I am writing this review out of sheer frustration and disappointment with the support services provided by Bahnhof. As an experienced computer technician, I am well-versed in troubleshooting and resolving technical issues. However, my recent experiences with Bahnhof's support have been nothing short of exasperating. On September 12th, 2023, I reached out to your support team regarding an internet outage, which was eerily similar to the issue we faced in July. Despite having conducted extensive troubleshooting on my end...

Bahnhof AB (publ)
98 omdömen om Bahnhof AB (publ)
Otroligt dåligt kundbemötande och kundservice. Deras telefonkö är otroligt lång och man kan vara först i kön i över 30 minuter, kommunikation mellan dess olika avdelningar är ett skämt. Efter att varit utan internet i flera veckor och behövt spendera 240 KR ur egen ficka så tycker dom en kompensation på 225 kr är rimligt. Istället för att vara tillmötesgående och ge en kompensation som inte är ett hån, så blev dom istället en tidigare trogen kund fattigare.
Har i skrivande stund suttit 1 timme och 45 minuter i kö bara för att ta bort publikt IP på ett abonnemang. Av denna tid har jag fått en röst som säger "Du är nu först i kön" i 30 minuter. 30 MINUTER FÖRST I KÖN!!?? Skamligt Bahnhof!
Håller inte sina avtal, debiterar för mycket, omöjlig att komma i kontakt med. En riktigt usel kundstjänst som bara vill sko sig på dig. Avråder bestämt från dessa skojare!
Blev debiterad från dagen jag beställde det istället för dagen jag beställde till, det var mer än en månad extra jag fick betala (jag var varken skriven på adressen eller enligt bostadskontrakt inflyttad).Kundservice rentav ljuger om att det och hävdar att de ska stryka fakturan, sen får man påminnelseavgift om det, ringer återigen kundservice som då hävdar att jag ska betala. Ursinnigt kassa på att säga upp abonnemanget; bad om nästa månad ut, med förtydligat från dem att det tar slut den sista i månaden 23:59. Istället...
Har haft Bahnhof sedan 2016, varit supernöjd. Inte dyrt, erbjöd ett alternativ som var fullgott för mig (30/10). Upptäcker idag att de förra året i maj tog bort den här tjänsten, och då utan att informera har bytt över mig på 100/10 (vilket är mer än jag behöver), tagit betalt för detta 249 kr/mån. Nu när jag kollar vad det kostar via hemsidan är det 199kr/mån för 100/10, och 249 kr/mån för 100/100. Trots detta har jag inte följt med vid en sänkning från 249 till 199, trots att det är deras pris för tjänsten jag har. Vid...
Bytte till Bahnhof Villafiber för några veckor sen och har nu varit i en Berg- och dalbana av dåliga upplevelser. jag har fått faktura med felaktiga belopp och fått pratat flera gånger med dem om det och problemet kvarstår. När fibret skulle kopplas över så hade de inte avslutat mitt nuvarande fibernät (via dem) och blev utan internet nu i 5 dagar och ska vänta 7 dagar till att en tekniker ska titta på problemet. jag har suttit flera timmar i kötider att få hjälp och hjälpen i kundtjänst har inte hjälpt/gjort någon skillnad....
Håller inte sina avtal, omöjliga att få kontakt med. Chatten är aldrig bemannad, mailen kontrolleras inte förrän efter påtryckning via telefon, och via telefon ska de "ringa upp" vilket de aldrig gör. Kommer se mig om efter annan leverantör. Rekommenderas INTE!
Höjde priset på abonnemanget efter en månad. En tid senare ser jag att de erbjuder det ursprungliga priset till nya kunder. Inte seriöst.
Sämst på ungefär allt! Undvik denna leverantör. Oseriös, oärlig och tar ca en dag i olika telefonköer för att säga upp!
Efter många år som nöjd kund har företaget börjat skicka bluffakturor (!) på höga belopp som jag som kund måste sitta i tel-kö i flera timmar (!) för att ens få TALA om! En som svarade lade på luren utan att ge hjälp. Usch! SÄMST!!!!
Supporten är under all kritik, snart uppe i tre veckor utan internet och supporttekniker efter supporttekniker skickar oss bara vidare och ska ”lyfta ärendet” och absolut ingenting händer. Ingen i högre ställning som vill prata med oss heller även om teknikern i telefon försökte.
