Alla kategorier Telekommunikation Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Bahnhof AB (publ)

Bahnhof AB (publ)

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 59 kunder tycker om Bahnhof AB (publ)

• Marielle M
    Marielle M skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag måste VARNA er alla från att använda er av Bahnhof! Fantastiskt värdelöst företag som inte håller något dom lovar. Vårt internet har inte fungerat på 6 MÅNADER. Bahnhofs svar på detta: vi ska titta på det. Har dom gjort någon åtgärd? svar: NEJ.
    Får vi någon kompensation för att dom vägrar att åtgärda problemet. Svar: NEJ.
    Även säger dom att gruppchefen ska ringa upp samma dag men nu har det gått några månader och vi har ringt ungefär 3000gg men ingen gruppchef ringer upp.

Använd dig ALDRIG utav det här företaget för du kommer att bli lurad och bedragen. Sedan tvingar dom dig kvar under bindningstiden utan att ens leverera tjänsten INTERNET.

Nu kommer vi få betala dubbelt för vi måste använda oss utav ett pålitligt företag för att kunna få internet. TELIA, det är ett företag som ger dig det du betalar för, är trevliga, serviceinriktade och har kvalité. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof låter bra på pappret med i praktiken är deras affärsidé inte kundvänlig alls. Obefintlig kundtjänst. Det går aldrig att komma fram till någon att prata med, kundtjänsttelefonen är i praktiken stängd dygnet runt alla dagar. Du hänvisas istället till att felanmäla via nätet där du aldrig vet om du kommer få svar eller ej. Hemsidans upplägg är ogenomtänkt och buggig och ber dig skapa nytt lösenord hela tiden. Du kan inte se fakturan på Mina sidor. Om man redan inte har internetuppkoppling, hur tänkte ni att jag skulle felanmäla, Bahnhof?

Det är för en företagsekonom helt uppenbart att ni inte bryr er ett dyft om era kunders upplevelse, utan ni lever på gamla meriter samt hoppet att tillräckligt många kunder har en fungerande tjänst. De som det inte fungerar ignorerar ni. Jag är en av dem, så ni förlorar kunder. Den här strategin kan ni bara ha så länge fibermarknaden har detta oligopol. När 5G är standard kommer ni bli utkonkurrerade av den enkla anledningen att ni inte kan kundservice.

Du som sätter dig ned att svara på detta, gör oss kunder en tjänst och byt jobb. Hur har ni tid att sitta och besvara här, men ni kan inte svara i telefonen? Pinsamt! Läs mer
  • Sushil S
    Sushil S skrev om Bahnhof AB (publ)
    Gillar i grunden företaget och dess värderingar men för mig har det varit många små korta avbrott i internettjänsten, vilket är oerhört irriterande när man t.ex. streamar något. Det har varit svårt att få detta fixat. Det är också väldigt långa telefonköer till supporten. Läs mer
  • Affe G
    Affe G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har bahnhof som leverantör av internetuppkoppling. Nyligen grävdes en kabel av och förväntat åtgärdsdatum är 2,5 MÅNADER (!!!!) från nu.

Bahnhof ersätter inte mer än att dom kompenserar dagar som tjänsten legat nere, och dom går inte på preliminär datum utan ersättning utgår först när Klar rapport inkommit. Jag har sagt att jag inte vill ha kompensation för att tjänsten ligger ner, jag vill ha en alternativ lösning genom tex 4G router eller liknande men dom erbjuder inget sånt.... Grannarna som har t.ex. Telia har fått 4G routrar och mobilsurf fram tills dess att störningen är fixad.

I allmäna villkor avsäger dom sig ansvar utanför eget nät och störningen är i skanovas... Kan dom frånsäga sig ansvar såhär, jag har ju avtal med bahnhof....
    Telia har säkert samma klausul men dom tänker faktiskt på kunden....

Och till råga på allt:
    Fruktansvärt katastrofal kundservice. Och då är det inte dom anställda (som är kompetenta) utan KÖN! Har behövt vänta I 2 timmar (!!!!) de senaste 6 gångerna jag ringt, och en gång blev jag bortkopplad på plats 3 I kön.kan inte med ord beskriva hur undermåligt detta är. Dom har lovat att återkoppla men alla uppdateringar jag fått är på eget bevåg och genom grannar som har bättre operatör som återkopplar

Har varit nöjd och sålänge det funkat har det varit bra (duuh) men om det skiter ja då är det kört. Å andra sidan hinner jag stryka, svabba golvet, damma och vaxa öronen under tiden vilket kanske inte är fel då det inte blir gjort annars....

Jag gillar principerna dom står för med integritet mm och skulle gärna vilja stötta detta men tyvärr: Aldrig, aldrig, aldrig mer bahnhof. Tyvärr!!

