Bahnhof AB (publ)

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm — Visa karta

1.8 i betyg av av 75 omdömen

Läs vad 75 kunder tycker om Bahnhof AB (publ)

• TOMAS S

2020-09-02

TOMAS S skrev om Bahnhof AB (publ)
    Sveriges nöjdaste kunder? Ganska vågad claim eller så är det kanske baserat på alla som aldrig haft problem med deras tjänster? Om "Sveriges nöjdaste kunder" innebär att man ska få vänta 1 - 2h i telefonkö för att komma fram, inte få tydliga svar och bli lovad återkoppling som inte kommer i kombination med att internet legat nere i snart en vecka utan att jag ens fått information om hur det skulle kunna lösas? I så fall tror jag det borde vara rätt enkelt att få sveriges nöjdaste kunder. Jag förstår att det är hög belastning och uppenbarligen många som har problem (vilket i sig kanske talar sitt tydliga språk kring deras förmåga att hålla en önskad up-time?) men man kanske kan åtminstone ge något mer än "jag vet inte vad som kan vara fel" efter nästan en vecka? Den analysen kunde jag själv dra på under 10min efter min egna felsökning. :) Tror det är dags att se sig själv i spegeln och inse att man har enorma utmaningar i att serva deras kunder. Många bolag har löst det, så kanske dags att göra detsamma? Läs mer
  • ROGER F

2020-08-22

ROGER F skrev om Bahnhof AB (publ)
    Uselt!!!!
    Skrämmande läsning av andra kunder upplevelse av Bahnhof!!! Trist att jag inte läste detta innan jag bytte från Telia till Bahnhof bara för att jag är snål och ville minska kostnaderna med 100 kr/mån.

Beställde fiber och TV den 15/7. Skulle ha startat den 15/8. Fakturan kom den 15/8. Bredbandet kom igång den 17/8, TV har idag den 21/8 ännu ej kommit igång. Bredbandet tappar kontakten flera gånger i timmen, 10 - 25 sek varje gång (innebär när man tittar på HBO så får man vackert starta från början).

Kontakten med kundtjänst ger mycket att önska. När man efter mycket lång väntan kommer fram på chatten så ger supporten mycket att önska "TV, nä det är inte vi utan en underleverantör, du får vänta", vet inte vad det kan vara etc. När man skickar mail för att man inte orkar vänta i chatten så får man bara ett automatsvar att man skall återkomma vilket man aldrig gör.

Välj annan bredbandsleverantör än Bahnhof Läs mer
  • 2020-03-10

Olof Andreas W skrev om Bahnhof AB (publ)
    Det är när man har problem med en tjänst leverantören visar sitt sanna jag - för denna är det tyvärr katastrofal kundservice som präglas av långa väntetider (reservera 1.5t för ett enkelt ärende), bakbunden personal som inte har befogenhet att hjälpa dig, komplicerade lösningar (låna grannens utrustning eller köpa ny utrustning för att testa och sen lämna tillbaka den) stark misstro mot nätleverantör (ex. Telia) vilket du som kund måste hantera vid ev. problem, interna tekniska problem (knappa in personnr funkar inte, de frågar alltid efter detta när man kommer fram). Läs mer
  • 2019-09-27

Eigil J skrev om Bahnhof AB (publ)
    Kan av personliga erfarenheter INTE rekommendera någon att använda Bahnhof.

De senaste åren har kvaliteten på deras tjänster minskat markant (från någon enstaka driftstörning per år, till någon driftstörning per månad). Deras kundservice är för närvarande totalt obefintlig - om du kommer fram har du tur (har flera gånger när det strulat försökt få kontakt med dom med gett upp efter 30-40 minuter i kö utan annat köbesked än att det är samtal före).

Senast när Internet dog gick det inte komma fram till dom - försökte tre gånger per telefon (gav upp efter ca 30-40 minuter alla tre gångerna). Kom inte åt deras urusla felanmälningssida från min mobiltelefon (den ville inte fungera med mobilen)... lyckades så småning om få min ipad att koppla upp sig på deras sida och göra en felanmälan (även om den är designad för att man inte ska felanmäla). Har inte fått NÅGON som helst återkoppling på felanmälan än efter tre veckor.

Ringde deras fakturatjänst för att bestrida en räkning där de kräver betalt för tjänster de vägrar leverera... efter 70 minuter i telefonkö kom man fram. De såg att bestridandet jag gjorde per e-post veckan innan kommit fram, men de hade inte tagit hand om det... nu 1½ vecka senare har man inte hört mer från dom än att det kommit ett inkassokrav på beloppet som bestridits.

Detta är INTE längre ett seriöst företag, och saknar helt kundvårdande värderingar.
    Dom var bra en gång i tiden men inte längre och gamla meriter räcker inte. Läs mer
  • 2019-09-06

Constantin D skrev om Bahnhof AB (publ)
    Redan 9 dagar utan internet. Mer än 100 min i telefonkö och på chat. Ett mail till kundtjänsts chefen, utan svar... såklart. Det enda som hänt under tiden, Bahnhof har raderat första felanmälan. Nu svarar dem inte alls på telefon... (sista försök: 50 min i kö) Har sagt upp avtalet via chat men fortsätter få fakturor. Absolut otroligt att ett sånt företag kan finnas i Sverige! Läs mer
  • Calle G

2019-08-27

Calle G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Vill bara passa på att varna företagare för detta skitföretag, inga inga avtal med dem. Ni blir låsta hela avtalstiden utan chans till uppsägning. riktigt dåligt. Läs mer
  • 2019-08-17

Joel S skrev om Bahnhof AB (publ)
    Förtjänar en nolla.