Trodde bättre om Bahnhof som hade "sveriges nöjdaste kunder" de borde titta in här. Apdyr router på tusen kronor som jag betalat för direkt, som jag därefter får "betala av" varje månad ( är inte gjord av pengar) konstigt svar av kundtjänst..nåväl därefter får jag några konstiga avgifter DÄR känner man som kund sig lite lurad, fyfan vad mycket stålat som gått åt! inget av dessa avgifter förstog jag skulle vara med heller. Nu blir det att byta till Boxer eller något annat lite billigare. Ni som tänker skaffa bredband...
Bahnhof hade servicearbete den 21 juni i år, idag den 30 juni har vårt internet fortfarande inte kommit tillbaka. Enligt deras Kundsupport så felsöker just nu deras "nätverksexperter" problemet. Jag får ingen återkoppling via mejl trots att jag bett om det. Det är ingen som har ringt upp och bett mig utföra omstarter av vår utrustning, dvs göra en gemensam felsökning. Jag förstår inte att de kan kallas "experter", möjligtvis är de experter på att rycka på axlarna och klia sig huvudet... Jag ska bara sitta och vänta...
Bahnhofs kundservice har just nu en telefonkö och jag fick vänta 2 timmar och 13 minuter för att kunna fråga om de stödjer IPv6. Det är riktigt uselt Bahnhof.
Har en historik med Bahnhof och vart en väldigt nöjd kund i 10 år. Minns från den tiden att man fick mailsvar på typ 30sekunder med en tekniker när det inte fungerade. De mailade tidigare idag ut en info om kommande prisjustering. Den andra på ett år. Så på ett år har nu priset för samma tjänst ökat med 19%. När övriga operatörer ligger billigare. I mailet stod det så fint att om man hade några frågor om höjningen var man varmt välkommen att kontakta deras chatt. Vilket jag gjorde. Nu efter 7h i chatten och...
Jag byter nu till Tele2 p.g.a. datakort i samband med mobil telefoni. Men vill ändå passa på att tacka Bahnhof, utmärkt bredband kvalitet och noll krångel om man behöver något. Även uppsägningen via telefon tog bara 30 sekunder, har aldrig tidigare upplevt att man slipper tjat när man säger upp sig. Tack for det!
Varning för Bahnhof om det misslyckas med att installera sina tjänster! Jag är kund till Bahnhof sedan många år (tror 2013 eller 2014). Har kört Bahnhof via Telia Öppenfiber ända till igår. Då var mitt bytesdatum till Bahnhof Villafiber. Tyvärr fungerar det inte. Jag trodde först att jag kanske kopplat något fel eller att det eventuellt var en skadad fiberkabel mellan Huaweiroutern med inbyggt fibermodem till fiberkontakten som var orsaken till att LOS-lampan blinkade(dvs att det inte finns någon inkommande fibersignal)....
Förstår inte andras dåliga betyg! Enda bolaget som verkligen kämpar emot övervakningssamhället och värnar om integriteten! Bra hastighet och kund bemötande. dåliga betyg verkar bero på andra faktorer som inte Bahnhof kan rå över, dvs andras stadsnät. eller när det växte rejält så de inte hann bygga ut Kundservicen så väntetiderna blev långa.
Usel kundservice. Får knappt ut 720mbit från en 1000mbit uppkoppling med kabel. Tycker den personen som jag fick chatta med som heter Gregoris borde lära sig hur man bemöter kunder på rätt sätt. Säger upp bredbandet imorgon för byte till Bredband2 som faktiskt ger utlovad hastighet.
Aldrig mere Bahnhof. Har haft Villa Fiber, der har fungeret ok (hvis man ser bort fra ekstrem langsom kundeservice). Bestilte så deres TV-pakke og 2 tv-boxe. Det tog to uger (og timer i telefon på at vente på Kundeservice) før TV-pakken fungerede. Desværre også en dårlig oplevelse, hvor der fx. ikke var Play-tjenester inkluderede. Vi valgte derfor at bruge vores ångerrätt og returnerede de ubrugte boxe. De fejlede ikke noget da de blev sendt, men nu har vi fået en regning på 1300 pr. stk. Selvom den ene var gratis ved købet...