Tips: använd en operatör som har ett mobilnät och kan erbjuda alternativ uppkoppling när väl större och mer omfattande driftstörningar sker, typ Telenor eller Telia.... Läs mer
  • Robert A
    Robert A skrev om Bahnhof AB (publ)
    Två gånger nu de senaste veckorna har bredbandet gått ner helt oväntat under pågående arbete vid datorn. Kötid första gången 1 timme 15 minuter. Operatören lyckades kicka igång bredbandet. Andra gången 1 timme och 35 minuter och då blev problemet inte avhjälpt utan jag är nu hänvisad till att själv gör felundersökningar på utrustningen. Inte har de någon chat funktion heller så man är helt hänvisad till telefonen eller skriftlig felanmälan Läs mer
  • Susie G
    Susie G skrev om Bahnhof AB (publ)
    Värsta kundtjänst! Inte nog med att det i princip är omöjligt att säga upp abonnemanget hos dem, de är otrevliga också! Kan inte rekommenderas! Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Finns det inget sämre betyg!! Jag vart utan bredband under 16 dagar spenderade 3,45 h i tel kö all info de hade hade dom fått av mig. Grannen som hade Telia fick en mobil router under tiden och 1 månad i komp jag skulle få 150 kr trots att jag varit tvungen att vid 2 tillfällen åka hem från jobbet och ta in tekniker och köpa mobil surf för 900 kr för att täcka behovet för tv under fotbollsVM. Dom bryr sig inte när jag frågar om dom tycker det är ok och säger bara att du är bunden till oss i 2 år till sedan får du betala 2000 kr för att byta bort oss. Extremt otrevliga och önskar ingen att behöva ha dom. Läs mer
  • Inger E
    Inger E skrev om Bahnhof AB (publ)
    Tjänsten är bra, men deras kundtjänst har mycket att önska. Läs mer
  • Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Innan man skaffar IP telefoni (Eller andra IT tjänster) är det en god ide att se hur lätt man kan nå leverantören via email eller telefon !

Bahnhof är i princip omöjlig att nå via email !

Att ringa dom är lika hopplöst !

Att deras tjänster ser intressanta ut ter sig ganska ointressant när man fått kännedom om dessa fakta ! Läs mer
  • Jocke E
    Jocke E skrev om Bahnhof AB (publ)
    Varning för Bahnhof villafiber!
    Är nätverkstekniker. Fick erbjudande om att byta från Telia öppen fiber till Bahnhof villafiber. Priserna va bättre o Bahnhof har ju bra renommé.

Allt har bara strulat. Det har inte gått att beställa TV tjänst via deras partner Sappa då Bahnhof inte rapporterat att jag är blivande kund, de har inte skickat ut router trots att det står i erbjudandet, de har inte kopplat in i tid utan skjutit upp det flera ggr.

Tillslut sa jag upp avtalet, och fick det godkänt av dem trots deras regel som ger 2v ångerrätt FRÅN BESTÄLLNINGSDAGEN....

Mailade Bahnhof's operatörsbytesavdelning för att säkerställa att de INTE skickade ut Skanova för att genomföra operatörsbytet - men det sket de tydligen i, för nu har de kopplat om och jag blir utan TV & Internet några dagar.

...så för att bespara er en lika helkass Bahnhof-upplevelse delar jag med mig av mina erfarenheter.

/Jocke Läs mer
  • Joel F
    Joel F skrev om Bahnhof AB (publ)
    Äntligen ett bolag med sunda värderingar kring integritet och kundnöjdhet. Dessutom är tjänsten klanderfri. Mycket nöjd och rekommenderas starkt! Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Lång väntetid i telefonen på kundtjänsten, alltid mer än 30 minuter. Man försöker alltid bolla tillbaka problemet till kunden, oftast skall man besvara djupt tekniska frågor om IP och MAC adresser och göra diverse krångliga och tidsödande tester som aldrig leder någon vart. Gör man inte dessa tester så hotar man med att man måste ta betalt för felsökningen. Vid alla fall, oftast driftsavbrott, har man inte kunna ge någon info utan alltså bollat tillbaka problemet till mig som kund. Så småningom utan att man fått veta varför så har det plötsligt börjat fungera igen. Felet har aldrig legat hos mig. De hör heller inte av sig fast de säger att felsökning är påbörjad och att de skall återkomma. Akta er för detta företag eller se åtminstone till att ni har en ordentlig IT utbildning i botten så att ni kan svara på deras teknik frågor och utföra deras meningslösa tester. Läs mer
  • Renzo P
    Renzo P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Har haft Bahnhof i flera år och min garderobsserver har normalt 99.99% uptime per månad enligt Pingdom. Det är bara strömavbrott och windows update dom drar ner siffran ibland. Upp- och nerhastigheterna är inom 10% (100/100) de gångerna jag kört bredbandskollen. De har även en gratis VPN-tjänst som ingår för alla kunder som även den uppvisar höga överföringshastigheter. Trots att man har dynamisk IP-adress så har jag haft samma IP för min server i flera år. A++ Läs mer
  • Bert L
    Bert L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Lär nog tyvärr få tillbringa helgen utan TV eller Internet förutom på telefonen. I tisdags morse, strax efter kl 8, ramlade IP Onlys switch (även kallad signalomkopplare) ner från väggen, vilket inte kan ha annan förklaring än att den inte sattes fast vid monteringen (den sitter bakom en lucka). När switchen ramlade drog den ur alla sladdar och sladden till själva fibern verkar ha skadats. I alla fall går det inte att sätta i den. När switchen ramlade ner drog den också med sig vårt modem, som slogs sönder i fallet.

