling som jag har fått har det hjälpt mot mina besvär varje gång, såsom ont i huvudet, ont i nacke och axlar osv. Även personlig träning som de erbjuder har gjort mig starkare både fysiskt och psykiskt. Känner mig alltid välkommen och tillfreds efter ett besök hos Arena Med.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Blev mycket väl bemött och hjälpt för mina besvär.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Är mycket nöjd!väldigt professionella och kunniga!och framförallt resultat orienterade!får resultat direkt efter behandling.Rekommenderar starkt!
    2022-03-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande där stort intresse fanns för att lyssna in historik och problematik.
    Bra tillvägagångssätt och tydlig feedback efter undersökning. Väldigt kunnig hantering och även en stor lyhördhet inför en osäker patient. Besökte Naprapaten Anders och märker att besöken plus egen träning ger gott resultat.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Har gått hos Anders i snart 3 år och är mer än nöjd. Besvären i kroppen känns helt klart mycket bättre!
    2022-03-30 Verifierad kund
    Seriösa, kunniga och ett trevlig bemötande.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Under 2 års tid har jag varit hos Anders Gullberg och Arena MED. De har hjälpt mig så mycket med min rygg och är supertrevliga samt mycket professionella. Rekommenderar verkligen!
    2022-03-28 Verifierad kund
    Mycket nöjd med den hjälp jag fått av Anders. Trevligt bemötande, hög kompetens, bra på att förklara / lära ut. Kände förbättring redan efter första besöket och blir bättre för varje gång. Rekommenderas starkt.
    2022-03-25 Verifierad kund
    Proffsig och bra behandling. Lyhörd och duktig naprapat som jag rekommenderar varmt!
  • 2022-03-22 Spontant omdöme
    Besökte Anders på Arena MED med 4 års nacke/axel besvär i bagaget. Har varit på otaliga sjukgymnast besök tidigare utan att få reda på varför jag har ont eller hur jag ska slippa ha ont. Anders är oerhört noggrann. Jag har fått både en diagnos, behandling och träningsupplägg. Efter 2 besök är jag så mycket bättre! Det är fantastiskt!
    2022-03-21 Verifierad kund
    Ett bra, trevligt och personligt bemötande.
    Begriplig diagnostisering med uppföljning.
    2022-03-19 Verifierad kund
    Att slippa smärtlindring och antiinflammatoriska tabletter är helt underbart! Tack ANDERS för otroligt bra vård! Jag kan gå, stå och springa igen
    2022-03-18 Verifierad kund
    Besökte naprapat pga stel nacke och ont i ryggen, redan efter 2 veckor kände jag stor skillnad! Blev bemött på ett seriöst och tryggt vis och skulle definitivt rekommendera detta ställe! Man känner sig väl omhändertagen.
  • Mia W
    2022-03-15 Verifierad kund
    Anders är väldigt duktig och han la verkligen ner tid på att inte bara lösa mitt akuta tillstånd utan även orsaken till det. För att på så sätt kunna jobba fram en långsiktig plan för mig och min problematik. Övningar som jag skulle göra i mellan besöken för att stärka upp mitt område och som vi efterhand utökade efter min behandlingsplan.
    Rekommenderas varmt då Anders verkligen brinner för sitt yrke och att hjälpa andra.
    2022-03-13 Verifierad kund
    Trevlig, professionell känns uppriktigt intresserad och vill förstå mina besvär. Anders G har varit min Naprapat i flera år och jag är mycket nöjd.
    Att Arena Med dessutom har en ny fräsch lokal gör inte upplevelsen sämre.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Anders är bäst, ingen protest.
    2022-03-09 Verifierad kund
    Jättenöjd med behandling och bemötande från Anders och hans kollegor!
    2022-03-08 Verifierad kund
    Kändes väldigt familjärt från första stund. Jag förväntade mig att få svar på mina frågor kring mina besvär samt att få en handlingsplan, Anders var väldigt konkret och noggrann i sin undersökning och framtidsplan kring min behandling. Väldigt nöjd.