Sämsta kundbemötandet någonsin från Bahnhof, pga fel på deras system har det inte synts att jag hade 2 aktiva förbindelser under mina sidor och jag har heller inte fått några fakturor för denna förbindelse. Nu 7 månader senare hänvisar dom till problem med deras system och kräver full ersättning i efterhand. En förbindelse jag aldrig ens använt. Inte ens tillstymmelse till att försöka bemöta mig som kund, som att stånga huvudet i en betongvägg. Skulle ALDRIG rekommendera Bahnhof till någon. Med sådant kundbemötande borde ni inte ens få finnas! Tidigare har jag varit väldigt positivt inställd till Bahnhof då jag inte haft erfarenhet av deras kundbemötande, men detta var något av det värsta jag varit med om. Teckna inte förbindelse via Bahnhof! Ta t.ex. Bredband2 istället! Läs mer
  • Hans Terry O

2019-07-05

Hans Terry O skrev om Bahnhof AB (publ)
    Blev enbart medlem för att varna om skitföretaget, Sämre support kan omöjligt finnas!!! Efter 15 år så säger jag nu upp skiten, problemet nu är bara att man måste ringa och säga upp och det verkar vara ett episkt mission impossible då dom fan inte svarar!!!!!! väntetiden är bara för mycket, ingen normal människa med arbete och fritid har ork med detta. Chatt-retardsen anklagar en för att ljuga, lovar saker dom inte håller, aroganta mm,mm,mm,mm,mm. Utrustningen åker tillbaka på Måndag. Funderar på Ownit sen...…….. Läs mer
  • 2019-06-16

Anna-karin E skrev om Bahnhof AB (publ)
    Uruselt. Noll kundservice. Tog en vecka för dem att ens svara på mail, och då försökte de inte ens lösa problemet utan gav bara ett fullständigt nonsens-svar. Ingen felsökning, inga förslag på vad som kunde göras, inga som helst försök att reda ut varför det inte fungerar, bara ett svar i stil med att "såhär ska det fungera" där de utgår från att kunderna är idioter. Riktigt, riktigt dåligt. Läs mer
  • 2019-06-13

Mikael T skrev om Bahnhof AB (publ)
    Hade i fem år utan problem, Sedan strulade precis allt i ett års tid. Vart bättre efter jag byte ut dem mot en annan operatör, Då slutade problemen. Läs mer
  • 2019-05-26

Magnus H skrev om Bahnhof AB (publ)
    Kundtjänst som inte kan göra något fast man kan bevisa vad problemet är.
    De står inte heller för vad de säger i telefon när det kommer till avtal och liknande.
    Håll er borta. Läs mer
    Hans Terry O gillar detta
  • David H