Ringde IP Only direkt och kom fram till kundtjänsten ungefär 8.30. Fick då löfte av en trevlig kvinna om att en tekniker skull sändas direkt, ifall det inte gick att lösa vid samtal med IP Onlys tekniker. Blev därefter kopplad till IP Onlys tekniker för att diskutera med dem om problemet kunde lösas av mig själv med instruktioner av dem. Teknikern konstaterade att de kunde åka ut direkt och fixa problemet, men att det förutsatte att jag först talade med kundtjänsten igen för att kundtjänsten skulle lägga en serviceorder.

När jag till slut kom fram till kundtjänsten fick jag beskedet att kundtjänsten inte, såsom tidigare uppgivits av såväl kundtjänsten själv som två tekniker som jag talat med (en extra på företagssidan, då jag först blev felkopplad dit, och en på privatsidan) kunde lägga en serviceorder. I stället var jag tvungen att ringa till min tjänsteleverantör Bahnhof, som bara levererar Internet och absolut inte har någonting med vårt avtal med IP Only eller IP Onlys bristande installation av bredbandet att göra. Bahnhof är helt enkelt inte part i vårt avtal och har inget som helst med ärendet att göra. Man kan undra vem skall skulle ha fått ringa till ifall jag inte tecknat något abonnemang om Internet.

När jag fram mot 09.30 fick tala med Bahnhof lade de en service order. En timme senare fick jag besked från Bahnhof att felanmälan var ”vidareskickad till vår servicepartner” och att man skulle återkoppla så snart man hade mer information i mitt ärende. Klockan 14.03 kom ett meddelande från Bahnhof enligt vilket servicearbetet var utfört, att tjänsten skulle fungera och att en omstart av den trasiga utrustningen kunde behövas. Ett telefonsamtal med Bahnhof bekräftade att problemet ingalunda var avhjälpt och att Bahnhofs ”servicepartner” var ingen mindre än – hör och häpna – IP Only! Upprepade telefonsamtal med IP Only har endast lett till resultat att man vägrat diskutera ärendet med mig och hänvisat till Bahnhof. Upprepade telefonsamtal med Bahnhof har endast gett till resultat att man förklarat sig inte veta någonting alls om ärendet därför att det ”ligger hos IP Only”. Man förklarade också att ”IP Only inte vill ha direktkontakt med sina kunder”. Varför är jag inte förvånad? Läs mer
  • Caroline
    Caroline skrev om Bahnhof AB (publ)
    Tycker inte ens att företaget är värt 1 av 5. Så fruktansvärt dålig service och kötider så man skulle kunna tro att det är en myndighet. Blev kund för 10 dagar sedan och har fortfarande inget internet. Ett skämt om man bara tänker på att just att leverera internet är deras huvudverksamhet. Skulle aldrig rekommendera någon att bli kund! Läs mer
  • annonym a
    annonym a skrev om Bahnhof AB (publ)
    Under all kritik

Min anslutning har legat nere i över 3 månader. Det har skickats tekniker till mig flera gånger utan någon resultat.
    Under denna tid har de tagit fullt betalt. När jag får nog och säger upp avtalet vill de inte återbetala för den period jag varit utan uppkoppling och påstår att de inte kan återbetala de de fortfarande inte lyckats lösa problemet och därmed inte kunnat konstatera om felet ligger i min utrustning (min utrustning är den utrustning jag fått från dem och tekniker har redan varit hos mig och kollat utrustningen) eller om felet ligger på stadsnätet.

Tecknade avtal med ComHem som också går på fiber och fick igång min anslutning inom 30 minuter.

Ärendet är kvar hos Banhof som fortsätter bråka om återbetalningen.

Hittar jag ingen lösning blir nästa steg Konsumentverket, ARN och slutligen Tingsrätten. Nu är det en principsak.

Ska även tillägas att jag under dessa 3 månader stått i telefonkö i totalt över 17 timmar!!!! helt värdelös kundtjänst, omöjlig att få tag på och när man väl kommer fram är de otroligt oproffesionella och otrevliga.