Jag gick till Naprapat Anders med ländryggssmärta, vi hittade en orsak till mina besvär under första besöket och nu är mina besvär nästan helt borta efter 3e besöket.
  • FERIDE B
    2022-03-08 Verifierad kund
    Hög kompetens, skicklighet, alltid varmt bemötande, lyhördhet, närvarande. Anders är den mest fantastiska och professionella personen jag mött inom området.
    2022-03-08 Verifierad kund
    Haft problem med skulderblad/revbenslåsningar pga stillasittande jobb i kombination med golf. Har tidigare varit hos Anders Gullberg och kan inte tänka mig gå till någon annan. Otroligt professionell, kunnig och lyhörd. Har nu också fått hjälp med specifik träning via Philip som även han brinner för det han gör och är lika professionell. Kan varmt rekommendera Arena Med!
    2022-03-08 Verifierad kund
    Professionellt bemötande med ett helhetstänk. Får alltid mycket god hjälp med det jag söker för och övningar att jobba med hemma så att det ska bli en läkning och lösning på problemet på sikt, inte bara symtomlindring.
    2022-03-08 Verifierad kund
    Tack Anders för all hjälp jag fick med min tinnitus. Både genom fysiska övningar, men även mentalt! Proffsigt!
    Fint och proffsigt bemötande
    Bra träningsprogram och behandling
    Värk och stelhet i samband med benskörhet
    2022-03-07 Verifierad kund
    Första besöket fick jag veta att det här kunde de lösa! Jag har tidigare träffat sjukgymnaster, naprapater och läkare men ingen av dem har lyckats så jag var lite skeptisk. Arena Med har lyckats med det ingen annan kunde och jag är äntligen bättre med käkspänningar och huvudvärk. Kan varmt rekommendera Arena Med!
    2022-03-07 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Inlyssnande och förstående.
    Duktig naprapat dessutom!
    2022-03-07 Verifierad kund
    Jag tränar med PT från Arena MED.
    Alltid ett trevligt bemötande, en "tydlig" hälsning när vi ses. Man känner att personen är närvarande och tar sin uppgift på allvar. De känns kunniga och håller en bra nivå, så träningen i nya lokaler innehållande bra utrustning gör att jag gärna ger er högsta betyg.
    Tydlighet, Engagemang, Lyhördhet
    2022-03-07 Verifierad kund
    *) Jag blev bäldigt bra bemött.

*)Min förväntan var att få hjälp med spänningar i övre del av rygg samt påbörja kontinuerlig träning på gym igen. Arena MED tillgodosåg/tillgodoser mina förväntningar till 100%.

*) Sammantaget är jag 100% nöjd med Arena MED. Den tjänst jag tecknat mig för är 10 ggr träning med PT .
    2022-03-07 Verifierad kund
    Kanon. kunnig personal och och förklarar på ett bra sätt.

Trevliga lokaler, naprapat tjänst för höft
    2022-03-07 Verifierad kund
    Helt igenom mycket trevligt och kunnig personal. Efter det att jag under ett år kämpat med olika behandlingar och sjukgymnastik kom jag till sist till Arena Med och fick den rätta hjälpen. Är nu efter ett år frisk!
    2022-03-07 Verifierad kund
    Alltid bra bemötande. En bra mix av behandling och övningar att göra hemma för att stärka upp där jag är svag.
    2022-03-06 Verifierad kund
    Very happy with the results and the continued work! Andreas has been incredible to work with
    2022-03-06 Verifierad kund
    Fick snabbt en tid och hjälp, som alltid. Vi blir bortskämda med att få tid snabbt och professionellt och kunnigt bemötande, det är därför jag kommer tillbaka när jag "fastnar" och gladeligen rekommenderar mina vänner att gå dit.
  • Johanna E
    2022-03-06 Verifierad kund
    Jag går till Anders sedan två år tillbaka då jag fick ett fruktansvärt ryggskott. Vi har sedan dess jobbat på att aldrig hamna där igen. Han är så kunnig och med fulla fokuset på att skapa en stark och bra hälsa. Kan varmt rekommendera Arena Med, första gången jag har fått hjälp med ett mål med behandlingen och jag har träffat många olika naprapater tidigare.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Anders är närvarande i mötet, lyhörd och bemöter en med mycket värme.

Jag har valt att återkomma som kund till Anders i två års tid och har under dessa år fått en betydligt bättre hållning, rörlighet och teknik på gymmet.

Jag kan varmt rekommendera Anders som naprapat.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Man borde ha två duschar, det håller inte i längden med en dusch/omklädningsrum
  • 2022-03-05 Insamlad av företaget
    Anders på ArenMed har hjälpt mig förstå varför jag har ont och hjälpt mig vidare framåt mot att bli så bra som jag kan bli.

Har haft många naprapater genom åren men Anders är den första som fått mig att förstå varför jag har ont och därmed har jag kunnat göra förändringar nödvändiga för att bli bättre.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Jag fick utmärkt hjälp med långdragna problem i nacken efter en cykelolycka.
    Kompetent och trevlig!
    Hjälpt mig att på kort tid gå från en söndrig axel till 99% återställd!
    Kan varmt rekommendera Arena MED & Anders!