2019-03-15

David H skrev om Bahnhof AB (publ)
    2016 blev vi Bahnhof kund. Anledningen till detta är att vi tidigare varit kunder med co-location men även ert arbete mot massövervakningssamhället. Därför föll valet av Bahnhof naturligt. När flytten gick av vårt företag från Nyköping till Karlstad bytte vi operatör från Telia till Bahnhof. Utrustningen kopplades in i Karlstads stadsnät och under hela perioden fungerade uppkopplingen perfekt. I samband med en flytt till Forshaga flyttade vi även då vår uppkoppling till Forshagas stadsnät och även här flöt perioden på utan några avbrott. Vi har haft fyra fasta publika IP-adresser med egna servrar som aldrig haft några problem. Men detta kommer snart att få en märklig tur för oss. I samband med att vi flyttar kontoret till Karlstad igen så började problemen. Av någon anledning har huset inte Karlstads stadsnät utan Open Universe. I samband med flytten så fungerade inte inkopplingen. Det visar sig att fördelarboxen för fiber var felinkopplat. Efter flera dagar kontakt med Bahnhof skickar man ut en tekniker som åtgärdar problemet och därefter fungerar uppkopplingen ut mot nätet. Vi sätter upp samtliga servrar, monterar upp nätverket och det är då problemen börjar. Vår mejlserver kommer inte ut på port 25 och vi inser ganska snart att stadsnätet blockerar porten. Vi kontaktar er kundtjänst, och tror att detta kommer inom ett par dagar vara åtgärdat. Men så blir inte fallet. Istället blir det så att det kommer att ske många samtal och mejlande fram och tillbaka mellan oss och er kundtjänst, och under vissa av dessa kommunikationer verkar er personal totalt inkompetent. Trots att vi delger information och bevis att portar är avstängda hävdar man konsekvent månad efter månad att så inte är fallet. Under tiden tappar vårt företag kunder då viktiga mejl inte kommer fram. Vi får med andra ord sätta upp en temporär lösning med att vidarebefordra alla mejl via er mejlserver och ett e-postkonto från vår server. Detta skapar dock fördröjningar i vårt system. Efter flera månader av tjafs fram och tillbaka erkänner Bahnhof till slut att Open Universe spärrar portarna. Vad vi reagerar på är hur dessa kundmedarbetare på er kundtjänst har behandlat vår korrespondens och nonchalerat oss. Men problemet slutar inte här, det visar sig att vår uppkoppling har extrema problem. Vi tappar internet fram och tillbaka och utrustningen så som wifi och tv m.m bara tuggar runt. Flera felanmälningar lämnas in och vi blir nonchalerade varje gång. Samtidigt fortsätter Bahnhof att debitera uppkopplingen fullt ut. Vi påbörjar en enorm felsökning som pågår i flera månader, pingplotter-loggar, felsökning av utrustning, felsökningar av kablage, vi provar att byta ut swichar. Men felet kvarstår. Vissa tider fungerar internet sämre än andra tider. Vi påpekar gång på gång på gång felet till kundtjänst. Varje gång avslutar man våra felanmälningar utan återkoppling med att åtgärda felet. Man hänvisar till att det är fel på vår utrustning. Samma utrustning som fungerat felfritt innan. Vi felsöker till våra huvuden inte orkar mer, trots att vi gång på gång förklarar hur felet upplever sig är det ingen som tar oss på allvar. Vi har enorma paketförluster mot er gateway och har paketförluster mellan er gateway och Open Universe utrustning. Tiden går och vi förlorar allt mer pengar, vi tar ett snabbt beslut att flytta vår mejlserver till en datahall. Det har nu gått sex månader och varken portarna eller uppkopplingen har åtgärdats. Sex månader har ni fortsatt ta betalt och sex månader har ni struntat i att åtgärda problemen. Det är alltså så här ni behandlar era företagskunder, en kund som varit er kund sedan 2016 och betalar tusenlappar efter tusenlappar. Vi har igår skickat in vår sista felanmälan, med loggar som bevisar våra paketförluster. Uppkopplingen är för oss totalt värdelös idag, därför har vi gett er fram till 30 mars att åtgärda problemen annars kommer uppkopplingen sägas upp. Vi planerar därefter att byta operatör. Efter att ha läst på olika forum och på de omdömen som ni har fått här förstår vi att ni verkar ha allvarliga problem med att ta hand om era kunder. En mycket trist läsning från en operatör som vi varit 100 % nöjda med. Som företagare vill vill vi bara påpeka en sak. Desto fler missnöjda kunder ni får desto mer kunder tappar ni med andra ord är detta dålig företagsverksamhet. Att folk lämnar så här dåliga omdömen skadar både nuvarande och nya kundrelationer. Ni behöver verkligen åtgärda er kundtjänstpersonal. Lyhördhet är en förmåga de saknar. Ibland har det de till och med blivit otrevliga mot oss i telefon pga av att vi påpekat att problemet kvarstår och att vi är trötta på det. Som sagt 30 mars, sedan är vi iallafall inte längre Bahnhof:s kund. Vi vill varna företagare som funderar över att använda Bahnhof och Open universe tjänster i Karlstad att tänka en gång till. En missnöjd företagare som snart inte längre är en Bahnhof kund. Läs mer
  • 2019-03-08

Patrik carlsson skrev om Bahnhof AB (publ)
    Helt värdelösa
    Varit kund ett tag (då det bara fanns Bahnhof och sydantenn att välja mellan) men fick fiber ingrävt för nåt år sen och behållit Bahnhof för priset enbart. Nu har någon sabbat fibern ute i området, ringer och felanmäler(Torsdag) men inget händer ringer dagen efter och får då till svar att det inte ens va iväg skickat men det skulle han göra direkt men när samtalet från teknikern kommer så blir beskedet att min fiber lagas tidigast måndag. Frågar teknikern om dom fått in felanmälan igår (torsdag) hade ni hunnit laga den då? Svar: med all säkerhet. Så jag lägger skulden hos Bahnhof men vill dom ge mig en lösning? NEJ jag får återkomma om jag vill ha avdrag på fakturan. Nu landar det på 4-5 dagar som jag missar (jobbar hemifrån) likadant min fru som studerar. Läs mer
  • 2019-02-21

Thomas Eriksson skrev om Bahnhof AB (publ)
    Varning!! Detta företag är extremt oseriöst, de sätter upp fakturor på 3 månader i taget, men med "1 månads uppsägningstid" och om man önskar ändra sitt abonnemang så måste man ändå betala för 3 månader och en tjänst man inte har använt med en "retur" 3 månader senare. Kommer nu att få betala 800 SEK för något som vi inte utnyttjat och inget tillbaka! Har pratat med 5-talet personer på företaget (inklusive ansvarig) utan resultat. Inte OK någonstans att behandla sina kunder på detta sätt. Läs mer
  • A-Chr A

2019-02-15

A-Chr A skrev om Bahnhof AB (publ)
    Vi beställde Bahnhof, men ringde de utan svar, för att säga upp. De ringde inte tillbaks. Vi hade ångrat oss och meilade dem. Idag fick vi en faktura ändå, med fel belopp. Vad ska vi göra? Läs mer
  • Krister Ronald J

2018-12-04

Krister Ronald J skrev om Bahnhof AB (publ)
    Hel värdelösa!! 45 minuters väntetid för en lite småsak , som måste hanteras, snälla välj någon annan för din egen skull Läs mer
  • Marielle M

2018-09-17

Marielle M skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag måste VARNA er alla från att använda er av Bahnhof! Fantastiskt värdelöst företag som inte håller något dom lovar. Vårt internet har inte fungerat på 6 MÅNADER. Bahnhofs svar på detta: vi ska titta på det. Har dom gjort någon åtgärd? svar: NEJ.
    Får vi någon kompensation för att dom vägrar att åtgärda problemet. Svar: NEJ.
    Även säger dom att gruppchefen ska ringa upp samma dag men nu har det gått några månader och vi har ringt ungefär 3000gg men ingen gruppchef ringer upp.

