Balansekonomi

Balansekonomi

Ring 08-555 162 20 www.balansekonomi.se
4.1

Vad är ett rikare liv för dig? Vi hjälper våra kunder att hitta sin plan för ett rikare liv med mer tid, mer pengar och mer energi. Hittills har vi utbildat 224 688 svenskar i att hitta sin plan. Vi förenar det bästa från personlig utveckling med modernt ekonomiskt tänkande. Vi tror att det är först när dessa två områden kombineras...

137 omdömen om Balansekonomi

Mikael L
Skrev om Balansekonomi

Balansekonomi har hela utbildningens gång tiden varit väldigt trevliga och hjälpsamma. Men trots det inte backat på sitt löfte att utmana och förvirra till förändring av attityd och beteende. Balansekonomi har satt fokus på hur samhället egentligen fungerar och hur vi fungerar i relation till det - det har och kommer vara till ovärderlig nytta för mig livet igenom!

Utbildningslandslaget AB
4.5/5 i betyg av 250 omdömen 4.5 av 250 omdömen

Jag var där och gjorde 3 olika kurs (säkra lift, fall skydd och mobila arbetsplataformer). Jag hade ingen förväntningar, måste säga att inst

Margita W
Skrev om Balansekonomi

Jag har gjort en resa rent personligt och fått ett annat förhållningssätt till pengar och ett rikare liv. Utmaningarna har varit många och jag har inte landat alla men har fått med mig verktyg och en fantastisk påverkansgrupp. TACK Niklas, Charlie, Jan, Lucas, Johanna och alla andra!

Seija B
Skrev om Balansekonomi

Mycket bra bemötande från företaget. De var trevliga och hjälpte gärna till då man hade fastnat i någon fråga. Önskar att jag hade satsat mera av mig själv den här tiden. Detta skulle jag gladeligen vilja vidare befordra till de nya som går kursen. Trots detta så har jag tagit med mig en hel del som jag använder idag, samt att jag tänker på dessa saker i min vardag. Ett stort tack Seija

Tomas Ö
Skrev om Balansekonomi

Bara fint från alla administratörer och de ledande personera. Coachernas kvalitetsnivåer har varit mycket blandat.

Babak E
Skrev om Balansekonomi

hann aldrig läsa klart kursen. tyvärr blev det bortkastad pengar för min del. hade tyvärr andra förväntningar av kursen.

Britt V
Skrev om Balansekonomi

Jag har fått ett fantastiskt bemötande och den hjälp till självhjälp som jag behövde. Anledningen till att jag gick utbildningen var att jag ville ta ansvar för mina pengar, tidigare har jag låtit banken hantera mina placeringar, nu placerar jag själv och tycker det är jätteroligt. Jag har köpt utbildningarna som balansekonomi har. Som kund blev jag sedd, uppskattad av deltagarna och kursledarna.

Lars J
Skrev om Balansekonomi

Jag tycker att det från början var väldigt bra men saknar något i slutet, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men känslan är att jag skulle ha velat haft någonting mer som uppföljning.

Elisabeth W
Skrev om Balansekonomi

Jag gick på en gratis föreläsning med Charlie Köpte då kickoffen På kickoffen kom ett erbjudande om att köpa kurs 1- du och din ekonomi Under kurs 1 fick jag ett erbjudande om att köpa kurs 2 - du och dina affärer Jag fick ett bra bemötande, ibland låg de efter med från supportens sida att svara på frågor.

Sofie I
Skrev om Balansekonomi

Jag har kommit i kontakt med Balansekonomi genom deras längre utbildningar om personlig utveckling och privatekonomi. I och med det har jag regelbundet haft kontakt med personer från företaget under flera månaders tid. Min upplevelse är att de levererar en hög standard vad gäller utbildning och service. De är lösningsfokuserade och har ett professionellt bemötande. När utmaningar uppstår under ett utbildningstillfälle eller en kursomgång så hittar de lösningar och som kursdeltagare kan jag känna mig trygg och fokusera på mitt deltagande.