Skulle inte ens rekomendera min fiende denna leverantör! Läs mer
    Caroline gillar detta
  • Noran D
    Noran D skrev om Bahnhof AB (publ)
    Av alla mina år vid kontakt med ett företag, så är detta det sämsta företaget genom tiderna. 40-60 minuter väntetid i telefonen, när man väl kommer fram så förstår inte inte personalen problemet. Utlovade tider de skulle höra av sig, skedde aldrig trots att jag tagit ledigt från jobbet. Efter 9 månaders ringande och mailande avslutade jag abonnemanget..Nu har jag förstått att deras Box är värdelös.. Bytte till T3, telefonen kom i gång direkt. Vilket bevisar att Bahnhof är ett bolag som inte borde få finnas, de debiterar trots att deras tjänster inte fungerar. Bluffbolag nummer 1. De sysslar med skenfakturering. De menade att jag var tvungen att betala trots att telefonen inte varit igång osv. Jag har sparat alla email skulle någon vilja se, så kan ni få ta del av detta. Som sagt så skönt att ha telefon hemma efter 9 månader. Läs mer
  • Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om Bahnhof AB (publ)
    Klockren service, ända avbrotten som har varit i tjänsten har varit en flytt och sedan när stadsnätet i staden fick sin fiber avgrävd vid IKEA området.

De få gånger jag behövt kontakta kundservice har de varit snabba att fixa det jag behövt hjälp med. Flytten gick toksmidigt, men kan nog bero på att jag vet exakt vilken information som måste uppges för att de ska enkelt kontakta stadsnätet för omkopplingen av tjänsten och att jag var ute i godtid och berättade flytt datumet. Läs mer
  • Svante N
    Svante N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Fick en enorm telefonfaktura på samtal jag aldrig ringt. Ringde deras telefonsupport samt mejlade flera gånger utan att höra ett enda ord. De struntar helt och hållet, att en räkning där dubbeldebiterade samtal påförts, samtal som inte ens ringts, att rätta till sitt misstag. Betalade för en anonymiseringstjänst som inte fungerade 100% och efter flera påpekanden utan att få respons sa jag upp tjänsten. Välj ett annat företag om ni kan Läs mer
  • Ibraim S
    Ibraim S skrev om Bahnhof AB (publ)
    om man är redan kund och vill uppdatera högre hastighet skall man behöva betala 1500 kr för uppgradering plus modemet 1500 Läs mer
  • Eric N
    Eric N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har jobbat inom IT i 5 år och därmed haft att göra med de flesta stora ISPers support. Bahnhof är utan tvekan det värsta jag har varit med om.

Min anslutning var under fyra veckor nere efter att jag flyttat. Att det tog så lång tid att lösa problemet berodde helt enkelt på att ingen av deras tekniker tagit tag i problemet, trots att det enligt deras support varit ett prioriterat ärende under i stort sett hela tiden.

Fem gånger har jag bett om att få tala med en ansvarig och blir varje gång lovad att de ska ringa upp mig. Något som är ren lögn. Lyckades till slut bli kopplad till servicebolagets VD och det var först då det hände något. Det tog mindre än 24h.

Efter att det kommit igång igen fungerar det(efter 28 dagar nere) inte korrekt utan tappar anslutningen åtminstonde var tionde minut vilket omöjliggör saker som skype, spotify, radio, onlinespel o.s.v. Detta skylldes på störningar i stadsnätet trots att ingen annan av de boende med Bahnhof har detta problem.

Efter 35 dagar flyr jag detta usla företag. Jag har gått från att ha varit en fan en stor fan till att sky det som pesten. Läs mer
  • Jon F
    Jon F skrev om Bahnhof AB (publ)
    Kan vara det absolut sämsta företaget jag har haft att göra med, visst att problemet jag har haft inte bara är bahnhofs fel utan även skanovas, men sjukt långa väntetider på telefon, flera gånger har samtalet brutits, flera gånger har personalen sagt att dom skall ringa upp vilket dom inte gjort, flera gånger har jag åkt ner till deras reception (det går snabbare att åka 3 mil än att sitta i telefonkön). Efter 7 veckor funkar fortfarande inte mitt bredband, men jag får en faktura som dom säger att dom ska makulera/kravstoppa vilket dom inte gjort. Nej, jag kommer inte ens att rekommendera det här "företaget" till mina ovänner. Sitter i telefonkö just nu, har väntat i 10 minuter och har köplats 19, kom fram en gång tidigare men då bröts samtalet precis när handläggaren började läsa mitt ärende (ja han har då fått alla mina uppgifter), ringer han då upp mig, såklart inte! Läs mer
  • ??? ???? ?
    ??? ???? ? skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof 100/100
    Stabilt nät bra, rätt hastighet och bra support.
    öppen Vardagar: 08.00-21.00
    Helger: 10.00-14.00
    Kundservice mycket bra
    Stad:RONNEBY Läs mer
  • Jan P
    Jan P skrev om Bahnhof AB (publ)
    ni som är befintliga kunder,gå in på deras sida och kolla priserna så ni inte betalar för mycket,dom sänker priserna på internet då och då,och dom gamla kunderna får ju självklart ingen info.riktigt oseriöst skitföretag. Läs mer
  • The N
    The N skrev om Bahnhof AB (publ)
    Till de användare som skriver om bindningstid och uppsägningstid (Ingela, Daniel):
    Om det är som ni skriver så får ni faktiskt skylla er själva om ni betalar.för fyra månader efter uppsagning. Har de en månads uppsägningstid så är det en månad. Annars är det bara att gå till ARN, de lär förlora direkt.