OMORALISKT FÖRETAG. Dom berättar inte att dom sänkt priset till sina befintliga kunder. Jag vill varna alla för Bahnhof. Uppmanar er att gå in och se vad ni egentligen skall betala för er uppkoppling. Idag kollade jag vad jag skulle betala för 250/100 på deras hemsida. 359:-/mån skall det kosta. Sa då till mig själv. "Hmmm, men jag betalar ju 399:- /mån. Varför det?" Ringde till fakturaavdelning och tänkte att detta var ett ärligt fel av Bahnhof. Blir då upplyst om att Bahnhof har tagit beslut att inte berätta för sina...
Först och främst ska jag säga att jag varit relativt nöjd med tjänsten kanske tack vare att jag inte har haft med bahnhof att göra under perioden. Då jag inte behövde deras tjänst längre valde jag att bara skicka ett mejl om uppsägning med sista dagen en månad senare enkellt lätt och säkert trodde jag. Men då det verkar som att bahnhof lagt in ett spam filter i sin mejlkorg med sökordet uppsägning så påstår dom att de aldrig fått mejlet. De skickar sedan ut nya räkningar med påminelseavgift och jag skickar in bestridan...
Sveriges nöjdaste kunder? Ganska vågad claim eller så är det kanske baserat på alla som aldrig haft problem med deras tjänster? Om "Sveriges nöjdaste kunder" innebär att man ska få vänta 1 - 2h i telefonkö för att komma fram, inte få tydliga svar och bli lovad återkoppling som inte kommer i kombination med att internet legat nere i snart en vecka utan att jag ens fått information om hur det skulle kunna lösas? I så fall tror jag det borde vara rätt enkelt att få sveriges nöjdaste kunder. Jag förstår att det är hög belastning...
Uselt!!!! Skrämmande läsning av andra kunder upplevelse av Bahnhof!!! Trist att jag inte läste detta innan jag bytte från Telia till Bahnhof bara för att jag är snål och ville minska kostnaderna med 100 kr/mån. Beställde fiber och TV den 15/7. Skulle ha startat den 15/8. Fakturan kom den 15/8. Bredbandet kom igång den 17/8, TV har idag den 21/8 ännu ej kommit igång. Bredbandet tappar kontakten flera gånger i timmen, 10 - 25 sek varje gång (innebär när man tittar på HBO så får man vackert starta från början). Kontakten...
Det är när man har problem med en tjänst leverantören visar sitt sanna jag - för denna är det tyvärr katastrofal kundservice som präglas av långa väntetider (reservera 1.5t för ett enkelt ärende), bakbunden personal som inte har befogenhet att hjälpa dig, komplicerade lösningar (låna grannens utrustning eller köpa ny utrustning för att testa och sen lämna tillbaka den) stark misstro mot nätleverantör (ex. Telia) vilket du som kund måste hantera vid ev. problem, interna tekniska problem (knappa in personnr funkar inte, de frågar alltid efter detta när man kommer fram).
Kan av personliga erfarenheter INTE rekommendera någon att använda Bahnhof. De senaste åren har kvaliteten på deras tjänster minskat markant (från någon enstaka driftstörning per år, till någon driftstörning per månad). Deras kundservice är för närvarande totalt obefintlig - om du kommer fram har du tur (har flera gånger när det strulat försökt få kontakt med dom med gett upp efter 30-40 minuter i kö utan annat köbesked än att det är samtal före). Senast när Internet dog gick det inte komma fram till dom - försökte...
Redan 9 dagar utan internet. Mer än 100 min i telefonkö och på chat. Ett mail till kundtjänsts chefen, utan svar... såklart. Det enda som hänt under tiden, Bahnhof har raderat första felanmälan. Nu svarar dem inte alls på telefon... (sista försök: 50 min i kö) Har sagt upp avtalet via chat men fortsätter få fakturor. Absolut otroligt att ett sånt företag kan finnas i Sverige!
Vill bara passa på att varna företagare för detta skitföretag, inga inga avtal med dem. Ni blir låsta hela avtalstiden utan chans till uppsägning. riktigt dåligt.