Kristina S
Skrev om Balansekonomi

Bra upplägg. Trevligt bemötande. Kul och lärorikt.

Stina J
Skrev om Balansekonomi

Första kursen var mycket bra! Jag fick många aha-upplevelser och bekräftelse på att jag tänkt "rätt" när jag agerat annorlunda än massan runtomkring mig. De skulle ha stannat där. Andra kursen lovade runt och levererade tunt. De mesta visste jag redan, jag fick med mig en och annan tankeställare men det var inte värt tiden och pengarna. Jag gick inte ens de sista två gångerna, kollade med andra som hade gått kursen före mig och de tyckte inte heller att den andra kursen gav lika mycket, så då tog jag mig tid till...

Andrea S
Skrev om Balansekonomi

Mycket dedikerade och bra kundbemötande

Sandra N
Skrev om Balansekonomi

Jag gick kickoffen samt första kursen "du och dina pengar" förra hösten. Det jag uppskattar mest från kursen är att jag har kunnat knyta kontakter samt fått väldigt goda vänner. Min balansgrupp och jag träffas fortfarande regelbundet vilket har gjort att det nästan har blivit en förlängning av kursen nästan. Annars var kursen väldigt bra med väldigt proffsiga föreläsare och bra material.

Ann-charlotte L
Skrev om Balansekonomi

Väldigt trevligt och lite av ett väckelsemöte.

Hillevi M
Skrev om Balansekonomi

Toppen! Jag har fått bra ekonomisk rådgivning, trevligt bemötande. Lärt mig nya saker och fått nya verktyg. Träffat nya människor - som också ville lära sig om hur man får en bättre ekonomi - och som jag knappast skulle träffat annars.

Anna H
Skrev om Balansekonomi

Positivt, vänligt och säljutbildade för sin produkt. Jag gick kursen "Du och din ekonomi". Eftersmaken är tyvärr bitter fortfarande flera månader efter avslutad kurs. Jag var specifik i mina frågor över telefon kring vad jag ville få ut av kursen och fick som svar att vi skulle jobba med det på kursen - vilket vi inte gjorde. Servicenivån hos kundservice motsvarade inte mina förväntningar de gånger jag var i kantakt med dem under kursen.

Linda H
Skrev om Balansekonomi

Jag har blivit vänligt och professionellt bemött hela tiden och jag har varit en lite krånglig kund som behövt avbryta och hoppa på olika kurser i omgångar. Utbildningen i sig förändrade mitt liv och gjorde att jag började se på min tid annorlunda. Att arbeta i team och lära oss hur vi kommunicerar till varandra på ett rakt och respektfullt sätt och också något som jag tagit med mig. Många jag träffar som gått utbildningen som inte vet att jag gått den förstår att jag gått den då vi kommunicerar på ett speciellt sätt. Gick...

Emily U
Skrev om Balansekonomi

Jag gillade tanken som Balansekonomi utstrålar och lär ut, dock blev jag väldigt besviken på att jag kontaktade dem angående att jag inte mentalt kunde delta i den avancerade utbildningspaketet pga utbrändhet och vart övertalad att skjuta på utbildningen, fast jag ville avboka hela kursen för att jag mådde så dåligt och att jag skulle tänka mig anmäla mig på nytt längre fram, men övertalades som sagt till att skjuta på starten istället och återkom i god tid innan start och då låg det dumt i tiden för mig att gå denna utbildning...

Karl S
Skrev om Balansekonomi

Jag köpte en kurs om personlig utveckling med fokus på privatekonomi, som kostade ca 20000 kr. Positivt: - Jag fick personlig coaching och undervisning som faktiskt hjälpte mig att öka min motivation. - Trevligt bemötande, trevliga träffar. - Tillfällig tillgång till balansbladet.se ingick i kursen. Detta verktyg var någorlunda användbart. Negativt: - I reklamen för kursen påstår de att en stor majoritet av deltagarna tjänar in kursens värde genom att applicera det de lär sig, antingen innan kursens slut...