Använd dig ALDRIG utav det här företaget för du kommer att bli lurad och bedragen. Sedan tvingar dom dig kvar under bindningstiden utan att ens leverera tjänsten INTERNET.

Nu kommer vi få betala dubbelt för vi måste använda oss utav ett pålitligt företag för att kunna få internet. TELIA, det är ett företag som ger dig det du betalar för, är trevliga, serviceinriktade och har kvalité. Läs mer
  • 2018-09-05

Ludvig L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof låter bra på pappret med i praktiken är deras affärsidé inte kundvänlig alls. Obefintlig kundtjänst. Det går aldrig att komma fram till någon att prata med, kundtjänsttelefonen är i praktiken stängd dygnet runt alla dagar. Du hänvisas istället till att felanmäla via nätet där du aldrig vet om du kommer få svar eller ej. Hemsidans upplägg är ogenomtänkt och buggig och ber dig skapa nytt lösenord hela tiden. Du kan inte se fakturan på Mina sidor. Om man redan inte har internetuppkoppling, hur tänkte ni att jag skulle felanmäla, Bahnhof?

Det är för en företagsekonom helt uppenbart att ni inte bryr er ett dyft om era kunders upplevelse, utan ni lever på gamla meriter samt hoppet att tillräckligt många kunder har en fungerande tjänst. De som det inte fungerar ignorerar ni. Jag är en av dem, så ni förlorar kunder. Den här strategin kan ni bara ha så länge fibermarknaden har detta oligopol. När 5G är standard kommer ni bli utkonkurrerade av den enkla anledningen att ni inte kan kundservice.

Du som sätter dig ned att svara på detta, gör oss kunder en tjänst och byt jobb. Hur har ni tid att sitta och besvara här, men ni kan inte svara i telefonen? Pinsamt! Läs mer
  • Sushil S

2018-08-15

Sushil S skrev om Bahnhof AB (publ)
    Gillar i grunden företaget och dess värderingar men för mig har det varit många små korta avbrott i internettjänsten, vilket är oerhört irriterande när man t.ex. streamar något. Det har varit svårt att få detta fixat. Det är också väldigt långa telefonköer till supporten. Läs mer
  • 2018-08-11

Affe G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har bahnhof som leverantör av internetuppkoppling. Nyligen grävdes en kabel av och förväntat åtgärdsdatum är 2,5 MÅNADER (!!!!) från nu.

Bahnhof ersätter inte mer än att dom kompenserar dagar som tjänsten legat nere, och dom går inte på preliminär datum utan ersättning utgår först när Klar rapport inkommit. Jag har sagt att jag inte vill ha kompensation för att tjänsten ligger ner, jag vill ha en alternativ lösning genom tex 4G router eller liknande men dom erbjuder inget sånt.... Grannarna som har t.ex. Telia har fått 4G routrar och mobilsurf fram tills dess att störningen är fixad.

I allmäna villkor avsäger dom sig ansvar utanför eget nät och störningen är i skanovas... Kan dom frånsäga sig ansvar såhär, jag har ju avtal med bahnhof....
    Telia har säkert samma klausul men dom tänker faktiskt på kunden....

Och till råga på allt:
    Fruktansvärt katastrofal kundservice. Och då är det inte dom anställda (som är kompetenta) utan KÖN! Har behövt vänta I 2 timmar (!!!!) de senaste 6 gångerna jag ringt, och en gång blev jag bortkopplad på plats 3 I kön.kan inte med ord beskriva hur undermåligt detta är. Dom har lovat att återkoppla men alla uppdateringar jag fått är på eget bevåg och genom grannar som har bättre operatör som återkopplar

Har varit nöjd och sålänge det funkat har det varit bra (duuh) men om det skiter ja då är det kört. Å andra sidan hinner jag stryka, svabba golvet, damma och vaxa öronen under tiden vilket kanske inte är fel då det inte blir gjort annars....

Jag gillar principerna dom står för med integritet mm och skulle gärna vilja stötta detta men tyvärr: Aldrig, aldrig, aldrig mer bahnhof. Tyvärr!!

Tips: använd en operatör som har ett mobilnät och kan erbjuda alternativ uppkoppling när väl större och mer omfattande driftstörningar sker, typ Telenor eller Telia.... Läs mer
  • Robert A

2018-08-09

Robert A skrev om Bahnhof AB (publ)
    Två gånger nu de senaste veckorna har bredbandet gått ner helt oväntat under pågående arbete vid datorn. Kötid första gången 1 timme 15 minuter. Operatören lyckades kicka igång bredbandet. Andra gången 1 timme och 35 minuter och då blev problemet inte avhjälpt utan jag är nu hänvisad till att själv gör felundersökningar på utrustningen. Inte har de någon chat funktion heller så man är helt hänvisad till telefonen eller skriftlig felanmälan Läs mer
  • 2018-07-16

Susie G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Värsta kundtjänst! Inte nog med att det i princip är omöjligt att säga upp abonnemanget hos dem, de är otrevliga också! Kan inte rekommenderas! Läs mer
  • Johan P