Förtjänar en nolla. Sämsta kundbemötandet någonsin från Bahnhof, pga fel på deras system har det inte synts att jag hade 2 aktiva förbindelser under mina sidor och jag har heller inte fått några fakturor för denna förbindelse. Nu 7 månader senare hänvisar dom till problem med deras system och kräver full ersättning i efterhand. En förbindelse jag aldrig ens använt. Inte ens tillstymmelse till att försöka bemöta mig som kund, som att stånga huvudet i en betongvägg. Skulle ALDRIG rekommendera Bahnhof till någon. Med sådant...
Blev enbart medlem för att varna om skitföretaget, Sämre support kan omöjligt finnas!!! Efter 15 år så säger jag nu upp skiten, problemet nu är bara att man måste ringa och säga upp och det verkar vara ett episkt mission impossible då dom fan inte svarar!!!!!! väntetiden är bara för mycket, ingen normal människa med arbete och fritid har ork med detta. Chatt-retardsen anklagar en för att ljuga, lovar saker dom inte håller, aroganta mm,mm,mm,mm,mm. Utrustningen åker tillbaka på Måndag. Funderar på Ownit sen...……..
Uruselt. Noll kundservice. Tog en vecka för dem att ens svara på mail, och då försökte de inte ens lösa problemet utan gav bara ett fullständigt nonsens-svar. Ingen felsökning, inga förslag på vad som kunde göras, inga som helst försök att reda ut varför det inte fungerar, bara ett svar i stil med att "såhär ska det fungera" där de utgår från att kunderna är idioter. Riktigt, riktigt dåligt.
Hade i fem år utan problem, Sedan strulade precis allt i ett års tid. Vart bättre efter jag byte ut dem mot en annan operatör, Då slutade problemen.
Kundtjänst som inte kan göra något fast man kan bevisa vad problemet är. De står inte heller för vad de säger i telefon när det kommer till avtal och liknande. Håll er borta.
2016 blev vi Bahnhof kund. Anledningen till detta är att vi tidigare varit kunder med co-location men även ert arbete mot massövervakningssamhället. Därför föll valet av Bahnhof naturligt. När flytten gick av vårt företag från Nyköping till Karlstad bytte vi operatör från Telia till Bahnhof. Utrustningen kopplades in i Karlstads stadsnät och under hela perioden fungerade uppkopplingen perfekt. I samband med en flytt till Forshaga flyttade vi även då vår uppkoppling till Forshagas stadsnät och även här flöt perioden på utan...
Helt värdelösa Varit kund ett tag (då det bara fanns Bahnhof och sydantenn att välja mellan) men fick fiber ingrävt för nåt år sen och behållit Bahnhof för priset enbart. Nu har någon sabbat fibern ute i området, ringer och felanmäler(Torsdag) men inget händer ringer dagen efter och får då till svar att det inte ens va iväg skickat men det skulle han göra direkt men när samtalet från teknikern kommer så blir beskedet att min fiber lagas tidigast måndag. Frågar teknikern om dom fått in felanmälan igår (torsdag) hade ni hunnit...
Varning!! Detta företag är extremt oseriöst, de sätter upp fakturor på 3 månader i taget, men med "1 månads uppsägningstid" och om man önskar ändra sitt abonnemang så måste man ändå betala för 3 månader och en tjänst man inte har använt med en "retur" 3 månader senare. Kommer nu att få betala 800 SEK för något som vi inte utnyttjat och inget tillbaka! Har pratat med 5-talet personer på företaget (inklusive ansvarig) utan resultat. Inte OK någonstans att behandla sina kunder på detta sätt.
Vi beställde Bahnhof, men ringde de utan svar, för att säga upp. De ringde inte tillbaks. Vi hade ångrat oss och meilade dem. Idag fick vi en faktura ändå, med fel belopp. Vad ska vi göra?
Hel värdelösa!! 45 minuters väntetid för en lite småsak , som måste hanteras, snälla välj någon annan för din egen skull
Jag måste VARNA er alla från att använda er av Bahnhof! Fantastiskt värdelöst företag som inte håller något dom lovar. Vårt internet har inte fungerat på 6 MÅNADER. Bahnhofs svar på detta: vi ska titta på det. Har dom gjort någon åtgärd? svar: NEJ. Får vi någon kompensation för att dom vägrar att åtgärda problemet. Svar: NEJ. Även säger dom att gruppchefen ska ringa upp samma dag men nu har det gått några månader och vi har ringt ungefär 3000gg men ingen gruppchef ringer upp. Använd dig ALDRIG utav det här företaget...