Själv var jag på väg att byta till dem, men när kundtjänst inte svarar på mail på mindre än nio dagar så går det fetbort. Mina föräldrar hade också problem vid flytt. De hade några mailadresser som de ville när abonnemanget avslutades, men sen kom ändå bekräftelse på uppsägning av dessa med. Läs mer
  • Ingela E
    Ingela E skrev om Bahnhof AB (publ)
    VARNING!!!!
    Förbannade j*vla BANHOF!!!
    Tog min nätuppkoppling genom dem med 3 mån bindningstid och efter det 1 mån uppsägningstid. Ringer nu och säger upp det till den 24 sep och då svarar de att jag måste ha det i tre månader till för att jag inte sagt upp det före den 25 juli då räkningen skickades ut.
    Men det står ju inte här svara jag då.
    Jo, i det finstilta.
    Men jag har inte fått något annat från er...!?!
    Nä, men det står på hemsidan.
    - Hur f*n skulle jag kunna veta det när någon sån information inte framgår ?!?!?! :( :( :( Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Riktigt illa. Lömska avtalsvilkor. Har fungerat bra så länge jag haft det men när jag nu ska flytta till ny adress och de inte kan leverera dit dyker sakerna upp som man förknippar med oseriösa bluffföretag o dyl. Kundtjänst tror alla deras kunder förstår att 3 månaders bindningstid och 1 månads uppsägningstid betyder att man efter 4 års användning måste betala för tjänsten i upp till 4 månader trots att man har flyttat från adressen och tjänsten inte längre kan levereras!? Trodde inte en välkänd tjänsteleverantör körde med såna fultrick i avtalen (lösningen är att bindningstiden automatiskt förlängs med ytterligare tre månader om du inte säger upp den, och det måste i så fall ske minst en månad innan förlängningen träder i kraft, och så fortsätter det år efter år, det bästa är att säga upp och byta leverantör det första du kan...).

Tycker det är falsk marknadsföring (är det 3 månaders bindningstid ska den vara slut efter 3 månader(!) annars måste det framgå i erbjudandet och det gör det INTE)
    Det är dessutom praxis att vid flytt till adress där företaget inte längre kan leverera tjänsten så sägs den upp till flyttdatum. Det är det finstilta i avtalen hos seriösa företag. Avtal där företagen försöker bita sig fast och få pengar inte genom en bra tjänst utan genom fula villkor ger en dålig eftersmak i munnen... Läs mer
    Ingela E gillar detta
  • Johan R
    Johan R skrev om Bahnhof AB (publ)
    Sämre företag finns knappast! Sade upp abonnemanget redan efter tio dagar efter att jag mottagit första fakturan. Kontaktade kundservice angående fakturan men de kunde inte hjälpa mig reda ut det hela då de ansåg att fakturan var korrekt. Men att lägga på en massa andra avgifter än det som var överenskommet känns knappast korrekt, bad att få tala med en chef men enligt kundservice fanns ingen chef så jag valde att säga upp abonnemanget. Betalade dock in den överenskomna delen av fakturan.

Häromdagen, ca. 2 månader efter detta får jag ett mail ifrån kundservice där de hotar att gå skicka vidare ärendet till Inkasso och Kronofogden om jag inte reglerar fakturan och betalar in det saknade beloppet.