Marit S
Skrev om Balansekonomi

Jag har gått steg 1 och 2 av era kurser men inte den 3:e. Mycket har varit bra men jag skulle önskat mer tid under kurs 2 eftersom jag inte hann göra allt grundligt utan det blev bara en ren stress. Därför gick jag inte den sista kursen. Jag har absolut inte tjänat ekonomiskt på det som jag hade hoppats på trots att jag gjort jättemycket förändringar i mitt liv. Det gav mig bra kontakter som jag fortfarande har kvar. Vet inte idag om jag skulle rekommendera utbildningarna till andra eftersom dom är för dyra mot vad man får.

Boel W
Skrev om Balansekonomi

Trevlig kurs men det var inte riktigt det jag hade förväntat mig. Det jag önskade få ut av kursen var mer hjälp och info i form av det som Jan Bolmeson föreläste om. Min åstundan var inte att börja om eller starta nytt utan att få bra kunskap och hjälp om hur de medel som redan fanns kunde växa på bästa sätt. Inte riktigt nöjd alltså... Åtta föreläsningsdagar med Bolmeson hade givit mig mycket mer!

Hans T
Skrev om Balansekonomi

Jag är mycket nöjd med Balansekonomi och de verktyg och erfarenheter som kursen gav. Den viktigaste skillnaden före och efter utbildningen är att jag nu gör investeringar istället för att fastna i funderingar om det är rätt tillfälle att investera mm. Jag har också blivit bättre på att strukturera mig.

Birgitta W
Skrev om Balansekonomi

Till en början lockande......tills man inser att detta är ett gäng opportunister med sektliknande arbetsmetoder, arroganta när man har fler än nödvändiga frågor och det hela lämnar en dålig smak i munnen och torftig behållning- Sammanfattning: Tunnt, dyrt och oseriöst

Michael P
Skrev om Balansekonomi

BalansEkonomi är som utbildning i vardags tänk som alla behöver. Det är ett sätt att förhålla sig till sin omgivning och till sig själv som utstrålar tacksamhet och entreprenörskap i sitt eget liv. Det är ett område som väldigt många människor skulle må väldigt bra av tror jag. Alt hänger ihop och resultat är vad som blir av val och agerande. Områden i förhållningssätt till Tid, Energi och Ekonomi är utbildning som borde finnas i grundskolan i Sverige 2017. :) Tack för ett fantastisk utbildnings program.

Martin P
Skrev om Balansekonomi

Balansekonomi har gett mig en helt ny livsåskådning. Jag var en trångsynt person som mest såg problem och plåga i allt jag hade i mitt liv. Sedan gick jag deras utbildning i två delar och fick en hel del värdefulla verktyg för att "ta mig an livet" på ett annat sätt. Jag har skiftat mitt perspektiv på de flesta områden av mitt liv. Jag har fått koll på hur jag uppfattas av andra, och varför jag uppfattar vissa saker på ett visst sätt. Jag har börjat tjäna rejält med passiva inkomster och jag har en plan för att bli ekonomiskt...

Gerry C
Skrev om Balansekonomi

Den bra kurs med nya insikter om hur man skall hantera ekonomi och livet i allmänhet. Att ta vara på de möjligheter man har för de leder förmodligen till något ännu bättre på lång sikt (kan vara lite jobbigt i början)

Ing-marie B
Skrev om Balansekonomi

Bemötandet har varit gott och bra, från början och framåt. (Dock blev jag lite konfunderad då jag inte fick fortsätta som team-medarbetare efter en provkväll då jag, efter föreläsningen, lyckades sälja fler nya kursplatser än många andra. Kanske ville de endast ha yngre medarbetare? Eller så framgick inte min insats till rätt person, då jag överlämnade min bunt kursanmälningar till någon annan. Eftersom jag har en annan heltidsanställning har jag inte brytt mig om att påpeka eller fråga om detta.) Efter den första gratisföreläsningen...