2018-07-11

Johan P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Finns det inget sämre betyg!! Jag vart utan bredband under 16 dagar spenderade 3,45 h i tel kö all info de hade hade dom fått av mig. Grannen som hade Telia fick en mobil router under tiden och 1 månad i komp jag skulle få 150 kr trots att jag varit tvungen att vid 2 tillfällen åka hem från jobbet och ta in tekniker och köpa mobil surf för 900 kr för att täcka behovet för tv under fotbollsVM. Dom bryr sig inte när jag frågar om dom tycker det är ok och säger bara att du är bunden till oss i 2 år till sedan får du betala 2000 kr för att byta bort oss. Extremt otrevliga och önskar ingen att behöva ha dom. Läs mer
  • Inger E

2018-07-11

Inger E skrev om Bahnhof AB (publ)
    Tjänsten är bra, men deras kundtjänst har mycket att önska. Läs mer
  • 2018-07-07

Torbjörn B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Innan man skaffar IP telefoni (Eller andra IT tjänster) är det en god ide att se hur lätt man kan nå leverantören via email eller telefon !

Bahnhof är i princip omöjlig att nå via email !

Att ringa dom är lika hopplöst !

Att deras tjänster ser intressanta ut ter sig ganska ointressant när man fått kännedom om dessa fakta ! Läs mer
  • 2018-07-03

Jocke E skrev om Bahnhof AB (publ)
    Varning för Bahnhof villafiber!
    Är nätverkstekniker. Fick erbjudande om att byta från Telia öppen fiber till Bahnhof villafiber. Priserna va bättre o Bahnhof har ju bra renommé.

Allt har bara strulat. Det har inte gått att beställa TV tjänst via deras partner Sappa då Bahnhof inte rapporterat att jag är blivande kund, de har inte skickat ut router trots att det står i erbjudandet, de har inte kopplat in i tid utan skjutit upp det flera ggr.

Tillslut sa jag upp avtalet, och fick det godkänt av dem trots deras regel som ger 2v ångerrätt FRÅN BESTÄLLNINGSDAGEN....

Mailade Bahnhof's operatörsbytesavdelning för att säkerställa att de INTE skickade ut Skanova för att genomföra operatörsbytet - men det sket de tydligen i, för nu har de kopplat om och jag blir utan TV & Internet några dagar.

...så för att bespara er en lika helkass Bahnhof-upplevelse delar jag med mig av mina erfarenheter.

/Jocke Läs mer
  • Joel F

2018-06-05

Joel F skrev om Bahnhof AB (publ)
    Äntligen ett bolag med sunda värderingar kring integritet och kundnöjdhet. Dessutom är tjänsten klanderfri. Mycket nöjd och rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-04-18

Björn B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Lång väntetid i telefonen på kundtjänsten, alltid mer än 30 minuter. Man försöker alltid bolla tillbaka problemet till kunden, oftast skall man besvara djupt tekniska frågor om IP och MAC adresser och göra diverse krångliga och tidsödande tester som aldrig leder någon vart. Gör man inte dessa tester så hotar man med att man måste ta betalt för felsökningen. Vid alla fall, oftast driftsavbrott, har man inte kunna ge någon info utan alltså bollat tillbaka problemet till mig som kund. Så småningom utan att man fått veta varför så har det plötsligt börjat fungera igen. Felet har aldrig legat hos mig. De hör heller inte av sig fast de säger att felsökning är påbörjad och att de skall återkomma. Akta er för detta företag eller se åtminstone till att ni har en ordentlig IT utbildning i botten så att ni kan svara på deras teknik frågor och utföra deras meningslösa tester. Läs mer
  • Renzo P

2018-03-20

Renzo P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Har haft Bahnhof i flera år och min garderobsserver har normalt 99.99% uptime per månad enligt Pingdom. Det är bara strömavbrott och windows update dom drar ner siffran ibland. Upp- och nerhastigheterna är inom 10% (100/100) de gångerna jag kört bredbandskollen. De har även en gratis VPN-tjänst som ingår för alla kunder som även den uppvisar höga överföringshastigheter. Trots att man har dynamisk IP-adress så har jag haft samma IP för min server i flera år. A++ Läs mer
  • Bert L

2017-12-22

Bert L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Lär nog tyvärr få tillbringa helgen utan TV eller Internet förutom på telefonen. I tisdags morse, strax efter kl 8, ramlade IP Onlys switch (även kallad signalomkopplare) ner från väggen, vilket inte kan ha annan förklaring än att den inte sattes fast vid monteringen (den sitter bakom en lucka). När switchen ramlade drog den ur alla sladdar och sladden till själva fibern verkar ha skadats. I alla fall går det inte att sätta i den. När switchen ramlade ner drog den också med sig vårt modem, som slogs sönder i fallet.

Ringde IP Only direkt och kom fram till kundtjänsten ungefär 8.30. Fick då löfte av en trevlig kvinna om att en tekniker skull sändas direkt, ifall det inte gick att lösa vid samtal med IP Onlys tekniker. Blev därefter kopplad till IP Onlys tekniker för att diskutera med dem om problemet kunde lösas av mig själv med instruktioner av dem. Teknikern konstaterade att de kunde åka ut direkt och fixa problemet, men att det förutsatte att jag först talade med kundtjänsten igen för att kundtjänsten skulle lägga en serviceorder.