Se upp för Bahnhof, försök välja något annan leverantör av internet.
    Av att döma av de kommentarer som redan finns här så kan man nog dra slutsatsen att Bahnhof är ett gäng inkompetenta idioter! Läs mer
  • erik a
    erik a skrev om Bahnhof AB (publ)
    bra när det fungerar,men långa avbrott på flera dygn,helt ok tycker deras värdelösa support,normalt är 2 dygn enligt dom,skaffa annan operatör. Läs mer
  • Jim P
    Jim P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag har kört internet och IP-telefoni via stadsnät. Hade först 100/100, men bytte ner mig till 10/10 för jag utnyttjade inte riktigt hastigheten. Grymt stabil lina som verkligen ger den utlovade haastigheten. Många verkar dissa kundtjänsten och jag vet inte för jag har inte behövt den förutom när jag bytte från 100/100 till 10/10 och de fortsatta fakturera för den gamla uppkopplingen. Mejlade till kundtjänsten och det var inga problem. Skulle gärna byta tillbaka till Bahnhof om jag fick chansen (bor nu på vischan). Läs mer
  • oskar
    oskar skrev om Bahnhof AB (publ)
  • Conny B
    Conny B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Har tagit tre veckor att få svar på mail, telefonköerna är långa! Jag hade beställt 100/100 Mbit genom stadsnät, en tjänst som de inte kan leverera. Jag undrade varför de inte hört av sig och meddelat detta, istället för att skicka ut ett startdatum och en faktura. Fick följande svar "Tyvärr kan vi inte leverera 100/100 till eran adress, vi ska ha kontaktat er och meddelat följande men då får vi be om ursäkt att vi missat följande. " God dag yxskaft. Det vet jag att ni skulle ha gjort. "Önskar ni fortfarande ha våran tjänst 30/10 mbit eller ska vi ta bort erat abonnemang." Ja, gissa..Går tillbaka till ALLTELE, korta telefonköer till support och trevligt bemötande dessutom. Skit i att jag inte kan få 100/100 riktigt än... Läs mer
    oskar gillar detta
  • Fanny P
    Fanny P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Samlingsplats för eliten av psykopater?
    Precis, så upplever jag kontakten med personer på detta företag med cheferna i spetsen (man kan bortse från någon enstaka person som troligtvis gick av på fel våning) man ljuger och nekar till fakta jag lägger fram och i den telefonkontakt jag haft är man fruktansvärt arrogant, därför är de värda dessa rader, de är lite mesigare när de mailar. (ja de klarar av att maila - det men det tar tid!) De skickar fakturor som är fel men kan inte rätta till det, i stället skickar de en ny likadan faktura och så hotar med inkasso om man inte betalar. Nej jag spolar ner hela högen utom den eller de två tjejer som gick av på fel plan)
    Kanske företaget har en trend att tappa mark - varför är man annars så sugen på att klämma folk på pengar som inte tillhör dem.
    Teckna för guds skull och för er egen hälsas skull ingenting hos dem!! nu ska jag sprida detta vidare till så många som möjligt. Läs mer
  • H
    H skrev om Bahnhof AB (publ)
    VARNING! De har egna regler - muntliga avtal gäller på deras premisser men om jag via telefon säger upp ett avtal gäller inte det utan de menar att måste jag ta fram telefonloggar och bevisa att jag ringt och från vilket nummer Helt sjukt! De fakturerar för uppsagda tjänster och även för tjänster som ska gälla flera månader fram i tiden. Otroligt arrogant uppkomling som hade titeln support chef Victor. Gå inte på deras erbjudanden det är mycket billigare att låta bli.
    Tips till alla som råkar illa ut, ni kan skicka era fakturor till Länsrätten, (betald), men de släpper den inte till såna som Bahnhof innan ärendet är klart. Ni kan då inte hamna hos inkasso eller kronofogden. Och företaget kanske satsar på att anställa människor som inte kommer direkt från lågstadiet. Läs mer
  • c
    c skrev om Bahnhof AB (publ)
    Riktigt dåligt företag, passa Er. Låter bra innan du tecknar avtal sen sitter du där med urusel tjänst och katastrof kundsupport. Dom kräver dig på pengar för tjänster som inte levererats och vägra åtgärda även uppenbara fel. Sen är företaget (privatkund) registrerat på Madeira så du inte kan stämma utan stora besvär. Läs mer
  • Amanda P
    Amanda P skrev om Bahnhof AB (publ)
    Ett riktigt skitföretag som inte skickade någon faktura utan gick direkt på påminnelse. Nu hävdar de även att jag inte sagt upp mitt abbonnemang även fast jag gjort det för 1,5 månad sen och har bekräftelse på det. Utöver det har jag nu sammanlagt spenderat nästan en timme i olika telefonköer till de. Jag vill VARNA alla för detta urusla företag! Läs mer
  • Markus H
    Markus H skrev om Bahnhof AB (publ)
    Ville enbart bli medlem för att säga vilket jävla skitföretag det är, urusel kundservice, urusel täckning (I EN STORSTAD), lagg 24/7, sade upp skiten igår, vill ni spela spel är inte bahnhof för dig, sämsta internetleverantören jag någonsin haft.. Blir att testa "Alltele" from måndag.
    Det mest irreterande är att jag måste fortsätta betala för bahnhof skiten i 2 månader till.. Läs mer
    oskar, Mary J gillar detta
  • frida b
    frida b skrev om Bahnhof AB (publ)
    Först fick jag inga fakturor på 4 månader. Sedan ringde jag deras värdelösa kundtjänst för att påpeka det. Kundtjänst sa att jag inte var kund hos dem. Jag tjatade att jag visst var det och att jag fick internet av dem och att jag ville ha räkningen för att slippa en jättesumma senare. Kundtjänst stod på sig och sa att jag inte var kund men att de kunde se över saken. En månad senare kommer en faktura bakåt i tiden, för de tre första månaderna, som jag betalar. Sen, denna månad, kom en faktura fyra månader bakåt i tiden och fyra månader framåt i tiden på 1800 kr. Skitkul. Jag ringer banhof och frågar hur de först inte kan ge någon faktura alls och sen en faktura både retroaktiv och framåt i tiden. Killen på kundtjänst som låter som han är fjorton år gammal säger bara att så är det. Jag ber att få tala med hans chef men det går inte säger killen på kundtjänst för chefen är upptagen. Jag frågar när han går att få tag på och killen på kundtjänst säger att det vet han inte. Jag frågar då om chefen kan ringa upp mig eller om jag kan få hans nummer men det går inte.
    Kort och gott ett jävligt oseriöst företag som jag ska säga upp pronto!!!!! Läs mer
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Bahnhof AB (publ)
    Internet har funkat bra men kundmottagandet är uruselt. Det tog över tre månader för dem att registrera autogiromedgivandet, jag har inte fått någon faktura men däremot två påminnelser. Någon kopia på fakturan kan jag inte få. De svarar inte på mail och svarar inte på frågor. Dåligt kundbemötande och nonchalant kundservice som ger felaktig information. Jag fick inte svar på mina frågor utan de hänvisade till avtalet som jag fick läsa igenom själv. Välj en annan leverantör. Läs mer
  • nicklas f
    nicklas f skrev om Bahnhof AB (publ)
    Hycklare hela bunten på Bahnhof.