Bahnhof låter bra på pappret med i praktiken är deras affärsidé inte kundvänlig alls. Obefintlig kundtjänst. Det går aldrig att komma fram till någon att prata med, kundtjänsttelefonen är i praktiken stängd dygnet runt alla dagar. Du hänvisas istället till att felanmäla via nätet där du aldrig vet om du kommer få svar eller ej. Hemsidans upplägg är ogenomtänkt och buggig och ber dig skapa nytt lösenord hela tiden. Du kan inte se fakturan på Mina sidor. Om man redan inte har internetuppkoppling, hur tänkte ni att jag skulle...
Gillar i grunden företaget och dess värderingar men för mig har det varit många små korta avbrott i internettjänsten, vilket är oerhört irriterande när man t.ex. streamar något. Det har varit svårt att få detta fixat. Det är också väldigt långa telefonköer till supporten.
Jag har bahnhof som leverantör av internetuppkoppling. Nyligen grävdes en kabel av och förväntat åtgärdsdatum är 2,5 MÅNADER (!!!!) från nu. Bahnhof ersätter inte mer än att dom kompenserar dagar som tjänsten legat nere, och dom går inte på preliminär datum utan ersättning utgår först när Klar rapport inkommit. Jag har sagt att jag inte vill ha kompensation för att tjänsten ligger ner, jag vill ha en alternativ lösning genom tex 4G router eller liknande men dom erbjuder inget sånt.... Grannarna som har t.ex. Telia har...
Två gånger nu de senaste veckorna har bredbandet gått ner helt oväntat under pågående arbete vid datorn. Kötid första gången 1 timme 15 minuter. Operatören lyckades kicka igång bredbandet. Andra gången 1 timme och 35 minuter och då blev problemet inte avhjälpt utan jag är nu hänvisad till att själv gör felundersökningar på utrustningen. Inte har de någon chat funktion heller så man är helt hänvisad till telefonen eller skriftlig felanmälan
Värsta kundtjänst! Inte nog med att det i princip är omöjligt att säga upp abonnemanget hos dem, de är otrevliga också! Kan inte rekommenderas!
Finns det inget sämre betyg!! Jag vart utan bredband under 16 dagar spenderade 3,45 h i tel kö all info de hade hade dom fått av mig. Grannen som hade Telia fick en mobil router under tiden och 1 månad i komp jag skulle få 150 kr trots att jag varit tvungen att vid 2 tillfällen åka hem från jobbet och ta in tekniker och köpa mobil surf för 900 kr för att täcka behovet för tv under fotbollsVM. Dom bryr sig inte när jag frågar om dom tycker det är ok och säger bara att du är bunden till oss i 2 år till sedan får du betala...
Tjänsten är bra, men deras kundtjänst har mycket att önska.
Innan man skaffar IP telefoni (Eller andra IT tjänster) är det en god ide att se hur lätt man kan nå leverantören via email eller telefon ! Bahnhof är i princip omöjlig att nå via email ! Att ringa dom är lika hopplöst ! Att deras tjänster ser intressanta ut ter sig ganska ointressant när man fått kännedom om dessa fakta !
Varning för Bahnhof villafiber! Är nätverkstekniker. Fick erbjudande om att byta från Telia öppen fiber till Bahnhof villafiber. Priserna va bättre o Bahnhof har ju bra renommé. Allt har bara strulat. Det har inte gått att beställa TV tjänst via deras partner Sappa då Bahnhof inte rapporterat att jag är blivande kund, de har inte skickat ut router trots att det står i erbjudandet, de har inte kopplat in i tid utan skjutit upp det flera ggr. Tillslut sa jag upp avtalet, och fick det godkänt av dem trots deras regel...
Äntligen ett bolag med sunda värderingar kring integritet och kundnöjdhet. Dessutom är tjänsten klanderfri. Mycket nöjd och rekommenderas starkt!