När jag till slut kom fram till kundtjänsten fick jag beskedet att kundtjänsten inte, såsom tidigare uppgivits av såväl kundtjänsten själv som två tekniker som jag talat med (en extra på företagssidan, då jag först blev felkopplad dit, och en på privatsidan) kunde lägga en serviceorder. I stället var jag tvungen att ringa till min tjänsteleverantör Bahnhof, som bara levererar Internet och absolut inte har någonting med vårt avtal med IP Only eller IP Onlys bristande installation av bredbandet att göra. Bahnhof är helt enkelt inte part i vårt avtal och har inget som helst med ärendet att göra. Man kan undra vem skall skulle ha fått ringa till ifall jag inte tecknat något abonnemang om Internet.

När jag fram mot 09.30 fick tala med Bahnhof lade de en service order. En timme senare fick jag besked från Bahnhof att felanmälan var ”vidareskickad till vår servicepartner” och att man skulle återkoppla så snart man hade mer information i mitt ärende. Klockan 14.03 kom ett meddelande från Bahnhof enligt vilket servicearbetet var utfört, att tjänsten skulle fungera och att en omstart av den trasiga utrustningen kunde behövas. Ett telefonsamtal med Bahnhof bekräftade att problemet ingalunda var avhjälpt och att Bahnhofs ”servicepartner” var ingen mindre än – hör och häpna – IP Only! Upprepade telefonsamtal med IP Only har endast lett till resultat att man vägrat diskutera ärendet med mig och hänvisat till Bahnhof. Upprepade telefonsamtal med Bahnhof har endast gett till resultat att man förklarat sig inte veta någonting alls om ärendet därför att det ”ligger hos IP Only”. Man förklarade också att ”IP Only inte vill ha direktkontakt med sina kunder”. Varför är jag inte förvånad? Läs mer
  • 2017-01-10

Caroline skrev om Bahnhof AB (publ)
    Tycker inte ens att företaget är värt 1 av 5. Så fruktansvärt dålig service och kötider så man skulle kunna tro att det är en myndighet. Blev kund för 10 dagar sedan och har fortfarande inget internet. Ett skämt om man bara tänker på att just att leverera internet är deras huvudverksamhet. Skulle aldrig rekommendera någon att bli kund! Läs mer
  • Navid I

2016-02-23

Navid I skrev om Bahnhof AB (publ)
    Under all kritik

Min anslutning har legat nere i över 3 månader. Det har skickats tekniker till mig flera gånger utan någon resultat.
    Under denna tid har de tagit fullt betalt. När jag får nog och säger upp avtalet vill de inte återbetala för den period jag varit utan uppkoppling och påstår att de inte kan återbetala de de fortfarande inte lyckats lösa problemet och därmed inte kunnat konstatera om felet ligger i min utrustning (min utrustning är den utrustning jag fått från dem och tekniker har redan varit hos mig och kollat utrustningen) eller om felet ligger på stadsnätet.

Tecknade avtal med ComHem som också går på fiber och fick igång min anslutning inom 30 minuter.

Ärendet är kvar hos Banhof som fortsätter bråka om återbetalningen.

Hittar jag ingen lösning blir nästa steg Konsumentverket, ARN och slutligen Tingsrätten. Nu är det en principsak.

Ska även tillägas att jag under dessa 3 månader stått i telefonkö i totalt över 17 timmar!!!! helt värdelös kundtjänst, omöjlig att få tag på och när man väl kommer fram är de otroligt oproffesionella och otrevliga.

Skulle inte ens rekomendera min fiende denna leverantör! Läs mer
    Caroline gillar detta
  • Noran D

2015-02-13

Noran D skrev om Bahnhof AB (publ)
    Av alla mina år vid kontakt med ett företag, så är detta det sämsta företaget genom tiderna. 40-60 minuter väntetid i telefonen, när man väl kommer fram så förstår inte inte personalen problemet. Utlovade tider de skulle höra av sig, skedde aldrig trots att jag tagit ledigt från jobbet. Efter 9 månaders ringande och mailande avslutade jag abonnemanget..Nu har jag förstått att deras Box är värdelös.. Bytte till T3, telefonen kom i gång direkt. Vilket bevisar att Bahnhof är ett bolag som inte borde få finnas, de debiterar trots att deras tjänster inte fungerar. Bluffbolag nummer 1. De sysslar med skenfakturering. De menade att jag var tvungen att betala trots att telefonen inte varit igång osv. Jag har sparat alla email skulle någon vilja se, så kan ni få ta del av detta. Som sagt så skönt att ha telefon hemma efter 9 månader. Läs mer
  • Kristoffer T

2014-09-30

Kristoffer T skrev om Bahnhof AB (publ)
    Klockren service, ända avbrotten som har varit i tjänsten har varit en flytt och sedan när stadsnätet i staden fick sin fiber avgrävd vid IKEA området.

De få gånger jag behövt kontakta kundservice har de varit snabba att fixa det jag behövt hjälp med. Flytten gick toksmidigt, men kan nog bero på att jag vet exakt vilken information som måste uppges för att de ska enkelt kontakta stadsnätet för omkopplingen av tjänsten och att jag var ute i godtid och berättade flytt datumet. Läs mer
  • 2013-09-24

Svante N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Fick en enorm telefonfaktura på samtal jag aldrig ringt. Ringde deras telefonsupport samt mejlade flera gånger utan att höra ett enda ord. De struntar helt och hållet, att en räkning där dubbeldebiterade samtal påförts, samtal som inte ens ringts, att rätta till sitt misstag. Betalade för en anonymiseringstjänst som inte fungerade 100% och efter flera påpekanden utan att få respons sa jag upp tjänsten. Välj ett annat företag om ni kan Läs mer
  • Ibraim S

2013-01-23

Ibraim S skrev om Bahnhof AB (publ)
    om man är redan kund och vill uppdatera högre hastighet skall man behöva betala 1500 kr för uppgradering plus modemet 1500 Läs mer
  • Eric N

2013-01-15

Eric N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har jobbat inom IT i 5 år och därmed haft att göra med de flesta stora ISPers support. Bahnhof är utan tvekan det värsta jag har varit med om.