Oseriösare företag får man leta efter!!

Jag gjorde min profil här på Reco enbart för att avråda människor från Bahnhof. Läs mer
    The N, Markus H gillar detta
  • Martin A
    Martin A skrev om Bahnhof AB (publ)
    Det här företaget vet inte vad kundvård är för något helt enkelt! Kan du välja en annan leverantör så gör det, det har jag gjort nu trots att det innebär att jag blir utan bredband hemma i fem veckor. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof avslutade min Internetanslutning en månad innan jag tydligt angett avslutsdatum vid min uppsägning.

Misstag göra alla, men när jag sedan kontaktar dem så säger de att mitt avslut varit oklart trots att jag har mailkonversation där avslutsdatumet tydligt framgår. Samt att jag måste lägga en ny beställning och det tar då 1-2 veckor att få tillbaka min anslutning till Internet.

Bahnhof. Ett företag som gör fel och vägrar rätta till dem. Läs mer
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Bahnhof AB (publ)
    Beställde bredband på Bahnhos hemsida i oktober då de hade en kampanj att man fick halva priset i 6 månader. Allt frid och fröjd till andra fakturan kom där man plötsligt tar fullt pris. Ringer och påpekar detta och de erkänner sitt misstag.
    Tre dagar senare kommer ett mail där de tar tillbaka misstaget och säger att kampanjen inte gällde då jag inte fyllt i en kampanjkod. Kampanjkoden ska ha skickats ut till vissa hushåll. Till saken hör att vi flyttade in i november och aldrig fått ett utskick eller kampanjkod, men på deras hemsida stod det att rabatten gällde i 6 mån och enda förbehållet var att man skulle vara ny kund. Nu hävdar de att det aldrig stått på hemsidan och vi måste betala fullpris. Om jag vetat detta innan hade jag aldrig valt Bahnhof som leverantör då det finns bättre priser hos andra leverantörer och med mycket bättre kundbemötande. Läs mer
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Bahnhof AB (publ)
    Bahnhof är den bästa ISP jag någonsin haft. Inte en enda downtime och med mina 100mbit kan jag tanka i 11.3 (11.3 är teoretiskt max).

Så jag är übernöjd. Läs mer
    Magnus gillar detta
  • Johann B
    Johann B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Betalar för 8Mbit ADSL. Fungerar hyfsat på dagtid, men då är jag inte hemma. Helger och kvällar är katastrof med allting från 80kbit/s till 2Mbit/s. Har hållit på med kundsupporten sedan april i år. Dom har fortfarande inte gjort något och allt dom säger i telefon är att det är så dyrt att skicka ut tekniker. Skickar man ett ärende så får man ringa dom för att dom ska börja jobba på det. Senaste ärendet har legat i 6 dagar och när jag ringde så konstaterade dom att ingen hade tittat på loggfilerna och det var därför inget ärendenummer hade skickats. ITIL någon???

Fungerar troligen bättre med fiber och stadsnät, men att ha Bahnhof som leverantör för ADSL är en ren katastrof.

Det sorgliga är att en gång i tiden så var deras support riktigt bra. Ge dom lösenordet så gick dom in i routern och kikade runt och löste problemen direkt. Nu är det ingen kompetens kvar längre. Läs mer
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Bahnhof AB (publ)
    jag har bahnhof som leverantör för hemmanätet, som webbhotell för en sida och som serverhall för en server jag äger. alla de sakerna funkar utmärkt.

jag har också bahnhof för telefoni via fast lina. det funkar sämre - ljudkvaliteten är hackig och ibland ekar det distraherande. men priset är så lågt så jag är ändå nöjd.