Anna-karin S
Skrev om Balansekonomi

Jag blev positivt överraskad över både innehållet och kvalitén på föreläsarna. Det jag fått hjälp med är att kunna få bort skulder och hur jag kan påverka min framtida pension.

Erik W
Skrev om Balansekonomi

Jag fångades redan på den första föreläsningen av det jag förstod om konceptet för kursen "Du och Din Ekonomi". MIna förväntningar under kursen och fram till dess kursen var slut överträffade alla förhoppningar och förväntningar jag hade när jag började. Gick därefter fortsättningskursen "Ditt Liv och Dina Affärer" och var även där glatt överraskad över att den kursen levererade på en så hög nivå vid varje kurstillfälle under hela kurstiden. Extremt nöjd med Balansekonomi!

Anna W
Skrev om Balansekonomi

Köpt en utbildning som förändrat mitt liv. Mycket ny kunskap, mycket skratt och hårt arbete.

Bj S
Skrev om Balansekonomi

Trevligt, familjärt klimat. Fullständigt tillkrånglat datasystem som faktiskt alla hade problem med, även supporten. För mycket tid och energi gick åt till att försöka göra rätt, klura ut hur det fungerade och hitta fram och tillbaka. Inte anpassat efter Senilusgenerationen, tycker jag. Är nu trygg i mina beslut och åsikter, kan föra trevliga och givande samtal om ekonomi i alla läger. Vågar i dag ta beslut som förvånar mig och min omgivning. Synsättet på ekonomi kommer ge mig en trygg framtid alltså förändringen...

Liise D
Skrev om Balansekonomi

Jag tycker att bemötandet från start till slut har varit oerhört bra och proffsigt. Personliga föreläsare och intressanta ämnen rakt igenom. Jag är så tacksam för att jag har investerat i mig själv med tid och pengar under dessa år. Jag hoppas det kommer ytterligare kurser framåt.

Jonas H
Skrev om Balansekonomi

Har gått två utbildningar hos dem och det var riktigt bra. Fantastiska utbildare som engagerar och rör om bland deltagarna för att skapa förändring och nytänkande hos deltagarna.

Sofia G
Skrev om Balansekonomi

Mitt möte med Balansekonomi har varit lite tu delat. till en början har de varit väldigt insmickrande och försäljar inställda. Kurserna har varit mycket givande och roliga. Uppgifterna vi fått har haft en röd tråd, i vissa fall. Ibland har de inte varit så lätt förståliga. Men uppföljningen efter kurs, där någon skulle ringa upp. Det hände inte. Efter att jag på peckade och ny tid sattes ringde ändå ingen upp. Vad vi sedan kom framtill var ju att detta bara var ett säljsamtal. och eftersom jag redan bokat nästa...

Anna-lena K
Skrev om Balansekonomi

Har väntat på svar har inte fått återkoppling än.

Mathias K
Skrev om Balansekonomi

Alltid proffsiga, engagerade och trevliga. (de verkar lyckliga också) Jag har gått "alla" utom sista delen som jag påbörjar om några veckor. Jag hade fokus på mera pengar när jag anmälde mig, men nu är jag mest intresserad av energi och tid, pengar löser sig alltid. Toppen, toppen, toppen. :-)

Patric G
Skrev om Balansekonomi

Proffsigt bemötande. Utmaningar i de uppgifter vi fick i läxa. Spännande att träffa alla andra personer, som skapat ett nytt nätverk för mig själv.