Min anslutning var under fyra veckor nere efter att jag flyttat. Att det tog så lång tid att lösa problemet berodde helt enkelt på att ingen av deras tekniker tagit tag i problemet, trots att det enligt deras support varit ett prioriterat ärende under i stort sett hela tiden.

Fem gånger har jag bett om att få tala med en ansvarig och blir varje gång lovad att de ska ringa upp mig. Något som är ren lögn. Lyckades till slut bli kopplad till servicebolagets VD och det var först då det hände något. Det tog mindre än 24h.

Efter att det kommit igång igen fungerar det(efter 28 dagar nere) inte korrekt utan tappar anslutningen åtminstonde var tionde minut vilket omöjliggör saker som skype, spotify, radio, onlinespel o.s.v. Detta skylldes på störningar i stadsnätet trots att ingen annan av de boende med Bahnhof har detta problem.

Efter 35 dagar flyr jag detta usla företag. Jag har gått från att ha varit en fan en stor fan till att sky det som pesten. Läs mer
  • 2012-12-12

Jon F skrev om Bahnhof AB (publ)
    Kan vara det absolut sämsta företaget jag har haft att göra med, visst att problemet jag har haft inte bara är bahnhofs fel utan även skanovas, men sjukt långa väntetider på telefon, flera gånger har samtalet brutits, flera gånger har personalen sagt att dom skall ringa upp vilket dom inte gjort, flera gånger har jag åkt ner till deras reception (det går snabbare att åka 3 mil än att sitta i telefonkön). Efter 7 veckor funkar fortfarande inte mitt bredband, men jag får en faktura som dom säger att dom ska makulera/kravstoppa vilket dom inte gjort. Nej, jag kommer inte ens att rekommendera det här "företaget" till mina ovänner. Sitter i telefonkö just nu, har väntat i 10 minuter och har köplats 19, kom fram en gång tidigare men då bröts samtalet precis när handläggaren började läsa mitt ärende (ja han har då fått alla mina uppgifter), ringer han då upp mig, såklart inte! Läs mer
  • ??? ???? ?

2012-12-12

??? ???? ? skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof 100/100
    Stabilt nät bra, rätt hastighet och bra support.
    öppen Vardagar: 08.00-21.00
    Helger: 10.00-14.00
    Kundservice mycket bra
    Stad:RONNEBY Läs mer
  • Jan Peter P

2012-09-04

Jan Peter P skrev om Bahnhof AB (publ)
    ni som är befintliga kunder,gå in på deras sida och kolla priserna så ni inte betalar för mycket,dom sänker priserna på internet då och då,och dom gamla kunderna får ju självklart ingen info.riktigt oseriöst skitföretag. Läs mer
  • 2012-08-19

The N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Till de användare som skriver om bindningstid och uppsägningstid (Ingela, Daniel):
    Om det är som ni skriver så får ni faktiskt skylla er själva om ni betalar.för fyra månader efter uppsagning. Har de en månads uppsägningstid så är det en månad. Annars är det bara att gå till ARN, de lär förlora direkt.

Själv var jag på väg att byta till dem, men när kundtjänst inte svarar på mail på mindre än nio dagar så går det fetbort. Mina föräldrar hade också problem vid flytt. De hade några mailadresser som de ville när abonnemanget avslutades, men sen kom ändå bekräftelse på uppsägning av dessa med. Läs mer
  • 2012-08-01

Ingela E skrev om Bahnhof AB (publ)
    VARNING!!!!
    Förbannade j*vla BANHOF!!!
    Tog min nätuppkoppling genom dem med 3 mån bindningstid och efter det 1 mån uppsägningstid. Ringer nu och säger upp det till den 24 sep och då svarar de att jag måste ha det i tre månader till för att jag inte sagt upp det före den 25 juli då räkningen skickades ut.
    Men det står ju inte här svara jag då.
    Jo, i det finstilta.
    Men jag har inte fått något annat från er...!?!
    Nä, men det står på hemsidan.
    - Hur f*n skulle jag kunna veta det när någon sån information inte framgår ?!?!?! :( :( :( Läs mer
  • 2012-07-23

Daniel L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Riktigt illa. Lömska avtalsvilkor. Har fungerat bra så länge jag haft det men när jag nu ska flytta till ny adress och de inte kan leverera dit dyker sakerna upp som man förknippar med oseriösa bluffföretag o dyl. Kundtjänst tror alla deras kunder förstår att 3 månaders bindningstid och 1 månads uppsägningstid betyder att man efter 4 års användning måste betala för tjänsten i upp till 4 månader trots att man har flyttat från adressen och tjänsten inte längre kan levereras!? Trodde inte en välkänd tjänsteleverantör körde med såna fultrick i avtalen (lösningen är att bindningstiden automatiskt förlängs med ytterligare tre månader om du inte säger upp den, och det måste i så fall ske minst en månad innan förlängningen träder i kraft, och så fortsätter det år efter år, det bästa är att säga upp och byta leverantör det första du kan...).