kundsupporten har varit alldeles helt ok för datortjänsterna. telefonisupporten har jag inte stresstestat, men de svarade flinkt på de frågor jag hade när vi installerade. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Bahnhof AB (publ)
    En bra inställning, jobbar för kundernas bästa. Har alltid fått snabb service när jag haft problem. Oftast har problemet varit hos stadsnät (Örebro) och inte hos Bahnhof så tjänsten har varit rätt stabil. Läs mer
  • Tor B
    Tor B skrev om Bahnhof AB (publ)
    Superbra!!! Bästa leverantören någonsin. Håller vad de lovar och levererar ett supersnabbt och tillförlitligt bredband. Vad pratar ni om? Kundtjänsten är den bästa någonsin och kötiden är hur kort som helst! Testa och ring innan ni beställer om ni är osäkra! Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Bahnhof AB (publ)
    Deras så kallade kundsupport är under all kritik! Då jag flyttade till en ny bostadsrätt blev jag hänvisad till Bahnhof som den leverantör föreningen valt. Då jag fick problem med att få deras telefonibox att fungera tillsammans med min nya router försökte jag kontakta support. Då det är ständigt 15-16 samtal före i telefonkön så mailade jag istället. Inget hände. Lätt desperat eftersom jag driver eget företag från det telefonnummer som nu inte fungerar, beslöt jag att åter portera numret från Bahnhof till mitt mobilabonnemang. DÅ kommer ett svar från Bahnhofs kundtjänst: "Er telefonitjänst har blivit utporterad till annan operatör och kommer därför inte fungera hos oss i framtiden."

Tack så jävla mycket för detta urbota korkade svar! Inte en enda av mina frågor kring installationen försöker man ens besvara. Inte heller besvaras frågan om jag kan returnera deras förbannade telefonibox som jag betalat 699 kr för. De ämnar ändå fakturera tiden 28 april tom 27 maj, trots att de inte på minsta vis försökt avhjälpa problemen med tjänsten.

Jag har tidigare haft Bredbandsbolaget som leverantör av bredband och IP-telefoni. Det fungerade prickfritt. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Bahnhof AB (publ)
    Jag vill utfärda en varning för Bahnhof. De anser sig kunna ändra avtal och fakturor utan att meddela kunden om detta. De för inte en god praxis i hantering av ärenden och bryr sig inte om sina privatkunder.

Jag beställde bredband av dem i början av Januari och det utlovades leverans till den 1 Mars. Om något problem skulle uppstå skulle man kontakta mig om detta (enligt avtalet). Bahnhof skickade en faktura för tiden 1 Mars - 31 Maj + inkopplingsavgift. Jag betalade denna faktura då den skulle förfalla den 28 Februari.

Den 1 Mars blev inget inkopplat. Jag försökte få kontakt med deras kundtjänst men fick inget svar. Jag provade email, kontakformulär på deras hemsida, ringa och vanligt brev med Posten. Inget svar. Den 12 Mars fick jag tillslut svar från dem efter att ha kontaktat dem inte mindre än 8 ggr och även kontaktat PTS och Konsumentvägledningen i min kommun som tog kontakt med Bahnhof och uppmanade dem att kontakta mig i ärendet.

Bahnhof skyllde på att de haft mycket att göra och inte haft tid att svara på mina frågor. Man skyllde på mig att det var mitt fel att det inte gått att koppla in bredbandet vilket man tydligen vetat sedan någon gång i Februari. Men man gav ingen förklaring till varför man aldrig kontakt mig om problemet trots att det stod i avtalet att så skulle ske. Man ändrade leveransdatum till 1 April utan att kontakta mig om detta. Man gjorde inget försök att ändra fakturan så den skulle löpa från 1 April till 30 Juni istället utan lät mig betala en felaktig faktura 30 dagar tidigare än jag skulle behövt.

Att det inte gått att koppla in var pga att ett annat bredband var inkopplat till min lägenhet, ett bredband som skulle varit urkopplat den 28 Februari men som av någon anledning inte skett. hade Bahnhof kontaktat mig hade det kunnat lösas.

Jag var tvungen att påpeka för Bahnhofs kundtjänst att faktureringsperioden var fel innan de ordnade denna. I och med att jag blivit behandlad på detta avgrundsdåliga sätt sade jag upp bredbandet omedelbart och har det bara den tid jag betalt för det. Bahnhof ansåg att de inte gjort något fel i ärendet och därför lät man mig inte häva avtalet. Men man sade upp mitt avtal till den 31 Maj missade än en gång att jag betalat fram till den 30 Juni. Det tog två förfrågningar om detta innan de rättade till även detta.

Ett företag som så dåligt hanterar sina kunder och helt avsaknar någon form av god affärssed är ett företag andra ska varnas för.

Kan tilläggas att Bahnhof just nu kör en kampanj där man erbjuder sina företagskunder VIP behandling och en bättre support. Denna service sker helt klart på bekostnad av privatkunderna.

Jag har varit i kontakt med Bahnhof tre gånger (ett av dessa brev till VDn) och beskrivit hela förloppet i betydligt mer detalj ovan med datum och kopior på deras uttalanden utan att få så mycket som ett pip. Man ignorerar mig då jag tydligen är en "jobbig kund" som anser sig felbehandlad. Så varning för Bahnhof om ni vill ha bredband. De är säkert bra om saker och ting fungerar men så fort ett problem uppstår så kommer ni behöva lägga mer arbete på det än det är värt.

[M919954] Läs mer