Niklas F
Skrev om Balansekonomi

Att investera i kurser hos Balansekonomi är bland det bästa jag gjort. Det är så givande att det är svårt att beskriva. Det rekommenderar jag till alla som vill ha mer tid, pengar och energi. /Niklas

Tine E
Skrev om Balansekonomi

Alltid ett trevligt bemötande tycker jag Under kursens gång och även efteråt

Jakob Z
Skrev om Balansekonomi

Mitt intryck av bemötandet var väldigt positivt. Man var väldigt professionell, rak och öppen med vilka tjänster som erbjöds och vad jag som kund kunde förvänta mig. Jag kände mig alltid väldigt väl omhändertagen när jag behövde hjälp och visste att det alltid fanns möjlighet att lösa det mesta. Jag har gått både kickoff, kurs 1 och 2 och kan säga att det överträffade mina förväntningar i början då de inte var så höga. Till slut hade jag höga förväntningar och blev bortsett från 1 eller 2 mindre saker inte sviken.

Fredrik J
Skrev om Balansekonomi

Har gått två av Balansekonomis kurser och de är riktigt bra! Alla från Balansekonomi gör ett väldigt bra jobb och jag har alltid fått ett väldigt bra bemötande av dem!

Irina D
Skrev om Balansekonomi

Det har varit verkligen en jätte bra investering i sig själv genom att gå utbildning med Balansekonomi. Företaget insparade mig till massa förändringar i livet!

Suzanne H
Skrev om Balansekonomi

Trots att vi betalat 32000 kr blev vi inte kallade till kursstart. Sen var det otroligt svårt att få tillbaka pengarna.

Maria A
Skrev om Balansekonomi

Jag har genomgått en kurs hos Balansekonomi för 5 år sedan, vilken fick mig att tänka helt annorlunda på placeringar och ekonomi. Jag har genom den kursen kunnat öka min förmögenhet och fått upp ögonen för annan investering än via aktier och sparkonto. Kursen har också gett mig vänner för livet.

Matteus M
Skrev om Balansekonomi

Tycker de är proffsiga och har fått så mycket hjälp och värde från deras kurser. Har varit på kickoffen, första kursen och andra kursen :) Om det är något jag har saknat är det kanske att uveckla sin spirituella sida hos balansekonomi. Det är något som görs, men kanske för strukturerat och strikt på något sätt. Vet inte riktigt hur de skulle kunna erbjuda detta på ett bra sätt.

Jane L
Skrev om Balansekonomi

Jag var först med på en öppen föreläsning i Göteborg. Den gjorde att jag blev intresserad av att ta första delen av utbildningen på två dagar. Fantastisk utbildning som skapade mersmak så satsade på ytterligare en utbildning i Göteborg på 8 tillfällen tror jag. Samtliga tillfällen var grymma och lärde mej mycket nytt och fick mycket befäst. Hade gärna fortsatt nästa utbildning i Stockholm men det blev mycket tid och pengar och tillfället var inte det bästa. Ångrar nog det idag men tänker att det kommer fler tillfällen i livet! Verkligen en fantastisk utbildning!

Henrik H
Skrev om Balansekonomi

Jag gick på kurs med BE vid ca 8 tillfällen och det var en mycket bra kurs för att komma in i ett nytt tänk map. familjens ekonomi

Gunnel B
Skrev om Balansekonomi

Speciellt dom som inte kan tänka sig att gå på Balansekonomikurs eller föredrag, det är dom som verkligen skulle behöva!! Men tack vare Lyxfällan, Tonårsbossen, böcker o artiklar, så har även Balansekonomi fått publicitet, och det var så jag hittade dit. Tycker att kursen motsvarade mina förväntningar, och fortfarande, 3 år senare, ploppar det upp info o tankar från kursen -- och det är väl ett bra betyg på en kurs, att den fortsätter att påverka efter flera år!

Isa Ö
Skrev om Balansekonomi

Många bra insikter fick jag från deras kurser som jag bär med mig vid hantering av min ekonomi.

Vasilij G
Skrev om Balansekonomi

Jag fick snabb återkoppling på min fråga, och det gick smidigt att ändra kursdatumet för del 2.