Tycker det är falsk marknadsföring (är det 3 månaders bindningstid ska den vara slut efter 3 månader(!) annars måste det framgå i erbjudandet och det gör det INTE)
    Det är dessutom praxis att vid flytt till adress där företaget inte längre kan leverera tjänsten så sägs den upp till flyttdatum. Det är det finstilta i avtalen hos seriösa företag. Avtal där företagen försöker bita sig fast och få pengar inte genom en bra tjänst utan genom fula villkor ger en dålig eftersmak i munnen... Läs mer
    Ingela E gillar detta
  • Johan R

2012-07-10

Johan R skrev om Bahnhof AB (publ)
    Sämre företag finns knappast! Sade upp abonnemanget redan efter tio dagar efter att jag mottagit första fakturan. Kontaktade kundservice angående fakturan men de kunde inte hjälpa mig reda ut det hela då de ansåg att fakturan var korrekt. Men att lägga på en massa andra avgifter än det som var överenskommet känns knappast korrekt, bad att få tala med en chef men enligt kundservice fanns ingen chef så jag valde att säga upp abonnemanget. Betalade dock in den överenskomna delen av fakturan.

Häromdagen, ca. 2 månader efter detta får jag ett mail ifrån kundservice där de hotar att gå skicka vidare ärendet till Inkasso och Kronofogden om jag inte reglerar fakturan och betalar in det saknade beloppet.

Se upp för Bahnhof, försök välja något annan leverantör av internet.
    Av att döma av de kommentarer som redan finns här så kan man nog dra slutsatsen att Bahnhof är ett gäng inkompetenta idioter! Läs mer
  • 2012-04-25

erik a skrev om Bahnhof AB (publ)
    bra när det fungerar,men långa avbrott på flera dygn,helt ok tycker deras värdelösa support,normalt är 2 dygn enligt dom,skaffa annan operatör. Läs mer
  • 2012-02-27

Jim P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har kört internet och IP-telefoni via stadsnät. Hade först 100/100, men bytte ner mig till 10/10 för jag utnyttjade inte riktigt hastigheten. Grymt stabil lina som verkligen ger den utlovade haastigheten. Många verkar dissa kundtjänsten och jag vet inte för jag har inte behövt den förutom när jag bytte från 100/100 till 10/10 och de fortsatta fakturera för den gamla uppkopplingen. Mejlade till kundtjänsten och det var inga problem. Skulle gärna byta tillbaka till Bahnhof om jag fick chansen (bor nu på vischan). Läs mer
  • 2012-02-27

oskar skrev om Bahnhof AB (publ)
  • 2012-01-27

Conny B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Har tagit tre veckor att få svar på mail, telefonköerna är långa! Jag hade beställt 100/100 Mbit genom stadsnät, en tjänst som de inte kan leverera. Jag undrade varför de inte hört av sig och meddelat detta, istället för att skicka ut ett startdatum och en faktura. Fick följande svar "Tyvärr kan vi inte leverera 100/100 till eran adress, vi ska ha kontaktat er och meddelat följande men då får vi be om ursäkt att vi missat följande. " God dag yxskaft. Det vet jag att ni skulle ha gjort. "Önskar ni fortfarande ha våran tjänst 30/10 mbit eller ska vi ta bort erat abonnemang." Ja, gissa..Går tillbaka till ALLTELE, korta telefonköer till support och trevligt bemötande dessutom. Skit i att jag inte kan få 100/100 riktigt än... Läs mer
    oskar gillar detta
  • 2012-01-19

Fanny P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Samlingsplats för eliten av psykopater?
    Precis, så upplever jag kontakten med personer på detta företag med cheferna i spetsen (man kan bortse från någon enstaka person som troligtvis gick av på fel våning) man ljuger och nekar till fakta jag lägger fram och i den telefonkontakt jag haft är man fruktansvärt arrogant, därför är de värda dessa rader, de är lite mesigare när de mailar. (ja de klarar av att maila - det men det tar tid!) De skickar fakturor som är fel men kan inte rätta till det, i stället skickar de en ny likadan faktura och så hotar med inkasso om man inte betalar. Nej jag spolar ner hela högen utom den eller de två tjejer som gick av på fel plan)
    Kanske företaget har en trend att tappa mark - varför är man annars så sugen på att klämma folk på pengar som inte tillhör dem.
    Teckna för guds skull och för er egen hälsas skull ingenting hos dem!! nu ska jag sprida detta vidare till så många som möjligt. Läs mer
    Hans Terry O gillar detta
  • 2012-01-13

H skrev om Bahnhof AB (publ)
    VARNING! De har egna regler - muntliga avtal gäller på deras premisser men om jag via telefon säger upp ett avtal gäller inte det utan de menar att måste jag ta fram telefonloggar och bevisa att jag ringt och från vilket nummer Helt sjukt! De fakturerar för uppsagda tjänster och även för tjänster som ska gälla flera månader fram i tiden. Otroligt arrogant uppkomling som hade titeln support chef Victor. Gå inte på deras erbjudanden det är mycket billigare att låta bli.
    Tips till alla som råkar illa ut, ni kan skicka era fakturor till Länsrätten, (betald), men de släpper den inte till såna som Bahnhof innan ärendet är klart. Ni kan då inte hamna hos inkasso eller kronofogden. Och företaget kanske satsar på att anställa människor som inte kommer direkt från lågstadiet. Läs mer